kais_herbas

 

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS AdministraCIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl Asmens duomenų tvarkymo Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijoje taisyklių patvirtinimo

 

2024 m. balandžio 12 d. Nr. V1E-262

Kaišiadorys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu:

1. T v i r t i n u  Asmens duomenų tvarkymo Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijoje taisykles (pridedama).

2. P a v e d u Savivaldybės administracijos struktūrinių ir teritorinių padalinių vadovams supažindinti pavaldžius darbuotojus, o į struktūrinius padalinius neįeinantiems valstybės tarnautojams susipažinti su Asmens duomenų tvarkymo Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijoje taisyklėmis.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. spalio 20 d. įsakymą Nr. V1E-1660 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijoje ir Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos ir mero sekretoriate taisyklių patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                            Karolis Petkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Kaišiadorių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. V1E-262

 

 

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Asmens duomenų tvarkymo Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijoje taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – reglamentuoti asmens duomenų tvarkymą Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Savivaldybės administracija), užtikrinant 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, laikymąsi ir įgyvendinimą.

2.  Šių Taisyklių paskirtis – nustatyti pagrindines asmens duomenų tvarkymo nuostatas, duomenų subjekto teises bei technines ir duomenų saugos organizacines priemones.

3.  Taisyklių privalo laikytis visi Savivaldybės administracijoje dirbantys valstybės tarnautojai ir pagal darbo sutartis dirbantys asmenys (toliau – Savivaldybės administracijos darbuotojai), kurie tvarko Savivaldybės administracijoje esančius asmens duomenis arba, eidami savo pareigas, juos sužino. Prieiga prie asmens duomenų gali būti suteikiama tik tiems Savivaldybės administracijos darbuotojams, kuriems asmens duomenys yra reikalingi jų pareigybių aprašymuose nustatytoms ar kitais teisės aktais pavestoms funkcijoms atlikti.

4.  Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Asmens duomenų valdytojas – Kaišiadorių rajono savivaldybės administracija, juridinio asmens kodas 188773916, buveinės adresas: Katedros g. 4, Kaišiadorys.

4.2. Asmens duomenų naudotojas – Savivaldybės administracijos struktūriniai ir teritoriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai, kurie turi teisę tvarkyti asmens duomenis numatytoms funkcijoms atlikti.

4.3. Asmens duomenys – bet kokia informacija apie fizinį asmenį, kurio tapatybė nustatyta arba kurio tapatybę galima nustatyti (duomenų subjektas); fizinis asmuo, kurio tapatybę galima nustatyti, yra asmuo, kurio tapatybę tiesiogiai arba netiesiogiai galima nustatyti, visų pirma pagal identifikatorių, kaip antai vardą ir pavardę, asmens kodą, asmens tapatybės kortelės numerį, buvimo vietos duomenis ir interneto identifikatorių arba pagal vieną ar kelis to fizinio asmens fizinės, fiziologinės, genetinės, psichinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymius.

4.4. Specialiųjų kategorijų asmens duomenys – asmens duomenys, atskleidžiantys rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus ar narystę profesinėse sąjungose, taip pat genetiniai duomenys, biometriniai duomenys, siekiant konkrečiai nustatyti fizinio asmens tapatybę, sveikatos duomenys arba duomenys apie fizinio asmens lytinį gyvenimą ir lytinę orientaciją.

4.5. Asmens duomenų tvarkymas – bet kokia automatizuotomis arba neautomatizuotomis priemonėmis su asmens duomenimis ar asmens duomenų rinkiniais atliekama operacija ar operacijų seka, kaip rinkimas, įrašymas, rūšiavimas, sisteminimas, saugojimas, adaptavimas ar keitimas, išgava, susipažinimas, naudojimas, atskleidimas persiunčiant, platinant ar kitu būdu sudarant galimybę jais naudotis, taip pat sugretinimas ar sujungimas su kitais duomenimis, apribojimas, ištrynimas arba sunaikinimas.

4.6. Duomenų tvarkytojas – fizinis arba juridinis asmuo, valdžios institucija, agentūra ar kita įstaiga, kuri Savivaldybės administracijos vardu tvarko asmens duomenis.

4.7. Asmens duomenų gavėjas – fizinis arba juridinis asmuo, valdžios institucija, agentūra ar kita įstaiga, kuriai atskleidžiami asmens duomenys.

4.8. Trečiasis asmuo – fizinis arba juridinis asmuo, valdžios institucija, agentūra ar kita įstaiga, kuri nėra duomenų subjektas, duomenų valdytojas, duomenų tvarkytojas, arba asmenys, kuriems tiesioginiu duomenų valdytojo ar duomenų tvarkytojo įgaliojimu leidžiama tvarkyti asmens duomenis.

4.9. Duomenų subjektas – fizinis asmuo, kurio tapatybę tiesiogiai arba netiesiogiai galima nustatyti, visų pirma pagal identifikatorių, kaip antai vardą ir pavardę, asmens identifikavimo numerį, buvimo vietos duomenis ir interneto identifikatorių arba pagal vieną ar kelis to fizinio asmens fizinės, fiziologinės, genetinės, psichinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymius.

4.10Asmens duomenų saugumo pažeidimai – saugumo pažeidimai, dėl kurių netyčia ar neteisėtai sunaikinami, prarandami, pakeičiami, be leidimo atskleidžiami persiųsti, saugomi arba kitaip tvarkomi asmens duomenys arba prie jų be leidimo gaunama prieiga.

5.  Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nustatytas Reglamente (ES) 2016/679 bei Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme.

6.  Taisyklės parengtos vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.

 

II SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO PAGRINDAI

 

7. Savivaldybės administracija asmens duomenis tvarko šiais pagrindais:

7.1. kad būtų užtikrintas Savivaldybės administracijos sutartinių įsipareigojimų vykdymas;

7.2. kad būtų įvykdyta Savivaldybės administracijai taikoma teisinė prievolė;

7.3. siekiant teisėtų Savivaldybės administracijos interesų;

7.4. siekiant atlikti užduotis, vykdant Savivaldybės administracijai pavestas funkcijas.

8. Asmens duomenys, atsižvelgiant į konkrečias situacijas, Savivaldybės administracijoje gali būti tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies a, b, d punktais. Specialiųjų kategorijų asmens duomenys, atsižvelgiant į konkrečias situacijas, Savivaldybės administracijoje gali būti tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 9 straipsnio 2 dalies a, b, c, e, j punktais. 

 

III SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO PRINCIPAI

 

9.  Savivaldybės administracijos darbuotojai, atlikdami savo funkcijas ir tvarkydami asmens duomenis, privalo laikytis pagrindinių asmens duomenų tvarkymo principų:

9.1. asmens duomenys turi būti tvarkomi teisėtai, sąžiningai ir skaidriai;

9.2. asmens duomenys turi būti renkami konkrečiais nustatytais, aiškiai apibrėžtais ir teisėtais tikslais ir negali būti tvarkomi tokiu būdu, kuris būtų nesuderinamas su tais tikslais;

9.3. asmens duomenys turi būti tikslūs ir prireikus atnaujinami, turi būti imamasi visų priemonių siekiant užtikrinti, kad asmens duomenys, kurie nėra tikslūs, atsižvelgiant į jų tvarkymo tikslus, būtų nedelsiant ištaisyti;

9.4. asmens duomenys saugomi tokia forma, kad duomenų subjektų tapatybę būtų galima nustatyti ne ilgiau negu to reikia tiems tikslams, dėl kurių šie duomenys buvo surinkti ir tvarkomi;

9.5. asmens duomenys turi būti tvarkomi taip, kad būtų užtikrintas asmens duomenų saugumas, įskaitant apsaugą nuo tvarkymo be leidimo arba neteisėto tvarkymo ir nuo netyčinio praradimo, sunaikinimo ar sugadinimo;

9.6. asmens duomenis tvarkantys Savivaldybės administracijos darbuotojai yra atsakingi už tai, kad būtų laikomasi asmens duomenų tvarkymo principų, ir turi sugebėti įrodyti, kad jų laikomasi (atskaitomybės principas);

 

IV SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO REIKALAVIMAI

 

 

10.  Asmens duomenys Savivaldybės administracijoje tvarkomi, juos gaunant:

10.1.  tiesiogiai iš duomenų subjekto;

10.2.  netiesiogiai iš duomenų subjekto;

10.3.  pagal asmens duomenų teikimo sutartį (daugkartinio asmens duomenų rinkimo atveju);

10.4.  pateikiant prašymą, kuriame turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, teikimo bei gavimo teisinis pagrindas ir prašomų pateikti asmens duomenų apimtis (vienkartinio asmens duomenų rinkimo atveju).

11.  Asmens duomenų saugojimo terminus ir veiksmus, kurie atliekami pasibaigus šiam terminui, nustato teisės aktai, reglamentuojantys asmens duomenų tvarkymą. Asmens duomenys saugomi ne ilgiau negu to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Konkretūs asmens dokumentų (duomenų) saugojimo terminai nustatyti Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintame Dokumentacijos plane. Kai asmens duomenys nebereikalingi jų tvarkymo tikslams, jie yra sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti archyvui.

12.  Teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka Savivaldybės administracija gali teikti tvarkomus asmens duomenis tretiesiems asmenims, kuriems asmens duomenis teikti Savivaldybės administraciją įpareigoja įstatymai ar kiti teisės aktai, pagal duomenų gavėjo prašymą (vienkartinio teikimo atveju) arba Savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo sudarytą asmens duomenų teikimo sutartį (daugkartinio teikimo atveju).

13.  Duomenų tvarkytojai turi teisę tvarkyti asmens duomenis tik Savivaldybės administracijos vardu, pagal Savivaldybės administracijos nurodymus ir tik tiek, kiek tai būtina siekiant tinkamai vykdyti paslaugų teikimo sutartyje nustatytus įsipareigojimus. Nuostatos, susijusios su asmens duomenų tvarkymu ir apsauga, įtraukiamos į sutartis, sudaromas su duomenų tvarkytojais.

14.  Savivaldybės administracija įgyvendina Taisyklėse nurodytas priemones, skirtas apsaugoti asmens duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo.

15.  Pasikeitus duomenų subjektų asmens duomenims ir duomenų subjektams apie tai raštu informavus Savivaldybės administraciją, toks duomenų subjekto raštas įdedamas į bylą, o automatinėse duomenų rinkmenose ir duomenų bazėse duomenys atnaujinami, ištrinant neaktualius asmens duomenis ir įrašant aktualius duomenis.

16.  Personalo, finansų, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės bylos, taip pat kitos archyvinės bylos ir elektroninės bylos, keičiantis dokumentus ir bylas tvarkantiems Savivaldybės administracijos darbuotojams ar jų įgaliojimams, perduodamos naujai priimtam ir asmens duomenis tvarkyti paskirtam Savivaldybės administracijos darbuotojui perdavimo-priėmimo aktu.

17.  Naikinant dokumentus, kurių saugojimo terminas yra pasibaigęs, Savivaldybės administracijos dokumentai, kuriuose nurodomi asmens duomenys, ir jų kopijos turi būti sunaikinti taip, kad šių dokumentų nebūtų galima atkurti ir atpažinti jų turinio.

18.  Duomenų subjektų pateikti dokumentai ir jų kopijos, finansavimo, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės, archyvinės ar kitos bylos, kuriose yra asmens duomenų, saugomos rakinamose spintose, seifuose arba patalpose. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, neturi būti laikomi visiems prieinamoje matomoje vietoje, kur neturintys teisės asmenys nekliudomai galėtų su jais susipažinti.

19.  Vietinio tinklo sritys, kuriose yra saugomi asmens duomenys, privalo būti apsaugotos prieigos prie asmens duomenų slaptažodžiais arba turi būti apribotos prieigos teisės prie jų. Prieigos prie asmens duomenų slaptažodžiai suteikiami, keičiami ir saugomi užtikrinant jų konfidencialumą, yra unikalūs, sudaryti iš ne mažiau kaip 8 simbolių, nenaudojant asmeninio pobūdžio informacijos, keičiami periodiškai, taip pat susidarius tam tikroms aplinkybėms (pasikeitus darbuotojui, iškilus įsilaužimo grėsmei, kilus įtarimui, kad slaptažodis tapo žinomas tretiesiems asmenims, ir pan.) ir naudotojo pirmojo prisijungimo metu. Savivaldybės administracijos darbuotojai prieigos prie asmens duomenų slaptažodžiais turi naudotis asmeniškai ir neatskleisti jų tretiesiems asmenims.

20.  Registruose tvarkomi asmens duomenys turi būti registruojami specialiuose žurnaluose, kuriuose turėtų būti nurodoma: asmens duomenų tvarkymo data, pagrindas, tikslas, duomenų gavėjai.

21.  Asmens duomenys turi būti siunčiami registruota pašto siunta.

22.  Savivaldybės interneto portale turi būti maksimaliai apribotos galimybės viešai veikiančioms interneto paieškos sistemoms bei paieškos variklių robotams kopijuoti svetainėje esančią informaciją ir maksimaliai apribota galimybė šioms sistemoms ir robotams surasti anksčiau skelbtos, bet iš savivaldybės interneto portalo jau pašalintos informacijos kopijas. Kompiuterinė įranga turi būti apsaugota nuo kenksmingos programinės įrangos (antivirusinių programų įdiegimas, atnaujinimas ir pan.).

23.  Asmens duomenys saugomi ne ilgiau negu to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Konkretūs asmens dokumentų (duomenų) saugojimo terminai nustatyti Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintame Dokumentacijos plane. Kai asmens duomenys nebereikalingi jų tvarkymo tikslams, jie yra sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti archyvui.

 

V SKYRIUS

ORGANIZACINĖS IR TECHNINĖS ASMENS DUOMENŲ SAUGUMO PRIEMONĖS

 

24.  Organizacinės ir techninės asmens duomenų saugumo priemonės turi užtikrinti tinkamą saugumo lygį, kuris atitiktų saugotinų asmens duomenų pobūdį ir jų tvarkymo keliamą riziką.

25.  Siekiant užtikrinti tinkamą saugumo lygį, Savivaldybės administracijos struktūrinių ir teritorinių padalinių vadovai įpareigojami įgyvendinti šias organizacines ir technines asmens duomenų saugumo priemones:

25.1.  užtikrinti prieigos prie asmens duomenų apsaugą, valdymą ir kontrolę;

25.2.  prieiga prie asmens duomenų turi būti suteikta tik tam darbuotojui, kuriam asmens duomenys yra reikalingi jo funkcijoms vykdyti;

25.3.  su asmens duomenimis galima atlikti tik tuo veiksmus, kuriems atlikti naudotojui yra suteiktos teisės;

25.4.  užtikrinti asmens duomenų apsaugą nuo neteisėto prisijungimo prie vidinių kompiuterių tinklo elektroninėmis ryšio ir kitomis priemonėmis;

25.5.  užtikrinti patalpų, kuriose saugomi asmens duomenys, saugumą (apriboti neįgaliotų darbuotojų patekimą į atitinkamas patalpas);

25.6.  užtikrinti, kad popieriniai dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, būtų laikomi rakinamose spintose;

25.7.  užtikrinti bendrų spausdintuvų, skenerių individualų naudojimą, suteikiant darbuotojams individualią prieigą, saugos prisijungimo kodus;

25.8.  užtikrinti nuolatinį asmens duomenų tvarkymo konfidencialumą, vientisumą, prieinamumą ir atsparumą;

25.9.  užtikrinti sąlygas ir galimybes naudotis asmens duomenimis fizinio ar techninio incidento atveju;

25.10.  užtikrinti reguliarų techninių ir organizacinių priemonių, kuriomis užtikrinamas asmens duomenų tvarkymo saugumas, tikrinimo ir vertinimo procesą;

25.11.  laikytis kitų taisyklėse ir asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

26.  Asmens duomenų tvarkymo funkcijas vykdantys ir su Savivaldybės administracijos tvarkomais asmens duomenimis galintys susipažinti Savivaldybės administracijos darbuotojai turi pasirašyti nustatytos formos įpareigojimą saugoti asmens duomenų paslaptį (1 priedas), kuris saugomas atskiruose segtuvuose.

27.  Savivaldybės administracijos darbuotojas netenka teisės tvarkyti duomenų subjektų asmens duomenis, kai pasibaigia jo darbo santykiai su Savivaldybės administracija arba kai jam pavedama vykdyti su duomenų tvarkymu nesusijusias funkcijas.

 

VI SKYRIUS

DUOMENŲ SUBJEKTO TEISĖS

 

28.  Duomenų subjektas turi teisę žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą. Informacija apie asmens teises pateikiama interneto svetainėje www.kaisiadorys.lt, nurodant, kad Duomenų subjektas turi šias teises:

28.1teisę žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą Savivaldybės administracijoje;

28.2teisę susipažinti su Savivaldybės administracijoje tvarkomais savo asmens duomenimis ir gauti jų kopiją;

28.3teisę reikalauti ištaisyti netikslius ar neteisingus asmens duomenis;

28.4teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisė būti pamirštam“);

28.5teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą;

28.6teisę nesutikti su asmens duomenų tvarkymu;

28.7teisę perkelti asmens duomenis;

28.8teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.

29.  Duomenų subjektas, Savivaldybės administracijai pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka ar elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti asmenį, patvirtinęs savo asmens tapatybę, turi teisę neatlygintinai susipažinti su Savivaldybės administracijoje tvarkomais jo duomenimis bei gauti informaciją, iš kokių šaltinių ir kokie jo asmens duomenys surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi, kokiems duomenų gavėjams teikiami ir buvo teikti per paskutinius vienerius metus.

30.  Jei duomenų subjektas, susipažinęs su savo asmens duomenimis, nustato, kad jo asmens duomenys yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs, ir kreipiasi į Savivaldybės administraciją, Savivaldybės administracija nedelsdama patikrina asmens duomenis ir duomenų subjekto rašytiniu prašymu, pateiktu asmeniškai, paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, nedelsdamas ištaiso neteisingus, netikslius, papildo neišsamius Savivaldybės administracijos tvarkomus asmens duomenis ir (ar) sustabdo tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą, kol bus ištaisyti neteisingi, netikslūs, papildyti neišsamūs asmens duomenys ar asmens duomenys bus sunaikinti.

31.  Savivaldybės administracija privalo sudaryti sąlygas duomenų subjektui įgyvendinti šiame skyriuje nustatytas teises, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus, kai reikia užtikrinti:

31.1.  nacionalinį saugumą ir gynybą;

31.2.  viešuosius interesus, nusikalstamų veikų prevenciją, tyrimą, nustatymą ar baudžiamąjį persekiojimą;

31.3.  visuomenės sveikatą ir socialinę apsaugą;

31.4.  svarbius valstybės ekonominius ar finansinius interesus;

31.5.  tarnybinės ar profesinės etikos pažeidimų prevenciją, tyrimą ir nustatymą;

31.6.  teismų nepriklausomumą ir teisminį procesą;

31.7.  duomenų subjekto ar kitų asmenų teisių ir laisvių apsaugą.

32.  Duomenų subjektas turi būti informuojamas apie apribojimą įgyvendinant savo teises, nebent tai pakenktų apribojimo tikslui.

 

VII SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ VALDYMO ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

33.     Asmens duomenų tvarkymo principų ir duomenų valdytojo pareigų įgyvendinimą užtikrina Kaišiadorių rajono savivaldybės duomenų valdymo organizacinė struktūra:

33.1.  Savivaldybės administracijos direktorius arba jį pavaduojantis asmuo;

33.2.  Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (duomenų apsaugai);

33.3.  Savivaldybės administracijos struktūrinių ar teritorinių padalinių vadovai;

33.4.  į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai;

33.5.  Savivaldybės administracijos informacinių sistemų administratorius;

33.6.  Savivaldybės administracijos darbuotojai, kuriems pavesta tvarkyti asmens duomenis.

34.  Savivaldybės administracijos direktorius arba jį pavaduojantis asmuo:

34.1.  organizuoja tinkamą Reglamento (ES) 2016/679 įgyvendinimą;

34.2.  tvirtina Asmens duomenų tvarkymo Savivaldybės administracijoje taisykles ir kitus teisės aktus, įgyvendinančius Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas;

34.3.  nustato darbuotojų teises ir pareigas vykdant asmens duomenų tvarkymą, taip pat atlieka kitas funkcijas užtikrinant asmens duomenų apsaugos organizavimą ir valdymą Savivaldybės administracijoje.

35.  Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (duomenų apsaugai) atlieka šias užduotis:

35.1.  informuoja Savivaldybės administracijos direktorių, struktūrinių bei teritorinių padalinių vadovus, Savivaldybės administracijos darbuotojus apie prievoles pagal Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas ir teikia jiems patarimus šiais klausimais;

35.2.  stebi, kaip laikomasi Reglamento (ES) 2016/679 nuostatų dėl duomenų apsaugos ir duomenų tvarkymo operacijų tinkamo atlikimo;

35.3.  gavęs prašymą, teikia patarimus dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo;

35.4.  bendradarbiauja su Valstybine duomenų apsaugos inspekcija;

35.5.  atlieka kontaktinio asmens funkcijas konsultuodamasis su Valstybine duomenų apsaugos inspekcija;

35.6.  praneša Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai apie asmens duomenų saugumo pažeidimus (3 priedas);

35.7.  pildo asmens duomenų saugumo pažeidimo žurnalą bei atlieka kitas jam pavestas užduotis (5 priedas).

36.  Savivaldybės administracijos struktūrinių ar teritorinių padalinių vadovai tinkamai organizuoja jų vadovaujamų padalinių veiklai reikalingų asmens duomenų tvarkymą:

36.1.  inicijuoja veiklai reikalingų naujų asmens duomenų tvarkymą, priima sprendimus dėl asmens duomenų gavimo ar perdavimo;

36.2.  nustato ir įgyvendina organizacines ir technines priemones, siekdami užtikrinti asmens duomenų apsaugą ir saugumą;

36.3.  paskirsto asmens duomenų tvarkymo užduotis darbuotojams ir vykdo jų įgyvendinimo priežiūrą;

36.4.  organizuoja ir užtikrina padalinių duomenų tvarkymo veiklos įrašų pildymą ir atnaujinimą (4 priedas);

36.5.  atlieka kitas funkcijas, siekdami užtikrinti tinkamą asmens duomenų tvarkymą padalinyje.

37.  Savivaldybės administracijos informacinių sistemų administratorius:

37.1.  turi užtikrinti Savivaldybės administracijos informacinės sistemos saugumą;

37.2.  turi užtikrinti Savivaldybės administracijos kompiuterinės įrangos saugumą (slaptažodžiai, prieigos suteikimas) ir apsaugą nuo kenksmingos programinės įrangos (antivirusinių programų įdiegimas, priežiūra, atnaujinimas);

37.3.  turi užtikrinti bendrų spausdintuvų, skenerių individualų naudojimą, suteikiant darbuotojams individualią prieigą, saugos prisijungimo kodus.

38.  Savivaldybės administracijos darbuotojai, tvarkantys asmens duomenis, privalo:

38.1.  laikytis Reglamento (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Taisyklių bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą;

38.2.  užtikrinti tvarkomų asmens duomenų saugumą;

38.3.  Savivaldybės administracijos  darbuotojams draudžiama tvarkyti asmens duomenis, kurie nėra reikalingi jų funkcijoms vykdyti. 

 

VIII SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO VEIKLOS PRIEMONĖS IR ĮRAŠAI

 

39.  Savivaldybės administracija tvarko asmens duomenis, būtinus įgyvendinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme numatytas savivaldos savarankiškąsias funkcijas ir valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas.

40.  Savivaldybės administracija, įgyvendindama pavestas funkcijas, tvarkomų asmens duomenų neperduoda į trečiąsias valstybes ar tarptautinėms organizacijoms.

41.  Įgyvendindami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą bei kituose įstatymuose numatytas funkcijas, Savivaldybės administracija tvarko duomenų subjektų pateiktus prašymus, kuriuose pateikiami asmens duomenys, tvarko duomenis automatizuotomis priemonėmis – informacinėmis sistemomis, taip pat tvarko iš kitų šaltinių gaunamus asmens duomenis, teikia duomenis kitiems duomenų gavėjams bei pasitelkia kitus duomenų tvarkytojus.

42.  Užtikrinant asmens duomenų tvarkymo principų įgyvendinimą, tvarkant asmens duomenis, pateiktus prašymuose, taikomos šios dokumentuose pateiktų asmens duomenų apsaugos ir saugojimo priemonės:

42.1.  taikomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme nustatyti reikalavimai ir įgyvendinamos įstatyme nustatytos priemonės;

42.2.  Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatytos priemonės;

42.3.  įgyvendinamos prieigos prie dokumentų ribojimo ir kontrolės priemonės;

42.4.  įgyvendinamos kitos dokumentų apsaugos ir saugojimo priemonės (nuo sunaikinimo gaisro metu ir kt.);

42.5.  taikomos kitos dokumentų apsaugos priemonės, atsižvelgiant į planuojamą konkrečią asmens duomenų tvarkymo veiklą.

43.  Užtikrinant asmens duomenų tvarkymo principų įgyvendinimą, tvarkant asmens duomenis Savivaldybės administracijos informacinėse sistemose, taikomos Duomenų saugos nuostatuose nustatytos priemonės.

44.  Savivaldybės administracija, tvarkydama asmens duomenis, dokumentuoja kiekvieną asmens duomenų tvarkymo veiklą Duomenų tvarkymo veiklos įrašuose. Duomenų tvarkymo veiklos įrašuose dokumentuojama ši su asmens duomenų tvarkymu susijusi informacija (4 priedas):

44.1.  duomenų valdytojas;

44.2.  duomenų naudotojas;

44.3.  duomenų apsaugos pareigūnas, jo kontaktiniai duomenys;

44.4.  duomenų tvarkymo tikslas;

44.5.  duomenų subjektų kategorijų aprašymas;

44.6.  asmens duomenų kategorijų aprašymas;

44.7.  duomenų tvarkymo teisinis pagrindas;

44.8.  atliekamos asmens duomenų tvarkymo operacijos;

44.9.  duomenų gavėjų kategorijos;

44.10.  duomenų saugojimo ir ištrynimo terminai;

44.11.  taikomų techninių ir organizacinių saugumo priemonių aprašymas;

44.12.  darbuotojai, tvarkantys asmens duomenis;

44.13.  duomenų įvedimo, keitimo data.

45.  Duomenų tvarkymo veiklos įrašai yra sudėtinė organizacinių priemonių, užtikrinančių asmens duomenų tvarkymo principų įgyvendinimą, dalis. Už duomenų veiklos įrašų pildymą, atnaujinimą yra atsakingas Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (duomenų apsaugai).

46.  Inicijuojant naują asmens duomenų tvarkymo veiklą, Savivaldybės administracija atlieka poveikio duomenų apsaugai vertinimą (2 priedas) šių Taisyklių IX skyriaus nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

POVEIKIO DUOMENŲ APSAUGAI VERTINIMO INICIJAVIMAS

 

47.  Inicijuojant naują asmens duomenų tvarkymo veiklą, poveikio duomenų apsaugai vertinimas atliekamas šiais atvejais:

47.1.  planuojant naudoti naujas technologijas asmens duomenų tvarkymui (inicijuojamas programinės ar techninės įrangos įsigijimas, pakeitimas ar kuriama nauja informacinė sistema);

47.2.  planuojant tvarkyti specialiųjų kategorijų duomenis ar duomenis apie apkaltinamuosius nuosprendžius ir nusikalstamas veikas;

47.3.  pasikeitus duomenų tvarkymo operacijoms, dėl kurių buvo atliktas poveikio duomenų apsaugai vertinimas;

47.4.  planuojant vykdyti sistemingą viešosios vietos stebėjimą dideliu mastu;

47.5.  planuojant vykdyti sistemingą ir išsamų su fiziniais asmenimis susijusių asmeninių aspektų vertinimą, kuris yra grindžiamas automatizuotu tvarkymu, įskaitant profiliavimą, ir kuriuo remiantis būtų priimami sprendimai, kuriais padaromas su fiziniu asmeniu susijęs teisinis poveikis arba kurie daro panašų didelį poveikį fiziniam asmeniui;

47.6.  Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nustatytais atvejais;

47.7.  kitais atvejais, jei kyla abejonių, jog planuojama duomenų tvarkymo veikla gali daryti neigiamą poveikį asmenų privatumui ir jų pagrindinėms teisėms bei laisvėms.

48.  Poveikio duomenų apsaugai vertinimas neatliekamas, jei Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija yra nustačiusi, jog planuojamai duomenų tvarkymo veiklai (duomenų tvarkymo operacijai) poveikio duomenų apsaugai vertinti nereikia.

49.  Tais atvejais, jei planuojama duomenų tvarkymo veikla yra tiesiogiai nustatyta naujai priimtais įstatymais ir poįstatyminiais teisės aktais, kuriuos savivaldybė privalo įgyvendinti, gali būti kreipiamasi į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo tikslingumo.

50.  Duomenų tvarkymą inicijuojantis padalinys turi pateikti Savivaldybės administracijos direktoriui prašymą dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo, kuriame turi būti nurodyti asmens duomenų tvarkymo pobūdis, tikslai, teisinis pagrindas, planuojamos tvarkyti asmens duomenų kategorijos, nurodytos galimos planuojamo duomenų tvarkymo grėsmės ir neigiamos poveikio asmenų privatumui ir asmenų pagrindinėms teisėms bei laisvėms.

51.  Duomenų tvarkymą inicijuojantis padalinys parengtą prašymą dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo teikia ir duomenų apsaugos pareigūnui, kuris vertina prašyme nurodytą informaciją ir pateikia savo išvadą, ar planuojama asmens duomenų tvarkymo veikla gali kelti grėsmę asmenų privatumui ir jų pagrindinėms teisėms bei laisvėms.

52.  Tais atvejais, kai dėl planuojamos duomenų tvarkymo veiklos gali kilti didelis pavojus asmens duomenų apsaugai, kurio duomenų valdytojas negali sumažinti tinkamomis priemonėmis arba tokių priemonių taikymas pareikalautų nepagrįstai didelių išlaidų, Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo gali pavesti Savivaldybės administracijos vyriausiajam specialistui (duomenų apsaugai) kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją dėl išankstinės konsultacijos, Reglamento (ES) 2016/679 36 straipsnio nustatytais pagrindais ir tvarka.

53.  Prašymas dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo yra registruojamas dokumentų valdymo sistemoje.

 

X SKYRIUS

POVEIKIO DUOMENŲ APSAUGAI VERTINIMO ATLIKIMAS

 

54.  Poveikio duomenų apsaugai vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ar sudaryta darbo grupė, turintys teisinių, informacinių technologijų, duomenų apsaugos, rizikos valdymo metodų taikymų žinių ir patirties.

55.  Asmuo (darbo grupės vadovas), Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas vykdyti poveikio duomenų apsaugai vertinimą, gavęs duomenų tvarkymą inicijuojančio padalinio prašymą dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo, ne vėliau kaip per 5 d. d. organizuoja posėdį, kuriame dalyvauja planuojamos duomenų tvarkymo veiklos padalinio vadovas ir/ar atstovai.

56.  Planuojamos duomenų tvarkymo veiklos poveikio duomenų apsaugai vertinimas atliekamas taikant rizikos vertinimo metodus ir parengiama poveikio duomenų apsaugai vertinimo išvada.

57.  Išvadoje pateikiamas asmens duomenų tvarkymo pobūdis, tikslai ir teisinis pagrindas bei sistemingas numatytų tvarkymo operacijų aprašymas. Duomenų tvarkymo operacijų reikalingumo ir proporcingumo, palyginti su tikslais vertinimas. Duomenų subjektų teisėms ir laisvėms kylančių pavojų vertinimas. Taip pat pateikiamos pavojaus pašalinti numatytos priemonės, įskaitant apsaugos priemones, saugumo priemones ir mechanizmus, kuriais užtikrinama asmens duomenų apsauga.

58.  Asmuo (darbo grupės vadovas), Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas vykdyti poveikio duomenų apsaugai vertinimą, parengtą Poveikio duomenų apsaugai vertinimo išvadą registruoja Dokumentų valdymo sistemoje.

59.  Asmuo (darbo grupės vadovas) parengtą Poveikio duomenų apsaugai vertinimo išvadą teikia Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris priima sprendimą dėl pritarimo planuojamai asmens duomenų tvarkymo veiklai.

60.  Tik Savivaldybės administracijos direktoriui pritarus planuojamai asmens duomenų tvarkymo veiklai, duomenų tvarkymą inicijuojantis padalinys turi teisę pradėti duomenų tvarkymą, papildo duomenų tvarkymo veiklos įrašą bei įgyvendina kitas priemones, būtinas pasiruošti tokiam duomenų tvarkymui.

 

XI SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ SAUGUMO PAŽEIDIMŲ KONTROLĖ

 

61.  Įvykus asmens duomenų saugumo pažeidimui, asmens duomenis tvarkantis asmuo nedelsdamas informuoja tiesioginį vadovą bei imasi visų įmanomų priemonių pažeidimo galimai žalai sumažinti.

62.  Savivaldybės administracijos struktūrinių ar teritorinių padalinio vadovas nustato, ar tikrai buvo padarytas asmens duomenų saugumo pažeidimas, ir nedelsdamas apie tai informuoja Savivaldybės administracijos direktorių bei Savivaldybės administracijos vyriausiąjį specialistą (duomenų apsaugai), nurodydamas visas asmens duomenų saugumo pažeidimo aplinkybes.

63.  Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (duomenų apsaugai) per 72 valandas nuo pažeidimo nustatymo momento kreipiasi į Valstybinę asmens duomenų apsaugos inspekciją pateikdamas nustatytos formos pranešimą (3 priedas) apie asmens duomenų saugumo pažeidimą, nebent asmens duomenų pažeidimas neturėtų kelti pavojaus fizinių asmenų teisės ir laisvėms.

64.  Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (duomenų apsaugai) pateikia nustatytos formos informaciją duomenų subjektui, jei dėl asmens duomenų saugumo pažeidimo gali kilti pavojus fizinių asmenų teisės ir laisvėms. Jei duomenų subjekto nustatyti neįmanoma, informacija apie įvykusį saugumo pažeidimą skelbiama viešai.

65.  Savivaldybės administracijos direktorius gali sudaryti nuolatinę darbo grupę (komisiją) iš kompetentingų duomenų apsaugos srityje darbuotojų, kurie vertintų kiekvieno asmens duomenų saugumo pažeidimą, siekiant nustatyti tokio pažeidimo atsiradimo priežastis, neigiamas pažeidimo pasekmes bei siūlytų priemones, padedančias išvengti tokių pažeidimų ateityje.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66.  Savivaldybės administracijos darbuotojai su šiomis Taisyklėmis supažindinami Savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“.

67.  Už Taisyklių laikymosi priežiūrą ir kontrolę atsakingi Savivaldybės administracijos struktūrinių ir teritorinių padalinių vadovai.

68.  Šios Taisyklės periodiškai, ne rečiau kaip kartą per 2 metus, apsvarstomos ir prireikus atnaujinamos. Už jų atnaujinimą atsakingas Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (duomenų apsaugai).

69.  Savivaldybės administracijos darbuotojai, pažeidę šių Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________________________

 

Asmens duomenų tvarkymo

Kaišiadorių rajono savivaldybės

administracijoje taisyklių

1 priedas

 

(Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo (darbuotojo) įsipareigojimo saugoti asmens duomenų paslaptį forma)

_______________________________________________

(Įsipareigojimą pateikiančio asmens vardas, pavardė didžiosiomis raidėmis)

 

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJO (DARBUOTOJO) ĮSIPAREIGOJIMAS SAUGOTI ASMENS DUOMENŲ PASLAPTĮ

____________________________

(data)

Kaišiadorys

 

Aš suprantu:

kad dirbdamas (-a) naudosiu ir tvarkysiu asmens duomenis, kurie negali būti atskleisti ar perduoti neįgaliotiems asmenims ar institucijoms;

kad netinkamas asmens duomenų tvarkymas gali užtraukti atsakomybę pagal Lietuvos Respublikos įstatymus;

kad draudžiama perduoti ar dalintis su kitais asmenimis įstaigos viduje ar už jos ribų slaptažodžiais ir kitais duomenimis, leidžiančiais programinėmis ir techninėmis priemonėmis naudotis bet kokios formos asmens duomenimis.

Aš pasižadu ir įsipareigoju:

saugoti asmens duomenų paslaptį;

tvarkyti asmens duomenis, vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, taip pat pareigybės aprašymu ir taisyklėmis, reglamentuojančiomis man patikėtas asmens duomenų tvarkymo funkcijas;

neatskleisti, neperduoti ir nesudaryti sąlygų įvairiomis priemonėmis susipažinti su tiek įstaigos viduje, tiek už jos ribų tvarkoma informacija nė vienam asmeniui, kuris nėra įgaliotas naudotis šia informacija;

pranešti Savivaldybės administracijos direktoriui ir duomenų apsaugos įgaliotiniui apie bet kokį įtartiną elgesį ar situaciją, kurie gali kelti grėsmę asmens duomenų saugumui.

Aš žinau:

kad už bet kokį šio įsipareigojimo nesilaikymą ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo pažeidimą turėsiu atsakyti pagal galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus;

kad šis įsipareigojimas galios visą mano darbo Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijoje ar Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos ir mero sekretoriate laiką ir pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas arba pasibaigus darbo santykiams;

kad duomenų subjektas turi teisę reikalauti atlyginti turtinę ar neturtinę žalą, patirtą dėl neteisėto asmens duomenų tvarkymo arba kitų duomenų valdytojo veikimo ar neveikimo;

kad duomenų valdytojas, duomenų tvarkytojas arba kitas asmuo atlygina asmeniui padarytą žalą, o nuostolį išreikalauja įstatymų nustatyta tvarka iš asmens duomenis tvarkančio darbuotojo, dėl kurio kaltės atsirado ši žala.

Aš esu susipažinęs (-usi) su Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais atsakomybę bei duomenų saugą.

 

(Valstybės tarnautojo (darbuotojo) pareigos)         (Parašas)                               (Vardas, pavardė)

 

 

__________________________________

 

 

Asmens duomenų tvarkymo

Kaišiadorių rajono savivaldybės

administracijoje taisyklių

2 priedas

 

Poveikio duomenų apsaugai vertinimas

 

1.   Priežastys, dėl kurių būtina atlikti poveikio duomenų apsaugai vertinimą

Planuojamos vykdyti veiklos aprašymas, jos tikslai ir planuojamos atlikti asmens duomenų tvarkymo operacijos. Paaiškinimas, kodėl būtina atlikti poveikio duomenų apsaugai vertinimą. Jei reikia, prie formos pridedami susiję dokumentai.

 

 

2.   Asmens duomenų tvarkymo aprašymas

Aprašomi asmens duomenų rinkimo, naudojimo, saugojimo ir naikinimo veiksmai, nurodoma, iš kokių šaltinių bus renkami duomenys, kam bus teikiami (galima pateikti asmens duomenų tvarkymo veiksmų schemą). Aprašoma, kokie asmens duomenų tvarkymo veiksmai gali kelti pavojų fizinių asmenų teisėms ir laisvėms.

 

 

Aprašomas tvarkymo mastas: kokių kategorijų asmens duomenys bus tvarkomi; ar bus tvarkomi specialių kategorijų asmens duomenys arba duomenys apie apkaltinamuosius nuosprendžius ir nusikalstamas veikas; kiek duomenų, kaip dažnai bus renkama ir naudojama; kaip ilgai bus saugomi asmens duomenys; nurodomas apytikslis duomenų subjektų skaičius bei geografinė duomenų tvarkymo aprėptis.

 

 

 

Aprašomas duomenų tvarkymo pobūdis: kokio pobūdžio santykiai sieja Jūsų įmonę su duomenų subjektais; ar duomenų subjektai turės galimybę kontroliuoti duomenų tvarkymą; ar duomenų subjektai gali numatyti, kad jų asmens duomenys bus tvarkomi šiuo būdu; ar bus tvarkomi vaikų ir kitų pažeidžiamų asmenų duomenys; įvertinama, ar toks duomenų tvarkymas yra saugus; ar duomenų tvarkymo technologijos yra naujos, ar egzistuojančios technologijos bus panaudotos kitokiu būdu; koks yra technologijų išsivystymo lygis šioje srityje; ar yra kokių nors visuomeninių ar pan. problemų ar klausimų, į kuriuos būtina atsižvelgti; nurodoma, ar yra įsipareigojimas laikytis patvirtinto elgesio kodekso ar patvirtinto sertifikavimo mechanizmo.

 

Aprašomi asmens duomenų tvarkymo tikslai: kokį rezultatą siekiama gauti; kokį poveikį tai turės fiziniams asmenims; kokia yra tokio duomenų tvarkymo nauda Jūsų įmonei bei kitiems asmenims.

 

 

3.   Konsultacijos

Aprašoma, kaip planuojama sužinoti suinteresuotų asmenų nuomonę, arba pagrindžiama, kodėl to daryti nebūtina: kokių asmenų nuomonę planuojama gauti; kokie asmenys bus pasitelkti Jūsų įmonėje, ar bus pasitelkti duomenų tvarkytojai; ar planuojama konsultuotis su duomenų saugos ekspertais ar kitokių sričių ekspertais.

 

 

4.   Būtinumo ir proporcingumo įvertinimas

Aprašomas asmens duomenų tvarkymo teisėtumas ir tvarkymo proporcingumas: nurodomas teisėto tvarkymo pagrindas; įvertinama, ar tvarkant asmens duomenis bus pasiektas Jūsų tikslas; ar tą patį rezultatą įmanoma pasiekti kitokiu būdu; kokiu būdu bus išvengta veiklos sutrikimų; kaip bus užtikrinta duomenų kokybė ir įgyvendintas duomenų kiekio mažinimo principas; kokia informacija bus pateikta duomenų subjektams; kaip Jūsų įmonė planuoja įgyvendinti duomenų subjektų teises; kokiu būdu bus užtikrinta, kad duomenų tvarkytojas laikytųsi reikalavimų; kokiu būdu bus užtikrintas į užsienio valstybes teikiamų asmens duomenų saugumas.

 

 

5.   Pavojų nustatymas ir įvertinimas

Aprašomas pavojaus ir poveikio fiziniam asmeniui pobūdis. Jei būtina, aprašoma susijusi verslo rizika.

Žalos tikimybė

Žalos sunkumas

Bendras pavojaus lygis

 

 

 

Mažai tikėtina,

tikėtina ar labai tikėtina

Minimali,

reikšminga ar sunki

Žemas,

vidutinis ar aukštas

 

6.   Priemonių sumažinti riziką nustatymas

Nurodomos papildomos priemonės, kurių galima imtis siekiant sumažinti ar panaikinti aukšto ar vidutinio lygio pavojus.

Pavojus

Priemonės sumažinti ar pašalinti pavojų

Priemonės pritaikymo rezultatas

Likęs pavojus

Priemonė patvirtinta

 

 

Pašalinta,

sumažinta, priimtina rizika

 

Žemas,

vidutinis ar aukštas

Taip, ne

 

7.   Išvados ir sprendimai

Nurodomos priemonės ir įvardijamas likęs pavojus

Vardas, pavardė, data, parašas

Pastabos

Priemonės patvirtintos:

 

Įtraukti numatytas priemones į veiklos planą, nustatant atlikimo terminą ir atsakingus asmenis

Likęs pavojus pripažintas priimtina rizika:

 

 

 

Jei priimtina rizika pripažintas aukšto lygio pavojus priimtinas, privaloma kreiptis dėl išankstinės konsultacijos į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją

 

 

Duomenų apsaugos pareigūno nuomonė

 

Duomenų apsaugos pareigūno nuomonė turi būti pateikta dėl asmens duomenų tvarkymo teisėtumo, planuojamų priemonių pavojams mažinti ar pašalinti bei dėl galimybės toliau tvarkyti asmens duomenis.

 

Nurodoma duomenų apsaugos pareigūno nuomonė:

 

Vardas, pavardė, data, parašas

 

 

Nurodoma, ar atsižvelgta į duomenų apsaugos pareigūno nuomonę

 

Jeigu atmesta, pagrindžiama, kodėl.

 

Vardas, pavardė, data, parašas

 

Gautos kitų asmenų nuomonės

Trumpai aprašomos kitų asmenų nuomonės ir nurodoma, ar į jas atsižvelgta. Jeigu sprendimas skiriasi nuo susijusių asmenų nuomonės, pagrindžiama, kodėl.

 

Vardas, pavardė, data, parašas

 

Už šio poveikio duomenų apsaugai vertinimo priežiūrą paskirtas atsakingas asmuo

Pastaba. Duomenų apsaugos pareigūnas turi prižiūrėti asmens duomenų tvarkymo atitiktį poveikio duomenų apsaugai vertinime nurodytoms išvadoms ir sprendimams.

 

 

 

 

Vardas, pavardė, data, parašas

 

 

 

________________________________________

 

Asmens duomenų tvarkymo

Kaišiadorių rajono savivaldybės

administracijoje taisyklių

3 priedas

                                                                                                                                                                      

                                                                                                                                                                      

 

(Pranešimo apie asmens duomenų saugumo pažeidimą forma)

                                                                                                                                                                

(duomenų valdytojo (juridinio asmens) pavadinimas)

                                                                                                                                                                

(juridinio asmens kodas ir buveinės adresas, asmens duomenų tvarkymo vieta)

                                                                                                                                                                

(telefono ryšio nr. ir (ar) elektroninio pašto adresas, ir (ar) elektroninės siuntos pristatymo dėžutės adresas)

Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai

 

PRANEŠIMAS

APIE ASMENS DUOMENŲ SAUGUMO PAŽEIDIMĄ

 

_____ Nr._________

(data) (rašto numeris)

 

1. Asmens duomenų saugumo pažeidimo apibūdinimas

1.1.        Asmens duomenų saugumo pažeidimo data ir laikas:

Asmens duomenų saugumo pažeidimo:

Data ______________ Laikas __________

Asmens duomenų saugumo pažeidimo nustatymo:

Data ______________ Laikas __________

1.2.        Asmens duomenų saugumo pažeidimo vieta (pažymėti tinkamą (-us):

ð            Informacinė sistema

ð            Duomenų bazė

ð            Tarnybinė stotis

ð            Internetinė svetainė

ð            Debesų kompiuterijos paslaugos

ð            Nešiojami / mobilus įrenginiai

ð            Neautomatiniu būdu susistemintos bylos (archyvas)

ð            Kita _______________________________________________________________

1.3.        Asmens duomenų saugumo pažeidimo aplinkybės (pažymėti tinkamą (-us):

ð     Asmens duomenų konfidencialumo praradimas (neautorizuota prieiga ar atskleidimas)

ð     Asmens duomenų vientisumo praradimas (neautorizuotas asmens duomenų pakeitimas)

ð     Asmens duomenų prieinamumo praradimas (asmens duomenų praradimas, sunaikinimas)

1.4. Apytikslis duomenų subjektų, kurių asmens duomenų saugumas pažeistas, skaičius:

__________________________________________________________________________

1.5. Duomenų subjektų, kurių asmens duomenų saugumas pažeistas, kategorijos (atskiriamos pagal jai būdingą požymį):

__________________________________________________________________________

1.6. Asmens duomenų, kurių saugumas pažeistas, kategorijos (pažymėti tinkamą (-as):

ð     Asmens tapatybę patvirtinantys asmens duomenys (vardas, pavardė, amžius, gimimo data, lytis ir kt.):

__________________________________________________________________________

ð     Specialių kategorijų asmens duomenys (duomenys, atskleidžiantys rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus, ar narystę profesinėse sąjungose, genetiniai duomenys, biometriniai duomenys, sveikatos duomenys, duomenys apie lytinį gyvenimą ir lytinę orientaciją):

__________________________________________________________________________

ð     Duomenys apie apkaltinamuosius nuosprendžius ir nusikalstamas veikas:

__________________________________________________________________________

ð     Prisijungimo duomenys ir (ar) asmens identifikaciniai numeriai (pavyzdžiui, asmens kodas, mokėtojo kodas, slaptažodžiai):

__________________________________________________________________________

ð     Kiti:

__________________________________________________________________________

ð     Nežinomi (pranešimo teikimo metu)

1.7. Apytikslis asmens duomenų, kurių saugumas pažeistas, skaičius:

_________________________________________________________________________

1.8. Kita duomenų valdytojo nuomone reikšminga informacija apie asmens duomenų saugumo pažeidimą:

__________________________________________________________________________

2.   Galimos asmens duomenų saugumo pažeidimo pasekmės

 

2.1. Konfidencialumo praradimo atveju:

ð     Asmens duomenų išplitimas labiau nei yra būtina ir duomenų subjekto kontrolės praradimas savo asmens duomenų atžvilgiu (pavyzdžiui, asmens duomenys išplito internete)

ð     Skirtingos informacijos susiejimas (pavyzdžiui, gyvenamosios vietos adreso susiejimas su asmens buvimo vieta realiu laiku)

ð     Galimas panaudojimas kitais, nei nustatytais ar neteisėtais tikslais (pavyzdžiui, komerciniais tikslais, asmens tapatybės pasisavinimo tikslu, informacijos panaudojimo prieš asmenį tikslu)

ð     Kita

_______________________________________________________________________

2.2. Vientisumo praradimo atveju:

 

ð     Pakeitimas į neteisingus duomenis, dėl ko asmuo gali netekti galimybės naudotis paslaugomis

ð     Pakeitimas į galiojančius duomenis, kad asmens duomenų tvarkymas būtų nukreiptas (pavyzdžiui, pavogta asmens tapatybė susiejant vieno asmens identifikuojančius duomenis su kito asmens biometriniais duomenimis)

ð     Kita

__________________________________________________________________________

2.3. Duomenų prieinamumo praradimo atveju:

ð     Dėl asmens duomenų trūkumo negalima teikti paslaugų (pavyzdžiui, administracinių procesų sutrikdymas, dėl ko negalima prieiti, pavyzdžiui, prie asmens sveikatos istorijų ir teikti pacientams sveikatos paslaugų, arba įgyvendinti duomenų subjekto teises)

ð     Dėl klaidų asmens duomenų tvarkymo procesuose negalima teikti tinkamos paslaugos (pavyzdžiui, asmens sveikatos istorijoje neliko informacijos apie asmens alergijas, tam tikra informacija iš mokesčių deklaracijos išnyko, dėl ko negalima tinkamai apskaičiuoti mokesčių ir pan.)

ð     Kita

__________________________________________________________________________

2.4. Kita:

__________________________________________________________________________

3.   Priemonės, kurių imtasi siekiant pašalinti pažeidimą ar sumažinti jo pasekmes

 

3.1. Taikytos priemonės siekiant sumažinti poveikį duomenų subjektams:

__________________________________________________________________________

3.2.   Taikytos priemonės siekiant pašalinti asmens duomenų saugumo pažeidimą:

__________________________________________________________________________

3.3. Taikytos priemonės siekiant, kad pažeidimas nepasikartotų:

__________________________________________________________________________

3.4. Kita:

__________________________________________________________________________

4.   Siūlomos priemonės asmens duomenų saugumo pažeidimo pasekmėms sumažinti

__________________________________________________________________________

5.   Duomenų subjektų informavimas apie asmens duomenų saugumo pažeidimą

 

5.1. Duomenys apie informavimo faktą:

ð     Taip, duomenų subjektai informuoti (nurodoma data)____________________________

ð     Ne, bet jie bus informuoti (nurodoma data)____________________________________

ð     Ne____________________________________________________________________

5.2. Duomenų subjektų, kurių asmens duomenų saugumas pažeistas, neinformavimo priežastys:

ð     Ne, nes nekyla didelis pavojus duomenų subjektų teisėms ir laisvėms (nurodoma kodėl) __________________________________________________________________________

ð     Ne, nes įgyvendintos tinkamos techninės ir organizacinės priemonės, užtikrinančios, kad asmeniui, neturinčiam leidimo susipažinti su asmens duomenimis, jie būtų nesuprantami (nurodomos kokios) __________________________________________________________________________

ð     Ne, nes įgyvendintos tinkamos techninės ir organizacinės priemonės, užtikrinančios, kad nekiltų didelis pavojus duomenų subjektų teisėms ir laisvėms (nurodomos kokios) __________________________________________________________________________

ð     Ne, nes tai pareikalautų neproporcingai daug pastangų ir apie tai viešai paskelbta (arba taikyta panaši priemonė) (nurodoma kada ir kur paskelbta informacija viešai arba jei taikyta kita priemonė, nurodoma kokia ir kada taikyta)

__________________________________________________________________________

ð     Ne, nes dar neidentifikuoti duomenų subjektai, kurių asmens duomenų saugumas pažeistas

 

5.3. Informacija, kuri buvo pateikta duomenų subjektams (gali būti pridėtas pranešimo duomenų subjektui kopija):

________________________________________________________________________

5.4. Būdas, kokiu duomenų subjektai buvo informuoti:

ð     Paštu

ð     Elektroniniu paštu

ð     Kitu būdu __________________________________________________________________________

5.5. Informuotų duomenų subjektų skaičius _______________________________________

6.  Asmuo, galintis suteikti daugiau informacijos apie asmens duomenų saugumo pažeidimą (duomenų apsaugos pareigūnas ar kitas kontaktinis asmuo)

 

6.1. Vardas ir pavardė________________________________________________________

6.2. Telefono ryšio numeris ___________________________________________________

6.3. Elektroninio pašto adresas _________________________________________________

6.4. Pareigos _______________________________________________________________

6.5. Darbovietės pavadinimas ir adresas__________________________________________

7.  Pranešimo pateikimo Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai pateikimo vėlavimo priežastys

8.   Kita reikšminga informacija

 

(pareigos)

 

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

_____________________________

 

Asmens duomenų tvarkymo

Kaišiadorių rajono savivaldybės

administracijoje taisyklių

4 priedas

 

Duomenų tvarkymo veiklos įrašai

 

1. Duomenų valdytojas:

1.1 Duomenų naudotojas

Pašto adresas

Telefono ryšio numeris

Elektroninio pašto adresas

Kitos ryšių priemonės (pvz., interneto svetainės adresas, el. siuntos pristatymo dėžutės adresas)

 

2. Duomenų apsaugos pareigūnas:

 

Pašto adresas

Telefono ryšio numeris

Elektroninio pašto adresas

Kitos ryšių priemonės

 

 

 

3. Duomenų tvarkymo tikslas:

4. Duomenų subjektų kategorijų aprašymas:

5. Asmens duomenų kategorijų aprašymas:

6. Duomenų tvarkymo teisinis pagrindas:

7. Atliekamos asmens duomenų tvarkymo operacijos:

8. Duomenų gavėjų kategorijos:

9. Asmens duomenų perdavimai į trečiąją valstybę arba tarptautinei organizacijai  (kai taikoma):

 

Trečiosios valstybės arba tarptautinės organizacijos, kuriai perduodami asmens duomenys, pavadinimas:

 

BDAR 49 straipsnio 1 dalies antroje pastraipoje nurodytais duomenų perdavimų atvejais tinkamų apsaugos priemonių dokumentai:

 

 

Kita informacija, susijusi su asmens duomenų perdavimu

10. Numatomi asmens duomenų saugojimo, ištrynimo terminai:

11. Bendras duomenų saugumo priemonių aprašymas:

 

Techninės saugumo priemonės:

 

 

 

Organizacinės saugumo priemonės:

 

 

12. Kita informacija:

Duomenų įvedimo, keitimo data:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

______________________________________________________________

 

 

Asmens duomenų tvarkymo

Kaišiadorių rajono savivaldybės

administracijoje taisyklių

5 priedas

 

 

(Asmens duomenų saugumo pažeidimų žurnalo forma)

 

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

ASMENS DUOMENŲ SAUGUMO PAŽEIDIMŲ ŽURNALAS

 

 

Eil. nr.

 

Pažeidimo nustatymo data, valanda (minučių tikslumu) ir vieta

Darbuotojas ar kitas subjektas, pranešęs apie pažeidimą (vardas, pavardė, pareigos)

Pažeidimo padarymo data ir vieta

Pažeidimo pradžia ir pabaiga, pobūdis, tipas, aplinkybės

Duomenų subjektų, kurių asmens duomenų saugumas pažeistas, kategorijos ir apytikslis skaičius

Asmens duomenų, kurių saugumas pažeistas, kategorijos ir apimtis

Tikėtinos pažeidimo pasekmės bei pavojus fizinių asmenų teisėms ir laisvėms

Priemonės, kurių buvo imtasi pažeidimui pašalinti ir (ar) neigiamoms pažeidimo pasekmėms sumažinti

Darbuotojas, ar kitas subjektas, pašalinęs pažeidimą (vardas, pavardė, pareigos)

Informacija, ar apie pažeidimą buvo pranešta Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, ir priimto sprendimo motyvai

Informacija, ar apie pažeidimą buvo pranešta duomenų subjektui

(-ams), ir priimto sprendimo motyvai

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________________________