ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. VASARIO 24 D. SPRENDIMO NR. T-80 „DĖL ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 20 d. Nr. T-340
Šakiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Šakių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
Pakeisti Šakių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Šakių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-80 „Dėl Šakių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
1. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10. Savivaldybės taryba teikia pasiūlymų dėl savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų struktūrinių padalinių veiklos gerinimo, prireikus išklauso šių struktūrinių padalinių vadovus. Teikiamus pasiūlymus paprastai pirmiau apsvarsto savivaldybės kolegija. Su savivaldybės kolegijoje priimtais pasiūlymais supažindinami tarybos nariai ir informuojamas struktūrinio padalinio vadovas.“
2. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:
„35. Pirmiausia teisę užduoti iki dviejų klausimų turi opozicijos lyderis, po to – kiti savivaldybės tarybos mažumos atstovai. Savivaldybės tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu savivaldybės taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė savivaldybės tarybos daugumos atstovams užduoti klausimų. Tarybos nariams uždavus klausimų, skiriamas laikas tarybos narių pareiškimams. Pareiškimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 minutės, kalbėtojų skaičius neribojamas. Tarybos mažumos valandoje užduoti klausimai ir atsakymai yra protokoluojami.“
3. Pakeisti 39 punktą ir jį išdėstyti taip:
„39. Savivaldybės tarybos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Jeigu savivaldybės tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti klausimų pranešėjams ir kalbėti. Norintys kalbėti tarybos posėdžio metu iki posėdžio pradžios užsiregistruoja pas savivaldybės tarybos posėdžių sekretorių, o jeigu jo nėra, – mero paskirtą valstybės tarnautoją arba savivaldybės administracijos darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, nurodydami, kuriuo darbotvarkės ar kitu klausimu norėtų kalbėti. Prieš posėdžio pradžią savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius, o jeigu jo nėra, – mero paskirtas valstybės tarnautojas arba savivaldybės administracijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, posėdžio pirmininkui pateikia norinčiųjų kalbėti sąrašą. Klausimų ir pasisakymų trukmė iki 2 minučių. Savivaldybės tarybos posėdžiai realiuoju laiku transliuojami savivaldybės interneto svetainėje.“
4. Pakeisti 42 punktą ir jį išdėstyti taip:
„42. Posėdžio pabaigoje, pasibaigus posėdžio darbotvarkės klausimų svarstymui, suteikiama galimybė tarybos nariams savo, frakcijos, grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivienijusių tarybos narių vardu pasisakyti. Norintys pasisakyti iki posėdžio pradžios užsiregistruoja pas savivaldybės tarybos posėdžių sekretorių, o jeigu jo nėra, – mero paskirtą valstybės tarnautoją arba savivaldybės administracijos darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, nurodydami, kokiu klausimu nori pasisakyti. Apie užsiregistravusius pasisakyti posėdžių sekretorius prieš posėdžio pradžią informuoja posėdžio pirmininką. Pasisakymų trukmė neturi būti ilgesnė nei 5 minutės.“
5. Pakeisti 61 punktą ir jį išdėstyti taip:
6. Pakeisti 70 punktą ir jį išdėstyti taip:
„70. Jeigu aiškinamajame rašte nurodomas biudžeto lėšų poreikis ir konkretūs finansavimo šaltiniai, jis turi būti suderintas su Biudžeto, turto ir strateginio planavimo bei (arba) Apskaitos skyriaus vedėju.
Jeigu rengiamu rajono savivaldybės tarybos sprendimu numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnyje nurodytais santykiais, atliekamas sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas ir prie projekto pateikiama antikorupcinio vertinimo pažyma. Antikorupcinio vertinimo pažymą savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą, parengia per savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme numatytą terminą ir ją kartu su sprendimo projektu skelbia Seimo Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS).
Jeigu antikorupcinio vertinimo išvadoje yra nurodyta pastabų, sprendimo projekto rengėjas patikslina projektą pagal pastabas ir (ar) pasiūlymus arba papildo aiškinamąjį raštą, pateikdamas savo argumentus dėl pateiktų pastabų ir pasiūlymų, su kuriais nesutinka.“
7. Pakeisti 72 punktą ir jį išdėstyti taip:
„72. Siekiant užtikrinti asmens duomenų apsaugą sprendimų projektai, pagal kuriuos būtų galima atpažinti asmens duomenis, savivaldybės interneto svetainėje skelbiami nuasmeninti. Prie teikiamo sprendimo projekto rengėjas prideda nuasmenintą sprendimo projektą su specialiąja žyma „Projektas nuasmenintas“. Už tinkamą duomenų apsaugos užtikrinimą atsako sprendimo projekto rengėjai.“
8. Pakeisti 74 punktą ir jį išdėstyti taip:
„74. Reglamento 67 ir 71 punktuose numatyti projektų teikėjai prieš teikdami registruoti sprendimo projektus savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – dokumentų valdymo sistemoje) turi juos pateikti derinti struktūrinio padalinio vadovui, kalbos tvarkytojui, teisinį išsilavinimą turinčiam savivaldybės administracijos darbuotojui, už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingam specialistui (derinimo sekoje įdedamas po teisinį išsilavinimą turinčio specialisto derinimo), savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui, o jeigu jo nėra, – mero paskirtam valstybės tarnautojui arba savivaldybės administracijos darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, savivaldybės administracijos direktoriui. Užregistruoti galima likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki sprendimų projektų pateikimo tarybos nariams (reglamento 77 p.) dienos. Projektuose turi būti nurodyti sprendimo projekto rengėjai, pranešėjai. Visus sprendimų projektus dokumentų valdymo sistemoje registruoja savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius, o jeigu jo nėra, – mero paskirtas valstybės tarnautojas arba savivaldybės administracijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.“
9. Pakeisti 75 punktą ir jį išdėstyti taip:
„75. Dokumentų valdymo sistemoje suderinus sprendimo projektą su tarybos veiklos reglamento 74 punkte, o jeigu aiškinamajame rašte nurodomas biudžeto lėšų poreikis ir 70 punkte nurodytais asmenimis, sprendimo projektas, kartu su aiškinamuoju raštu dokumentų valdymo sistemos priemonėmis pateikiamas pasirašyti savivaldybės merui.“
10. Papildyti 751 punktu ir jį išdėstyti taip:
„751. Kai projektą rengia ne savivaldybės administracija, savivaldybės administracijos darbuotojas, kurio kompetencijai priskirta kuruojama sritis (toliau – atsakingas asmuo) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo savivaldybės tarybos sprendimo projekto registravimo savivaldybės administracijos viename langelyje dienos pateikia išvadas dėl savivaldybės tarybos sprendimo projekto.
Jeigu atsakingas asmuo turi pastabų ar pasiūlymų, išvadą raštu pateikia sprendimo projekto rengėjui, kad jis patikslintų projektą pagal pastabas ir (ar) pasiūlymus. Jeigu rengėjas su išvadomis nesutinka, jis papildo aiškinamąjį raštą, pateikdamas savo argumentus dėl savivaldybės administracijos pateiktų pastabų ir pasiūlymų su kuriais nesutinka.“
11. Pakeisti 83 punktą ir jį išdėstyti taip:
„83. Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui iš savivaldybės mero, vicemerų, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio savivaldybės meras sudaro savivaldybės kolegiją (toliau – kolegija).“
12. Papildyti 1231 punktu ir jį išdėstyti taip:
„1231. Komiteto narys, norintis komiteto posėdyje dalyvauti nuotoliniu būdu, posėdžio pirmininkui pateikia prašymą prieš 2 darbo dienas iki posėdžio. Jeigu nusprendžiama posėdį organizuoti nuotoliniu arba mišriu būdu, komiteto pirmininkas elektroninių ryšių priemonėmis ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną apie tai informuoja visus komiteto narius ir komiteto posėdžių sekretorių, kad jis pateiktų komiteto nariams posėdžio nuorodą.“
13. Papildyti 1232 punktu ir jį išdėstyti taip:
14. Pakeisti 129 punktą ir jį išdėstyti taip:
„129. Savivaldybės tarybos komitetų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinio pobūdžio sprendimus, kurie priimami komiteto posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia komiteto pirmininko balsas.“
15. Papildyti 1291 punktu ir jį išdėstyti taip:
„1291. Kai svarstomas klausimas yra susijęs su tarybos nariu, dėl kurio kyla interesų konfliktas, jis informuoja komiteto narius apie esamą interesų konfliktą, pareiškia apie nusišalinimą, ir jeigu komitetas nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauja klausimo svarstyme. Komitetas gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti komiteto narį toliau dalyvauti svarstant šį klausimą. Jei nuo klausimo svarstymo nusišalina komiteto pirmininkas, o balsavimo metu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininką pavaduojančio asmens balsas.“
16. Pakeisti 130 punktą ir jį išdėstyti taip:
„130. Savivaldybės meras, savivaldybės administracija, jos struktūriniai padaliniai, savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių dalininkė ar savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“
17. Pakeisti 147 punktą ir jį išdėstyti taip:
„147. Savivaldybės taryba savo iniciatyva arba mero siūlymu, išskyrus privalomai sudaromas Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją, gali sudaryti nuolatines (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinąsias (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijas. Komisijų ir kitų savivaldybės tarybos darinių nuostatus tvirtina savivaldybės taryba.“
18. Pakeisti 148 punktą ir jį išdėstyti taip:
19. Pakeisti 149 punktą ir jį išdėstyti taip:
20. Pakeisti 154 punktą ir jį išdėstyti taip:
„154. Deleguojant savivaldybės tarybos narius į komisijas, sudaromas iš savivaldybės tarybos narių, laikomasi proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Tokius narius deleguoti gali frakcijos, tarybos narių grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję savivaldybės tarybos nariai. Nepateikus savo deleguojamo nario kandidatūros, laikoma, kad frakcija, tarybos narių grupė ar į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję savivaldybės tarybos nariai atsisakė teisės deleguoti savo atstovą (-us). Komisijų sudėtis viešinama savivaldybės interneto svetainėje jų galiojimo laikotarpiu.“
21. Pakeisti 159 punktą ir jį išdėstyti taip:
22. Pakeisti 162 punktą ir jį išdėstyti taip:
23. Pakeisti 182 punktą ir jį išdėstyti taip:
„182. Savivaldybės meras priima potvarkius dėl savo vykimo į komandiruotes. Savivaldybės mero vykimas į komandiruotę užsienyje įforminamas mero potvarkiu. Savivaldybės mero vykimas į komandiruotę Lietuvos Respublikoje įforminamas dokumentų valdymo sistemos savitarnos modulyje. Merui esant komandiruotėje jo funkcijų vykdymas vicemerui (vicemerams) nepavedamas. Apie mero komandiruotės faktą skelbiama savivaldybės interneto svetainėje, mero darbotvarkėje, nurodant komandiruotės dienas.“
24. Pakeisti 183 punktą ir jį išdėstyti taip:
„183. Savivaldybės vicemero (vicemerų) kandidatūras savivaldybės meras teikia ir derina frakcijose. Po kandidatūros pristatymo frakcijose savivaldybės meras teikia kandidatūrą savivaldybės tarybai. Jeigu savivaldybės taryba du kartus iš eilės nepritaria teikiamai kandidatūrai į vicemero pareigas ir (arba) šio klausimo nesvarsto, meras turi teisę sprendimus priimti Vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka.“
25. Pakeisti 185 punktą ir jį išdėstyti taip:
„185. Savivaldybės merui atostogos suteikiamos savivaldybės mero potvarkiu. Potvarkyje nurodomas vicemeras (vicemerai), pavaduosiantys merą jo atostogų metu. Apie savivaldybės merui suteiktas atostogas skelbiama savivaldybės interneto svetainėje, mero darbotvarkėje, nurodant suteiktų atostogų dienas. Atostogų metu meras neatlieka mero pareigų.“
26. Pakeisti 186 punktą ir jį išdėstyti taip:
„186. Savivaldybės meras gali dirbti nuotoliniu būdu. Savivaldybės meras norėdamas dirbti nuotoliniu būdu dokumentų valdymo sistemos priemonėmis užpildo prašymą nurodydamas: savaitės dienas, konkrečią nuotolinio darbo vietą, telefono numerį, į kurį bus peradresuojami tarnybiniai skambučiai, elektroninio pašto adresą. Leidimas dirbti nuotoliniu būdu potvarkiu neįforminamas. Dirbant nuotoliniu būdu turi laikytis savivaldybėje nustatyto darbo laiko režimo.“
27. Pakeisti 192 punktą ir jį išdėstyti taip:
28. Pakeisti 195 punktą ir jį išdėstyti taip:
„195. Kai savivaldybės meras dėl atostogų, laikino nedarbingumo, nusišalinimo ar kitų pateisinančių priežasčių laikinai neina savo pareigų merą pavaduoja mero paskirtas vicemeras. Potvarkį, perimti Vietos savivaldos įstatyme nustatytas savivaldybės mero pareigas, kai savivaldybės meras turi nedarbingumą ar dėl tam tikrų pateisinančių priežasčių negali atlikti savo pareigų, pasirašo pats vicemeras, vadovaudamasis teisės aktais.“
29. Pakeisti 198 punktą ir jį išdėstyti taip:
„198. Savivaldybės meras turi teisę ne vėliau kaip per 5 darbo dienas savo potvarkiu motyvuotai grąžinti tarybos priimtus teisės aktus tarybai pakartotinai svarstyti. Meras, motyvuotai grąžinęs tarybai jos priimtą teisės aktą pakartotinai svarstyti, šaukia tarybos posėdį. Grąžinamam tarybos priimtam teisės akto svarstymui, tarybos posėdžio šaukimui taikomos visos šio reglamento nuostatos.“
30. Pakeisti 199 punktą ir jį išdėstyti taip:
„199. Mero motyvuotai grąžintą teisės aktą taryba pakartotinai svarsto iš naujo arba priima sprendimą laikyti jį nepriimtą. Grąžinto teisės akto priėmimo metu balsuojama, ar priimti teisės aktą su mero teikiamomis pataisomis, ar be pakeitimų. Pakartotinai tarybos apsvarstytas teisės aktas laikomas priimtu su mero teikiamomis pataisomis, jeigu už jį balsavo daugiau kaip pusė tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių. Pakartotinai savivaldybės tarybos apsvarstytas teisės aktas laikomas priimtu be mero teikiamų pataisų, jeigu už jį balsavo daugiau kaip 1/2 visų tarybos narių.“
31. Pakeisti 206 punktą ir jį išdėstyti taip:
„206. Savivaldybės tarybos narys turi teisę:
206.1. raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl savivaldybės tarybos sprendimų projektų. Žodinės pastabos fiksuojamos savivaldybės komiteto, tarybos posėdžio protokole, rašytinės pastabos teikiamos savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui, kuris gautas pastabas ne vėliau kaip kitą darbo dieną pateikia savivaldybės tarybos sprendimo projekto rengėjui, išskyrus, kai pastabos teikiamos posėdžio dieną, ir savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Projekto pranešėjas pristato pastabas. Jeigu pastabos yra didelės apimties, pranešėjas gali prašyti posėdžio pirmininko teikti siūlymą atidėti projekto svarstymą.
206.2. raštu kreiptis su paklausimais į savivaldybės institucijų, savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus. Paklausime turi būti nurodytas konkretus pareigūnas, į kurį jis kreipiasi. Jeigu kreipiamasi į savivaldybės administracijos pareigūnus, paklausimas turi būti registruotas savivaldybės administracijos viename langelyje. Jeigu paklausimas pateikiamas savivaldybės tarybos posėdžio metu, posėdžio pirmininkas nusprendžia, ar į savivaldybės tarybos narios paklausimą atsakoma tame pačiame posėdyje žodžiu, ar atsakymas pateikiamas raštu. Raštu teikiamo atsakymo į paklausimą terminas negali viršyti 10 darbo dienų. Jeigu pareigūnas, kuriam pateiktas paklausimas, negali nustatytu laiku atsakyti, jis raštu, motyvuotai nurodydamas priežastis, informuoja paklausėją ir nurodo kitą atsakymo terminą, bet ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų nuo paklausimo gavimo.“
32. Pakeisti 214 punktą ir jį išdėstyti taip:
„214. Savivaldybės tarybos nario atlyginimas mažinamas proporcingai savivaldybės tarybos nario praleistų to mėnesio savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos, kurių narys savivaldybės tarybos narys yra, posėdžių skaičiui, išskyrus savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos posėdžius, kuriuos savivaldybės tarybos narys praleidžia dėl vykimo į komandiruotę atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas. Atlyginimo dydis procentais apskaičiuojamas taip: to mėnesio posėdžių, kuriuose dalyvavo savivaldybės tarybos narys, skaičius dauginamas iš 100 ir dalinamas iš tą mėnesį vykusių posėdžių, kuriuose turėjo dalyvauti savivaldybės tarybos narys, skaičiaus.“
33. Pakeisti 219 punktą ir jį išdėstyti taip:
„219. Savivaldybės tarybos nariui, kuris atstovauja savivaldybei už savivaldybės ribų, savivaldybės administracija Vyriausybės nustatyta tvarka apmoka komandiruotės išlaidas. Savivaldybės tarybos nario komandiruotė įforminama pagal savivaldybės tarybos narių siuntimo į komandiruotes tvarkos aprašą.“
34. Pakeisti 221 punktą ir jį išdėstyt taip:
35. Pakeisti 232 punktą ir jį išdėstyti taip:
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu: Laisvės al. 36, Kaunas, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas.