ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013-06-14 SPRENDIMO NR.
K-169 „DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO” PAKEITIMO
2015 m. rugsėjo 30 d. Nr. K-244
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2013-06-14 sprendimo Nr. K-169 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės strateginių veiklos planų rengimo ir įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo tvirtinimo” (su pakeitimais) 1 punktu patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės strateginių veiklos planų rengimo ir įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašą ir išdėstyti jį nauja redakcija pagal 1 priedą.
2. Pavesti Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktoriui iki 2015 m. spalio 15 d. patvirtinti šio sprendimo įgyvendinamuosius teisės aktus.
3. Nustatyti, kad:
3.2. Alytaus rajono savivaldybės strateginio 2015–2017 metų veiklos plano tikslinimas ir jo įgyvendinimo ataskaitos už 2015 metus rengimas atliekamas pagal iki šio sprendimo 1 punkto įsigaliojimo galiojusį savivaldybės strateginių veiklos planų rengimo ir įgyvendinimo priežiūros teisinį reglamentavimą.
PATVIRTINTA
Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 30 d.
sprendimu Nr. K-244
ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Alytaus rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Savivaldybės strateginis plėtros planas – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje numatyti.
2.3. Savivaldybės strateginis veiklos planas – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis savivaldybės strateginio plėtros plano ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.4. Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau metinis veiklos planas) – savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga savivaldybės administracija, seniūnija, savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.
2.5. Strateginio planavimo komisija – savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta komisija, sudaryta iš savivaldybės tarybos narių ir savivaldybės tarnautojų, kuri koordinuoja strateginių plėtros planų rengimą, jų įgyvendinimo priežiūrą, teikia išvadas ir pasiūlymus dėl šių planų tvirtinimo, jų pakeitimo ir įgyvendinimo bei svarsto kitus su strateginiu planavimu susijusius klausimus.
2.6. Strateginio planavimo darbo grupė – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta darbo grupė, kurią sudaro administracijos direktorius ir (arba) jo pavaduotojas ir administracijos direktoriaus paskirti tarnautojai. Ji sudaroma koordinuoti strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą administraciniu lygmeniu.
2.7. Programų koordinatoriai – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti savivaldybės administracijos tarnautojai, atsakingi už tam tikrų savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Strateginio planavimo rekomendacijose (toliau – Rekomendacijos), patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.
II. STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.
4. Strateginio planavimo dokumentų rengimo principai:
4.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;
4.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;
4.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų;
4.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai, kaip jų pasiekti, nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos – vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje;
5. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:
5.2. savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa, kurią tvirtina savivaldybės taryba;
5.4. metiniai veiklos planai. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metiniai veiklos planai teikiami tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės biudžetinių įstaigų parengti ir su atitinkamais savivaldybės administracijos padaliniais suderinti metiniai veiklos planai teikiami tvirtinti šių įstaigų vadovams.
6. Strateginio planavimo procese savivaldybės administracijos direktorius informuoja interesų grupes, su jomis konsultuojasi bei siekia kuo aktyvesnio jų dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste.
7. Galimi interesų grupių dalyvavimo savivaldybės strateginio planavimo procese būdai:
7.1. tiesioginis interesų grupių atstovų dalyvavimas, pagrįstas bendradarbiavimu ir partneryste, savivaldybės strateginio plėtros ir veiklos planavimo organizacinių struktūrų veikloje;
8. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą, Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002-06-06 nutarimu Nr. 827, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.
III. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS
9. Už savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo organizavimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną, tikslinimą ir atsiskaitymą už įgyvendinimo rezultatus atsakingas administracijos direktorius, už šių darbų organizavimą – savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą. Strateginį plėtros planą rengia padalinių, atsakingų už atskiras veiklos sritis, tarnautojai. Strateginis plėtros planas gali būti rengiamas ir / arba pasitelkus išorinį konsultacinių paslaugų teikėją.
10. Savivaldybės strateginiame plėtros plane turi būti:
10.1. bendroji informacija (nurodomas savivaldybės strateginio plėtros plano parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat pateikiama kita svarbi informacija);
10.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė (savivaldybės ekonominės – socialinės būklės analizė ir išvados, pagrindžiančios savivaldybės strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą);
10.3. savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);
10.4. savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai (nustatomi plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda savivaldybės bendruomenei);
10.5. svarbiausios savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo nuostatos (strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka, kita aktuali informacija);
11. Savivaldybės strateginis plėtros planas pradedamas rengti likus metams iki jo galiojimo pabaigos.
12. Strateginio plėtros plano rengimą koordinuoja ir jo įgyvendinimo priežiūrą vykdo savivaldybės tarybos patvirtinta savivaldybės strateginio planavimo komisija (toliau – komisija), veikianti pagal patvirtintus nuostatus.
13. Komisijos iniciatyva, strateginio plėtros plano projektui rengti gali būti sudarytos viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės (toliau – darbo grupės), į kurių sudėtį gali įeiti savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos tarnautojai, savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Alytaus rajone veikiančių organizacijų atstovai bei savivaldybės bendruomenės nariai. Darbo grupių sudėtį tvirtina meras (potvarkiu).
14. Parengtas savivaldybės strateginio plėtros plano projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas viešas jo svarstymas. Savivaldybės bendruomenės nuomonei esminiais savivaldybės plėtros klausimais sužinoti gali būti rengiami susirinkimai, televizijos ir radijo laidos, skelbiami informaciniai straipsniai vietos spaudoje, rengiamos apklausos savivaldybės interneto svetainėje, galima kviesti teikti pasiūlymus raštu ir pan. Viešo svarstymo būdą nustato savivaldybės administracijos direktorius.
15. Pasibaigus viešam svarstymui, patikslintas savivaldybės strateginio plėtros plano projektas svarstomas strateginio planavimo komisijos posėdyje, organizuojamas jo svarstymas visuose komitetuose bei teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai. Savivaldybės strateginio plėtros plano svarstymo savivaldybės tarybos komitetuose procedūros vykdomos vadovaujantis Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu.
16. Savivaldybės strateginis plėtros planas gali būti tikslinamas pasikeitus aplinkybėms. Esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami savivaldybės strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu pateikiami savivaldybės administracijos direktoriui.
17. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, rengia savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo projektą ir organizuoja jo svarstymą strateginio planavimo komisijos posėdyje.
IV. SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
20. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme.
21. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programoms taikoma savivaldybės strateginio plėtros plano arba savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra.
23. Už savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys savivaldybės administracijos padaliniai, savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų vadovai.
24. Informacija apie savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama padalinių, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų metinėse veiklos ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti savivaldybės tarybai atskiros šių dokumentų įgyvendinimo ataskaitos.
V. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS , ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
25. Savivaldybės strateginis veiklos planas rengiamas kasmet rugsėjo–vasario mėnesiais, planuojant savivaldybės veiklą 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais jį tikslinant), detalizuoja savivaldybės strateginio plėtros plano ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
26. Už savivaldybės strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą atsakingas savivaldybės administracijos direktorius.
27. Savivaldybės administracijos direktorius skiria tarnautojus, atsakingus už savivaldybės strateginių veiklos planų programų parengimą.
28. Savivaldybės strateginių veiklos planų rengimą organizuoja savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą.
29. Savivaldybės strateginių veiklos planų rengimo formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
30. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis savivaldybės strateginiu plėtros planu, savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.
31. Savivaldybės strateginį veiklos planą sudaro:
31.2. strateginiai pokyčiai:
32. Kasmet strateginio veiklos plano projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų peržiūra, pasiektų rezultatų įvertinimu.
33. Strateginio planavimo proceso skaidrumui užtikrinti, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinama strateginio planavimo darbo grupė, įtraukiant visų savivaldybės administracijos padalinių vadovus. Darbo grupė kontroliuoja savivaldybės strateginių veiklos planų, metinių veiklos planų, savivaldybės programų priemonių įgyvendinimą, įvertinant galimas rizikas jų įgyvendinimui, atlikus strateginio plano rezultatų stebėseną. Darbo grupės nariai teikia siūlymus dėl savivaldybės veiklos prioritetų, svarbiausių darbų, veiklos efektyvumo didinimo krypčių, savivaldybės strateginių tikslų ir programų bei asignavimų jiems įgyvendinti, žmogiškųjų išteklių ir valdymo išlaidų.
34. Programų koordinatoriai peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka kuruojamų biudžetinių įstaigų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus.
35. Planuodami išlaidas, savivaldybės administracijos padaliniai privalo griežtai laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintų piniginių ir natūrinių normų bei limitų, skaičiuodami darbo užmokesčio poreikį – vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintais įstaigų pareigybių skaičiais, pareigybių pavadinimais ir darbo užmokesčio koeficientais ir kitomis darbo apmokėjimo sąlygomis.
36. Įvertinę padalinių, kuruojamų įstaigų pateiktą informaciją, programų koordinatoriai iki kiekvienų metų gruodžio 1 d. parengia programų projektus, kuriuos pateikia savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, savivaldybės administracijos patvirtintomis formomis.
37. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizuoja aplinkos veiksnius, darančius įtaką savivaldybės veiklai, suformuluoja (patikslina) savivaldybės misiją, įvertina ir užtikrina misijos, strateginių tikslų ir programų suderinamumą ir iki kiekvienų metų sausio 20 d. parengia savivaldybės strateginio veiklos plano projektą.
38. Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės administracijoje. Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti organizuojamas viešas aptarimas (rengiami susitikimai, surenkami rašytiniai pasiūlymai ir panašiai).
39. Gauti pasiūlymai išnagrinėjami strateginio planavimo darbo grupės pasitarime, prireikus projektas patikslinamas. Patikslintas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas strateginio planavimo darbo grupės pasitarime, organizuojamas jo svarstymas visuose komitetuose bei teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų vasario mėnesio pabaigos. Savivaldybės strateginio veiklos plano svarstymo savivaldybės tarybos komitetuose procedūros vykdomos vadovaujantis Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu.
40. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo paskelbimą savivaldybės interneto svetainėje.
41. Savivaldybės tarybos patvirtintas strateginis veiklos planas yra savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.
42. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, pradedama jo nuolatinė įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems padaliniams, programų koordinatoriams, savivaldybės administracijos direktoriui ir jo pavaduotojui stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.
43. Strateginių veiklos planų įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo pažangos vertinimą.
44. Pasiūlymus dėl savivaldybės strateginių veiklos planų pakeitimo gali teikti savivaldybės tarybos nariai, administracijos direktorius ir jo pavaduotojas, savivaldybės administracijos padalinių ir įstaigų vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.
45. Pasiūlymai dėl šių planų tikslinimo teikiami savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už strateginį planavimą. Savivaldybės strateginis veiklos planas tikslinamas vadovaujantis savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti, kad būtų pasiekta nustatyti tikslai ir įgyvendinti numatyti uždaviniai.
46. Atlikus siūlomų pakeitimų analizę, parengiamas savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimo projektas.
47. Parengęs strateginio veiklos plano pakeitimo projektą, skyrius atsakingas už strateginį planavimą, suderina su visais savivaldybės tarybos komitetais ir teikia tvirtinti Alytaus rajono savivaldybės tarybai.
48. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimus, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo paskelbimą teisės aktų numatyta tvarka ir savivaldybės interneto svetainėje.
49. Pasibaigus biudžetiniams metams, iki kiekvienų metų balandžio 15 d. programų koordinatoriai, vadovaudamiesi pasiektais veiklos rezultatais, parengia ir pateikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, strateginio veiklos plano programų įgyvendinimo ataskaitas.
50. Programų įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
51. Strateginio veiklos plano programų įgyvendinimo ataskaitose pateikiama informacija apie tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą, iškylančias problemas ir priežastis, dėl kurių nebuvo pasiekti tikslai ar uždaviniai, asignavimų panaudojimą programos tikslams įgyvendinti.
52. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizavęs programų koordinatorių pateiktas programų įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina ir iki kiekvienų metų gegužės 31 d. parengia savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo metinę ataskaitą.
53. Parengęs ataskaitą, savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jos svarstymą visuose komitetuose ir teikia tvirtinti savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų birželio 30 d.
VI. METINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
55. Vadovaujantis patvirtintu savivaldybės strateginiu veiklos planu, rengiami savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai.
56. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.
57. Metinių veiklos planų forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
58. Rengiant savivaldybės administracijos metinį veiklos planą, padaliniai suderina ir pateikia informaciją apie strateginio veiklos plano priemonėms įgyvendinti vykdomus veiksmus, jų įvykdymo terminus, atsakingus vykdytojus, proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijus, planuojamus skirti asignavimus, savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už strateginį planavimą iki kiekvienų metų sausio 20 d.
59. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia savivaldybės administracijos metinio veiklos plano projektą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui.
60. Seniūnai rengia seniūnijų metinių veiklos planų projektus įtraukdami gyvenamųjų vietovių bendruomenes, seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus, gyventojus. Parengti seniūnijų metinių veiklos planų projektai teikiami svarstyti seniūnaičių sueigose.
61. Seniūnijų metiniai veiklos planai tvirtinami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.
62. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais savivaldybės administracijos skyriais.
64. Patvirtinti metiniai veiklos planai, skelbiami įstaigų interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos metinio veiklos plano ir seniūnijų metinių veiklos planų skelbimą, savivaldybės interneto svetainėje organizuoja, skyrius atsakingas už strateginį planavimą, savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus šių įstaigų interneto svetainėse – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.
65. Seniūnai supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų metiniais veiklos planais susitikimų metu. Seniūnijų metiniai veiklos planai gali būti skelbiami seniūnijų skelbimo lentose ir / ar leidžiamame savivaldybės informaciniame leidinyje, žiniasklaidos priemonėse.
66. Informacija apie metinių veiklos planų įgyvendinimą teikiama padalinių, seniūnijų, savivaldybės administracijos direktoriaus ir savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.