LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TERITORINIŲ LIGONIŲ KASŲ SUTARČIŲ SU ŪKIO SUBJEKTAIS DĖL KOMPENSUOJAMŲJŲ MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ APMOKĖJIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS SUDARYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. spalio 26 d. Nr. V-2364

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 262 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos 2020 m. spalio  13  d. nutarimą Nr. DT- 8/3 „Dėl pritarimo Teritorinių ligonių kasų sutarčių su ūkio subjektais dėl kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sudarymo tvarkos aprašui“:

1. Tvirtinu Teritorinių ligonių kasų sutarčių su ūkio subjektais dėl kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sudarymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu viceministrui pagal veiklos sritį kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. lapkričio 1 d.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                     Aurelijus Veryga

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro

2020 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. V-2364

 

 

TERITORINIŲ LIGONIŲ KASŲ SUTARČIŲ SU ŪKIO SUBJEKTAIS DĖL KOMPENSUOJAMŲJŲ MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ APMOKĖJIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS SUDARYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teritorinių ligonių kasų sutarčių su ūkio subjektais dėl kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sudarymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato teritorinių ligonių kasų (toliau – TLK) sutarčių dėl medicinos pagalbos priemonių, klasifikuojamų pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintuose medicinos priemonių saugos techniniuose reglamentuose nurodytas taisykles kaip gaminamos I klasės medicinos priemonės arba in vitro diagnostikos medicinos priemonės, skirtos savikontrolei, ir įrašytų į Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių sąrašą (C sąrašą), patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 529 „Dėl Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių sąrašo (C sąrašo) patvirtinimo“, bei į einamųjų metų kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių kainyną (toliau – kompensuojamosios MPP), apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis (toliau – sutartys) sudarymo su ūkio subjektais tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

2.1. Ūkio subjekto veiklos adresas – patalpų, kuriose ūkio subjektas (juridinis asmuo) išduoda (parduoda) apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu (toliau – apdraustieji) kompensuojamąsias MPP, arba ūkio subjekto, kuris apdraustuosius aprūpina kompensuojamosiomis MPP per elektroninę parduotuvę, buveinės adresas.

2.2. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos farmacijos įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose privalomąjį sveikatos draudimą, kompensuojamųjų MPP išdavimą (pardavimą) bei ūkio subjektų, turinčių teisę išduoti (parduoti) kompensuojamąsias MPP, veiklą.

3. Sutartys sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Aprašu ir laikantis skaidrumo, nediskriminavimo bei vienodo vertinimo principų.

 

II SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO TVARKA

 

4. Ūkio subjektas, pageidaujantis sudaryti kitų kalendorinių metų sutartį, iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos pateikia TLK, kurios veiklos zonoje yra jo veiklos adresas, šiuos dokumentus:

4.1. prašymą sudaryti sutartį (Aprašo priedas);

4.2. laisvos formos veiklos deklaraciją, patvirtinančią, kad ūkio subjektas užtikrins kompensuojamųjų MPP tiekimą į Lietuvos Respublikos rinką ir visas šias priemones išduos (parduos) Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

5. Ūkio subjektas, pageidaujantis sudaryti einamųjų metų sutartį, pateikia TLK, kurios veiklos zonoje vykdo veiklą, Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus bet kuriuo metu einamaisiais metais.

6. Ūkio subjektai prašymus sudaryti sutartį teikia tiesiogiai, siunčia paštu arba elektroniniu paštu TLK (šiuo atveju prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu). Tiesiogiai prašymai sudaryti sutartį teikiami ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui atvykus į TLK.

7. Ateinančių kalendorinių metų sutartis sudaroma iki einamųjų metų gruodžio 30 dienos. Einamųjų metų sutartis sudaroma nuo kito ketvirčio pirmojo mėnesio 1 dienos po prašymo sudaryti sutartį pateikimo.

 

III SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMO TVARKA

 

8. TLK, gavusi ūkio subjekto, pageidaujančio sudaryti sutartį, pateiktus dokumentus, įvertina, ar pateikti visi Aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai, ar juose nurodyta visa reikiama informacija.

9. Jei TLK nustato, kad pateikti ne visi Aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai ir (ar) juose trūksta informacijos, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo dokumentų, nurodytų Aprašo 4 punkte, gavimo dienos raštu praneša ūkio subjektui apie nustatytus trūkumus ir nurodo 5 darbo dienų terminą nuo šio pranešimo gavimo dienos, per kurį ūkio subjektas gali pašalinti šiuos trūkumus arba atsisakyti sudaryti sutartį. Trūkumų šalinimo terminas į Aprašo 10 punkte nustatytą terminą neįskaitomas. Jei ūkio subjektas per šiame punkte nurodytą terminą trūkumų nepašalina, TLK ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio termino pabaigos informuoja ūkio subjektą, kad sutartis nebus sudaroma. Pašalinus trūkumus, TLK sudaro sutartį Aprašo 10 punkte nustatyta tvarka.

10. TLK ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo visų Aprašo 4 punkte išvardytų dokumentų, kuriuose nurodyta visa reikiama informacija, gavimo dienos pateikia ūkio subjektui sutartį vienu iš šių būdų (apie pageidaujamą sutarties pateikimo ir pasirašymo būdą ūkio subjektas nurodo prašyme sudaryti sutartį): išsiunčia sutartį registruotu paštu arba elektroniniu paštu, arba per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, arba ūkio subjekto atstovui pasiūlo atvykti į TLK pasirašyti sutartį. Ūkio subjektas pasirašytą sutartį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos vienu iš šiame punkte nurodytų būdų grąžina TLK, išskyrus atvejus, kai ūkio subjekto atstovas atvyksta pasirašyti sutartį į TLK (atvykti turi per 5 darbo dienas nuo kvietimo atvykti sudaryti sutartį gavimo dienos). Kai sutartis išsiunčiama elektroniniu paštu arba per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, ji gali būti pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu. Jei pasirašyta sutartis nėra grąžinama per šiame punkte nurodytą terminą, ji laikoma nesudaryta.

11. TLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sutarties gavimo ir užregistravimo TLK sutarčių registre daro įrašą informacinėje sistemoje „Sveidra“ apie sutarties su ūkio subjektu sudarymą, pažymi kompensuojamųjų MPP grupes, dėl kurių išdavimo (pardavimo) ir apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis yra sudaryta sutartis, ir suteikia ūkio subjektui reikiamus vartotojo prisijungimo prie privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ duomenis.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. TLK informaciją apie einamaisiais metais galiojančias sutartis su ūkio subjektais skelbia savo interneto svetainėje. Apie sudarytą su ūkio subjektu sutartį TLK paskelbia savo interneto svetainėje per 5 darbo dienas nuo sutarties sudarymo dienos, nurodydama ūkio subjekto pavadinimą, veiklos adresą (-us), kontaktinius ūkio subjekto atstovo duomenis ir ūkio subjekto veiklos adreso telefoną bei elektroninio pašto adresą.

13. Ginčai tarp sutarties šalių sprendžiami abipusiu susitarimu arba TLK taikinimo komisijoje.

14. Už prašymo sudaryti sutartį ir kitų privalomųjų dokumentų bei juose pateikiamos informacijos teisingumą atsako šiuos dokumentus pateikęs ūkio subjektas.

______________

 

Teritorinių ligonių kasų sutarčių su ūkio

subjektais dėl kompensuojamųjų medicinos

pagalbos priemonių apmokėjimo Privalomojo 

sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis

sudarymo tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Prašymo sudaryti 20_____ m. sutartį forma)

 

_________________________________________________________________________

(Ūkio subjekto pavadinimas)

 

____________________ teritorinės ligonių kasos direktoriui

 

 

PRAŠYMAS

SUDARYTI 20.......... M. SUTARTĮ

 

20.....-.....-...... Nr.

(Pildymo data ir numeris)

 

Prašome nuo 20........... m.............................. d. iki ............. metų gruodžio 31 d. sudaryti sutartį dėl šių medicinos pagalbos priemonių, įrašytų į Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių sąrašą (C sąrašo), patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 529 „Dėl Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių sąrašo (C sąrašo) patvirtinimo“, ir priskiriamų atitinkamai kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių grupei, nurodytai Ambulatoriniam gydymui skirtų kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių grupių ir šioms grupėms priskiriamų medicinos pagalbos priemonių jų bazinei kainai apskaičiuoti sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-880 „Dėl Ambulatoriniam gydymui skirtų kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių grupių ir šioms grupėms priskiriamų medicinos pagalbos priemonių jų bazinei kainai apskaičiuoti sąrašo patvirtinimo“, apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis (toliau – sutartis) pagal pridedamą medicinos pagalbos priemonių grupių sąrašą (galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą):

1.

2.

 

Ūkio subjekto rekvizitai:

 

1.

Ūkio subjekto pavadinimas ir teisinė forma

2.

Ūkio subjekto (juridinio asmens) kodas

3.

Ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens, kuris pasirašys sutartį, pareigos, vardas, pavardė

4.

Ūkio subjekto asmens buveinės (registracijos) adresas

5.

Valstybė, kurioje yra įsteigtas ūkio subjektas

 

6.

Ūkio subjekto veiklos adresas

 

7.

Telefono Nr.

8.

Elektroninio pašto adresas

9.

Banko pavadinimas ir atsiskaitomosios sąskaitos numeris

10.

Kiekvieno ūkio subjekto veiklos adreso kontaktinio asmens (-ų) duomenys: pareigos, vardas, pavardė

(Galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą)

11.

Kiekvieno ūkio subjekto veiklos adreso telefonas

(Galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą)

 

12.

Kiekvieno ūkio subjekto veiklos adreso elektroninio pašto adresas

(Galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą)

 

 

Prašome sutartį pasirašyti pateikti šiuo būdu (pažymėti vieną):

□ išsiųsti registruotu paštu;

□ išsiųsti elektroniniu paštu;

□ išsiųsti per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą;

□ tiesiogiai atvykus į teritorinę ligonių kasą.

 

PRIDEDAMA........... lapų.

 

___________________________________                   ______________      __________________

(Ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto                                    (Parašas)                (Vardas, pavardė) 

asmens pareigos)