Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SENIŪNIJOS SOCIALINIŲ KLAUSIMŲ KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. lapkričio 29 Nr. V3-662

Kretinga

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 punktu, Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 15 punktu, Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo, patvirtinto Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T2-36 „Dėl piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 55.1 punktu:

1.    Tvirtinu Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnijos socialinių klausimų komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

2.    Pripažįstu netekusiu galios Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. vasario 14 d. įsakymą Nr. A1-102 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnijos socialinių klausimų komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“.

3.    Nustatau šį potvarkį skelbti Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Antanas Kalnius

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės

mero 2024 m. lapkričio 29 d. potvarkiu Nr. V3-662

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SENIŪNIJOS SOCIALINIŲ KLAUSIMŲ KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnijos socialinių klausimų komisijos (toliau — Komisija) veiklos nuostatai reglamentuoja Komisijos sudarymo principus, uždavinius ir funkcijas, darbo organizavimą, Komisijos narių teises ir pareigas bei atsakomybę.

2.    Komisija nagrinėja atvejus ir teikia rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – Įstatymas) 23 straipsnio 1 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 6 punktuose ir 3 dalyje numatytais atvejais.

3.    Komisija sudaryta siekiant užtikrinti efektyvesnį Kretingos rajono gyventojų prašymų dėl socialinės pašalpos ir kitos piniginės socialinės paramos nagrinėjimą, taupų savivaldybės biudžeto lėšų ir skirtos specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybei naudojimą, skirtos paramos naudojimą pagal paskirtį bei užkirsti kelią asmenų piktnaudžiavimui socialine parama.

4.    Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Kretingos rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Kretingos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero potvarkiais ir kitais norminiais aktais, reglamentuojančiais socialinės paramos teikimą.

5.    Komisija savo sprendimus priima laikydamasi bendradarbiavimo ir dalyvavimo, prieinamumo, socialinio teisingumo ir veiksmingumo, visapusiškumo, lygių galimybių, teisėtumo, nešališkumo, objektyvumo, nediskriminavimo, konfidencialumo ir protingumo, taip pat asmeninės Komisijos narių atsakomybės principų.

6.    Komisija dirba visuomeniniais pagrindais.

7.    Komisijos rekomendacijos yra patariamojo pobūdžio.

 

II. KOMISIJOS SUDARYMO PRINCIPAI

 

8.    Komisija Savivaldybės mero potvarkiu sudaroma iš 5–9 asmenų:

8.1. Komisijos pirmininko (pirmininku siūlomas seniūnas);

8.2. Komisijos pirmininko pavaduotojo;

8.3. Komisijos narių;

8.4. Komisijos sekretoriaus (kuriuo gali būti skiriamas ir vienas iš Komisijos narių).

9.    Komisija sudaroma atsižvelgiant į seniūno pasiūlymą ir Kretingos rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) teikimą.

10.  Į Komisijos sudėtį gali būti įtraukiami Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnijos (toliau – Seniūnija) darbuotojai, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių, religinių bendrijų, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai, kiti suinteresuoti asmenys (policijos, medicinos, švietimo atstovai).

 

III. KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

11.  Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas:

11.1. organizuoja ir atsako už Komisijos veiklą;

11.2. šaukia Komisijos posėdžius pagal poreikį, nustato posėdžių vietą ir laiką, jiems pirmininkauja;

11.3. pasirašo Komisijos posėdžių darbotvarkę, protokolus bei kitus dokumentus;

11.4. teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl Komisijos sudėties keitimo ar papildymo.

12.  Komisijos sekretorius:

12.1. derina darbotvarkę su pirmininku, informuoja Komisijos narius apie posėdžio vietą ir laiką;

12.2. rašo Komisijos posėdžio protokolą. Protokolo išrašas ne vėliau kaip per 5 penkias darbo dienas nuo įvykusio posėdžio dienos pateikiamas Skyriui ar Seniūnijos seniūnui;

12.3. atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą ir saugojimą.

13.  Komisijos nariai turi teisę:

13.1. siūlyti, rengti ir teikti klausimus Komisijai svarstymui;

13.2. teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio vedimo tvarkos ir visais Komisijos veiklos klausimais;

13.3. dalyvauti diskusijoje, reikšti savo nuomonę visais svarstomais klausimais, žodžiu ir raštu pateikti pasiūlymus, pastabas, pataisas;

13.4. gauti visus su Komisijos veikla susijusius dokumentus ir informaciją.

14.  Komisijos nariai privalo:

14.1. dalyvauti posėdžiuose ir nepraleisti posėdžių be pateisinamos priežasties;

14.2. iš anksto informuoti Komisijos pirmininką arba sekretorių apie nedalyvavimą Komisijos posėdyje dėl pateisinamos priežasties;

14.3. nusišalinti nuo konkretaus posėdžio darbotvarkėje numatyto klausimo svarstymo, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimais giminaičiais susiję klausimai;

14.4. pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą (priedas).

 

IV. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

15.  Pagrindinis Komisijos uždavinys – teikti rekomendacijas Skyriaus vedėjui dėl Įstatymo įgyvendinimo Savivaldybėje.

16.  Komisija sudaryta siekiant užtikrinti efektyvesnį Kretingos rajono gyventojų prašymų dėl socialinės pašalpos ir kitos piniginės socialinės paramos nagrinėjimą, taupų savivaldybės biudžeto lėšų ir skirtos specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybei naudojimą, skirtos paramos naudojimą pagal paskirtį bei užkirsti kelią asmenų piktnaudžiavimui socialine parama.

17.  Komisija, atlikdama jai pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:

17.1. svarsto, vertina gautą informaciją ir priima rekomendaciją dėl socialinės paramos skyrimo (neskyrimo, sustabdymo ir atnaujinimo) nepasiturintiems gyventojams;

17.2. vertina, ar teisinga Prašymo-paraiškos formoje bei jos prieduose nurodyta informacija apie pareiškėją ir bendrai gyvenančius asmenis, jų gyvenamąją vietą bei pateiktus būtinus dokumentus;

17.3. aiškinasi, ar pateikta visa informacija apie bendrai gyvenančių asmenų nuosavybės teise turimą nekilnojamąjį ir kitą turtą;

17.4. nagrinėja šeimos gaunamas pajamas bei pastangas išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktų nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas);

17.5. tikslina informaciją dėl nedirbančių bendrai gyvenančių asmenų darbo paieškos, nelegalaus darbo, įsiregistravimo darbo biržoje galimybes bei dalyvavimo organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje;

17.6. analizuoja probleminius atvejus, kai bendrai gyvenantys asmenys piktnaudžiauja alkoholiu ar yra patyrę socialinę riziką, siūlo derinti piniginės paramos teikimo formas - nepinigine forma ir pinigais;

17.7. svarsto kitus su piniginės socialinės paramos gavėjais susijusius klausimus.

 

3

 

V. KOMISIJOS TEISĖS

 

18.  Komisija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

18.1. atidėti prašymų svarstymą iki kito posėdžio, jei reikia patikrinti ir (ar) papildyti faktines aplinkybes;

18.2. spręsti klausimus dėl darbingų ir nedirbančių asmenų pasitelkimo visuomenei naudingai veiklai ar atleidimo nuo jos;

18.3. kilus pagrįstų įtarimų dėl neteisingos informacijos pateikimo, į Komisijos posėdžius pasikviesti ir papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į paramą.

 

VI. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

19.  Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie yra protokoluojami.

20.  Komisijos posėdžiai organizuojami pagal poreikį.

21.  Komisijos posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu, pasitelkiant informacines ir ryšių technologijas, užtikrinant asmenų, dalyvaujančių posėdyje, tapatybės nustatymą. Gali būti rengiami išvažiuojamieji Komisijos posėdžiai.

22.  Komisijai svarstytinus klausimus dėl socialinės paramos teikimo gyventojams siūlo ir visus turimus dokumentus bei informaciją apie šiuos asmenis pateikia Seniūnijos ir (ar) Skyriaus atsakingi darbuotojai, atsižvelgdami į pareiškėjų gyvenamąją vietą.

23.  Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

24.  Komisijos sprendimai svarstomais klausimais priimami bendru susitarimu arba Komisijos narių balsų dauguma. Jei priimant sprendimą balsavimo rezultatai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

25.  Komisijos sprendimas tenkinti prašymą ar netenkinti turi būti motyvuotas.

26.  Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas, ir sekretorius.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27.  Už konfidencialios informacijos atskleidimą Komisijos nariai ir atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

28.  Šie Nuostatai tvirtinami, keičiami bei papildomi Savivaldybės mero potvarkiu.

________________________

Kretingos rajono savivaldybės administracijos

seniūnijos socialinių klausimų komisijos veiklos

nuostatų priedas

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJA

 

…………………………………..........................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos)

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ............. SENIŪNIJOS SOCIALINIŲ KLAUSIMŲ KOMISIJOS PIRMININKO, PAVADUOTOJO, SEKRETORIAUS AR NARIO

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

202 m. ...................................... d.

 

Būdamas Kretingos rajono savivaldybės administracijos ........... seniūnijos socialinių klausimų komisijos (toliau – Komisija) pirmininku, pavaduotoju, sekretoriumi ar komisijos nariu, (reikalinga pabraukti),

 

pasižadu:

1.    saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, dirbant Komisijoje;

2.    man patikėtus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;

3.    nepasilikti jokių man pateiktų dokumentų kopijų.

 

Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro Komisijai pateiktų nepasiturinčių asmenų piniginei socialinei paramai gauti duomenys: prašymas-paraiška; pažymos apie vieno gyvenančio asmens ar bendrai gyvenančių asmenų gaunamas pajamas, užimtumą, šeiminę padėtį ir kiti dokumentai; duomenys, gaunami iš valstybės registrų; gyvenimo sąlygų ir buities tyrimo aktas; kiekvieno pasiūlymo turinys; rašytinė ir žodinė informacija, susijusi su piniginės socialinės paramos gavimu.

 

Esu įspėtas (-a), kad, pažeidęs (-usi) šį pasižadėjimą, atsakysiu teisės aktų nustatyta tvarka.

 

(parašas)                                                                                              (vardas ir pavardė)