vALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS 2012 M. balandžio 11 d. NUTARIMO NR. O3-90 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ, JŲ ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. gegužės 21 d. Nr. O3E-615
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 7 punktu ir atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2021 m. gegužės mėn. 13 d. pažymą Nr. O5E-566 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimo Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimą Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ, JŲ ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Taryba n u t a r i a:
2. Nustatyti, kad:
2.1. Gamtinių dujų įmonių, vykdančių perdavimo ir skirstymo veiklą, kurių reguliavimo periodai iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos nepasibaigę, teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodikliai skaičiuojami ir vertinami pagal iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos galiojusias Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) redakcijos nuostatas su šio nutarimo
2.2 papunktyje nurodytomis išimtimis.
2.2. Skaičiuojant ir vertinant gamtinių dujų įmonių, vykdančių perdavimo ir skirstymo veiklą, kurių reguliavimo periodai iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos nepasibaigę, teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklius, vietoje iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos galiojusių Aprašo 5, 10 ir 13 punktų nuostatų atitinkamai taikomos šiuo nutarimu patvirtintos Aprašo 6, 11 ir 13 punktų nuostatos ir netaikomas iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos galiojusio Aprašo 22.1 papunktis.
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės
komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimu
Nr. O3-90
(Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos
2021 m. gegužės 21 d. nutarimo Nr. O3E-615
redakcija)
Gamtinių dujų įmonių TEIKIAMŲ paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašas nustato gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatorių bei tiekimo įmonių teikiamų paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijose ar leidimuose nustatyta veikla, paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklius ir jų vertinimo tvarką.
2. Aprašas yra privalomas gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatoriams (toliau – Sistemos operatorius) ir tiekimo įmonėms.
3. Esant situacijai, kai gamtinių dujų įmonė po Aprašo įsigaliojimo datos nebuvo pakankamai laiko vykdžiusi veiklos arba naujai pradėjo veiklą, kad būtų galima nustatyti teikiamų paslaugų patikimumo kokybės minimalius lygius konkrečiam kainų ir (ar) pajamų viršutinių ribų reguliavimo periodui, pateikia prašymą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (toliau – Taryba) taikyti didžiausią rinkos dalį užimančios atitinkamą veiklą vykdančios gamtinių dujų įmonės minimalius kokybės lygius, kurie patvirtinami Tarybos nutarimu.
4. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės vertinimą atlieka Taryba Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.
5. Aprašas Sistemų operatoriams ir (ar) tiekimo įmonei reglamentuoja šių paslaugų patikimumą ir kokybę:
6. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo paslaugos patikimumo ir kokybės rodiklis – paslaugų patikimumo ir kokybės reikalavimo matavimo parametras, kuris parodo gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo paslaugų patikimumą ir kokybę.
6.2. Gamtinių dujų skirstymo nutraukimų vidutinės trukmės rodiklis (angl. system average interruption duration index) (toliau – SAIDI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai laiko per ataskaitinį laikotarpį gamtinių dujų skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.
6.3. Gamtinių dujų skirstymo nutraukimų vidutinio dažnumo rodiklis (angl. system average interruption frequency index) (toliau – SAIFI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį gamtinių dujų skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.
6.5. Neplanuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojai ar sistemos naudotojai nebuvo informuoti arba buvo informuoti vėliau, nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku, išskyrus atvejus, kai nutraukimai įvyksta dėl Gamtinių dujų įstatymo
57 straipsnio 5 dalyje nurodytų aplinkybių arba vartotojai ar sistemos naudotojai negali vartoti gamtinių dujų dėl vietinėje bendrojo naudojimo sistemoje, daugiabučio namo dujotiekyje ar vartotojo sistemoje įvykusio gedimo ar šiose sistemose vykdomų darbų ar veiklos.
6.6. Nutraukimo pradžia – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios data ir laikas, gamtinių dujų įmonės užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.
6.7. Nutraukimo pabaiga – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pabaigos data ir laikas, gamtinių dujų įmonės užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu, informavus vartotojus apie atnaujintą Sistemos operatorių dujų sistemos darbą.
6.8. Nutraukimo trukmė – laikas nuo dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.
6.9. Planuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojas ar sistemos naudotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu. Planuoto nutraukimo trukmės viršijimas nėra laikomas neplanuotu gamtinių dujų persiuntimo nutraukimu.
II SKYRIUS
Gamtinių dujų TEIKIAMŲ PASLAUGŲ patikimumo kokybės rodikliai ir jų DIFERENCIJAVIMO principai
7. Paslaugų patikimumo kokybės rodikliu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi perduoti ar skirstyti dujas magistraliniu ar skirstomuoju dujotiekiu, nepažeisdama minimalių patikimumo kokybės lygių, nurodytų Aprašo 4 priede.
8. Paslaugų patikimumo kokybės rodikliai yra:
8.1. Nutraukimų skaičius per ataskaitinį laikotarpį, kuris gali būti nustatomas kaip:
8.2. Nutraukimų trukmė per ataskaitinį laikotarpį, kuri gali būti nustatoma kaip:
8.2.1. suminis nutraukimų trukmės rodiklis:
SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. sistema) = ∑(nutraukimo (planuoto, neplanuoto) trukmė); (3)
9. Paslaugų patikimumo kokybės rodikliai diferencijuojami pagal nutraukimo tipą:
10. Gamtinių dujų įmonėms taikomi paslaugų patikimumo kokybės rodikliai:
11. Kiekvienam iš 8.1.1, 8.1.2, 8.2.1 ir 8.2.2 papunkčiuose nurodytam nutraukimui Sistemos operatorius turi nustatyti priežastį. Jei nutraukimas yra neplanuotas, jis gali būti priskiriamas vienai iš šių grupių:
11.1. Force majeure (nenugalima jėga) aplinkybės, apimančios stichinius gamtos reiškinius, atitinkančius Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-870 „Dėl Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių patvirtinimo“, reikšmes; gaisrus, kurie kyla ne magistraliniame, skirstomajame dujotiekyje; karo, teroristinius veiksmus; valstybės ar savivaldybės institucijų veiksmus arba nurodymus; įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremalioji energetikos padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai; taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami force majeure aplinkybėms.
11.2. Išorinio poveikio priežastys, apimančios dujų patiekimo į magistralinį ar skirstomąjį dujotiekį nutraukimus, vartotojų ir sistemos naudotojų veiksmus ar kaltės atvejus, trečiųjų šalių veiksmus, dėl kurių mechaniškai pažeidžiamas magistralinis ar skirstomasis dujotiekis, kitų dujų sistemų operatorių poveikius.
12. Sistemos operatoriaus priskirti nutraukimai, kurie įvyko dėl Aprašo 11.1 ir 11.2 papunkčiuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba tyrimo komisijos aktais Sistemos operatoriaus nustatyta tvarka.
13. Kiekvienas 8 punkte nurodytas nutraukimas registruojamas laisvos formos elektroniniame registre:
13.1. Sistemos operatorius, registruodamas nutraukimus, nurodo šią informaciją:
III SKYRIUS
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybės rodikliai ir jų DIFERENCIJAVIMO principai
14. Gamtinių dujų įmonėms taikomi šie paslaugų kokybės reikalavimai:
14.1. Avarinės tarnybos paslaugos suteikimas lokalizuojant įvykius vartotojo sistemoje. Skirstymo sistemos operatorius teikia vartotojams avarinės tarnybos paslaugą, kuomet, gavęs buitinio vartotojo ar kito suinteresuoto asmens pranešimą apie dujų nuotėkį buitinio vartotojo sistemoje (taip pat ir daugiabučių namų bendrojo naudojimo dujų sistemoje), vyksta patikrinti pranešimo ir pašalinti nuotėkio (atlikti įvykio lokalizavimo darbų). Paslaugai keliamas atvykimo laiku reikalavimas, t. y. atvykti per 60 min. tuo atveju, kai dėl buitinio vartotojo sistemos gedimo gresia avarija ar kyla pavojus žmonių gyvybei ir saugumui ar turtui. Avarinės tarnybos atvykimo laiku kokybės rodiklis yra atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) per ataskaitinį laikotarpį:
∑(atvykimas laiku )
ATV(avarinė tarnyba) = 100 x ––––––––––––––––––––. (5)
∑(atvykimas)
14.2. Vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų ir skundų nagrinėjimo reikalavimas, kuriuo nustatoma, kad Sistemos operatorius ir tiekimo įmonė privalo per nustatytą laiką, t. y. 30 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui, nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui nuo prašymo ar skundo raštu ar el. paštu gavimo dienos, išnagrinėti raštu ir el. paštu gautus prašymus ir skundus ir pateikti išsamius bei motyvuotus raštiškus atsakymus. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:
∑(laiku išsiųstas atsakymas)
ATS = 100 x ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––. (6)
∑(sistemos naudotojo ar vartotojo prašymas ir skundas)
14.3. Naujo vartotojo prašymo nagrinėjimas. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi informuoti vartotoją apie savo sprendimą dėl jo sistemos prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo arba jo paskutinio patikslinimo pateikimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:
∑(laiku išsiųstas atsakymas naujam vartotojui)
ATS(naujas vartotojas) = 100 x ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––. (7)
∑(prašymas prijungti)
14.4. Naujo vartotojo sistemos prijungimas pagal prijungimo sutartį. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius prijungia naujo vartotojo sistemą nustatytu prijungimo sutartyje laiku. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku prijungtų naujų vartotojų procentinė dalis PRIJ(naujas vartotojas) per ataskaitinį laikotarpį:
∑(laiku prijungtas naujas vartotojas)
PRIJ(naujas vartotojas) = 100 x –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––. (8)
∑( prijungtas naujas vartotojas)
14.5. Vartotojo informavimas apie planuotą gamtinių dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimą, apie kurį vartotojas ar sistemos naudotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius prieš 5 kalendorines dienas privalo pranešti vartotojui apie planuotą dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM per ataskaitinį laikotarpį:
∑(laiku išsiųsti pranešimai)
INFORM = 100 x ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––. (9)
∑( išsiųstas pranešimas)
14.6. Vartotojų prašymų pakeisti tiekimo įmonę reikalavimas, kuriuo nustatoma, kad tiekimo įmonės pakeitimą gamtinių dujų įmonės turi įvykdyti per 3 savaites nuo prašymo pakeisti tiekėją pateikimo. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku įvykdytų prašymų pakeisti tiekėją procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:
∑( laiku įvykdyti prašymai)
PAKEIST = 100 x –––––––––––––––––––––––––––––. (10)
∑( gauti prašymai)
15. Aprašo 14.1–14.5 papunkčiuose nurodyti paslaugos kokybės rodikliai taikomi Sistemos operatoriams, o 14.2, 14.6 papunkčiuose nurodyti paslaugos kokybės rodikliai taikomi gamtinių dujų tiekimo įmonei.
16. Aprašo 14.1–14.5 papunktyje numatytus atvejus Sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre:
16.1. Aprašo 14.1 papunktyje numatytu atveju pranešimai (skambučiai) apie nuotėkį registruojami:
16.2. Aprašo 14.2 papunktyje numatytu atveju sistemos naudotojo ar vartotojo prašymai ir skundai registruojami:
16.2.1. sistemos naudotojo ar vartotojo pavadinimas arba vardas, pavardė, adresas, tipas (buitinis, nebuitinis);
16.3. Aprašo 14.3 papunktyje numatytu atveju Sistemos operatorius prašymą prijungti registruoja nurodydamas:
16.3.2. naujo vartotojo grupę pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Kainų metodika);
16.3.5. išnagrinėjimo trukmę (nuo prašymo (jo paskutinio patikslinimo) įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo), nuokrypis nuo 30 kalendorinių dienų termino;
16.4. Aprašo 14.4 papunktyje numatytu atveju Sistemos operatorius prijungimo sutartį registruoja nurodydamas:
16.4.6. prijungimo trukmę (nuo sutarties pasirašymo iki prijungimo), nuokrypis nuo nustatytos prijungimo datos;
16.5. Aprašo 14.5 papunktyje numatytu atveju Sistemos operatorius informacijos pateikimą apie planuotą nutraukimą registruoja nurodydamas:
17. Aprašo 14.2 ir 14.6 papunktyje numatytus atvejus gamtinių dujų tiekimo veiklą vykdantis asmuo registruoja laisvos formos elektroniniame registre:
17.1. Aprašo 14.2 papunktyje numatytu atveju sistemos naudotojo ar vartotojo prašymai ir skundai registruojami Aprašo 16.2 papunktyje nustatyta tvarka.
17.2. Aprašo 14.6 papunktyje numatytu atveju vartotojų prašymai pakeisti tiekimo įmonę registruojami:
17.2.4. išnagrinėjimo trukmė (nuo prašymo įregistravimo iki prašymo įvykdymo/neįvykdymo konstatavimo);
IV SKYRIUS
Gamtinių DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ patikimumo ir KOKYBĖS LYGIų vertinimo tvarka
19. Minimalūs paslaugos patikimumo kokybės lygiai gamtinių dujų perdavimo sistemos operatoriui nustatomi individualiai konkrečiam kainų ir (ar) pajamų viršutinių ribų reguliavimo periodui. Taryba, nustatydama (ar koreguodama) gamtinių dujų kainų ir (ar) pajamų viršutines ribas, patvirtina minimalius paslaugos patikimumo kokybės lygius individualiai perdavimo sistemos operatoriui, kurie galios iki reguliavimo periodo pabaigos, įskaitant reguliavimo periodo pratęsimus. Perdavimo sistemos operatoriui minimalūs paslaugos patikimumo kokybės lygiai nustatomi kaip paslaugų patikimumo kokybės reikalavimų (rodiklių) minimalūs lygiai, nurodyti Aprašo 4 priede.
20. Gamtinių dujų skirstymo sistemos operatoriui teikiamų paslaugų minimalūs paslaugos patikimumo kokybės lygiai nustatyti šio Aprašo 4 priede.
21. Pagal gamtinių dujų įmonių pateiktas metines teikiamos paslaugos patikimumo ir kokybės rodiklių ataskaitas Taryba kasmet atlieka gamtinėms dujų įmonėms nustatytų teikiamų paslaugų minimalių patikimumo kokybės rodiklių lygių ir faktinių patikimumo kokybės rodiklių stebėsenos analizę. Analizės rezultatus Taryba skelbia metinėje veiklos ataskaitoje, Europos Komisijai teikiamoje ataskaitoje, Tarybos interneto svetainėje.
22. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo kokybės rodiklių faktinių vidutinių lygių vertinimą Taryba atlieka pasibaigus reguliavimo periodui, kuriam buvo nustatytas minimalus patikimumo kokybės rodiklių lygis, įskaitant šio reguliavimo periodo pratęsimus, ne vėliau kaip iki liepos 30 d., remiantis Aprašo 4 priede nurodytų Tarybos nustatytų patikimumo kokybės rodiklių minimalia reikšme. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybės rodiklių faktinių reikšmių atitikimo nustatytiems minimaliems lygiams vertinimas atliekamas kasmet iki kitų kalendorinių metų liepos 30 d., rezultatai skelbiami Europos Komisijai teikiamoje ataskaitoje. Vertinimo išvadose konstatuojama, ar gamtinių dujų įmonių faktinis vidutinis patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių lygis tenkina gamtinių dujų įmonėms nustatytus minimalius patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių lygius, nurodomos priežastys bei pateikiami paaiškinimai, jeigu šis lygis buvo blogesnis už patvirtintus minimalius lygius.
23. Gamtinių dujų įmonės praėjusio reguliavimo periodo, įskaitant reguliavimo periodo pratęsimus, patikimumo kokybės rodiklių pokytis, palyginti su konkrečiai gamtinių dujų įmonei Tarybos nustatytu minimaliu patikimumo kokybės lygiu, įvertinamas nustatant (koreguojant) gamtinių dujų kainų ir (ar) pajamų viršutines ribas, vadovaujantis Kainų metodikoje ir Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikoje, patvirtintoje Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2018 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
Gamtinių DUJŲ ĮMONIŲ patikimumo ir kOKYBĖS RODIKLIŲ ataskaitų teikimas
24. Gamtinių dujų įmonė Tarybai pateikia:
24.1. Metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų metinę teikiamos paslaugos patikimumo ir kokybės rodiklių ataskaitą su minimalių kokybės lygių laikymosi analize:
24.1.1. perdavimo sistemos operatorius pagal Aprašo 1 priedo 1, 2 lentelėse bei 3 priede pateiktas formas;
25. Aprašo 24 punkte nurodytas ataskaitas gamtinių dujų įmonės privalo pateikti elektronine forma Tarybos Duomenų surinkimo ir analizės informacinėje sistemoje (toliau – DSAIS). DSAIS sutrikimo atveju gamtinių dujų įmonės gali pateikti ataskaitas raštu, kartu nurodant konkrečias priežastis, dėl kurių ataskaitos teikiamos ne per DSAIS.
26. Paaiškėjus, kad pagal Aprašo nuostatas pateikta informacija yra netiksli, gamtinių dujų įmonės privalo nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, raštu informuoti Tarybą, nurodant, kokie duomenys ir dėl kokių priežasčių turi būti pakoreguoti, bei per 10 darbo dienų nuo informacijos pateikimo Tarybai, pateikti patikslintas reguliuojamos veiklos ataskaitas per DSAIS.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
_______________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
_______________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m. ........... .... d. Nr.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
1 lentelė. Perdavimo patikimumo kokybės rodikliai
Eilės Nr. |
Nutraukimai |
Nutraukimų skaičius |
Suminė nutraukimų trukmė, val. ir min. |
Atjungtų vartotojų skaičius |
Pastabos |
1. |
Planuoti nutraukimai |
|
|
|
|
2. |
Neplanuoti nutraukimai: |
|
|
|
|
2.1. |
dėl force majeure (nenugalimos jėgos) priežasčių |
|
|
|
|
2.2. |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
|
|
|
|
2.3 |
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
(*) |
|
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
2 lentelė. Perdavimo paslaugų kokybės rodikliai
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
1. |
Laiku išnagrinėti prašymą ar skundą (per 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui) |
(*) |
|
2. |
Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planuotą dujų perdavimo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai perdavimo vartotojui ir sistemos naudotojui) |
(*) |
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę.
__________________ (pareigų pavadinimas) |
_________ (parašas) |
______________ (vardas ir pavardė) |
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
___________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
___________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
GAMTINIŲ DUJŲ SKIRSTYMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m. ............ .... d. Nr.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
1 lentelė. Skirstymo patikimumo kokybės rodikliai
Eil. Nr. |
Nutraukimai |
SAIDI |
SAIFI |
Nutraukimų skaičius |
Suminė nutraukimų trukmė, val. ir min. |
Atjungtų vartotojų skaičius |
Pastabos |
|
|
1. Planuoti |
nutraukimai |
|
|
|
|
1. |
Skirstymo sistema, iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Neplanuoti |
nutraukimai |
|
|
|
|
2. |
Skirstymo sistema, iš jų: |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
dėl force majeure (nenugalimos jėgos) priežasčių |
|
|
|
|
|
|
2.2. |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
|
|
|
|
|
|
2.3. |
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
(*) |
|
|
|
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
2 lentelė. Skirstymo paslaugų kokybės rodikliai
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
1. |
Avarinei tarnybai laiku atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie nuotėkį (per 60 min.) |
Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) |
(*) |
|
2. |
Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą ar skundą (per 30 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui, nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui) |
(*) |
|
3. |
Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planuotą dujų skirstymo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui). |
Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai skirstymo vartotojui ir sistemos naudotojui) |
(*) |
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę.
__________________ (pareigų pavadinimas) |
_________ (parašas) |
______________ (vardas ir pavardė) |
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
___________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
NAUJŲ VARTOTOJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m. ................ .... d. Nr.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
|
1. |
Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 30 kalendorinių d.) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas) |
(*) |
|
|
2. |
Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku |
Laiku prijungtų naujų vartotojų procentinė dalis PRIJ(naujas vartotojas): |
dėl visų priežasčių |
|
|
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę.
__________________ (pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
4 priedas
TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO KOKYBĖS RODIKLIŲ MINIMALŪS LYGIAI
Paslauga |
Kokybės reikalavimas |
Metinis kokybės rodiklis |
Tarybos nustatytas patikimumo kokybės rodiklio minimalus lygis |
Perdavimas |
Perdavimo patikimumas |
Neplanuotų nutraukimų dėl operatoriaus atsakomybės skaičius, suminė trukmė NUTRAUKIMAI(perd. sistema), SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema) |
Paskutinių 3 metų vidurkis |
Skirstymas |
Skirstymo patikimumas |
Vidutinė neplanuotų nutraukimų trukmė ir skaičius vienam vartotojui dėl operatoriaus atsakomybės SAIDI, SAIFI |
SAIDI – 0,354 SAIFI – 0,00392 |