herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS PRIE JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 21 d. Nr. T-76

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4, 5 ir 6 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 5 punktu ir įgyvendindama Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos įgyvendinimo 2015 metais priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. A1-43 (kartu su pakeitimais, padarytais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. A1-238), 4.1.1 priemonę, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Neįgaliųjų reikalų komisijos prie Joniškio rajono savivaldybės tarybos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 31 d. sprendimą Nr. T-95 „Dėl Neįgaliųjų reikalų komisijos prie Joniškio rajono savivaldybės tarybos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Gediminas Čepulis

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gegužės 21 d. sprendimu Nr. T-76

 

 

NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS PRIE JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NUOSTATAI

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Neįgaliųjų reikalų komisijos prie Joniškio rajono savivaldybės tarybos nuostatai reglamentuoja Neįgaliųjų reikalų komisijos prie Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) tarybos (toliau – NRK) tikslus, funkcijas, teises, sudėtį, kompetenciją ir darbo organizavimą.

2. NRK savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymais, Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. NRK yra visuomeniniais pagrindais veikiantis kolegialus organas, turintis nuolatinės komisijos statusą, įsteigtas vadovaujantis Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu.

4. NRK sudaroma savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. NRK narių kadencijų skaičius yra neribojamas.

5. NRK sudaroma ir jos nuostatai tvirtinami, keičiami, pildomi savivaldybės tarybos sprendimu.

 

II. nrk tikslai ir funkcijos

 

6. NRK tikslai:

6.1. bendradarbiaujant su savivaldybės institucijomis įgyvendinti neįgaliųjų socialinę integraciją visose srityse, numatytose Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme ir kituose teisės aktuose;

6.2. atstovauti ir ginti neįgaliųjų teises bei teisėtus interesus, užtikrinti neįgaliųjų dalyvavimą sprendžiant savivaldybės neįgaliųjų socialinės integracijos klausimus;

6.3. stiprinti savivaldybės institucijų ir (ar) įstaigų ir neįgaliųjų organizacijų, veikiančių neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, bendradarbiavimą;

6.4. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant su neįgaliųjų teisėtų interesų užtikrinimu susijusias programas.

7. NRK funkcijos:

7.1. rinkti ir analizuoti informaciją apie neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimą savivaldybės institucijose ir įstaigose, kitą informaciją, susijusią su neįgaliųjų gyvenimo kokybe, inicijuoti neįgaliųjų poreikių ir jų gyvenimo kokybės tyrimus;

7.2. teikti siūlymus ir rekomendacijas savivaldybės tarybai, jos komitetams ir (ar) komisijoms, savivaldybės administracijai ir kitoms institucijoms, susijusioms su neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimu, dėl neįgaliųjų socialinės integracijos politikos plėtros krypčių, socialinės integracijos programų turinio, finansavimo dydžio ir tvarkos, dėl rengiamų savivaldybės institucijų norminių aktų, reglamentuojančių neįgaliųjų socialinę integraciją bei neįgaliųjų visuomeninius santykius, projektų;

7.3. bendradarbiauti su savivaldybės administracija ir jos struktūriniais padaliniais, kitomis savivaldybės ir valstybės institucijomis bei įstaigomis, sprendžiant neįgaliųjų socialinės integracijos problemas, siekti mažinti neįgaliųjų socialinę atskirtį ir aktyvinti bendruomenes ir nevyriausybines organizacijas teikti neįgaliesiems socialines paslaugas bendruomenėje;

7.4. analizuoti užsienio valstybių patirtį sprendžiant neįgaliųjų socialinės integracijos klausimus ir teikti siūlymus ir rekomendacijas savivaldybės tarybai dėl bendradarbiavimo galimybių su užsienio šalių institucijomis;

7.5. vykdyti Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėseną, teikti savivaldybės tarybai pasiūlymus ir rekomendacijas dėl tinkamo šių teisės aktų nuostatų įgyvendinimo;

7.6. informuoti visuomenę apie NRK veiklą, ne rečiau kaip kartą per metus teikti savo veiklos ataskaitą savivaldybės tarybai.

 

III. nrk teisės

 

8. NRK turi teisę:

8.1. gauti iš savivaldybės institucijų ir įstaigų informaciją, kurios reikia NRK funkcijoms atlikti;

8.2. kviestis į NRK posėdžius savivaldybės tarybos narius, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, specialistus (ekspertus), prašyti pateikti išvadas ir informaciją, susijusią su neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimu;

8.3. teikti siūlymus savivaldybės tarybai aktualiais neįgaliųjų socialinės integracijos klausimais;

8.4. skleisti visuomenei informaciją apie savo veiklą, organizuoti konferencijas, seminarus ir kitus renginius neįgaliųjų socialinės integracijos klausimais.

9. NRK gali turėti ir kitų teisių, nustatytų teisės aktuose.

 

IV. nrk sudėtis ir darbo organizavimas

 

10. NRK sudaroma lygiateisės partnerystės pagrindu iš Joniškio rajono neįgaliųjų organizacijų, veikiančių neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, ir savivaldybės atstovų.

11. NRK sudaro 10 (dešimt) narių.

12. Joniškio rajono neįgaliųjų organizacijos į NRK savo atstovus deleguoja pateikdamos raštiškus pranešimus apie savo atstovų delegavimą, neviršydamos nustatytos 5 narių kvotos.

13. Savivaldybė į NRK deleguoja 5 savo atstovus: 3 atstovus, atsakingus už švietimo, socialinius ir sveikatos reikalus, iš savivaldybės administracijos ir du savivaldybės tarybos narius, dalyvaujančius Švietimo, kultūros, sporto ir Socialinių ir sveikatos reikalų komitetų veikloje.

14. NRK sudėtį tvirtina savivaldybės taryba.

15. NRK pirmininką ir pavaduotoją NRK nariai išsirenka per pirmąjį posėdį.

16. NRK pirmininku išrinkus savivaldybės institucijos atstovą, NRK pirmininko pavaduotoju turi būti išrinktas neįgaliųjų organizacijų atstovas ir atvirkščiai.

17. NRK nario įgaliojimai pasibaigia, jeigu:

17.1. jis atšaukiamas jį delegavusios savivaldybės institucijos ar neįgaliųjų organizacijos iniciatyva;

17.2. jis atsistatydina savo noru anksčiau, nei pasibaigia NRK kadencija;

17.3. pasibaigia jo darbo (tarnybos) santykiai savivaldybės institucijoje ar narystė neįgaliųjų organizacijoje.

18. Į NRK nario, kurio įgaliojimai baigėsi, vietą deleguojamas kitas asmuo ta pačia tvarka kaip ir asmuo, kurio įgaliojimai baigėsi. Savivaldybės institucija ir (ar) neįgaliųjų organizacija apie savo deleguojamo atstovo paskyrimą, atšaukimą bei pakeitimą raštu praneša NRK pirmininkui (jo nesant – pirmininko pavaduotojui).

19. NRK darbą organizuoja, posėdžiams pirmininkauja, už NRK veiklą atsako ir jai atstovauja NRK pirmininkas, jo nesant – NRK pirmininko pavaduotojas.

20. NRK pirmininkas:

20.1. pirmininkauja NRK posėdžiams;

20.2. pasirašo NRK posėdžių protokolus, kitus dokumentus, susijusius su NRK veikla;

20.3. prireikus duoda pavedimus kitiems NRK nariams;

20.4. vykdo kitas su NRK susijusias funkcijas.

21. NRK darbo forma – posėdžiai. Posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja NRK pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas.

22. NRK posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė NRK narių.

23. NRK posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. Neeiliniai posėdžiai esant reikalui šaukiami pusės komisijos narių, komisijos pirmininko ir / ar pavaduotojo iniciatyva.

24. NRK sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma, o balsams pasiskirsčius po lygiai lemia komisijos pirmininko (jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo) balsas. Jeigu svarstant klausimus kuris nors komisijos narys (ar grupė) nesutinka su daugumos sprendimu, jis (ji) gali pateikti pirmininkui savo atskirąją nuomonę. Šią nuomonę NRK privalo išnagrinėti ir priimti objektyvų sprendimą. Jei nepritariama atskirajai nuomonei, turi būti nurodomos objektyvios priežastys. Komisijos narys nusišalina nuo sprendimo priėmimo, kai yra pagrindas manyti, kad gali būti šališkas priimant sprendimą.

25. NRK sprendimai yra patariamojo, rekomendacinio pobūdžio.

26. NRK sprendimai įforminami protokolais. Protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

27. NRK posėdžius techniškai aptarnauja savivaldybės administracijos paskirtas darbuotojas, kuris atlieka posėdžių sekretoriaus funkcijas ir nėra NRK narys.

28. NRK nariai apie šaukiamą posėdį informuojami ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio savivaldybės administracijos paskirto darbuotojo.

29. Posėdžio darbotvarkė ir klausimams svarstyti reikalinga medžiaga komisijos nariams pateikiama likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio.

30. Posėdžio pradžioje registruojami komisijos nariai.

31. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei NRK nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

32. Posėdžio metu darbotvarkės pakeitimai galimi, jeigu už tai balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių komisijos narių.

33. NRK posėdžiai yra vieši.

 

V. Baigiamosios nuostatos

 

34. NRK posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose nuostatuose, sprendžia NRK pirmininkas (jo nesant – pirmininko pavaduotojas).

35. NRK veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi savivaldybės administracijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

_________________________