LIETUVOS RESPUBLIKOS
RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2011 M. LAPKRIČIO 7 D. ĮSAKYMO NR. 1V-1087 „DĖL ABONENTŲ IR (AR) NAUDOTOJŲ GALIMYBĖS NAUDOTIS PAGALBOS IŠKVIETIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ INSTITUCIJŲ PASLAUGOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. balandžio 14 d. Nr. 1V-440
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 34 straipsnio 10 dalimi ir 68 straipsnio 2 dalimi, įgyvendindamas 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 585/2014/ES dėl sąveikios visos ES pagalbos iškvietos paslaugos „eCall“ diegimo (OL 2014 L 164, p. 6) ir atsižvelgdamas į 2011 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos rekomendaciją 2011/750/ES dėl paramos elektroniniuose ryšių tinkluose diegiant visoje Europoje taikomą pagalbos iškvietos paslaugą siekiant perduoti automobilyje sumontuota pagalbos iškvietos įranga generuotus pagalbos skambučius naudojantis telefono numeriu 112 („pagalbos iškvieta“) (OL 2011 L 303, p. 46):
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. lapkričio 7 d. įsakymą Nr. 1V-1087 „Dėl Abonentų ir (ar) naudotojų galimybės naudotis pagalbos iškvietimo paslaugas teikiančių institucijų paslaugomis tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu preambulę ir išdėstau ją taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 34 straipsnio 10 dalimi ir 68 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Bendrojo pagalbos centro įstatymu, Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1457 „Dėl Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašo patvirtinimo“, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 585/2014/ES dėl sąveikios visos ES pagalbos iškvietos paslaugos „eCall“ diegimo (OL 2014 L 164, p. 6), atsižvelgdamas į 2003 m. liepos 25 d. Europos Komisijos rekomendaciją 2003/558/EB dėl vietos nustatymo informacijos elektroninių ryšių tinkluose siekiant teikti vietos nustatymu pagrįstas pagalbos skambučių paslaugas tvarkymo ir 2011 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos rekomendaciją 2011/750/ES dėl paramos elektroniniuose ryšių tinkluose diegiant visoje Europoje taikomą pagalbos iškvietos paslaugą siekiant perduoti automobilyje sumontuota pagalbos iškvietos įranga generuotus pagalbos skambučius naudojantis telefono numeriu 112 („pagalbos iškvieta“) (OL 2011 L 303, p. 46):“.
1.2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Abonentų ir (ar) naudotojų galimybės naudotis pagalbos iškvietimo paslaugas teikiančių institucijų paslaugomis tvarkos aprašą:
1.2.1. Pakeičiu 1 punktą ir išdėstau jį taip:
„1. Abonentų ir (ar) naudotojų galimybės naudotis pagalbos iškvietimo paslaugas teikiančių institucijų paslaugomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato abonentų ir (ar) faktinių elektroninių ryšių paslaugų naudotojų (toliau – naudotojas), įskaitant taksofonų ir pagalbos iškvietos sistemų transporto priemonėse naudotojus bei neįgaliuosius abonentus ir (ar) naudotojus, naudojimosi pagalbos iškvietimo paslaugas teikiančių institucijų (toliau – pagalbos tarnyba) paslaugomis tvarką, taip pat informacijos apie skambinančiojo asmens vietą tikslumo ir patikimumo kriterijus.“
1.2.3. Pakeičiu 3 punktą ir išdėstau jį taip:
„3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Pereinamasis laikotarpis – Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1457 „Dėl Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašas) reglamentuotas laikotarpis, per kurį pagalbos tarnybų trumpieji telefono ryšio numeriai keičiami į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112.
3.2. Pagalbos iškvietos sistema transporto priemonėje (toliau – „eCall“) – transporto priemonėje įrengiama sistema, kuri atsitikus eismo įvykiui automatiškai arba įjungta rankiniu būdu iškviečia pagalbą bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 perduodama pagalbai iškviesti būtinų duomenų rinkinį ir užtikrina abipusio ryšio su Bendruoju pagalbos centru galimybę.
3.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos Bendrojo pagalbos centro įstatyme ir 2011 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos rekomendacijoje 2011/750/ES dėl paramos elektroniniuose ryšių tinkluose diegiant visoje Europoje taikomą pagalbos iškvietos paslaugą siekiant perduoti automobilyje sumontuota pagalbos iškvietos įranga generuotus pagalbos skambučius naudojantis telefono numeriu 112 („pagalbos iškvieta“) (OL 2011 L 303, p. 46).“
1.2.4. Pakeičiu 4.7 papunktį ir išdėstau jį taip:
„4.7. užtikrinti, kad abonentų ir (ar) naudotojų kiekvienas pagalbos iškvietimas būtų siunčiamas į Bendrąjį pagalbos centrą pagal Bendrojo pagalbos centro regioninių padalinių aptarnaujamas teritorijas, o pereinamuoju laikotarpiu – ir į kitas pagalbos tarnybas pagal šių tarnybų aptarnaujamas teritorijas; informacija apie aptarnaujamas teritorijas teikiama pagal Lietuvos Respublikos Bendrojo pagalbos centro įstatymo 10 straipsnio 9 punktą, o pereinamuoju laikotarpiu – vadovaujantis Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašo sąlygomis;“.
1.2.5. Papildau 4.11 papunkčiu:
„4.11. gavę „eCall“ pagalbos skambutį, pagal suderintas su Bendruoju pagalbos centru „eCall“ pagalbos skambučių siuntimo sąlygas nemokamai ryšio kanalu perduoti „eCall“ pagalbos skambutį kartu su pagalbos iškvietimui būtinų duomenų rinkiniu, kurį perdavė „eCall“, į Bendrąjį pagalbos centrą pagal Bendrojo pagalbos centro regioninių padalinių aptarnaujamas teritorijas. Informacija apie aptarnaujamas teritorijas teikiama pagal Lietuvos Respublikos Bendrojo pagalbos centro įstatymo 10 straipsnio 9 punktą; šiame papunktyje nurodytas reikalavimas netaikomas viešųjų fiksuotojo ryšio tinklų ir (ar) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjams.“