TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ  NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2014 m. lapkričio 26 d. Nr. 1-288

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ Tauragės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2001 m. lapkričio 28 d. sprendimą Nr. 646 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės specialiųjų programų biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos tvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais).

3. Paskelbti apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                             Silverijus Statkus

 


 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2014 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. 1-288

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ
PAJAMŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Tauragės rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų naudojimo tvarkos aprašas reglamentuoja savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų sąmatų rengimą, tvirtinimą, naudojimą, vykdymą bei apskaitą, atskaitomybę ir kontrolę.

2. Biudžetinių įstaigų pajamos – tai savivaldybės biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus rinkliavas) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio turto nuomą, tėvų įmokos už vaikų papildomą mokymą bei teikiamas paslaugas.

3. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų už teikiamas paslaugas įkainius ir tarifus tvirtina Tauragės rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), jeigu teisės aktai nenustato kitaip.

4. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos yra savivaldybės biudžeto pajamos, kurios skiriamos šių lėšų įgyvendinimo išlaidoms padengti, neviršijant iš šios veiklos gautų pajamų.

5. Biudžetinių įstaigų pajamas sudaro:

5.1. pajamos už prekes ir paslaugas,

5.2. pajamos už patalpų nuomą,

5.3. įmokos už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose,

5.4. pajamos už atsitiktines paslaugas.

 

II. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ SĄMATŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS IR NAUDOJIMAS

 

6. Pajamų už teikiamas paslaugas sąmatas rengia ir vykdo asignavimų valdytojai, gaunantys pajamų už teikiamas paslaugas, patalpų nuomą ir įmokas už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose.

7. Pajamas ir išlaidas už teikiamas paslaugas kartu su savivaldybės biudžetu tvirtina Savivaldybės taryba.

8. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai kasmet kartu su savivaldybės biudžeto asignavimų projektu rengia ir teikia programų, vykdomų iš biudžetinių įstaigų pajamų, gautų už teikiamas paslaugas, sąmatų projektus, o jei yra kelios programos – suvestines ir pateikia savivaldybės administracijos Finansų skyriui. Sąmatų projektai sudaromi pagal programas, funkcinę ir ekonominę biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikaciją.

9. Išlaidų sąmatose planuojamos išlaidos negali viršyti planuojamų pajamų.

10. Praėjusių metų pajamų už teikiamas paslaugas lėšų likučiams biudžetinė įstaiga sudaro atskirą programų sąmatą.

11. Programų sąmatas sudaro, tvirtina ir už jų teisingumą atsako biudžetinių įstaigų asignavimų valdytojai. Naudoti biudžeto asignavimus programoms vykdyti be patvirtintos programos sąmatos draudžiama.

12. Tvirtinant biudžetą, iš biudžetinių įstaigų pajamų programoms vykdyti patvirtinami bendrieji asignavimai, tarp jų – išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

13. Savivaldybės tarybai patvirtinus atitinkamų metų biudžetą, asignavimų valdytojai Savivaldybės administracijos Finansų skyriui pateikia įstaigos vadovo patvirtintas pajamų–išlaidų sąmatas pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.

14. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programų sąmatas naudojamos šių įstaigų išlaidoms, susijusioms su paslaugų teikimu, dengti, taip pat pagrindinės veiklos išlaidoms – darbo užmokesčiui mokėti, prekėms ir paslaugoms bei turtui įsigyti.

15. Pajamos už gyvenamųjų patalpų nuomą naudojamos savivaldybės socialinio būsto remontui bei jo atnaujinimui, patalpų administravimui ar laikinai neapgyvendintų patalpų išlaidoms padengti.

16. Įstaigos vykdomų programų išlaidoms padengti pirmiausia naudojami asignavimai, gauti iš biudžetiniais metais įmokėtų į rajono savivaldybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius, o tik po to rajono savivaldybės biudžeto lėšas, išskyrus konkretiems tikslams numatytas lėšas.

17. Biudžetinei įstaigai grąžintos lėšos ar likusios nepanaudotos lėšos naudojamos pirmiausia įstaigos kreditiniam įsiskolinimui dengti, nesant kreditinio įsiskolinimo – kitoms įstaigos reikmėms (išskyrus ilgalaikiam turtui įsigyti).

 

III. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ VYKDYMAS

 

18. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskirose banko sąskaitose.

19. Gautos pajamos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamos du kartus per mėnesį iki mėnesio 15 ir 30 dienos arba vieną kartą per mėnesį, jei šios pajamos neviršija 1 000 eurų per mėnesį (kai šios dienos sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią darbo dieną, o baigiantis ketvirčiui – į paskutinę ketvirčio dieną).

20. Asignavimų valdytojai, pervedę biudžetinių įstaigų pajamas į savivaldybės biudžeto sąskaitą, nustatytais terminais teikia gautinų lėšų paraiškas grąžinti lėšas.

21. Finansų skyrius pagal pateiktas asignavimų valdytojų paraiškas nustatytais terminais perveda lėšas asignavimų valdytojams.

22. Visais atvejais išlaidų finansavimas asignavimų valdytojams mažinamas negautomis (nepervestomis į savivaldybės biudžetą) lėšomis.

23. Asignavimų valdytojai naudoja biudžeto asignavimus programoms vykdyti griežtai pagal asignavimų funkcinę – ekonominę paskirtį.

24. Asignavimų valdytojai turi teisę biudžetiniais metais keisti asignavimų pradinę paskirtį pagal ekonominę ar funkcinę klasifikaciją pateikdami prašymą Finansų skyriui pagal nustatytą biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką.

25. Į kitus biudžetinius metus perkeliama ir naudojama programoms finansuoti nepanaudota įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų dalis, kuri yra ne didesnė kaip ¼ įmokėtos metinės sumos.

26. Kiekvieno mėnesio pradžioje per dvi darbo dienas savivaldybės Finansų skyrius pateikia duomenis apie gautas pajamas už teikiamas paslaugas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (forma 1-VP) arba kitaip, kaip nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

 

IV. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

27. Biudžetinių įstaigų pajamos ir programų išlaidos registruojamos apskaitoje vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos standartais.

28. Biudžetinių įstaigų asignavimų valdytojai programų tarpines bei metinę finansinę atskaitomybę pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas ir Finansų skyriaus nustatytus terminus.

29. Asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą biudžetinių įstaigų pajamų sąmatų sudarymą, asignavimų apskaitą ir lėšų naudojimą pagal paskirtį.

30. Programų vykdymo kontrolę atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba ir Savivaldybės administracijos vidaus audito tarnyba.

______________