ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. GEGUŽĖS 26 D. SPRENDIMO NR. T-163 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENINĖS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOS SUDARYMO“
PAKEITIMO
2014 m. kovo 27 d. Nr. T-75
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 4 straipsnio 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimu Nr. 1519 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 533 „Dėl Administracinių ginčų komisijų darbo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. T-163 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos sudarymo“ 2 punktu patvirtintus Šiaulių miesto savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos nuostatus ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 27 d. sprendimą Nr. T-52 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. T-163 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos sudarymo“ pakeitimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2011 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-163
(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2014 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. T-75
redakcija)
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENINĖS ADMINISTRACINIŲ
GINČŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Administracinių ginčų komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką.
2. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymu, Administracinių ginčų komisijų darbo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 533 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1519 redakcija), ir kitais teisės aktais.
3. Komisija yra bendroji ikiteisminė institucija, neturinti juridinio asmens statuso, sudaroma Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos ir techniškai aptarnaujama Savivaldybės administracijos.
4. Komisijos paskirtis – objektyviai, greitai, su mažomis išlaidomis išspręsti kilusį administracinį ginčą, taip prisidėti prie žmogaus teisių gynimo, šalių sutaikinimo ir teisingumo vykdymo.
5. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Nuostatais ir kitais teisės aktais.
6. Komisija už savo darbą kartą per metus atsiskaito Savivaldybės tarybai, taip pat yra atsakinga Savivaldybės merui.
7. Nuostatuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.
II. KOMISIJOS KOMPETENCIJA
9. Komisija nagrinėja asmenų skundus (prašymus) dėl savivaldybių viešojo administravimo subjektų priimtų individualių administracinių aktų ir veiksmų teisėtumo, taip pat šių subjektų atsisakymo ar vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus teisėtumo ir pagrįstumo.
10. Komisija nesprendžia Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 16 straipsnyje, 18 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 19 straipsnyje ir 20 straipsnio 1 dalyje nurodytų ginčų (bylų), taip pat mokesčių bylų, taip pat administracinių ginčų, kuriems nagrinėti įstatymuose numatyta kitokia tvarka.
III. SKUNDO (PRAŠYMO) PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR
PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI
11. Skundą (prašymą) Komisijai turi teisę paduoti asmenys (fiziniai ir juridiniai), taip pat viešojo administravimo subjektai, jeigu jie mano, kad jų teisės yra pažeistos.
12. Skundas (prašymas) Komisijai turi atitikti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 23 straipsnyje nustatytus formos ir turinio reikalavimus. Skundas (prašymas) Komisijai gali būti paduodamas raštu tiesiogiai, siunčiamas paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis teisės aktų nustatyta tvarka.
13. Skunde (prašyme) turi būti nurodyta:
13.2. pareiškėjo vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (kodas), gyvenamoji vieta (buveinė), elektroninio pašto adresas, jeigu pareiškėjas turi, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai, taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas, jeigu žinoma, atstovo elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
13.3. tarnautojo, kurio veiksmai skundžiami, vardas, pavardė, asmens kodas (jeigu žinomas), pareigos arba institucijos (administravimo subjekto) pavadinimas, buveinė, jeigu žinoma, tarnautojo (institucijos, administravimo subjekto) elektroninio pašto adresas, telefono ir fakso numeriai, kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
13.4. trečiųjų suinteresuotų asmenų vardai, pavardės (pavadinimai), asmens kodai (kodai, jeigu žinoma), gyvenamosios vietos (buveinės), jeigu žinoma, elektroninio pašto adresai, telefono ir fakso numeriai, kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
13.6. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą, ir tai patvirtinantys įrodymai, liudytojų pavardės, vardai ir gyvenamosios vietos, kitų įrodymų buvimo vieta;
14. Prie skundo (prašymo) pridedami šie priedai:
14.2. jeigu skundas (prašymas) yra nagrinėjamas ar yra išnagrinėtas Komisijos, kitos išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijos ar teismo, – tai patvirtinantis procesinis dokumentas;
15. Paduodant skundą (prašymą) Komisijai elektroninių ryšių priemonėmis, asmens tapatybė patvirtinama pasirašant saugiu elektroniniu parašu. Pateikiant skundą (prašymą) elektroninių ryšių priemonėmis nustatyta tvarka, laikoma, kad skundas (prašymas) yra pasirašytas.
16. Skundą (prašymą) pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Prie atstovo pateikiamo skundo (prašymo) turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.
17. Skundas (prašymas) Komisijai turi būti paduotas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo skundžiamo administracinio akto paskelbimo arba individualaus akto įteikimo ar pranešimo apie administracijos (tarnautojo) veiksmus (neveikimą) suinteresuotai šaliai dienos arba per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi reikalavimo įvykdymo terminas.
18. Tais atvejais, kai administracija (tarnautojas) nevykdo savo pareigų ar vilkina priimti sprendimą, toks neveikimas (vilkinimas) gali būti apskųstas per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi klausimui išspręsti nustatytas laikas.
19. Komisija skundus (prašymus) priima ir išankstine ne teismo tvarka nagrinėja be žyminio mokesčio.
20. Komisijai teikiami skundai registruojami Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 nustatyta tvarka. Visi gautieji skundai (prašymai) turi būti įregistruoti skundų (prašymų) registravimo žurnale ir elektroniniu būdu. Skundų (prašymų) registravimo žurnale ir elektroniniu būdu nurodomi šie duomenys: eilės numeris; skundo (prašymo) gavimo data; pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (juridinio asmens pavadinimas, buveinė); skundo (prašymo) esmė; asmens, kuriam tirti perduotas skundas (prašymas), vardas, pavardė, parašas ir perdavimo data; skundo (prašymo) nagrinėjimo data; skundo (prašymo) nagrinėjimo rezultatai; žymos apie sprendimo apskundimą; žymos apie sprendimo įvykdymą. Skundus registruoja Komisijos pirmininko įgaliotas asmuo.
21. Užregistruotas skundas perduodamas Komisijos pirmininkui, o šis įvertina:
21.2. skundo padavimo termino atitiktį Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 30 straipsnio reikalavimams;
21.3. ar Komisija, kita ikiteisminė ginčus nagrinėjanti institucija ar teismas nenagrinėja ar nenagrinėjo administracinio ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;
21.4. skundo atitiktį Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 23 straipsnyje nustatytiems reikalavimams;
23. Įvertinęs Nuostatų 21 punkte nurodytus skundo (prašymo) priimtinumo klausimus, Komisijos pirmininkas nusprendžia:
24. Komisijos pirmininkas, nustatęs, kad Komisija turi skirtingų pareiškėjų skundų (prašymų) dėl to paties atsakovo to paties akto ar veiksmo (neveikimo), iki bylos nagrinėjimo iš esmės pabaigos gali juos sujungti į vieną bylą.
25. Kai byloje yra daugiau kaip vienas reikalavimas, prireikus Komisijos pirmininkas kai kuriuos iš jų gali atskirti į atskirą bylą (atskiras bylas).
26. Skundo priimtinumo (bylos pradėjimo), bylų sujungimo ar bylos išskyrimo į kelias klausimas išsprendžiamas Komisijos pirmininko rezoliucija.
27. Atsisakęs priimti skundą (prašymą) nagrinėti ar nustatęs pareiškėjui 14 dienų terminą ištaisyti skundo (prašymo) trūkumus, Komisijos pirmininkas surašo motyvuotą sprendimą. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą ištaiso skundo (prašymo) trūkumus, skundas laikomas paduotu nuo trūkumų pašalinimo dienos ir nuo tos dienos pradedamas skaičiuoti skundo nagrinėjimo terminas.
28. Priėmęs sprendimą nagrinėti skundą (prašymą), komisijos pirmininkas eilės tvarka skiria Komisijos narį pranešėju byloje ir paveda jam parengti bylą nagrinėti Komisijos posėdyje.
29. Pradėta byla nedelsiant perduodama pranešėju byloje paskirtam Komisijos nariui. Apie bylos gavimą Komisijos narys pasirašo skundų (prašymų) registravimo žurnale.
30. Komisijos narys, rengdamas bylą posėdžiui, sprendžia šiuos Komisijos pasirengimo nagrinėti bylą klausimus:
30.1. prireikus įpareigoja pareiškėją per nurodytą terminą pateikti su skundu (prašymu) susijusius įrodymus ar papildomus rašytinius paaiškinimus;
30.2. išsiunčia atsakovui, tretiesiems suinteresuotiems asmenims skundo (prašymo) nuorašus ir paprašo pateikti atsiliepimą į skundą ir su skundu susijusią medžiagą (įrodymus, paaiškinimus);
30.3. suderina su Komisijos pirmininku bylos nagrinėjimo Komisijos posėdyje datą ir laiką; išsiunčia proceso dalyviams pranešimus apie posėdžio vietą ir laiką, kartu pasiūlo ginčo šalims išspręsti ginčą taikiai;
30.4. prireikus siūlo Komisijos pirmininkui surengti posėdį ir spręsti klausimą dėl skundo (prašymo) nagrinėjimo termino pratęsimo 14 dienų ir protokolinio sprendimo priėmimo;
31. Bylą posėdžiui rengiantis Komisijos narys turi teisę:
31.1. reikalauti iš skundžiamo viešojo administravimo subjekto paaiškinimo, atsiliepimo, dokumentų, medžiagos ir informacijos, susijusios su Komisijos posėdžiui rengiamu klausimu;
31.2. prašyti kitų viešojo administravimo subjektų dokumentų, medžiagos ar kitos bylai nagrinėti reikalingos informacijos;
31.3. pasitelkti savivaldybių institucijų, Komisijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, taip pat specialistų, kitų fizinių ar juridinių asmenų, kad jie pateiktų paaiškinimą ir (ar) išvadą dėl skundo (prašymo) ar atliktų kitus pasirengimo nagrinėti bylą ar bylos nagrinėjimo veiksmus.
32. Reikalaujama medžiaga ar dokumentų kopijos Komisijai turi būti perduotos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo reikalavimo gavimo. Prireikus Komisija terminą gali pratęsti.
IV. KOMISIJOS POSĖDŽIO ORGANIZAVIMAS
34. Komisijos posėdį organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas arba jo paskirtas Komisijos narys.
36. Ginčo šalių ir (ar) jų atstovų neatvykimas į Komisijos posėdį, jeigu jiems buvo apie tai tinkamai pranešta, nėra kliūtis nagrinėti skundą (prašymą) ir priimti sprendimą.
V. SKUNDO (PRAŠYMO) NAGRINĖJIMAS KOMISIJOS POSĖDYJE, SPRENDIMO
PRIĖMIMAS IR VYKDYMAS
39. Iki skundo nagrinėjimo pradžios Komisijos posėdyje patikrinama atvykusių į posėdį ginčo šalių tapatybė ir įgaliojimai.
40. Komisijos posėdis pradedamas posėdžio pirmininko pranešimu apie ginčo dalyką, šalis, Komisijos posėdžio sudėtį, Komisijos posėdžio sekretorių. Komisijos posėdžio pirmininkas supažindina šalis su posėdžio tvarka, eiga ir šalių procesinėmis teisėmis. Šalims suteikiama galimybė pateikti papildomus prašymus, dokumentus, pareikšti nušalinimus.
41. Komisijos narys negali dalyvauti nagrinėjant bylą, jeigu jis yra šalių giminaitis; jeigu jis arba jo giminaičiai yra tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuoti bylos baigtimi arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jo nešališkumo. Komisijos nario nušalinimo klausimas išsprendžiamas priimant Komisijos protokolinį sprendimą.
42. Bylos nagrinėjimas posėdyje pradedamas bylą posėdžiui rengusio Komisijos nario pranešimu apie pareiškėjo skundą (jo motyvus), pareiškėjo reikalavimo Komisijai paskelbimu ir šalių posėdyje pateiktų prašymų išsprendimu. Paskui išklausomas pareiškėjas (pareiškėjai), jų įgaliotas atstovas (atstovai), skundžiamos institucijos atstovas (atstovai), trečiasis suinteresuotas asmuo (tretieji suinteresuoti asmenys). Komisijos posėdžio pirmininkas gali nutraukti kalbą, jeigu ja nukrypstama nuo ginčo esmės. Šalims (jų atstovams) po jų kalbų Komisijos nariai gali užduoti klausimų. Paskui ginčo šalys dėl nagrinėjamo ginčo gali trumpai atsakyti į viena kitos argumentus, užduoti viena kitai klausimų. Bylos nagrinėjimo metu taip pat ištiriami kiti įrodymai: išklausomi liudytojų parodymai, specialistų paaiškinimai, apžiūrimi daiktiniai įrodymai, paskelbiami rašytiniai įrodymai.
43. Atlikus Nuostatų 40–42 punktuose numatytus veiksmus, Komisijos posėdžio pirmininkas paskelbia posėdžio pabaigą, praneša sprendimo priėmimo laiką ir jo apskundimo tvarką.
44. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti daromas garso įrašas ir (ar) rašomas posėdžio protokolas. Sprendimą dėl posėdžių eigos fiksavimo būdo priima Komisija. Ginčo šalys (jų atstovai) ir kiti byloje dalyvaujantys asmenys turi teisę susipažinti su Komisijos posėdžio garso įrašu ir (ar) posėdžio protokolu, taip pat gauti posėdžio garso įrašo (jeigu toks buvo daromas) skaitmeninę kopiją.
45. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti daromas garso įrašas yra sudedamoji bylos dalis. Komisijos posėdžio garso įrašo (jeigu Komisijos posėdžių eiga fiksuojama garso įrašu) reikalavimus, susipažinimo su posėdžio garso įrašu ir (ar) protokolu ir garso įrašų (jeigu Komisijos posėdžių eiga fiksuojama garso įrašu) skaitmeninių kopijų darymo tvarką nustato Savivaldybės administracijos direktorius Komisijos teikimu.
46. Jeigu Komisijos posėdžių eiga fiksuojama protokolu, jame įrašomi šie duomenys: posėdžio vieta ir data, pradžia ir pabaiga; Komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčo šalių ir jų atstovų vardai ir pavardės; nagrinėjamo skundo (prašymo) turinys; asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant skundą (prašymą), paaiškinimai, prašymai; Komisijos nario reikalavimu – asmeninė jo nuomonė svarstomu klausimu; balsavimo rezultatai; informacija apie sprendimo priėmimo laiką, jo apskundimo tvarką. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
48. Komisijai paduoti skundai (prašymai) turi būti išnagrinėjami ir sprendimai dėl jų priimami ne vėliau kaip per 14 dienų nuo gavimo.
49. Prireikus motyvuotu Komisijos protokoliniu sprendimu skundo (prašymo) nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo terminas gali būti pratęstas 14 dienų.
50. Komisijos priimamų sprendimų rūšys:
50.3. įpareigoti viešojo administravimo subjektą pašalinti padarytą pažeidimą ar įvykdyti kitą Komisijos nurodymą;
50.4. įpareigoti viešojo administravimo subjektą per Komisijos nustatytą laiką priimti sprendimą dėl šio subjekto atsisakymo ar vilkinimo atlikti jo kompetencijai priskirtus veiksmus;
50.5. nutraukti bylą šiais atvejais: kaip nepriskirtiną Komisijai; jeigu yra įsiteisėjęs teismo ar Komisijos sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu; jeigu pareiškėjas atsisakė skundo (prašymo), išskyrus Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 56 straipsnio 2 dalyje numatytus atvejus; jeigu, mirus fiziniam asmeniui ar likvidavus juridinį asmenį, kuris buvo pareiškėjas, ginčo teisinis santykis neleidžia perimti teisių; jeigu paaiškėja, kad skundas (prašymas) buvo priimtas praleidus nustatytus jo padavimo terminus;
50.6. skundą (prašymą) palikti nenagrinėtą šiais atvejais: jeigu skundą (prašymą) padavė neveiksnus asmuo; jeigu Komisijos ar teismo nagrinėjamas administracinis ginčas tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu; jeigu skundą (prašymą) suinteresuoto asmens vardu padavė neįgaliotas pradėti bylą asmuo.
51. Komisija priima sprendimą bendru sutarimu. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimas laikomas priimtu, jeigu už jį balsavo dauguma dalyvavusių posėdyje Komisijos narių. Jeigu Komisijos posėdyje dalyvavo 4 Komisijos nariai, balsams dėl sprendimo priėmimo pasiskirsčius po lygiai, lemiamą sprendimo priėmimo balsą turi Komisijos posėdžio pirmininkas. Komisijos narys, nesutinkantis su daugumos nuomone, gali išdėstyti raštu savo atskirąją nuomonę. Ji viešai neskelbiama, bet pridedama prie bylos.
52. Komisijos sprendime įrašoma: sprendimo priėmimo vieta ir data; Komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčo šalių, kitų proceso dalyvių, jų atstovų vardai ir pavardės; skundo (prašymo) turinys; Komisijos nustatytos aplinkybės, jų teisinis įvertinimas; priimto sprendimo esmė ir motyvai; sprendimo apskundimo tvarka ir terminas.
53. Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir Komisijos nariai, dalyvavę nagrinėjant bylą.
55. Viešojo administravimo subjektas privalo sprendimą įvykdyti per jame nurodytą laiką, o jeigu sprendime laikas nenurodytas, – per 20 dienų nuo sprendimo gavimo.
VI. KOMISIJOS SPRENDIMO APSKUNDIMAS ADMINISTRACINIAM TEISMUI
57. Ginčo šalis, nesutinkanti su Komisijos sprendimu, per 20 dienų nuo jo gavimo, turi teisę jį skųsti apygardos administraciniam teismui.
VII. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
59. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas, o kai jo nėra, –jo įgaliotas Komisijos narys.
61. Komisijos pirmininkas: