Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. GEGUŽĖS 2 D. SPRENDIMO NR. T-53 „DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. balandžio 21 d. Nr. T-85
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 2 d. sprendimu Nr. T-53 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2018 m. vasario 15 d. sprendimo Nr. T-22 redakcija su pakeitimais, padarytais 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-258, 2020 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-23, 2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-62 ir 2021 m. rugsėjo 30 d. sprendimu Nr. T-181), ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T-84 „Dėl Pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2013 m. gegužės 2 d. sprendimo Nr. T-53
(2022 m. balandžio 21 d. sprendimo Nr. T-85
redakcija)
PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) teikiamų pagalbos į namus paslaugų organizavimo, teikimo, mokėjimo ir atleidimo nuo mokesčio už jas sąlygas, pagalbos pinigų mokėjimo atvejus ir dydžius.
2. Pagalbos į namus paslaugos – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje, rūpintis asmeniniu gyvenimu ir dalyvauti visuomeniniame gyvenime; šeimos nariams, prižiūrintiems asmenis su negalia, senyvo amžiaus asmenis, turėti laikiną atokvėpį.
3. Pagalbos į namus paslaugas administruoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
4. Pagalbos į namus paslaugų sudėtį ir maksimalią teikimo trukmę reglamentuoja Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis ir teikimo trukmė konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus pagalbos į namus poreikį.
5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas), Socialinių paslaugų kataloge apibrėžtas sąvokas.
II SKYRIUS
PASLAUGŲ GAVĖJAI IR TEIKĖJAI
7. Pagalbos į namus paslaugos (toliau – Paslauga), teisės aktų nustatyta tvarka nustačius jų poreikį, skiriamos Įstatymo 5 straipsnyje nurodytiems asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Savivaldybėje.
8. Paslaugos gavėjais gali būti:
9. Paslaugų gavėjų artimieji, gyvenantys kartu su Paslaugų gavėju, neturi teisės gauti Paslaugų saviems poreikiams tenkinti, išskyrus atvejus, kai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos organizuojant pagalbos į namus paslaugas.
10. Asmenims, sergantiems psichikos ligomis, Paslaugos gali būti teikiamos tik bendradarbiaujant su specializuotomis įstaigomis ir (ar) tarnybomis (psichikos sveikatos centru, sveikatos priežiūros įstaigomis).
III SKYRIUS
PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS
13. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo įgaliotas asmuo, globėjas (rūpintojas) (toliau – pareiškėjas) dėl Paslaugų skyrimo kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją, užpildo prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – prašymas) ir pateikia šiuos dokumentus:
13.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į gyvenamosios vietos seniūniją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose;
13.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);
13.4. pažymą apie pajamas, gautas per paskutinius 3 mėnesius iki kreipimosi mėnesio, kai tokių duomenų nėra socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ ir socialinės paramos informacinėje sistemoje (toliau – SPIS);
14. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.
15. Pareiškėjas prašymą gali teikti ir elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga. Tokiu atveju asmuo patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis.
16. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą išimties tvarka gali pateikti seniūnijų socialinio darbo specialistai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.
17. Seniūnijos socialinio darbo specialistas, gavęs pareiškėjo raštišką prašymą:
17.1. prašymą registruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“, jo duomenis suveda į SPIS;
17.3. ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos nustato asmens (šeimos) Paslaugos poreikį. Paslaugos poreikio vertinimas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti;
17.4. vertina asmens savarankiškumo lygį, nustato Paslaugos trukmę ir užpildo Savarankiškumo vertinimo ir paslaugos trukmės nustatymo anketą (1 priedas);
18. Šeimos Paslaugos poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius.
19. Jei seniūnijos socialinio darbo specialistui reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jis gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų arba duomenų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.
20. Skyriaus atsakingas specialistas, gavęs iš seniūnijos asmens prašymą-paraišką:
20.2. parengia Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (forma SP-9, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – Sprendimas);
21. Sprendimą priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų Skyriui pateikimo dienos.
22. Įstaiga informuoja asmenį apie Paslaugos skyrimą ir pasirašo Paslaugos teikimo sutartį su paslaugos gavėju, kurioje nustatomos Paslaugos teikimo sąlygos, teikimo laikas, mokesčio už Paslaugą dydis, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per šios Paslaugos gavimo laiką, sąlygos, šalių teisės, pareigos ir kitos Paslaugos teikimo ir nutraukimo sąlygos. Sutarties formą tvirtina Įstaigos vadovas.
23. Paslaugos teikimą asmeniui organizuoja Įstaiga, vadovaudamasi Įstaigos vadovo patvirtinta tvarka, kuri turi būti suderinta su Skyriumi.
24. Paslauga teikiama pagal Pagalbos į namus paslaugų sąrašą (2 priedas). Paslaugos sudėtis asmeniui nustatoma atsižvelgiant į jo poreikius, bet turi būti teikiamos ne mažiau kaip 3 paslaugos.
26. Paslaugos teikimo trukmė – nuo dviejų iki dešimties valandų per savaitę. Į paslaugos trukmę įskaitomas maisto produktų, kasdienės paklausos prekių pirkimas ir pristatymas, lydėjimas į įvairias įstaigas Joniškio rajone, lankymas ligoninėje Joniškio rajone.
27. Teikiant Paslaugą iškilus problemoms, susijusioms su asmens sveikatos būklės pasikeitimu, saugumu, turto priežiūros ar kitoms aplinkybėms, Įstaigos administracija apie tai informuoja asmens globėją (rūpintoją), asmens šeimos narius ir (ar) giminaičius. Esant konfliktinei situacijai, Įstaigos administracija informuoja Skyrių.
IV SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS
29. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už Paslaugas.
30. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl Paslaugos skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1–6 punktuose.
31. Asmens (šeimos), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra:
31.1. didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens (šeimos) pajamų;
31.2. didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens (šeimos) pajamų;
31.3. didesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų penkiagubą dydį mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens (šeimos) pajamų;
32. Atskaičius nustatytą asmens mokesčio už Paslaugą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.
33. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, Paslauga teikiama nemokamai.
35. Asmens mokėjimo dydį už Paslaugą apskaičiuoja Įstaiga ir duomenis apie Paslaugos mokėjimą ir teikimą suveda į SPIS.
36. Mokėjimo dydis už Paslaugą apskaičiuojamas proporcingai Paslaugos teikimo trukmei kiekvienam paslaugos gavėjui, neviršijant suteiktos Paslaugos išlaidų.
37. Paslaugos gavėjas privalo pranešti Įstaigai, o Įstaiga – Skyriui apie pajamų pokyčius per Paslaugos gavimo laiką.
38. Pasikeitus mokėjimui už Paslaugą reglamentuojantiems teisės aktams ar asmens pajamoms, Skyrius nuo jų pasikeitimų dienos iš naujo įvertina asmens finansines galimybes (vertinamos einamojo mėnesio pajamos). Perskaičiavus asmens finansines galimybes, asmuo už Paslaugą moka nuo to mėnesio, nuo kurio pasikeitė pajamos.
39. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą Paslaugos kainą.
V SKYRIUS
PASLAUGOS TEIKIMO NUTRAUKIMAS
41. Paslaugos teikimas nutraukiamas:
41.7. paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl Paslaugos (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją Paslaugos poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti Paslaugą;
41.9. kai Paslaugos gavėjas nesudaro sąlygų teikti Paslaugas (neįsileidžia darbuotojo, nepriima teikiamos pagalbos, agresyviai elgiasi ir kelią grėsmę lankomosios priežiūros darbuotojo sveikatai ir gyvybei);
VI SKYRIUS
ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS AR MOKĖJIMO DYDŽIO SUMAŽINIMAS
43. Paslaugos gavėjas gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas nuo mokėjimo už Paslaugas Savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu, išskyrus Tvarkos aprašo 33 punkte nustatytus atvejus.
44. Paslaugos gavėjas gali būti visiškai atleistas nuo mokėjimo už Paslaugą iki 12 mėnesių tuo atveju, jei patyrė nuostolių dėl gaisro, stichinių nelaimių ir kitais panašiais atvejais.
45. Paslaugos gavėjui, pateikus aplinkybes pateisinančius dokumentus, gali būti sumažintas mokestis iki 50 procentų šiais atvejais:
45.1. sergant sunkiomis ligomis, nurodytomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintame sunkių ligų sąraše, jei Paslaugos gavėjui nenustatyti specialieji poreikiai. Mokėjimo dydis gali būti sumažintas iki 12 mėnesių;
45.2. pablogėjus finansinei padėčiai dėl sutuoktinio mirties. Mokėjimo dydis gali būti sumažintas iki 6 mėnesių;
46. Paslaugos gavėjas dėl atleidimo ar mokėjimo dydžio sumažinimo už teikiamas Paslaugas kreipiasi į seniūnijos socialinio darbo specialistą ir pateikia rašytinį prašymą. Kartu su prašymu pareiškėjas pateikia Tvarkos aprašo 44 ir 45 punktuose nurodytas aplinkybes pateisinančius dokumentus:
46.1. Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ar kitos tarnybos pažymą apie įvykusį gaisrą / stichinę nelaimę ir kt.;
47. Seniūnijos socialinio darbo specialistas per 5 darbo dienas įvertina prašyme nurodytas aplinkybes, patikrina Paslaugos gavėjo buities ir gyvenimo sąlygas, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir kartu su išvada dėl dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už Paslaugą pateikia Skyriui.
48. Skyriaus atsakingas specialistas prašymą per 2 darbo dienas teikia svarstyti Savivaldybės socialinės paramos teikimo komisijai (toliau – Komisija).
VII SKYRIUS
PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS
50. Paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus asmenims (šeimoms), tik asmens (šeimos) sutikimu, kai socialines priežiūros paslaugas veiksmingiau organizuoti pinigais (toliau – pagalbos pinigų gavėjas).
51. Pagalbos pinigų dydis yra skiriamas atsižvelgiant į Savarankiškumo vertinimo ir trukmės nustatymo anketoje rekomenduojamą asmeniui (šeimai) teikti pagalbos į namus paslaugų teikimo laiką per savaitę:
51.1. 2 bazinės socialinės išmokų (toliau – BSI) dydžio per mėnesį, kai socialinė priežiūra teikiama iki 4 valandų per savaitę;
52. Sprendimą dėl pagalbos pinigų ir jų dydžio skyrimo arba nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.
53. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir pagalbos pinigų gavėjas pasirašo nustatytos formos Pagalbos pinigų mokėjimo sutartį. Sutarties formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
55. Pagalbos pinigai mokami už praėjusį mėnesį ir pervedami į pagalbos pinigų gavėjo sąskaitą banke arba nurodytą pašto skyrių iki kiekvieno mėnesio 25 dienos.
57. Pagalbos pinigų mokėjimas sustabdomas, kai pagalbos pinigų gavėjas laikinai išvyksta ar gydosi gydymo įstaigoje.
58. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas:
58.4. pagalbos pinigų gavėjui apsigyvenus valstybės ar savivaldybės išlaikomoje socialinės globos įstaigoje;
59. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, Skyriaus atsakingas specialistas apie tai raštu informuoja pagalbos pinigų gavėją ir jo gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo specialistą, kuris Skyriui pateikia siūlymus dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros paslaugų, kurioms nustatytas asmens socialinių paslaugų poreikis, teikimo.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Paslaugos gavėjas dėl netinkamai teikiamos Paslaugos pirmiausia kreipiasi į
Įstaigos vadovą, o situacijai nepasikeitus Įstaigą gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.
61. Įstaiga atsako už kokybišką Paslaugos teikimą. Siekdama teikti efektyvią ir kokybišką Paslaugą, Įstaiga bendradarbiauja su Skyriumi, sveikatos priežiūros ir kitoms įstaigomis.
Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono
savivaldybėje teikimo ir mokėjimo
už paslaugas tvarkos aprašo
1 priedas
(Savarankiškumo vertinimo ir paslaugos trukmės nustatymo anketos forma)
SAVARANKIŠKUMO VERTINIMO IR PASLAUGOS TRUKMĖS NUSTATYMO ANKETA
1. Vardas, pavardė, gimimo data ___________________________________________________
2. Gyvenamoji vieta, telefonas _______________________________________________
3. Priežastys gauti socialinę priežiūrą (pagalbą į namus):
□ Negalia
□ Liga
□ Senatvė (amžius_______)
Kiekvienoje eilutėje parinkti tik vieną atsakymo variantą (1 balą, 0 balų ar - 1 balą)
Savarankiškas |
Iš dalies savarankiškas |
Nesavarankiškas |
1. Asmens higienos priežiūra |
||
Pats gali rūpintis asmenine higiena: gali nusimaudyti; nusirengti, apsirengti; nueiti į tualetą
1 balas |
Iš esmės pats gali pasirūpinti asmenine higiena, bet negali nusimaudyti. Pats gali atlikti daugumą nusirengimo ir apsirengimo veiksmų 0 balų |
Pats gali pasirūpinti tik viršutinės kūno dalies higiena. Gali atlikti tik kai kuriuos nusirengimo ir apsirengimo veiksmus; gali nueiti į tualetą, bet po to negali apsirengti - 1 balas |
|
2. Maisto gamyba |
|
Gali pasigaminti maistą ir pats pavalgyti
1 balas |
Gali pasigaminti ir pasitiekti kai kuriuos valgius
0 balų |
Gali valgyti tik tada, kai maistas patiektas, be to, reikia raginti valgyti - 1 balas |
|
3. Judėjimas |
|
Gali laisvai judėti savo būste ir už jo ribų su pagalbinėmis priemonėmis
1 balas |
Iš dalies gali pats įveikti trumpus atstumus su pagalbinėmis priemonėmis arba be jų. Negali lipti laiptais 0 balų |
Gali sunkiai judėti vienas, nors ir su pagalbinėmis priemonėmis
- 1 balas |
|
4. Namų ruoša |
|
Gali valyti, skalbti, pirkti, gali pasirūpinti, kad visa tai būtų atlikta 1 balas |
Sunku pačiam atlikti namų ruošos darbus
0 balų |
Mažai ką gali pasidaryti pats
- 1 balas |
Gali pats susiplanuoti ir atlikti pasirinktus veiksmus
1 balas |
Gali pats atlikti veiksmus, bet sunku pasirinkti ir apžvelgti visumą
0 balų |
Gali dalyvauti pasirinktuose užsiėmimuose arba jų etapuose, tačiau dėl fizinių ar psichinių galių trūkumo negali suvokti visumos - 1 balas |
5. Socialiniai ryšiai |
||
Pats gali bendrauti su kitais. Nesijaučia vienišas; jaučiasi saugus 1 balas |
Sunkiai pačiam sekasi užmegzti pageidaujamą kontaktą su kitais
0 balų |
Savarankiškai negali bendrauti su kitais. Jaučiasi vienišas
- 1 balas |
6. Psichinė būklė |
||
Psichinės funkcijos nesutrikusios. Priima ir įsisavina naują informaciją. Orientuojasi laike ir erdvėje
1 balas |
Emociškai nestabilus, šiek tiek nervingas, pažeidžiamas, šiek tiek užmaršus. Suvokia savo padėtį, užmaršumą. Priima patarimus. Sutrinka, jei kasdieniniame gyvenime įvyksta permainų 0 balų |
Užmaršus. Dingusi trumpalaikė atmintis. Nerealiai suvokia savo padėtį. Prarastas gyvenimo džiaugsmas. Jaučiasi nesaugiai. Iškreiptai suvokia tikrovę. Sunkiai skiria paros laiką - 1 balas |
Komunikacija – gali susikalbėti 1 balas |
Komunikacija – sunkiai pats parenka kai kuriuos žodžius 0 balų |
Komunikacija – vartoja nedaug žodžių, kalba trumpais sakiniais - 1 balas |
7. Jutimas (rega, klausa) |
||
Rega – gerai mato su akiniais arba be jų 1 balas |
Rega – neprimato net su pagalbinėmis priemonėmis 0 balų |
Rega – nemato, sunkiai orientuojasi naujoje aplinkoje - 1 balas |
Klausa – gerai girdi su klausos aparatu arba be jo
1 balas |
Klausa – neprigirdi net su klausos aparatu
0 balų |
Klausa – blogai girdi net su klausos aparatu. Sunkiai dalyvauja pokalbyje - 1 balas |
4. Paslaugų teikimo trukmė, remiantis savarankiškumo vertinimo kriterijais ir kitomis aplinkybėmis, turinčiomis įtaką pagalbos apimties poreikiui:
Balai |
Pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmė |
nuo 10 iki 4 |
iki 4 val. per savaitę |
nuo 3 iki - 3 |
nuo 5 val. iki 7 val. per savaitę |
nuo - 4 iki - 10 |
nuo 8 val. iki 10 val. per savaitę |
5. Rekomenduojama teikti pagalbos į namus paslaugas _________val. per savaitę (_________val. per mėnesį), paslaugų teikimo laiką išdėstyti atsižvelgiant į kliento poreikius.
Sutinku su anketoje atlikto vertinimo rezultatais
_____________________________________________________________________________
(kliento vardas, pavardė, parašas)
Atsakingas darbuotojas________________ _______________________________________
(parašas) (pareigos, vardas, pavardė)
Atsakingas darbuotojas ________________ _______________________________________
(parašas) (pareigos, vardas, pavardė)
Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono
savivaldybėje teikimo ir mokėjimo
už paslaugas tvarkos aprašo
2 priedas
Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje
sąrašas
Eil. Nr. |
Paslaugos pavadinimas |
1. |
Informavimas, bendravimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas |
2. |
Pagalba ruošiant maistą |
3. |
Maisto produktų, kasdienės paklausos prekių pirkimas ir pristatymas |
4. |
Pagalba buityje ir namų ruošoje |
5. |
Pagalba rūpinantis asmens higiena |
6. |
Namų ūkio, biudžeto planavimo paslaugos |
7. |
Kuro atnešimas, krosnies užkūrimas (jei būstas neprijungtas prie miesto centrinio šildymo sistemų) |
8. |
Vandens atnešimas (jei būstas neprijungtas prie miesto vandentiekio sistemų) |
9. |
Lydėjimas į įvairias įstaigas Joniškio rajone |
10. |
Lankymas ligoninėje Joniškio rajone |
11. |
Skalbimas |
12. |
Sniego ir lapų nuo tako į gyvenamąjį namą (malkinę) valymas |