PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2010 M. RUGSĖJO 16 D. ĮSAKYMO NR. 1-263 „DĖL CIVILINĖS SAUGOS BŪKLĖS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJOSE IR ĮSTAIGOSE, KITOSE ĮSTAIGOSE IR ŪKIO SUBJEKTUOSE PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO, PRIVALOMŲ NURODYMŲ PAŠALINTI CIVILINĘ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ TEISĖS AKTŲ PAŽEIDIMUS DAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gruodžio 6 d. Nr. 1-412

Vilnius

 

 

1.    P a k e i č i u Civilinės saugos būklės valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, kitose įstaigose ir ūkio subjektuose patikrinimų organizavimo ir atlikimo, privalomų nurodymų pašalinti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus davimo ir vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1-263 „Dėl Civilinės saugos būklės valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, kitose įstaigose ir ūkio subjektuose patikrinimų organizavimo ir atlikimo, privalomų nurodymų pašalinti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus davimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2.    N u s t a t a u, kad įsakymas įsigalioja nuo 2017 m. sausio 1 d. 

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus funkcijas,

vidaus tarnybos pulkininkas                                                                              Vygandas Kurkulis


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų ministerijos

direktoriaus 2010 m. rugsėjo 16 d.

įsakymu Nr. 1-263

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų ministerijos

direktoriaus 2016 m. gruodžio 6 d. įsakymo

Nr. 1-412 redakcija)

 

 

civilinės saugos būklės valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, kitose įstaigose ir ūkio subjektuose patikrinimų organizavimo ir atlikimo, PRIVALOMŲ nurodymų pašalinti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus davimo ir vykdymo TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Civilinės saugos būklė – valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų vykdomos veiklos įgyvendinant teisės aktų jiems pavestas funkcijas civilinės saugos srityje atitiktis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (toliau – Civilinės saugos įstatymas) ir kituose civilinę saugą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytiems reikalavimams.

2.    Civilinės saugos būklės valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, kitose įstaigose ir ūkio subjektuose patikrinimų organizavimo ir atlikimo, privalomų nurodymų pašalinti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus davimo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato civilinės saugos būklės patikrinimų ministerijose ir kitose valstybės institucijose ir įstaigose, savivaldybių administracijose, ūkio subjektuose ir kitose įstaigose (toliau – civilinės saugos sistemos subjektai), išskyrus Aprašo 39 punkte nurodytus civilinės saugos sistemos subjektus, formas, periodiškumą, civilinės saugos būklės patikrinimus atliekančius subjektus ir jų kompetencijas, civilinės saugos būklės patikrinimų atlikimo, Civilinės saugos būklės patikrinimo kontrolinio klausimyno (toliau – Klausimynas) (2–5 priedai) ir Civilinės saugos būklės patikrinimo akto (toliau – Aktas) (6 priedas) pildymo tvarką, privalomų nurodymų pašalinti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus davimo ir vykdymo tvarką.

3.    Civilinės saugos būklės patikrinimai atliekami siekiant užtikrinti civilinės saugos sistemos subjektų veiklos atitiktį Civilinės saugos įstatymo ir kitų civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams ir teikti metodinę pagalbą.

4.    Civilinės saugos būklės patikrinimus Aprašo nustatyta tvarka atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos, apskričių priešgaisrinių gelbėjimo valdybų ir savivaldybių administracijų (toliau – patikrinimus vykdančios institucijos) valstybės tarnautojai ir darbuotojai. Civilinės saugos būklės patikrinimo maksimali trukmė neturi viršyti 3 darbo dienų.

5.    Visi ūkio subjektai, atsižvelgiant į jų vykdomos veiklos rizikingumą, suskirstyti į keturias grupes (I, II, III ir IV) (1 priedas). Mažiausio rizikingumo (IV grupės) ūkio subjektuose kompleksiniai (planiniai) civilinės saugos būklės patikrinimai neatliekami.

6.    Apraše vartojamos sąvokos atitinka Civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir kituose civilinę saugą reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

CIVILINĖS SAUGOS BŪKLĖS PATIKRINIMŲ FORMOS, ATLIKIMO PERIODIŠKUMAS, PATIKRINIMUS VYKDANČIOS INSTITUCIJOS

 

7.    Civilinės saugos būklės patikrinimai (toliau – patikrinimai) yra kompleksiniai (planiniai) ir tiksliniai (neplaniniai).

8.    Kompleksiniai (planiniai) patikrinimai atliekami Aprašo 10 punkte nustatytu periodiškumu siekiant patikrinti civilinės saugos sistemos subjektui teisės aktų pavestų funkcijų civilinės saugos srityje vykdymą pagal civilinės saugos sistemos subjektui skirtame Klausimyne (2–5 priedai) suformuluotus teiginius ir teikti metodinę pagalbą.

9.    Tiksliniai (neplaniniai) patikrinimai gali būti atliekami:

9.1. siekiant patikrinti, ar pašalinti civilinės saugos sistemos subjekto ankstesnio patikrinimo metu nustatyti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimai ir (ar) įgyvendinti privalomi nurodymai pašalinti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus;

9.2. kai patikrinimą vykdanti institucija turi informacijos arba jai kilo pagrįstų įtarimų dėl civilinės saugos sistemos subjekto veikos, kuri gali prieštarauti civilinę saugą reglamentuojantiems teisės aktams ar neatitikti šių teisės aktų reikalavimų;

9.3. kai patikrinimą vykdanti institucija gavo kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto, kitos valstybės kompetentingos institucijos ar gelbėjimo darbų vadovo, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, ekstremalių situacijų komisijos pirmininko rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti civilinės saugos sistemos subjekto veiklos patikrinimą;

9.4. įvykus ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai.

10.  Kompleksinius (planinius) patikrinimus pagal Aprašo 16 punkte nustatytą planą ar grafiką atlieka:

10.1.    ministerijose ir kitose valstybės institucijose ir įstaigose, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijoje, Generalinėje prokuratūroje, Lietuvos banke, Ryšių reguliavimo tarnyboje, Specialiųjų tyrimų tarnyboje, Valstybės saugumo departamente ir Nacionalinėje teismų administracijoje (ne rečiau kaip kas 4 metus) – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) valstybės tarnautojas (-ai) ir (ar)  darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį) (toliau darbuotojas (-ai);

10.2 apskrityje esančių savivaldybių administracijose ir I grupės ūkio subjektuose (ne rečiau kaip kas 3 metus) tos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos valstybės tarnautojas (-ai) ir (ar) darbuotojas (-ai);

10.3II grupės ūkio subjektuose (ne rečiau kaip kas 4 metus), III grupės ūkio subjektuose ir kitose įstaigose (ne rečiau kaip kas 5 metus) – savivaldybių administracijų valstybės
tarnautojas (-ai) ir (ar) darbuotojas (-ai).

11Tikslinius (neplaninius) patikrinimus atlieka:

11.1.  Aprašo 9 punkte nustatytais atvejais:

11.1.1.   ministerijose ir kitose valstybės institucijose ir įstaigose, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijoje, Generalinėje prokuratūroje, Lietuvos banke, Ryšių reguliavimo tarnyboje, Specialiųjų tyrimų tarnyboje, Valstybės saugumo departamente ir Nacionalinėje teismų administracijoje – departamento direktoriaus sprendimu paskirtas (-i) departamento valstybės tarnautojas (-ai), įstatymų nustatyta tvarka įgaliotas (-i) surašyti administracinių nusižengimų protokolus už Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 526 straipsnyje nustatytus pažeidimus;

11.1.2.   apskrities teritorijoje esančiose savivaldybių administracijose ir I grupės ūkio subjektuose – tos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininko sprendimu paskirtas (-i) apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos valstybės tarnautojas (-ai), įstatymų nustatyta tvarka įgaliotas (-i) surašyti administracinių nusižengimų protokolus už Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 526 straipsnyje nustatytus pažeidimus;

11.1.3.   savivaldybės teritorijoje esančiuose II, III  grupės ūkio subjektuose ir kitose įstaigose – tos savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu paskirtas (-i) savivaldybės  administracijos valstybės tarnautojas (-ai), įstatymų nustatyta tvarka įgaliotas (-i) surašyti administracinių nusižengimų protokolus už Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 526 straipsnyje nustatytus pažeidimus.

12.  Atsižvelgdamas į patikrinimo formą, tikslus, numatomo tikrinti civilinės saugos sistemos subjekto veiklos pobūdį ir (ar) kitas aplinkybes, departamento direktorius, apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas ar savivaldybės administracijos direktorius įsakymu gali sudaryti komisiją patikrinimui atlikti.

13. Savivaldybių administracijos kasmet, ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 10 d., atnaujina privalomų tikrinti II, III grupės ūkio subjektų ir kitų įstaigų sąrašus. Apskričių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos, savivaldybių administracijos į tikrinamųjų atitinkamai I, II, III grupės ūkio subjektų ir kitų įstaigų sąrašus įtraukia tik tuos juridinius asmenis, kurie įregistruoti patikrinimą atliekančio subjekto veikos teritorijoje, ir tuos I, II, III grupės ūkio subjektus ir kitas įstaigas, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą ir (arba) kuriuose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai. Apskrityje esančios savivaldybių administracijos numatomų tikrinti ūkio subjektų ir kitų įstaigų sudarytus sąrašus kasmet, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po sąrašų atnaujinimo, teikia apskrities priešgaisrinei gelbėjimo valdybai, kad įvertintų sąrašų sudarymo pagrįstumą.

14. Civilinės saugos sistemos subjektų, kuriuose numatoma atlikti kompleksinius (planinius) patikrinimus, bendriems sąrašams sudaryti gali būti sudaromos komisijos.

15Civilinės saugos sistemos subjektų, kuriuose ateinančiais metais numatoma atlikti kompleksinius (planinius) patikrinimus, planai parengiami atsižvelgiant į Aprašo 10.1, 10.2 ir 10.3 papunkčiuose nustatytą kompleksinių (planinių) patikrinimų atlikimo civilinės saugos sistemos subjektuose periodiškumą. Ūkio subjektai ir kitos įstaigos įrašomi į patikrinimo planus atsižvelgiant ne tik į periodiškumą, bet ir į šiuos pagrindinius kriterijus:

15.1. per paskutinius vienerius metus įvykęs ekstremalusis įvykis;

15.2.  ūkio subjekto reitingavimas. Atsižvelgiant į jo vykdomos veiklos rizikingumą (1 priedas), į patikrinimų planus pirmiausia įtraukiami ūkio subjektai, patenkantys į daugiau balų surinkusią ūkio subjekto kategoriją, paskui – ūkio subjektai, patenkantys į kitas kategorijas balų mažėjimo tvarka.

16. Kompleksiniai (planiniai) patikrinimai įtraukiami į patikrinimus atliekančio subjekto metų veiklos planą arba ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 31 d. parengiamas tų metų kompleksinių (planinių) patikrinimų planas, kurį tvirtina patikrinimus atliekančio subjekto vadovas. Veiklos vykdytojų (pavojingųjų objektų) ar veiklos vykdytojų (pavojingųjų objektų), kurie yra pripažinti valstybinės reikšmės objektais, civilinės saugos būklės patikrinimai atliekami, atsižvelgiant į pavojingųjų objektų planinių patikrinimų grafike numatytą datą, pagal Klausimyno
(4 priedas) klausimus ir Aprašo 10.2 papunktyje nustatytu periodiškumu.

17. Kompleksinių (planinių) patikrinimų planai skelbiami atitinkamos patikrinimus vykdančios institucijos interneto svetainėje. Numatomi tikrinti civilinės saugos sistemos subjektai apie jų įtraukimą į minėtus planus informuojami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo minimo plano patvirtinimo ar pakeitimo dienos.

18. Patikrinimus vykdančios institucijos vadovas apie numatomą kompleksinį (planinį) patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo kompleksinio (planinio) patikrinimo pradžios, raštu arba elektroniniu paštu informuoja civilinės saugos sistemos subjekto, kuriame planuojama atlikti kompleksinį (planinį) patikrinimą, vadovą apie numatomą atlikti kompleksinį (planinį) patikrinimą, nurodo patikrinimo atlikimo pagrindą, patikrinimo datą, patikrinimo objektą, pateikia preliminarų dokumentų, kuriuos tikrinamas civilinės saugos sistemos subjektas turės pateikti kompleksinio (planinio) patikrinimo metu, sąrašą ir šio civilinės saugos sistemos subjekto patikrinimui skirtą Klausimyną.

19. Patikrinimus vykdančios institucijos vadovo paskirtas valstybės tarnautojas (-ai), prieš pradėdamas (-i) civilinės saugos sistemos subjekto tikslinį (neplaninį) patikrinimą 9 punkte nurodytais atvejais, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki numatomo tikslinio (neplaninio) patikrinimo pradžios, pateikia tikrinamam civilinės saugos sistemos subjektui pavedimo atlikti tikslinį (neplaninį) patikrinimą (8 priedas) kopiją, išskyrus atvejus, kai dėl delsimo išaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti galimas realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai. Esant šioms sąlygoms, informavimas neprivalomas.

 

III SKYRIUS

PATIKRINIMų ATLIKIMO, KLAUSIMYNŲ IR  aKTO PILDYMO TVARKA

 

20. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, prieš atlikdami patikrinimą, turi išanalizuoti ankstesnių patikrinimų metu užpildytus klausimynus ir kitus su patikrinimais susijusius dokumentus, taip pat turimus duomenis apie tikrinamo civilinės saugos sistemos subjekto funkcijų civilinės saugos srityje vykdymą.

21. Aktas (6 priedas) yra pagrindinis civilinės saugos sistemos subjekto patikrinimo dokumentas, kuriame pateikiama visa aktuali informacija apie civilinės saugos sistemos subjekto patikrinimo rezultatus. Klausimynas yra privalomas Akto priedas. Aktas ir Klausimynas pildomi dviem egzemplioriais.

22. Klausimynas pildomas atliekant patikrinimą, jį pasirašo patikrinimą vykdančios institucijos vadovo paskirtas valstybės tarnautojas (-ai) ar darbuotojas (-ai) ir atliekant patikrinimą dalyvavęs tikrinamo civilinės saugos sistemos subjekto atsakingas asmuo.

23. Civilinės saugos sistemos subjekto kompleksinio (planinio) patikrinimo ar tikslinio (neplaninio) patikrinimo rezultatų įforminimo Akte tvarka:

23.1. įforminant patikrinimo rezultatus Akto dalyje „Patikrinimo išvada“ pateikiamas bendras civilinės saugos būklės įvertinimas: „nepatenkinamai“ arba „patenkinamai“;

23.2. jeigu patikrinimo metu nors vienas „*“ pažymėtas Klausimyno klausimas pažymimas lentelės skiltyje „neatitinka“, civilinės saugos sistemos subjekto civilinės saugos būklė įvertinama nepatenkinamai ir konstatuojama, kad civilinės saugos subjekto veikla neatitinka Civilinės saugos įstatyme ir kituose civilinę saugą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų;

23.3. jeigu patikrinimo metu visi „*“ pažymėti Klausimyno klausimai pažymimi lentelės skiltyje „atitinka“, civilinės saugos sistemos subjekto civilinės saugos būklė įvertinama patenkinamai ir konstatuojama, kad civilinės saugos subjekto veikla atitinka Civilinės saugos įstatyme ir kituose civilinę saugą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;

23.4. įformindamas (-i) patikrinimo rezultatus Akto dalyje „Rekomendacijos civilinės saugos būklei gerinti“, patikrinimą atliekantis institucijos vadovo paskirtas valstybės
tarnautojas (-ai) ar darbuotojas (-ai) Klausimyno skiltyje „Pastabos“ prie kiekvieno klausimo, lentelėje nepažymėto „*“ ženklu, pateikia rekomendacinio pobūdžio pastabas.
 Rekomendacijoms įgyvendinti numatomas ne ilgesnis kaip vienerių metų terminas. Pasibaigus  šiam terminui  taikomos Aprašo IV skyriuje numatytos teisinės procedūros.

24.  Užpildžius Klausimyną, patikrinimo vietoje paskutinę patikrinimo dieną dviem egzemplioriais surašomas Aktas. Jeigu nėra galimybių surašyti Aktą paskutinę patikrinimo dieną patikrinimo vietoje, pagal tarpusavio susitarimą jis gali būti surašytas ir pasirašytas kitoje vietoje, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po patikrinimo atlikimo dienos. Akto priedas – užpildytas Klausimynas. Aktą pasirašo patikrinimą atlikęs valstybės tarnautojas (-ai) ar darbuotojas (-ai) ir atliekant patikrinimą dalyvavęs tikrinamo civilinės saugos sistemos subjekto atsakingas asmuo, kuris taip pat užpildo ir Civilinės saugos būklės patikrinimo kontrolinio klausimyno taikymo naudingumo anketą (toliau – Anketa) (9 priedas).

25.     Patikrinimo rezultatai aptariami dalyvaujant patikrinimus vykdančios institucijos paskirtam valstybės tarnautojui (-ams) ar darbuotojui (-ams), tikrinamo civilinės saugos sistemos subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui ir atliekant patikrinimą dalyvavusiam tikrinamo civilinės saugos sistemos subjekto atsakingam asmeniui.

26.  Patikrinimo metu nenustačius civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų, vienas Akto, patvirtinto patikrinimą vykdančios institucijos vadovo, egzempliorius kartu su Klausimynu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Akto pasirašymo dienos išsiunčiamas civilinės saugos sistemos subjektui, kuriame buvo atliktas patikrinimas. Kitas Akto, patvirtinto patikrinimą vykdančios institucijos vadovo, egzempliorius kartu su Klausimynu lieka patikrinimą vykdančiai institucijai.

27.  Patikrinimo metu nustačius civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų, vienas Akto, patvirtinto patikrinimą vykdančios institucijos vadovo, egzempliorius kartu su Klausimynu ir su Privalomu nurodymu pašalinti civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus (toliau – Privalomas nurodymas) (7 priedas), kuris parengtas Akto pagrindu, išsiunčiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Akto pasirašymo dienos civilinės saugos sistemos subjektui, kuriame buvo atliktas patikrinimas. Kitas Akto, patvirtinto patikrinimą vykdančios institucijos vadovo, egzempliorius kartu su Klausimynu ir Privalomo nurodymo kopija lieka patikrinimą vykdančiai institucijai.

28.  Patikrinimus vykdančios institucijos civilinės saugos sistemos subjektų prašymu teikia metodinę pagalbą Civilinės saugos įstatyme ir kituose civilinę saugą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų įgyvendinimo klausimais. Akte nurodoma, kuriais Klausimyno punktais suteikta metodinė pagalba.

29.  Savivaldybių administracijos per 5 darbo dienas nuo Akto pasirašymo dienos Akto kartu su Klausimynu, kitų dokumentų, susijusių su patikrinimo atlikimu II ir III grupės ūkio subjektuose ir kitose įstaigose, kopijas ir užpildytą Anketą išsiunčia atitinkamos apskrities priešgaisrinei gelbėjimo valdybai.

30.  Apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, vadovaudamasi Aprašo 24 punkto nuostata, du kartus per metus (balandžio 1 d. ir spalio 1 d.) pateikia departamentui pasiūlymus dėl klausimynų peržiūros.

 

IV SKYRIUS

PRIVALOMO NURODYMO DAVIMO IR VYKDYMO TVARKA

 

31Privalomas nurodymas duodamas, kai  civilinės saugos sistemos subjekto  civilinės saugos būklė įvertinama nepatenkinamai arba tikslinių (neplaninių) ar kompleksinių (planinių) patikrinimų metu nustačius, kad nebuvo įgyvendintos ankstesnio patikrinimo metu pateiktos rekomendacijos civilinės saugos būklei gerinti.

32Privalomą nurodymą turi teisę duoti departamento direktorius, apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas ir savivaldybės administracijos direktorius, kurio sprendimu buvo atliktas patikrinimas.

33Privalomo nurodymo pažeidimams pašalinti maksimalus terminas – trys mėnesiai.

34Jeigu civilinės saugos sistemos subjekto vadovas nesutinka su Privalomu nurodymu, kurį davė apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas, jis turi teisę per 10 darbo dienų nuo Privalomojo nurodymo įteikimo arba gavimo registruotu paštu dienos jį apskųsti departamento direktoriui. Jei Privalomą nurodymą davė departamento direktorius ar savivaldybės administracijos direktorius, Privalomas nurodymas įstatymų nustatyta tvarka gali būti skundžiamas teismui.

35.  Civilinės saugos sistemos subjektas ne vėliau negu per 5 darbo dienas po Privalomame nurodyme nurodyto termino pažeidimams pašalinti pabaigos privalo raštu pranešti, kokių priemonių ėmėsi nustatytiems pažeidimams pašalinti, ir pateikti dokumentus, įrodančius, kad pažeidimai pašalinti.

36.  Jeigu per Privalomame nurodyme nurodytą terminą pažeidimai nėra pašalinti arba remiantis civilinės saugos sistemos subjekto pateiktais įrodymais negalima nustatyti, kad pažeidimai pašalinti, arba jeigu per pažeidimui pašalinti nustatytą terminą apie pažeidimo pašalinimą informacija nebuvo pateikta, atliekamas tikslinis (neplaninis) patikrinimas, kurio pagrindu surašomas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka administracinio nusižengimo protokolas (esant pažeidimams).

37.  Privalomų nurodymų vykdymo kontrolę vykdo patikrinimą atliekanti institucija, kurios vadovas davė Privalomą nurodymą.

38Civilinės saugos sistemos subjekto  motyvuotu prašymu, paaiškinančiu priežastis, dėl kurių duoto Privalomo nurodymo įvykdymas nustatytu terminu buvo neįmanomas, Privalomą nurodymą davusi institucija Privalomo nurodymo vykdymo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau negu mėnesiui.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39.  Aprašo nuostatos netaikomos:

39.1.  valstybės institucijoms ir įstaigoms, kurios nėra minimos Civilinės saugos įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 7 punkte;

39.2.  ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurios neatitinka Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtintų departamento direktoriaus 2014 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 1-37 „Dėl Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtinimo“.

40.  Klausimynai ir kiti su patikrinimais susiję dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka. Ūkio subjektų, kuriems priklauso pavojingieji objektai, klausimynai ir kiti su patikrinimais susiję dokumentai perduodami departamentui.

41.  Ginčai dėl patikrinimų organizavimo ir atlikimo sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________________