LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO AUGALŲ LIGŲ IR KENKĖJŲ PLITIMO STEBĖSENOS IR PROGNOZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. gegužės 4 d. Nr. 3D-345
Vilnius
t v i r t i n u Žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėsenos ir prognozavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2015 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-345
ŽEMĖS ŪKIO AUGALŲ LIGŲ IR KENKĖJŲ PLITIMO STEBĖSENOS IR PROGNOZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėsenos ir prognozavimo tvarkos aprašas parengtas įgyvendinant 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos Nr. 2009/128/EB, nustatančios Bendrijos veiksmų pagrindus siekiant tausiojo pesticidų naudojimo (OL 2009 L 309, p. 71), Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo (toliau – įstatymas) 14 straipsnio 5 dalies nuostatas ir atsižvelgiant į Žemės ūkio ministerijos programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-314 „Dėl Žemės ūkio ministerijos programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatas ir Augalų apsaugos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 3D-535 „Dėl Augalų apsaugos plano patvirtinimo“, pirmojo priedo 9.4 priemonę.
2. Žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėsenos ir prognozių (toliau – stebėsena) veiklos rezultatų tyrimų pagrindu formuojamas žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėsenos ir prognozavimo tinklas (toliau – tinklas), kurio paskirtis – kasmet informuoti žemės ūkio veiklos subjektus, mokslo darbuotojus apie kenksmingųjų organizmų pasireiškimą ūkių pasėliuose. Tyrimų rezultatai naudojami šalies žemės ūkio ir kaimo plėtros politikai formuoti, taip pat duomenims Europos Komisijai teikti, kaip to reikalauja ES teisės aktai.
II. ŽEMĖS ŪKIO AUGALŲ LIGŲ IR KENKĖJŲ PLITIMO STEBĖSENOS IR PROGNOZIŲ VEIKLA
4. Žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėseną ir prognozavimą atlieka VšĮ Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos (toliau – LŽŪKT) darbuotojai.
5. LŽŪKT darbuotojai žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėseną ir prognozavimą atlieka skirtinguose Lietuvos rajonuose, vertindami galimą žalą derliui.
8. Ligų ir kenkėjų plitimo stebėsena atliekama žemės ūkio veiklos subjektų pasėliuose vadovaujantis LŽŪKT nustatyta tvarka.
9. LŽŪKT atsakingas darbuotojas stebėjimams atlikti tinkamą lauką turi parinkti atsižvelgdamas į šiuos pasėlio reikalavimus:
9.1. turi būti atliekama augalų pasėlių, kurių veislė įrašyta į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, stebėsena;
10. Žemės ūkio veiklos subjektų auginamuose augalų pasėliuose LŽŪKT įrengia 30 stacionarių stebėjimo aikštelių.
11. Įrengdamas stebėjimo aikšteles atsakingas LŽŪKT darbuotojas turi laikytis šių įrengimo reikalavimų:
11.2. aikštelė turi būti ne trumpesnė kaip 50 m, o aikštelės plotis lygus ūkyje naudojamo purkštuvo užgriebio pločiui;
12. Atliekami skirtingų augalų pasėlių stebėjimai. Vertinama:
13. LŽŪKT darbuotojai apibendrina stotelėse fiksuotą informaciją apie ligų ir kenkėjų plitimą pasėliuose ir ją stebėsenos laikotarpiu kiekvieną savaitę paskelbia viešai.
14. LŽŪKT darbuotojai atlieka tinklo įrangos (meteorologinių stočių) priežiūrą ir plėtrą, administruoja teikiamus ligų ir kenkėjų plitimo prognozavimo duomenis, parengia juos viešinimui.
15. Šio aprašo 12, 13 ir 14 punktuose nurodyti duomenys viešai skelbiami LŽŪKT tinklalapiuose https://ikmis.lzukt.lt, www.agroakademija.lt .
16. Pasibaigus žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėsenos ir prognozavimo laikotarpiui, LŽŪKT darbuotojai rengia ir teikia sutartyje numatytų darbų ataskaitas (toliau – ataskaitos) Žemės ūkio ministerijai (toliau – ministerija).
III. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS IR FINANSAVIMO TVARKA
19. Pagal šį tvarkos aprašą finansuojamos šios LŽŪKT veiklos išlaidos, tiesiogiai susijusios su vykdoma žemės ūkio augalų ligų ir kenkėjų plitimo stebėsenos ir prognozavimo veikla:
20. Lėšos šio tvarkos aprašo 19 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos sudarant Ministerijos ir LŽŪKT sutartį, kurioje numatoma lėšų pervedimo, panaudojimo ir atsiskaitymo tvarka.
21. LŽŪKT sutarčiai parengti asmeniui, atsakingam už priemonės įgyvendinimą, o jei jis nepaskirtas – priemonės vadovui, pateikia:
21.1. LŽŪKT numatomų atlikti darbų, nurodytų šių taisyklių II skyriuje, sąrašo ir jų atlikimo grafiko projektus;
22. LŽŪKT, atsiskaitydama už atliktus darbus, asmeniui, atsakingam už priemonės įgyvendinimą, o jei jis nepaskirtas – priemonės vadovui, pateikia:
22.2. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“;
22.4. išlaidų pagrindimo dokumentų sąrašą pagal išlaidų sąmatos straipsnius ir prireikus jų originalus ir patvirtintas kopijas;
23. Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, nurodytą 22.2 papunktyje, vizuoja ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriaus atsakingas darbuotojas, perdavimo – priėmimo aktą, nurodytą 22.5 papunktyje, vizuoja sutarties rengėjas, jo tiesioginis vadovas, asmuo, atsakingas už priemonės įgyvendinimą, pasirašo priemonės vadovas ir tvirtina ministerijos kancleris.
IV. LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
24. Asmuo, atsakingas už priemonės įgyvendinimą, ar priemonės vadovas užpildo ir pasirašo ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti sudarytų sutarčių įvykdymo tinkamumo vertinimo ataskaitą, kurios formą tvirtina ministerijos kancleris.
26. Sutartyje numatytos veiklos įgyvendinimą kontroliuoja asmuo, atsakingas už priemonės įgyvendinimą, ir priemonės vadovas.
27. Sutartyje numatytos veiklos patikrą vietoje atlieka ministerijos Vidaus audito departamentas, pasitelkdamas už finansuojamos priemonės įgyvendinimą atsakingą asmenį ir (arba) priemonės vadovą, o prireikus – kitus ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojus.