Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 20 d. Nr. 1-408

Marijampolė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi ir 66 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo įgyvendinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Marijampolės savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Marijampolės savivaldybės tarybos 2022 m. birželio 27 d. sprendimą Nr. 1-195 „Dėl Marijampolės savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Povilas Isoda

 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2024 m. gruodžio 20 d.

sprendimu Nr. 1-408

 

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma Marijampolės savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarka.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kituose Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

3. Savivaldybės biudžeto projektas sudaromas Savivaldybės mero (toliau – meras) potvarkiu nustatyta tvarka, vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo priimtu tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintais Savivaldybės planavimo dokumentais, taip pat Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų (toliau – asignavimų valdytojai) programų sąmatų projektais.

4. Asignavimų valdytojų vadovai apskaičiuoja savo įstaigų programų vykdymo lėšų poreikį vadovaujantis Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu mero potvarkiu ir sudaro savo pirmųjų metų vykdomų programų sąmatų projektus pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės klasifikacijos ir ekonominės išlaidų klasifikacijos straipsnius. Programų sąmatų projektai sudaromi pagal finansų ministro patvirtintas formas ir mero nustatytais terminais pateikiami Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriui.

5. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų vadovai atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą, reikiamų asignavimų numatymą esamiems įsiskolinimams už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.

6. Parengtas Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas svarstyti gyventojams ir Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka.

7. Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinamame Savivaldybės biudžete nurodoma:

7.1. vienų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto rodikliai:

7.1.1. bendra vienų biudžetinių metų pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

7.1.2. bendra vienų biudžetinių metų asignavimų suma ir jų paskirstymas savivaldybės administracijai ir (ar) savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams ar savivaldybės biudžetinėms įstaigoms programoms vykdyti;

7.1.3. planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus paskoloms grąžinti) pokyčio suma;

7.2. savivaldybės biudžeto rodikliai antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams:

7.2.1. bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų pajamų sumos;

7.2.2. bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų asignavimų sumos;

8. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo priėmimo dienos.

9. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojų vadovai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo vadovaujamų įstaigų programų sąmatas pirmiesiems biudžetiniams metams pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės klasifikacijos ir ekonominės išlaidų klasifikacijos straipsnius, suveda jas į Savivaldybėje naudojamą informacinę sistemą „Finnet“ ir pateikia per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“ Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriui.

10. Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu, asignavimų valdytojų pateiktomis programų sąmatomis, atsižvelgdamas į Finansų ministerijos paskelbtą pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą gyventojų pajamų mokesčio planą, sudaro pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planą (pagal Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, programas, finansavimo šaltinius ir ekonominės išlaidų klasifikacijos straipsnius) ir Savivaldybės pirmųjų biudžetinių metų asignavimų planą (paskirstytą pagal priemones), kuriuos tvirtina meras.

11. Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki Savivaldybės biudžeto patvirtinimo dienos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų Savivaldybės biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų atitinkamo Savivaldybės biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriama tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus biudžeto programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

12. Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro pagal įstatymus į Savivaldybės biudžetą mokami mokesčiai, privalomi mokėjimai, rinkliavos, valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos, biudžetinių įstaigų pajamos, pajamos iš Savivaldybės turto, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos įplaukos ir kitos įplaukos.

13. Savivaldybės biudžeto pajamos, gautos iš nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius, iš surenkamosios sąskaitos pervedamos į Savivaldybės iždo sąskaitą.

14. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą. Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo perveda lėšas į Savivaldybės administracijos sąskaitą pagal pateiktą Paraišką finansavimo sumoms gauti (toliau – Paraiška).

15. Į Savivaldybės biudžeto pajamas įtraukiamos einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautos lėšos, įskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bei bendrojo finansavimo lėšas, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti.

16. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigos poreikiams pagal atitinkamas Savivaldybės strateginio veikos plano programų priemones.

17. Biudžetinės įstaigos vadovas rengia asignavimų iš biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatas. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje ir šioje sąskaitoje surinktas lėšas perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą kiekvieną mėnesį iki mėnesio paskutinės dienos.

18. Biudžetinių įstaigų pajamos jų programoms vykdyti pervedamos pagal Paraišką pateiktą Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriui.

19. Viršplaninėmis ir negautomis biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis tikslinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO APYVARTINĖS LĖŠOS

 

20. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš Savivaldybės biudžeto pajamų.

21. Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:

21.1. nepaskirstytos asignavimų valdytojams praėjusiais biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos;

21.2. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudoti asignavimai ir gautos viršplaninės pajamos, kurių tikslinė paskirtis nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, Savivaldybės tarybos sprendimuose ir kituose teisės aktuose;

21.3. pervestos į Savivaldybės iždo sąskaitą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų gautos pajamos;

21.4. kiti biudžeto lėšų likučiai, apskaityti Savivaldybės iždo sąskaitoje praėjusių biudžetinių metų gruodžio 31 d.;

21.5. Savivaldybės biudžeto lėšos, gautos už praėjusius biudžetinius metus iki einamųjų biudžetinių metų sausio 10 d.

22. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos yra naudojamos:

22.1. biudžetinių įstaigų gautų pajamų, įmokėtų į Savivaldybės biudžetą ir nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;

22.2. Savivaldybės biudžeto kreditiniams įsiskolinimams dengti;

22.3. asignavimų valdytojų einamaisiais biudžetiniais metais vykdomoms programoms finansuoti;

22.4. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotų lėšų, kurių tikslinė paskirtis nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, Savivaldybės tarybos sprendimuose ir kituose teisės aktuose, likučiams grąžinti;

22.5. projektų, finansuojamų valstybės, Savivaldybės biudžetų ir (ar) Europos Sąjungos bei kitų fondų paramos lėšomis, išlaidoms apmokėti;

22.6. Savivaldybės einamųjų biudžetinių metų biudžetui subalansuoti, kai nepakanka tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme patvirtintų prognozuojamų pajamų.

 

V SKYRIUS

PATVIRTINTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

23. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja meras.

24. Biudžeto pajamų ir išlaidų įvykdymo apskaitą tvarko, patvirtintų biudžete programų finansavimą ir jo kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius.

25. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius (gyventojų pajamų, žemės, paveldimo ir nekilnojamojo turto, už aplinkos teršimą, už medžiojamų gyvūnų ir valstybinius gamtos išteklius), kitas įmokas ir rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą per suderintus su meru terminus.

26. Merai per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pagal Finansų ministro patvirtintą formą pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai duomenis apie tiesiogiai į savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių, rinkliavų ir kitų įplaukų į biudžetus duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia merams informaciją apie mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų įplaukas pagal pajamų rūšis.

27. Patvirtinto Savivaldybės biudžeto programų sąmatas pasirašo jas sudariusios įstaigos vadovas ir už įstaigos finansinės apskaitos tvarkymą atsakingas asmuo.

28. Asignavimai iš Savivaldybės biudžeto išduodami tik toms išlaidoms padengti, kurios numatytos asignavimų valdytojų programų sąmatose.

29. Biudžetinės įstaigos savo vykdomų programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti einamaisiais biudžetiniais metais į biudžetą įmokėtas biudžetinės įstaigos pajamas, įskaitant ankstesnių biudžetinių metų nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkretiems tikslams skirtas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PERVEDIMAS

 

30. Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius lėšas, skirtas asignavimų valdytojų programų sąmatoms vykdyti, iš Savivaldybės iždo sąskaitos perveda per finansų įstaigas pagal Paraišką gauti finansavimo sumas (toliau – Paraiška).

31. Savivaldybės biudžeto mokėjimų nurodymus pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ir (arba) Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriaus vedėja, ir Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo specialistas, vykdantis šią funkciją.

32. Paraiškos rengiamos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis ir atsižvelgiant į Savivaldybės biudžeto lėšų poreikį įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms ir programoms vykdyti ir atsižvelgiant į asignavimų paskirstymą ketvirčiais ir ekonominę išlaidų klasifikaciją. Paraiškose gali būti įtrauktos tik lėšos, skirtos konkrečioms programų sąmatose patvirtintoms išlaidoms, kurias būtina apmokėti.

33. Paraiškos teikiamos Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriui kiekvieno mėnesio 5 ir 19 dienomis, o sąnaudoms, susijusioms su darbo apmokėjimu ir darbdavių socialine parama - pagal poreikį. Savivaldybės administracijos teikiamų Paraiškų skaičius neribojamas.

34. Paraiškos teikiamos per „Finnet“ programą ir už jose pateiktų duomenų teisingumą atsako asignavimų valdytojo vadovas ir įstaigos finansinę apskaitą tvarkantis asmuo.

35. Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius gali nepriimti Paraiškų, jeigu jos netinkamai įformintos, jei prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojo programos sąmatoje ketvirčiui suplanuotus asignavimus pagal funkcinę klasifikaciją ir ekonominę išlaidų klasifikaciją;

36. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, ir nepakanka Savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, perveda lėšas asignavimų valdytojams, sumažindamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) pajamomis. Ši nuostata netaikoma finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į Savivaldybės iždo sąskaitą.

37. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, asignavimų valdytojai naudoja šias lėšas tokia tvarka:

37.1. darbo užmokesčiui;

37.2. socialinio draudimo įmokoms;

37.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

37.4. mitybos išlaidoms;

37.5. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (įsipareigojimai kredito įstaigoms);

37.6. atsiskaitymams už komunalines paslaugas;

37.7. kompensacijoms už mokinių pavėžėjimą ir lengvatinį keleivių vežimą;

37.8. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

38. Reikmėms, nurodytoms Taisyklių 37.1–37.5 papunkčiuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos Taisyklių 37.6–37.8 papunkčiuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

39. Metams pasibaigus likusias nepanaudotas tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme nustatytas Savivaldybės biudžetui tikslinės paskirties lėšas, taip pat lėšas, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybei pagal atskirus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus arba lėšas, panaudotas ne pagal paskirtį, Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d. Asignavimų valdytojai nepanaudotas arba panaudotas ne pagal paskirtį biudžeto lėšas grąžina į Savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ KEITIMAS

 

40. Savivaldybės taryba Mero siūlymu Savivaldybės biudžetą tikslina, kai:

40.1. keičiamas Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

40.2. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal programas ir priemones;

40.3. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal asignavimų valdytojus;

40.4. didinama ar mažinama asignavimų suma;

40.5 nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

40.6. paskirstomos gaunamos viršplaninės pajamos;

40.7. teisės aktuose nustatyta tvarka keičiamos specialiųjų tikslinių dotacijų lėšos;

40.8. kitais atvejais, vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

41. Prireikus keisti Savivaldybės biudžeto pajamų ar asignavimų planą pagal programas, asignavimų valdytojo vadovas parengia motyvuotą prašymą, kuriame nurodo poreikio keisti Savivaldybės biudžetą argumentus, ir jį kartu su pagrindžiančiais dokumentais ir (ar) skaičiavimais pateikia Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriui.

42. Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius gavęs asignavimų valdytojo vadovo prašymą keisti asignavimų paskirstymą ketvirčiais ir (ar) pagal priemones ir patikrinęs jo teisingumą, rengia mero potvarkį, kuriuo keičiamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų plano paskirstymas metų ketvirčiais ir (ar) asignavimų plano paskirstymas pagal priemones.

43. Kai keičiama bendra patvirtintų atitinkamai programai ir (ar) priemonei skirtų asignavimų suma Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius sudaro programos keičiamų asignavimų suvestines ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

44. Asignavimų valdytojo vadovui keičiant programoms patvirtintus asignavimus pagal atitinkamos programos ekonominę klasifikaciją, apie asignavimų pakeitimą informuojamas Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius, pateikiant Pažymą dėl biudžeto asignavimų keitimo (priedas). Asignavimų perskirstymą derina Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriaus vedėjas.

45. Patvirtinti programoms asignavimai pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius biudžetiniais metais keičiami vieną kartą per ketvirtį - paskutinį ketvirčio mėnesį.

46. Pasikeitus asignavimų valdytojų asignavimams Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius informuoja ir parengia raštą per 5 darbo dienas po tarybos sprendimo įsigaliojimo.

47. Pasibaigus biudžetiniams metams, ne vėliau kaip iki sausio 15 dienos, asignavimų valdytojų vadovai pateikia patikslintas programų sąmatas Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriui.

 

VIII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ VADOVŲ PAREIGOS, TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ

 

48. Asignavimų valdytojų vadovai privalo:

48.1. organizuoti programų rengimą ir vykdymą;

48.2. paskirstyti asignavimus savo programoms vykdyti, taip pat paskirstyti juos biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos savivaldybės tarybos išimtinei ir paprastajai kompetencijai (jeigu savivaldybės tarybos paprastosios kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui), ir (ar) kitiems subjektams programoms vykdyti;

48.3. pagal šių taisyklių 4, 9 punktus sudaro ir tvirtina savo įstaigos programų sąmatas ir tvirtina biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos savivaldybės tarybos išimtinei ir paprastajai kompetencijai (jeigu savivaldybės tarybos paprastosios kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui), ir (ar) kitų subjektų, kuriems pagal šio skyriaus 48.2 punktą jie yra paskirstę patvirtintus tam tikrų metų savivaldybės biudžeto asignavimus, programų sąmatas. Programų sąmatos tvirtinamos pagal programas;

48.4. atlikti pirmųjų biudžetinių metų bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą;

48.5. kontroliuoti savo įstaigos ir (ar) biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos savivaldybės tarybos išimtinei ir paprastajai kompetencijai (jeigu savivaldybės tarybos paprastosios kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui), ir kurioms pagal šio skyriaus 48.2. punktą jie yra paskirstę patvirtintus tam tikrų metų savivaldybės biudžeto asignavimus, įsipareigojimų vykdymą;

48.6. programoms vykdyti skirtas lėšas naudoti pagal jų paskirtį teisėtai, ekonomiškai, efektyviai ir rezultatyviai;

49. Asignavimų valdytojų vadovai turi teisę:

49.1. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti;

49.2. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 kalendorinių dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, įsakymu keisti savo vadovaujamos įstaigos vykdomai programai patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų paskirtį pagal ekonominę išlaidų klasifikaciją, neviršydami tam tikrai programai patvirtintų asignavimų sumų. Asignavimai darbo užmokesčiui gali būti didinami tik iš sutaupytų asignavimų, ir tik tuo atveju, kai toks padidinimas nesukelia papildomo asignavimų poreikio kitiems biudžetiniams metams.

50. Asignavimų valdytojų vadovai atsako už programų sąmatų teisingą sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą sąmatą.

 

IX SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

51. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti subjektai, gaunantys asignavimus iš savivaldybės biudžeto, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis Asignavimų valdytojų, kitų valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir valstybės biudžeto asignavimus gaunančių kitų subjektų metinio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir tarpinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklėmis bei patvirtintomis formomis, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais panaudotų biudžeto asignavimų atskaitomybę, teikia Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyriui metinius biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius ir tarpinius (ketvirčio, pusmečio) biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius:

51.1. metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį pasibaigus ataskaitiniams metams :

51.1.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas pagal finansavimo šaltinius (toliau – 2 forma) iki kitų metų sausio 3 dienos pateikia programoje Finnet, o iki sausio 10 dienos pateikia dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“;

51.1.2. biudžetinių įstaigų pajamų ataskaitą (toliau – 1 forma) pateikia iki kitų metų sausio 10 dienos dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“;

51.1.3. aiškinamąjį raštą, pateikia iki kitų metų sausio 10 dienos dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“. Aiškinamajame rašte turi būti:

51.1.3.1. apibendrinti pagrindiniai išlaidų sąmatų vykdymo (nevykdymo) rodikliai pagal patvirtintas programas ir jų finansavimo šaltinius) ir asignavimų nepanaudojimo detalus paaiškinimas;

51.1.3.2. informacija apie ataskaitinio laikotarpio pabaigoje likusias mokėtinas sumas pagal finansavimo šaltinius ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus bei informacija apie mokėtinas sumas, kurių išmokėjimo terminas yra suėjęs, mokėtinų sumų susidarymo priežastys;

51.1.3.3. informacija apie lėšų likučius įstaigos sąskaitose;

51.1.3.4. papildoma reikšminga ataskaitose nenurodyta informacija (informacija apie Europos Sąjungos (toliau – ES ) fondų ir (arba) kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų panaudojimą, asignavimų nepanaudojimo priežasčių detalus paaiškinimas.

51.2. tarpinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui :

51.2.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas pagal finansavimo šaltinius (toliau – 2 forma) pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui iki sekančio mėnesio 3 dienos pateikia programoje Finnet, o iki 10 dienos pateikia dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“;

51.2.2. biudžetinių įstaigų pajamų ataskaitą (toliau – 1 forma) pateikia pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui iki sekančio mėnesio 10 dienos dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“;

51.2.3. aiškinamąjį raštą, pateikia pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui iki sekančio mėnesio 10 dienos dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“. Aiškinamajame rašte turi būti:

51.2.3.1. apibendrinti pagrindiniai išlaidų sąmatų vykdymo (nevykdymo) rodikliai pagal patvirtintas programas ir jų finansavimo šaltinius) ir asignavimų nepanaudojimo detalus paaiškinimas;

51.2.3.2. informacija apie ataskaitinio laikotarpio pabaigoje likusias mokėtinas sumas pagal finansavimo šaltinius ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus bei informacija apie mokėtinas sumas, kurių išmokėjimo terminas yra suėjęs, mokėtinų sumų susidarymo priežastys;

51.2.3.3. informacija apie lėšų likučius įstaigos sąskaitose (pagal patvirtintą formą);

51.2.3.4. papildoma reikšminga ataskaitose nenurodyta informacija (informacija apie Europos Sąjungos (toliau – ES ) fondų ir (arba) kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų panaudojimą, asignavimų nepanaudojimo priežasčių detalus paaiškinimas.

52. Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius rengia ir teikia Finansų ministerijai pirmojo ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius per finansų ministro nustatytus terminus bei skelbia juos Savivaldybės interneto svetainėje www.marijampole.lt.

 

X SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS TEISĖTAI GAUTOS LĖŠOS

 

53. Savivaldybės biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir dėl tam tikrų aplinkybių arba susitarimų turimos lėšos, kurios laikomos atskiroje finansų įstaigos sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos subjektams, kuriems jos priklauso.

54. Savivaldybės biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką pagal Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse nustatytus terminus.

55. Subjektams, kuriems priklauso depozitai, nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, Savivaldybės biudžetinės įstaigos perveda jas į Savivaldybės biudžetą, kur jos naudojamos bendroms Savivaldybės reikmėms finansuoti.

56. Kitos Savivaldybės biudžetinių įstaigų teisėtai gautos lėšos yra:

56.1. lėšos, gautos įvykus draudžiamajam įvykiui, kai draudimo išmokos gavėjas yra Savivaldybės biudžetinė įstaiga;

56.2. pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gauta parama (lėšos);

56.3. iš valstybės, tarptautinių ir užsienio organizacijų gautos kompensacijos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamuose renginiuose, programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms padengti;

56.4. Savivaldybės biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

56.5. netesybos;

56.6. lėšos, gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

56.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už šiai įstaigai teikiamas paslaugas;

56.8. palūkanos už Taisyklių 53 punkte nurodytus depozitus;

56.9. kitos lėšos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų, taip pat tarptautinių ir užsienio organizacijų tam tikroms nenumatytoms Savivaldybių biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti, kurios nėra gautos kaip asignavimai.

57. Kitos Savivaldybės biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo veiksmai, neaprašyti Taisyklėse, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

____________________

 

Marijampolės savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių

priedas

 

(Pažymos dėl biudžeto asignavimų keitimo forma)

 

__________________________________________________

(Įstaigos ar programos vykdytojo pavadinimas)

 

PAŽYMA

DĖL BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ KEITIMO

 

20....... m. ..................... mėn.     d.

 

Progra- mos kodas

Lėšų šaltinis

Valstybės funkcijos kodas

Priemonės kodas

Ekonominės klasifikacijos straipsnio kodas

Ekonominės klasifikacijos straipsnio pavadinimas

Asignavimų keitimo suma tūkst. Eur

Patvirtintų asignavimų ekonomijos ir įsiskolinimo susidarymo motyvuotos priežastys

Sumažinti

Padidinti

Iš viso:

0,0

0,0

 

(Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

(Pažymą užpildžiusio asmens pareigos)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

___________________________