KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ VASAROS STOVYKLŲ IR KITŲ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO VEIKLŲ PROGRAMŲ KONKURSO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 27 d. Nr. TS-306

Kėdainiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 8 straipsnio 1 dalį, Vaikų vasaros stovyklų finansavimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. V-628 „Dėl Vaikų vasaros stovyklų finansavimo ir organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kėdainių rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų programų konkurso tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. liepos 3 d. sprendimą Nr. TS-153 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų programų konkurso tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Valentinas Tamulis

 

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. TS-306

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ VASAROS STOVYKLŲ IR KITŲ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO VEIKLŲ PROGRAMŲ KONKURSO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kėdainių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų programų konkurso tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo  veiklų (toliau – Stovykla) programų konkurso (toliau – Konkursas) Kėdainių rajono savivaldybėje organizavimo tvarką, reikalavimus Stovykloms ir jų programoms, Stovyklų programų vertinimo, finansavimo, atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą, tvarką.

2. Konkurso tikslas – užtikrinti kokybišką ir turiningą vaikų užimtumą ir poilsį, finansuojant Stovyklas, kurių metu organizuojama neformaliojo vaikų švietimo veikla, vykdoma kartu su maitinimo ir (arba) apgyvendinimo paslaugomis, sudaromos sąlygos vaikų saviraiškai, fiziniam aktyvumui, sveikai gyvensenai, įvairiapusiam ugdymui(si), užtikrinamas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų bei vaikų, esančių jautresnėje socialinėje situacijoje, dalyvavimas.

3. Lėšos Stovyklų programos finansuojamos konkurso būdu. Finansuojamos Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių lėšomis. 

4. Stovyklos vykdomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vaikų poilsį ir ugdymą, sveikatą ir saugą bei šiuo Aprašu.

5. Konkursą organizuoja Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, vadovaudamasis  šiuo Aprašu ir Nevyriausybinių organizacijų finansavimo Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto lėšomis ir šių lėšų administravimo tvarkos aprašu, patvirtintu Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. TS-62 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų finansavimo Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto lėšomis ir šių lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas). Konkursas skelbiamas viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt. Konkursas organizuojamas vienkartinės atrankos būdu.

6. Apraše vartojamos sąvokos:

6.1. paraiška – pareiškėjo pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais teikiamas Konkursui;

6.2. pareiškėjas – Savivaldybės teritorijoje registruotas juridinis asmuo ir laisvasis mokytojas, atitinkantis Aprašo 36 punkte nustatytas sąlygas ir pateikęs paraišką Konkursui siekiant gauti Savivaldybės biudžeto lėšų Stovyklai vykdyti;

6.3. Stovyklos organizatorius – pareiškėjas, kuris atitinka visus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Savivaldybės vykdomosios institucijos ar jos įgalioto administracijos direktoriaus įsakymu skirta Savivaldybės biudžeto lėšų Stovyklai įgyvendinti, su Savivaldybės administracijos direktoriumi pasirašęs sutartį (toliau – Sutartis) ir Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už poilsiaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas ir poilsio organizavimo kokybę bei skirtų lėšų tinkamą naudojimą;

6.4. Stovyklos programa – Aprašo nustatyta tvarka įvertinta Stovyklos organizatoriaus paraiška su visais pridedamais dokumentais, kurią pateikusiam pareiškėjui skirtas finansavimas iš Savivaldybės biudžeto lėšų. Tai Stovyklos organizavimo planas, kuriame nurodytas Stovyklos tipas (-ai), tikslas, tikslinė grupė, veiklų planas, numatyti veiksmai, pagrįsti tam tikra lėšų suma numatytiems Stovyklos tikslams pasiekti).

7. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir jų lydimuosiuose teisės aktuose.

II SKYRIUS

STOVYKLŲ DALYVIŲ TIKSLINĖ GRUPĖ

 

8. Stovyklos dalyvių tikslinė grupė yra Kėdainių rajono bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai ir atitinkantys bent vieną iš nurodytų sąlygų:

8.1. vaikai 7 (6)–18 metų amžiaus;

8.2. vaikai, augantys šeimose, kuriose patiria socialinę riziką, vaikai, kuriems nustatyta minimali priežiūra, vaikai, kuriems nustatyta laikinoji ir (ar) nuolatinė globa (rūpyba);

8.3. vaikai iš šeimų, gaunančių socialinę pašalpą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą;

8.4. vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, atsiradusių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių;

8.5. vaikai su negalia (iki 21 metų);

8.6. trečiųjų valstybių piliečių vaikai, kurie pasitraukė iš Ukrainos ir (arba) buvo priversti migruoti dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos ir (arba) Baltarusijos Respublikos įgyvendinamų vidinių represijų ir hibridinės atakos veiksmų.

9. Turi būti palikta daugiau kaip pusė laisvų vietų mokiniams, kurie po viešo skelbimo apie būsimas Stovyklas, turės galimybę teikti prašymus dalyvauti būsimoje Stovykloje.

 

III SKYRIUS

STOVYKLŲ TIPAI. REIKALAVIMAI STOVYKLOMS IR JŲ PROGRAMOMS

 

10. Vaikų užimtumui ir poilsiui organizuoti gali būti vykdomos šių tipų Stovyklos:

10.1. stacionari stovykla – stovykla, turinti specialiai pastatytas ir (ar) įrengtas patalpas, kuriose vaikai laikinai apgyvendinami. Stovykla skirta vaikų poilsiui, kryptingam užimtumui, neformaliajam švietimui ir sveikatai stiprinti;

10.2. dieninė stovykla – stovykla, turinti vaikų poilsiui pritaikytas patalpas. Stovykla skirta vaikų poilsiui, kryptingam užimtumui, neformaliajam švietimui ir sveikatai stiprinti dienos metu;

10.3. turistinė stovykla – rekreacinėse teritorijose veikianti stovykla, kuri organizuoja trumpalaikį vaikų poilsį, kryptingą užimtumą, stiprina vaikų sveikatą. Stovyklaviečių vietos gali būti keičiamos.

11. Vasaros Stovyklos organizuojamos vasaros laikotarpiu, pasibaigus ugdomajam procesui.

12. Stovyklos programos turinys įgyvendinamas per vieną pamainą (toliau – pamaina). Viena pamaina privalo būti ne trumpesnė kaip 5 kalendorinės dienos. Vienos dienos vaikų užimtumo trukmė ne trumpesnė kaip 8 pedagoginės valandos. Programos įgyvendinimas gali būti kartojamas kelias pamainas.

13. Stovyklos vienoje pamainoje turi būti užimta ne mažiau kaip 10 vaikų.

14. Stovyklos gali būti vykdomos specialiai vaikų vasaros poilsiui pritaikytose bendrojo ugdymo mokyklose, neformaliojo vaikų švietimo ir kitose įstaigose, kurių patalpos ir aplinka pritaikyta tokiai veiklai; stovyklavietėse, kurios yra įrengtos poilsiui su nakvyne skirtoje teritorijoje (sudarytos sąlygos palapinėms, laikiniems ar mobiliems nameliams statyti, higienos poreikiams tenkinti, laužui kurti, atliekoms sudėti) ir pan.

15. Už Stovyklos įgyvendinimą turi būti paskirtas atsakingas asmuo, kuris privalo turėti organizavimo ir (arba) koordinavimo patirties.

16. Stovyklos metu vienai iki 15 (penkiolikos) vaikų grupei turi būti skiriamas vienas grupės vadovas, 15 (penkiolikos) vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių ir (ar) negalią turinčių vaikų, grupei turi būti skiriami ne mažiau kaip 2 vadovai. Konkretų grupių vadovų skaičių, atsižvelgdamas į Stovyklos specifiką, vaikų amžių ir jų specialiuosius poreikius, nustato Stovyklos organizatorius.

17. Stovyklos programos vadovas:

17.1. turi teisę įgyvendinti neformaliojo vaikų švietimo programą pagal Švietimo įstatymo 48 straipsnį;

17.2. turi turėti ugdymo ar darbo patirties Stovyklos programoje numatytoms ugdymo veikloms vykdyti;

17.3.turi būti pasitikrinę sveikatą (įrašas asmens medicininėje knygelėje, forma Nr. F.048/a) ir teisės aktų nustatyta tvarka išklausę privalomojo pirmosios pagalbos mokymo programą;

17.4. turi turėti pažymą, ar asmuo nėra įtrauktas į Įtariamųjų, kaltinamųjų, nuteistųjų registrą.

18. Visos Stovyklos veiklos turi būti vykdomos užtikrinant dalyvių sveikatą ir saugumą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimus, organizuojamos saugioje aplinkoje ir nekelti grėsmės asmenų sveikatai, viešajai tvarkai ar bet kokiomis formomis, metodais ir būdais neturi pažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

19. Reikalavimai Stovyklos programai:

19.1. formaliojo ugdymo tęstinumas / idėjos aktualumas / naujumas / patrauklumas;

19.2. vaikų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas;

19.3. ugdomosios veiklos skatina fizinį aktyvumą;

19.4. ugdomosios veiklos ugdo socialines-emocines kompetencijas;

19.5. ne mažiau nei 10 (dešimt) pedagoginių valandų skirta bent vienai iš šių ugdymo sričių:

19.5.1. veikloms, skirtoms etninei kultūrai;

19.5.2. veikloms, skirtoms pilietiškumo ugdymui;

19.5.3. veikloms, skirtoms kūrybiškumo ugdymui.

 

IV SKYRIUS

KONKURSO ORGANIZAVIMAS. PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

20. Konkursas skelbiamas viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt. Skelbime nurodoma:

20.1. organizuojamo Konkurso tikslas;

20.2. Konkursui numatyta skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma;

20.3. didžiausia ir mažiausia vienai paraiškai galima skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma, nustatyta Savivaldybės administracijos direktoriaus;

20.4. reikalavimai pareiškėjams;

20.5. paraiškos forma ir dokumentai (paraiškos priedai), kuriuos reikia pateikti; 

20.6. paraiškų pateikimo būdai, kuriais pareiškėjai gali pateikti paraiškas konkursui;

20.7. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga, tikslus paskutinės paraiškų priėmimo dienos laikas. Paraiškų pateikimo terminas turi būti ne trumpesnis nei 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo Konkurso paskelbimo dienos (naujo konkurso paraiškų pateikimo terminas – ne ilgesnis nei 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų);

20.8. kontaktinio asmens (konkurso koordinatoriaus), teikiančio konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir konsultacijų teikimo laikas;

20.9. kita reikalinga informacija.

21. Konkursui teikiama Stovyklos programa (toliau – Programa) aprašoma užpildant paraiškos formą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba, pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti, arba elektroniniu parašu, jei pareiškėjas jį turi.

22.  Paraiškoje turi būti nurodoma:

22.1. informacija apie pareiškėją ir Programos vadovą;

22.2. paraiškos užpildymo data;

22.3. Programai įgyvendinti prašoma Savivaldybės biudžeto lėšų suma;

22.4. Stovyklos tipas, tikslas ir uždaviniai;

22.5. tikslinė (-ės) grupė (-ės), Stovyklos dalyviai;

22.6. kaip ir kokiais būdais planuojama pasiekti, į Stovyklos veiklas įtraukti, tikslinę grupę;

22.7. Programos įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas veiklos pavadinimas, jos įgyvendinimo terminai;

22.8. siektini kiekybiniai ir kokybiniai rezultatai;

22.9. informacija apie pareiškėjo ir (ar) Programos veiklų atitiktį Konkurso finansavimo prioritetams;  

22.10. informacija apie planuojamą Programos veiklų ir rezultatų viešinimą;

22.11. bendra Programos įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Konkurso organizavimui skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą;

22.12. informacija apie Programos partnerį (-ius), jei Programa vykdoma su partneriu(iais);

22.13. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su Programa.

23. Pareiškėjas kartu su paraiška pateikia šių lietuvių kalba surašytų dokumentų kopijas:

23.1. nuasmeninto Juridinių asmenų registro išplėstinio išrašo, kai pareiškėjas Konkursui paraišką teikia pirmą kartą arba kai yra pasikeitę anksčiau pateikti juridinio asmens duomenys (pvz., juridinio asmens vadovas, statusas ir pan.), patvirtintą pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti;

23.2. jei pareiškėjas veiklą vykdo trumpiau nei 1 (vienerius) metus (išskyrus Savivaldybės biudžetines įstaigas), – faktinės veiklos, vykdytos nuo įsteigimo datos, laisvos formos ataskaitos;

23.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

23.4. jeigu Programa įgyvendinama su partneriu, – bendradarbiavimo sutarties, įvardijant konkrečią partnerio veiklą ir funkcijas įgyvendinant Programą; 

23.5. dokumento, patvirtinančio pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu (išskyrus Savivaldybės biudžetines įstaigas), jeigu prašoma Savivaldybės biudžeto lėšų patalpoms, reikalingoms Programos veikloms vykdyti, išlaikyti;

23.6. kiti dokumentai, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

24. Dokumentų, nurodytų Aprašo 23 punkte, kopijas privaloma pateikti, jeigu pareiškėjas ir (ar) Programa atitinka šiame punkte nustatytas sąlygas.

25. Paraiška ir pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, kiekvienas paraiškos ir pridedamų dokumentų puslapis sunumeruotas.

26. Konkursui teikiamų paraiškų skaičius nėra ribojamas.

27. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, Konkursui pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

28. Konkursui negali būti teikiama Programa, kuri einamaisiais metais yra ar buvo finansuota kito Savivaldybės administracijos ar Savivaldybės įstaigos skelbto projektų (programų) finansavimo konkurso lėšomis.

29. Konkursui pateiktos paraiškos registruojamos Savivaldybės administracijoje galiojančia bendra gautų dokumentų registravimo tvarka.

30. Informacija apie gautas paraiškas (pareiškėjo pavadinimas, Programos pavadinimas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris, prašoma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma) per 3 (tris) darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt.

31. Konkursui negali būti teikiamos paraiškos, kurios:

31.1 kelia grėsmę Stovyklos dalyvių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; 

31.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais diskriminuoja ar kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų bruožų pagrindu, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;

31.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, alkoholį, tabaką ir (ar) psichotropines medžiagas;

31.4. bet kokiomis formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus bei kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus;

32. Pareiškėjai, rengdami Programas, turi teisę raštu ir (ar) žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su Konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos Konkurso skelbime nurodytais kontaktais. Į pareiškėjo pateiktus klausimus turi būti atsakoma per 3 (tris) darbo dienas nuo klausimo gavimo dienos naudojantis tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą. Informacija bei konsultacijos pareiškėjams teikiamos iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.  

33. Konkursui paraiškos teikiamos Konkurso skelbime nurodytais būdais. Kai paraiška teikiama elektroniniu paštu, pareiškėjas vienu elektroniniu laišku paraišką ir Aprašo 23 punkte nurodytus reikalingus pateikti dokumentus pateikia Konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Paraiška ir visi kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojantis specialiomis didelės apimties byloms siųsti pritaikytomis programomis.

34. Paraiška turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo laiko pabaigos. Paraiškos, pateiktos pasibaigus Konkurso skelbime teikti projektų paraiškas nurodytam terminui, nepriimamos.

35. Konkursui pateikti dokumentai pareiškėjams negrąžinami.               

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS.

PAREIŠKĖJŲ (PROGRAMŲ VYKDYTOJŲ) ĮSIPAREIGOJIMAI

 

36. Konkursui paraiškas gali teikti:

36.1. Savivaldybės teritorijoje registruoti juridiniai asmenys ir laisvieji mokytojai, registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (ŠMIR), kurių nuostatuose (įstatuose), individualios veiklos pažymoje ar verslo liudijime nurodyta vaikų ir jaunimo švietimo, ugdymo, pramogų, poilsio arba vaikų poilsio stovyklų organizavimo veikla;

36.2. nevyriausybinės organizacijos, atitinkančios šias sąlygas: 

36.2.1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotas ir veiklą vykdantis Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje viešasis juridinis asmuo, atitinkantis Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą nevyriausybinės organizacijos sąvoką ir Juridinių asmenų registre nustatyta tvarka įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (tikrinama vadovaujantis Juridinių asmenų registro viešais duomenimis);

36.2.2. pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registro tvarkytojui yra pateikęs 2 (dvejų) paskutiniųjų metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius ir veiklos ataskaitas (tikrinama vadovaujantis Juridinių asmenų registro viešais duomenimis). Šis reikalavimas netaikomas pareiškėjui, kuris veiklą vykdo trumpiau nei 1 (vienerius) metus. Tokiu atveju, pareiškėjas kartu su paraiška pateikia laisvos formos ataskaitos kopiją;

36.2.3. pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais (tikrinama vadovaujantis Juridinių asmenų registro viešais duomenimis);

36.2.4. pareiškėjui nėra taikomas turto areštas ir (ar) išieškojimas, kuris galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo nėra likviduojamas arba nėra pradėtos juridinio asmens bankroto procedūros ir (ar) išieškojimas, kuris galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;

36.2.5. pareiškėjas, ankstesniais metais naudodamas Savivaldybės biudžeto lėšas, tinkamai įvykdė Sutartį ir gautas lėšas panaudojo tikslingai arba nuo Sutarties pažeidimo praėjo ne mažiau kaip 1 (vieneri) metai.

37. Programa gali būti įgyvendinama su partneriu (-iais), kuris (-ie) kartu su pareiškėju (Stovyklos organizatoriumi), įgyvendins dalį Programoje numatytų veiklų. Pareiškėjas (Stovyklos organizatorius), planuojantis Programą įgyvendinti su partneriu (-iais), kartu su paraiška pateikia Aprašo 23.4 papunktyje nurodytas dokumentų kopijas.

38.  Teikdamas paraišką ir įgyvendindamas programą, pareiškėjas (Stovyklos organizatorius) privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, projekto dalyvių sąrašų bei kitos aktualios informacijos rinkimo reikalavimų. Pareiškėjas (Stovyklos organizatorius), gavęs Savivaldybės administracijos prašymą raštu pateikti informaciją apie paraiškoje pateiktus duomenis ir (ar) Programos įgyvendinimą, privalo ją pateikti vadovaudamasis šiame Aprašo punkte nurodytuose teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

39.  Pareiškėjas (Stovyklos organizatorius) turi viešinti Stovyklą ir jos programą, kad tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie Programos tikslus ir eigą, organizuoti Stovyklos tikslinės grupės viešą atranką. Viešindamas Programą Stovyklos organizatorius turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, nurodyti, kad Stovyklos vykdymui lėšos skirtos iš Savivaldybės biudžeto.

40.  Pareiškėjas (Stovyklos organizatorius), kuris yra perkančioji organizacija, įsigydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Jeigu pareiškėjas (Stovyklos organizatorius) yra neperkančioji organizacija, vykdydamas pirkimus turi vadovautis Neperkančiosios organizacijos pirkimų vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis pareiškėjo (Stovyklos organizatoriaus) vadovo, ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

41. Pareiškėjas (Stovyklos organizatorius) per 10 (dešimt) darbo dienų nuo duomenų pasikeitimo dienos privalo raštu informuoti Savivaldybės administraciją apie pasikeitusius pareiškėjo kontaktinius duomenis (buveinės adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą).

 

VI SKYRIUS

STOVYKLŲ FINANSAVIMAS IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

42. Stovyklos gali būti:

42.1. stacionari stovykla, kurioje teikiamos nakvynės paslaugos (toliau – Stovykla su nakvyne), – vieno vaiko (dalyvio) dalyvavimo Stovykloje su nakvyne kaina iš Savivaldybės biudžeto lėšų negali viršyti 70 proc. viso kelialapio kainos, o vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje (Aprašo 8.2–8.7 papunkčiai) 90 proc.;

42.2. dieninė stovykla, kurioje nėra teikiamos nakvynės paslaugos (toliau – Dieninė stovykla), – vieno vaiko (dalyvio) dalyvavimo Dieninėje stovykloje kaina negali viršyti 60 proc. viso kelialapio kainos, o vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje (Aprašo 8.2–8.7 papunkčiai) 80 proc.

43. Pareiškėjo nustatyta pagal Stovyklų tipus maksimali vienos dienos Stovykloje kaina turi apimti visas būtinas Stovyklos organizavimo išlaidas (Programos vykdymui reikalingos priemonės ir reikmenys, nakvynė, maitinimas, darbo užmokestis ir pan.) ir turi būti skelbiama viešame Stovyklos kvietime.

44. Stovykloms organizuoti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamomis finansuoti laikomos Programos vykdymo išlaidos, jos turi būti tiesiogiai susijusios su Programoje numatytomis veiklomis ir būtinos Stovyklos organizavimui, pagrįstos Programos įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

45. Vasaros Stovyklų išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais finansinės apskaitos dokumentais ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Stovyklos organizatorius paslaugas ir (ar) prekes Stovyklai organizuoti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo. 

46.  Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

47. Tinkamomis finansuoti laikomos šios Stovyklų organizavimo išlaidos:

47.1. administravimo išlaidos, neviršijant 20 proc. Stovyklai skirtos lėšų sumos, kurios gali būti skirtos darbo užmokesčiui:

47.1.1. nevyriausybinių organizacijų darbuotojams dirbantiems Stovykloje;

47.1.2. fiziniams asmenims, dalyvaujantiems įgyvendinant Stovyklos tikslą, ugdymo ir kitas veiklas;

47.2. maitinimo, nakvynės paslaugoms;

47.3. dalyvių pavėžėjimo į Stovyklą ir atgal, įskaitant mokinių pavėžėjimą į Stovyklos programoje numatytas mokinių ekskursijas, išlaidoms (transporto priemonių degalų, nuomos, eksploatavimo ir kitoms transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidoms);

47.4. įsigyti Stovyklai įgyvendinti reikalingas priemones, prekes ir paslaugas;

47.5. priemonių, reikmenų ir patalpų, naudojamų Stovyklos veikloms, nuomai ir komunalinėms išlaidoms apmokėti.

48. Netinkamos finansuoti Stovyklų išlaidos:

48.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje, įsigijimo išlaidos;

48.2. įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

48.3. ilgalaikei patalpų nuomai ar išperkamajai nuomai, remontui, rekonstrukcijai ir statybai, patalpų eksploatacijai;

48.4. Programos parengimo išlaidoms.

48.5tarptautinių kelionių išlaidos;

48.6. Programai įgyvendinti už Lietuvos Respublikos ribų;

48.7. kitos tiesiogiai su Programos įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

49. Vertinant Programas, papildomi balai skiriami, jeigu:

49.1. Stovyklą organizuoja nevyriausybinės organizacijos, atitinkančios Aprašo 36.2 papunkčio visus reikalavimus;

49.2. programoje dalyvauja:

49.2.1. vaikai, augantys šeimose, kuriose patiria socialinę riziką, vaikai, kuriems nustatyta minimali priežiūra, vaikai, kuriems nustatyta laikinoji ir (ar) nuolatinė globa (rūpyba);

49.2.2. vaikai iš šeimų, gaunančių socialinę pašalpą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą;

49.2.3. vaikai su negalia (iki 21 metų) ir (ar) vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, atsiradusių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių (toliau – specialieji ugdymosi poreikiai);

49.2.4. trečiųjų valstybių piliečių vaikai, kurie pasitraukė iš Ukrainos ir (arba) buvo priversti migruoti dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos ir (arba) Baltarusijos Respublikos įgyvendinamų vidinių represijų ir hibridinės atakos veiksmų.

49.2.5. mokiniai iš skirtingų Savivaldybės teritorijoje veikiančių mokyklų;

49.3. STEAM krypties programoms, skatinančioms gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų, matematikos eksperimentines veiklas;

49.4. Stovykla organizuojama Kėdainių rajone.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

50. Konkursui pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

50.1. administracinės atitikties vertinimas;

50.2. Programų turinio vertinimas.

51. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atsakingas už Konkurso organizavimą (toliau – Konkurso koordinatorius). 

52. Konkurso koordinatorius ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas nuo paskutinės Konkurso skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos atlieka paraiškų administracinės atitikties vertinimą. Administracinės atitikties vertinimo metu vertinama, ar:

52.1. paraiška pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos;

52.2. paraišką pateikė pareiškėjas, atitinkantis Aprašo 36 punkte nustatytas sąlygas;

52.3. paraiška atitinka Aprašo 21 punkto reikalavimus;

52.4. pareiškėjas kartu su paraiška pateikė visus Apraše nurodytus privalomus pateikti dokumentus;

52.5. pareiškėjo prašoma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė nei Konkurso skelbime nurodyta mažiausia vienai Programai galima skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė nei Konkurso skelbime nurodyta didžiausia vienai Programai galima skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma;

52.6. paraiška atitinka kitus Apraše nurodytus administracinius reikalavimus.

53. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiška pateikta nesilaikant Apraše nustatytų administracinių reikalavimų ar su paraiška pateikti ne visi Apraše nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba informacija pateikta netinkamai, Konkurso koordinatorius paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus ir (ar) trūkumus pašalinti per 3 (tris) darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Konkurso koordinatorius prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

54. Paraiška atmetama, nevertinama ir Savivaldybės biudžeto lėšos Stovyklai organizuoti neskiriamos, jei paraiška ar pareiškėjas neatitinka Apraše išvardytų administracinių reikalavimų ar per Konkurso koordinatoriaus nustatytą terminą pareiškėjas nepateikė trūkstamų dokumentų ar informacijos, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos administracinę atitiktį (pvz., neteisingas atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos).

55. Konkurso koordinatorius per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškų administracinės atitikties įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos, neatitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimo (-ų), atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

56. Programų turinio vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Vaikų vasaros stovyklų programų vertinimo komisija (toliau – Vertinimo komisija) vieneriems metams, kurią sudaro 6 (šeši) nariai: 2 (du) Savivaldybės administracijos darbuotojai, 2 (du) rajono  biudžetinių įstaigų darbuotojai ir 2 (du) rajono nevyriausybinių organizacijų atstovai, kuriuos deleguoja Savivaldybės nevyriausybinių organizacijų taryba. Vertinimo komisijos tikslas yra nagrinėti ir vertinti Konkursui pateiktas Stovyklų programų paraiškas, Savivaldybės administracijos direktoriui teikti siūlymus dėl Stovyklų finansavimo.

57. Paraiškas, atitinkančias visus Aprašo 52 punkte nurodytus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, Konkurso koordinatorius perduoda Vertinimo komisijai kartu su bendra paraiškų suvestine, kurioje nurodoma informacija apie tinkamai, atitikusias Apraše nustatytus administracinius reikalavimus, pateiktas Programų paraiškas. Konkurso koordinatorius trumpai supažindina Vertinimo komisijos narius su Konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant paraiškas, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas sąlygas, atsako į Vertinimo komisijos narių klausimus.

58. Vertintinas paraiškas Vertinimo komisijos nariams paskirsto Vertinimo komisijos pirmininkas. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du Vertinimo komisijos nariai (vertintojai). Vertinimo komisijos nariai paraiškas vertina, užpildydami kiekvienos paraiškos vertinimo anketą (toliau – vertinimo anketa), patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgdami į Aprašą ir Konkurso lėšomis finansuotinas veiklas bei finansavimo prioritetus. Vertinimo anketoje nurodoma: pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, vertinimo kriterijai, galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius ir privaloma surinkti minimali balų suma, prašoma projektui įgyvendinti lėšų suma, Vertinimo komisijos nario skiriami balai ir jų suma, Vertinimo komisijos nario komentaras, kuriame pagrindžiama projekto įgyvendinimui siūloma skirti lėšų suma, pateikiamos kitos pastabos, žyma apie nusišalinimą nuo paraiškos vertinimo. Jeigu vertintojo siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos šio siūlymo priežastys. Vertinimo komisijos narys, įvertinęs gautas vertinti paraiškas, vertinimo anketas pateikia Konkurso koordinatoriui.

59. Vertinimo komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jei yra svarstoma įstaigos ar organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas jis arba jam artimas asmuo yra, paraiška. Jeigu Vertinimo komisijos narys nenusišalina, Vertinimo komisija privalo priimti sprendimą dėl jo nušalinimo. Jeigu Vertinimo komisijos narys nenusišalina ir tik vėliau paaiškėja, kad dėl to kilo interesų konfliktas, jo vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais. 

60. Vertinimo komisijos pirmininkas gali paskirti paraišką papildomai įvertinti trečiajam vertintojui, jei:

60.1. sutampa Vertinimo komisijos narių tos pačios paraiškos vertinimo balai ir (ar) pateikiamas identiškas skiriamų balų pagrindimas;

60.2. Vertinimo komisijos narių tos pačios paraiškos vertinimo balai skiriasi daugiau kaip 20 balų;

60.3. vienas vertintojas siūlo vertinamą Stovyklą finansuoti, o kitas – ne;

60.4. vertintojo siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma Stovyklai organizuoti skiriasi daugiau nei 25 procentais, palyginti su kito paraišką vertinusio Vertinimo komisijos nario siūlymu;

60.5. Vertinimo komisija nepritaria dviejų vertintojų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų vidurkiui.

61. Jeigu Vertinimo komisijos nariams, vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką paraiškos vertinimui, jie kreipiasi į Konkurso koordinatorių su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. Konkurso koordinatorius paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu kreipiasi pareiškėją, nurodydamas patikslinti informaciją per 3 (tris) darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios Konkurso koordinatorius pats negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi paraiškos vertinimui. Konkurso koordinatorius, gavęs prašomą informaciją iš pareiškėjo ar pats ją surinkęs, informaciją pateikia Vertinimo komisijos nariams arba juos informuoja, kad pagal nustatytą terminą pareiškėjas prašomos informacijos nepateikė. 

62. Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo Vertinimo komisijos nariams dienos iki Konkurso koordinatoriaus parengtos paraiškų vertinimų suvestinės pateikimo Vertinimo komisijai dienos. Vertinimo komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, gali jų vertinimo terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų.

63. Konkurso koordinatorius, gavęs Vertinimo komisijos narių vertinimus ir siūlymus dėl Programų finansavimo, juos apibendrina, parengia paraiškų vertinimų suvestinę, kurioje nurodo dviejų paraišką vertinusių Vertinimo komisijos narių skirtų balų ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkius, reitinguoja Programų paraiškas balų mažėjimo tvarka ir paraiškų vertinimų suvestinę pateikia Vertinimo komisijai. Vertinimo komisijos posėdis šaukiamas praėjus ne daugiau kaip 3 (trims) darbo dienoms nuo Konkurso koordinatoriaus pateiktos Vertinimo komisijai paraiškų vertinimų suvestinės dienos.

64. Vertinimo komisijos posėdžio metu Vertinimo komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su paraiškomis ir jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria skirtų balų vidurkiui ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų Stovykloms organizuoti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia administracijos direktoriui pasiūlymus skirti lėšų toms Stovykloms, kurios surinko daugiausia balų ir kurioms organizuoti užtenka Konkursui numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų.

65. Jeigu Aprašo 60 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečiasis vertintojas, Konkurso koordinatorius apibendrina jo vertinimą ir parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraišką vertinusių vertintojų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia Vertinimo komisijai. Vertinimo komisija, įvertinusi paraiškos vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam vertintojui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

66. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka Konkursui vykdyti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama Programai, kurio, vertintojų skirtų balų, neįtraukiant balų, skirtų už finansavimo prioritetus, vidurkis didesnis.

67. Jei Vertinimo komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, vertintojų vertinimo anketas, atsižvelgdama į vertintojų išvadas bei siūlymus mažinti Programos veiklų kiekį, apimtis, konkrečios veiklų organizavimo ar įgyvendinimo paslaugos įkainį ar apimtį, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti, kurių veiklų apimtį mažinti ar kurias veiklas ir (ar) išlaidas finansuoti.

68. Konkurso koordinatorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 (tris) darbo dienas nuo Vertinimo komisijos sprendimo siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų sumos priėmimo dienos, paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie Vertinimo komisijos siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų dydį, pateikia rekomendaciją arba nurodymą, kurias veiklas ir (ar) išlaidas finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos Stovyklos programoje numatytus tikslus, ir pagal Vertinimo komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatą ir (ar) veiklų planą.

69. Jei pareiškėjas sutinka su Vertinimo komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma, jis per 3 (tris) darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos Vertinimo komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma, kad Vertinimo komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Stovyklos programos numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Vertinimo komisijos pateiktus nurodymus, Konkurso koordinatoriui pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

70. Konkurso koordinatorius, gavęs iš pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su Vertinimo komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma ir kad Vertinimo komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Stovyklos programoje numatytus tikslus, taip pat pareiškėjo patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintos sąmatos ir (ar) veiklų plano gavimo dienos dokumentus pateikia Vertinimo komisijos nariams. Vertinimo komisija patikslintus dokumentus įvertina per 3 (tris) darbo dienas nuo Konkurso koordinatoriaus dokumentų pateikimo Vertinimo komisijai dienos ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjo patikslintai sąmatai ir (ar) veiklų planui.

71. Pareiškėjui per Aprašo 69 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su Vertinimo komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma ir (ar), kad Vertinimo komisijos siūlomas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Stovyklos programoje numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Vertinimo komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Vertinimo komisijos priimtu sprendimu siūlyti jam skirti dalį paraiškai įgyvendinti prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų arba jei Vertinimo komisija nepritaria pareiškėjo patikslintai sąmatai ir (ar) veiklų planui, Savivaldybės biudžeto lėšos Stovyklos organizavimui neskiriamos ir paraiška įtraukiama į nefinansuotinų Stovyklų sąrašą.

72. Stovykla, kuriai neužteko Konkursui vykdyti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, įtraukiama į rezervinį sąrašą. Savivaldybės biudžeto lėšos rezerviniame sąraše esančių Stovyklų skiriamos Aprašo 90 punkte nustatytais atvejais. Stovyklos, esančios rezerviniame sąraše, reitinguojamos Vertinimo komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

73. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma Stovyklos organizavimui yra mažesnė nei Konkurso skelbime nurodyta mažiausia galima skirti lėšų suma, šią paraišką siūloma nefinansuoti.

74. Pareiškėjams, kurių pateiktos paraiškos, nesurinko vertinimo anketoje nustatytos minimalios balų sumos, finansavimas neskiriamas.

75. Savivaldybės administracijos direktorius per 5 (penkias) darbo dienas nuo Vertinimo komisijos pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo Stovykloms organizuoti.

76. Konkurso koordinatorius per 3 (tris) darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo (toliau – Įsakymas) dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo Stovykloms finansuoti priėmimo dienos paraiškose nurodytais pareiškėjų elektroninio pašto adresais raštu informuoja pareiškėjus apie skirtą finansavimą ir Sutarties pasirašymo procedūras. Taip pat informuoja pareiškėjus, kurių Stovyklų programos buvo įrašytos į nefinansuotinų sąrašą, nurodant Savivaldybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

77. Konkurso koordinatorius per 3 (tris) darbo dienas nuo Įsakymo priėmimo dienos Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt paskelbia:

77.1. finansuotinų Stovyklų sąrašą, nurodant pareiškėjų pavadinimus, Stovyklų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, skiriamas Savivaldybės biudžeto lėšų sumas, veiklos pobūdį, vaikų amžių ir pareiškėjo kontaktus;

77.2. rezervinį Stovyklų sąrašą, nurodant pareiškėjų pavadinimus, Stovyklų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, preliminariai siūlomas skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumas;

77.3. nefinansuotinų Stovyklų sąrašą, nurodant pareiškėjų pavadinimus, Stovyklų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, nefinansavimo pagrindą.

 

VIII SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

78. Vertinimo komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Aprašu, Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitais teisės aktais.

79. Pirmojo Vertinimo komisijos posėdžio metu iš jos narių balsų dauguma yra išrenkamas Vertinimo komisijos pirmininkas. Vertinimo komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka Konkurso koordinatorius, kuris nėra Vertinimo komisijos narys.

80. Pagrindinė Vertinimo komisijos darbo forma – posėdžiai. Vertinimo komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Vertinimo komisijos pirmininkas, jo nesant – Vertinimo komisijos narių bendru sutarimu išrinktas posėdžio pirmininkas. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Vertinimo komisijos narių. Posėdžiai Vertinimo komisijos pirmininko sprendimu gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu.

81. Vertinimo komisijos sekretorius elektroninio pašto adresais prieš tris darbo dienas informuoja Vertinimo komisijos narius apie Vertinimo komisijos posėdžio laiką, vietą, pateikia su Vertinimo komisijos pirmininku suderintą posėdžio darbotvarkę bei kitą Vertinimo komisijos posėdžiui reikalingą informaciją.

82. Pirmojo posėdžio metu Vertinimo komisijos nariai pasirašo Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (pagal Tvarkos aprašo 2 priedą) ir Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (pagal Tvarkos aprašo 3 priedą). Nepasirašius minėtų dokumentų, draudžiama dalyvauti Vertinimo komisijos darbe ir vertinti Konkursui pateiktas paraiškas.

83. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, bet dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Vertinimo komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Vertinimo komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 (vieną) darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Vertinimo komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

84. Jei Vertinimo komisijos narys, negali atvykti į posėdį, apie tai, likus ne mažiau kaip 1 (vienai) darbo dienai iki Vertinimo komisijos posėdžio, turi pranešti Vertinimo komisijos pirmininkui ar Vertinimo komisijos sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

85. Vertinimo komisijos sprendimai priimami balsų dauguma, t. y. už sprendimą turi pasisakyti daugiau nei pusė visų Vertinimo komisijos narių. Jei Vertinimo komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

86. Vertinimo komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu laišku turi būti suderintas su Vertinimo komisijos nariais. Vertinimo komisijos posėdžio protokolas Vertinimo komisijos nariams suderinti pateikiamas per 3 (tris) darbo dienas po įvykusio posėdžio. Vertinimo komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 2 (dvi) darbo dienas nuo posėdžio protokolo išsiuntimo dienos. Per nustatytą terminą negavus Vertinimo komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad Vertinimo komisijos narys posėdžio protokolui pritaria. Su Vertinimo komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo Vertinimo komisijos posėdžio pirmininkas ir Vertinimo komisijos sekretorius.

87. Vertinimo komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo.

 

IX SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS

 

88. Sutartis tarp Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Stovyklos organizatoriaus sudaroma per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Įsakymo dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo Stovyklos programai įgyvendinti priėmimo dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

89. Nesudarius Sutarties per Aprašo 88 punkte nustatytą terminą, laikoma, kad Stovyklos organizatorius atsisakė vykdyti numatytą Programą ir numatytas finansavimas jam neskiriamas.

90. Stovyklos organizatoriui nesudarius Sutarties per Aprašo 88 punkte numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar atsisakius toliau vykdyti finansuojamą Programą, nutraukus sudarytą Sutartį, likusios nepanaudotos Savivaldybės biudžeto lėšos Vertinimo komisijos siūlymu ir Savivaldybės vykdomosios institucijos ar jos įgalioto administracijos direktoriaus sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms programoms, esančioms rezervinių programų sąraše. Finansavimas Stovykloms, esančioms rezervinių programų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų Savivaldybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančioms Stovyklų programoms siūlant skirti dalį prašomų lėšų, sąmata ir (ar) veiklų planas tikslinami Aprašo 68–71 punktuose nustatyta tvarka. Jei rezerviniame sąraše Programų nėra ir (ar) lieka nepaskirstytų Savivaldybės biudžeto lėšų, skelbiamas naujas konkursas. 

 

 

X SKYRIUS

STOVYKLŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

91. Stovykloms paskirtos Savivaldybės biudžeto lėšos mokamos iš einamaisiais metais Konkursui organizuoti patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų. Stovykloms organizuoti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

92. Stovyklos organizavimo laikotarpiu Savivaldybės administracija Stovyklos organizatoriui turi teikti informaciją, dalykinę, metodinę pagalbą ir konsultaciją, reikalingą Programai įgyvendinti.

93. Stovyklos organizatorius, negalintis įgyvendinti Stovyklos programos pagal patvirtintą sąmatą, turi raštu, nurodant priežastį, kreiptis į Savivaldybės administracijos direktorių dėl jos patikslinimo. Sąmata netikslinama, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija 10 procentų. 

94. Norėdamas patikslinti sąmatą ir (ar) veiklų planą, Stovyklos organizatorius Savivaldybės administracijai pateikia pagrįstą prašymą patikslinti sąmatą ir (ar) veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamą sąmatą ir (ar) veiklų planą. Stovyklos organizatorius gali teikti prašymą patikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus sumažėjusias tinkamas finansuoti išlaidas, ir tik dar neįgyvendintas veiklas. Apie leidimą patikslinti sąmatą ir (ar) veiklų planą Savivaldybės administracija informuoja projekto vykdytoją raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. 

95. Stovyklos organizatorius privalo raštu informuoti Savivaldybės administraciją direktorių apie Programoje numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybės administracija sustabdo Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą. Stovyklos organizatoriui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė Programoje numatytų veiklų vykdymą, ir apie tai pranešus Savivaldybės administracijai, atnaujinamas sustabdytas Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimas.

96. Stovyklos organizatorius privalo programą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d., ir Sutartyje nurodytais terminais pateikti Savivaldybės administracijai Sutartyje nurodytas programos finansines ir Programos veiklų įvykdymo ataskaitas.

97. Nepanaudotas ar netikslingai panaudotas Programai įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas Stovyklos organizatorius Sutartyje nustatytais terminais privalo grąžinti į Sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą.

98. Stovyklos organizatorius savo jėgomis ir lėšomis turi pašalinti dėl jo kaltės atsiradusius lėšų panaudojimo trūkumus, pažeidžiančius Sutarties sąlygas.

99. Savivaldybės biudžeto lėšų, skiriamų Stovyklų organizavimui finansinė ir veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

100. Savivaldybės administracija, nustačiusi ar turinti pagrįstų įtarimų, kad Stovyklos organizatorius netinkamai vykdo Aprašo, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja Stovyklos organizatorių ir sustabdo Sutarties vykdymą. Savivaldybės administracija Stovyklos organizatoriui nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 (dešimt) darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Stovyklos organizatorius, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja Savivaldybės administracija apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Savivaldybės administracija, įvertinus iš Stovyklos organizatoriaus gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei Stovyklos organizatorius per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina, Savivaldybės administracija turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai Stovyklos organizatorių įspėjusi, likus ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų iki Sutarties nutraukimo dienos.

101. Savivaldybės administracija nutraukia Sutartį su Stovyklos organizatoriumi ir skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas Stovyklos organizatorius privalo grąžinti, jei:

101.1. Savivaldybės administracija nustato, kad skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

101.2. Savivaldybės administracija nustato esminių Aprašo, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, pažeidimų;

101.3. vadovaujantis Aprašo 100 punktu, Stovyklos organizatorius per nustatytą terminą nepašalina nustatytų veiklos trūkumų;

101.4. netinkamai įgyvendinama Stovyklos programa ar sąmoningai nevykdomos Programos veiklos, sąmoningai nesiekiama kiekybinių ir kokybinių Programos įgyvendinimo rodiklių.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

102. Su Stovyklų organizavimu susijusius dokumentus Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius ir Stovyklos organizatorius saugo vadovaudamiesi Dokumentų saugojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais. 

103. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (ar) Sutartyje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (Stovyklos organizatoriaus) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (Stovyklos organizatoriumi) negalima susisiekti kitu būdu.

104. Ginčai sprendžiami abipusiu susitarimu, o nesusitarus – teismo tvarka.

105. Sutarties Šalis atleidžiama nuo atsakomybės už savo įsipareigojimų nevykdymą, jeigu ji įrodo, kad šių įsipareigojimų nebuvo galima įvykdyti dėl nenugalimos jėgos (force majeure), kurios Sutarties sudarymo momentu ši Šalis negalėjo numatyti ir negalėjo išvengti arba nugalėti.

106. Šis Aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________________