TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. BIRŽELIO 30 D. SPRENDIMO NR. T1-261 „DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas IR LĖŠŲ PERVEDIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAMS tvarkOS

APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 2024 m. rugsėjo 26 d. Nr. T1-389

Telšiai

 

 

Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

pakeisti Telšių rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas ir lėšų pervedimo paslaugų teikėjams tvarkos aprašą, patvirtintą Telšių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T1-261 „Dėl Telšių rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas ir lėšų pervedimo paslaugų teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Tomas Katkus

 

 

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos

2022 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T1-261

(Telšių rajono savivaldybės tarybos 2024 m.

rugsėjo 26 d. sprendimo Nr. T1- 389 redakcija)

 

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas IR LĖŠŲ PERVEDIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAMS tvarkOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Telšių rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas ir lėšų pervedimo paslaugų teikėjams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, lėšų pervedimą paslaugų teikėjams ir kitas sąlygas.

2Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir skiria bei kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Telšių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3.  Konkretus mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) pagal Aprašą nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas).

4.  Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

5Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška. Asmens mokėjimo už socialines paslaugas dydis apskaičiuojamas tuo metu, kada paskiriama paslauga. Mokestis mokamas už praėjusį mėnesį suteiktas socialines paslaugas.

6.  Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį su socialinės priežiūros paslaugų teikėju. Visos sutarčių formos yra tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

7. Finansavimo sutartį už asmeniui teikiamas ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar įgaliotas Savivaldybės administracijos darbuotojas ir socialinės globos įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, ir socialinės paslaugos gavėjas.

8.  Asmens (šeimos), Savivaldybės administracijos ir paslaugos teikėjo teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialines paslaugas reglamentuojamos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo, (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės administracijos sutartimi. Sutartyje turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Savivaldybės apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie Savivaldybės apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui, aprūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikėjas atrenkamas konkurso būdu ar viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, mokėjimo už socialines paslaugas dydis, mokėjimo tvarka, socialinių paslaugų teikimo sąlygos ir mastas nustatomi Savivaldybės administracijos direktoriaus ir konkursą laimėjusio socialinių paslaugų teikėjo rašytinėje sutartyje.

9.  Socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 25 d. įsakymo Nr. A1-428 redakcija) ir Savivaldybės mero potvarkiais patvirtintais konkrečių paslaugų skyrimo, teikimo tvarkos aprašais, kurie privalo būti skelbiami Savivaldybės tinklalapyje www.telsiai.lt.

10.  Savivaldybės taryba kiekvienų metų pabaigoje nustato ateinančių metų socialinių paslaugų maksimalius išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydžius, kurie privalo būti skelbiami Savivaldybės tinklalapyje www.telsiai.lt.

11.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES SOCIALINES PASLAUGAS

 

12. Telšių rajone organizuojamos ir teikiamos šios prevencinės socialinės paslaugos:

12.1. potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška;

12.2. kompleksinės paslaugos šeimai;

12.3. darbas su bendruomene;

12.4. šeimos konferencija;

12.5. atvirasis darbas su jaunimu;

12.6. mobilusis darbas su jaunimu;

12.7. sociokultūrinės paslaugos;

12.8. informavimas.

13. Prevencinės paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos nemokamai.

14. Prevencinių socialinių paslaugų teikimą organizuoja biudžetinė socialinių paslaugų įstaiga. Paslaugų teikimas organizuojamas atrenkant paslaugos teikėją, paslaugos pradedamos teikti sudarius prevencinių socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi. Už faktiškai suteiktas paslaugas apmokama pagal sudarytas Biudžetinių lėšų naudojimo sutartis.

15. Prevencinių socialinių paslaugų maksimalios finansuojamos kainos tvirtinamos Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

16.Telšių rajone teikiamos šios bendrosios socialinės paslaugos:

16.1. konsultavimas;

16.2. tarpininkavimas ir atstovavimas;

16.3. maitinimo organizavimas;

16.4 aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne;

16.5. transporto organizavimas;

16.6. asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;

16.7. darbas su jaunimu gatvėje.

17. konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne paslaugos, darbo su jaunimu gatvėje, maitinimo organizavimo paslaugos asmeniui teikiamos nemokamai. 

18. Transporto organizavimo bei asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos Asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui (toliau – vidutinės pajamos)) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžius, teikiamos nemokamai.

19. Maitinimo organizavimo paslaugos nemokamai skiriamos asmenims (šeimoms), kurių vidutinės pajamos mažesnės už 2 VRP dydį.

20Mokėjimas už transporto organizavimo paslaugą:

20.1. Transporto organizavimo paslaugos teikiamos nemokamai:

20.1.1. asmeniui (šeimai), atitinkančiam šio Aprašo 18 punkto nuostatas, 3 kartus per

kalendorinius metus;

20.1.2. vienam lydinčiam asmeniui;

20.1.3. asmenims, kurie vyksta atlikti teismo nutartimi paskirtą psichiatrinę ar DNR ekspertizę;

20.1.4. asmenims, kurie vyksta į socialines įstaigas, teikiančias apgyvendinimo paslaugas;

20.1.5. asmenims, kurie vyksta į socialinės reabilitacijos įstaigas;

20.1.6. asmeniui vykti atlikti hemodializės procedūras Telšių regioninėje ligoninėje. (Šis punktas netaikomas asmenims, kuriems paskirta tikslinė pašalpa transporto išlaidoms kompensuoti atliekant hemodializės procedūras iš Savivaldybės biudžeto lėšų).

20.2. Asmenys, kurių vidutinės pajamos per mėnesį yra didesnės už 2 VRP, už suteiktas transporto organizavimo paslaugas moka:

20.2.1. 15 procentų paslaugų kainos, kai paslauga teikiama už Telšių miesto ribų;

20.2.2. 100 procentų paslaugų kainos, kai paslauga teikiama Telšių mieste.

21. Mokėjimo už transporto organizavimo paslaugą tikslus dydis apskaičiuojamas tik po

paslaugų suteikimo.

22. Mokestį už transporto organizavimo paslaugas skaičiuoja paslaugos teikėjas, atsižvelgdamas į transporto priemonės spidometro rodmenis nuo socialinės paslaugos teikėjo buveinės vietos iki asmens išlaipinimo vietos, įskaitant nuvykimo ir parvykimo atstumą, nepriklausomai nuo to, ar asmuo tik nuvyko, ar tik parvyko.

23. Mokėjimas už asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimą (toliau – asmeninės higienos paslaugos):

23.1. Asmenims, kurių vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės už 2 VRP, asmeninės higienos paslaugos teikiamos nemokamai: dušo paslauga – 1 kartą per savaitę, skalbimo paslauga – 2 kartus per mėnesį. Asmuo (šeima), pageidaujantis paslaugas gauti dažniau, moka pagal nustatytus asmeninės higienos paslaugos įkainius.

23.2. Asmeninės higienos paslaugų gavėjai, kurių vidutinės pajamos didesnės už 2 VRP, moka visą paslaugos kainą.

24. Bendrosios socialinės paslaugos, kurias teikia ne biudžetinė socialinių paslaugų įstaiga, organizuojamos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka arba įgyvendinant socialinius projektus ir pradedamos teikti sudarius Bendrųjų socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi. Už faktiškai suteiktas paslaugas apmokama pagal sudarytas Biudžetinių lėšų naudojimo sutartis.

25. Bendrųjų socialinių paslaugų maksimalios finansuojamos kainos tvirtinamos Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

26. Telšių rajone teikiamos šios socialinės priežiūros paslaugos:

26.1. pagalba į namus;

26.2. socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas;

26.3. socialinė priežiūra šeimoms;

26.4. socialinė reabilitacija asmenims su negalia bendruomenėje;

26.5. intensyvi krizių įveikimo pagalba;

26.6. apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose;

26.7. laikinas apnakvindinimas;

26.8. psichosocialinė pagalba;

26.9. apgyvendinimas nakvynės namuose;

26.10. pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų steigėjams, dalyviams ar besirengiantiems jais tapti;

26.11. apgyvendinimas apsaugotame būste;

26.12. vaikų dienos socialinė priežiūra;

26.13. palydėjimo paslauga jaunuoliams;

26.14. socialinių dirbtuvių paslauga;

26.15. psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje;

27. Socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, laikino apnakvindinimo, socialinės priežiūros šeimoms, socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje pagalbos globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų steigėjams, dalyviams ar besirengiantiems jais tapti, palydėjimo paslaugos jaunuoliams (be apgyvendinimo), vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugos asmeniui (šeimai), socialinių dirbtuvių paslauga, psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje teikiamos nemokamai.

28. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos nemokamai iki 30 val. per metus.

29. Psichosocialinės pagalbos paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos nemokamai iki 20 val. per metus.

30. Pagalbos į namus, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, laikino apnakvindinimo, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugos teikiamos mokamai atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

31. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio vidutinės pajamos mažesnės už 2 VRP dydžius, socialinės priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai.

32. Mokėjimo dydis už Aprašo 30 p. nurodytas paslaugas asmeniui (šeimai) apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas, pagal žemiau pateiktą lentelę:

Eil. Nr.

Asmens (šeimos) pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui VRP*):

Mokėjimas už paslaugas (proc. asmens (šeimos) pajamų**):

32.1.

iki 2VRP

nemokamai

32.2.

nuo 2 iki 3 VRP

5 proc.

32.3.

nuo 3 iki 4 VRP

10 proc.

32.4.

nuo 4 iki 5 VRP

15 proc.

32.5.

virš 5 VRP

20 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

** kai paslaugos skiriamos asmeniui, mokėjimas už paslaugas apskaičiuojamas proc. asmens pajamų, kai paslaugos skiriamos šeimai – proc. šeimos pajamų.

 

33. Jeigu asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją (toliau – individualios pagalbos išlaidų tikslinė kompensacija), mokėjimo dydis už socialinės priežiūros paslaugas nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:

33.1. 40 procentų šios kompensacijos, jei paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

33.2. 60 procentų šios kompensacijos, jei paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio ar ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

34. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dalį, asmens mėnesio vidutinės pajamos negali likti mažesnės nei 2 VRP dydžiai.

35. Socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, laikino apnakvindinimo, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugas, mokėjimo dydis asmeniui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į asmens pajamas, pagal žemiau pateiktą lentelę:

 

Eil. Nr.

Asmens pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui VRP*):

Mokėjimas už paslaugas (proc. asmens (šeimos) pajamų**):

35.1.

iki 2 VRP

10 proc.

35.3.

nuo 2 iki 3 VRP

15 proc.

35.4.

virš 4 VRP

20 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

** kai paslaugos skiriamos asmeniui, mokėjimas už paslaugas apskaičiuojamas proc. asmens pajamų, kai paslaugos skiriamos šeimai – proc. šeimos pajamų.

 

36. Atskaičius nustatytą socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dalį, asmens mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

37. Asmuo (šeima), kuriam teikiamos socialinės priežiūros paslaugos, privalo pranešti paslaugos teikėjui arba Savivaldybės socialinės paramos ir rūpybos skyriui (toliau – Socialinės paramos ir rūpybos skyrius) apie jo pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos.

38. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, laikino apnakvindinimo, apgyvendinimo nakvynės namuose gavėjai moka už komunalines išlaidas, įsigyja maisto produktus, kitas reikalingas prekes ir paslaugas iš savo turimų pajamų. Komunalinės išlaidos: elektros energijai, vandeniui, mokėjimas už šiukšlių išvežimą, šildymą – apskaičiuojamos pagal paslaugą teikiančios įstaigos (organizacijos) vadovo patvirtintą tvarką ar įstaigos (organizacijos) vidaus tvarkos taisykles.

39. Apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugos gavėjai  už komunalines išlaidas moka tik tuo atveju, kai pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui viršija) 4 VRP.

40. Už suteiktas papildomas paslaugas biudžetinėse socialines paslaugas teikiančiose įstaigose asmuo moka pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus įkainius.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINĄ ATOKVĖPĮ

 

41. Laikino atokvėpio paslauga   pagalba suteikiant galimybę pailsėti asmeniui (šeimai), prižiūrinčiam (-iai) asmenį, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (toliau – prižiūrimas asmuo).

42. Laikino atokvėpio paslaugos asmeniui teikiamos iki 720 val. per metus.

43. Mokėjimo dydis už suteiktas atokvėpio paslaugas apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui nustatytą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos lygį:

43.1. 40 procentų šios kompensacijos, kuriam nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

43.2. 60 procentų šios kompensacijos, kuriam nustatytas trečio ar ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

44. Mokėjimas už suteiktas laikino atokvėpio paslaugas apskaičiuojamas proporcingai suteiktų valandų skaičiui.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

45. Dienos socialinės globos paslaugos teikiamos:

45.1. institucijoje nuo 3 val. per dieną iki 5 dienų per savaitę;

45.2. asmens namuose:

45.2.1. nuo 11 iki 25 val. per savaitę;

45.2.2. nuo 11 iki 40 val. per savaitę asmeniui su negalia, kuriam nustatytas pirmojo arba antrojo lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

45.2.3. nuo 11 iki 70 val. per savaitę tik išimtiniais atvejais, atsižvelgiant į individualius asmens poreikius ir savarankiškumą, kuriam nustatytas pirmojo lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, kai:

45.2.3.1. asmuo gyvena vienas (iš šeimos narių negauna pagalbos ir (ar) priežiūros);

45.2.3.2. asmuo įtrauktas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti;

45.2.3.3. kitais nenumatytais atvejais Savivaldybės socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu.

46. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo sutinka mokėti visą nustatytą paslaugos kainą.

47. Mokėjimo dydis už vieną kalendorinį mėnesį suteiktas paslaugas apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į paslaugos gavėjo pajamas pagal žemiau pateiktą lentelę:

 

Eil. Nr.

Asmens pajamų dydis VRP*:

Mokėjimas už paslaugas

(proc. asmens pajamų)

47.1.

iki 2 VRP

10 proc.

47.1.

nuo 2 iki 3 VRP

15 proc.

47.3.

virš 3 VRP

20 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

 

48. Jeigu asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokėjimo dydis už dienos socialinės globos paslaugas nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:

48.1. 40 procentų šios kompensacijos, jei paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

48.2. 60 procentų šios kompensacijos, jei paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio ar ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

49. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.

50. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

51. Jei asmuo, gaunantis dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai tiek, kiek sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas. Mokėjimo už dienos socialinė globą dydį, kai asmuo maitinasi savo lėšomis, mažina paslaugos teikėjas.

52. Asmuo, kuriam teikiama paslauga, privalo pranešti paslaugos teikėjui arba Socialinės paramos ir rūpybos skyriui apie jo pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

53. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

54. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą (toliau – paslauga) dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už paslaugą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas paslaugą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už paslaugą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja paslaugos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

55. Jei asmeniui teikiama paslauga (iki 5 parų per savaitę), mokėjimo už paslaugą dydis asmeniui už vieną kalendorinį mėnesį sudaro 50 proc. asmens pajamų.

56. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą paslaugą dydis nustatomas proporcingai teikiamos paslaugos trukmei.

57. Asmuo, išvykęs iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios įstaigos, išskyrus iki 5 dienų per savaitę teikiamą trumpalaikę globą, ilgesniam negu 3 dienų laikotarpiui, moka 30 proc. nustatyto mokesčio dydžio. Už tris pirmąsias išvykimo dienas gyventojas moka visą nustatytą mokestį už teikiamas socialines paslaugas. Išvykimo terminas ir sąlygos įforminamos raštu.

58. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

 

VIII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

59. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., ir į turtą.

60. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

61. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą (toliau – Turto mokestis).

62. Mokėjimo už vaiko su negalia ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

63. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

64. Asmuo, išvykęs iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už tris pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo dydis už ilgalaikę socialinę globą nemažinamas. Išvykimo terminas ir sąlygos įforminamos raštu.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

65. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

66. Pageidaujantis gauti tas socialines paslaugas, už kurias mokėjimo dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.

67. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas ir turimą turtą.

68.  Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) turi pateikti informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę). Asmuo turi teisę pateikti turto vertinimo, atlikto vadovaujantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu ne vėliau kaip per 12 mėnesių iki finansinių galimybių vertinimo, ataskaitą, jei nesutinka su nustatyta turto verte pagal Savivaldybės gaunamus duomenis apie vidutines rinkos vertes iš Nekilnojamojo turto registro ar (ir) kadastro.

69. Mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas šaltiniai – asmens pajamos ir turtas, išreikštas pinigais. Kai asmens turimų pajamų ir piniginių lėšų nepakanka, mokėjimo šaltiniu gali būti nustatomos asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, skiriamos sutartyje numatyto asmens mokėjimo dydžio teikiamoms socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti.

70. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus specialistai.

71. Asmens (šeimos narių), kuriam (-iems) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ar kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

72. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

73. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

74. Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

75. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą paslaugų kainą.

76. Prevencinių socialinių paslaugų gavėjų pajamos nevertinamos. Bendrųjų socialinių paslaugų gavėjų (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus transporto organizavimo, maitinimo organizavimo ir asmens higienos ir priežiūros paslaugų gavėjų pajamas, arba asmuo (šeima) nesutinka su Savivaldybės nustatytu mokėjimo už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.

77. Socialinės paramos ir rūpybos skyrius ir socialinių paslaugų įstaigos užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

78. Socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo, akredituotų socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugų teikėjų, socialinės globos paslaugų teikėjų pasirinkimo klausimais.

79. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) privalo ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos pranešti socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovui arba Socialinės paramos ir rūpybos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

80. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas, gavęs informaciją apie socialinių paslaugų gavėjo pajamų ar (ir) turto pokyčius ar pasikeitusias kitas asmens finansines galimybes, nedelsdamas apie tai raštu informuoja Socialinės paramos ir rūpybos skyrių.

81. Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus specialistas, gavęs informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, pajamų pokyčius, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

82. Socialinės paramos ir rūpybos skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, jo finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

83. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos. Lėšų skirtumas, susidaręs dėl mokėjimo už socialines paslaugas perskaičiavimo, padengiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

84. Socialinės paramos ir rūpybos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

 

X SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO ATVEJAI

 

85. Pagalbos pinigai gali būti skiriami šiais atvejais, kai:

85.1. bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigais;

85.2. vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, šeimynos, budintys globotojai ar nuolatiniai globotojai, palydimąją paslaugą organizuojančios įstaigos;

85.3. jaunuoliai, pasibaigus jų globai (rūpybai) dėl pilnametystės, emancipacijos, kol mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant ir profesinio mokymo įstaigose besimokančius pagal bendrojo ugdymo programą, pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, iki mokymosi ar studijų pagal šias programas baigimo dienos), bet ne ilgiau iki jiems sukaks 24 metai.

86. Pagalbos pinigų dydžiai, skyrimo, mokėjimo, pagalbos pinigų panaudojimo tvarka ir kontrolė reglamentuoti:

86.1. Pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo Telšių rajono savivaldybėje tvarkos apraše, patvirtintame Telšių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. T1-461„Dėl pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo Telšių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“;

86.2. Pagalbos pinigų už tėvų globos netekusių vaikų globą (rūpybą) skyrimo, mokėjimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos Telšių rajono savivaldybėje apraše, patvirtintame Telšių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. spalio 29 d. sprendimu Nr. T1-367 „Dėl Pagalbos pinigų už tėvų globos netekusių vaikų globą (rūpybą) skyrimo, mokėjimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos Telšių rajono savivaldybėje aprašo patvirtinimo“.

 

XI SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

87. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, asmens gaunamos pajamos imamos po to, kai apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu, sumokami alimentai ir mokėjimai pagal vykdomuosius raštus ir išskaitomos valstybinio socialinio draudimo įmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.

88. Pajamas, numatytas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje, nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) Prašyme-paraiškoje, išskyrus atvejus, kai Socialinės paramos ir rūpybos skyrius turi duomenis arba juos gauna iš valstybės ir žinybinių registrų, valstybės ir savivaldybių informacinių sistemų.

89. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinės paramos ir rūpybos skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.

90. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes (jei skiriama ir teikiama socialinė priežiūra, dienos socialinė globa), į jo pajamas įskaitomos tik individualios pagalbos išlaidų tikslinės kompensacijos.

91. Vertinant vidutines šeimos pajamas, tenkančias vienam šeimos nariui, šeimos nariais laikomi sutuoktiniai ar bendrai gyvenantys asmenys arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų, taip pat nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, besimokantys pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuojantys aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariais nelaikomi.

92. Duomenys apie Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nurodytas pajamas gaunami iš atitinkamas išmokas mokančių institucijų ar įstaigų pagal asmens duomenų teikimo sutartis. Jeigu tokių sutarčių Savivaldybės administracija ar socialinių paslaugų įstaiga nėra sudariusi, duomenys gaunami (surenkami) iš asmens (šeimos narių) pateiktų pažymų.

93. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo pajamos.

94. Skaičiuojant vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, kai socialinės paslaugos teikiamos šeimoje gyvenančiam asmeniui, vidutinės šio asmens 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo pajamos ir visų šeimos narių 3 mėnesių pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.

95. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

96. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1, 5, 6, 8, 9 punktuose nurodytos pajamos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

97. Vaiko išlaikymo periodinės išmokos mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, įskaitomos į pajamas tų mėnesių, per kuriuos jos išmokėtos.

 

XII SKYRIUS

ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

98. Asmens turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.

99. Nustatant asmens finansines galimybes (jei asmeniui skiriama ar pradėta teikti ilgalaikė socialinė globa po 2007 m. sausio 1 d.), įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) turėtas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas.

100. Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą. Asmens turto, nurodyto Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose, vertė nustatoma pagal duomenis apie vidutines rinkos vertes, savivaldybės gaunamus iš Nekilnojamojo turto registro ar (ir) kadastro. Jei asmuo nesutinka su turto verte, nurodyta Nekilnojamojo turto registre ar (ir) kadastre, jis turi teisę finansines galimybes vertinusiam Socialinės paramos ir rūpybos skyriui pateikti turto vertinimo, atlikto vadovaujantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu ne vėliau kaip per 12 mėnesių iki finansinių galimybių vertinimo, ataskaitą.

101. Tais atvejais, kai vertinamas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas, turėtas per praėjusius  24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) dienos, bet šio kreipimosi metu ar asmens finansinių galimybių vertinimo metu jis pakeistas į kitą kurį nors Lietuvos Respublikos Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą. Pakeisto turto vertė nustatoma pagal asmens pateiktus turto vertę pagrindžiančius dokumentus.

102. Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nurodytas turtas asmeniui priklauso bendrosios jungtinės nuosavybės teise, į asmens turtą įskaitoma jam tenkanti šio turto dalis.

103. Tais atvejais, kai asmuo gyvena su šeima ir (arba) artimaisiais giminaičiais (tiesiosios linijos giminaičiai iki antrojo laipsnio imtinai – tėvai ir vaikai, seneliai ir vaikaičiai, ir šoninės linijos antrojo laipsnio giminaičiai – broliai ir seserys) ir šios šeimos ir (arba) artimųjų giminaičių gyvenamoji patalpa, kurioje jie ne trumpiau kaip vienus metus yra deklaravę savo gyvenamąją vietą, yra asmens nuosavybės teise turimas turtas, šios patalpos į asmens turtą neįskaitomos.

104. Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nurodytas turtas yra perduotas kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui pagal rentos ar išlaikymo iki gyvos galvos sutartis, jis taip pat įskaitomas į asmens turtą. Rentos mokėtojo įsipareigojimai dėl asmens mokėjimo už socialines paslaugas nustatomi rašytine Savivaldybės, asmens ir rentos mokėtojo sutartimi.

105. Informaciją apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių ir jų vertes) Socialinės paramos ir rūpybos skyrius gauna iš valstybės įmonės Registrų centro pagal duomenų apie gyventojų turimą nekilnojamąjį turtą teikimo–gavimo sutartį, kurią sudaro Savivaldybė su valstybės įmone Registrų centru.

106. Informaciją apie pinigines lėšas (jų sumas) raštu pateikia pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas).

107. Turto normatyvas asmeniui – 12 50 kv. metrų būsto naudingojo ploto.

108. Turto vertės normatyvas nustatomas turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti, o jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, – iš asmens gyvenamosios vietos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti.

109. Turto vertės normatyvui nustatyti taikomos valstybės įmonės Registrų centro nustatomos ir šios įmonės interneto svetainėje skelbiamos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti pagal kiekvienų metų sausio 1 dienos vidutines nekilnojamojo turto rinkos vertes Lietuvos miestuose ir savivaldybių centruose, kitose savivaldybių teritorijose.

110. Asmuo už ilgalaikę socialinę globą (jei mokėjimas už ją nustatomas, atsižvelgiant į asmens turto vertę) moka tol, kol jo turto vertė viršija jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, išskyrus atvejus, kai asmuo atleidžiamas nuo mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą ar šis mokėjimas sumažinamas arba kai įvyksta jo turto ir (ar) pajamų pokytis ir šiuo pagrindu jau nebereikia mokėti už ilgalaikę socialinę globą.

 

XIII SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

111. Asmuo gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo arba jam gali būti sumažinamas mokėjimas už socialines paslaugas.

112. Asmuo (šeima) atleidžiamas nuo mokėjimo už socialines paslaugas šiais atvejais:

112.1. krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė asmens fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei – socialinė priežiūra 7 pirmas kalendorines dienas teikiama nemokamai;

112.2. krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą 30 kalendorinių dienų;

112.3. stichinės nelaimės (gaisras, gamtos jėgos – potvynis, audra ir pan.) atveju nukentėjus gyvenamajam būstui – socialinės paslaugos, išskyrus trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, 3 mėnesius teikiamos nemokamai;

112.4. susirgus sunkia liga, kuri yra įtraukta į Sunkių ligų sąrašą, patvirtintą sveikatos apsaugos ministro įsakymu, socialinės paslaugos, išskyrus trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, 3 mėnesius teikiamos nemokamai.

113. Asmeniui, kuriam būtinos ilgalaikės socialinės globos paslaugos, o jo turtas viršija turto vertės normatyvą ir nepakanka jo gaunamų pajamų susimokėti už ilgalaikės socialinės globos paslaugas, mokėjimas gali būti sumažinamas 3, 6, 12 mėnesių laikotarpiui nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuojamos nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, šiais atvejais:

113.1. kai asmuo dėl sveikatos būklės negali disponuoti turimu turtu ir nėra asmenų, galinčių pasirūpinti asmens turimu turtu;

113.2. kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės, žemė toli nuo socialinės infrastruktūros ir kt.).

114. Prašymą dėl atleidimo ar mokesčio sumažinimo už  socialines paslaugas ir aplinkybes pagrindžiančius dokumentus pateikia asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas, kitas teisėtas atstovas) Savivaldybės administracijai.

115. Sprendimą dėl atleidimo ar sumažinimo nuo mokėjimo už socialinės paslaugas priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Telšių rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos teikimo komisijos siūlymą.

 

XIV SKYRIUS

LĖŠŲ PERVEDIMAS PASLAUGŲ TEIKĖJAMS

 

116. Savivaldybės administracija už suteiktas paslaugas perveda lėšas paslaugų teikėjui, išskyrus biudžetines socialines paslaugas teikiančioms įstaigoms, pagal sudarytas Sutartis iš Savivaldybės strateginio plėtros plano 07.01.02.06 priemonės:

116.1. už suteiktas bendrąsias socialines paslaugas – skirtumą tarp paslaugos kainos ir asmens sumokėtų įmokų;

116.2. už suteiktas socialinės priežiūros paslaugas – skirtumą tarp paslaugos kainos ir asmens sumokėtų įmokų;

116.3. už suteiktas socialinės priežiūros – socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugas ir atvejo vadybos proceso organizavimą socialinę riziką patiriančioms šeimoms perveda valstybės specialiąją dotaciją socialinei priežiūrai socialinės rizikos šeimoms teikti (darbo užmokestis; valstybinio socialinio draudimo įmokos, 40 proc. pareiginės algos pastoviajai daliai didinti už kvalifikacinę kategoriją, pareiginės algos kintamajai daliai, priemokoms, premijoms bei užmokesčiui už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą, budėjimą mokėti; supervizijų išlaidoms ir daliai profesinės kompetencijos tobulinimo išlaidų finansuoti) pagal socialinių darbuotojų ir atvejo vadybininkų, teikiančių socialinę priežiūrą šeimoms, pareigybių skaičių ir Savivaldybės biudžeto lėšas, skirtas administravimo išlaidoms padengti;

116.4. už suteiktas socialinės globos paslaugas – skirtumą tarp paslaugos kainos ir asmens gaunamos tikslinės kompensacijos bei asmens įmokų;

116.5. už suteiktas laikino atokvėpio paslaugas – skirtumą tarp paslaugos kainos, asmens pajamų ir Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų laikino atokvėpio paslaugoms organizuoti.

117. Lėšas, gautas už socialines paslaugas, paslaugų teikėjas apskaito ir naudoja vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinės apskaitos tvarką.

 

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

118. Mokėjimo už kartu teikiamas ne daugiau kaip 3 socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas ir (ar) asmeninę pagalbą, teikiamą pagal Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymą, dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

119. Asmuo (šeima) už faktiškai suteiktas paslaugas sumoka iki kito mėnesio 25 d. pagal pateiktą paslaugos teikėjo sąskaitą faktūrą į nurodytą sąskaitą banke.

120. Pasikeitus asmens finansinėms galimybėms Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus atsakingi specialistai paslaugos teikėjui pateikia informaciją dėl mokėjimo dydžio asmeniui pasikeitimo, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų parengia sutarties papildymą. Kai paslaugas teikia Savivaldybės biudžetinė įstaiga, pasikeitusias asmens finansines galimybes vertina ir mokėjimo dydį už paslaugas nustato tos įstaigos priskirtas darbuotojas ir apie pasikeitimus informuoja Socialinės paramos ir rūpybos skyrių.

121. Socialinės paramos ir rūpybos skyrius užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

122. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, panaudojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

123. Savivaldybė, esant poreikiui, turi teisę prašyti paslaugų teikėjų pateikti asmenų mokėjimo už suteiktas socialines paslaugas patvirtinančius dokumentus (asmenų mokėjimo už paslaugas žiniaraščius, pinigų priėmimo kvitus ar kt.).

124. Lėšų, gautų už socialinių paslaugų teikimą, apskaita kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

125. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) vykdant Aprašą nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

__________________