UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS UTENOS RAJONO VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2016 m. spalio 27 d. Nr. TS-283
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių pažeidimų kodekso 5 straipsnio 2 dalimi, 424 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 35 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 35 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės tarybos 2008 m. rugpjūčio 28 d. sprendimą Nr. TS-201 „Dėl Triukšmo prevencijos Utenos rajono viešosiose vietose taisyklių patvirtinimo“.
3. Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės tarybos
2016 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. TS-283
TRIUKŠMO PREVENCIJOS UTENOS RAJONO VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Triukšmo prevencijos Utenos rajono viešosiose vietose taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso, Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ patvirtinimo“, nuostatomis.
2. Taisyklių tikslas – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant skleidžiamas triukšmas viešosiose vietose, valdymą, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio ir užtikrinti žmonių gyvenimo kokybės gerinimą.
3. Taisyklės netaikomos paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, esant triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje, taip pat triukšmo dėl karinių veiksmų karinėse teritorijose atvejais.
II SKYRIUS
PAGRINDINĖS SĄVOKOS
5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
III SKYRIUS
TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE
7. Viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose taikomos Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 „Dėl Lietuvos higienos normos 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ patvirtinimo“ (toliau – higienos norma HN 33:2011) nuostatos.
8. Utenos rajono viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose triukšmo šaltiniai gali būti naudojami nuo 8 val. iki 23 val., išskyrus Joninių, naujametinius, miesto gimtadienio šventės renginius.
9. Utenos rajono viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose triukšmo šaltinių naudojimo trukmė gali būti pailginta Utenos rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracijos) direktoriaus leidimu, vadovaujantis Renginių organizavimo Utenos rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklėmis, patvirtintomis Utenos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 23 d. sprendimu Nr. TS-141 „Dėl Renginių organizavimo Utenos rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklių patvirtinimo“.
10. Atvirose patalpose ir teritorijose įrengti žaidimų, cirko ir kiti atrakcionai gali veikti dienos ir vakaro metu. Naktį jie gali veikti tik tuo atveju, jei nėra grojama muzika, naudojamų žaidimų, cirko ir kitų atrakcionų įrenginiai nekelia triukšmo.
11. Gyvenamosiose teritorijose valyti ir tvarkyti teritorijas, naudoti tam skirtą techniką, išvežti atliekas, krauti prekes, produkciją ir kitas medžiagas darbo dienomis vakaro ir nakties metu, savaitgaliais ir švenčių dienomis nuo 22.00 val. iki 9 val. galima, nekeliant triukšmo ir netrikdant gyventojų ramybės. Šie reikalavimai netaikomi avarijų likvidavimo atvejais.
12. Jeigu tai trikdo viešąją rimtį, draudžiama naudoti civilines pirotechnikos priemones nuo 22.00 val. iki 8.00 val. (išskyrus švenčių dienas, taip pat per masinius renginius, kuriuos rengti nustatyta tvarka išduotas leidimas), kitu teisės aktuose nustatytu ar Utenos rajono savivaldybės tarybos nustatytu laiku.
13. Viešosiose vietose nuo 22.00 val. iki 7.00 val. draudžiama:
13.2. garsiai groti muziką automobiliuose, esant atviroms automobilių durims arba atviriems automobilių langams;
14. Daugiabučių namų savininkų bendrijoms, administruojančioms įmonėms rekomenduojama namo vidaus tvarkos ir žemės sklypo priežiūros taisyklėse nustatyti triukšmo prevencijos reikalavimus, kurie būtų privalomi visiems daugiabučių namų patalpų savininkams.
15. Patvirtintose tyliosiose viešosiose zonose, nustačius triukšmo keliamų šaltinių pavojų žmonių sveikatai, Utenos rajono savivaldybės tarybos sprendimu gali būti nustatomas 50 m atstumu aplink triukšmo šaltinį žemesnis leidžiamas triukšmo lygis negu nustatytas triukšmo lygis tyliojoje viešojoje zonoje.
IV SKYRIUS
TRIUKŠMO ŠALTINIŲ VALDYTOJŲ PAREIGOS
17. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis šių Taisyklių bei teisės aktuose nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo lygio ribinių dydžių.
18. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus Utenos rajono viešosiose vietose, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti Savivaldybės administracijai informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgalioti asmenys nustato leidžiamą statybos darbų pradžios ir pabaigos laiką.
19. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys savo ūkinėje veikloje naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.
20. Kontroliuojantiems pareigūnams pareikalavus, triukšmo šaltinio valdytojai privalo patikslinti ir keisti triukšmo šaltinio naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką.
21. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo:
21.1. naudodami triukšmą keliančius įrangą ir prietaisus pasirinkti tokį būdą, kuris sudarytų galimybę neviršyti triukšmo ribinių dydžių;
21.2. naudoti technologinę įrangą ir triukšmo šaltinius pagal technines sąlygas ir papildomas sąlygas, jeigu jas nustatė kompetentingos valstybės arba Savivaldybės institucijos, suderinusios su sąlygas patvirtinusiomis valstybės institucijomis;
V SKYRIUS
TAISYKLIŲ KONTROLĖ
22. Taisyklių vykdymą kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys, Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai.
VI SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
24. Juridiniai ir fiziniai asmenys, pažeidę šių Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ TEISĖS
26. Fiziniai ir juridiniai asmenys turi teisę:
26.1. gauti iš Savivaldybės administracijos teisingą informaciją apie triukšmo lygius, jo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimą, leidžiamus triukšmo normatyvus ir planuojamų naudoti triukšmo šaltinių pavojingumą sveikatai;
26.2. dalyvauti vertinant planuojamos ūkinės veiklos, kurioje numatoma naudoti triukšmo šaltinius, poveikį visuomenės sveikatai ir aplinkai;
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Šios Taisyklės gali būti keičiamos, papildomos ir panaikinamos Savivaldybės tarybos sprendimu.
____________________________
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Dėl Triukšmo prevencijos Utenos rajono viešosiose vietose taisyklių patvirtinimo.
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus savivaldybės gydytoja (vyr. specialistė) Eligija Židonienė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: nėra
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]: nėra
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3] |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Pastabų nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus savivaldybės gydytoja (vyr. specialistė) Eligija Židonienė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
Juridinio skyriaus vyr. specialiste Dalia Juškė
|
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
2016-10-17 |
|
2016-10-17 |
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |
[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
[2] Tas pat.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.