herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. GEGUŽĖS 2 D. SPRENDIMO NR. T-53 „DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. balandžio 21 d. Nr. T-85

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi,  Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 2 d. sprendimu Nr. T-53 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2018 m. vasario 15 d. sprendimo Nr. T-22 redakcija su pakeitimais, padarytais 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-258, 2020 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-23, 2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-62 ir 2021 m. rugsėjo 30 d. sprendimu Nr. T-181), ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T-84 „Dėl Pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Vitalijus Gailius

 

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gegužės 2 d. sprendimo Nr. T-53

(2022 m. balandžio 21 d. sprendimo Nr. T-85

redakcija)

 

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) teikiamų pagalbos į namus paslaugų organizavimo, teikimo, mokėjimo ir atleidimo nuo mokesčio už jas sąlygas, pagalbos pinigų mokėjimo atvejus ir dydžius.

2. Pagalbos į namus paslaugos – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje, rūpintis asmeniniu gyvenimu ir dalyvauti visuomeniniame gyvenime; šeimos nariams, prižiūrintiems asmenis su negalia, senyvo amžiaus asmenis, turėti laikiną atokvėpį.

3. Pagalbos į namus paslaugas administruoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

4. Pagalbos į namus paslaugų sudėtį ir maksimalią teikimo trukmę reglamentuoja Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis ir teikimo trukmė konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus pagalbos į namus poreikį.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas), Socialinių paslaugų kataloge apibrėžtas sąvokas.

6. Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis Skyrius, seniūnijų socialinio darbo specialistai, paslaugų teikėjai ir paslaugų gavėjai.

 

II SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJAI IR TEIKĖJAI

 

7. Pagalbos į namus paslaugos (toliau – Paslauga), teisės aktų nustatyta tvarka nustačius jų poreikį, skiriamos Įstatymo 5 straipsnyje nurodytiems asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Savivaldybėje.

8. Paslaugos gavėjais gali būti:

8.1. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

8.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

8.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

8.4. kiti asmenys ir šeimos (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys).

9. Paslaugų gavėjų artimieji, gyvenantys kartu su Paslaugų gavėju, neturi teisės gauti Paslaugų saviems poreikiams tenkinti, išskyrus atvejus, kai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos organizuojant pagalbos į namus paslaugas.

10. Asmenims, sergantiems psichikos ligomis, Paslaugos gali būti  teikiamos tik bendradarbiaujant su specializuotomis įstaigomis ir (ar) tarnybomis (psichikos sveikatos centru, sveikatos priežiūros įstaigomis).

11. Paslaugą teikia socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar organizacijos (toliau – Įstaiga).

12. Įstaiga Paslaugą gali organizuoti ir teikti bendradarbiaudama su seniūnijomis, telkti bendruomenę, savanorius.

 

III SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS

 

13. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo įgaliotas asmuo, globėjas (rūpintojas) (toliau – pareiškėjas) dėl Paslaugų skyrimo kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją, užpildo prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – prašymas) ir pateikia šiuos dokumentus:

13.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į gyvenamosios vietos seniūniją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

13.2. neįgaliojo ar pensijos gavėjo pažymėjimą;

13.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

13.4. pažymą apie pajamas, gautas per paskutinius 3 mėnesius iki kreipimosi mėnesio, kai tokių duomenų nėra socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ ir socialinės paramos informacinėje sistemoje (toliau – SPIS);

13.5. kitus dokumentus, atsižvelgiant į konkrečią pareiškėjo situaciją (įgaliojimo kopija; teismo sprendimų, nutarčių kopijos; kita).

14. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.

15. Pareiškėjas prašymą gali teikti ir elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga. Tokiu atveju asmuo patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis.

16. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą išimties tvarka gali pateikti seniūnijų socialinio darbo specialistai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

17. Seniūnijos socialinio darbo specialistas, gavęs pareiškėjo raštišką prašymą:

17.1. prašymą registruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“, jo duomenis suveda į SPIS;

17.2. surenka visą reikalingą papildomą informaciją, susijusią su Paslaugos skyrimu;

17.3. ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos nustato asmens (šeimos) Paslaugos poreikį. Paslaugos poreikio vertinimas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti;

17.4. vertina asmens savarankiškumo lygį, nustato Paslaugos trukmę ir užpildo Savarankiškumo vertinimo ir paslaugos trukmės nustatymo anketą (1 priedas);

17.5. dokumentus pateikia Skyriaus atsakingam specialistui.

18. Šeimos Paslaugos poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius.

19. Jei seniūnijos socialinio darbo specialistui reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jis gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų arba duomenų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.

20. Skyriaus atsakingas specialistas, gavęs iš seniūnijos asmens prašymą-paraišką:

20.1. įvertina ir apskaičiuoja asmens finansines galimybes mokėti už Paslaugą;

20.2. parengia Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (forma SP-9, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – Sprendimas);

20.3. suveda duomenis apie Paslaugos skyrimą į SPIS ir perduoda Įstaigai dokumentus dėl Paslaugos skyrimo.

21. Sprendimą priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų Skyriui pateikimo dienos.

22. Įstaiga informuoja asmenį apie Paslaugos skyrimą ir pasirašo Paslaugos teikimo sutartį su paslaugos gavėju, kurioje nustatomos Paslaugos teikimo sąlygos, teikimo laikas, mokesčio už Paslaugą dydis, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per šios Paslaugos gavimo laiką, sąlygos, šalių teisės, pareigos ir kitos Paslaugos teikimo ir nutraukimo sąlygos. Sutarties formą tvirtina Įstaigos vadovas.

23. Paslaugos teikimą asmeniui organizuoja Įstaiga, vadovaudamasi Įstaigos vadovo patvirtinta tvarka, kuri turi būti suderinta su Skyriumi.

24. Paslauga teikiama pagal Pagalbos į namus paslaugų sąrašą (2 priedas). Paslaugos sudėtis asmeniui nustatoma atsižvelgiant į jo poreikius, bet turi būti teikiamos ne mažiau kaip 3 paslaugos.

25. Paslauga teikiama pagal Įstaigos sudarytą darbo grafiką.

26. Paslaugos teikimo trukmė – nuo dviejų iki dešimties valandų per savaitę. Į paslaugos trukmę įskaitomas maisto produktų, kasdienės paklausos prekių pirkimas ir pristatymas, lydėjimas į įvairias įstaigas Joniškio rajone, lankymas ligoninėje Joniškio rajone.

27. Teikiant Paslaugą iškilus problemoms, susijusioms su asmens sveikatos būklės pasikeitimu, saugumu, turto priežiūros ar kitoms aplinkybėms, Įstaigos administracija apie tai informuoja asmens globėją (rūpintoją), asmens šeimos narius ir (ar) giminaičius. Esant konfliktinei situacijai, Įstaigos administracija informuoja Skyrių.

28. Asmens Paslaugos poreikį Paslaugos teikimo laikotarpiu periodiškai peržiūri Įstaigos socialiniai darbuotojai, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, siūlo keisti Paslaugos trukmę ar skirti kitas paslaugas.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS

 

29. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už Paslaugas.

30. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl Paslaugos skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1–6 punktuose.

31. Asmens (šeimos), kurio  pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra:

31.1. didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens (šeimos) pajamų;

31.2. didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens (šeimos) pajamų;

31.3. didesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų penkiagubą dydį mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens (šeimos) pajamų;

31.4. didesnės už valstybės pajamų penkiagubą dydį, mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

32. Atskaičius nustatytą asmens mokesčio už Paslaugą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

33. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, Paslauga teikiama nemokamai.

34. Paslaugos kainą nustato Įstaiga.

35. Asmens mokėjimo dydį už Paslaugą apskaičiuoja Įstaiga ir duomenis apie Paslaugos mokėjimą ir teikimą suveda į SPIS.

36. Mokėjimo dydis už Paslaugą apskaičiuojamas proporcingai Paslaugos teikimo trukmei kiekvienam paslaugos gavėjui,  neviršijant suteiktos Paslaugos išlaidų.

37. Paslaugos gavėjas privalo pranešti Įstaigai, o Įstaiga – Skyriui apie pajamų pokyčius per Paslaugos gavimo laiką.

38. Pasikeitus mokėjimui už Paslaugą reglamentuojantiems teisės aktams ar asmens pajamoms, Skyrius nuo jų pasikeitimų dienos iš naujo įvertina asmens finansines galimybes (vertinamos einamojo mėnesio pajamos). Perskaičiavus asmens finansines galimybes, asmuo už Paslaugą moka nuo to mėnesio, nuo kurio pasikeitė pajamos.

39. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą Paslaugos kainą.

40. Įstaiga apskaičiuoja ir surenka Paslaugos gavėjų mokestį už suteiktą Paslaugą. Surinktos lėšos naudojamos Paslaugos teikimo išlaidoms padengti pagal Įstaigos vadovo patvirtintą ir su Savivaldybės administracija suderintą pajamų ir išlaidų sąmatą.

 

V SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

41. Paslaugos teikimas nutraukiamas:

41.1. asmens raštišku prašymu;

41.2. Paslaugos gavėjui išvykus į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

41.3. Paslaugos gavėjui atsisakius mokėti už suteiktą Paslaugą ilgiau kaip 2 mėnesius;

41.4. Paslaugos gavėjui mirus;

41.5. kai kuri nors iš šalių nevykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų arba juos vykdo netinkamai;

41.6. kai teikiamos Paslaugos nepakanka ir jos asmeniui (šeimai) yra neefektyvios;

41.7. paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl Paslaugos (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją Paslaugos poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti Paslaugą;

41.8. Paslaugos gavėjui (šeimai) paskyrus kitas paslaugas;

41.9. kai Paslaugos gavėjas nesudaro sąlygų teikti Paslaugas (neįsileidžia darbuotojo, nepriima teikiamos pagalbos, agresyviai elgiasi ir kelią grėsmę lankomosios priežiūros darbuotojo sveikatai ir gyvybei);

41.10. kitais Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytais atvejais.

42. Nutraukus Paslaugos teikimą, Paslaugos gavėjas (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), kiti suinteresuoti asmenys už Paslaugą privalo visiškai atsiskaityti per 10 darbo dienų. Susidarius skolai, ją išieško Įstaiga teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS AR MOKĖJIMO DYDŽIO SUMAŽINIMAS

 

43. Paslaugos gavėjas gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas nuo mokėjimo už Paslaugas Savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu, išskyrus Tvarkos aprašo 33 punkte nustatytus atvejus.

44. Paslaugos gavėjas gali būti visiškai atleistas nuo mokėjimo už Paslaugą iki 12 mėnesių tuo atveju, jei patyrė nuostolių dėl gaisro, stichinių nelaimių ir kitais panašiais atvejais.

45. Paslaugos gavėjui, pateikus aplinkybes pateisinančius dokumentus, gali būti sumažintas mokestis iki 50 procentų šiais atvejais:

45.1. sergant sunkiomis ligomis, nurodytomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintame sunkių ligų sąraše, jei Paslaugos gavėjui nenustatyti specialieji poreikiai. Mokėjimo dydis gali būti sumažintas iki 12 mėnesių;         

45.2. pablogėjus finansinei padėčiai dėl sutuoktinio mirties. Mokėjimo dydis gali būti sumažintas iki 6 mėnesių;           

45.3. patyrus nenumatytas būtinas išlaidas (šildymo, vandentiekio, kanalizacijos tinklų gedimui šalinti, gyvenamojo būsto remonto darbams atlikti (langų keitimas, stogo remontas ir kt.). Mokėjimo dydis gali būti sumažintas iki 12 mėnesių.           

46. Paslaugos gavėjas dėl atleidimo ar mokėjimo dydžio sumažinimo už teikiamas Paslaugas kreipiasi į seniūnijos socialinio darbo specialistą ir pateikia rašytinį prašymą. Kartu su prašymu pareiškėjas pateikia Tvarkos aprašo 44 ir 45 punktuose nurodytas aplinkybes pateisinančius dokumentus:

46.1. Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ar kitos tarnybos pažymą apie įvykusį gaisrą / stichinę nelaimę ir kt.;

46.2. šeimos gydytojo užpildytą medicinos dokumentų išrašą (F027/a);

46.3. kitus aplinkybes pateisinančius dokumentus.

47. Seniūnijos socialinio darbo specialistas per 5 darbo dienas įvertina prašyme nurodytas aplinkybes, patikrina Paslaugos gavėjo buities ir gyvenimo sąlygas, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir kartu su išvada dėl dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už Paslaugą pateikia Skyriui.

48. Skyriaus atsakingas specialistas prašymą per 2 darbo dienas teikia svarstyti Savivaldybės socialinės paramos teikimo komisijai (toliau – Komisija).

49. Sprendimą dėl Paslaugos gavėjo dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas Paslaugas, vadovaudamasis Komisijos siūlymu, priima Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

 

VII SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

50. Paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus asmenims (šeimoms), tik asmens (šeimos) sutikimu, kai socialines priežiūros paslaugas veiksmingiau organizuoti pinigais (toliau – pagalbos pinigų gavėjas).

51. Pagalbos pinigų dydis yra skiriamas atsižvelgiant į Savarankiškumo vertinimo ir trukmės nustatymo anketoje rekomenduojamą asmeniui (šeimai) teikti pagalbos į namus paslaugų teikimo laiką per savaitę:

51.1. 2 bazinės socialinės išmokų (toliau – BSI) dydžio per mėnesį, kai socialinė priežiūra teikiama iki 4 valandų per savaitę;

51.2. 2,5 BSI dydžio per mėnesį, kai socialinė priežiūra teikiama nuo 5 iki 7 valandų per savaitę;

51.3. 3 BSI dydžio per mėnesį, kai socialinė priežiūra teikiama nuo 8 iki 10 valandų per savaitę.

52. Sprendimą dėl pagalbos pinigų ir jų dydžio skyrimo arba nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

53. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir pagalbos pinigų gavėjas pasirašo nustatytos formos Pagalbos pinigų mokėjimo sutartį. Sutarties formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. 

54. Pagalbos pinigai skiriami pagal poreikį, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų pabaigos.                    

55. Pagalbos pinigai mokami už praėjusį mėnesį ir pervedami į pagalbos pinigų gavėjo sąskaitą banke arba nurodytą pašto skyrių iki kiekvieno mėnesio 25 dienos.

56. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri seniūnijų socialinio darbo specialistai.

57. Pagalbos pinigų mokėjimas sustabdomas, kai pagalbos pinigų gavėjas laikinai išvyksta ar gydosi gydymo įstaigoje.

58. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas:

58.1. pagalbos pinigų gavėjo prašymu;

58.2. mirus pagalbos pinigų gavėjui;

58.3. nustačius, kad pagalbos pinigų gavėjui nebepakanka socialinės priežiūros paslaugų;

58.4. pagalbos pinigų gavėjui apsigyvenus valstybės ar savivaldybės išlaikomoje socialinės globos įstaigoje;

58.5. pagalbos pinigų gavėjui išvykus gyventi į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

58.6. paslaugų teikėjui atsisakius pagalbos pinigų gavėjui suteikti paslaugas;

58.7. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį.

59. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, Skyriaus atsakingas specialistas apie tai raštu informuoja pagalbos pinigų gavėją ir jo gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo specialistą, kuris Skyriui pateikia siūlymus dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros paslaugų, kurioms nustatytas asmens socialinių paslaugų poreikis, teikimo.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. Paslaugos gavėjas dėl netinkamai teikiamos Paslaugos pirmiausia kreipiasi į
Įstaigos vadovą, o situacijai nepasikeitus Įstaigą gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

61. Įstaiga atsako už kokybišką Paslaugos teikimą. Siekdama teikti efektyvią ir kokybišką Paslaugą, Įstaiga bendradarbiauja su Skyriumi, sveikatos priežiūros ir kitoms įstaigomis.

62. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________________

 

 

Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono

savivaldybėje teikimo ir mokėjimo

už paslaugas tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Savarankiškumo vertinimo ir paslaugos trukmės nustatymo anketos forma)

 

SAVARANKIŠKUMO VERTINIMO IR PASLAUGOS TRUKMĖS NUSTATYMO ANKETA

 

1. Vardas, pavardė, gimimo data ___________________________________________________

2. Gyvenamoji vieta, telefonas            _______________________________________________

3. Priežastys gauti socialinę priežiūrą (pagalbą į namus):

□ Negalia

□ Liga

□ Senatvė (amžius_______)

Kiekvienoje eilutėje parinkti tik vieną atsakymo variantą (1 balą, 0 balų ar - 1 balą)                       

Savarankiškas

Iš dalies savarankiškas

Nesavarankiškas

1. Asmens higienos priežiūra

Pats gali rūpintis asmenine higiena:

gali nusimaudyti;

nusirengti, apsirengti;

nueiti į tualetą

 

1 balas

Iš esmės pats gali pasirūpinti asmenine higiena, bet negali nusimaudyti.

Pats gali atlikti daugumą nusirengimo ir apsirengimo veiksmų

0 balų

Pats gali pasirūpinti tik viršutinės kūno dalies higiena.

Gali atlikti tik kai kuriuos nusirengimo ir apsirengimo veiksmus; gali nueiti į tualetą, bet po to negali apsirengti

- 1 balas

 

2. Maisto gamyba

 

Gali pasigaminti maistą ir pats pavalgyti

 

1 balas

Gali pasigaminti ir pasitiekti kai kuriuos valgius

 

0 balų

Gali valgyti tik tada, kai maistas patiektas, be to, reikia raginti valgyti

- 1 balas

 

3. Judėjimas

 

Gali laisvai judėti savo būste ir už jo ribų su pagalbinėmis priemonėmis

 

1 balas

Iš dalies gali pats įveikti trumpus atstumus su pagalbinėmis priemonėmis arba be jų. Negali lipti laiptais

0 balų

Gali sunkiai judėti vienas, nors ir su pagalbinėmis priemonėmis

 

 

- 1 balas

 

4. Namų ruoša

 

Gali valyti, skalbti, pirkti, gali pasirūpinti, kad visa tai būtų atlikta

1 balas

Sunku pačiam atlikti namų ruošos darbus

 

0 balų

Mažai ką gali pasidaryti pats

 

 

- 1 balas

Gali pats susiplanuoti ir atlikti pasirinktus veiksmus

 

 

1 balas

Gali pats atlikti veiksmus, bet sunku pasirinkti ir apžvelgti visumą

 

 

0 balų

Gali dalyvauti pasirinktuose užsiėmimuose arba jų etapuose, tačiau dėl fizinių ar psichinių galių trūkumo negali suvokti visumos

- 1 balas

5. Socialiniai ryšiai

Pats gali bendrauti su kitais. Nesijaučia vienišas; jaučiasi saugus

1 balas

Sunkiai pačiam sekasi užmegzti pageidaujamą kontaktą su kitais

 

0 balų

Savarankiškai negali bendrauti su kitais. Jaučiasi vienišas

 

- 1 balas

6. Psichinė būklė

Psichinės funkcijos nesutrikusios. Priima ir įsisavina naują informaciją. Orientuojasi laike ir erdvėje

 

 

1 balas

Emociškai nestabilus, šiek tiek nervingas, pažeidžiamas, šiek tiek užmaršus. Suvokia savo padėtį, užmaršumą. Priima patarimus. Sutrinka, jei kasdieniniame gyvenime įvyksta permainų

0 balų

Užmaršus. Dingusi trumpalaikė atmintis. Nerealiai suvokia savo padėtį. Prarastas gyvenimo džiaugsmas. Jaučiasi nesaugiai. Iškreiptai suvokia tikrovę. Sunkiai skiria paros laiką

- 1 balas

Komunikacija – gali susikalbėti

1 balas

Komunikacija – sunkiai pats parenka kai kuriuos žodžius

0 balų

Komunikacija – vartoja nedaug žodžių, kalba trumpais sakiniais

- 1 balas

7. Jutimas (rega, klausa)

Rega – gerai mato su akiniais arba be jų

1 balas

Rega – neprimato net su pagalbinėmis priemonėmis

0 balų

Rega – nemato, sunkiai orientuojasi naujoje aplinkoje

- 1 balas

Klausa – gerai girdi su klausos aparatu arba be jo

 

1 balas

Klausa – neprigirdi net su klausos aparatu

 

0 balų

Klausa – blogai girdi net su klausos aparatu. Sunkiai dalyvauja pokalbyje

- 1 balas

 

4. Paslaugų teikimo trukmė, remiantis savarankiškumo vertinimo kriterijais ir kitomis aplinkybėmis, turinčiomis įtaką pagalbos apimties poreikiui:

 

Balai

Pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmė

nuo 10  iki  4     

iki 4 val. per savaitę

nuo 3 iki - 3

nuo 5 val. iki 7 val. per savaitę

nuo - 4 iki - 10

nuo 8 val. iki 10 val. per savaitę

 

5. Rekomenduojama teikti pagalbos į namus paslaugas _________val. per savaitę (_________val. per mėnesį), paslaugų teikimo laiką išdėstyti atsižvelgiant į kliento poreikius.

 

Sutinku su anketoje atlikto vertinimo rezultatais

 

_____________________________________________________________________________

(kliento vardas, pavardė, parašas)

 

 

Atsakingas darbuotojas________________ _______________________________________

(parašas)                                         (pareigos, vardas, pavardė)

 

Atsakingas darbuotojas ________________ _______________________________________

(parašas)                              (pareigos, vardas, pavardė)

 

________________________

 

 

Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono

savivaldybėje teikimo ir mokėjimo

už paslaugas tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje

sąrašas

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

1.

Informavimas, bendravimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas

2.

Pagalba ruošiant maistą

3.

Maisto produktų, kasdienės paklausos prekių pirkimas ir pristatymas

4.

Pagalba buityje ir namų ruošoje

5.

Pagalba rūpinantis asmens higiena

6.

Namų ūkio, biudžeto planavimo paslaugos

7.

Kuro atnešimas, krosnies užkūrimas (jei būstas neprijungtas prie miesto centrinio šildymo sistemų)

8.

Vandens atnešimas (jei būstas neprijungtas prie miesto vandentiekio sistemų)

9.

Lydėjimas į įvairias įstaigas Joniškio rajone

10.

Lankymas ligoninėje Joniškio rajone

11.

Skalbimas

12.

Sniego ir lapų nuo tako į gyvenamąjį namą (malkinę) valymas

 

________________________