LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
DĖL Ekonomikos ir inovacijų MINISTRO
2022 M. SPALIO 13 D. ĮSAKYMO nR. 4-1038 „DĖL skatinamosios finansinės priemonės „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 3“ schemos patvirtinimO“ PAKEITIMO
2024 m. birželio 21 d. Nr. 4-350
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. spalio 13 d. įsakymą Nr. 4-1038 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Atviras kreditų fondas 3“ schemos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
DĖL skatinamosios finansinės priemonės „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 3“ schemos patvirtinimo
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčius,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos
ir inovacijų ministro 2022 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 4-1038
(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir
inovacijų ministro 2024 m. birželio 21 d.
įsakymo Nr. 4-350
redakcija)
skatinamosios finansinės priemonės „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 3“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas
|
1.
|
Teisinis pagrindas
|
1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai. 1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčiai. 1.3. 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis Nr. 11K-015/8-175, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA). |
2.
|
Skatinamajai finansinei priemonei „Atviras kreditų fondas 3“ (toliau – AKF3 priemonė) skiriama finansavimo suma |
85 100 000 (aštuoniasdešimt penki milijonai vienas šimtas tūkstančių) eurų į kontroliuojantįjį fondą „INVEGOS fondas“ (toliau – INVEGOS fondas) grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų, kaip jos apibrėžtos Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2.5 ir 2.6 papunkčiuose. |
3. |
AKF3 priemonės schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė |
Paskolos (įskaitant kredito linijas), finansinė nuoma (lizingas) (išskyrus grįžtamąjį lizingą) (toliau kartu – Paskola) pagal Schemą teikiamos Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpiu. |
4. |
Finansų tarpininkų atrinkimas ir Paskolų pagal AKF3 priemonę teikimo sąlygos |
4.1. INVEGA atrinks AKF3 priemonę įgyvendinančias kredito įstaigas, kaip jos apibrėžtos 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 575/2013 dėl riziką ribojančių reikalavimų kredito įstaigoms, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/2869, 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte (toliau – finansų tarpininkai), vadovaudamasi AKF3 priemonės finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadu, tvirtinamu INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu (toliau – Sąvadas). 4.2. Sutartis su INVEGA (toliau – Sutartis) pasirašę finansų tarpininkai finansuos AKF3 priemonės sąlygas atitinkančius paskolos gavėjus AKF3 priemonės ir finansų tarpininkų nuosavomis lėšomis. 4.3. Finansų tarpininkai su paskolos gavėjais paskolos sutartis (toliau – Paskolos sutartis) pasirašys ne vėliau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 dienos. 4.4. Finansų tarpininkai skirs Paskolą paskolos gavėjo investicijoms ir (ar) apyvartinėms lėšoms (toliau – Projektas) finansuoti. 4.5. Finansų tarpininkų skaičius neribojamas. 4.6. Finansų tarpininkų prašymai įgyvendinti AKF3 priemonę teikiami INVEGAI iki 2023 m. gruodžio 31 d. arba kol finansų tarpininkams bus paskolintos (t. y. finansų tarpininkų INVEGAI pateiktų mokėjimo prašymų išmokėti lėšas suma bus lygi AKF3 priemonei skirtai lėšų sumai) visos AKF3 priemonei skirtos lėšos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 dienos. 4.7. AKF3 priemonės lėšomis finansuojama Paskolos dalis negali būti didesnė kaip 75 proc. ir bet kokiu atveju negali viršyti 750 000 (septynių šimtų penkiasdešimt tūkstančių) eurų. Finansų tarpininkų nuosavomis lėšomis finansuojama Paskolos dalis privalo būti ne mažesnė kaip 25 proc. 4.8. AKF3 priemonės lėšas finansų tarpininkai turi grąžinti INVEGAI ne vėliau kaip per 10 metų nuo Schemos 4.3 papunktyje nustatyto laikotarpio pabaigos. 4.9. AKF3 priemonės lėšos pagal Paskolos sutartis paskolos gavėjams gali būti išmokamos ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo Schemos 4.3 papunktyje nustatyto laikotarpio pabaigos. Kredito linijų atveju šiame Schemos papunktyje nustatytas 12 mėnesių Paskolos išmokėjimo terminas nėra taikomas. 4.10. Finansų tarpininkai prisiima visą su AKF3 priemonės lėšų skolinimu paskolos gavėjams susijusią kredito riziką, t. y. finansų tarpininkai privalo visas gautas AKF3 priemonės lėšas grąžinti į INVEGOS fondą. 4.11. Finansų tarpininkai, įgyvendindami AKF3 priemonę, privalo atidaryti atskirą AKF3 priemonei įgyvendinti naudojamą atsiskaitomąją sąskaitą, skirtą išimtinai AKF3 priemonės lėšoms: pervedimams paskolos gavėjams atlikti ir grąžinimams iš paskolos gavėjų gauti. 4.12. AKF3 priemonei įgyvendinti finansų tarpininkai privalo: 4.12.1. pirminiu įkeitimu finansų tarpininko sąskaitoje, į kurią INVEGA perveda finansų tarpininko prašomas AKF3 priemonės lėšas, įkeisti esamas ir būsimas lėšas, taip pat kitose finansų tarpininko sąskaitose esamas ir būsimas lėšas, į kurias grįžta AKF3 priemonės lėšos iš paskolos gavėjų; 4.12.2. įkeisti finansų tarpininko reikalavimo teises, kylančias iš visų būsimų Paskolų sutarčių. Įkeitimo lakšte papildomai turi būti nurodyta, kad finansų tarpininko reikalavimo teisių pagal Paskolos sutartį įkeitimas taip pat apima visus finansų tarpininko naudai atliktus paskolos gavėjo mokėjimus pagal Paskolos sutartį po to, kai įkaito gavėjas (INVEGA) informuoja įkaito davėją (finansų tarpininką) apie išieškojimo veiksmų pradžią. |
5. |
AKF3 priemonės lėšų, skirtų Paskoloms teikti, išmokėjimas finansų tarpininkams |
5.1. AKF3 priemonės lėšos gali būti naudojamos tik paskolos gavėjo Projektui finansuoti. 5.2. AKF3 priemonės lėšos Schemos 4.3 papunktyje nustatytu laikotarpiu yra pervedamos į finansų tarpininko sąskaitą dalimis Sutartyje nustatyta tvarka. |
6. |
Finansų tarpininkų mokamos palūkanos ir jų mokėjimo tvarka |
6.1. Už AKF3 priemonės lėšas finansų tarpininkai INVEGOS fondui moka 3 mėn. EURIBOR + 0,2 proc. už INVEGOS fondo pervestas ir paskolos gavėjams paskolintas lėšas bei už finansų tarpininkui pervestas ir nepanaudotas lėšas. 6.2. Finansų tarpininko taikoma kintamoji palūkanų dalis už paskolos gavėjui suteikiamą Paskolą – 3 mėn. EURIBOR. 6.3. Finansų tarpininko marža už paskolos gavėjui suteikiamą Paskolą – iki 3 proc. 6.4. Jeigu, atliekant palūkanų skaičiavimus, taikoma 3 mėn. EURIBOR reikšmė yra neigiama, ji prilyginama 0 (nuliui). |
7.
|
Paskolos gavėjai ir jų tinkamumo reikalavimai |
7.1. Paskolos teikiamos įmonei, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVV įstatymas) 2 straipsnio 7 dalyje, ir verslininkui, kaip jis apibrėžtas SVV įstatymo 2 straipsnyje. 7.2. Paskolos gavėjas turi atitikti šiuos reikalavimus: 7.2.1. paraiškos pateikimo metu, kai teikiamos Paskolos iki 25 000 (dvidešimt penkių tūkstančių) eurų, veikia ilgiau kaip 1 (vienus) metus nuo paskolos gavėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos (taikoma tik labai mažoms įmonėms ir mažoms įmonėms, kaip jos suprantamos pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315, I priedą ir kurios atitinka SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus kriterijus) arba, jei paskolos gavėjas yra verslininkas, nuo individualios veiklos ar verslo liudijimo įregistravimo dienos; 7.2.2. veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jeigu jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) už savo vykdomą veiklą moka mokesčius į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą ir įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, Garantinį fondą ir Ilgalaikio darbo išmokų fondą; 7.2.3. paskolos gavėjui nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, jis nėra likviduojamas. Jei paskolos gavėjas yra verslininkas, jam nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą; 7.2.4. paskolos gavėjo vykdoma ir (ar) planuojama vykdyti ekonominė veikla, kaip ji apibrėžta SVV įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje, kuriai prašoma Paskolos, nepriskiriama pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklai, pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklai, su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse ir (ar) veikla nėra remiamas vietinių prekių naudojimas vietoje importuojamų prekių, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies a, c, e ir f punktuose, ir vertinant vykdomą ekonominę veiklą turi būti laikomasi Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 2 dalies nuostatų; 7.2.5. paskolos gavėjui nėra taikoma Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra; 7.2.6. paskolos gavėjo pagrindinė ekonominė veikla pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) nėra finansinė ir draudimo veikla (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 64–66 skyrius), išskyrus atvejus, kai šis paskolos gavėjas vysto finansines technologijas, t. y. technologijomis grindžiamas finansines inovacijas, kurios padeda kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai įmonės vystomomis technologijomis naudojasi ne pati įmonė, bet jos klientai – kitos finansų įstaigos, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su technologijomis, gavėjais; 7.2.7. paskolos gavėjas atitinka minimalius patikimų mokesčių mokėtojų kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje; 7.2.8. paskolos gavėjas yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reguliuojančius finansinės atskaitomybės teikimą) finansinių ataskaitų už paskutinius dvejus finansinius metus arba, jei paskolos gavėjas veikia trumpiau nei dvejus metus, už trumpesnį terminą rinkinį, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis; 7.2.9. paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, jo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. „The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury“), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė; 7.2.10. paskolos gavėjas nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (Tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“); 7.2.11. paskolos gavėjas nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) ir (arba) pagalbos teikėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles; 7.2.12. paskolos gavėjas nėra valstybės ir (ar) savivaldybių įmonė arba įmonė, kurioje 25 proc. ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 proc. ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė; 7.2.13. paskolos gavėjas neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Lietuvos Respublikai priešiškų valstybių (Rusijos Federacijos, Baltarusijos Respublikos, Rusijos Federacijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos bei Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamų Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijų) fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 dienos. 7.3. Schemos 7.2.2–7.2.13 papunkčiuose nustatyti reikalavimai vertinami Paskolos suteikimo metu, taip pat didinant Paskolos sumą. Paskolos suteikimas suprantamas kaip laikotarpis nuo paskolos gavėjo kreipimosi į finansų tarpininką iki Paskolos sutarties pasirašymo dienos. |
8. |
Paskolų tinkamumo ir panaudojimo sąlygos |
8.1. Paskolos turi būti skirtos paskolos gavėjų investicijoms finansuoti ir (ar) apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti, jeigu toks finansavimas skirtas naujai paskolos gavėjų veiklai pradėti arba esamai veiklai palaikyti, stiprinti ar plėtoti. 8.2. Paskolomis, skirtomis investicijoms, laikomos tokios Paskolos, kai Paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro ne mažiau kaip 51 proc. visos Paskolos sumos, o likusi Paskolos dalis gali būti skirta apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti. Visais kitais atvejais laikoma, kad visa Paskola yra skirta apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti. 8.3. Paskolos lėšos pagal Paskolos sutartyje nustatytą paskirtį gali būti naudojamos tik atsiskaitant mokėjimo pavedimais. 8.4. Paskolos gavėjams paskolos gali būti suteikiamos ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui. Tuo atveju, kai Paskolos terminas yra trumpesnis nei 120 mėnesių, šis terminas gali būti pratęstas, tačiau bet kuriuo atveju terminas negali būti ilgesnis nei 120 mėnesių, terminą skaičiuojant nuo pradinės Paskolos sutarties sudarymo dienos. Kredito linijos formą galima pakeisti į Paskolos formą, Paskolos sutarties laikotarpį pratęsus iki 120 mėnesių (terminą skaičiuojant nuo pradinės Paskolos sutarties sudarymo dienos). Minėtas atvejis nėra laikomas naujos Paskolos sutarties sudarymu. 8.5. Paskolos suma Paskolos sutarties galiojimo laikotarpiu gali būti didinama, neviršijant Schemos 4.7 papunktyje nustatytų dydžių. |
9. |
Netinkamos investicijos pagal AKF3 priemonę
|
9.1. Paskolos lėšos negali būti naudojamos: 9.1.1. paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams finansų įstaigoms vykdyti ir paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams refinansuoti; 9.1.2. dividendams ir (ar) tantjemoms išsimokėti, kapitalui formuoti, savoms akcijoms supirkti, taip pat negali būti skirtos paskoloms grąžinti arba suteikti paskolos gavėjo dalyviams ar kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, taip pat kitiems juridiniams asmenims įsigyti ar investuoti į juos ir (arba) finansiniam turtui įsigyti ir (ar) finansuoti. Finansinis turtas suprantamas kaip pinigai ir pinigų ekvivalentai, kitų įmonių vertybiniai popieriai, sutartinė teisė gauti pinigai ar jų ekvivalentai, išvestinės finansinės priemonės; 9.1.3. nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į nekilnojamojo turto būklės pagerinimą, siekiant jį parduoti, nuomoti ar kitu būdu perleisti kitiems asmenims, o ne naudoti savo veikloje. Nekilnojamojo turto naudojimu savo veikloje laikomi atvejai, kai ne mažiau kaip 60 proc. įsigyjamo, statomo turto ar turto, kurio būklė gerinama, ketinama panaudoti paskolos gavėjo ekonominei veiklai vykdyti, išskyrus veiklas „Nekilnojamojo turto operacijos“ (veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 68.1–68.3 grupes). Ribojimas dėl nuomos netaikomas, kai paskolos gavėjas vykdo viešbučių ir (ar) kitas trumpalaikio apgyvendinimo paslaugų teikimo veiklas (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 55 skyrių) arba nuomoja darbo vietas pagal darbo vietos nuomos sutartis, arba užsiima daiktų saugojimo veikla (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 52.1 grupę ir 52.10 klasę); 9.1.4. gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto – pastato (statinio) esminį pagerinimą, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 2 straipsnio 20 dalyje. 9.2. Paskola nėra skirta šioms paskolos gavėjo veikloms finansuoti: ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį); tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių žaidimų ir lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių), distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos. |
10.
|
Paskolos dydis ir Paskolų skaičius vienam paskolos gavėjui |
10.1. Paskolos dydis vienam paskolos gavėjui nėra ribojamas, tačiau visais atvejais turi būti laikomasi AKF3 priemonės lėšų skyrimo reikalavimų, nustatytų Schemos 4.7 papunktyje. 10.2. Paskolų skaičius vienam paskolos gavėjui yra neribojamas. |
11. |
Valstybės pagalbos apskaičiavimas, registravimas, sumavimas ir grąžinimas |
11.1. Paskolų teikimas paskolos gavėjams pagal AKF3 priemonę yra de minimis pagalba, kuriai taikomos Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatos. 11.2. Finansų tarpininkas yra atsakingas už de minimis pagalbos paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai yra patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. De minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnyje. 11.3. De minimis pagalbos, suteikiamos paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas pagal formulę: SE = K x T x (N orientacinė + 4 % – N faktinė), kurioje: SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu; K – Paskolos suma, Eur; T – Paskolos laikotarpis, išreikštas metais (skaičiai apvalinami 2 (dviejų) skaitmenų po kablelio tikslumu); N orientacinė – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną interneto svetainėje https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount_en skelbiama orientacinė palūkanų norma; N faktinė – Paskolos sutartyje nustatyta metinė palūkanų norma. 11.4. Paskolų gavėjai, susieti bent vienos rūšies tarpusavio santykiais, nustatytais Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone (toliau – viena įmonė). 11.5. De minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Apskaičiuojant de minimis pagalbą, turi būti laikomasi Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatų. 11.6. Jei paskolos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, paskolos gavėjas privalo grąžinti suteiktą neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dieną) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589. Vadovaudamasis Konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, paskolos gavėjas privalo jam suteiktą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka. |
12.
|
Stebėsena
|
12.1. Finansų tarpininkai turi užtikrinti, kad suteikiamos Paskolos ir paskolos gavėjai atitiktų Reglamento (ES) 2023/2831 ir Schemos nuostatas. 12.2. De minimis pagalbos stebėsena atliekama taip, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnyje. |
13. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
13.1. Finansų tarpininkai privalo visus su AKF3 priemonės įgyvendinimu ir paskolos gavėjų finansavimu AKF3 priemonės lėšomis susijusius dokumentus saugoti 10 metų skaičiuojant nuo paskutinės pagal AKF3 priemonę Paskolos sutarties pasirašymo dienos vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 dalies nuostatomis. 13.2. Asmens duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Vilnius, Konstitucijos pr. 7, tel. (+370 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenuapsauga@invega.lt, tvarko su AKF3 priemonės įgyvendinimu susijusius pagal Sąvadą finansų tarpininko pateiktame prašyme ir jo prieduose pateiktus asmens duomenis. 13.3. Tvarkomi šie finansų tarpininko prašyme ir jo prieduose nurodyti ir iš kitų duomenų šaltinių surinkti asmens duomenys: finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų vardas, pavardė, asmens kodas, einamos pareigos, finansų tarpininko dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų kompetencija, išsilavinimas ir patirtis, leidžianti tinkamai eiti pareigas, finansų tarpininko kontaktinio asmens bendradarbiavimo klausimais vardas, pavardė, einamos pareigos, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, ir kita papildoma informacija, kurią pagal Sąvadą pateiks finansų tarpininko atstovas prašyme ir jo prieduose. 13.4. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 13.5. Asmens duomenys bus tvarkomi AKF3 priemonės įgyvendinimo ir patikros tikslais – siekiant nustatyti, ar prašymą pagal Sąvadą teikiantis finansų tarpininkas atitinka tinkamumo reikalavimus AKF3 priemonei įgyvendinti, finansų tarpininko atitikčiai Schemos reikalavimams įvertinti, taip pat AKF3 priemonės audito tikslais, AKF3 priemonės administravimo ir (ar) tyrimų tikslais. 13.6. INVEGA audito tikslais ir gavusi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės ir (ar) kitų kompetentingų institucijų) paklausimą teikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Taip pat asmens duomenys teikiami atsakant į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus. Taip pat INVEGA asmens duomenis gali perduoti išorės ekspertams, kuriuos pagal poreikį pasitelks Sąvade nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, kitoms paslaugoms, kurios reikalingos AKF3 priemonei tinkamai įgyvendinti ir administruoti, taip pat atliekant AKF3 priemonės tyrimus. 13.7. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis INVEGA tvarko ir saugo 3 metus nuo Sutarties su finansų tarpininku galiojimo pabaigos. 13.8. Duomenų subjektas gali kreiptis į INVEGA ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises: 13.8.1. teisę žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 13.8.2. teisę susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis; 13.8.3. teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis; 13.8.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“); 13.8.5. teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą. 13.9. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. |