UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VAIKO MINIMALIOS IR VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS PRIEMONIŲ AR AUKLĖJAMOJO POVEIKIO PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO, KOORDINAVIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 10 d. Nr. 13-196
Ukmergė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 28 straipsnio 1 punktu, Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir sporto ministro 2020 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-2015 „Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2017 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. V-555 „Dėl Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo“, 37 punktu:
1. T v i r t i n u Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo Ukmergės rajono savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. rugsėjo 11 d. įsakymą Nr. 13-1447 „Dėl Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo Ukmergės rajono savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės aprašo patvirtinimo“.
3. N u r o d a u šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Ukmergės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Ukmergės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2021 m. vasario 10 d.
įsakymu Nr. 13-196
VAIKO MINIMALIOS IR VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS PRIEMONIŲ AR AUKLĖJAMOJO POVEIKIO PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO, KOORDINAVIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo Ukmergės rajono savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato vaiko minimalios priežiūros priemonių (toliau – MPP) taikymą, koordinavimą, vykdymo organizavimą ir priežiūrą, vaiko vidutinės priežiūros priemonės (toliau – VPP) ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimą Ukmergės rajono savivaldybėje, koordinuotai teikiamų paslaugų (toliau – KTP) ir kitos pagalbos vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą priemonės teikimą, kai vaikui skiriamos, pratęsiamos ar pakeičiamos, baigiasi ar nutraukiamos priemonės.
2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus ir skirtas Ukmergės rajono savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijai, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui (toliau – koordinatorius), Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtoms, švietimo, švietimo pagalbos ar socialines paslaugas teikiančioms institucijoms, įstaigoms ar organizacijoms vykdyti priemones (toliau – teikėjai), teikėjų paskirtiems specialistams priemonėms vykdyti (toliau – atsakingi asmenys), teikėjų vykdomas priemones koordinuojančioms institucijoms, įstaigoms ar organizacijoms (toliau – koordinuojanti institucija), koordinuojančios institucijos paskirtiems specialistams, bendradarbiaujantiems su atsakingais asmenimis, vaiku ir vaiko atstovais pagal įstatymą ir rengiantiems individualius priemonių vykdymo ir pagalbos planus (toliau – planas) ir koordinuojantiems priemonių įgyvendinimą (toliau – atvejo vadybininkas).
3. Vaikams, kuriems skirta auklėjamojo poveikio priemonė Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos baudžiamajam kodeksui ir Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksui.
II SKYRIUS
MPP ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE
5. Vaiko gerovės komisija, priėmusi sprendimą teikti siūlymą skirti, pratęsti, pakeisti ar panaikinti MPP, kartu priima siūlymą dėl KTP skyrimo ir numato šių priemonių galimus teikėjus, atsakingus asmenis ir koordinuojančią instituciją.
6. Vaiko gerovės komisijos parengtas siūlymas ir kita su siūlymu susijusi nagrinėjimo medžiaga koordinatoriaus pateikiami Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
7. Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius, priimdamas Vaiko gerovės komisijos siūlymą skirti vaikui MPP, kartu skiria ir KTP. Šioms priemonėms suderinti, parengti, vykdyti Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius paskiria koordinuojančią instituciją, kurios vadovas, gavęs sprendimą koordinuoti MPP ir KTP vykdymą, skiria asmenį, atliekantį atvejo vadybininko funkcijas.
8. Jeigu šeimai yra vykdoma atvejo vadyba pagal atvejo vadybos tvarkos aprašą, koordinuojančia institucija skiriama jau vykdanti atvejo vadybos procesą, numatomi teikėjai ir MPP, KTP, koordinuotas paslaugas ir minimalios priežiūros priemones integruojant į atvejo vadybos planą su žyma, kad tai koordinuotos ar minimalios priežiūros priemonės.
9. Atvejo vadybininkas, gavęs tiesioginio vadovo pavedimą, organizuoja bendrą susitikimą su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą, teikėjais, atsakingais asmenimis aptarti vaiko, vaiko atstovų pagal įstatymą poreikius, jų tenkinimo galimybes, susitarti dėl MPP ir KTP organizavimo (laiko, vietos, mobilumo ir kt.) ir pagal aprašo 2 priedą parengia planą, kuriame nurodomi MPP ir KTP teikimo tikslai, siektini rezultatai, priemonės jiems pasiekti, atsakingi asmenys ir plano įgyvendinimo trukmė, jo veiksmingumo vertinimo etapai, būdai.
10. MPP ir KTP tikslas – padėti vaikui keisti nepageidaujamą elgesį, ugdyti prasmingo individualaus ir visuomeninio gyvenimo įgūdžius ir padėti formuoti socialiai priimtiną elgesį, įgalinant vaiko atstovus pagal įstatymą padėti savo vaikui ir sudaryti palankias sąlygas vaiko ir šeimos gerovei.
11. Vaiko nuomonės išklausymas, jo požiūris, įsipareigojimai ir motyvacija yra svarbi MPP ir KTP įgyvendinimo veiksmingumo prielaida. Tai numato Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 2 punkte įtvirtintas vaiko dalyvavimo priimant su juo susijusius sprendimus principas. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 12 straipsnio 6 dalyje įtvirtinta, kad Vaiko gerovės komisijos posėdyje turi būti išklausoma ir įvertinama vaiko nuomonė. Asmenų, turinčių didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių iki 21 metų, nuomonę išklauso ir išvadą dėl MPP jiems skyrimo, pratęsimo ar panaikinimo teikia vaiko gerovės komisijos įgaliotas asmuo.
12. Svarstant MPP ir KTP parinkimą, identifikuojamos vaiko nepageidaujamo elgesio priežastys, parenkamos bei taikomos priemonės, nukreiptos į apsauginių veiksnių stiprinimą ir rizikos veiksnių įtakos mažinimą, vaiko atstovų pagal įstatymą įgalinimą padėti savo vaikams.
13. Svarstant MPP ir KTP parinkimą, įvertinami:
13.1. vaiko amžius ir branda, psichikos ir fizinės savybės, gebėjimai, turimi socialiniai įgūdžiai, poreikiai, interesai, vaiko galios ir sunkumai;
13.2. šeimos gyvenimo sąlygos, tėvystės įgūdžiai, paslaugų gavimas, kiti socialinės rizikos veiksniai ar aplinkybės;
13.3. vaiko mokymasis, santykiai su bendraamžiais, suaugusiais asmenims bei galima jų įtaka vaiko elgesiui;
14. Informacija apie vaiką, kuri nagrinėjama svarstant MPP, KTP skyrimą, pateikiama aprašo 1 priede.
15. MPP ir KTP taikymas:
15.1. Lankytis pas specialistą. Tikslas – teikti vaiko poreikius atitinkančią švietimo pagalbą, socialines, sveikatos priežiūros ar kitas paslaugas. Teikėjai ir atsakingi asmenys – švietimo pagalbos specialistas (psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas ar kitas specialistas), sveikatos priežiūros specialistas (gydytojas psichiatras, vaikų ir paauglių psichiatras, psichoterapeutas, psichologas, psichikos sveikatos specialistas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas ar kitas specialistas), socialinių paslaugų teikėjas, kiti pagalbą ir paslaugas teikiantys specialistai.
15.2. Lankyti vaikų dienos centrą ar kitą švietimo, kultūros, sporto, socialines ar kitas paslaugas teikiančią arba darbinę veiklą bendruomenėje vykdančią įstaigą ar organizaciją, tarp jų – nevyriausybinę organizaciją, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, orientuojantis į vaiko pažinimo, ugdymosi, saviraiškos poreikių tenkinimą, ugdant ir plėtojant jo bendrąsias kompetencijas, užtikrinant prasmingą, aktyvų dalyvavimą vietos bendruomenėje, kurių teikėjai gali būti valstybinės ar nevalstybinės įstaigos, nevyriausybinės organizacijose, kiti švietimo teikėjai.
15.3. Tęsti mokymąsi toje pačioje ar kitoje bendrojo ugdymo mokykloje arba profesinio mokymo įstaigoje pagal privalomojo švietimo programas ar keisti mokyklą, kurioje susiklostė nepalanki situacija bei santykiai, ir toks sprendimas yra būtinas siekiant sugrąžinti vaiką į mokyklą, atkurti jo mokymosi motyvaciją, padėti jam tapti visaverčiu mokyklos bendruomenės nariu ir užkirsti kelią ankstyvam pasitraukimui iš švietimo sistemos. Teikėjai – bendrojo ugdymo mokyklos ar profesinio mokymo įstaigos.
15.4. Dalyvauti sporto, menų ar kitoje terapijoje, konkrečiose valstybės, savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų vykdomose neformaliojo vaikų švietimo, elgesio keitimo, socialinio ugdymo, prevencijos programose, kuriomis siekiama įgyvendinti Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo tikslus ir teigiamai veikti vaiko elgesį, ugdyti vaiko socialines ir emocines kompetencijas, didinti socialinį sąmoningumą, ugdyti gebėjimą kurti bendravimu ir bendradarbiavimu grįstus santykius, atsispirti socialiniam spaudimui, mokyti kritiškai mąstyti ir vertinti situaciją, priimti atsakingus sprendimus, ir skiriama tais atvejais, kai yra galimybė vaikui pasiūlyti dalyvauti programoje, kurią sudaro sistemingų priemonių visuma, orientuota į vaiko asmenybės stiprinimą. Teikėjai – valstybės, savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės, nevyriausybinės organizacijos, kiti švietimo teikėjai, kurie vykdo tokias programas.
15.5. Gydytis psichikos ir elgesio sutrikimus dėl psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo, patologinį potraukį azartiniams lošimams, kitus įpročių ir potraukių sutrikimus skiriama vaikams, kurie turi psichologinį potraukį vartoti psichoaktyviąsias medžiagas, turi organizmo funkcinės veiklos pakitimų ar socialinę priklausomybę. Priemonė skiriama tais atvejais, kai vaikas yra motyvuotas, vaikas ir vaiko atstovai pagal įstatymą sutinka dėl gydymo įstatymų nustatyta tvarka. Teikėjai – ambulatorines ir stacionarias sveikatos priežiūros paslaugas, psichologinės socialinės reabilitacijos paslaugas vaikams, turintiems atitinkamą priklausomybę, patologinį potraukį, teikiantys pirminės psichikos sveikatos centrai ir vaikų ir paauglių psichiatrijos paslaugas teikiančios ambulatorinės ir stacionarinės (priklausomybių ligų centrai ir vaikų ir paauglių psichiatrijos skyriai) asmens sveikatos priežiūros įstaigos.
15.6. Dalyvauti tarpininkavimo (mediacijos) procese skiriama taikiam konflikto tarp vaiko ir kito asmens sprendimui, esant abiejų konflikto šalių laisvam sutikimui, jiems suteikus visapusišką informaciją apie jų teises, pareigas, tarpininkavimo (mediacijos) proceso turinį, šalių priimamo sprendimo pasekmes ir pan. Tikslas – ugdyti vaiko atsakomybę už savo veiksmus, skatinti aktyvų dalyvavimą sprendžiant savo veiksmais sukeltų padarinių sureguliavimo klausimus, išspręsti konfliktą. Teikėjai – bendrojo ugdymo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos ar kitos įstaigos, organizacijos, kuriose dirba tam parengti asmenys, nešališki tarpininkavimo (mediacijos) šalims.
15.7. Atlikti bendruomenei arba švietimo ar kitai įstaigai, ar institucijai naudingą veiklą, skatinant socialiai prasmingą veiklą, ugdant gyvenimo įgūdžius, savarankiškumą, padedant integruotis į bendruomenę bei kurti pozityvius santykius su kitais. Vaikui skiriama nesudėtinga, jo brandą, amžių, fizines ir psichines savybes atitinkanti, nekelianti pavojaus sveikatai ir vystymuisi veikla, kuriai atlikti nereikalingas specialus pasirengimas. Teikėjai – vietos bendruomenė, švietimo, sveikatos priežiūros, globos, rūpybos ir kitos valstybinės ar nevalstybinės įstaigos ar organizacijos, kurios gali sudaryti tinkamas ir saugias sąlygas vaikui laisvu nuo mokymosi laiku.
16. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei laikotarpiu ar esant aplinkybėms, keliančioms pavojų darbuotojų, vaikų sveikatai ar gyvybei, MPP ir KTP pagal galimybę įgyvendinamos nuotoliniu ir (ar) mišriu būdu.
17. Parenkant atvejo vadybininką, svarbu atsižvelgti į jo kompetenciją, esamą santykį su vaiku bei vaiko atstovais pagal įstatymą, vaiko gyvenamąją vietą, vaiko ir vaiko atstovų pagal įstatymą nuomonę, kitas reikšmingas aplinkybes.
18. Atvejo vadybininkas per 5 darbo dienas nuo jo paskyrimo dienos susitinka su vaiku, jo atstovais pagal įstatymą, teikėjais, atsakingais asmenimis ir kartu aptaria, suderina MPP ir KTP teikimo laiką, trukmę, dermę ir nuoseklumą, numato tarpinius susitikimus teikiamų MPP ir KTP efektyvumui ir veiksmingumui aptarti bei kartu parengia planą.
III SKYRIUS
VPP AR APP ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE
19. Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius, priimdamas sprendimą dėl VPP ar gavęs įsiteisėjusį teismo nuosprendį dėl auklėjamojo poveikio priemonės vaikui skyrimo, kartu skiria KTP, teikėjus, koordinuojančią instituciją.
20. Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtos koordinuojančios institucijos vadovas, gavęs sprendimą koordinuoti VPP ar auklėjamojo poveikio priemonės ir KTP, skiria atvejo vadybininką Ukmergės rajono savivaldybėje.
21. Atvejo vadybininkas, gavęs tiesioginio vadovo pavedimą:
21.3. organizuoja bendrus susitikimus su vaiko atstovais pagal įstatymą, aptaria jų poreikius, jų tenkinimo galimybes, susitaria dėl KTP organizavimo (laiko, vietos, mobilumo ir kt.);
21.4. kartu su atsakingais asmenimis, vaiko atstovais pagal įstatymą, bendradarbiaudamas su atvejo vadybininku centre, rengia planą pagal aprašo 5 priedą, kuriame nurodomi VPP ar auklėjamojo poveikio priemonės ir KTP teikimo tikslai, siektini rezultatai, teikėjai, atsakingi asmenys, plano įgyvendinimo trukmė, jo vertinimo etapai (pastabos);
21.6. renka, analizuoja ir vertina centro pateiktą informaciją apie VPP ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo eigą, rezultatus ir veiksmingumą, konsultuoja ir teikia rekomendacijas įgyvendinant VPP, auklėjamojo poveikio priemonės ir KTP dalyvaujantiems atsakingiems asmenims;
21.7. renka ir analizuoja informaciją apie VPP ir KTP vykdymo įgyvendinimą, vertina pagalbos priemonių veiksmingumą, derina visų šiame procese dalyvaujančių atsakingų asmenų tarpusavio veiksmus;
21.8. gavęs iš centro informaciją, numatytą Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 21 straipsnio 3 dalies 13 punkte, organizuoja susitikimą su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą, teikėjais, atsakingais asmenimis, seniūnijos atstovais ir kitais suinteresuotais asmenimis, galinčiais padėti vaikui integruotis, ir kartu su jais parengia vaiko socialinės integracijos planą. Vaiko socialinės integracijos plane nustatomi socialinės integracijos tikslai, uždaviniai, priemonės ir jų vykdytojai, laukiami rezultatai, terminai;
21.9. koordinuodamas vaiko socialinės integracijos plano įgyvendinimą, stebi ir kontroliuoja jo vykdymą, periodiškai organizuoja susitikimus su vaiku, jo atstovais pagal įstatymą, vaiko socialinės integracijos plano priemones vykdančiais asmenimis, aptaria vykdymo rezultatus, prireikus inicijuoja reikalingų paslaugų ar pagalbos vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą teikimą savivaldybėje, bendradarbiauja ir atsiskaito koordinatoriui.
IV SKYRIUS
KTP TEIKIMAS, KAI VAIKUI PRATĘSIAMOS AR PAKEIČIAMOS, BAIGIASI AR NUTRAUKIAMOS MPP, VPP AR APP
22. Pratęsus ar pakeitus MPP ar VPP – tęsiamos ar keičiamos ir KTP, vadovaujantis aprašo II ir III skyriais.
23. Kai vaikui baigiasi ar nutraukiamas MPP vykdymo terminas, vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą gali būti teikiamos KTP ar vaikui teikiamos pavienės švietimo, socialinės ar sveikatos priežiūros paslaugos, vadovaujantis vaiko gerovės komisijos parengtu siūlymu ir savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu.
24. Kai vaikui baigiasi ar nutraukiamas VPP vykdymo terminas, vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą turi būti teikiamos KTP pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatytą tvarką.
25. Kai KTP yra neveiksmingos, atvejo vadybininkas kreipiasi į koordinatorių dėl priemonių ir (ar) jų teikėjų keitimo, plano keitimo (klausimus svarsto vaiko gerovės komisija) ar kitų veiksmų.
26. Kai vaiko atstovai pagal įstatymą nedalyvauja ar vengia dalyvauti vykdant jiems paskirtas KTP, nevykdo arba netinkamai vykdo savo pareigas vaikui, atvejo vadybininkas kreipiasi į vaiko teisių apsaugą savivaldybėje užtikrinančią instituciją dėl įstatymuose numatytos atsakomybės tėvams ir (ar) kitų vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugai užtikrinti būtinų priemonių taikymo.
V SKYRIUS
PRIEMONIŲ KOORDINAVIMAS, VYKDYMO ORGANIZAVIMAS IR PRIEŽIŪRA
28. Priemonių skyrimą, organizavimą vykdo vaiko gyvenamosios savivaldybės administracijos direktorius.
29. Priemonių teikėjai dalyvauja atvejo vadybininko organizuojamuose pasitarimuose, rengia planą, atsiskaito už priemonių vykdymo eigą ir poveikį (pagal aprašo 3 priedą).
30. Plano įgyvendinimą prižiūri atvejo vadybininkas, kuris:
30.1. bendradarbiaudamas su koordinatoriumi, inicijuoja plano rengimą, prireikus keičia, atnaujina, koordinuoja, stebi ir kontroliuoja plano įgyvendinimo eigą, vertina jame numatytų priemonių veiksmingumą, derina dalyvaujančių atsakingų asmenų tarpusavio veiksmus;
30.2. aptaria plano vykdymo rezultatus su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą ir atsakingais asmenimis, juos konsultuoja, teikia jiems rekomendacijas, inicijuoja pasitarimus dėl priemonių veiksmingumo didinimo;
30.3. informuoja koordinatorių, kai vaikui ir / ar vaiko atstovams pagal įstatymą paskirtų priemonių vykdymas yra neveiksmingas;
31. Priemonių įgyvendinimo priežiūra vykdoma, siekiant padėti teikėjams veiksmingai atlikti savo darbą, aptarti ir spręsti bendras problemas, derinti veiksmus, formuoti gerąją praktiką, remiantis pasiteisinusiais sprendimų priėmimo ir veikimo modeliais.
32. Sudarytas planas turi:
32.1. atitikti vaiko amžių, brandą, lytį, psichikos ir fizines savybes, sveikatą, ugdymosi poreikius, turimus socialinius įgūdžius;
32.3. numatytomis intervencijos priemonėmis spręsti identifikuotas problemas, mažinti su jomis susijusius rizikos veiksnius ir didinti apsauginių veiksnių įtaką;
33. Teikėjai, atsakingi asmenys dalyvauja rengiant planą ir užtikrina tinkamą jo įgyvendinimą, fiksuojant su priemonių vykdymu susijusius veiksmus, vaiko elgesio pokyčius.
34. Pasibaigus priemonių vykdymo terminui, atsakingas asmuo kartu su atvejo vadybininku, vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą aptaria priemonių vykdymo eigą ir rezultatus, vaiko elgesio pokyčius, išklauso vaiko nuomonę dėl priemonių vykdymo veiksmingumo.
35. Vykdydamas Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 5 punkte numatytą pareigą, teikėjas ar atsakingas asmuo, atsiskaitydamas raštu atvejo vadybininkui už priemonių vykdymą, nurodo veiklos pobūdį ir darbo metodus, formas, dažnumą, vaiko elgesio pokyčius, identifikuotas vaiko stipriąsias puses ir galimus sunkumus, vaiko atstovų pagal įstatymą pareigų vykdymą, jiems teiktos pagalbos įvertinimą. Ataskaitos forma pateikiama aprašo 3 priede.
36. Jeigu vaiko atstovai pagal įstatymą nedalyvauja vykdant KTP, nevykdo arba netinkamai vykdo savo pareigas vaikui, atsakingas asmuo apie tai raštu informuoja atvejo vadybininką.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Visi dokumentai, esantys vaiko asmens byloje, ir duomenys, susiję su vaiku ir jo asmeniniu gyvenimu, yra konfidencialūs ir naudojami tiek, kiek būtina vaiko teisėms ir teisėtiems interesams apsaugoti ir teikėjams pavestoms funkcijoms atlikti.
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių
ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo
Ukmergės rajono savivaldybėje organizavimo,
koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašo
1 priedas
REKOMENDUOJAMA NAGRINĖTI INFORMACIJA APIE VAIKĄ,
SVARSTANT MPP AR VPP SKYRIMĄ
Informaciją teikiančios įstaigos dokumentai |
Informacijos turinys |
Bendrojo ugdymo mokyklos ar profesinio mokymo įstaigos pateikta vaiko charakteristika ir ją pagrindžiantys dokumentai |
Data, kada pradėjo mokytis įstaigoje |
Klasė, kurioje vaikas mokosi |
|
Kalba, kuria vaikas mokosi |
|
Ugdymo programa |
|
Pamokų lankymas |
|
Vaiko dalyvavimas neformaliajame vaikų švietime |
|
Vaiko santykiai su klasės draugais, mokytojais, kitais mokyklos darbuotojais |
|
Vaiko elgesio apibūdinimas (elgesys probleminėse situacijose, pasireiškimo dažnumas, vaiko netinkamo elgesio priežastys) |
|
Mokyklos vaiko gerovės komisijos veikla, sprendžiant vaiko elgesio problemas |
|
Teikta švietimo (socialinė pedagoginė, psichologinė, specialioji, specialioji pedagoginė ) pagalba vaikui, vaiko atstovams pagal įstatymą bei jos įvertinimas (veiklos, vaiko ir vaiko atstovų pagal įstatymą dalyvavimas, vaiko elgesio pokyčiai) |
|
Įstaigos bendradarbiavimas su kitomis savivaldybės įstaigomis pagalbos vaikui teikimo klausimais |
|
Kita svarbi informacija |
|
Švietimo pagalbos įstaigos dokumentai (pažyma dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo; pažyma dėl specialiojo ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo) |
Vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas |
Vaiko asmenybės problemų įvertinimas |
|
Teiktos rekomendacijos dėl vaiko ugdymo (si) formų, būdų, metodų ir švietimo pagalbos teikimo |
|
Teikta švietimo (socialinė pedagoginė, psichologinė, specialioji, specialioji pedagoginė) pagalba vaikui, vaiko atstovams pagal įstatymą bei jos įvertinimas |
|
Kita svarbi informacija |
|
Sveikatos priežiūros įstaigos dokumentai (vaiko sveikatos pažymėjimas, medicinos dokumentų išrašas, kiti sveikatos priežiūros dokumentai) |
Bendras vaiko sveikatos būklės įvertinimas |
Vaiko psichikos sveikatos būklės įvertinimas ir rekomendacijos |
|
Kita svarbi informacija |
|
Valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos dokumentai |
Turima informacija apie vaiko atstovus pagal įstatymą |
Informacija apie vaiko atstovams pagal įstatymą taikomą atvejo vadybą (jei yra taikoma) |
|
Informacija apie socialinės ar sveikatos priežiūros paslaugų, kitos pagalbos vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą teikimą, jų teikimo įvertinimas (jei yra) Informacija apie administracinių priemonių taikymą vaiko atstovams pagal įstatymą už tėvų valdžios nepanaudojimą ar panaudojimą priešingai vaiko interesams (globėjo pareigų nevykdymą ar vykdymą priešingai vaiko interesams), kitus vaiko teisių pažeidimus (jei yra) |
|
Vaiko nuomonė (jei vaikas nedalyvauja savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos posėdyje) |
|
Išvada dėl MPP ar VPP skyrimo (jei yra) |
|
Kita svarbi informacija |
|
Policijos komisariato pranešimas ir jį pagrindžiantys dokumentai (jei yra) |
Vaiko padarytas nusikaltimas ar baudžiamasis nusižengimas (jei yra) |
Vaiko padarytas administracinis nusižengimas (jei yra) |
|
Informacija apie pradėtus ikiteisminius tyrimus ir pareikštus įtarimus vaiko atžvilgiu (jei yra) |
|
Informacija apie vaiko atstovams pagal įstatymą taikytas administracinio poveikio priemones pagal Administracinių nusižengimų kodekso 73 ir 74 straipsniai (jei yra) |
|
|
|
Kita svarbi informacija |
|
Prokuratūros dokumentai (prokuroro nutarimo atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą arba nutarimo dėl ikiteisminio tyrimo nutraukimo kopija) |
Informacija apie atsisakymą pradėti ikiteisminį tyrimą arba ikiteisminio tyrimo nutraukimą vaiko atžvilgiu (jei yra) |
Probacijos tarnybos informacinis pranešimas |
Informacija apie vaiko įtraukimą į probacijos tarnybų registrus (jei yra) |
Vaikui skirtos APP pagal Baudžiamojo kodekso 82 straipsnį ir jų skyrimo pagrindai (jei yra) |
|
|
|
Kita svarbi informacija |
|
Atvejo vadybininko ataskaita (jei yra) |
Informacija apie MPP, VPP ir KTP vykdymą, taikytas priemones, teikėjus, jų veiksmingumą ir išvada bei rekomendacijos siūlomiems tolesniems sprendimams |
Socialines paslaugas teikiančios įstaigos dokumentai (jei yra) |
Informacija apie vaiko ir vaiko atstovų pagal įstatymą situaciją, teikiamas paslaugas, pagalbos priemones, jų veiksmingumą ir galimos rekomendacijos siūlomiems tolesniems sprendimams |
Kitos įstaigos |
Kita svarbi informacija apie vaiką dėl MPP ar VPP skyrimo |
Nurodyta informacija gali būti pateikta laisva forma.
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės
įgyvendinimo Ukmergės rajono savivaldybėje
organizavimo, koordinavimo ir kontrolės
tvarkos aprašo
2 priedas
individualus PRIEMONIŲ VYKDYMO IR PAGALBOS planas
Plano sudarymo data:
Vaiko vardas, pavardė:
Skirtos vaikui priemonės:
Priemonės vaiko atstovams pagal įstatymą:
Skirtų priemonių terminas: savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo data ir numeris:
Paskirta koordinuojanti institucija (pavadinimas)
Atvejo vadybininkas 1(vardas, pavardė; kontaktiniai duomenys: tel. Nr., el. paštas):
Teikėjai, jų kontaktiniai duomenys:
Tikslas:
Uždaviniai:
Veiklos sritys2 |
Tikslas |
Pagalbos priemonė, veiksmas (metodai / formos) |
Vykdanti įstaiga, organizacija, institucija |
Atsakingas asmuo, teikėjas / vykdytojas |
Pagalbos priemonės, veiksmo įgyvendinimo data (dažnumas) |
Pasiekti rezultatai |
Priemonės vaikui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koordinuotai teikiamos paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kita pagalba vaiko atstovams pagal įstatymą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________
1 Kai vaikui skiriama VPP, teikiami duomenys apie atvejo vadybininką centre ir vaiko gyvenamosios vietos administracijos direktoriaus paskirto atvejo vadybininko.
2 Kai vaikui skiriama VPP, formą pirmiausiai pildo atvejo vadybininkai centre, o KTP dalį pildo savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atvejo vadybininkas.
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės
įgyvendinimo Ukmergės rajono savivaldybėje
organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos
aprašo
3 priedas
ATSAKINGŲ ASMENŲ ataskaitA
_________________
(sudarymo data)
1. Duomenys apie vaiką
Vardas ir pavardė:
Vaiko atstovai pagal įstatymą, kontaktai:
Skirta priemonė:
Skirtos priemonės terminas, vykdymo kartas:
Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo data ir numeris:
Ataskaitą pateikusio specialisto kontaktiniai duomenys:
2. Priemonės vykdymas
Priemonę vykdančio asmens pavadinimas (jei fizinis asmuo – vardas, pavardė, pareigos):
Veiklos pobūdis (individualus darbas, grupinis darbas, metodai, dažnumas):
Vaiko elgesio pokyčiai (įvertinti):
Vaiko atstovų pagal įstatymą dalyvavimas, jiems teiktos rekomendacijos, konsultacijos, KTP (įvertinti):
Vaiko atstovų pagal įstatymą pareigų vykdymas:
3. Išvados ir rekomendacijos
Vaiko stipriosios pusės (gebėjimai, interesai):
Galimi sunkumai:
Siūlymai dėl pagalbos vaikui ir / ar vaiko atstovams pagal įstatymą teikimo:
Priemonę vykdančio asmens parašas
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės
įgyvendinimo Ukmergės rajono savivaldybėje
organizavimo, koordinavimo ir kontrolės
tvarkos aprašo
4 priedas
____________________________________________________________________________
(Prašymą pateikiančio asmens vardas, pavardė – rašyti didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis)
____________________________________________________________________________
(adresas, telefono Nr., el. paštas)
____________________________________________________________________________
Ukmergės rajono savivaldybės
administracijos direktoriui
PRAŠYMAS
_________________________________________________________________________
(skirti/pakeisti/pratęsti/panaikinti minimalios (vidutinės) priežiūros priemonę)
20____ - ____ - ____
Prašau mano sūnui (dukrai, globotiniui(-ei)) _____________________________________,
(pabraukti) (nurodomas vaiko vardas, pavardė)
gim._________________, gyv. _____________________________________________________,
(gimimo data) (namų adresas)
besimokančiam(-iai)_________________________________________________________________________________,
(mokymosi įstaiga, klasė)
skirti/pakeisti/pratęsti/panaikinti minimalios (vidutinės) priežiūros priemonę, nes ________________________________________________________________________________
(pagrindžiama, kodėl prašoma skirti/pakeisti/pratęsti/panaikinti minimalios (vidutinės) priežiūros priemonę)
Anksčiau mano sūnui (dukrai, globotiniui(-ei) buvo taikomos šios poveikio priemonės:
________________________________________________________________________________
(išvardijamos poveikio priemonės, nurodomas jų efektyvumas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pareiškėjo pateikiami dokumentai: _____________________________________________________
Tvirtinu, kad mano nurodyti duomenys yra teisingi.
Sutinku, kad skirdami/pakeisdami/pratęsdami/panaikindami vaiko minimalios (vidutinės) priežiūros priemonę Ukmergės rajono savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos nariai susipažintų su būtina apie mano vaiką (globotinį(-ę) informacija.
_______________________________ __________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės
įgyvendinimo Ukmergės rajono savivaldybėje
organizavimo, koordinavimo ir kontrolės
tvarkos aprašo
5 priedas
SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PLANAS
______________
(sudarymo data)
Nepilnamečio vardas, pavardė
Nepilnamečio atstovas pagal įstatymą (vardas, pavardė)
Paskirta koordinuojanti institucija (pavadinimas)
Atvejo vadybininkas 1(vardas, pavardė; kontaktiniai duomenys: tel. Nr., el. paštas):
Socialinės integracijos plano tikslas:
Veiklos sritys |
Tikslas |
Įgyvendinimo trukmė (dažnumas) |
Vykdanti įstaiga, organizacija, institucija |
Atsakingas asmuo, teikėjas / vykdytojas |
Laukiami rezultatai |
Pastabos |
Priemonės vaikui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koordinuotai teikiamos paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nepilnametis _____________________________________________________________________________________________________
Nepilnamečio atstovas pagal įstatymą __________________________________________________________________________________
Vaikų teisių apsaugos skyriaus specialistas ______________________________________________________________________________
Savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius _________________________________________________
Savivaldybės atvejo vadybininkas _____________________________________________________________________________________
Socializacijos centro atvejo vadybininkas _______________________________________________________________________________
_______________
1 Teikiami duomenys apie atvejo vadybininką socializacijos centre ir vaiko gyvenamosios vietos administracijos direktoriaus paskirto atvejo vadybininko.