Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl VALSTYBĖS TURTO NEATLYGINTINIO PERDAVIMO ARba PARDAVIMO BE KONKURSO TARPTAUTINĖMS ORGANIZACIJOMS, KITŲ VALSTYBIŲ VIEŠIESIEMS JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 18 d. Nr. 154
Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 20 straipsnio 6 ir 8 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso tarptautinėms organizacijoms, kitų valstybių viešiesiems juridiniams asmenims tvarkos aprašą (pridedama).

2. Paskirti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministeriją institucija, atsakinga už valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso tarptautinėms organizacijoms, kitų valstybių viešiesiems juridiniams asmenims tvarkos įgyvendinimo priežiūrą.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                               Juozas Olekas

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. vasario 18 d. nutarimu Nr. 154

 

 

 

VALSTYBĖS TURTO NEATLYGINTINIO PERDAVIMO ARBA PARDAVIMO BE KONKURSO TARPTAUTINĖMS ORGANIZACIJOMS, KITŲ VALSTYBIŲ VIEŠIESIEMS JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso tarptautinėms organizacijoms, kitų valstybių viešiesiems juridiniams asmenims tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės kilnojamojo ir nekilnojamojo materialiojo turto, patikėjimo teise valdomo valstybės institucijos ar įstaigos, įsigyto vykdant Lietuvos Respublikos įsipareigojimus, atsirandančius dėl Lietuvos Respublikos narystės Šiaurės Atlanto sutarties organizacijoje, Europos Sąjungoje, Jungtinių Tautų Organizacijoje, arba skirto vykdyti iš tarptautinių sutarčių atsirandantiems įsipareigojimams, kolektyvinės gynybos operacijoms, karinėms operacijoms, tarptautinėms karinėms pratyboms ar karinio bendradarbiavimo renginiams, taip pat civilinėms misijoms (toliau – valstybės turtas), neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso tarptautinėms organizacijoms, kitų valstybių valstybinėms ar savivaldybių institucijoms, kitų valstybių viešiesiems juridiniams asmenims (toliau – turtą priimanti šalis) tvarką.

2. Valstybės turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso vykdomas valstybės turto valdytojo iniciatyva ar gavus turtą priimančios šalies prašymą.

3. Valstybės turto perdavimui neatlygintinai arba pardavimui be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms, kurios kartu su Lietuvos kariniais vienetais dalyvauja kolektyvinės gynybos operacijoje, karinėje operacijoje, tarptautinėse karinėse pratybose ar karinio bendradarbiavimo renginyje, Aprašo II–III skyrių nuostatos netaikomos, išskyrus Aprašo 7 ir 8 punktus.

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme (toliau – Įstatymas).

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS TURTO NEATLYGINTINIO PERDAVIMO ARBA PARDAVIMO BE KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

5. Jeigu dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kreipiasi turtą priimanti šalis, ji privalo pateikti prašymą, kuriame nurodoma: subjektas, teikiantis prašymą; prašomas neatlygintinai perduoti arba parduoti be konkurso valstybės turtas; būdas, kuriuo turtą priimanti šalis norėtų gauti nuosavybėn valstybės turtą – turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso (toliau – perleidimo nuosavybėn būdas); prašomo neatlygintinai perduoti arba parduoti be konkurso valstybės turto naudojimo tikslai; gali būti nurodoma siūloma kaina, jeigu prašoma valstybės turtą parduoti be konkurso; kiti su valstybės turto neatlygintiniu perdavimu arba pardavimu be konkurso susiję duomenys.

6. Valstybės institucijos ar įstaigos vadovas, inicijuodamas valstybės turto perdavimą neatlygintinai arba pardavimą be konkurso ar per 10 darbo dienų nuo turtą priimančios šalies prašymo gavimo, sudaro ad hoc komisiją, jeigu valstybės institucijoje ar įstaigoje nėra sudarytos nuolatinės komisijos. Ad hoc sudarytai ar nuolatinei komisijai (toliau – Komisija) valstybės institucijos ar įstaigos vadovas paveda pateikti pasiūlymą dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso.

7. Paprastai valstybės turtas parduodamas be konkurso turtą priimančiai šaliai.

8. Valstybės turtas turtą priimančiai šaliai gali būti perduodamas neatlygintinai, jeigu:

8.1. toks valstybės turto perdavimas numatytas tarptautinėse sutartyse ar tarptautiniuose tarpžinybiniuose susitarimuose, sudarytuose Įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje nurodytų tarptautinių sutarčių ar narystės nurodytose tarptautinėse organizacijose pagrindu;

8.2. turtą priimanti šalis atsisako pirkti valstybės turtą.

9. Komisija per 30 darbo dienų nuo pavedimo pateikti pasiūlymą dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso dienos:

9.1. patikrina, ar valstybės turtas, kurį planuojama neatlygintinai perduoti arba parduoti be konkurso, buvo įsigytas esant Įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje nurodytiems pagrindams, ar skirtas vykdyti iš tarptautinių sutarčių atsirandantiems įsipareigojimams, kolektyvinėms gynybos operacijoms, karinėms operacijoms, tarptautinėms karinėms pratyboms ar karinio bendradarbiavimo renginiams, civilinėms misijoms;

9.2. įvertina, atsižvelgdama į neatlygintinai perduodamo arba parduodamo be konkurso valstybės turto būklę, galimas pervežimo ir (ar) parengimo neatlygintinai perduoti arba parduoti be konkurso išlaidas, ar pervežimas į Lietuvą arba kitą valstybę tikslingas ir (ar) ekonomiškai naudingas;

9.3. įvertina, ar valstybės turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso atitinka Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus arba Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintą Nacionalinio saugumo strategiją;

9.4. įvertina, kurioms turtą priimančioms šalims pateikti pasiūlymą valstybės turtą parduoti be konkurso arba neatlygintinai perduoti, ir valstybės turto valdytojo vardu kreipiasi į šiuos subjektus (jeigu valstybės turto perdavimas neatlygintinai arba pardavimas be konkurso organizuojamas valstybės turto valdytojo iniciatyva);

9.5. svarsto, ar pritarti turtą priimančios šalies nurodytam valstybės turto perdavimo neatlygintinai būdui, ar siūlyti prašomą valstybės turtą parduoti be konkurso, ir savo pasiūlymą suderina su turtą priimančia šalimi;

9.6. siūlo parduodamo be konkurso valstybės turto kainą turtą priimančiai šaliai ir derina jos dydį Aprašo 14 punkte nustatyta tvarka;

9.7. teikia motyvuotą pasiūlymą valstybės turto valdytojui:

9.7.1. priimti sprendimą dėl valstybės trumpalaikio materialiojo turto, išskyrus pinigines lėšas, taip pat kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto, kurio likutinė vertė, neatsižvelgiant į turto nuvertėjimą, pripažintą buhalterinėje apskaitoje (toliau – likutinė vertė), yra ne didesnė, nei nurodyta Įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje, pardavimo be konkurso su turtą priimančia šalimi suderinta valstybės turto kaina arba neatlygintinio perdavimo;

9.7.2. inicijuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl valstybės nekilnojamojo, taip pat kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto, kurio likutinė vertė yra didesnė, nei nurodyta Įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje, pardavimo be konkurso su turtą priimančia šalimi suderinta valstybės turto kaina arba neatlygintinio perdavimo projekto parengimą;

9.7.3. neperduoti neatlygintinai arba neparduoti be konkurso valstybės turto valdytojo siūlomo ar turtą priimančios šalies prašomo valstybės turto.

10. Valstybės institucijos ar įstaigos vadovas gali Aprašo 9 punkte nustatytą terminą pratęsti, jeigu pratęsti šį terminą siūlo Komisija ir nurodo tai pagrindžiančias aplinkybes.

11. Komisija, nustačiusi, kad turtą priimančios šalies prašyme pateikta neišsami ar ne visa Aprašo 5 punkte nurodyta privaloma pateikti informacija, valstybės turto valdytojo vardu kreipiasi į prašymą pateikusią turtą priimančią šalį ir prašo papildyti prašymą, kartu nustato terminą, iki kada jis turi būti papildytas. Jeigu turtą priimanti šalis per nustatytą terminą prašymo nepapildo, Komisija prašymo nesvarsto ir valstybės turto valdytojo vardu apie tai praneša turtą priimančiai šaliai.

12. Parduodamo be konkurso valstybės turto pardavimo kaina siūloma, atsižvelgiant į šio turto rinkos kainą toje valstybėje, kurioje yra registruota turtą priimanti šalis, planuojanti įsigyti valstybės turtą, jeigu tokiu turtu prekiaujama šioje valstybėje. Jeigu šioje valstybėje parduodamo be konkurso turto rinkos nėra, – pagal galimą gauti kitą objektyvią informaciją, padėsiančią nustatyti parduodamo be konkurso valstybės turto kainą, atitinkančią tokio turto kainą toje valstybėje.

13. Jeigu turtą priimanti šalis pasiūlo didesnę, nei Komisijos pasiūlyta, parduodamo be konkurso valstybės turto pardavimo kainą, turtas parduodamas turtą priimančios šalies pasiūlyta kaina. Jeigu prašymą pirkti valstybės turtą didesne nei Komisijos pasiūlyta kaina yra pateikusios kelios turtą priimančios šalys, valstybės turtas parduodamas tai turtą priimančiai šaliai, kuri pasiūlė didžiausią kainą.

14. Jeigu turtą priimančiai šaliai ar kelioms turtą priimančioms šalims Komisijos pasiūlyta valstybės turto pardavimo kaina nepriimtina, Komisija pakartotinai valstybės turto valdytojo vardu kreipiasi į turtą priimančią šalį, pateikia pasiūlymą valstybės turtą parduoti be konkurso ir nurodo mažesnę kainą. Kaina mažinama palaipsniui – jeigu parduodamas be konkurso nekilnojamasis ar kilnojamasis ilgalaikis materialusis turtas, kurio likutinė vertė yra didesnė, nei nurodyta Įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje, kaina mažinama ne daugiau kaip iki 80 procentų, o parduodant be konkurso kitą turtą – atitinkamai iki 50 procentų ir pakartotinai pateikiamas pasiūlymas. Jeigu turtą priimanti šalis atsisako valstybės turtą pirkti, valstybės turto valdytojo iniciatyva valstybės turtas gali būti perduodamas neatlygintinai.

15. Jeigu dėl to paties valstybės turto perdavimo neatlygintinai arba pardavimo be konkurso kreipiasi kelios turtą priimančios šalys, įskaitant atvejus, kai kelios turtą priimančios šalys nurodo vienodą parduodamo be konkurso valstybės turto kainą, taip pat kai kelios turtą priimančios šalys nurodo skirtingus valstybės turto perleidimo nuosavybėn būdus, Komisija, priimdama sprendimą, vertina tarptautinių sutarčių ir įsipareigojimų nuostatas ir vadovaujasi Įstatymo 9 straipsnyje nustatytais valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principais. Komisija, priimdama sprendimus, gali atsižvelgti ir į turtą priimančios šalies arba jos turto registracijos vietą.

16. Jeigu Komisija, vertindama, ar valstybės turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso atitinka Nacionalinio saugumo strategiją, padaro išvadą, kad toks valstybės turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso galbūt neatitinka Nacionalinio saugumo strategijos, ji parengia valstybės institucijos ar įstaigos kreipimąsi į Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministeriją (toliau – Krašto apsaugos ministerija) su prašymu įvertinti valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso atitiktį Nacionalinei saugumo strategijai. Valstybės institucija ar įstaiga, teikdama prašymą, pateikia visą su šio turto neatlygintiniu perdavimu arba pardavimu be konkurso susijusią informaciją. Krašto apsaugos ministerija, gavusi prašymą, per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo pateikia valstybės institucijai ar įstaigai prašomą įvertinimą.

17. Komisijos veiklos forma – posėdžiai. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, įskaitant Komisijos pirmininką, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavedimu Komisijos posėdžiui pirmininkaujantis kitas Komisijos narys. Komisijos sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje Komisijos narių, įskaitant Komisijos posėdžio pirmininką, balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Komisijos posėdžio pirmininko balsas. Komisijos išvados įforminamos posėdžio protokolais. Posėdžio protokole, kuriame teikiamas pasiūlymas valstybės turto valdytojui dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso, nurodoma:

17.1. Komisijos pasiūlymas, nurodytas Aprašo 9.7 papunktyje;

17.2. jeigu Komisija teikia 9.7.1 ar 9.7.2 papunktyje nurodytą siūlymą:

17.2.1. siūlomas perduoti neatlygintinai arba parduoti be konkurso valstybės turtas;

17.2.2. turtą priimanti šalis;

17.2.3. valstybės turto perleidimo nuosavybėn būdas, dėl kurio susitarta su turtą priimančia šalimi;

17.2.4. jeigu Komisija siūlo valstybės turtą parduoti be konkurso, – Komisijos pasiūlyta parduodamo be konkurso valstybės turto kaina ir kaina, dėl kurios sutarta su turtą priimančia šalimi. Jeigu kaina, kurią sutinka mokėti turtą priimanti šalis, skiriasi nuo Komisijos pasiūlytos parduodamo be konkurso valstybės turto kainos, nurodomi argumentai, kodėl turtą priimančiai šaliai buvo pasiūlyta kita valstybės turto pardavimo be konkurso kaina;

17.2.5. perduodamo neatlygintinai arba parduodamo be konkurso valstybės turto naudojimo tikslai;

17.3. jeigu Komisija teikia 9.7.3 papunktyje nurodytą pasiūlymą, – argumentai, kodėl siūloma valstybės turto neperduoti neatlygintinai ar neparduoti be konkurso.

18. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ar valstybės turto valdytojo sprendimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso projekte turi būti nurodyta:

18.1. valstybės nekilnojamojo ar kilnojamojo materialiojo turto, neatlygintinai perduodamo arba parduodamo be konkurso, vienetas ar šio turto sąrašas;

18.2. nekilnojamojo ar kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė, trumpalaikio materialiojo turto įsigijimo vertė, taip pat valstybės turto pardavimo kaina, kai valstybės turtas parduodamas be konkurso;

18.3. valstybės institucija ar įstaiga, įgaliota sudaryti valstybės nekilnojamojo ar kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sutartį ir vykdyti šio turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kontrolę (nurodoma, kai valstybės turtas neatlygintinai perduodamas arba parduodamas be konkurso Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu);

18.4. asmuo, įgaliotas pasirašyti valstybės trumpalaikio ar kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sutartį (nurodoma, kai valstybės turtas neatlygintinai perduodamas arba parduodamas be konkurso valstybės turto valdytojo sprendimu);

18.5. turtą priimanti šalis;

18.6. neatlygintinai perduodamo arba parduodamo be konkurso valstybės turto naudojimo sąlygos ir tvarka.

19. Teikiant Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso projektą, turi būti pridedama:

19.1. Komisijos pasiūlymas valstybės turtą perduoti neatlygintinai arba parduoti be konkurso (pridedama prie valstybės turto valdytojo sprendimo projekto, kai pasiūlymą valstybės turto valdytojui dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso teikia Komisija);

19.2. turtą priimančios šalies prašymas (pridedama, kai valstybės turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso vykdomas gavus turtą priimančios šalies prašymą);

19.3. Krašto apsaugos ministerijos išvada dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso atitikties Nacionalinio saugumo strategijai (pridedama, kai išvada gauta Aprašo 16 ar 22 punkte nurodytais atvejais);

19.4. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko informaciniai išrašai ir nekilnojamojo turto kadastro duomenų bylų kopijos, jeigu neatlygintinai perduodamas arba parduodamas be konkurso valstybės nekilnojamasis turtas teisės aktų nustatyta tvarka įregistruotas Nekilnojamojo turto registre. Jeigu valstybės nekilnojamasis turtas teisės aktų nustatyta tvarka nėra įregistruotas Nekilnojamojo turto registre, pridedami kiti nuosavybės teisę patvirtinantys dokumentai. Jeigu valstybės nekilnojamasis turtas yra užsienio valstybėje, pridedami nekilnojamojo turto registravimą patvirtinantys dokumentai (jeigu tokį turtą privaloma registruoti pagal tos valstybės teisės aktų reikalavimus) ir toje valstybėje esančio valstybės turto valdymo teisę patvirtinantys dokumentai (perdavimo aktai, inventorizacijos aktai, kiti turto nuosavybės teisę patvirtinantys dokumentai arba jų kopijos).

20. Prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ar valstybės turto valdytojo sprendimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso projekto gali būti pridėti ir kiti su turto neatlygintiniu perdavimu arba pardavimu be konkurso susiję dokumentai.

21. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ar valstybės turto valdytojo sprendimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso projektą rengia valstybės turto valdytojas, perduodantis neatlygintinai arba parduodantis be konkurso valstybės turtą.

22. Tais atvejais, kai valstybės turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso grindžiamas atitiktimi Nacionalinio saugumo strategijai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo ar pardavimo be konkurso projektas turi būti suderintas su Krašto apsaugos ministerija, kuri įvertina valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso atitiktį minėtai strategijai, išskyrus atvejus, kai tokia išvada iš Krašto apsaugos ministerijos yra gauta, kaip nurodyta Aprašo 16 punkte.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS TURTO NEATLYGINTINIO PERDAVIMO ARBA PARDAVIMO BE KONKURSO ĮFORMINIMAS

 

23. Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sandoris įforminamas valstybės institucijos ar įstaigos ir turtą priimančios šalies (toliau kartu – šalys) sudaroma Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sutartimi.

24. Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sutartis rengiama ir sudaroma, kai priimamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas ar valstybės turto valdytojo sprendimas dėl valstybės turto perdavimo ar pardavimo be konkurso.

25. Valstybės turto valdytojas, rengdamas valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sutartį, joje privalo nurodyti:

25.1. valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sutarties šalis;

25.2. valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso sutarties sudarymo teisinį pagrindą;

25.3. neatlygintinai perduodamą arba parduodamą be konkurso valstybės turtą;

25.4. parduodamo be konkurso valstybės turto kainą;

25.5. šalių įsipareigojimus;

25.6. datą, iki kurios valstybės turto valdytojas neatlygintinai perduoda arba parduoda be konkurso, o turtą priimanti šalis perima neatlygintinai perduodamą arba parduodamą be konkurso valstybės turtą;

25.7. neatlygintinai perduodamo arba parduodamo be konkurso valstybės turto naudojimo sąlygas ir tvarką;

25.8. atsiskaitymo už parduodamą be konkurso valstybės turtą tvarką, taip pat valiutą, kuria turtą priimanti šalis privalo atsiskaityti už parduodamą be konkurso valstybės turtą;

25.9. valstybės turto perdavimo–priėmimo akto formą;

25.10. pasekmes, kurios atsirastų, jeigu šalis netinkamai vykdytų sutartinius įsipareigojimus ar jų nevykdytų, įskaitant ir patirtų nuostolių atlyginimo tvarką;

25.11. ginčų nagrinėjimo ir sprendimo tvarką;

25.12. šalių rekvizitus.

26. Valstybės turto perdavimas įforminamas valstybės turto perdavimo–priėmimo aktu. Jį pasirašo valstybės institucijos ar įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir turtą priimančios šalies atstovas arba jų įgalioti asmenys. Jeigu valstybės turtas perduodamas valstybės turto perdavimo neatlygintinai arba pardavimo be konkurso sutarties sudarymo metu, kartu pasirašomas ir valstybės turto perdavimo–priėmimo aktas.

Jeigu valstybės turto likutinė vertė turto perdavimo dieną dėl perskaičiuoto turto nusidėvėjimo skiriasi nuo valstybės turto likutinės vertės, nurodytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime ar valstybės turto valdytojo sprendime dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso, valstybės turto perdavimo–priėmimo akte nurodoma valstybės turto likutinė vertė, nustatyta valstybės turto perdavimo–priėmimo akto pasirašymo dieną.

27. Sudarius valstybės turto pardavimo be konkurso sutartį, valstybės turtas perduodamas, kai turtą priimanti šalis visiškai atsiskaito už parduotą be konkurso valstybės turtą.

28. Jeigu turtą priimanti šalis atsisako perimti neatlygintinai perduodamą arba parduodamą be konkurso valstybės turtą, valstybės turto valdytojas nedelsdamas priima sprendimą sustabdyti sutarties vykdymą. Sustabdžius sutarties vykdymą, abi sutarties šalys derybomis sprendžia klausimą dėl tolesnio sutarties vykdymo arba nutraukimo. Jeigu sutarties šalių priimtas sprendimas neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ar valstybės turto valdytojo sprendimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso, perduodamo neatlygintinai arba parduodamo be konkurso valstybės turto valdytojas inicijuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ar valstybės turto valdytojo sprendimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso pakeitimą.

29. Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso procedūrų organizavimo, sutarčių sudarymo ir sudarytų sutarčių įgyvendinimo metu patirtas išlaidas šalys padengia pačios, jeigu pasirašytose sutartyse nėra numatyta kitaip.

 

IV SKYRIUS

VALSTYBĖS TURTO NEATLYGINTINIS PERDAVIMAS ARBA PARDAVIMAS BE KONKURSO KITŲ UŽSIENIO VALSTYBIŲ KARINĖMS PAJĖGOMS

 

30. Valstybės turto valdytojas gali priimti sprendimą valstybės trumpalaikį materialųjį turtą, išskyrus pinigines lėšas, taip pat kilnojamąjį ilgalaikį materialųjį turtą, kurio likutinė vertė ne didesnė, nei nurodyta Įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje, neatlygintinai perduoti arba parduoti be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms, kurios kartu su Lietuvos kariniais vienetais dalyvauja kolektyvinės gynybos operacijoje, karinėje operacijoje, tarptautinėse karinėse pratybose ar karinio bendradarbiavimo renginyje, jeigu toks turtas neatlygintinai perduodamas arba parduodamas be konkurso, siekiant aprūpinti šias pajėgas dalyvauti operacijoje, pratybose ar kitame karinio bendradarbiavimo renginyje reikalingu valstybės turtu, ir jeigu toks valstybės turto neatlygintinis perdavimas arba pardavimas be konkurso atitinka Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus arba Nacionalinio saugumo strategiją. Valstybės turto valdytojas gali priimti sprendimą pasirašydamas tarpžinybinį tarptautinį susitarimą su atitinkama užsienio valstybės institucija arba priimdamas atitinkamą teisės aktą.

31. Valstybės turto valdytojas gali priimti sprendimą dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kelių užsienio valstybių karinėms pajėgoms, jeigu iš anksto žinoma, kokių užsienio valstybių karines pajėgas, planuojančias dalyvauti ar dalyvaujančias kolektyvinės gynybos operacijoje, karinėje operacijoje, tarptautinėse karinėse pratybose ar karinio bendradarbiavimo renginyje, ir kokiu valstybės turtu valstybės turto valdytojas, vykdydamas tarptautinius įsipareigojimus, privalės aprūpinti.

32. Valstybės turto valdytojo sprendime ar tarptautiniame tarpžinybiniame susitarime dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms nurodoma:

32.1. perduodamas neatlygintinai arba parduodamas be konkurso valstybės turtas;

32.2. kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė, trumpalaikio materialiojo turto įsigijimo vertė, valstybės turto pardavimo kaina, kai valstybės turtas parduodamas be konkurso;

32.3. perduodamą neatlygintinai arba parduodamą be konkurso valstybės turtą priimančios užsienio valstybių karinės pajėgos;

32.4. perduodamo neatlygintinai arba parduodamo be konkurso valstybės turto naudojimo sąlygos ir tvarka;

32.5. asmuo, įgaliotas pasirašyti valstybės trumpalaikio materialiojo turto ar kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms sutartį.

33. Jeigu perduodamo neatlygintinai arba parduodamo be konkurso valstybės turto kiekis nėra žinomas valstybės turto valdytojo sprendimo dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso priėmimo ar tarptautinio tarpžinybinio susitarimo pasirašymo metu, užsienio valstybių karinių pajėgų aprūpinimas šiuo turtu aptariamas Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms sutartyje.

34. Valstybės turto valdytojui priėmus sprendimą dėl valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms, pasirašoma Valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms sutartis. Joje nurodoma:

34.1. valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms sutarties šalys;

34.2. perduodamas neatlygintinai arba parduodamas be konkurso valstybės turtas;

34.3. parduodamo be konkurso valstybės turto kaina;

34.4. sutarties šalių įsipareigojimai;

34.5. neatlygintinai perduodamo arba parduodamo be konkurso valstybės turto perdavimo tvarka;

34.6. neatlygintinai perduodamo arba parduodamo be konkurso valstybės turto naudojimo sąlygos ir tvarka;

34.7. atsiskaitymo už parduodamą be konkurso valstybės turtą tvarka, valiuta, kuria privalo būti atsiskaityta;

34.8. ginčų nagrinėjimo ir sprendimo tvarka;

34.9. šalių rekvizitai.

35. Valstybės turtas parduodamas be konkurso kitų užsienio valstybių karinėms pajėgoms už kainą, kuri ne didesnė už Lietuvos karinėms pajėgoms aprūpinti skirto tokio paties turto įsigijimo vertę, jeigu tokios užsienio valstybių karinių pajėgų aprūpinimo sąlygos nustatytos tarptautiniuose susitarimuose. Jeigu užsienio valstybių karinių pajėgų aprūpinimo sąlygos tarptautiniuose susitarimuose nenustatytos, parduodamo be konkurso valstybės turto kaina nustatoma valstybės turto valdytojo ir turtą priimančios šalies sutarimu, vadovaujantis Įstatymo 9 straipsnyje nustatytais valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principais ir atsižvelgiant į parduodamo be konkurso kilnojamojo ilgalaikio materialiojo turto likutinę vertę ar trumpalaikio materialiojo turto įsigijimo vertę ir šio turto būklę.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Valstybės institucijos ar įstaigos, perdavusios neatlygintinai arba pardavusios be konkurso valstybės turtą priimančiai šaliai, iki kiekvienų metų sausio 31 dienos pateikia Krašto apsaugos ministerijai valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso ataskaitas (toliau – ataskaita) ir jose nurodo per praėjusius kalendorinius metus faktiškai neatlygintinai perduotą arba parduotą be konkurso turtą ir šį turtą priėmusią šalį.

37. Krašto apsaugos ministerija, vykdydama valstybės turto neatlygintinio perdavimo arba pardavimo be konkurso tarptautinėms organizacijoms, kitų valstybių viešiems juridiniams asmenims tvarkos įgyvendinimo priežiūrą, renka ir kaupia informaciją apie perduotą neatlygintinai arba parduotą be konkurso valstybės turtą priimančioms šalims ir informuoja Lietuvos Respublikos visuomenę – kiekvienais metais iki kovo 1 dienos savo interneto svetainėje pateikia praėjusių kalendorinių metų ataskaitą.

38. Kai Aprašo nustatyta tvarka neatlygintinai perduodamas arba parduodamas be konkurso valstybės turtas yra susijęs su valstybės ar tarnybos paslaptimi, valstybės turto valdytojas rengia Apraše nurodytus dokumentus vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nuostatomis.

 

 

 

––––––––––––––––––––