LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTUI PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS PAVALDŽIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ REORGANIZAVIMO
2022 m. rugsėjo 7 d. Nr. 1R-303
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu ir 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. liepos 20 d. nutarimą Nr. 769 „Dėl sutikimo reorganizuoti Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžias biudžetines įstaigas“:
1. Reorganizuoju Alytaus pataisos namus, Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Mokymo centrą, Kauno tardymo izoliatorių, Laisvės atėmimo vietų ligoninę, Marijampolės pataisos namus, Panevėžio pataisos namus, Pravieniškių pataisos namus-atvirąją koloniją, Šiaulių tardymo izoliatorių ir Vilniaus pataisos namus jungimo būdu, juos prijungiant prie Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, kuriam pereina visos reorganizuojamų Alytaus pataisos namų, Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Mokymo centro, Kauno tardymo izoliatoriaus, Laisvės atėmimo vietų ligoninės, Marijampolės pataisos namų, Panevėžio pataisos namų, Pravieniškių pataisos namų‑atvirosios kolonijos, Šiaulių tardymo izoliatoriaus ir Vilniaus pataisos namų teisės ir pareigos ir kurio pavadinimas po reorganizavimo – Lietuvos kalėjimų tarnyba.
2. Tvirtinu pridedamus:
2.1. Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžių biudžetinių įstaigų reorganizavimo sąlygų aprašą;
3. Pripažįstu netekusiais galios:
3.1. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2012 m. vasario 28 d. įsakymą Nr. 1R-58 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1R-303
Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžių biudžetinių įstaigų REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžių biudžetinių įstaigų reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Alytaus pataisos namų, Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Mokymo centro (toliau – Kalėjimų departamento Mokymų centras), Kauno tardymo izoliatoriaus, Laisvės atėmimo vietų ligoninės, Marijampolės pataisos namų, Panevėžio pataisos namų, Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos, Šiaulių tardymo izoliatoriaus ir Vilniaus pataisos namų (toliau kartu – reorganizuojamos įstaigos) reorganizavimo tikslą, būdą ir tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. liepos 20 d. nutarimo Nr. 769 „Dėl sutikimo reorganizuoti Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžias biudžetines įstaigas“ nuostatomis.
II SKYRIUS
REORGANIZUOJAMOS ĮSTAIGOS IR REORGANIZAVIME DALYVAUJANTI BIUDŽETINė ĮSTAIGA
3. Reorganizuojamos įstaigos ir jų duomenys:
3.1. Alytaus pataisos namai:
3.1.4. duomenys apie Alytaus pataisos namus kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.2. Kalėjimų departamento Mokymo centras:
3.2.4. duomenys apie Kalėjimų departamento Mokymo centrą kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.3. Kauno tardymo izoliatorius:
3.3.4. duomenys apie Kauno tardymo izoliatorių kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.4. Laisvės atėmimo vietų ligoninė:
3.4.4. duomenys apie Laisvės atėmimo vietų ligoninę kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.5. Marijampolės pataisos namai:
3.5.4. duomenys apie Marijampolės pataisos namus kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.6. Panevėžio pataisos namai:
3.6.4. duomenys apie Panevėžio pataisos namus kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.7. Pravieniškių pataisos namai-atviroji kolonija:
3.7.4. duomenys apie Pravieniškių pataisos namus-atvirąją koloniją kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.8. Šiaulių tardymo izoliatorius:
3.8.4. duomenys apie Šiaulių tardymo izoliatorių kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
3.9. Vilniaus pataisos namai:
3.9.4. duomenys apie Vilniaus pataisos namus kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
4. Reorganizavime dalyvaujanti biudžetinė įstaiga – Kalėjimų departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas), kurio pavadinimas po reorganizavimo – Lietuvos kalėjimų tarnyba:
4.4. duomenys apie Kalėjimų departamentą kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
III SKYRIUS
REORGANIZAVIMO TIKSLAS, BŪDAS, PASIBAIGIANČIOS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS IR PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANTI BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA
5. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti biudžetinių įstaigų, vykdančių arešto bei laisvės atėmimo bausmes ir suėmimą, skaičių, racionaliau naudoti materialinius, finansinius ir žmogiškuosius išteklius, gerinti nuteistųjų resocializacijos procesą, arešto bei laisvės atėmimo bausmių ir suėmimo vykdymą.
6. Reorganizavimo būdas – Aprašo 3 punkte nurodytos įstaigos reorganizuojamos jungimo būdu, jas prijungiant prie Kalėjimų departamento, kurio pavadinimas po reorganizavimo – Lietuvos kalėjimų tarnyba.
7. Po reorganizavimo pasibaigiančios biudžetinės įstaigos:
8. Po reorganizavimo veiksianti biudžetinė įstaiga ir jos duomenys:
8.5. registras – duomenys apie biudžetinę įstaigą kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre (registro tvarkytojas – valstybės įmonė Registrų centras);
9. Po reorganizavimo veiksianti biudžetinė įstaiga atliks Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekse, Lietuvos Respublikos suėmimo vykdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso ir kriminalinės žvalgybos dalyvių, teisingumo ir teisėsaugos institucijų pareigūnų apsaugos nuo nusikalstamo poveikio įstatyme, Lietuvos Respublikos kriminalinės žvalgybos įstatyme, Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl Europos Sąjungos valstybių narių sprendimų baudžiamosiose bylose tarpusavio pripažinimo ir vykdymo“, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme, Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statute ir Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo sistemos įstatyme Lietuvos kalėjimų tarnybai priskirtas vykdyti funkcijas.
IV SKYRIUS
REORGANIZAVIMO ETAPAI, TERMINAI IR VYKDYTOJAI
10. Reorganizavimo pradžia – reorganizuojamų įstaigų ir Kalėjimų departamento direktorių parengto Aprašo viešo paskelbimo diena.
11. Reorganizavimo etapai ir laikas:
11.1. Apie Aprašo parengimą reorganizuojamų įstaigų ir Kalėjimų departamento direktorių įsakymo dėl Aprašo parengimo pasirašymo dieną viešai paskelbiama šių įstaigų interneto svetainėse (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamų įstaigų ir Kalėjimų departamento direktoriai).
11.2. Dokumentai, reikalingi reorganizuojamų įstaigų ir Kalėjimų departamento statusui įregistruoti Juridinių asmenų registrui pateikiami ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie Aprašo parengimą dieną (atsakingas vykdytojas – Kalėjimų departamento direktorius).
11.3. Per 3 darbo dienas nuo Aprašo viešo paskelbimo dienos reorganizuojamos įstaigos raštu praneša apie tai visiems reorganizuojamų įstaigų kreditoriams. Pranešime turi būti nurodyta Biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje nurodyta informacija (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamų įstaigų direktoriai).
11.4. Per 5 darbo dienas nuo Aprašo viešo paskelbimo dienos reorganizuojamos įstaigos pradeda konsultavimosi su darbuotojais procedūras dėl šių įstaigų reorganizavimo priežasčių, teisinių, ekonominių ir socialinių padarinių darbuotojams ir dėl numatytų priemonių galimiems padariniams išvengti arba jiems sušvelninti (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamų įstaigų direktoriai).
11.5. Per 20 dienų nuo Aprašo viešo paskelbimo dienos reorganizuojamos įstaigos pateikia Kalėjimų departamentui pareigūnų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau kartu – darbuotojai) sąrašą, nurodydami jų pareigas, pareiginės algos (pastoviosios dalies) koeficientą, priedų (priemokų) dydžius, nustatytą kintamąją dalį, profesinę darbo patirtį, išsilavinimą, turimus pareigybių aprašymus, turimą pirmenybės teisę būti paliktam darbe ir kitą informaciją, reikalingą sklandžiam darbuotojų darbo santykių tęstinumui užtikrinti (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamų įstaigų direktoriai).
11.6. Praėjus ne mažiau kaip 30 dienų nuo Aprašo viešo paskelbimo teisingumo ministras priima sprendimą dėl Aprašo 3 punkte nurodytų įstaigų reorganizavimo, tvirtina Aprašą ir po reorganizavimo veiksiančios biudžetinės įstaigos nuostatus.
11.7. Kalėjimų departamentas per 3 darbo dienas nuo Aprašo 11.6 papunktyje nurodyto teisingumo ministro sprendimo priėmimo dienos informaciją apie šį sprendimą pateikia Juridinių asmenų registro tvarkytojui (atsakingas vykdytojas – Kalėjimų departamento direktorius).
11.8. Teisingumo ministrui priėmus Aprašo 11.6 papunktyje nurodytą sprendimą, Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto arba Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatytais terminais ir tvarka darbuotojams raštu pranešama (įspėjama) apie numatomą jų perkėlimą į Lietuvos kalėjimų tarnybą ir (ar) jų darbo (tarnybos) sąlygų pasikeitimą ir (ar) galimą atleidimą iš darbo (tarnybos) (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamų įstaigų ir Kalėjimų departamento direktoriai).
11.9. Teisingumo ministrui patvirtinus po reorganizavimo veiksiančios biudžetinės įstaigos struktūrą, Kalėjimų departamentas parengia ir patvirtina darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijantį nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, struktūrinių padalinių nuostatus ir darbuotojų pareigybių aprašymus (atsakingas vykdytojas – Kalėjimų departamento direktorius).
11.10. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. reorganizuojamų įstaigų darbuotojams Darbo kodekso, Vidaus tarnybos statuto arba Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka siūlomos eiti pareigos po reorganizavimo veiksiančioje biudžetinėje įstaigoje (atsakingas vykdytojas – Kalėjimų departamento direktorius).
11.11. Teisingumo ministrui priėmus Aprašo 11.6 papunktyje nurodytą sprendimą, atliekamas reorganizuojamų įstaigų turto ir finansinių įsipareigojimų inventorizavimas. Reorganizuojamos įstaigos pagal sudarytus ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto (įskaitant nekilnojamąjį turtą) perdavimo–priėmimo aktus iki 2022 m. gruodžio 31 d. perduoda minėtą turtą Kalėjimų departamentui. Kalėjimų departamento perimtas turtas įregistruojamas teisės aktų nustatyta tvarka (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamų įstaigų ir Kalėjimų departamento direktoriai).
11.12. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. reorganizuojamos įstaigos, pasirašydamos perdavimo–priėmimo aktus, perduoda Kalėjimų departamentui apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentus, nuolatinio ir laikino saugojimo dokumentus pagal apyrašus bei laikino saugojimo dokumentus pagal laikino saugojimo dokumentų sąrašus (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamų įstaigų ir Kalėjimų departamento direktoriai).
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Po reorganizavimo pasibaigiančių biudžetinių įstaigų teisės ir pareigos 2023 m. sausio 1 d. pereina po reorganizavimo veiksiančiai biudžetinei įstaigai.
14. Reorganizuojamų įstaigų direktoriai reorganizavimo metu užtikrina šių įstaigų veiklos (vykdomų uždavinių ir funkcijų) tęstinumą, įsipareigojimų, taip pat ir finansinių įsipareigojimų juridiniams ir fiziniams asmenims vykdymą, įgyvendinamų ir numatomų įgyvendinti projektų sutartyse ir paraiškose nustatytų sąlygų vykdymą, darbuotojų socialinę apsaugą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1R-303
LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kalėjimų tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos.
2. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, juridinio asmens kodas 288697120, turinti sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas: Vilnius, L. Sapiegos g. 1, LT-10312, Lietuvos Respublika.
3. Tarnyba išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir kitų valstybės pinigų fondų lėšų. Tarnybos veiklai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktais leidžiamos gauti lėšos.
4. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendina Teisingumo ministerija, kuri vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme nustatytas (išskyrus sprendimo dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) funkcijas.
5. Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje ir (ar) kitose visuomenės informavimo priemonėse, o teisės aktų nustatytais atvejais – ir kituose oficialiuose skelbimo šaltiniuose.
6. Tarnyba veikia teisingumo ministrui pavestoje baudžiamosios ir bausmių vykdymo politikos srityje.
II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
8. Tarnybos veiklos tikslai:
8.1. dirbti socialinį darbą su suimtaisiais ir vykdyti nuteistųjų, atliekančių arešto ir laisvės atėmimo bausmes, resocializaciją bei jų nusikalstamų veikų recidyvą mažinančias priemones;
8.2. organizuoti ir užtikrinti suimtųjų ir nuteistųjų, atliekančių arešto ir laisvės atėmimo bausmes, užimtumą;
8.3. užtikrinti saugią aplinką laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietose ir suėmimo vykdymo vietose (toliau kartu – laisvės atėmimo vietos) ir laisvės atėmimo vietų apsaugą;
8.4. atlikti nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų laisvės atėmimo vietose prevenciją, tirti ir atskleisti šias veikas ir teisės pažeidimus;
9. Tarnyba, siekdama 8.1 papunktyje nurodyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:
9.1. atlieka nuteistųjų, kuriems vykdomos laisvės atėmimo bausmės, nusikalstamo elgesio rizikos vertinimus;
9.2. planuoja nuteistųjų resocializacijos procesą ir tikslines nuteistųjų nusikalstamo elgesio rizikos valdymo priemones, kartu su nuteistuoju įgyvendina suplanuotas priemones;
9.3. vykdo individualų ir grupinį darbą su suimtaisiais ir nuteistaisiais, teikia pagalbą jiems sprendžiant asmenines ir socialines problemas, vykdo individualią ar grupinę psichoterapiją, teikia psichologinę pagalbą, įgyvendina elgesio korekcijos programas ir kitas priemones, siekiant padėti nuteistiesiems sėkmingai resocializuotis, o suimtiesiems maksimaliai sumažinti neigiamą suėmimo vykdymo poveikį;
9.4. taiko atkuriamojo pobūdžio priemones, siekdama sutaikyti nuteistąjį ir nukentėjusįjį ir skatinti nuteistuosius atlyginti nusikalstama veika padarytą žalą;
9.5. vykdo švietėjišką, aiškinamąją ir kitokią prevencinę veiklą, skatinančią suimtuosius ir nuteistuosius atsisakyti vartoti tabaką, alkoholį, narkotines, psichotropines ar kitokias psichiką veikiančias medžiagas, bendradarbiauja su kitomis įstaigomis ir organizacijomis, teikiančiomis medicinines, psichologines ar socialines paslaugas asmenims, žalingai vartojantiems tabaką, alkoholį, narkotines, psichotropines ir kitokias psichiką veikiančias medžiagas;
9.6. telkia asociacijas, religines bendruomenes ir bendrijas, savanorius darbui su suimtaisiais ir nuteistaisiais ir koordinuoja jų veiklą šioje srityje;
9.7. kartu su Lietuvos probacijos tarnyba analizuoja užsienio valstybių patirtį nuteistųjų resocializacijos srityje, planuoja, diegia ir įgyvendina pažangias nuteistųjų resocializacijos priemones ir vertina jų veiksmingumą;
10. Tarnyba, siekdama 8.2 papunktyje nurodyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:
10.1. užima suimtuosius ir nuteistuosius darbine veikla, ieško fizinių ir juridinių asmenų, galinčių nuteistuosius (suimtuosius) užimti darbine veikla arba juos įdarbinti laisvės atėmimo vietose ar už jų teritorijų ribų, teikia praktinę pagalbą (tarpininkauja) nuteistiesiems įsidarbinant savarankiškai;
10.2. sudaro sąlygas ir kitaip skatina suimtuosius ir nuteistuosius užsiimti individualia veikla laisvės atėmimo vietose, padeda jiems įsigyti priemonių individualiai veiklai vykdyti ir realizuoti vykdant šią veiklą sukurtus gaminius;
10.3. skatina nuteistuosius (suimtuosius) pradėti ar tęsti mokymąsi pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ar studijų programas;
10.4. įtraukia valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, nevyriausybines organizacijas, asociacijas, valstybės pripažintas religines bendruomenes ir bendrijas, kitus juridinius asmenis ar jų padalinius bei savanorius į suimtųjų ir nuteistųjų užimtumą prasminga veikla ir skatina suimtuosius ir nuteistuosius dalyvauti tokioje veikloje;
10.5. analizuoja užsienio šalių patirtį suimtųjų ir nuteistųjų užimtumo srityje, planuoja, diegia ir įgyvendina naujas priemones, skirtas suimtųjų ir nuteistųjų užimtumui didinti ir įvairinti;
11. Tarnyba, siekdama 8.3 papunktyje nurodyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:
11.1. kuria saugią aplinką suimtiesiems, nuteistiesiems ir kitiems asmenims laisvės atėmimo vietose, vertina laisvės atėmimo vietų aplinkos ir saugumo būklę ir įgyvendina jos gerinimo priemones;
11.2. užtikrina suimtųjų ir nuteistųjų dinaminį saugumą ir Bausmių vykdymo kodekso, Suėmimo vykdymo įstatymo ir teisingumo ministro nustatytų suimtųjų ir nuteistųjų izoliavimo reikalavimų laikymąsi;
11.3. Bausmių vykdymo kodekso ir teisingumo ministro nustatytais atvejais ir tvarka stebi nuteistuosius elektroninio stebėjimo priemonėmis, naudoja kitas specialiąsias priemones, skirtas nuteistųjų ir suimtųjų elgesio kontrolei užtikrinti;
11.4. organizuoja ir vykdo Tarnybos pareigūnų, bendradarbiaujant su kitų statutinių įstaigų pareigūnais, specialiosios taktikos pratybas siekiant užkardyti teisės pažeidimus laisvės atėmimo vietose ir likviduoti tokių pažeidimų pasekmes;
12. Tarnyba, siekdama 8.4 papunktyje nurodyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:
12.1. atlieka Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekse, Bausmių vykdymo kodekse ir Suėmimo vykdymo įstatyme nustatytas funkcijas, susijusias su nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų tyrimu ir atskleidimu;
12.2. vykdo nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją laisvės atėmimo vietose, prireikus imasi priemonių tvarkai laisvės atėmimo vietose atkurti ir palaikyti;
13. Tarnyba, siekdama 8.5 papunktyje nurodyto veiklos tikslo, atlieka funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso ir kriminalinės žvalgybos dalyvių, teisingumo ir teisėsaugos institucijų pareigūnų apsaugos nuo nusikalstamo poveikio įstatyme, susijusias su laisvės atėmimo vietose esančių ir baudžiamajame procese dalyvaujančių asmenų apsauga nuo nusikalstamo poveikio.
14. Tarnyba taip pat atlieka šias funkcijas:
14.1. atlieka suėmimo bei arešto ir laisvės atėmimo bausmių vykdymo efektyvumo analizę ir pagal kompetenciją priima sprendimus dėl šios veiklos optimizavimo;
14.2. organizuoja ir vykdo suimtųjų ir nuteistųjų konvojavimą į asmens sveikatos priežiūros įstaigas ir kitais ypatingais atvejais;
14.3. inicijuoja, kaupia, sistemina ir analizuoja mokslinius ir kitus tyrimus, susijusius su suėmimo bei arešto ir laisvės atėmimo bausmių vykdymu, ir diegia inovatyvias darbo priemones ir kitus sprendinius bausmių vykdymo sistemoje;
14.5. prižiūri ir kontroliuoja nuteistųjų darbinę veiklą organizuojančio juridinio asmens ūkinę ir finansinę veiklą;
14.6. teisės aktų nustatyta tvarka kompensuoja asociacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų, savanorių išlaidas, patirtas dalyvaujant nuteistųjų resocializacijoje;
14.7. įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, nustatytomis sąlygomis organizuoja ir teikia pirminio ir antrinio lygio ambulatorines bei pirminio ir antrinio lygio stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas suimtiesiems ir nuteistiesiems, esantiems laisvės atėmimo vietose, taip pat renka, analizuoja ir kitoms įstaigoms teikia statistinius medicinos ir epidemiologinius duomenis;
14.8. užtikrina laisvės atėmimo vietose laikomiems suimtiesiems ir nuteistiesiems nežeminančias žmogaus orumo ir atitinkančias Lietuvos Respublikos teisės aktais įtvirtintų higienos normų reikalavimus buities sąlygas, jų maitinimą pagal rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas ir materialinį aprūpinimą nustatyta tvarka;
14.9. kuria ir įgyvendina Tarnybos personalo motyvavimo sistemą, atlieka personalo pokyčio vertinimą ir imasi priemonių, kad Tarnyboje personalas būtų valdomas racionaliai;
14.10. rengia ir teikia teismui dokumentus dėl Lietuvos Respublikoje laisvės atėmimo bausmes atliekančių užsieniečių perdavimo į kitą valstybę atlikti likusios laisvės atėmimo bausmės dalies ir atlieka kitus su nuteistųjų perdavimu susijusius būtinus veiksmus;
14.11. vykdo asmenų, pageidaujančių tarnauti bausmių vykdymo sistemoje, profesinį ir įvadinį mokymą, bausmių vykdymo sistemos personalo kvalifikacijos tobulinimą;
14.12. rengia socialinio tyrimo išvadas ir Bausmių vykdymo kodekso nustatyta tvarka jas teikia lygtinio paleidimo komisijai (-oms);
14.13. užmezga ir plėtoja ryšius su užsienio valstybių penitencinių sistemų institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis ir užtikrina tinkamą atstovavimą Lietuvos interesams tarptautinėse institucijose ir organizacijose suėmimo bei arešto ir laisvės atėmimo bausmių vykdymo srityse;
14.14. rengia ir įgyvendina pažangos priemonių, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų paramos fondų finansuojamus projektus suėmimo bei arešto ir laisvės atėmimo bausmių vykdymo srityse arba teikia siūlymus Teisingumo ministerijai dėl šių projektų rengimo ir įgyvendinimo;
14.15. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, priskirtinus Tarnybos kompetencijai;
14.16. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka atlieka Tarnybos uždaviniams įgyvendinti reikalingų informacinių sistemų valdytojo ir tvarkytojo funkcijas;
14.17. ieško inovatyvių ir funkcionalių informacinių technologijų sprendinių ir diegia juos Tarnybos veikloje;
14.18. skatina visuomenės domėjimąsi Tarnybos veikla, formuodama jos įvaizdį, vykdydama nuolatinę informacijos sklaidą ir sudarydama sąlygas visuomenei iš arti susipažinti su bausmių vykdymo sistema;
III SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS
16. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi šias teises:
16.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų ir įmonių, valstybės įgaliotų asmenų, nevyriausybinių organizacijų, privačių ir kitų juridinių asmenų informaciją ir dokumentus, susijusius su Tarnybos veiklos tikslų įgyvendinimu ir pavestų funkcijų atlikimu;
16.2. Tarnybos veiklos problemoms spręsti pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, nevyriausybinių organizacijų ir specialistų, suderinusi su jų vadovais, ir sudaryti komisijas bei darbo grupes;
16.3. teisės aktų nustatyta tvarka tvarkyti suimtųjų ir nuteistųjų, atliekančių arešto ir laisvės atėmimo bausmes, asmens ir kitus duomenis, susijusius su suėmimo bei arešto ir laisvės atėmimo bausmių vykdymu, taip pat teisės aktų nustatyta tvarka juos teikti Lietuvos Respublikos ir tarptautinėms institucijoms ir organizacijoms;
16.4. sudaryti sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis;
16.6. parinkti mokymo organizavimo ir mokymo formas, metodus ir mokymosi būdus, rengti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką bausmių vykdymo sistemos personalo mokymo procesą;
IV SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
18. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro tvirtinamu metiniu veiklos planu. Tarnybos metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, ir skelbiamas Tarnybos interneto svetainėje.
20. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui. Nesant Tarnybos direktoriaus, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas, kurio pareigybės aprašyme nustatyta tokia funkcija, arba teisingumo ministro įsakymu paskirtas kitas Tarnybos pareigūnas.
21. Tarnybos direktorius turi pavaduotoją (-us), kuris (-ie) į pareigas skiriamas (-i) ir iš jų atleidžiamas (-i) Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka. Pavaduotojas (-ai) tiesiogiai pavaldus (-ūs) ir atskaitingas (-i) Tarnybos direktoriui ir atskaitingas (-i) teisingumo ministrui..
22. Tarnybos vidaus veiklą organizuoja kancleris, kuris į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kancleris organizuoja veiklas, reikalingas Tarnybos vidaus administravimo funkcijų įgyvendinimui užtikrinti, taip pat koordinuoja ir kontroliuoja Tarnybos administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Tarnybos metinius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informaciniai ištekliai, atlieka kitas Tarnybos direktoriaus jam pavestas su Tarnybos vidaus administravimu susijusias funkcijas. Kancleris tiesiogiai pavaldus Tarnybos direktoriui.
23. Tarnybos direktorius:
23.1. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai nustatytų veiklos tikslų pasiekimą, veiklos planavimą ir organizavimą, funkcijų atlikimą;
23.2. atstovauja Tarnybai Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijose ir tarptautinėse organizacijose;
23.4. kasmet teikia Teisingumo ministerijai Tarnybos metinę veiklos ataskaitą, teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Tarnybos veiklą;
23.5. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, leidžia įsakymus ir (ar) kitus teisės aktus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus, kitus vidaus administravimo dokumentus;
23.6. pagal kompetenciją užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, efektyvios Tarnybos vidaus kontrolės sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
23.7. priima į pareigas ar atleidžia iš jų Tarnybos pareigūnus, karjeros valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;
23.8. priima asmenis mokytis pagal pirminio profesinio mokymo, įvadinio mokymo programas ir į kvalifikacijos tobulinimo kursus;
24. Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 17 straipsnyje nustatytoms funkcijoms atlikti Tarnybos direktorius sudaro Profesinio mokymo įstaigos tarybą, kurios nariams už veiklą šioje taryboje teisės aktų nustatyta tvarka atlyginama Tarnybos lėšomis pagal faktiškai dirbtų valandų skaičių. Valandos įkainį nustato Tarnybos direktorius.
25. Tarnybos vidaus auditą atlieka Teisingumo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų, reglamentuojančių vidaus auditą, nustatyta tvarka.
26. Tarnybos veiklą kuriant korupcijai atsparią aplinką pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymą prižiūri ir kontroliuoja Teisingumo ministerijos Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyrius. Šis skyrius teisės aktų nustatyta tvarka Tarnyboje atlieka ar dalyvauja atliekant tarnybinius patikrinimus ir (ar) kitus teisės pažeidimų tyrimus.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS