HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2018 M. BALANDŽIO 9 D. ĮSAKYMO NR. D1-281 „DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO SUTARTIES PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. gegužės 15 d. Nr. D1-300

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. D1-281 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo sutarties patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO SUTARTIES FORMOS PATVIRTINIMO

 

 

 

Įgyvendindamas Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ 6 punktą,

t v i r t i n u pridedamus:

1. Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo sutarties formą.

2. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) paslaugų ir (ar) darbų (papildomų darbų) pirkimo suderinimo akto formą“.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                     Kęstutis Mažeika

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2018 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. D1-281

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2019 m. gegužės 15 d. įsakymo Nr. D1-300 redakcija)

 

(Sutarties formos pavyzdys)

 

VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO

SUTARTIS

 

_____________ Nr. ______

(data )

_____________

(sudarymo vieta )

 

VšĮ Būsto energijos taupymo agentūra (toliau – Agentūra), atstovaujama direktoriaus

__________________________________, veikiančio pagal Agentūros įstatus, ir daugiabučio namo

(vardas, pavardė)

atnaujinimo (modernizavimo) projekto administratoriaus, atstovaujamo_______________________

__________________________________________________________________, veikiančio pagal

(vadovo ar jo įgalioto asmens ar fizinio asmens vardas pavardė)

daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolą / pavedimo sutartį

_________________________ Nr.____________ (toliau – projekto administratorius), toliau

(data)

bendrai vadinami „šalimis“,

atsižvelgdamos į tai, kad:

- valstybės parama daugiabučių namų atnaujinimui (modernizavimui) skiriama vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu (toliau – Įstatymas), Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėmis (toliau – Taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (toliau – Nutarimas), ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą);

- daugiabučio namo, esančio_____________________________________, kurio butų ir kitų

(adresas)

patalpų skaičius yra ________ vienetai, iš jų butų naudingasis plotas sudaro ___________ kv. metrų (-us), kitų patalpų bendrasis plotas sudaro ________ kv. metrų (-us), butų ir kitų patalpų savininkai, priėmė sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo), patvirtino investicijų planą, paskyrė projekto administratorių __________________________, kuris yra įgaliotas butų ir kitų patalpų savininkų vardu pasirašyti šią valstybės paramos teikimo sutartį ir atlikti valstybės paramos teikimo sutartyje ir Taisyklėse numatytus įsipareigojimus;

- projekto administratorius nustatyta tvarka pateikė paraišką daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planui įgyvendinti; Agentūra suderino ________ raštu Nr. _______ pateiktą investicijų planą ir įrašė jį į aplinkos ministro nustatyta tvarka sudaromą finansuojamų projektų sąrašą.

Siekdamos didinti daugiabučio namo energinį efektyvumą, sudarė šią valstybės paramos teikimo sutartį daugiabučio namo, esančio____________, atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planui Nr. ________ įgyvendinti (toliau – Sutartis):

 

 

I. SĄVOKOS

 

1.1. Sutartyje vartojamos sąvokos:

1.1.1. valstybės parama (toliau – parama) – Įstatyme nurodyta valstybės parama daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti);

1.1.2. valstybės paramą administruojanti institucija (toliau – Agentūra) – viešoji įstaiga Būsto energijos taupymo agentūra;

1.1.3. daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planas (toliau – investicijų planas) – daugiabučio namo atnaujinimo projekto dalis, kurioje pagal namo energinio naudingumo sertifikato ir namo fizinės būklės tyrimo ir vertinimo duomenis ir reikalavimus pagrindžiamos namo atnaujinimo priemonės nustatant jų energinį ir ekonominį efektyvumą, investicijų dydį ir jų paskirstymą butų ir kitų patalpų savininkams, nustatomos pagrindinės techninės užduoties sąlygos kitoms atnaujinimo projekto dalims parengti;

1.1.4. daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas (toliau – projektas) – pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą ir jo įgyvendinamuosius teisės aktus ir Programos priede nustatytus specialiuosius reikalavimus parengtas ir suderintas dokumentas;

1.1.5. daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto administratorius (toliau – projekto administratorius) – bendrojo naudojimo objektų valdytojas arba butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu pagal pavedimo sutartį veikiantis asmuo, teikiantis atnaujinimo projekto įgyvendinimo administravimo paslaugas, ar savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius;

1.1.6. finansuotojas – bankas ar kita finansų įstaiga, suteikianti (administruojanti) lengvatinį kreditą projektui įgyvendinti Europos Sąjungos fondų lėšomis, nuosavomis lėšomis (bendrojo finansavimo atveju) arba kitomis teisėtai gautomis lėšomis;

1.1.7. įgyvendinančioji institucija – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra;

1.1.8. tinkamos finansuoti išlaidos – su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, kurios ar jų dalis apmokamos arba kompensuojamos Sutartyje ir Taisyklėse nustatyta tvarka;

1.1.9. netinkamos finansuoti išlaidos – su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos pažeidus paslaugų ar darbų pirkimų vykdymo procedūras pagal pirkimus reglamentuojančius teisės aktus priklausomai nuo pirkimus vykdančio subjekto ir (ar) negavus suderinimo iš atsakingos valstybės institucijos (Agentūros ir (ar) įgyvendinančiosios institucijos) teisės aktų nustatyta tvarka ir (ar) įgyvendinus projektą pažeidžiami daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) reglamentuojantys teisės aktai;

1.1.10. valstybinę priežiūrą atliekanti institucija – Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) ir jos teritoriniai padaliniai.

 

II. SUTARTIES DALYKAS

 

2.1. Sutarties dalykas – paramos teikimas projekto įgyvendinimui Sutartyje numatytais terminais ir sąlygomis. Pagal Sutartį investicijų suma projektui įgyvendinti negali viršyti maksimalios investicijų sumos, numatytos patvirtintame ir su Agentūra suderintame investicijų plane ___________Eur:

2.1.1. energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (pagal kiekvieną priemonę) – _________Eur;

2.1.2. individualioms investicijoms, tenkančioms butų ir kitų patalpų savininkams – ________ Eur;

2.1.3. kitoms, ne energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (pagal kiekvieną priemonę) – _______Eur.

2.2. Pagal Sutartį parama teikiama apmokant arba kompensuojant ne didesnes kaip:

2.2.1. projekto ar jo dalies (investicijų plano ir (ar) techninio darbo projekto) parengimo išlaidas (įskaitant techninio darbo projekto ekspertizės, jeigu ji privaloma pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą, ir projekto vykdymo priežiūrą, kurią vykdo projektuotojas, techninės (projektavimo) užduoties, topografinio plano parengimo, prisijungimo sąlygų, specialiųjų reikalavimų gavimo, statybą leidžiančio dokumento išdavimo išlaidas) (toliau – projekto ar jo dalies parengimo išlaidos), – __________ Eur;

2.2.2. Nutarime nustatyto dydžio projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas, – ____________ Eur;

2.2.3. statybos techninės priežiūros išlaidas, – _____________ Eur;

2.2.4. statybos rangos darbų išlaidas, tenkančias energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, –____________ Eur;

2.3. Bendra statybos rangos darbų kaina pagal butų ir kitų patalpų patvirtintą investicijų planą – __________ Eur;

2.4. Projekto administratoriui įvykdžius paslaugų ir (ar) darbų (papildomų darbų), nurodytų Sutarties 2.2 papunktyje, pirkimus, išskyrus pirkimus projekto įgyvendinimui administruoti, per 10 darbo dienų projekto administratorius ir Agentūra pasirašo aplinkos ministro nustatytos formos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) paslaugų ir (ar) darbų (papildomų darbų) pirkimo suderinimo aktą (-us). Šis aktas yra neatsiejama Sutarties dalis.

2.5. Projekto įgyvendinimui numatytas valstybės paramos dydis negali viršyti Įstatyme, Nutarime ir Taisyklėse nustatytų valstybės paramos dydžių.

2.6. Paramos teikimo būdai:

2.6.1. suteikiant lengvatinį kreditą projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, projekto vykdymo priežiūrai ir projekto ekspertizei ir (ar) statybos rangos darbams atlikti (nereikalinga išbraukti) ir penkerius metus nuo pirmosios kredito dalies išmokėjimo apmokant kredito bendrų metinių palūkanų dalį, viršijančią 3 procentus (kompensavimą teikiant finansuotojui Taisyklėse nustatyta tvarka);

2.6.2. apmokant arba kompensuojant 100 procentų faktines projekto ar jo dalies parengimo išlaidas;

2.6.3. apmokant arba kompensuojant 100 procentų faktines projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas;

2.6.4. apmokant arba kompensuojant 100 procentų faktines projekto statybos techninės priežiūros išlaidas;

2.6.5. kompensuojant 30 procentų investicijų, tenkančių energinio efektyvumo didinimo priemonėms, numatytoms su Agentūra suderintame investicijų plane pagal Programą – paramos suma apskaičiuojama nuo bendros faktinės investicijų sumos, tenkančios energinį efektyvumą didinančioms priemonėms;

2.6.6. teikiant papildomą paramą, kai įgyvendinant projektą daugiabučiame name įrengiamas atskiras ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos punktas, įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų ir (ar) pertvarkoma ar keičiama šildymo sistema, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius, papildomai kompensuojant 10 procentų šių priemonių įgyvendinimo kainos (išbraukti, jei netaikytina atsižvelgus į investicijų planą) – papildomos paramos suma apskaičiuojama nuo šiame papunktyje nurodytų darbų įgyvendinimo faktinės kainos.

2.7. Parama teikiama, jeigu įgyvendinamas projektas, pagal kurį numatoma pasiekti ne mažesnę kaip C pastato energinio naudingumo klasę ir skaičiuojamąsias šiluminės energijos sąnaudas įgyvendinus projektą sumažinti ne mažiau kaip 40 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo / skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 25 procentais, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki projekto įgyvendinimo, jeigu atnaujinamas (modernizuojamas) daugiabutis namas, kuriam pagal Statybos įstatymą minimalūs privalomi pastatų energinio naudingumo reikalavimai nenustatomi (nereikalinga išbraukti).

2.8. Investicijų planas tikslinamas tik gavus butų ir kitų patalpų savininkų pritarimą ir esant objektyvioms aplinkybėms, kai: dėl techninių galimybių investicijų plane numatytų priemonių neįmanoma įgyvendinti; įgyvendinant investicijų planą pasirenkama nauja energinį efektyvumą didinanti ir (ar) kita papildoma priemonė ir dėl to keičiasi energijos sutaupymai ar numatyta pasiekti pastato energinio naudingumo klasė; priemonė, numatyta investicijų plane, keičiama kita ir šie pakeitimai didina Sutartyje numatytą paramos sumą, tenkančią energinį efektyvumą didinančioms priemonėms; ne mažiau kaip 2 (du) kartus vykdžius paslaugų ir (ar) darbų pirkimus nepateiktas nei vienas tiekėjo pasiūlymas arba pateikti visų tiekėjų pasiūlymai viršija investicijų plane ir Sutartyje nustatytas paslaugų ir (ar) darbų kainas.

2.9. Projekto įgyvendinimo terminas – 24 mėnesiai nuo Sutarties įsigaliojimo dienos iki statybos užbaigimo akto surašymo dienos Statybos įstatymo nustatyta tvarka. Projektas turi būti įgyvendintas ne vėliau kaip 20___m.___________d. Jeigu projektas, esant objektyvioms aplinkybėms (teisminiai ginčai, statybos rangovų bankrotas ar kitos nuo atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų ar projekto administratoriaus nepriklausančios aplinkybės), neįgyvendinamas per šiame punkte nustatytą terminą, jis gali būti pratęsiamas, bet ne ilgesniam laikotarpiui kaip iki 2023 m. sausio 1 d., projekto administratoriaus ir Agentūros susitarimu, kuriuo keičiama Sutartis.

2.10. Sutartis įsigalioja dieną, kai Sutarties šalys pasirašo Sutartį ir galioja, kol šalys įvykdo Sutarties įsipareigojimus.

 

 

III. PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

3.1. Šalys susitaria, kad parama teikiama:

3.1.1. Sutarties galiojimo laikotarpiu ir laikantis Sutarties sąlygų;

3.1.2. jeigu pagal investicijų plane numatytas priemones pasiekiami 2.7 papunktyje nustatyti sutaupymai;

3.1.3. jei projektas yra įgyvendinamas Įstatymo, Taisyklių, Programos ir Sutartyje nustatyta tvarka;

3.1.4. apmokant arba kompensuojant tinkamas finansuoti ir faktines išlaidas teikiant prašymą (-us) Taisyklių nustatyta tvarka. Prašymai suteikti paramą energinį efektyvumą didinančioms priemonėms teikiami ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo statybos užbaigimo akto išdavimo dienos;

3.1.5. apmokant ar kompensuojant už Sutarties 3.3, 3.4 ir 3.5 papunkčiuose nurodytas paslaugas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis vadovaujantis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-APVA-V-023 priemonės „Daugiabučių namų modernizavimo techninė parama“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2018 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. D1-792 „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-APVA-V-023 įgyvendinimo priemonę „Daugiabučių namų modernizavimo techninė parama“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo;

3.1.6. jeigu Sutarties 3.3 ir 3.5. papunkčiuose nurodytos paslaugos nupirktos per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas.

3.2. Teikiant paramą, apmokamos arba kompensuojamos tik tinkamos finansuoti išlaidos, susijusios su projekto, kuriam teikiama parama, įgyvendinimu ir atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo ir kaštų – naudos principus.

3.3. Parama projektui ar jo daliai parengti Taisyklėse nustatyta tvarka teikiama:

3.3.1. apmokant projekto ar jo dalies parengimo išlaidas tiesiogiai paslaugos tiekėjui;

3.3.2. kompensuojant projekto ar jo dalies parengimo išlaidas butų ir kitų patalpų savininkams, savivaldybei ar projekto administratoriui, jeigu projekto ar jo dalies parengimo išlaidas jie apmokėjo patys.

3.4. Parama projekto įgyvendinimo administravimo išlaidoms apmokėti arba kompensuoti Taisyklėse nustatyta tvarka teikiama už faktiškai suteiktas projekto įgyvendinimo administravimo paslaugas ir teikiama tokiomis dalimis:

3.4.1. 20 procentų projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų, sudarius statybos rangos darbų sutartį, – _______ Eur sumą;

3.4.2. 60 procentų projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų, projekto įgyvendinimo metu proporcingai atliktiems statybos rangos darbams, – _______ Eur sumą;

3.4.3. 20 procentų projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų, projekto administratoriui atlikus Taisyklių 95 punkte nurodytus veiksmus, – _______ Eur sumą.

3.5. Parama statybos techninei priežiūrai vykdyti Taisyklėse nustatyta tvarka teikiama apmokant arba kompensuojant statybos techninės priežiūros išlaidas, kurios proporcingos faktiškai atliktiems statybos rangos darbams.

3.6. Parama, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, Taisyklėse nustatyta tvarka teikiama įgyvendinus projektą ir įvykdžius Sutarties 2.7 papunktyje nurodytas sąlygas.

3.7. Parama neteikiama projekto ar jo dalies tikslinimo išlaidoms padengti.

3.8. Pasirašęs Sutartį, projekto administratorius projekto ar jo dalies parengimo paslaugas (įskaitant Sutarties 2.2.1 papunktyje nurodytas su projekto parengimu susijusias paslaugas) privalo pirkti per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas.

Statybos rangos darbai daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti perkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Viešųjų pirkimų įstatyme, arba per viešosios įstaigos CPO LT elektronines pirkimų sistemas (toliau – EPS), arba, nepavykus nupirkti per EPS ir suderinus su Agentūra, – aplinkos ministro 2014 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. D1-34 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo kiti subjektai.

3.9. Jeigu butų ir kitų patalpų savininkų patvirtintame investicijų plane numatyta įgyvendinti šildymo sistemos atnaujinimo ar pertvarkymo ir (ar) balansavimo, šildymo prietaisų ir (ar) vamzdynų keitimo, ir (ar) vamzdynų izoliavimo, ir (ar) termostatinių ventilių įrengimo, ir (ar) individualių šilumos apskaitos prietaisų ar daliklių sistemos įrengimo priemonę, vykdant statybos rangos darbų pirkimą, tiekėjas turi pateikti išskirtą šių darbų įgyvendinimo kainą.

3.10. Pasirašęs Sutartį, projekto administratorius kreipiasi į finansuotoją dėl projekto finansavimo, jeigu projektui įgyvendinti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai yra priėmę sprendimą skolintis lėšų (išskyrus atvejus, jeigu į finansuotoją nesikreipta iki Sutarties pasirašymo dienos).

3.11. Projekto administratorius, sudaręs Sutartį, vykdo:

3.11.1. per 20 darbo dienų techninio darbo projekto parengimo (įskaitant projekto vykdymo priežiūros) paslaugos pirkimą pagal butų ir kitų patalpų patvirtintą investicijų planą;

3.11.2. iki techninio darbo projekto parengimo termino pabaigos įvykdyti techninio darbo projekto ekspertizės atlikimo paslaugos pirkimą;

3.11.3. sudarius statybos rangos darbų sutartį, per 10 darbo dienų statybos techninės priežiūros paslaugos pirkimą;

3.11.4. per 10 darbo dienų nuo statybą leidžiančio dokumento gavimo dienos statybos rangos darbų pirkimą pagal iš anksto parengtą ir eksperto įvertintą techninį darbo projektą tik gavęs statybą leidžiantį dokumentą;

3.11.5. per 15 darbo dienų nuo galutinio darbų perdavimo – priėmimo akto pasirašymo dienos energinio naudingumo sertifikato parengimo pirkimą.

3.12. Projekto administratorius, vykdydamas paslaugų ar darbų pirkimus Sutarties 3.8 papunktyje nustatyta tvarka ir vertindamas pateiktus paslaugų ir darbų tiekėjų pasiūlymus, įsitikina, kad:

3.12.1. laimėjusio paslaugų tiekėjo pasiūlymo kaina neviršija Sutartyje ir investicijų plane numatytos paslaugų kainos;

3.12.2. laimėjusio statybos rangos darbų pasiūlymo kaina neviršija Sutartyje, investicijų plane nustatytos statybos rangos darbų kainos ir nupirktų darbų kaina, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (pagal kiekvieną priemonę), darbų kaina, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkų individualioms investicijoms, darbų kaina kitoms ne energinį efektyvumą didinančios priemonėms (pagal kiekvieną priemonę) neviršija šių darbų kainos, nustatytos investicijų plane ir Sutartyje.

3.13. Visos sutartys su trečiaisiais asmenimis / tiekėjais dėl darbų / paslaugų, kurių išlaidas prašoma apmokėti arba kompensuoti, turi būti sudarytos vadovaujantis Taisyklių ir kitų teisės aktų nuostatomis.

3.14. Parama laikinai neteikiama, jeigu projekto administratorius:

3.14.1. nesudarė sąlygų ar neleidžia Agentūros įgaliotiems ar turintiems teisę tikrinti kitiems asmenims apžiūrėti vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas;

3.14.2. nevykdo Sutarties sąlygų, nustatančių Agentūrai pareigą tvarkyti projekto įgyvendinimo dokumentus, kad juose pateikiama informacija būtų teisinga, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku ir išsami.

3.15. Agentūra, nustačiusi ir (ar) gavusi informacijos, kad yra pažeistos pasirašytos Sutarties sąlygos ir (ar) pažeisti daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) reglamentuojantys teisės aktai, užfiksuoja pažeidimus ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo tokios informacijos ar dokumentų gavimo dienos atlieka papildomą gautų dokumentų patikrinimą ir patikrą vietoje. Agentūra, nustačiusi, kad pažeistos Sutarties sąlygos ir (ar) daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) reglamentuojantys teisės aktai, nustato projekto administratoriui terminą, per kurį nustatyti pažeidimai turi būti ištaisyti. Parama pagal pateiktą projekto administratoriaus prašymą (-us) neteikiama, kol projekto administratorius neištaiso nustatytų pažeidimų.

3.16. Jeigu projekto administratorius per Agentūros nustatytą terminą nepašalina nustatytų pažeidimų, Agentūra šią informaciją užfiksuoja raštu ir priima sprendimą nutraukti Sutartį; per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu informuoja projekto administratorių ir finansuotoją apie Sutarties nutraukimą, paramos skyrimo nutraukimą ir pareikalauja grąžinti išmokėtas lėšas (jeigu parama suteikta) Taisyklėse nustatyta tvarka.

3.17. Projekto administratorius, gavęs sprendimą dėl laikino paramos neteikimo arba Sutarties nutraukimo ir paramos lėšų grąžinimo, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardintus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu nedelsdamas informuoja Agentūrą ir finansuotoją.

 

IV. VALSTYBĖS PAGALBOS IR (AR) NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TEIKIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

4. Valstybės pagalba asmenims, vykdantiems ūkinę veiklą, teikiama vadovaujantis Europos Sąjungos teisės aktais ir Vyriausybės nustatyta tvarka. Projekto administratorius privalo informuoti ūkinę veiklą vykdančius butų ir kitų patalpų savininkus, kad valstybės parama daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui) teikiama atsižvelgus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje (OL 2013 L 352, p. 9), 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje (OL 2014 L190, p. 45–54) ir kituose taikytinuose Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus reikalavimus.

 

V. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS

 

5.1. Pagal Sutartį Agentūra įsipareigoja:

5.1.1. projekto administratoriui Taisyklių nustatyta tvarka, sąlygomis ir nustatytais terminais apmokėti tinkamas finansuoti išlaidas ar jų dalį;

5.1.2. atlikti projekto paramos administravimą ir projekto įgyvendinimo priežiūrą pagal Taisyklių IX skyriuje nustatytą tvarką;

5.1.3. Taisyklių ir Sutarties nustatyta tvarka ir terminais tikrinti ir vertinti projekto administratoriaus pateiktus prašymus dėl paramos lėšų suteikimo ir su prašymu teikiamus dokumentus, teikti konsultacijas;

5.1.4. teikti paramą tik nustačius, kad mokėjimo prašymas (-ai) ir su prašymu teikiami dokumentai tinkami, o paramos suma neviršija Nutarime, investicijų plane, Sutartyje numatytos leistinos paramos sumos;

5.1.5. Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka tvarkyti ir saugoti visus su projekto įgyvendinimu ir paramos lėšų panaudojimu susijusius dokumentus ir užtikrinti, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

5.1.6. įregistruoti suteiktą valstybės pagalbą ir (ar) nereikšmingą (de minimis) pagalbą, tenkančią ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka;

5.1.7. įgyvendinti kitus įsipareigojimus, nustatytus Taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

5.2. Agentūra turi teisę:

5.2.1. reikalauti iš projekto administratoriaus papildomos informacijos arba dokumentų apie projekto rengimą, įgyvendinimą, butų ir kitų patalpų savininkų sprendimus dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo);

5.2.2. įspėti dėl Sutarties nutraukimo, raštu informuoti apie paramos skyrimo nutraukimą ir reikalauti grąžinti išmokėtą paramą Taisyklių, Sutarties ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

5.2.3. nustačiusi, kad projektas įgyvendintas pažeidžiant daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) reglamentuojančius teisės aktus ir (ar) įgyvendinamas netinkamai, kad projektą įgyvendinus nepasiekti Sutartyje 2.7 papunktyje numatyti tikslai, priimti sprendimą nesuteikti paramos ir (ar) išmokėtą paramą susigrąžinti;

5.2.4. vykdyti kitas Taisyklėse, kituose teisės aktuose nustatytas teises.

5.3. Projekto administratorius įsipareigoja:

5.3.1. projektą įgyvendinti pagal pasirašytą Sutartį, butų ir kitų patalpų savininkų patvirtintą investicijų planą. Įgyvendinant projektą vadovautis Statybos įstatyme, Įstatyme, Programoje, Taisyklėse, Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano rengimo tvarkos apraše, patvirtintame aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanų apmokėjimo už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. D1-174/A1-116 „Dėl Kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanų apmokėjimo už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tvarkos aprašo patvirtinimo“, Sutartyje ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose projektų įgyvendinimą, nustatyta tvarka;

5.3.2. paslaugų ir darbų pirkimus vykdyti vadovaujantis Sutarties 3.8 papunktyje nustatyta tvarka, atsižvelgiant į Sutarties 3.11 papunktyje nustatytus terminus, užtikrinti, kad vykdomi pirkimai nepažeistų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų, neribotų tiekėjų konkurencijos;

5.3.3. pateikti Agentūrai pasirašytą ir Nekilnojamojo turto registre įregistruotą kredito sutarties kopiją per 20 darbo dienų nuo jos įregistravimo, kartu pateikti kredito grąžinimo ir (ar) palūkanų mokėjimo grafiką, jeigu grafikas sudaromas, arba šį grafiką pateikti per 5 darbo dienas nuo jo sudarymo;

5.3.4. užtikrinti, kad lengvatinio kredito lėšos statybos rangos darbams atlikti būtų naudojamos investicijų plane numatytoms priemonėms (atitinkančioms Programos priedą) finansuoti – apmokėti už atliktus statybos rangos darbus;

5.3.5. vykdyti informavimo ir viešinimo apie projekto įgyvendinimą veiksmus, nustatytus lengvatinio kredito sutartyje su finansuotoju;

5.3.6. organizuoti investicijų plano tikslinimą tik Sutarties 2.8 papunktyje nurodytais atvejais;

5.3.7. prieš tikslinant investicijų planą, gauti Agentūros sutikimą / leidimą, pateikti butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą; su Agentūra suderintas patikslintas investicijų planas tampa neatskiriama Sutarties dalimi be atskiro šalių susitarimo nuo Agentūros sprendimo priėmimo dienos;

5.3.8. Projekto įgyvendinimo metu laiku Agentūrai teikti reikiamus dokumentus pagal Taisykles ir kitus teisės aktus, užtikrinti Agentūrai pateikiamų duomenų teisingumą, kad teikiama informacija būtų objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku ir išsami;

5.3.9. teikti informaciją apie daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus, vykdančius ūkinę veiklą atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo jam nuosavybės teise priklausančiame bute ar kitose patalpose, taip pat informaciją, kai ūkinė veikla nevykdoma bute ir kitose patalpose, bet priklauso asmeniui, kuris vykdo tokią veiklą, nuosavybės teise;

5.3.10. įgyvendinti projekto tikslus pagal patvirtintą butų ir kitų patalpų savininkų investicijų planą ir projektą įgyvendinti per Sutarties 2.9 papunktyje nurodytą terminą;

5.3.11. tinkamai apskaityti panaudotą valstybės paramą, tvarkyti projekto įgyvendinimo dokumentaciją, kad joje pateikiama informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami, taip pat laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, įskaitant Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių reikalavimus projekto administratoriaus apskaitos tvarkymui;

5.3.12. per 5 darbo dienas nuo informacijos apie statybos rangos darbų sustabdymą ar teismo arba kreditorių susirinkimo sprendimą pradėti įmonės (statybos rangovo) bankroto procesą atsiradimo dienos pranešti raštu Agentūrai;

5.3.13. pateikti Agentūrai visą reikiamą informaciją, reikalingą stebėsenai atlikti projekto įgyvendinimo metu ir po projekto įgyvendinimo 3 metus iš eilės per 30 darbo dienų pasibaigus kalendoriniams metams, Agentūrai raštu teikti informaciją apie faktinius šiluminės energijos vartojimo baigtuose atnaujinti (modernizuoti) daugiabučiuose namuose rodiklius;

5.3.14. bendradarbiauti su Agentūros atsakingais asmenimis ir jiems paprašius pateikti visus su projektu susijusius dokumentus ir informaciją per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu prašomos informacijos ar dokumentų negalima pateikti per nurodytą terminą, informacija ir dokumentacija pateikiama per terminą, suderintą su Agentūra; sudaryti sąlygas apžiūrėti projekto vykdymo vietą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto ir Sutarties vykdymu; užtikrinti galimybę netrukdomai vykdyti projekto įgyvendinimo priežiūrą;

5.3.15. butų ir kitų patalpų savininkams teikti informaciją, apie projekto įgyvendinimą, kai jie kreipiasi raštu ar elektroniniu laišku, – atsakyti raštu ar elektroniniu laišku ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos;

5.3.16. Keičiant projekto administratorių per 10 darbo dienų perdavimo – priėmimo aktu perduoda naujam, butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu pasirinktam, projekto administratoriui su projektu susijusius dokumentus ir informaciją;

5.3.17. pakeisti statybos techninę priežiūrą atliekantį asmenį kitu, jeigu jis nevykdo ar netinkamai vykdo statybos techninę priežiūrą ir yra tai patvirtinantis valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos sprendimas. Apie priimtą sprendimą projekto administratorius privalo informuoti Agentūrą per 5 darbo dienas. Naujas paslaugų pirkimas vykdomas vadovaujantis Sutarties 3.8 papunktyje nustatyta tvarka;

5.3.18. Sutartyje nustatyta tvarka gavęs Agentūros sprendimą dėl laikino paramos nemokėjimo, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime nurodytus reikalavimus;

5.3.19. Projekto įgyvendinimo metu ir ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo pabaigos Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka tvarkyti ir saugoti visus su projekto įgyvendinimu ir paramos panaudojimu susijusius dokumentus, užtikrinti, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

5.3.20. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po to, kai pagal projektą statybos rangos darbai atlikti ir pasirašytas perdavimo – priėmimo aktas, prašyti Inspekcijos padalinio išduoti statybos užbaigimo aktą;

5.3.21. įgyvendinus projektą ir gavus paramą, Taisyklių 95 punkte nustatyta tvarka ir terminais informuoti butų ir kitų patalpų savininkus pateikiant įgyvendinto projekto ataskaitą (nurodomi duomenys ir informacija apie projekto įgyvendinimą, atliktus darbus pagal investicijų plane nurodytas priemones, realias projekto įgyvendinimo išlaidas, pasiektus rezultatus, suteiktą valstybės paramą, investicijų paskirstymą butų ir kitų patalpų savininkams, taikytas sankcijas tiekėjams dėl paslaugų ir darbų pirkimo sutartyse numatytų terminų nesilaikymo);

5.3.22. nedelsiant pranešti Agentūrai, butų ir kitų patalpų savininkams apie pradėtas reorganizavimo, likvidavimo ar bankroto procedūras ir kitas priežastis, jei projekto administratorius nebegali vykdyti veiklos ir pateikti visą informaciją ar dokumentus pagal Sutartį. Vykdyti kitus Sutartyje ir teisės aktuose nustatytus projekto administratoriaus įsipareigojimus;

5.3.23. fiksuoja (fotografuoja), ar įrengtas prie namo informacinis stendas, kuris prasidėjus statybos rangos darbų procesui įrengiamas Statybos įstatymo nustatyta tvarka. Agentūrai pareikalavus, pateikia nuotraukas;

5.3.24. įgyvendinus projektą, ne trumpiau kaip penkerius metus suteikti sąlygas ir galimybę auditą atliekančiai įmonei nustatyta tvarka atlikti Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos apraše, patvirtintame aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-1055 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – stebėsenos aprašas), nurodytą energinį auditą ir įgyvendintų priemonių ekspertizę, kurių metu gali būti atliekami ir statybinių medžiagų, ir technologinių sprendinių laboratoriniai tyrimai. Agentūrai pareikalavus, vykdyti kitus reikalavimus, nurodytus stebėsenos apraše.

5.4. Projekto administratorius turi teisę:

5.4.1. teikti prašymą tikslinti investicijų planą atsiradus 2.8 papunktyje numatytoms sąlygoms;

5.4.2. vadovaujantis butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu inicijuoti Sutarties pakeitimą laikantis Sutartyje nustatytos tvarkos;

5.4.3. žodžiu ir raštu teikti Agentūrai paklausimus apie projekto įgyvendinimą;

5.4.4. esant objektyvioms aplinkybėms, Sutarties 2.9 papunktyje nustatytais atvejais, Agentūrai teikti prašymą dėl projekto įgyvendinimo termino pratęsimo, nurodant objektyvias projekto neįgyvendinimo / vėlavimo priežastis.

 

VI. SUTARTIES KEITIMO IR NUTRAUKIMO ATVEJAI IR SĄLYGOS

 

6.1. Sutartis gali būti pakeista ir (ar) papildyta šalių rašytiniu susitarimu, jeigu:

6.1.1. projekto administratorius dėl objektyvių aplinkybių turi pakeisti projekto apimtį, jo įgyvendinimo terminą ar kitaip pakeisti projektą. Sutartis gali būti keičiama projekto administratoriui pateikus Agentūrai motyvuotą prašymą ar siūlymą ir Sutartyje nurodytais atvejais butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą;

6.1.2. Sutarties 2.8 papunktyje nurodytais atvejais patikslintas ir butų ir kitų patalpų savininkų pavirtintas ir su Agentūra suderintas investicijų planas;

6.1.3. yra priimtas butų ir kitų patalpų savininkų sprendimas pakeisti projekto administratorių, projekto administratoriui pradėtas bankroto, likvidavimo ar reorganizavimo (dėl kurio keičiasi juridinio asmens kodas, pavadinimas, veiklos tikslai) procesas ar kitos priežastys, dėl kurių projekto administratorius nebegali tęsti veiklos pagal Sutartį. Pakeitus / išrinkus naują projekto administratorių, kai naujasis projekto administratorius Taisyklių 58 punkto nustatyta tvarka kreipiasi į Agentūrą, Agentūra per 5 darbo dienas inicijuoja Sutarties pakeitimą ir pasirašymą dėl projekto administratoriaus pakeitimo, apie tai raštu įspėdama buvusį projekto administratorių. Pakeitus Sutartį, buvęs projekto administratorius netenka įgaliojimų pagal Sutartį, o naujasis projekto administratorius perima visas projekto administratoriaus teises ir įsipareigojimus. Agentūra gali nesutikti pasirašyti susitarimo dėl projekto administratoriaus teisių ir pareigų perėmimo, jei atsirado pagrindas pagal Sutartį ją nutraukti arba projekto administratoriaus pakeitimas nesuderintas su finansuotoju;

6.1.4. įvykdytas naujas projekto parengimo ar jo dalies, techninės priežiūros, rangos darbų pirkimas, keičiantis paramos dydį.

6.2. Šalis, Sutarties keitimo iniciatorė, pateikia kitai šaliai siūlymą keisti sutartį ir nurodo aplinkybes, pagrindžiančias keitimo būtinybę. Apie sutikimą ar atsisakymą keisti sutartį šalis, Sutarties keitimo iniciatorė, raštu informuojama per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų nuo pasiūlymo gavimo dienos, jei su juo pateikti visi įrodymai, pagrindžiantys prašymą.

6.3. Projekto administratorius privalo nedelsdamas raštu informuoti Agentūrą apie visus numatomus su projekto įgyvendinimu susijusius pakeitimus ir pranešti apie aplinkybes, kodėl projekto įgyvendinimo sąlygos kinta; inicijuoti Sutarties pakeitimą Sutarties nustatyta tvarka. Visa dokumentacija ir informacija, susijusi su projektu ir jo įgyvendinimu, turi atitikti teisės aktuose numatytas derinimo su Agentūra procedūras.

6.4. Sutarties nutraukimo atvejai:

6.4.1. Sutartis pasibaigia automatiškai, t. y. be atskiro įspėjimo, neįgyvendinus projekto per Sutarties 2.9 papunktyje nurodytą projekto įgyvendinimo terminą, išskyrus atvejus, kai Sutartyje nurodytas projekto įgyvendinimo terminas pratęsiamas Agentūros ir projekto administratoriaus rašytiniu susitarimu;

6.4.2. Sutartis nutraukiama vienašališku Agentūros sprendimu, apie tai ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų raštu informavus projekto administratorių, jeigu:

6.4.2.1. projekto administratorius nepradeda projekto įgyvendinimo veiksmų; nevykdo paslaugų ar darbų pirkimo projektui parengti ar įgyvendinti Sutarties 3.11 papunktyje nustatytais terminais (išskyrus atvejus, nepriklausančius nuo projekto administratoriaus veiksmų ar neveikimo, kai projekto administratorius iki Sutarties termino pabaigos kreipiasi į Agentūrą ir nurodo šias aplinkybes);

6.4.2.2. įgyvendinus projektą nepasiekti Sutarties 2.7 papunktyje nurodyti tikslai;

6.4.2.3. projektas įgyvendinamas pažeidžiant Įstatymo, Nutarimo, Taisyklių reikalavimus, kitas Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatas, kurios reglamentuoja daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą), o pažeidimų mastas neleidžia ištaisyti padarytų pažeidimų iki Sutarties įsipareigojimų įvykdymo termino;

6.4.2.4. įgyvendinant projektą neįgyvendintos arba netinkamai įgyvendintos investicijų plane numatytos energinį efektyvumą didinančios ar kitos priemonės neturint tam teisinio pagrindo (butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl energinį efektyvumą didinančių priemonių atsisakymo ar pasirinkimo);

6.4.2.5. pateikta neteisinga arba nuslėpta informacija, kuri buvo svarbi sprendimo dėl paramos suteikimo priėmimui arba tinkamai projekto įgyvendinimo kontrolei atlikti;

6.4.2.6. projekto administratoriaus paaiškinimai dėl projekto įgyvendinimo nepagrįsti ir (ar) nustatyti pažeidimai nepašalinti ir (ar) nuo sprendimo dėl paramos teikimo sustabdymo gavimo dienos per nustatytą terminą negauti (taikoma Sutarties 3.14 papunktyje nustatytais atvejais);

6.4.2.7. projekto administratorius daugiau kaip vieną kartą nesudarė sąlygų ar neleido Agentūros įgaliotiems ar kitiems turintiems teisę tikrinti asmenims apžiūrėti vietoje ir (ar) patikrinti kaip įgyvendinamas projektas;

6.4.3. projekto administratorius, vadovaudamasis butų ir kitų patalpų savininkų priimtu sprendimu, turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų raštu informuodamas Agentūrą, jeigu projektui įgyvendinti nesuteikiamas lengvatinis kreditas, nenuperka su projekto parengimu ir įgyvendinimu susijusių paslaugų ar darbų, nepatvirtintas patikslintas investicijų planas ir (ar) dėl to projektą įgyvendinti per Sutartyje nurodytą terminą nėra galimybių;

6.4.4. Sutartis gali būti nutraukta abipusiu šalių rašytiniu sutarimu.

6.5. Nutraukus Sutartį arba atsiradus aplinkybėms, dėl kurių Sutartis pasibaigia automatiškai, visa pagal Sutartį išmokėta parama Sutartyje nustatyta tvarka pervedama į Agentūros nurodytą sąskaitą arba išieškoma Įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

7.1. Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą).

7.2. Šalių ginčai, kilę dėl jos vykdymo, sprendžiami derybų būdų. Ginčo per 20 (dvidešimt) dienų nepavykus išspręsti taikiai, ginčas sprendžiamas Lietuvos Respublikos teisme vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

VIII. KITOS SĄLYGOS

 

8.1. Atsiradus nenugalimai jėgai arba esant kitoms aplinkybėms, kurios nepriklauso nuo šalių valios, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 ir 6.253 straipsnius abi šalys privalo ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas apie tai viena kitą informuoti raštu. Jei šalys viena kitos neinformuos, bus laikoma, kad tokių aplinkybių nebuvo. Esant tokioms aplinkybėms, Sutarties vykdymo terminas pratęsiamas kiek tęsiasi šios aplinkybės. Tai patvirtinama šalių susitarimu.

8.2. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

8.3. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso, telefono ar telefakso aparato numerio pasikeitimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vieno iš šių duomenų pasikeitimo dienos. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.

8.4. Sutarties vykdymą kontroliuoja Agentūra.

8.5. Investicijų planas, daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) paslaugų ir (ar) darbų (papildomų darbų) pirkimo suderinimo aktai, Sutarties priedai ir Sutarties pakeitimai yra neatsiejama Sutarties dalis.

 

IX. ŠALIŲ REKVIZITAI

 

VšĮ Būsto energijos taupymo agentūra

_________________________________

(kodas Juridinių asmenų registre)

_________________________________

(adresas, telefono Nr., el. pašto adresas)

_________________________________

(pareigų pavadinimas)

_________________________________

(parašas)

_________________________________

(vardas ir pavardė)

 

Projekto administratorius:

_________________________________

(kodas Juridinių asmenų registre)

_________________________________

(adresas, telefono Nr., el. pašto adresas)

_________________________________

(pareigų pavadinimas)

_________________________________

(parašas)

_________________________________

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2018 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. D1-281

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2019 m. gegužės 15 d. įsakymo Nr. D1-300 redakcija)

 

 

 

DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PASLAUGŲ IR (AR) DARBŲ (PAPILDOMŲ DARBŲ) PIRKIMO SUDERINIMO AKTAS

(forma)

 

 

20__________m.__________d.

_________________

(vieta)

 

Atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo _____________________________________.

(adresas)

Investicijų plano Nr.________________.

Rangos darbų ar paslaugų tiekėjas ___________________________________________________.

(pavadinimas)

 

Eil. Nr.

Valstybės remiamos priemonės (rangos darbų ar paslaugų pavadinimas)

Darbų ar paslaugų įgyvendinimo pradžia (Sutarties įsigaliojimo data)

Darbų ar paslaugų įgyvendinimo pabaiga

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rangos darbų ar paslaugų vertė _______________Eur, PVM ________________Eur.

 

Valstybės paramos lėšų poreikis (rangos darbams ar paslaugoms) (Eur su PVM)

20_______m.

20_______m.

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

 

 

 

Iš viso paramos _______________Eur.

 

1. Nurodomos investicijų plano priemonės ar paslaugos, kurios įgyvendinamos sudaryta rangos darbų ar paslaugų teikimo sutartimi.

2. Pasirašant pažymą dėl nupirktų rangos darbų turi būti išskirtos energinį efektyvumą didinančios priemonės, energinį efektyvumą didinančios priemonės, kurioms teikiama papildoma 10 procentų valstybės parama, individualios ir kitos priemonės.

3. Už pateiktų duomenų teisingumą atsako projekto administratorius.

 

4. Pažymų pasirašoma tiek, kiek vykdoma paslaugų ar darbų pirkimų.

 

VšĮ Būsto energijos taupymo

agentūros direktorius  ______________________   A. V. ______________________________

(parašas)                                             (vardas, pavardė)

Projekto administratorius       ________________   A. V. ______________________________

(parašas)                                             (vardas, pavardė)