PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m.  spalio 18 d. Nr. MV-362

Pakruojis

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 5 dalies 5 punktu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:

1.    T v i r t i n u Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažįstu netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės mero 2023 m. gegužės 30 d. potvarkį Nr. MV-54 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis potvarkis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Saulius Margis

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės mero

2024 m.  spalio 18 d. potvarkiu Nr. MV-362

 

 

PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje (toliau – savivaldybė) teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos (toliau – Socialinės paslaugos) kokybės kontrolės vykdymo procedūras Socialines paslaugas teikiančiose įstaigose ir organizacijose, kurių veiklos reguliavimas yra priskirtas Pakruojo rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė).

2.    Kokybės kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius (toliau – Socialinės rūpybos skyrius).

3.    Kokybės kontrolės vykdymo tikslas – užtikrinti ir gerinti Pakruojo rajone teikiamų Socialinių paslaugų kokybę.

4.    Kokybės kontrolė atliekama vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

5.    Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

 

II SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS

 

 

6Socialinių paslaugų kokybės kontrolė organizuojama atliekant patikrinimus Socialinių paslaugų teikėjo buveinėje ar Socialinių paslaugų teikimo vietoje bei atliekant vertinimus stebėjimo, anketinės apklausos ir atitikties norminiams reikalavimams vertinimo metodais.

7Socialinės rūpybos skyrius Socialinių paslaugų kokybės kontrolę organizuoja paslaugų teikėjų lygmeniu ir / arba paslaugų gavėjų lygmeniu.

8.  Atliekant vertinimą paslaugų teikėjų lygmeniu, užpildoma Socialinių paslaugų kokybės vertinimo forma (1 priedas) ir pagal poreikį užpildoma anketinė apklausa socialiniams darbuotojams / kitiems socialinių paslaugų srities darbuotojams (2 priedas).

9.  Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybės kontrolė atliekama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie gaunamas paslaugas ir jų išsivystymo pakankamumą. Anketinė apklausa paslaugų gavėjų lygmeniu atliekama apklausiant telefonu ar betarpiškai bendraujant su Socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais (artimaisiais) ar kitais suinteresuotais asmenimis užpildant anketą (3 priedas).

10.  Paslaugų teikėjo Socialinių paslaugų kokybės kontrolė apima:

10.1.  informavimą ir konsultavimą bei kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

10.2.  teikiamų Socialinių paslaugų stebėseną ir vertinimą;

10.3.  vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;

10.4.  rekomendacijų dėl teikiamų Socialinių paslaugų tobulinimo pateikimą.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS VYKDYMAS

 

11.  Paslaugų teikėjų lygmeniu pasirinktinų Socialinių paslaugų vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 3 metus.

12.  Vertinimą organizuoja ir atlieka Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojai, administruojantys Socialinių paslaugų teikimą.

13.  Apie numatomą vykdyti patikrinimą Įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui pranešama raštu per elektroninio ryšio priemones. Įstaigai siunčiamame rašte nurodoma: kada bus atliekamas patikrinimas vietoje, patikrinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus Įstaiga privalo pateikti ir kita būtina informacija.

14.  Socialinės rūpybos skyrius, atlikdamas Socialinių paslaugų teikėjo vertinimą, tikrina ar teikėjas laikosi socialinių paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.

15.  Socialinės rūpybos skyrius atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu/ paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą.

16.  Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintos sritys, priemonės Socialinių paslaugų kokybei gerinti ir pan.)

17.  Socialinių paslaugų teikėjas, gavęs vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, Socialinės rūpybos skyriui pateikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydamas pateiktas rekomendacijas.

18.  Socialinės rūpybos skyrius, ne vėliau kaip per 6 mėn. nuo Socialinių paslaugų teikėjui išsiųsto vertinimo dienos, prireikus patikrina, ar Socialinių paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijos.

19.  Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojai turi teisę iš anksto su įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti patikrinimą.

20. Neplanuotas įstaigos patikrinimas atliekamas šiais atvejais:

20.1.  gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą

atlikti įstaigos patikrinimą;

20.2.  gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą raštišką pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

20.3.  turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl įstaigos veiklos, kuri gali neatitikti akredituotai socialinei priežiūrai keliamų atitikties reikalavimų.

21.  Socialinės rūpybos skyrius, atlikdamas įstaigų patikrinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, Savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir / ar įstaigas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie įstaigos teikiamas paslaugas gavimo.

22.  Socialinės rūpybos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių, numatytų finansavimo sutartyse, taikymą.

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

23.  Socialinės rūpybos skyrius turi teisę gauti iš Įstaigų visą vertinimui reikalingą informaciją.

24. Įstaigos atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

25.  Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt skelbiama informacija apie savivaldybėje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, teikiančias Socialines paslaugas.

26.  Įstaigos ir Socialinės rūpybos skyrius, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Įstaigos fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės rūpybos skyrius – Tvarkos apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

27.  Socialinių paslaugų gavimo ir šių paslaugų kokybės kontrolės dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

28.  Tvarkos aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės mero potvarkiu.

__________________________

 

Pakruojo rajono savivaldybės prevencinių, bendrųjų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio kokybės kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMAS

 

20 m. ______________________d. Nr. ______

 

1. DUOMENYS APIE SOCIALINĖS PASLAUGOS TEIKĖJĄ (ĮSTAIGĄ):

 

1.1.

Paslaugų teikėjo

(įstaigos) pavadinimas

 

 

1.2.

Paslaugos teikėjo (įstaigos) rekvizitai:

Adresas

 

Kodas

 

Įstaigos vadovo vardas, pavardė

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

1.3.

Teisės teikti akredituotą socialinę priežiūros paslaugą suteikimo data, Nr.

 

 

 


 

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Socialinės paslaugos gavėjai

Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių

 

 

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

Peržiūrimas/ pervertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis, sudaromi individualūs paslaugos teikimo planai

 

 

Sudaromos socialinės paslaugos teikimo sutartys tarp paslaugų teikėjo ir gavėjo

 

 

2.

Socialinės paslaugos teikimas

Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės, patvirtintas paslaugų teikimo tvarkos aprašas (-ai), su juo (jais) supažindinti darbuotojai

 

 

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų kataloge nurodytus reikalavimus

 

 

Pildomas įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas

 

 

Informacija įvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS)

 

 

3.

Personalas

Darbuotojų etatų struktūra, darbo krūvis, darbuotojams tenkančių socialinės paslaugos gavėjų skaičius atitinka standartus/ reikalavimus

 

 

Darbuotojų išsilavinimas/ kompetencijos atitinka nustatytiems reikalavimams

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai socialinės paslaugos teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas

 

 

4.

Paslaugos teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos ir saugios

 

 

Patalpos pritaikytos asmenims su negalia

 

 

Patalpų skaičius atitinka nustatytiems reikalavimams

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

6.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan., yra bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo.

 

 

 

 

Tikrinti dokumentai:

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Išvados ir rekomendacijos:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Vertinimą atliko:

(pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

(pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės prevencinių, bendrųjų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio kokybės kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

 

APKLAUSOS ANKETA DARBUOTOJUI

1.   Jūsų amžius:

iki 30 metų;  □ 31-45 metai; □ 46-60 metų; 61 metai ir vyresni

 

2.   Jūsų darbo stažas šioje įstaigoje:

□ iki metų; □ 1-5 metai; □ 6 metai ir daugiau

 

3.   Prašome pateikti Jūsų nuomonę (tinkamus atsakymus pažymėkite Q):

 

Vertinimo kriterijai

Atsakymų variantai

Jei pasirinkote atsakymą „Ne“ arba „Iš dalies“ prašome nurodyti priežastis

3.1.

Darbe suteikiamos visos darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

3.2.

Darbas organizuojamas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.) pagal darbo sutartyje numatytas sąlygas.

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

3.3

Yra aiškūs darbo tikslai, uždaviniai ir rezultatai.

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

3.4.

Organizuojant ir teikiant paslaugas yra bendradarbiaujama su kitais darbuotojais, įstaigos vadovais ir kitomis įstaigomis.

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

3.5.

Yra atsižvelgiama į jūsų pateiktus pasiūlymus, gerinant darbo sąlygas ir teikiamų paslaugų kokybę.

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

 

4.   Su kokiomis socialinėmis asmenų grupėmis dirbate:

□ senyvo amžiaus asmenys;

□ asmenys su negalia;

□ asmenys, patiriantys socialinę riziką;

□ kita (įrašykite) _______________________________________________________________.

 

5.   Ar pasikeitė daugumos paslaugų gavėjų ar jų artimųjų gyvenimo kokybė, teikiant socialines paslaugas:

□ paslaugų gavėjai (artimieji) tapo savarankiškesni;

□ paslaugų gavėjų (artimųjų) gyvenimo kokybė nepasikeitė;

□ neturiu nuomonės;

□ kita (įrašykite)_______________________________________________________________.

 

6.   Ar atsižvelgiama į kliento individualius poreikius:

□ dažniausiai;

□ pagal aplinkybes;

□ retai;

 

7.   Su kokiais pagrindiniais sunkumais susiduriate darbe:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

8.   Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą Pakruojo rajono savivaldybėje:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės prevencinių, bendrųjų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio kokybės kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

ANKETA SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJUI

 

1.   Jūsų lytis: □ vyras; □ moteris

 

2.   Jūsų amžius: □ iki 30 metų; □ 31–45 metai; □ 46–65 metai; □ 65 metai ir vyresni

 

3.   Kokios socialinės paslaugos Jums teikiamos (pažymėkite ir pabraukite tinkamą variantą):

□ Prevencinės socialinės paslaugos (įrašykite)__________________________________.

Bendrosios socialinės paslaugos (įrašykite)___________________________________.

Socialinės priežiūros paslaugos (įrašykite)____________________________________.

Laikino atokvėpio paslauga.

 

4.   Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos (tinkamą atsakymą pažymėkite Q)?

□ trumpiau nei metus;

□ 1–2 metus;

□ 3–5 metus;

□ ilgiau nei 5 metus.

 

5.   Kokiu būdu sužinojote apie socialines paslaugas (tinkamą (-us) atsakymą (-us) pažymėkite Q)?

□ Iš seniūnijos ar savivaldybės darbuotojų;

□ Iš spaudos, televizijos;

□ Interneto;

□ Iš pažįstamų / artimųjų;

□ Iš medicinos darbuotojų;

□ Kita (įrašykite)______________________.

 

6.   Prašome pateikti Jūsų nuomonę (tinkamus atsakymus pažymėkite Q):

 

Vertinimo kriterijai

Atsakymų variantai

Jei pasirinkote atsakymą „Ne“ arba „Iš dalies“ prašome nurodyti priežastis

6.1.

Ar informacija apie socialines paslaugas yra prieinama ir aiški?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.2.

Ar Jus tenkina teikiamų socialinių paslaugų dažnumas?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.3

Ar teikiamos socialinės paslaugos padeda pagerinti Jūsų (artimųjų) gyvenimo kokybę?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.4.

Ar teikiamos socialinės paslaugos atitinka Jūsų lūkesčius ir patenkina poreikius?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.5.

Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.6.

Ar teikiant socialines paslaugas atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.7.

Ar pasitikite socialines paslaugas teikiančiu darbuotoju?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.8.

Ar socialines paslaugas teikiantis darbuotojas yra mandagus ir atidus?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

6.9.

Ar iškilusios problemos, teikiant socialines paslaugas, sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

 

7.   Įvertinkite balais nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:

Prašymo pateikimo galimybės

1

2

3

4

5

Jūsų savijauta / gyvenimo kokybė iki socialinių paslaugų skyrimo

1

2

3

4

5

Jūsų savijauta / gyvenimo kokybė po socialinių paslaugų suteikimo

1

2

3

4

5

Teikiamų socialinių paslaugų kokybė

1

2

3

4

5

 

 

8.   Prašome pateikti pasiūlymus, ką, Jūsų nuomone, reikėtų tobulinti siekiant geresnės teikiamų socialinų paslaugų kokybės?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Dėkojame, kad sutikote dalyvauti apklausoje. Jūsų pateikti atsakymai bus labai naudingi tobulinant socialinių paslaugų kokybę Pakruojo rajono savivaldybėje.