MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų komercinimo projektų konkursinio finansavimo tvarkos aprašo PATVIRTINIMO
2014 m. kovo 7 d. Nr. 2V-28
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 4-1158/V-1645, 10.9 punktu,
tvirtinu Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų komercinimo projektų konkursinio finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros
direktoriaus
2014 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 2V-28
MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS REZULTATŲ KOMERCINIMO PROJEKTŲ KONKURSINIO FINANSAVIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) rezultatų komercinimo projektų (toliau – projektai) konkursinio finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja projektų paraiškų teikimo, vertinimo, atrankos, sprendimo priėmimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo organizavimo, ataskaitų teikimo ir jų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką ir sąlygas.
2. Aprašas skirtas įgyvendinti Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-579, 2.4.1.1. veiklą „Remti mokslo ir studijų institucijų iniciatyvas kuriant mokslui imlias įmones“.
3. MTEP rezultatų komercinimo priemonės tikslas – komercinti mokslinių tyrimų rezultatus, kuriant mokslui imlias įmones.
4. Vadovaujantis šiuo Aprašu skiriamas finansavimas atitinka de minimis pagalbos teikimo sąlygas, nustatytas 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1).
5. Pagal šį Aprašą gali būti finansuojamas projektas, kuriuo numatyta komercinti MTEP rezultatą, atitinkantį Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650, 4 punkte nustatytus MTEP 6 arba 7 etapų požymius ir pagal juos numatomus pasiekti veiklos rezultatus (prototipas arba galutinis prototipas). MTEP rezultatas turi būti sukurtas toje mokslo ir studijų institucijoje, kuri teikia paraišką finansavimui gauti.
6. Apraše vartojamos sąvokos:
Jungtinės veiklos sutartis – sutartis, pasirašyta tarp pradedančiosios įmonės ir mokslo ir studijų institucijos(-ų), dėl bendradarbiavimo įgyvendinant projektą. Sutartyje privalo būti įtvirtintas mokslo ir studijų institucijos(-jų) įsipareigojimas kartu su pradedančiąja įmone įgyvendinti projektą komercinant MTEP rezultatus bei šio mokslo ir studijų institucijos(-jų) įsipareigojimo detalizavimas konkrečiais veiksmais ar priemonėmis, intelektinės nuosavybės pasidalijimo, valdymo, naudojimo ir disponavimo ja sąlygos, pajamų, gautų komercializavus projekto idėją, pasidalijimas bei kitos nuostatos ir įsipareigojimai, neprieštaraujantys Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nuostatoms.
Ketinimų protokolas – dokumentas, patvirtinantis mokslo ir studijų institucijos ketinimus dalyvauti rengiant paraišką ir įgyvendinant projektą, įsipareigojimą bendradarbiauti su projekto vykdytojų grupe steigiant pradedančiąją įmonę bei įsipareigojimą pasirašyti jungtinės veiklos sutartį.
Paraiška – paraiška, pateikta Aprašo nustatyta tvarka, siekiant gauti finansavimą projektui vykdyti.
Pradedančioji įmonė (toliau – Įmonė) – Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo arba Lietuvos Respublikos mažųjų bendrijų įstatymo nustatyta tvarka įsteigta labai maža arba maža įmonė, kurios tikslas – komercinti mokslo ir studijų institucijoje(-se) sukurtus MTEP rezultatus.
Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
Projekto vadovas – Projekto vykdytojų grupės narys, organizuojantis ir administruojantis projekto įgyvendinimą.
Projekto vykdytojų grupė –mokslininkų, tyrėjų ar studentų ir kitų atitinkamą kompetenciją turinčių asmenų grupė, suburta projekto parengimui ir jo įgyvendinimui.
Projekto koordinatorius – Įmonė, jungtinės veiklos sutarties pagrindu koordinuojanti projekto įgyvendinimą ir atsakinga už įsipareigojimų pagal lėšų skyrimo sutartį vykdymą.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
7. Projektų įgyvendinimo rodikliai:
II SKYRIUS
BENDRIEJI PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI
8. Didžiausia Agentūros skiriama vienam projektui lėšų suma yra 70 000 (septyniasdešimt tūkstančių) Lt.
9. Projekto vykdymo trukmė – ne ilgiau kaip vieneri metai nuo lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos.
10. Mokslo ir studijų institucijai gali būti skiriama ne daugiau kaip 30 procentų Agentūros skiriamų projektui lėšų.
11. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:
12. Tinkamos išlaidos turi būti:
13. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
13.1. išlaidos personalui (projekte numatytos išlaidos personalui negali viršyti 70 procentų bendrų projekto išlaidų sumos);
14. Netinkamos išlaidos yra:
14.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
14.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
16. Paraiškos teikiamos pagal Agentūros skelbiamus kvietimus. Kvietimai teikti paraiškas yra skelbiami Agentūros interneto svetainėje.
17. Kvietimo trukmė – iki 4 mėnesių. Per kvietimo laikotarpį mokslo ir studijų institucija pagal savo kompetenciją atrenka šio Aprašo 5 ir 9 punktų reikalavimus atitinkančias projektų idėjas, numatančias komercializuoti atitinkamoje mokslo ir studijų institucijoje sukurtus MTEP rezultatus, suformuoja (suburia), esant poreikiui, apmoko projekto vykdytojų grupę, kurios nariai, bendradarbiaudami su mokslo ir studijų institucija, projekto idėją išvysto iki projekto, parengdami verslo planą. Projekto grupės sudėtis, kompetencija turi būti pakankama, kad jos nariai galėtų parengti verslo planą ir įgyvendinti numatytus projekto uždavinius.
18. Kvietime gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui ir pan.).
19. Paraiškas gali teikti Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, įregistruotos Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės registre.
20. Pareiškėjai turi pateikti:
20.1. lydraštį, pasirašytą mokslo ir studijų institucijos vadovo ar jo įgalioto atstovo. Jeigu mokslo ir studijų institucija dalyvauja rengiant kelis projektus, šie projektai gali būti pateikiami vienu metu, juos išvardijant viename lydraštyje;
20.2. paraišką (2 priedas), pasirašytą projekto vadovo, su priedais (kiekvienam projektui pildoma atskira paraiška);
20.3. verslo planą, parengtą laikantis rekomenduojamų minimalių reikalavimų verslo planui (3 priedas);
21. Paraiškos bei kiti Aprašo 20 punkte išvardinti dokumentai (originalas ir elektroninė versija, įrašyta į kompiuterinę laikmeną) turi būti atsiųstos Agentūrai registruotu laišku paštu, pristatytos kurjerio arba asmeniškai iki kvietime nurodyto termino pabaigos šiuo adresu: A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Siunčiant dokumentus paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime nurodyta data.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
22. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė).
23. Darbo grupė atlieka paraiškų administracinės atitikties vertinimą pagal Administracinės atitikties vertinimo metodiką (4 priedas).
24. Agentūra turi teisę prašyti patikslinti gautą informaciją, jeigu administracinės atitikties vertinimo metu buvo nustatyti neatitikimai su Apraše nustatytais reikalavimais, nustatydama ne trumpesnį kaip 3 (trijų) darbo dienų terminą. Jei po Agentūros prašymo patikslinti gautą informaciją pareiškėjas jos laiku nepateikia arba pateikta informacija yra nepakankama vertinimui, Agentūra gali priimti sprendimą paraišką atmesti, nurodydama atmetimo priežastis ir apie tai informuodama paraiškėją per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Administracinės atitikties vertinimo metu nustačius, kad paraiška yra tinkamai pateikta, ji teikiama ekspertiniam vertinimui. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo kvietimo termino pabaigos. Tuo atveju, jei prašoma patikslinti informaciją, šis terminas atitinkamai pratęsiamas.
25. Paraiškų ekspertinį vertinimą Agentūra organizuoja vadovaudamasi Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27.
27. Ekspertai įvertinę paraišką, pateikia vertinimo išvadas užpildydami Projektų ekspertinio vertinimo anketą (5 priedas).
28. Prioritetas teikiamas projektams:
28.1. kuriuose MTEP veiklos rezultatas yra parengtas komercinimui (komercinamas galutinis prototipas, pagrįstas verslo planas ir kt.);
28.2. kuriuose projekto vykdytojų grupė pagal savo kompetenciją pajėgi Įmonėje, kurią ketinama įsteigti, įgyvendinti verslo plano uždavinius, komercializuoti produktą;
29. Atrinkti projektai įtraukiami į finansuotinų projektų sąrašą, tvirtinamą Agentūros direktoriaus įsakymu (toliau – Projektų sąrašas). Papildomai Agentūra gali sudaryti rezervinį projektų sąrašą. Rezervinis projektų sąrašas galioja iki kito kvietimo teikti paraiškas, bet ne ilgiau kaip iki kalendorinių metų pabaigos.
30. Per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos Agentūra informuoja pareiškėjus apie projekto įtraukimą į Projektų sąrašą arba rezervinį projektų sąrašą. Projektų sąrašas bei rezervinis projektų sąrašas viešai skelbiami Agentūros interneto svetainėje.
31. Finansavimas į Projektų sąrašą įtrauktiems projektams pagal šį Aprašą skiriamas įsteigus Įmonę ir pasirašius jungtinės veiklos sutartį. Įmonės steigėjais gali būti mokslo ir studijų institucija kartu su mokslininku(-ais), tyrėju(-ais) ar studentu(-ais), arba mokslininkas(-ai), tyrėjas(-ai) ar studentas(-ai), taip pat kiti fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, turintys ketinimų prisidėti įgyvendinant projektą. Įmonės įregistravimo juridinių asmenų registre data negali būti ankstesnė nei Agentūros kvietimo teikti paraiškas data ir ne vėlesnė, nei Aprašo 34 punkte nurodyto prašymo skirti finansavimą pateikimo data. Įsteigta Įmonė tampa projekto koordinatoriumi.
V SKYRIUS
PRAŠYMŲ SKIRTI PROJEKTAMS FINANSAVIMĄ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
33. Finansavimas pagal šį Aprašą gali būti skiriamas į Projektų sąrašą įtrauktų projektų vykdymui tik tuo atveju, jeigu įvykdyta Aprašo 31 punkte nustatyta sąlyga dėl Įmonės įsteigimo. Projekte turi dalyvauti ne mažiau nei du projekto partneriai: Įmonė (projekto koordinatorius) bei mokslo ir studijų institucija, kurioje yra sukurtas projekte numatomas komercinti MTEP rezultatas.
34. Įmonė per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo informacijos apie Projektų sąrašo patvirtinimą gavimo dienos visų partnerių vardu pateikia Agentūrai prašymą skirti projektui finansavimą einamųjų metų etapui. Įmonė Agentūrai turi pateikti:
34.1. lydraštį, kuriuo prašoma skirti finansavimą projektui įtrauktam į Projektų sąrašą, pasirašytą Įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens;
35. Prašymas ir kiti dokumentai (originalas ir jų elektroninė versija) turi būti atsiųsti Agentūrai registruotu laišku paštu, pristatyti kurjerio arba asmeniškai iki Aprašo 34 punkte nurodyto termino pabaigos adresu: A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Siunčiant dokumentus paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip Aprašo 33 punkte nurodyto termino pabaigos data.
36. Prašymo ir prie jo pateiktų dokumentų administracinės atitikties ir finansinio tinkamumo vertinimą atlieka Darbo grupė.
37. Administracinės atitikties ir finansinio tinkamumo vertinimo metu tikrinama, ar Įmonė yra įsteigta pagal Aprašo 31 punkte nustatytas sąlygas, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, ar sąmata be klaidų ir atitinka paraiškos bei verslo plano duomenis. Atlikus administracinės atitikties ir finansinio tinkamumo vertinimą, užpildoma Prašymo administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė (7 priedas).
38. Agentūra, atsižvelgdama į Darbo grupės siūlymus, turi teisę prašyti patikslinti gautą informaciją, jeigu vertinimo metu buvo nustatyti neatitikimai su Apraše nustatytais reikalavimais, nustatydama ne trumpesnį kaip 5 (penkių) darbo dienų terminą. Jei po Agentūros prašymo patikslinti gautą informaciją Įmonė jos laiku nepateikė arba pateikta informacija yra nepakankama vertinimui, Agentūra gali priimti sprendimą prašymą atmesti, nurodydama atmetimo priežastis ir apie tai informuodama Įmonę per 5 (penkias) dienas nuo sprendimo priėmimo. Vertinimas atliekamas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo prašymo gavimo Agentūroje dienos. Tuo atveju, jei prašoma patikslinti informaciją, šis terminas atitinkamai pratęsiamas.
VI SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS
39. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.
VII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO SUTARTIES SUDARYMAS
41. Priėmus sprendimą skirti lėšas, Agentūra sudaro lėšų skyrimo sutartį (toliau – sutartis) su Projekto koordinatoriumi ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.
VIII SKYRIUS
MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI
43. Lėšas, skirtas projekto įgyvendinimui, Agentūra perveda projekto koordinatoriui sutartyje numatyta tvarka.
44. Lėšos gali būti skiriamos avansu arba kompensavimo būdu. Mokslo ir studijų institucijoms lėšos skiriamos avansu ketvirčiais, Įmonei (projekto koordinatoriui) avansu skiriama ne daugiau pusė atitinkamam ketvirčiui skirtos sumos. Likusi suma skiriama kompensavimo būdu, pateikus Apraše ir sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus.
45. Lėšos skiriamos tik projekto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms apmokėti. Esant pagrįstam poreikiui į išlaidų sąmatą įtraukti naujas išlaidas, pakeitimai iš anksto turi būti suderinti su Agentūra. Projekto vykdytojas turi teisę perkelti jo išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 procentų išlaidų kategorijos eilutės, iš kurios perkeliamos lėšos, numatytų išlaidų sumos. Apie atliktus pakeitimus projekto koordinatorius elektroniniu paštu informuoja atsakingą Agentūros darbuotoją. Jeigu pakeitimai tarp išlaidų sąmatos eilučių viršija 20 procentų limitą, projekto koordinatorius juos privalo iš anksto raštu suderinti su Agentūra. Prašyme Agentūrai dėl sąmatos pakeitimų turi būti paaiškintos sąmatos pakeitimo priežastys, nurodomos išlaidos, kurių ketinama projekte atsisakyti, pagrindžiamos naujos numatomos išlaidos.
46. Projekto koordinatorius yra atsakingas už teisingą ir savalaikį gautų iš Agentūros lėšų paskirstymą projekto partneriams pagal projekto išlaidų sąmatoje išvardintas sumas.
IX SKYRIUS
ATASKAITOS
48. Projekto koordinatorius sutartyje nustatytais terminais pateikia Agentūrai dalykines ir finansines ataskaitas.
49. Dalykinės ataskaitos yra projekto etapo ir baigiamosios, parengtos pasibaigus projektui. Dalykinės ataskaitos rengiamos pagal Reikalavimus projektų dalykinėms ataskaitoms (8 priedas).
X SKYRIUS
ATASKAITŲ VERTINIMAS
51. Ataskaitų administracinės atitikties vertinimą atlieka Agentūros darbuotojas atsakingas už šios priemonės administravimą.
52. Nepateikus ataskaitų laiku, nustačius, kad ataskaitos neatitinka nustatytų reikalavimų, pateikta informacija klaidinga, Agentūra turi teisę prašyti patikslinti gautą informaciją. per Agentūros nustatytą laiką.
53. Ekspertinį dalykinių ataskaitų vertinimą atlieka ne mažiau nei du ekspertai. Ekspertas ataskaitą įvertina per 15 (penkiolika) darbo dienų. Ekspertai, įvertinę ataskaitas, pateikia vertinimo išvadas.
54. Ekspertinio vertinimo išvadas apibendrina ekspertų grupė ir teikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl projektų ataskaitų tvirtinimo. Agentūra gali kviesti projekto koordinatorių pristatyti projekto rezultatus ekspertų posėdyje.
55. Jeigu ekspertai ataskaitą įvertino neigiamai, ekspertų grupė, išklausiusi projekto vadovo žodinį pranešimą apie projekto rezultatus, gali nustatyti terminą trūkumams pašalinti arba pasiūlyti Agentūrai nutraukti lėšų skyrimo sutartį. Jei sutartis nutraukiama, lėšų gavėjas turi grąžinti Agentūrai visas ar ekspertų grupės nustatytą dalį projektui vykdyti pervestų lėšų. Agentūra turi teisę 2 (dvejus) metus nepriimti neigiamai įvertinto projekto vadovo/projekto koordinatoriaus paraiškų Agentūros administruojamų programų projektų finansavimui.
56. Projekto dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į ekspertų grupės siūlymą.
57. Patvirtinus projekto etapo ataskaitas ir pateikus kitus lėšų skyrimo sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus, lėšų gavėjas turi teisę gauti Agentūros finansavimą kitiems projekto etapams.
XI SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
59. Pareiškėjai ir projektų koordinatoriai, nesutinkantys su Agentūros sprendimais, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Technologinės plėtros komitetui. Technologinės plėtros komitetui netenkinus skundo ir ginčo neišsprendus taikiai, pareiškėjai arba projektų koordinatoriai turi teisę kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš projekto vykdytojo Agentūrai reikalingą informaciją apie projekto vykdymą ir projekto vykdymo dokumentus.
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
1 priedas
Reikalavimai tinkamoms išlaidoms
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Tiesioginės išlaidos: |
||
Išlaidos projekto personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą; socialinio draudimo įmokos; įmokos į garantinį fondą. |
Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai, kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos prekėms |
Projektui vykdyti būtinų prekių (medžiagų, atsargų ir pan.), kurios pagal projekto vykdytojo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtinos projektui vykdyti, pirkimo išlaidos. Prekės privalo būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. Jeigu projekto vykdytojai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, jie privalo vadovautis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principais. Smulkioms masinės gamybos prekėms, kurios gali būti grupuojamos į prekių grupes ir kurių vieno vieneto kaina neviršija 100 Lt (pvz.: elektronikos detalės ir smulki elektronikos įranga, (rėlės, jungikliai ir kt.), laboratoriniai indai, reagentai ir pan.) kainos pagrindimas nebūtinas. Projekto vykdytojo apskaitos politika pridedama prie projekto sąmatos. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausų pažymos, tiekėjų pasiūlymai, sutartys, priėmimo-perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, kiti išlaidas pagrindžiantys dokumentai |
Išlaidos paslaugoms |
Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis pirkimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. Jeigu projektų vykdytojai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, vadovaujasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principais. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausų pažymos, pasiūlymai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo-perdavimo aktai, kiti išlaidas pagrindžiantys dokumentai |
Netiesioginės išlaidos: |
||
Pridėtinės išlaidos |
Administravimo, techninio ir logistinio pobūdžio išlaidos, kurios yra būtinos projekto vykdytojo tiesioginėms projekto veikloms vykdyti. Pridėtinės išlaidos gali būti: 1. išlaidos, susijusios su administravimu ir valdymu (pvz., atlyginimai direktoriui ir buhalteriui ir pan.); 2. biuro ar laboratorijos išlaidos, įskaitant gamybinių ir/ar administracinių patalpų, ir biuro įrangos nuomą ar pastatų bei įrangos amortizaciją; 3. komunalinės išlaidos: vandens, šildymo, elektros, priežiūros, draudimo ir apsaugos mokesčiai; 4. ryšio išlaidos, tinklo ryšio mokesčiai, pašto išlaidos ir biuro pristatymo išlaidos; 5. kanceliarinės prekės.
Pridėtinių išlaidų dydis, ne didesnis kaip 20 % nuo visų projekte numatytų tiesioginių išlaidų sumos. |
Įsakymai (potvarkiai), mokėjimo dokumentai, kiti išlaidas pagrindžiantys dokumentai |
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
2 priedas
PROJEKTO PARAIŠKA
data
vieta
Mokslo ir studijų institucijos, teikančios projekto paraišką, pavadinimas ir kontaktiniai duomenys |
||||
|
||||
Projekto pavadinimas ir santrumpa (akronimas) |
||||
|
||||
Projekto vadovo vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys |
||||
|
||||
Komercinamo MTEP rezultato mokslo sritis ir kryptis (pildoma vadovaujantis LR švietimo ir mokslo ministro 2012 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. V-1457 „Dėl mokslo krypčių patvirtinimo“) |
||||
(Pvz.: Technologijos mokslai, medžiagų inžinerija) |
||||
Projekto santrauka, raktiniai žodžiai (iki 1000 spaudos ženklų) |
||||
|
||||
Projekto tikslo, uždavinių, įgyvendinimo etapų, galutinio projekto rezultato apibūdinimas. |
||||
|
||||
Mokslo ir studijų institucijos indėlio projekte apibūdinimas (rengiant projektą ir jį įgyvendinant; nurodomi jau atlikti ir numatomi atlikti darbai, suteiktos ir numatomos suteikti paslaugos ir pan.) |
||||
|
||||
Projekto vykdytojai (vardai, pavardės, numatomos funkcijos projekte) ir jų kompetencija reikalinga projekto rezultatui pasiekti: produkto, technologijos, paslaugos komercinimui, pateikimui rinkai ir kt. |
||||
|
||||
Projekto įgyvendinimo terminai: pradžia – pabaiga; trukmė (mėnesiais). |
||||
|
||||
Projekto finansavimo poreikis – apibendrinta projekto išlaidų sąmata* (pildoma atsižvelgiant į Aprašo11; 12 p. išvardintus reikalavimus tinkamoms išlaidoms; išlaidų kategorijos ir jų suma turi atitikti verslo plane pateiktas išlaidas atitinkamu laikotarpiu) |
||||
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorija |
Poreikis, Lt |
Pagrindimas |
|
2014 m. |
2015 m. |
|||
1. |
Išlaidos projekto personalui |
|
|
|
2. |
Išlaidos prekėms |
|
|
|
3. |
Išlaidos paslaugoms |
|
|
|
4. |
Pridėtinės išlaidos (pagal Aprašo 1 priedo reikalavimus) |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
Bendra projekto vertė:
|
|
|||
Papildomai pridedami dokumentai: |
||||
Verslo planas Projekto vykdytojų grupės narių gyvenimo aprašymai Ketinimų protokolas Projekto vykdytojų grupės narių pastarųjų trejų metų svarbiausiųjų įgyvendintų/įgyvendinamų projektų pagal nacionalines ir tarptautines programas sąrašas (2011-2013 m.) Kiti svarbūs dokumentai *Galutinė sąmata parengiama ir suderinama su Agentūra pateikus prašymą skirti projektams finansavimą pagal Apraše nustatytus reikalavimus |
Projekto vadovo vardas, pavardė, parašas
Mokslo ir studijų institucijos vadovo (ar įgalioto asmens) vardas, pavardė, parašas
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
3 priedas
REKOMENDACIJOS VERSLO PLANUI
Rekomenduojama verslo plano struktūra pagal poreikį gali būti pakeista ar papildyta. Planas turi būti aiškus, dalykiškas, vientisas.
1. Santrauka.
Santraukos paskirtis – sudominti potencialų investuotoją verslo planu. Trumpai apibūdinti komercinamą MTEP rezultatą ir pagrindinius verslo plano tikslus (produktą – inovatyvias prekes, paslaugas, technologijas) bei priemones, būdus kaip šie tikslai bus įgyvendinti. Pagrįsti, kad projekto vykdytojai turi reikiamą kompetenciją tikslui pasiekti. Nurodyti projekto kaina (lėšų poreikis verslo plano įgyvendinimui).
2. Projekto apibūdinimas.
Projekto tikslai ir uždaviniai. Apibūdinti komercinamą MTEP rezultatą, jo autorius ir kūrėjus.
Projekto kaina.
Numatomos veiklos aprašymas. Produkto (prekės, paslaugas, techmologijos) kūrimo/gamybos pagrindinių etapų aprašymai.
Produkto apibūdinimas, jo ypatingos savybės, išskirtinumas.
Patentavimo, licencijavimo galimybės.
3. Rinkodara.
Rinka ir konkurentai.
Esama rinkos būklė.
Prognozuojama siūlomo produkto rinka.
Tikslinė rinka. Apibūdinti potencialų produkto pirkėją/vartotoją.
Konkurentai. Siūlomo produkto pranašumai prieš konkurentus.
Kainodara.
Pardavimai. Pardavimų dinamika (pardavimų pradžia, pardavimų plėtra).
Reklama ir kiti būdai pritraukti klientą.
4. Produkto gamyba/kūrimas.
Projekto vykdytojų grupės pristatymas. Jų funkcijos. Turimų žmogiškųjų resursų ir intelektinių gebėjimų pakankamumo pagrindimas. Kokios patirties ir gebėjimų vykdytojų grupei trūksta? Kaip ir kuo rengiamasi vykdytojų grupę papildyti?
Turtas ir ištekliai, jų poreikis.
Planuojama infrastruktūra.
Veiklų planas. Partneriai, paslaugų pirkimas.
5. Finansinis planas
Pagrindinės prielaidos, pradiniai duomenys, kuriais vadovaujantis pradedamas projektas.
Finansavimo šaltiniai.
Prognozuojamas balansas (3-5 metų periodas).
Prognozuojamos pelno (nuostolio) ataskaitos.
Prognozuojamos pinigų srautų ataskaitos.
6. Rizika. Priemonės rizikai sumažinti.
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
4 priedas
Paraiškos administracinĖS ATITIKTIES vertinimo LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Pareiškėjas
Projekto pavadinimas
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Paraiška pateikta laiku |
|
|
|
2. |
Paraiška pasirašyta |
|
|
|
3. |
Paraiškos visos skiltys užpildytos tinkamai |
|
|
|
4. |
Pateikti visi dokumentai nurodyti Aprašo 19 punkte |
|
|
|
5. |
Projektas atitinka Aprašo 6; 9; 20 punktų reikalavimus |
|
|
|
6. |
Pateikti visi paraiškos priedai |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, prašyti paraišką papildyti, patikslinti)
……………………………………………………………………………………………………
Darbo grupė:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
5 priedas
Projektų EKSPERTINIO vertinimo ANKETA
Projekto pavadinimas |
||||
Mokslo ir studijų institucijos pavadinimas |
||||
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo balas (0–5) |
Komentarai (būtinas įvertinimo paaiškinimas) |
|
1. |
Esamų MTEP rezultatų parengtis komercinimui (reikiamą pažymėti) (pildoma naudojantis Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašu, patvirtintu LRV 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650). |
|
|
|
- -prototipas, atitinka 6 etapo veiklos rezultatą; - -galutinis prototipas, atitinka 7 etapo veiklos rezultatą; -bandomoji gamyba, atitinka 8 etapo veiklos rezultatą |
|
|||
2. |
Verslo plano įvertinimas (tinkamą pažymėti): |
|
|
|
- aiškus; - ekonomiškai pagrįstas; - apibūdintas potencialus vartotojas ir jam gautina nauda; - numatytos rinkos; - pagrįstos pelningumo prognozės; - pateikta ilgalaikės perspektyvos vizija; -kita |
|
|||
3. |
Prašomo finansavimo pagrįstumas (numatyti būtini darbai, pagrįsta jų kaina) |
|
|
|
4. |
Projekto vykdytojų grupės kompetencija reikalinga projekto rezultatui pasiekti: produkto, technologijos, paslaugos sukūrimui, komercinimui, pateikimui rinkai |
|
|
|
Projekto vykdytojų grupės sudėties pakankamumas (komanda sukomplektuota tinkamai, pilnai) ir jų potencialios galimybės pasiekti projekte numatytus tikslus |
|
|
||
5. |
Numatomo produkto patentavimo, dizaino, prekės ženklo registravimo galimybė |
|
|
|
6. |
Numatoma produkto rinkų plėtra (eksporto galimybės) |
|
|
|
7. |
Numatyta/apibūdinta verslo plėtros ir jai būtinų investicijų pritraukimo galimybė |
|
|
|
Iš viso: |
|
BENDROSIOS PASTABOS APIE PROJEKTĄ
EKSPERTO IŠVADA (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
1. PROJEKTAS ATITINKA KELIAMUS REIKALAVIMUS IR GALI BŪTI ĮTRAUKTAS Į FINANSUOTINŲ PROJEKTŲ SĄRAŠĄ
2. PROJEKTAS NEATITINKA KELIAMŲ REIKALAVIMŲ IR NEGALI BŪTI ĮTRAUKTAS Į FINANSUOTINŲ PROJEKTŲ SĄRAŠĄ
Ekspertas................................................................................................................................................
(parašas) (vardas, pavardė) (data)
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
6 priedas
Projekto pavadinimas ir santrumpa (akronimas).........................................................................
Projekto koordinatorius...................................................................................................................
Projektų sąrašo Nr…………………………………………………………………………………..
PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATA
Eil. Nr. |
Projekto vykdytojo pavadinimas |
Kiekvieno projekto vykdytojo lėšos projekte, tūkst. litų |
Prašomos lėšos iš Agentūros |
Kitos lėšos, įskaitant įmonės nuosavas (nurodyti lėšų šaltinį), Lt |
|
Suma, Lt |
Procentinė dalis nuo projekto lėšų , % |
||||
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
KIEKVIENO PROJEKTO VYKDYTOJO IŠLAIDŲ SĄMATA
Įmonės pavadinimas |
||||||
Išlaidų pavadinimas |
2014 m. |
2015 m. |
Iš viso |
|||
Įmonės lėšos, Lt |
Agentūros lėšos, Lt |
Įmonės lėšos, Lt |
Agentūros lėšos, Lt |
Įmonės lėšos, Lt |
Agentūros lėšos, Lt |
|
Išlaidos personalui |
|
|
|
|
|
|
Išlaidos prekėms |
|
|
|
|
|
|
Išlaidos paslaugoms |
|
|
|
|
|
|
Pridėtinės išlaidos |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
Mokslo ir studijų institucijos pavadinimas |
|||
Išlaidų pavadinimas |
Lėšų pasiskirstymas (Lt) |
||
2014 m. |
2015 m. |
Iš viso |
|
Išlaidos personalui |
|
|
|
Išlaidos prekėms |
|
|
|
Išlaidos paslaugoms |
|
|
|
Pridėtinės išlaidos |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
Pastaba. Sumos pateikiamos Lt (be centų).
PROJEKTO DALYVIAI
Mokslo ir studijų institucijos/ įmonės projekto dalyvių pareigybės |
|||||||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pareigybė institucijoje/įmonėje |
Tarnybinis atlyginimas (be priedų ir priemokų) |
Pareigybė projekte |
Darbo užmokestis projekte, Lt (be centų) |
||
Mėnesinis |
Mėnesių, kuriais bus mokamas darbo užmokestis, skaičius |
Iš viso |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekto dalyvių pareigybių pagrindimas (indėlis į projektą) |
||||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pedagoginis vardas, mokslo laipsnis |
Pareigybė projekte |
Pareigybės pagrindimas (indėlis į projektą) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastaba: kiekvienam projekto vykdytojui pildoma atskira lentelė.
PRIEDAI
1. Numatomų įsigyti paslaugų sąrašas ir pagrindimas (poreikis ir rinkos kainos), ..... lapų;
2. Numatomų įsigyti prekių sąrašas ir pagrindimas (poreikis ir rinkos kainos), ..... lapų;
___________________________________________________________________________________________
Projekto vadovas (vardas, pavardė, parašas)
__________________________
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
7 priedas
prašymo (skirti projektui finansavimą) administracinĖS ATITIKTIES ir tinkamumo finansuoti vertinimo LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Projekto pavadinimas
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Prašymas pateiktas laiku |
|
|
|
2. |
Prašymas pasirašytas |
|
|
|
3. |
Sąmata užpildyta teisingai |
|
|
|
4. |
Pateikti visi sąmatos priedai |
|
|
|
Siūlymas (siūlyti/nesiūlyti projektą finansuoti, sudaryti lėšų skyrimo sutartį; prašyti prašymą papildyti/patikslinti)
……………………………………………………………………………………………………
Darbo grupė:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
rezultatų komercinimo projektų
konkursinio finansavimo tvarkos aprašo
8 priedas
REKALAVIMAI PROJEKTŲ DALYKINĖMS ATASKAITOMS
1. Projektų dalykines ataskaitas (toliau – ataskaitas) teikia projekto vadovas.
2. Ataskaitą sudaro įvadinė, aprašomoji dalys ir priedai.
3. Ataskaitos įvadinė dalis:
3.1. titulinis lapas. Jo viršuje įrašoma „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra“, žemiau – projekto vykdytojai (lėšų gavėjai). Titulinio lapo viduryje įrašoma projekto pavadinimas bei santrumpa (jeigu yra). Žemiau nurodomas lėšų skyrimo sutarties su Agentūra data ir numeris. Lapo viduryje nurodomas ataskaitos tipas (projekto etapo ataskaita arba baigiamoji ataskaita). Dešinėje lapo dalyje nurodomas projekto vadovo vardas ir pavardė, (pedagoginis vardas, mokslo laipsnis –jeigu turi), lapo apačioje - miestas, kuriame įsikūrusi įmonė (projekto koordinatorius) ir ataskaitos parengimo metai;
3.2. atskirame lape pateikiami projekto vykdytojų grupės sąrašas, nurodant institucijų/įmonių, kuriose vykdytojai dirba, pavadinimus, vardus, pavardes ir pareigas, pedagoginius vardus, mokslo laipsnius;
3.3. atskirame lape pateikiama projekto santrauka (iki 0,5 puslapio);
3.4. atskirame lape pateikiamas ataskaitos turinys, kuriame nurodyti ataskaitos skyriai ir poskyriai bei visi jos priedai.
4. Ataskaitos aprašomoji dalis:
4.1. įvadas, kuriame trumpai apibūdinamas komercinamas MTEP rezultatas (kokiame lygmenyje jis buvo pradedant įgyvendinti projektą: prototipas, galutinis prototipas ir pan., ir kokiame lygmenyje yra ataskaitos pateikimo metu), nurodomas projekto tikslas ir uždaviniai, kuriuos numatyta išspręsti įgyvendinant projektą;
4.2. atliktų darbų aprašomoji dalis, kurioje aprašyti atlikti darbai, įgyvendinant projektą, pateikti ir apibūdinti svarbiausi projekto rezultatai, nurodyti rezultatų sklaidos būdai ir priemonės, apibūdinti projekte numatyti, bet neįvykdyti darbai ir priežastys, kurios turėjo įtakos šių darbų neatlikimui;
4.3. vartotojo/pirkėjo, konkurentų ir rinkų apibūdinimas;
4.4. kiti projekto įgyvendinimo metu pasiekti rezultatai;
4.5. išvados.
5. Ataskaitos priedai:
5.1. perspektyvinis kitų dviejų metų įmonės veiklos planas (rengiamas tik teikiant baigiamąją ataskaitą);
5.2. paskutinio laikotarpio finansinės atskaitomybės (balansas, pelno-nuostolio ataskaita) dokumentai;
5.3. užpildyta pasiektų rezultatų lentelė (pridedama).
6. Visi ataskaitos su priedais lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti.
7. Agentūrai pateikiamas 1 (vienas) projekto vadovo pasirašytas ataskaitos originalo egzempliorius ir elektroninė versija, įrašyta į kompiuterinę laikmeną pdf ir doc formatais.
Projekto rezultatų lentelė
Įmonės pavadinimas.............................................................
Projekto pavadinimas............................................................
Mokslo sritis..........................................................................
Eil. Nr. |
Projekto rezultatai |
Skaičius 201... m. |
Apibūdinimas/pastabos |
1 |
Sukurta/įdiegta/pateikta rinkai: |
|
|
1.1 |
naujos inovatyvios technologijos |
|
|
1.2 |
nauji inovatyvūs produktai |
|
|
1.3 |
naujos inovatyvios paslaugos |
|
|
2 |
Pateiktos tarptautinės patentinės paraiškos |
|
|
3 |
Įgyti tarptautiniai patentai |
|
|
4 |
Pateiktos nacionalinės patentinės paraiškos |
|
|
5 |
Įgyti nacionaliniai patentai |
|
|
6 |
Informacija apie projekto rezultato pardavimus ir pardavimų pajamos. |
|
|
7 |
Projektą vykdančių jaunų mokslininkų/tyrėjų skaičius: |
|
|
7.1. |
dirbančių įmonėje |
|
|
7.2. |
dirbančių mokslo ir studijų institucijoje |
|
|
8 |
Sukurtos naujos darbo vietos įmonėje/mokslo ir studijų institucijoje |
|
|
9 |
Kiti projekto įgyvendinimo metu pasiekti rezultatai |
|
|