JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOBILIOJO DARBO SU JAUNIMU IR DARBO SU JAUNIMU GATVĖJE VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2024 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 3 d. Nr. 2V-129 (1.4E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-263 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų agentūrai“, pagal kurį Jaunimo reikalų agentūra įgyvendina 1.2.2 priemonę „Įgyvendinti jaunimo politikai skirtas priemones“ (įgyvendinant Nacionalinės jaunimo politikos 2022–2024 metų veiksmų plano priemones): 1.2.2.4. „Konkurso būdu atrinkti ir finansuoti organizacijas, taikančias bent vieną darbo su jaunimu formą“ bei įgyvendinant šio įsakymo 1.2 papunktyje nurodytas priemones, vykdant šią funkciją: „1.8.4. laikantis PAT nustatytų terminų, patvirtinti jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų 2023 metų ir 2023–2024 metų projektų ir programų atrankos konkursų nuostatus ir paskelbti konkursus“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. GD-7193 „Dėl Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus Jono Laniausko nusišalinimo“ ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje veiklos projektų finansavimo 2024 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyresniajai patarėjai Gintarei Stankevičienei teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje veiklos projektų finansavimo 2024 metais konkursą.

 

 

 

Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vedėja,                                                       Eglė Došienė

pavaduojanti direktorių


 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2023 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. 2V-129 (1.4E)

 

MOBILIOJO DARBO SU JAUNIMU IR DARBO SU JAUNIMU GATVĖJE VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2024 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje veiklos projektų finansavimo 2024 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų mobilųjį darbą su jaunimu ir (ar) darbą su jaunimu gatvėje vykdančių įstaigų veikloms finansuoti bei komandos palaikymui užtikrinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. A priemonė – Nuostatų 14.1. papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė mobilųjį darbą su jaunimu vykdančioms įstaigoms, kuriai numatytas Nuostatų 12.3.1. papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 17.1–17.6. ir 18.1. papunkčiuose nustatytus reikalavimus;

2.2. B priemonė – Nuostatų 14.2 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė darbą su jaunimu gatvėje vykdančiom įstaigoms, kuriai numatytas Nuostatų 12.3.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 17.1–17.6. ir 18.2. papunkčiuose nustatytus reikalavimus;

2.3. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekto numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas). Dalyviu nelaikomas projekto vadovas, projekto veiklų įgyvendintojas;

2.4. darbas su bendruomene –  mobilųjį darbą su jaunimu ir (ar) darbą su jaunimu gatvėje vykdančios organizacijos kryptinga veikla, kuria siekiama stiprinti gyvenamosios vietos bendruomenės (toliau – bendruomenė) narių tarpusavio bendradarbiavimą, sprendžiant su jaunimu susijusias problemas, ir kuri apima tarpžinybinį ir tarpinstitucinį bendradarbiavimą, jaunimo interesų atstovavimą, bendrų projektų ir renginių rengimą, jaunimo iniciatyvų palaikymą, darbą su vaikais iki 14 m., jaunuolių tėvais ir kt.;

2.5. darbas su jaunimu gatvėje –  darbo su jaunimu forma, kurią vykdant dirbantys su jaunimu asmenys mezga santykius su atskirais jaunais žmonėmis ar jų grupėmis jų susibūrimo vietose (žaidimų aikštelėse, gatvėse, kiemuose, parkuose, prekybos centruose, kavinėse ir pan.). Asmenys, dirbantys su jaunimu, jaunimui įvairiomis formomis teikia asmeninę, socialinę bei ugdomąją pagalbą arba siunčia, palydi į jau egzistuojančias institucijas, organizacijas;

2.6. darbas su jaunimo grupėmis – kryptinga darbą su jaunimu gatvėje vykdančios organizacijos veikla, kuri padeda stiprinti jaunimo tarpusavio ryšius ir įgyvendinti jaunimo ugdymo tikslus;

2.7. darbuotojas, vykdantis darbą su jaunimu gatvėje (vykdytojas) – su jaunais žmonėmis neformaliose susibūrimo vietose dirbantis asmuo, skatinantis jaunų žmonių asmeninį ir socialinį tobulėjimą, stiprinantis žmogaus prisitaikymo prie aplinkos gebėjimus bei turintis šiam darbui reikalingą išsilavinimą (socialinio darbo, socialinės pedagogikos, psichologijos studijos) ar įgytą jaunimo darbuotojo sertifikatą ir kompetenciją;

2.8. darbuotojas, vykdantis mobilųjį darbą su jaunimu (vykdytojas) – su jaunimu mobilių išvykų metu dirbantis asmuo, skatinantis asmeninį ir socialinį jaunimo tobulėjimą, stiprinantis jauno žmogaus prisitaikymo prie aplinkos gebėjimus bei turintis šiam darbui reikalingą kompetenciją;

2.9. gyvenamoji aplinka – aplinka, kuri kasdien supa jauną žmogų: mokykla, veikla už mokyklos ribų, santykiai su mokytojais, bendraamžiais, įvairiomis jaunų žmonių grupėmis ir pan.;

2.10. individualus darbas su jaunimu – trumpalaikės konsultacijos arba tęstinė pagalba jaunam žmogui įvairiose gyvenimo situacijose, siekiant jį įgalinti spręsti savo asmenines ir socialines problemas;

2.11. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.12. jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

2.13. jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

2.14. mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;

2.15. mobilusis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu nuvykus į gyvenamąją teritoriją, kurioje nėra atvirojo jaunimo centro arba atvirosios jaunimo erdvės, atsižvelgiant į šioje teritorijoje gyvenančių jaunų žmonių individualius poreikius;

2.16. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;

2.17. partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projekto veiklas. Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) projekto vykdymo metu įsigyjamų paslaugų, prekių ar daiktų teikėjai (pvz., rėmėjai);

2.18. projektas – pareiškėjo veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

2.19. projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

2.20. projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;

2.21. projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);

2.22. tarpsektorinis bendradarbiavimas – bendra valstybės ir savivaldybių institucijų, visuomenės, nevyriausybinių organizacijų, verslo ir žiniasklaidos sektorių veikla, kuria siekiama padėti įgyvendinti bendrus tikslus;

2.23. tarpžinybinis bendradarbiavimas – bendra valstybinio, verslo ir nevyriausybinio sektorių veikla, kuria siekiama padėti įgyvendinti bendrus tikslus;

2.24. veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašytas vykdomas projektas, siekiami rezultatai ir kt.;

2.25. unikalus mobiliojo darbo su jaunimu lankytojas – nesikartojantis mobiliojo darbo su jaunimu vykdymo metu paslaugas gaunantis lankytojas;

2.26. unikalus darbo su jaunimu gatvėje paslaugų gavėjas – nesikartojantis darbo su jaunimu gatvėje vykdymo metu paslaugas gaunantis jaunas žmogus.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme,  Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. Nr. A1-614 įsakyme „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo patvirtinimo, jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo“ (toliau – Mobiliojo darbo su jaunimu ir (ar) Darbo su jaunimu gatvėje aprašas), Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Agentūra, vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.

8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti mobilųjį darbą su jaunimu vykdančių organizacijų projektus, skirtus A priemonei įgyvendinti, siekiant užtikrinti turiningą jaunimo laisvalaikį, ugdymą (-si) ir socialinę integraciją, įgalinti jį aktyviai veikti savo gyvenamojoje teritorijoje, bei atrinkti ir finansuoti darbą su jaunimu gatvėje vykdančių organizacijų projektus, skirtus B priemonei įgyvendinti, siekiant mažinti jaunimo, leidžiančio laiką gatvėje, socialinę atskirtį ir didinti jo galimybes visaverčiai dalyvauti visuomenės gyvenime.

9. Siektinas konkurso rezultatas – įgyvendintos Nuostatų 14.1. ir (ar) 14.2. papunktyje numatytos ir (ar) pasirinktos veiklos.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.

11. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, išskyrus 14.2.4. papunktyje nurodytas veiklas.

12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 482 000 (keturi šimtai aštuoniasdešimt du tūkstančiai) Eur:

12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 22 000 (dvidešimt du tūkstančiai) eurų;

12.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) eurų.

12.3. konkurso priemonėms įgyvendinti valstybės biudžeto lėšos numatomos paskirstyti taip:

12.3.1. projektams, skirtiems A priemonei įgyvendinti, iš viso skiriama 340 000 (trys šimtai keturiasdešimt tūkstančių) Eur valstybės biudžeto lėšų;

12.3.2. projektams, skirtiems B priemonei įgyvendinti, iš viso skiriama 142 000 (šimtas keturiasdešimt du tūkstančiai) Eur valstybės biudžeto lėšų.

13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 14 punkte nurodytos veiklos.

 

 

III skyrius

finansuotinos veiklos

 

14. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

14.1. pateikus paraišką pagal A priemonę:

14.1.1 jaunų žmonių turiningo laisvalaikio užtikrinimas, ugdymas (-is) ir socialinė integracija bei jaunimo įgalinimas jaunų žmonių gyvenamojoje teritorijoje (veiklos vykdomos vadovaujantis Mobiliojo darbo su jaunimu aprašu);

14.1.2. veiklų organizavimas vykdytojams – planavimo, savo darbo, atliekamų funkcijų pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos;

14.1.3. tarpžinybinio ir tarpsektorinio bendradarbiavimo veiklos;

14.2. pateikus paraišką pagal B priemonę:

14.2.1. jaunų žmonių, leidžiančių laiką gatvėje, socialinės atskirties mažinimas ir jų galimybių visavertiškai dalyvauti visuomenės gyvenime didinimas (veiklos vykdomos vadovaujantis Darbo su jaunimu gatvėje aprašu);

14.2.2. veiklų organizavimas vykdytojams – planavimo, savo darbo, atliekamų funkcijų pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos;

14.2.3. tarpžinybinio ir tarpsektorinio bendradarbiavimo veiklos;

14.2.4. tarptautinio atstovavimo ir (ar) bendradarbiavimo skatinimas.

15. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

15.1. pateikus paraišką pagal A priemonę:

15.1.1. turi būti užtikrintas mobiliojo darbo su jaunimu principų, aprašytų Mobiliojo darbo su jaunimu apraše, įgyvendinimas;

15.1.2. turi būti užtikrinta, kad mobilųjį darbą su jaunimu vykdančiose organizacijose būtų ne mažiau nei 2 darbuotojai, dirbantys tuo pačiu metu ne mažiau kaip po pusę etato, skirto mobiliajam darbui su jaunimu vykdyti;

15.2. pateikus paraišką pagal B priemonę:

15.2.1. turi būti užtikrintas darbo su jaunimu gatvėje principų, aprašytų Darbo su jaunimu gatvėje apraše, įgyvendinimas;

15.2.2. turi būti užtikrinta, kad darbą su jaunimu gatvėje vykdančios organizacijos turi darbuotojų, sudarančių darbą su jaunimu gatvėje vykdančią komandą, kurioje dirba ne mažiau nei 2 darbuotojai, tuo pačiu metu dirbantys ne mažiau kaip po pusę etato, skirto darbui su jaunimu gatvėje vykdyti.

16. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir (ar) profesinėms žinioms ir (ar) patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas. Finansavimas projektui neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių papunkčių:

16.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

16.2. skirtas siekti pelno;

16.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

16.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;

16.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

16.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

16.7. yra skirtas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ar kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

17. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

17.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatų 2.16 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei ir kurio vienas iš veiklos tikslų – atlikti darbą su jaunimu. Šis tikslas yra nurodytas pareiškėjo steigimo dokumente (nuostatuose, įstatuose ir pan.);

17.2. pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

17.3. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

17.4. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 12 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame Nuostatų punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

17.5. teikiant paraišką pagal A priemonę, pareiškėjas turi ne mažesnę nei vienerių metų darbo su jaunimu patirtį;

17.6. teikiant paraišką pagal B priemonę, pareiškėjas turi ne mažesnę nei vienerių metų darbo su socialinę atskirtį patiriančiu jaunimu patirtį bei bendradarbiauja su ne mažiau nei dviem partneriais;

18. Vykdytojas (-ai), kuriam (-iems) numatytas (-i) atlyginimas (-ai) iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų, turi atitikti šiuos reikalavimus:

18.1. bent vieną iš šių A priemonei įgyvendinti keliamų reikalavimų:

18.1.1. per 2021–2022 metus ir (ar) einamaisiais metais turi būti dalyvavęs (-ę) ne trumpesniuose nei 6 valandų Agentūros, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose su jaunimu dirbantiems asmenims;

18.1.2. turi būti įgijęs socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo, pedagogo, edukologo, psichologo išsilavinimą arba jaunimo darbuotojo sertifikatą (galiojantį nuo 2020 m.);

18.2. šį B priemonei įgyvendinti keliamą reikalavimą – turi būti įgijęs socialinio darbuotojo ar socialinio pedagogo ar pedagogo ar edukologo ar psichologo išsilavinimą arba jaunimo darbuotojo sertifikatą (galiojantį nuo 2020 m.).

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus. 

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą, skirtą A priemonei įgyvendinti, iki 2024 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:

20.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 53 punkte ir jo papunkčiuose nustatytos sankcijos:

20.1.1. užtikrinti projekto įgyvendinimo laikotarpiu darbą su bendruomene, suorganizuojant ne mažiau nei 5 susitikimus;

20.1.2. užtikrinti, kad mobilųjį darbą su jaunimu vykdytų ne mažiau nei 2 darbuotojai, pagal darbo sutartį projekto vykdymo laikotarpiui tuo pačiu metu dirbantys ne mažiau kaip po pusę etato, skirto mobiliajam darbui su jaunimu vykdyti, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

20.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

20.2.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 80 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai), su kuriais palaikomas reguliarus kontaktas (du ir daugiau kartų per veiklos plano įgyvendinimo laikotarpį);

20.2.2. projekto įgyvendinimo metu individualiai dirbti su ne mažiau kaip 20 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai);

20.3. šiuos kokybinius rodiklius:

20.3.1. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją;

20.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorįnį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;

20.3.3. organizuoti komandinius susirinkimus, vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams gauti individualias ar komandines supervizijas ir sudaryti sąlygas palankiam darbuotojų mokymuisi.

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą, skirtą B priemonei įgyvendinti, iki 2024 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:

21.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 53 punkte ir jo papunkčiuose nustatytos sankcijos:

21.1.1. užtikrinti projekto įgyvendinimo laikotarpiu darbą su bendruomene, suorganizuojant ne mažiau nei 5 susitikimus;

21.1.2. užtikrinti, kad darbą su jaunimu gatvėje vykdytų ne mažiau nei 2 darbuotojai, pagal darbo sutartį projekto vykdymo laikotarpiui tuo pačiu metu dirbantys ne mažiau kaip po pusę etato, skirto darbui su jaunimu gatvėje vykdyti, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

21.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

21.2.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 70 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys jauni žmonės), su kuriais palaikomas reguliarus kontaktas (du ir daugiau kartų per veiklos plano įgyvendinimo laikotarpį);

21.2.2. projekto įgyvendinimo metu individualiai dirbti su ne mažiau kaip 15 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys jauni žmonės);

21.3. šiuos kokybinius rodiklius:

21.3.1. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją;

21.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;

21.3.3. organizuoti komandinius susirinkimus, vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams gauti individualias ar komandines supervizijas ir sudaryti sąlygas palankiam darbuotojų mokymuisi tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

22. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projektų veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (bendradarbiavimo ir (ar) partnerystės sutartimis ir (ar) susitikimų protokolais) arba jų kopijomis. Projektų vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1 330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

23. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

23.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);

23.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

23.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo ir Nuostatų 9 punkte nurodyto siektino konkurso rezultato įgyvendinimu bei Nuostatų 14 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

23.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį, ir atitinkantis (-ys) bent vieną iš Nuostatų 18 punkte numatytų reikalavimų; prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);

23.2.2.    prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

23.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);

23.2.2.2. transportui išlaikyti (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugoms įsigyti (Lietuvos Respublikoje autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju Lietuvos Respublikoje, o tuo atveju, jei vykdoma B priemonei įgyvendinti Nuostatų 14.2.4 papunktyje nurodyta veikla – autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju tiek Lietuvos Respublikoje, tiek užsienyje, įskaitant lėktuvo bilietus) skirtos išlaidos;

23.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų projekto veikloms vykdyti nuoma);

23.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);

23.2.2.5. materialiojo turto (tik projektui įgyvendinti reikalingų patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) paprastojo remonto prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (prekės ir (ar) paslaugos, reikalingos einamojo remonto darbams atlikti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos) (pvz., sienų dažymo ir (ar) su paprastojo remonto darbų atlikimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos);

23.2.2.6. komunalinės paslaugos (pareiškėjo, projekto vykdytojo patalpų, nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų pareiškėjo, projekto vykdytojo ir skirtų projektui vykdyti, elektros, vandens, šildymo išlaidos);

23.2.2.7. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

23.2.2.7.1. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms skirtoms seminarų ar mokymų kavos pertraukų metu arba veiklų plane numatytoms edukacinio pobūdžio veikloms, skirtoms jaunuolių praktiniams įgūdžiams ugdyti, laikantis šios veiklos vykdymą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų);

23.2.2.8. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

23.2.2.8.1. maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos) Lietuvos Respublikos teritorijoje (A ir B priemonei), o jei vykdoma B priemonei įgyvendinti 14.2.4 papunktyje nurodyta veikla – ir maitinimo paslaugos už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, vadovaujantis dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo tvarką reguliuojančių teisės aktų reikalavimais, dėl maksimalių dienpinigių dydžio nustatymo, skiriant ne daugiau nei leidžiama įstatymu atitnkamoje valstybėje 1 asmeniui per parą užsienyje);

23.2.2.8.2. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (A ir B priemonei), o jei vykdoma B priemonei įgyvendinti Nuostatų 14.2.4 papunktyje nurodyta veikla – ir apgyvendinimo paslaugos už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, skiriant ne daugiau kaip 44 Eur 1 asmeniui per parą užsienyje);

23.2.2.8.3. lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos;

23.2.2.8.4. viešinimo paslaugos (išlaidos straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti, lankstinukams gaminti);

23.2.2.8.5. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.6 ir 23.2.2.8.1–23.2.2.8.4 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos, pvz., banko paslaugos, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga).

24. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

24.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė;

24.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros išlaidos (išskyrus Nuostatų 23.2.2.5 papunktyje nurodytas išlaidas, skirtas materialiojo turto paprastojo remonto (pastatų, patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) prekėms ir paslaugoms įsigyti);

24.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai bei po 2024 m. gruodžio 31 d.;

24.4.  išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir (ar) juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, investicijų projektams finansuoti;

24.5. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje,  išskyrus B priemonei įgyvendinti Nuostatų 14.2.4 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti būtinas išlaidas, nurodytas Nuostatų 23.2.2.2, 23.2.2.8.1 ir 23.2.2.8.2 papunkčiuose;

24.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

24.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

24.8. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

25. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką į pasirinktą priemonę, išskyrus tuos atvejus, kai pareiškėjas turi daugiau nei vieną komandą, kuri vykdo mobilųjį darbą su jaunimu ir (ar) darbą su jaunimu gatvėje, tuomet vienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip 3 paraiškas į pasirinktą priemonę. Jeigu pareiškėjas šiame punkte nustatyta tvarka teikia daugiau nei vieną paraišką, jo teikiamose paraiškose nurodytos veiklų vykdymo teritorijos (kurios nurodomos išvardinant seniūnijas, kuriose numatoma vykdyti veiklas) ir vykdytojai negali sutapti.

26. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu.

27. Paraiškoje pateikiama  (taikoma A ir B priemonėms):

27.1. projekto pavadinimas;

27.2. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą, finansininką;

27.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

27.4. informacija apie 2022 m. vykdytas veiklas darbo su jaunimu lauke /srityje;

27.5. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (pareiškėjo biudžetas darbui su jaunimu vykdyti už 2022 m.);

27.6. projekto tikslas;

27.7. projekto uždaviniai;

27.8. projekto tikslinė (-ės) dalyvių grupė (-ės);

27.9. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

27.10. projekto santrauka (trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė, keliama problema, pagrindžiama, kokios veiklos bus vykdomos nurodytai problemai spręsti);

27.11. pareiškėjo žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas, vykdytojai) ir pajėgumas įgyvendinti projektą (kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas);

27.12. projekto atitiktis privalomosioms sąlygoms, nurodytoms Nuostatų 15 punkte;

27.13. informacija apie mažiau galimybių ir (ar) Ukrainos pilietybę turinčio, atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriančio jaunimo įtraukimo būdus projekto įgyvendinimo metu (nurodant tikslinę grupę (grupes) ir šios grupės (grupių) įtraukimo būdus);

27.14. teritorijų, kuriose planuojama vykdyti mobilųjį darbą su jaunimu ir (ar) darbą su jaunimu gatvėje, aprašymas;

27.15. mobiliojo darbo su jaunimu ir (ar) darbo su jaunimu gatvėje etapų aprašymas;

27.16. informacija apie projekto dalyvius, planuojamą individualų darbas su lankytojais (paslaugų gavėjais) ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais;

27.17. informacija apie tai, kaip projekto įgyvendinimo metu bus dirbama su vykdytojų kvalifikacijos ir (ar) kompetencijų kėlimu, psichohigiena;

27.18. vykdytojų komandos darbo su bendruomene/-ėmis aprašymas;

27.19. laukiami rezultatai ir projekto viešinimas;

27.20. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu (pvz., informacija apie projekto partnerį (jei yra);

27.21. projekto veiklų įgyvendinimo planas 2024 m., kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 ir (ar) 21 punktuose;

27.22. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą); 

27.23. informacija apie projekto tikslo, uždavinių ir veiklų atitikimą Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašui.

28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte ir Nuostatų 29 punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas.

29. Kartu su paraiška privaloma pateikti šių dokumentų kopijas:

29.1. dokumentus, pagrindžiančius vykdytojų išsilavinimą ar turimą jaunimo darbuotojo sertifikatą (galiojantį nuo 2020 m.) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 18.1. ir (ar) 18.2 punkto reikalavimus);

29.2. dokumentų pagrindžiančių pareiškėjo ne mažesnę nei vienerių metų darbo patirtį darbo su jaunimu srityje teikiant projektą į A priemonę arba ne mažesnę nei vienerių metų darbo patirtį su socialinę atskirtį patiriančiu jaunimu teikiant projektą į B priemonę (pvz., veiklos ataskaitos išrašas, veiklų planas);

29.3. bendradarbiavimo sutarčių su bendruomene (-ėmis), jeigu tokios yra sudarytos ir (ar) protokoliniai sutarimai su bendruomenėmis dėl bendradarbiavimo (ne tik projekto veiklų ribose);

29.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų 1 priedą.

30. Jei SoPAS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 16 ir 17 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. būdu administruojančios įstaigos paskirtam specialistui, el. paštu natasa.paceviciene@sppd.lt adresu.

31. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

32. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

33. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vienos iš Nuostatų 17.1-17.6. papunkčiuose nurodytų sąlygų, jei paraiška pretenduoja atitikti 18.1 ir (ar) 18.2. papunkčiuose nurodytas sąlygas, tačiau jų neatitinka, jei paraiška neatitinka 25-26, 29 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

34. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

35. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 52 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.

36. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 52 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

37. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

37.1. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

37.2. pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę vykdomomis veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – pridėtinė vertė nesukuriama, 1–4 – iš dalies sukuriama pridėtinę vertę, 5 – sukuria pridėtinę vertę;

37.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas, 1–6 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas, 7 – projekto aprašymas yra detalus ir pagrįstas.

37.4. projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami, 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami, 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami.

37.5. projekto vykdytojų kvalifikacijos kėlimo, psichohigienos užtikrinimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 3 (trijų) balų: 0 – neužtikrinimas projektų vykdytojų kvalifikacijos kėlimas ir psichohigiena, 1–2 – iš dalies užtikrinimas projekto vykdytojų kvalifikacijos kėlimas ir psichohigiena, 3 – užtikrinimas projekto vykdytojų kvalifikacijos kėlimas ir psichohigiena;

37.6. projekto vykdymo metu atskirtį patiriančio jaunimo pritraukimo būdų įvairovę, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – pritraukimo būdai neįvairūs, 1–4 – pritraukimo būdai iš dalies įvairūs, 5 – pritraukimo būdai įvairūs;

37.7. projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato, 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą, 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

37.8. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

37.9. projekto metu vykdomo  individualaus darbo su jaunais žmonėmis ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – individualaus darbo veiklos nenuoskelios, 1–4 – individualaus darbo veiklos iš dalies nuoseklios, 5 – individualaus darbo veiklos nuoskelios;

37.10. projekto metu vykdomo  darbo su bendruomene nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – darbo su bendruomene veiklos nenuoskelios, 1–4 – darbo su bendruomene veiklos iš dalies nuoseklios, 5 – darbo su bendruomene veiklos nuoskelios;

37.11. projekto veiklų atitikimą Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, 1–4 – iš dalies atitinka Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašą, 5 – atitinka Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašą;

37.12. projekto sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekto numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis, 1–4 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis, 5 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

37.13. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti, 1–4 –  rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti, 5 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

37.14. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti, 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti, 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.

38. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius –70 balų. Privaloma surinkti minimali balų suma – 28 balai.

39. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

40. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

41. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 37 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 37 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 37 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti, komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

42. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms projektams esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

43. Jei atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti šiuos projektus, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio savivaldybės teritorijos ribose nėra vykdoma jokia kita darbo su jaunimu forma ir (ar) veikia mažiau atvirųjų jaunimo centrų ar atvirųjų jaunimo erdvių ir (ar) organizacija paraiškoje numatė vykdyti mobilųjį darbą su jaunimu ar darbą su jaunimu gatvėje teritorijoje (pvz. seniūnijoje, mikrorajone), kurioje iki paraiškos teikimo dienos nebuvo vykdomas mobilusis darbas su jaunimu ar darbas su jaunimu gatvėje.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

44. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

45. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

46. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

47.Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

47.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

47.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį;

47.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

47.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

47.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

47.4.2. informacija apie Nuostatų 20 punkte (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 21 punkte (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) ir jų papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

47.4.3. informacija apie projekto viešinimą.

48. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

49. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

50. Jei tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su SPPD Nuostatų 51 punkte nustatyta tvarka. SPPD, gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, projekto vykdytoją informuoja apie Nuostatų 51 punkte nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

51. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Agentūros paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Agentūros paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Agentūros paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.

52. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Ministeriją ir Agentūrą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

53. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 20.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 21.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių kiekybinių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

53.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 20.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 21.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 50 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų;

53.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš 20.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 21.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų.

54. Projekto vykdytojas privalo informuoti el. paštu Agentūrą ir SPPD apie pasikeitusius komandos narius per 20 d. d., kurie projekte numatyti vykdytojais ir kuriems prašomas darbo užmokestis iš Valstybės biudžeto lėšų, vadovaujantis Nuostatų 18.1. ir (ar) 18.2. papunkčiuose nustatytais reikalavimais. Gavus Agentūros patvirtinimą, apie vykdytojo (-ų) tinkamumą, projekto vykdytojas, informacinės sistemos priemonėmis pateikia raštą, kuriuo patvirtinamas vykdytojo atitikimas Nuostatų reikalavimams.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

56. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

57. Agentūros veiksmai ir neveikimas, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Agentūros direktoriaus ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Agentūra patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

58. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

59. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

60. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

61. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

___________________________

part_c5945ca2974f40d6aeebffc08d2c2569_end