VALSTYBĖS VAIKO TEISIŲ APSAUGOS IR ĮVAIKINIMO TARNYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ĮVAIKINTOJŲ PARINKIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 3 d. Nr. BV-359

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. A1-76 „Dėl Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo patvirtinimo“, 13 punktu:

1. T v i r t i n u Įvaikintojų parinkimo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. P a v e d u Pagalbos vaikams ir šeimai skyriaus vyresniajam patarėjui globos (rūpybos) ir įvaikinimo srityje užtikrinti Įvaikintojų parinkimo komisijos darbo organizavimą pagal Įvaikintojų parinkimo komisijos darbo reglamentą.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                       Ilma Skuodienė

 

PATVIRTINTA

Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo

tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 3 d.

įsakymu Nr. BV-359

 

ĮVAIKINTOJŲ PARINKIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Įvaikintojų parinkimo komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Įvaikintojų parinkimo komisijos (toliau – Komisija), kuri parenka įvaikintojus, įrašytus į Norinčių įvaikinti Lietuvos Respublikos piliečių, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvos Respublikoje, sąrašą ar įvaikintojus, įrašytus į Norinčių įvaikinti asmenų, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra užsienio valstybėje, užsienio valstybės piliečių ir asmenų be pilietybės, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvos Respublikoje, sąrašą, tėvų globos netekusiam vaikui, įrašytam į Galimų įvaikinti vaikų sąrašą, įvaikinti ir kuri parenka įvaikintojus, įrašytus į Norinčių įvaikinti Lietuvos Respublikos piliečių, nuolat gyvenančių Lietuvos Respublikoje, sąrašą, rastam vaikui įstaigoje, kurioje įsteigtas „gyvybės langelis“, laikinai globoti, darbo organizavimo tvarką.

2.    Reglamentas parengtas vadovaujantis 1993 m. gegužės 29 d. Konvencija dėl vaikų apsaugos ir bendradarbiavimo tarptautinio įvaikinimo srityje, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodeksu, Asmenų, norinčių įvaikinti vaikus, ir galimų įvaikinti vaikų apskaitos Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašu, patvirtintu Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 10 d. nutarimu Nr. 1422 „Dėl Asmenų, norinčių įvaikinti vaikus, ir galimų įvaikinti vaikų apskaitos Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo patvirtinimo“, Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 sausio 25 d. įsakymu Nr. A1-76 „Dėl Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašas), Tarpinstitucinio bendradarbiavimo radus vaiką sveikatos priežiūros įstaigoje arba įstaigoje, kurioje įsteigtas gyvybės langelis, rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. A1-286 „Dėl Tarpinstitucinio bendradarbiavimo radus vaiką sveikatos priežiūros įstaigoje arba įstaigoje, kurioje įsteigtas gyvybės langelis, rekomendacijų patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS

 

3.       Komisija sudaroma Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

4.       Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d. raštu kreipiasi į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministeriją dėl dviejų atstovų delegavimo į Komisiją ir į Nacionalinę globėjų, įtėvių mokymo ir konsultavimo specialistų asociaciją – dėl vieno atstovo delegavimo į Komisiją.

5.       Tarnybos direktorius deleguoja keturis valstybės tarnautojus dalyvauti Komisijos veikloje bei vieną – atlikti Komisijos sekretoriaus funkcijas.

6.       Tarnybos direktorius įsakymu tvirtina Komisijos personalinę sudėtį ne vėliau kaip iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 31 d. Vienas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovas paskiriamas Komisijos pirmininku, o Tarnybos atstovas – pirmininko pavaduotoju.

7.       Komisijos sudėtis viešai skelbiama Tarnybos interneto tinklalapyje www.vaikoteises.lt.

8.       Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją (1 priedas), kad neatskleis asmens duomenų ir konfidencialios informacijos, kurią sužinos Komisijos posėdžio metu ir nusišalins atsiradus viešų ir privačių interesų konfliktui. Konfidencialumo pasižadėjimas ir nešališkumo deklaracija pasirašoma vieną kartą prieš dalyvaujant pirmame Komisijos posėdyje ir pateikiama Komisijos sekretoriui. Deklaracijos saugomos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

9.       Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

10.     Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau Reglamentas (ES) 2016/679) ir kitais teisės aktais.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11.     Komisijos pirmininkas:

11.1.  organizuoja Komisijos darbą, sudaro jos posėdžių darbotvarkes;

11.2.  vadovauja rengiant Komisijai svarstyti teikiamus klausimus;

11.3.  šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

11.4.  vykdo kitus teisės aktų suteiktus įgaliojimus. 

12.     Komisijos pirmininko pavaduotojas, nesant Komisijos pirmininko, vykdo Komisijos pirmininko funkcijas.

13.     Komisijos sekretorius:

13.1.  suderinęs su Komisijos pirmininku posėdžio datą, vietą ir laiką, praneša Komisijos nariams;

13.2.  rengia Komisijos posėdžio medžiagą apie galimą įvaikinti vaiką ir pasirengusias įvaikinti šeimas;

13.3.  posėdžio metu žodžiu supažindina Komisijos narius su informacija apie Norinčių įvaikinti Lietuvos Respublikos piliečių, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvos Respublikoje, sąraše esančias šeimas;

13.4.  tuo atveju, jei galimam įvaikinti vaikui, kuris įrašytas į Galimų įvaikinti vaikų, atitinkančių specialiuosius kriterijus, sąrašą renkama užsienio piliečių šeima ar asmenų be pilietybės šeima, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra užsienio valstybėje, ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio elektroniniu paštu pateikia Komisijos nariams informaciją apie prašymus pateikusią šeimą ar asmenis;

13.5.  rašo Komisijos posėdžių protokolus ir Komisijos sprendimus;

13.6.  atsako už Komisijos dokumentų saugojimą ir sistemina surinktą medžiagą.

14.     Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai privalo nusišalinti nuo pareigų galimo viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto atveju.

15.     Komisijos darbo forma – posėdžiai.

16.     Komisijos posėdžiai gali būti organizuojami tiesiogiai arba nuotolinėmis elektroninio ryšio priemonėmis. Komisijos sekretorius, suderinęs su Komisijos pirmininku, elektroniniu paštu praneša Komisijos nariams apie Komisijos posėdžio datą, vietą ir laiką, informuoja, kokia forma vyks Komisijos posėdis.

17.     Komisijos posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, įskaitant Komisijos pirmininką arba jo pavaduotoją. Komisijos nariai, gavę informaciją apie organizuojamą Komisijos posėdį, per nustatytą terminą pateikia Komisijos sekretoriui informaciją apie savo dalyvavimą arba nedalyvavimą Komisijos posėdyje.

18.     Komisijos nariai, Komisijos sekretoriui pristačius vaiką, įrašytą į Galimų įvaikinti vaikų sąrašą, ir įvaikinti norinčius asmenis, įvertina įvaikintojus pagal penkis kriterijus (šeimos narių amžių, sveikatą, gyvenimo sąlygas, būdą ir galimybę patenkinti vaiko specialiuosius poreikius (jeigu vaikas turi specialių poreikių) ir priima sprendimą parinkti įvaikintojus, galinčius geriausiai tenkinti tėvų globos netekusio vaiko poreikius, balsuodami žodžiu – „pritariu“ arba „nepritariu“.

19.     Komisija sprendimą priima atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos narių (įskaitant Komisijos pirmininką) balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendžiamojo balso teisę turi Komisijos pirmininkas. Jeigu Komisijos narys nesutinka su sprendimu ir balsuoja prieš, jo atskiroji nuomonė, jo pageidavimu įrašoma Komisijos posėdžio protokole.

20.     Komisijos posėdžio eiga fiksuojama vaizdo ir (ar) garso įrašymo priemonėmis. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai Komisijos posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai informuojami žodžiu. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Įrašas pridedamas prie Komisijos posėdžio protokolo.

21.     Komisija, vadovaudamasi Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos apraše numatyta tvarka ir terminais, parenka tėvų globos netekusiam vaikui, įrašytam į Galimų įvaikinti vaikų sąrašą, geriausiai jo interesus galinčią tenkinti šeimą ar asmenį.

22.     Komisijos posėdžiai įforminami protokole (nutariamojoje dalyje) (2 ir 3 priedai). Protokolas elektroniniu paštu suderinamas su visais Komisijos nariais ir pasirašomas Komisijos pirmininko ir sekretoriaus.

23.     Komisijos sprendimas dėl asmens pasirengusio įvaikinti vaiką, parinkimo įvaikinti galimą įvaikinti vaiką, (atitinkantį specialiuosius kriterijus), pasirašomas Komisijos pirmininko ir sekretoriaus. Komisijos sprendimas persiunčiamas Tarnybai Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo numatyta tvarka.

24.     Komisija gali savo iniciatyva ar asmenų, dėl kurių priimtas sprendimas, prašymu ištaisyti sprendimo rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas, kurių ištaisymas nekeičia sprendimo esmės.

25.     Draudžiama taisyti Komisijos sprendimo datą.

26.     Taisant klaidą, klaidingas tekstas arba skaičius perbraukiamas taip, kad galima būtų juos perskaityti ir įrašomas teisingas tekstas arba skaičius. Šalia ištaisyto įrašo pasirašo taisomą apskaitos dokumentą pasirašę asmenys ir nurodoma taisymo data.

27.     Sprendimą taisyti yra draudžiama, jeigu padaryta klaida keičia sprendimo esmę. Toks sprendimas yra laikomas negaliojančiu.

28.     Asmenys apie Komisijos sprendimą informuojami Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo 32 ir 53 – 55 punktuose numatyta tvarka ir terminais.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29.     Apraše nurodyti asmens duomenys renkami ir tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

30.     Komisijos dokumentai, posėdžio vaizdo ir (ar) garso įrašai bei protokolai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

31.     Komisijos priimti sprendimai per 7 dienas nuo sprendimo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos gali būti skundžiami bendrosios kompetencijos teismui Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

 

_____________

 

Įvaikintojų parinkimo komisijos darbo reglamento

1 priedas

 

(Konfidencialumo pasižadėjimo forma)

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

20__ m._____________ d. Nr. ______
(data, numeris)

_________________

(vieta)

 

Aš, _______________________________________________________________________

(vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas Įvaikintojų parinkimo komisijoje (narys, sekretorius)

 

PASIŽADU:

1) užtikrinti informacijos konfidencialumą, saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti informaciją, kuri man taps žinoma Įvaikintojų parinkimo komisijos posėdyje ir vykdant Įvaikintojų parinkimo komisijos nario ar Įvaikintojų parinkimo komisijos sekretoriaus veiklą;

2) man pateiktus dokumentus,kuriuose yra konfidencialios informacijos, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir pasinaudoti, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus;

3) savo ir (ar) man artimų asmenų privačių interesų naudai nesinaudoti ir neleisti naudotis informacija, kurią įgysiu dalyvaudamas (-a) Įvaikintojų parinkimo komisijos posėdyje ir vykdydamas Įvaikintojų parinkimo komisijos nario veiklą;

4) nusišalinti nuo pareigų atsiradus galimam viešųjų ir privačių interesų konfliktui.

Esu įspėtas (-a), kad, pažeidęs (-usi) šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti už savo veiklą pagal Lietuvos Respublikos įstatymus atlyginti padarytus nuostolius.

Susipažindamas (-a) su pateikta medžiaga ir susipažinęs (-usi) su ja įsipareigoju laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatų ir gerbti asmenų teisę į privatų gyvenimą.

Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro visa su Įvaikintojų parinkimo komisijos nagrinėjimu susijusi informacija, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams ir daro žalą teisėtiems asmenų interesams.

Man išaiškinta, kad man artimi asmenys yra artimieji giminaičiai, svainystės ryšiais susiję asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 ir 3.136 straipsniuose, taip pat sutuoktinis, sugyventinis ar partneris (kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka), sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės) ir mano įtėviai, įvaikiai, įbroliai, įseserės.

_________________________                                                         ______________________

 

(parašas)                                                                                (vardas ir pavardė)

 

 

Įvaikintojų parinkimo komisijos darbo reglamento

2 priedas

 

(Sprendimo dėl asmens (-enų), pasirengusio (-ių) įvaikinti vaiką, parinkimo įvaikinti galimą įvaikinti vaiką, atitinkantį specialiuosius kriterijus, posėdžio protokolo forma)

 

ĮVAIKINTOJŲ PARINKIMO KOMISIJA

 

SPRENDIMO DĖL ASMENS (-ENŲ), PASIRENGUSIO (-IŲ) ĮVAIKINTI VAIKĄ, PARINKIMO ĮVAIKINTI GALIMĄ ĮVAIKINTI VAIKĄ, ATITINKANTĮ SPECIALIUOSIUS KRITERIJUS

 

Posėdžio protokolas

 

20   m.         Nr. SUT- 

 

Vilnius

 

Posėdis įvyko __________________________________________________________.

(posėdžio data, laikas ir vieta)

Posėdyje dalyvavo Įvaikintojų parinkimo komisijos (toliau – Komisija), paskirtos Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus _______________________ įsakymu Nr. ______________, nariai ir sekretorius:  

(įsakymo data)                                                   (įsakymo numeris)

 

1.   __________________________________________________________________________

2.   __________________________________________________________________________

3.   __________________________________________________________________________

4.   __________________________________________________________________________

5.   __________________________________________________________________________

 

Posėdyje nedalyvavo Komisijos nariai(jeigu yra nedalyvaujančių):

 

DARBOTVARKĖ:

Labiausiai _____________________________________________________________,

(vaiko vardas ir pavardė, suteiktas kodas, gimimo data ir gyvenamoji vieta)

poreikius atitinkančių asmenų, kurie tinkami įvaikinti vaiką (-us), atitinkantį specialiuosius kriterijus, klausimo svarstymas.

 

SVARSTYTA:

Labiausiai _____________________________________________________________,

(vaiko vardas ir pavardė, suteiktas kodas, gimimo data ir gyvenamoji vieta)

poreikius atitinkančių asmenų, kurie tinkami įvaikinti vaiką (-us), atitinkantį specialiuosius kriterijus, parinkimas.

 

Komisijos posėdžio sekretorė (-ius) __________ Komisijos nariams pristatė __________________________________________________________________________

(šeimos pilietybė ir asmenų vardai, pavardės)

šeimos dokumentus, vadovaujantis Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. A1-76 „Dėl Įvaikinimo organizavimo Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo patvirtinimo“, ____ punktu.

Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pateiktuose dokumentuose nurodoma informacija apie šeimą pagal kriterijus (šeimos narių amžius, sveikata, gyvenimo sąlygos, būdas ir galimybė patenkinti vaikų specialiuosius poreikius):

1Šeimos narių amžius – ______________________________________________________.

2Sveikata – ________________________________________________________________.

3Gyvenimo sąlygos – ________________________________________________________.

4Gyvenimo būdas – _________________________________________________________.

5Galimybė patenkinti vaiko specialiuosius poreikius –  _____________________________.  

Komisija nutarė:________________________________________________,

(vaiko vardas ir pavardė, suteiktas kodas, gimimo data ir gyvenamoji vieta)

siūlyti jos poreikius atitinkantiems asmenims _____________________________________ šeimai.

 

(šeimos pilietybė ir asmenų vardai, pavardės)

 

Komisijos pirmininkas       _________________                               _____________________

 

(parašas)                                                           (vardas ir pavardė)                                       

 

Komisijos sekretorius         _________________                               _____________________

(parašas)                                                                      (vardas ir pavardė)                             

 

 Įvaikintojų parinkimo komisijos darbo reglamento

3 priedas

 

 

(Sprendimo dėl asmens (-enų), pasirengusio (-ių) įvaikinti vaiką, parinkimo įvaikinti galimą įvaikinti vaiką posėdžio protokolo forma)

 

SPRENDIMO DĖL ASMENS (-ENŲ), PASIRENGUSIO (-IŲ) ĮVAIKINTI VAIKĄ, PARINKIMO ĮVAIKINTI GALIMĄ ĮVAIKINTI VAIKĄ

 

Posėdžio protokolas

 

20   m.        Nr. SUN-

Vilnius

 

Posėdis įvyko _____________________________________________________________.

(posėdžio data, laikas ir vieta)

Posėdyje dalyvavo Įvaikintojų parinkimo komisijos (toliau – Komisija),  paskirtos  Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus _______________________ įsakymu Nr. ______________, nariai ir sekretorius:

(įsakymo data)                                                   (įsakymo numeris)

 

1.   __________________________________________________________________________

2.   __________________________________________________________________________

3.   __________________________________________________________________________

4.   __________________________________________________________________________

5.   __________________________________________________________________________

 

Posėdyje nedalyvavo Komisijos nariai(jeigu yra nedalyvaujančių):

 

DARBOTVARKĖ:

Labiausiai_________________________________________________________________,

(vaiko vardas ir pavardė, suteiktas kodas, gimimo data ir gyv. vieta)

poreikius atitinkančių asmenų, kurie tinkami įvaikinti vaiką (-us), atitinkantį specialiuosius kriterijus, klausimo svarstymas.

 

SVARSTYTA:

Labiausiai _________________________________________________________________,

(vaiko vardas ir pavardė, suteiktas kodas, gimimo data ir gyv. vieta)

poreikius atitinkančių asmenų, kurie tinkami įvaikinti vaiką (-us), atitinkantį specialiuosius kriterijus, parinkimas.

 

NUTARTA: Siūlyti įvaikinti vaiką _____________________________________________,

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo data ir gyvenamoji vieta)

__________________________________________________________________________šeimai.

(šeimos asmenų vardai ir pavardės)

 

 

Vaikų skaičius, amžius, lytis, sveikata atitinka šeimos lūkestį. Šeima įvertinta kaip tinkami asmenys įvaikinti__________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________.

(informacija apie šeimos pasirengimą įvaikinti vaiką)

_____________________________ šeima į sąrašą įrašyta 20__-__-__.

(šeimos asmenų vardai ir pavardės)

 

 

Komisijos pirmininkas       _________________                               _____________________

 

(parašas)                                                                       (vardas ir pavardė)                                       

 

Komisijos sekretorius         _________________                               _____________________

 

(parašas)                                                                                                (vardas ir pavardė)