SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2020 m. sausio 30 d. Nr. T9-6
Skuodas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, 48 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo 3 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ patvirtinta Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, Skuodo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
PATVIRTINTA
Skuodo rajono savivaldybės tarybos
2020 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. T9-6
SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 Metų
UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA
I SKYRIUS
PROGRAMOS APRAŠYMAS
1. Skuodo rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programa (toliau – Užimtumo didinimo programa) parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ patvirtintu Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu ir Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.
2. Šioje programoje numatomas programos tikslas, uždaviniai, planuojamos apimtys, vykdymo laikas ir trukmė, ieškančių darbo asmenų grupės, kurioms teikiama pirmenybė dirbti darbus, mokėjimo už darbą sąlygos, laikinų darbo vietų skaičius, skiriamos lėšos ir lėšų šaltiniai.
3. Užimtumo didinimo programa rengiama vadovaujantis šiais principais:
3.1. bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą;
3.2. kompleksiškumo – įgyvendinant Užimtumo didinimo programą kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant teritorinę darbo biržą, socialinius partnerius;
3.3. individualumo – Užimtumo didinimo programoje numatomos priemonės organizuojamos ir paslaugos teikiamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius bei jų motyvaciją integruotis į darbo rinką;
3.4. tęstinumo – Užimtumo didinimo programoje numatytų veiklų tęstinumas, nuolatinė programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;
3.5. efektyvumo – pagrindinis Užimtumo didinimo programos priemonių rezultatas ir vertinimo kriterijus yra asmens įsidarbinimas pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintinų teisinių santykių pagrindu, savarankiškos arba neatlygintinos veiklos vykdymas;
3.6. ekonomiškumo – maksimalus Užimtumo didinimo programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu, tiek rengiant Užimtumo didinimo programą, tiek ją įgyvendinant;
4. Siekiant didinti gyventojų Užimtumą tikslinga vykdyti laikino pobūdžio pagalbinius darbus, nes:
4.4. didelė dalis rajono gyventojų, neturinčių darbo, yra sąlyginai žemos kvalifikacijos, todėl kvalifikuotų darbų atlikti jie negali.
5. Programą ir darbų paskirstymą bei sutartis rengia Skuodo rajono savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas, programą tvirtina Skuodo rajono savivaldybės taryba.
6. Užimtumo didinimo programą vykdo darbdavys – Skuodo rajono savivaldybės administracija, pavesdama laikino pobūdžio pagalbinius darbus organizuoti Skuodo rajono savivaldybės administracijos seniūnijoms.
7. Seniūnijos pagal poreikį gali organizuoti darbus seniūnijos teritorijoje esančiose ugdymo, švietimo, kultūros ar globos įstaigose.
8. Programoje dalyvaujančių asmenų skaičius nustatomas atsižvelgiant į esamą programos finansavimą, gyventojų skaičių seniūnijose ir laikino pobūdžio pagalbinių darbų poreikį seniūnijose.
9. Trišalė taryba prie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos svarsto ir teikia savivaldybei pasiūlymus dėl jų rengiamų / parengtų užimtumo didinimo programų rengimo tikslingumo Trišalės tarybos prie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinto darbo reglamento nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
GYVENTOJŲ UŽIMTUMO BŪKLĖS ANALIZĖ
11. Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Skuodo rajono savivaldybėje gyventojų skaičius ženkliai mažėja. 2010 m. rajone gyveno 21 394 gyventojai, 2016 m. – 18 060 gyventojų. Per 2015 m. gyventojų skaičius sumažėjo 2,4 proc. arba 448 gyventojais.
12. Analizuojant Skuodo rajono gyventojų skaičių pagal amžiaus grupes, nustatyta, kad padaugėjo 50–54 ir 60–64 amžiaus asmenų. Statistika rodo tolimesnį gyventojų skaičiaus mažėjimą ir visuomenės senėjimą.
13. Asmenys, kuriems gali būti rengiamos užimtumo didinimo programos, yra:
13.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra – apie 40;
13.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų – 0;
13.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo – 0;
13.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo – 0;
13.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos – 0;
III SKYRIUS
TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
14. Programos tikslas – siekti visiško gyventojų užimtumo, mažinti jų socialinę atskirtį ir stiprinti socialinę sanglaudą, padėti įgyvendinti užimtumo rėmimo politiką.
15. Programos uždaviniai:
15.1. didinti darbo ieškančių darbingo amžiaus asmenų užimtumo galimybes, įtraukiant į programą apie 35 ieškančius darbo asmenis (atsižvelgiant į esamą finansavimą ir jei vieno asmens atliekamų darbų vidutinė vienas mėnuo).
IV SKYRIUS
LAIKINŲJŲ DARBŲ VYKDYMO LAIKAS, TRUKMĖ, ORGANIZAVIMAS
19. Informaciją apie organizuojamus darbus, nurodant darbo ieškančių asmenų skaičių, programos finansavimo terminus Skuodo rajono savivaldybės administracija skelbia Skuodo rajono savivaldybės interneto svetainėje www.skuodas.lt.
20. Programoje dalyvaujantiems siūlomų darbų sąrašas:
20.1. kraštovaizdžio, nekilnojamųjų kultūros vertybių ir Savivaldybės įsteigtų saugomų teritorijų tvarkymas;
20.9. istorijos ir kultūros paveldo, muziejų, kapinių ir kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų priežiūra;
20.11. socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia užtikrinimo laikino pobūdžio darbai (malkų ruoša neįgalumą turintiems vienišiems žmonėms);
V SKYRIUS
Programos finansavimaS IR FINANSAVIMO ŠALTINIAI
22. Užimtumo didinimo programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, skirtų Vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punkte numatytai valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai įgyvendinti. Lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.
23. Jeigu savivaldybės biudžetas nepatvirtintas, lėšos Užimtumo didinimo programai finansuoti nuo finansinių metų pradžios iki savivaldybės biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų savivaldybės biudžete Užimtumo didinimo programai skirtų lėšų.
24. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Užimtumo didinimo programai įgyvendinti, paskirstomos, pervedamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
25. Darbdaviui, įdarbinusiam pagal darbo sutartį programoje numatytiems darbams atlikti teritorinės darbo biržos siųstus asmenis, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos subsidijos, skirtos apmokėti šias išlaidas:
25.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį;
26. Programos vykdymui finansavimo poreikis yra apie 90 000 eurų, kurie skiriami Skuodo rajono savivaldybei iš valstybės biudžeto valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti. Tačiau 2020 metais skirta 21 200 eurų.
VI SKYRIUS
prOGRAMOS REZULTATAI, STEBĖSENA IR PRIEŽIŪRA
28. Programoje dalyvaus apie 35 ieškančius darbo asmenis (jei vieno asmens atliekamų darbų vidutinė trukmė vienas mėnuo). Jie turės galimybę užsidirbti lėšų pragyvenimui, atnaujins darbinius įgūdžius.
30. Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas nuolat kontroliuos dalyvių ir tikslinėms grupėms priklausančių asmenų skaičių, laisvų darbo vietų užpildymą, lėšų įsisavinimą.
31. Asmenims nutraukus dalyvavimą programoje, Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas ne vėliau kaip per tris dienas apie tai informuoja Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Skuodo skyrių.
32. Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus Skuodo rajono savivaldybės administracija skelbia Skuodo rajono savivaldybės interneto svetainėje www.skuodas.lt.