Simbolis

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMO, VALDYMO, VYKDYMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 22 d. Nr. 5TS-433

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 66 straipsniu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Lazdijų rajono savivaldybės biudžeto rengimo, valdymo, vykdymo ir kontrolės tvarkos aprašą;

1.2. Lazdijų rajono savivaldybės biudžeto planavimo ir tikslinimo formas.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                           Ausma Miškinienė

 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2024 m. gegužės 22 d.

sprendimu Nr. 5TS-433    

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMO, VALDYMO, VYKDYMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Lazdijų rajono savivaldybės biudžeto rengimo, valdymo, vykdymo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lazdijų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto sudarymo, asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo, asignavimų pakeitimo, atskaitomybės ir kontrolės procedūras bei tvarką.

2Savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja ir Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis bei šiuo Aprašu.

3Pagrindinės sąvokos:

3.1. BFTV skyrius – Savivaldybės administracijos Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyrius.

3.2. CBA skyrius – Savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius.

3.3. BĮP – biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigų poreikiams.

3.4. Biudžetinė įstaiga (toliau – BĮ) – viešasis juridinis asmuo, įgyvendinantis savivaldybės funkcijas ir išlaikomas iš savivaldybės biudžetų asignavimų.

3.5. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

3.6. DVS – dokumentų valdymo sistema.

3.7. Ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius.

3.8. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti arba tiesioginis išlaidų apmokėjimas iš savivaldybės biudžeto sąskaitos.

3.9. Funkcinė asignavimų klasifikacija – asignavimų suskirstymas pagal valstybės funkcijas.

3.10FVAS finansų valdymo ir apskaitos sistema „my LOBster“.

3.11Kiti piniginiai ištekliai – visi kiti finansiniai ištekliai, kurie netvirtinami biudžete, bet naudojami programoms finansuoti.

3.12Maksimalūs asignavimai – kontroliniai skaičiai išlaidoms ir turtui įsigyti.

3.13Pajamų planuotojas – biudžetinės, viešosios įstaigos bei savivaldybės valdomos įmonės vadovas, struktūrinio padalinio vadovas, seniūnas ir (ar) priemonės vykdytojas, atsakingas už prognozuojamų pajamų, pajamų už teikiamas paslaugas, specialiųjų tikslinių dotacijų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų ir kitų dotacijų bei lėšų suplanavimą biudžetiniams metams.

3.14Priemonė – vykdomos programos užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

3.15Priemonės vykdytojas – asmuo, atsakingas už strateginio veiklos plano priemonės įgyvendinimą.

3.16Programa – strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti jos tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

3.17Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal kiekvieną programos priemonę ir šios priemonės ekonominę ir funkcinę išlaidų klasifikacijas, nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.

3.18Savivaldybės biudžetas – savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

3.19Savivaldybės biudžeto asignavimaisavivaldybės tarybos patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau – turtas) įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs savivaldybės administracijai mokėjimo paraišką finansuoti patvirtintas programas.

3.20Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai (toliau – AV) – savivaldybės administracija ir jos struktūriniai padaliniai bei savivaldybės biudžetinės įstaigos, nurodyti savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete.

3.21SPIPV skyrius – Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius.

3.22Tarnyba – Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

 

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais atitinkamų metų savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintais planavimo dokumentais, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatomis.

5.  Savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Savivaldybės meras.

6.  Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos remiantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas kuruojančių ministerijų ar kitų institucijų valstybės biudžeto dotacijų, valstybės biudžeto dotacijų ugdymo reikmėms finansuoti bei kitoms reikmėms, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų prognozuojamomis gauti pajamomis už prekes ir teikiamas paslaugas, iš Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšų, kitų biudžeto pajamų prognozėmis.

7.  Savivaldybės skolinimosi investicijų projektams finansuoti ir paskoloms grąžinti apimtys negali viršyti Lietuvos Respublikos Seimo nustatytų skolinimosi limitų.

8.  Savivaldybės biudžeto asignavimai yra naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui ir kitiems teisės aktams bei strateginiams planams įgyvendinti, vykdant savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas.

9.  Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:

9.1. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotos ir gautos viršplaninės biudžetinių įstaigų pajamos;

9.2. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučiai;

9.3. nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;

9.4. kiti biudžeto lėšų likučiai esantys Savivaldybės iždo sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pradžioje.

10.  Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos gali būti naudojamos:

10.1.  asignavimų valdytojo programoms finansuoti iš biudžetinių įstaigų pajamų įmokų sumos, pervestos į Savivaldybės biudžetą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais;

10.2.  asignavimų valdytojo programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų įmokų;

10.3.  einamųjų metų Savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų prognozuojamų pajamų Savivaldybės asignavimų valdytojų vykdomoms programoms finansuoti;

10.4.  finansiniams įsipareigojimams vykdyti.

11.  Asignavimų valdytojai nustato savo įstaigų programų įgyvendinimo lėšų poreikį pagal kontingentą, normatyvus, faktines įstaigų išlaidas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Vadovaudamiesi šiuo aprašu patvirtintomis biudžeto projekto rengimo formomis, asignavimų valdytojai sudaro sąmatų projektus ir nustatytais terminais pateikia per DVS BFTV skyriui. Kartu su programų sąmatų projektais pateikiami įstaigų etatai, kita įstaigų charakteristika, turinti įtakos asignavimų planavimui. Savivaldybės biudžeto projekto rengimo terminai ir atsakingi asmenys nurodyti 1 ir 2 prieduose.

12.  Asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą lėšų poreikio paskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą.

13.  Savivaldybės biudžeto projekte turi būti numatyta:

13.1.  bendra vienų biudžetinių metų pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

13.2.  bendra biudžeto asignavimų suma ir jų paskirstymas pagal asignavimų valdytojus, programas ir finansavimo šaltinius;

13.3.  tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.

14.  Parengtas biudžeto projektas svarstomas, viešinamas ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais.

15.  Savivaldybės taryba einamųjų metų biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo ir patvirtinto Savivaldybės biudžeto duomenis pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai finansų ministro nustatyta tvarka.

16.  Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje, iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžetų asignavimų, t. y. kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų atitinkamo biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

 

17.  Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą 1 priede nustatyta tvarka ir terminais:

17.1.  BFTV skyrius praneša asignavimų valdytojams apie jiems patvirtintus biudžeto asignavimus;

17.2.  Savivaldybės administracijai ir seniūnijoms skirtų asignavimų paskirstymą ketvirčiais sudaro ir pateikia CBA skyriui priemonių vykdytojai;

17.3.  Asignavimų valdytojai patvirtina vykdomų programų išlaidų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų sumų, iš jų – darbo užmokesčiui, ir programų sąmatų duomenis suveda į programą „my LOBster“ ir įkelia į DVS.

18.  Savivaldybės biudžeto sąmatos sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija. Sudarydami Savivaldybės biudžeto programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.

19.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčio, sumų, už paskirtų asignavimų teisėtą, ekonomišką, efektyvų ir rezultatyvų naudojimą. Biudžetinės įstaigos savo vardu negali prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų pagal įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įskaitant paskolos, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, bet jomis neapsiribojant.

20.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos programų sąmatos.

21.  BFTV skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos ir kitų institucijų prognozes bei asignavimų valdytojų patvirtintomis sąmatomis 1 priede numatyta tvarka ir terminais:

21.1.  sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą). Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą tvirtina Savivaldybės meras;

21.2.  Savivaldybės ketvirtinis biudžeto pajamų paskirstymas, asignavimų paskirstymas pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui sumų, asignavimų valdytojų, lėšų šaltinių, keičiamas Savivaldybės mero potvarkiais;

21.3.  pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai patvirtintą Savivaldybės biudžetą.

 

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR KEITIMAS

 

22.  Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras.

23.  BFTV skyrius 1 priede numatyta tvarka ir terminais pateikia duomenis Valstybinei mokesčių inspekcijai apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas.

24.  Pajamos už valstybinės žemės nuomą kaupiamos Savivaldybės administracijos atskiroje surenkamojoje sąskaitoje. Į Savivaldybės iždo sąskaitą jos pervedamos ne vėliau kaip paskutinę einamųjų metų darbo dieną. Jeigu valstybinės žemės nuompinigių surenkamojoje sąskaitoje sukaupiama daugiau kaip 20 tūkst. eurų, šios lėšos gali būti pervedamos į Savivaldybės iždo sąskaitą vieną kartą per ketvirtį, ne vėliau kaip ketvirčio paskutinę darbo dieną.

25.  Vietinės rinkliavos pajamos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą kaupiamos atskiroje Savivaldybės administracijos sąskaitoje. Į Savivaldybės iždo sąskaitą jas BFTV skyriaus atsakingas darbuotojas perveda vieną kartą per ketvirtį, ne vėliau kaip paskutinę ketvirčio mėnesio darbo dieną.

26.  Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės iždo surenkamąją sąskaitą.

27.  Savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų vykdymo apskaitą tvarko, patvirtintų programų finansavimą ir kontrolę vykdo BFTV skyrius.

28.  BFTV skyrius asignavimų valdytojų finansavimą vykdo pagal pajamų ir finansavimo planą ir patvirtintas sąmatas, asignavimų valdytojams pateikus paraišką biudžeto lėšoms gauti (Forma Nr. LRSABPF-18). Programų išlaidoms padengti pirmiausia naudojami asignavimai, gauti iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams. Visais atvejais programų finansavimas mažinamas faktiškai negautoms (palyginti su planu) biudžetinių įstaigų pajamų sumomis. Asignavimų valdytojai patys neturi teisės pateikti paraiškos biudžeto lėšoms gauti dėl tos sumos arba naudoti programai tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.

29.  Asignavimų valdytojų paraiškos biudžeto lėšoms gauti (toliau - Paraiška) rengiamos ir teikiamos FVAS „My LOBster“ BFTV skyriui. Į paraišką gali būti įtrauktas lėšų poreikis tik toms priemonėms, kurios numatytos programose ir sąmatose ir yra faktinis poreikis joms apmokėti. Mokėjimo paraiškos rengiamos pagal pirminius apskaitos dokumentus: sąskaitas faktūras, PVM sąskaitas faktūras, išankstinio apmokėjimo sąskaitas faktūras, sutartis, darbo užmokesčio, pašalpų ir kitus išmokėjimo žiniaraščius bei kitus apskaitos duomenis. Rengiant paraiškas būtina atsižvelgti į skirtų asignavimų dydį, išlaidų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų funkcinę bei ekonominę klasifikaciją.

30.  Viešųjų įstaigų Paraiškos rengiamos pagal FVAS programoje naudojamą gautinų lėšų Paraiškos formą ir pateikiamos per DVS BFTV ir CBA skyriams.

31.  BFTV skyrius gali atmesti paraiškas arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jei jose padaryta klaidų, jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui numatytas išlaidas.

32.  Mokėjimo pavedimus pagal asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas parengia ir už jų teisingumą atsako BFTV skyriaus atsakingi darbuotojai.

33.  Lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas banke mokėjimo pavedimus pasirašo BFTV skyriaus vyriausiasis specialistas ir skyriaus vedėjas, jam nesant, vedėjo pavaduotojas (jiems nesant, pavaduojantis vyriausiasis specialistas ir Savivaldybės administracijos direktorius).

34.  Biudžetinių metų pradžioje, iki bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojo finansavimas vykdomas pagal Aprašo 16 punktą.

35.  Biudžeto asignavimų valdytojai privalo analizuoti savo ir pavaldžių įstaigų programų sąmatų įvykdymo apyskaitinius duomenis. Nustatę netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas, asignavimų valdytojai turi apie tai raštu informuoti BFTV ir CBA skyrių darbuotojus, pateikdami Pažymą dėl biudžeto asignavimų ekonomijos arba papildomo poreikio (Forma Nr. LRSABPF-15 ) per DVS.

36.  Prie netekusių tikslinės paskirties asignavimų priskiriama:

36.1.  per metus nepanaudoti asignavimai, dėl nevykdytų programos priemonių ir planinių kontingentų rodiklių;

36.2.  patikrinimų metu nustatyti per dideli arba neteisėtai numatyti asignavimai patvirtintose programų sąmatose, naudojant asignavimus padaryta teisės pažeidimų, asignavimai panaudoti neefektyviai.

37.  Biudžeto viršplaninės pajamos ir netekę paskirties asignavimai skirstomi Savivaldybės tarybos sprendimais ir naudojami kreditiniam įsiskolinimui apmokėti, projektams, remiamiems Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis, finansuoti, einamaisiais metais biudžete patvirtintoms programoms ir priemonėms finansuoti. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos projektams ir programoms arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti.

38.  Savivaldybės vykdomų Europos Sąjungos projektų išlaidas apmokėjus iš Savivaldybės biudžeto tais pačiais biudžetiniais metais gautomis Europos Sąjungos lėšomis atstatomos Savivaldybės biudžeto padarytos išlaidos, o kitais biudžetiniais metais - įskaitomos į einamųjų metų biudžetą.

39.  Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, finansavimas iš Savivaldybės biudžeto skiriamas pagal šiuos prioritetus:

39.1.  darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms sumokėti;

39.2.  socialinei paramai;

39.3.  paskolų grąžinimui ir palūkanų mokėjimui;

39.4.  projektų, remiamų Europos Sąjungos lėšomis, finansavimui;

39.5.  įsiskolinimui už prekių ir paslaugų įsigijimą apmokėti.

40.  Aprašo 39 punkto nuostata netaikoma finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, iš valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.

41.  Metų pabaigoje asignavimų valdytojų ir kitų subjektų sąskaitose likusios nepanaudotos biudžeto lėšos, tikslinės paskirties lėšos, taip pat lėšos, kurios per metus buvo paskirtos pagal atskirus sprendimus, arba panaudotos ne pagal paskirtį, grąžinamos į Savivaldybės biudžeto surenkamąją sąskaitą ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d.

42.  Metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas arba panaudotas ne pagal paskirtį, BFTV skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos.

43.  Į tam tikrų metų Savivaldybės biudžeto panaudotus asignavimus įskaitomos lėšos, kurios paskutinę metų darbo dieną rezervuotos įstaigos banko sąskaitoje, kaip pradėtas vykdyti mokėjimo pavedimas konkrečiam gavėjui (jeigu yra turėtas sąnaudas patvirtinantys dokumentai) ir kurios kitų metų pirmąją darbo dieną tokia pat suma bus pervestos tam pačiam gavėjui.

44.  Savivaldybės biudžeto keitimo projektas teikiamas Savivaldybės tarybai, kai:

44.1.  keičiamas Savivaldybės strateginis veiklos planas;

44.2Lietuvos Respublikos Seimo įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais ar kitais teisės aktais perskirstomos arba skiriamos papildomos tikslinės lėšos;

44.3.  gauti asignavimų valdytojų prašymai dėl asignavimų tikslinimo;

44.4.  paskirstomas biudžeto lėšų likutis;

44.5.  gauta viršplaninių pajamų;

44.6.  kitais atvejais, vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

45.  Asignavimų valdytojai, organizuodami programų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto, vykdymą, turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš įmonių, įstaigų ir organizacijų pirkti paslaugas ir darbus, nepriskirtus asignavimų valdytojo funkcijoms. Asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis už faktiškai atliktus darbus ir suteiktas paslaugas, numatytas srityse, atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų.

46.  Prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui didinimo arba mažinimo, asignavimų valdytojai ir programų koordinatoriai iki einamojo mėnesio 5 dienos pateikia BFVT skyriui, o šis skyrius suvestinę teikia Savivaldybės merui. Prašymuose turi būti nurodyta asignavimų programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltiniai, pakeitimo priežastys ir lėšų panaudojimo paskirtis. Taip pat turi būti pateikti išsamūs skaičiavimai ir paaiškinimai. Prašymai dėl asignavimų keitimo pateikiami Savivaldybei per DVS.

47.  Savivaldybės tarybos sprendimo projektus dėl biudžeto keitimo rengia BFTV skyrius.

48.  Asignavimų valdytojai norėdami daryti pakeitimus pagal Aprašo 21.2 punktą, 1 priede numatyta tvarka ir terminais pateikia BFTV skyriui įsakymą dėl asignavimų patikslinimo DVS ir FVAS. Atsižvelgiant į pateiktą informaciją BFTV skyrius patvirtina informaciją My lobster ir parengia Savivaldybės mero potvarkio projektą

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS, PARAMOS LĖŠOS (PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ) IR KITOS LĖŠOS

 

49.   Biudžetinės įstaigos, atliekančios funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, gautas įmokas už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose, pajamas už prekes ir paslaugas, ir pajamas už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą kaupia sąskaitoje ir sumas, nurodžiusios mokėjimo pagrindą, perveda į Savivaldybės biudžeto surenkamąją sąskaitą ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio paskutinės darbo dienos arba kai yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programos, kuri finansuojama iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti.

50.  Asignavimų valdytojai, pervedę biudžetinių įstaigų pajamas į Savivaldybės biudžetą, BFTV skyriui teikia paraišką per FVAS biudžeto lėšoms gauti. Paraiška nefinansuojama, jei nepakanka biudžetinių įstaigų pajamų likučio, pervesto į Savivaldybės iždo sąskaitą arba yra viršytas biudžetinės įstaigos pajamų planas.

51.  Padidinti atitinkamų metų biudžetinių įstaigų pajamų ir asignavimų planą gali tik Savivaldybės taryba, tikslindama Savivaldybės biudžetą.

52.  Į Savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos pastatų ir statinių, trumpalaikio, ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto bei valstybinės žemės sklypų pardavimo lėšos.

53.  Lėšos, gautos už pastatų ir statinių, trumpalaikio, ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto pardavimą (atskaičius jo saugojimo ir pardavimo išlaidas) ir parduotus valstybinės žemės sklypus, per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo, pervedamos į atitinkamus biudžetus, kaip numatyta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme. Turto pardavimo pajamos nėra priskiriamos biudžetinių įstaigų pajamoms, todėl pervestos turto pajamos biudžetinėms įstaigoms negrąžinamos.

54.  Metų pabaigoje asignavimų valdytojai disponuojamose sąskaitose esančias biudžetinių įstaigų pajamų lėšas, skirtas programoms finansuoti, perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d.

55.  Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.

56.  Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir ji naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata sudaroma pagal skirtos paramos tikslus, ji turi būti suderinta su paramos teikėju, jeigu sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

57.  Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:

57.1.  įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui;

57.2.  netesybos;

57.3.  lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams, fiziniams asmenims, išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

57.4.  lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas.

58.  Kitos biudžetinių įstaigų lėšos, nurodytos 57 punkte, nepervedamos į Savivaldybės biudžeto surenkamąją sąskaitą, naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

59.  Biudžetinių įstaigų asignavimų valdytojai programų, finansuojamų iš biudžetinių lėšų, tarpines bei metinę finansinę atskaitomybę pateikia BFTV skyriui pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas ir ataskaitų sudarymo taisykles.

60.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą ir pateikimą laiku. Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius asignavimų valdytojai rengia vadovaudamiesi Finansų ministerijos nustatytomis biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklėmis. Viešojo sektoriaus subjektai finansinių ataskaitų rinkinius rengia vadovaudamiesi Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.

61.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai per DVS BFTV skyriui pateikia:

61.1.  kas mėnesį, mėnesiui pasibaigus iki kito pirmo mėnesio 15 dienos, pasibaigus ketvirčiui / pusmečiui – iki kito pirmo mėnesio 25 dienos, pasibaigus metams – per 40  kalendorinių dienų mokėtinų sumų ataskaitą, (Valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-417 „Dėl Valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių patvirtinimo“, 9 priedas);

61.2.  ketvirčiui / pusmečiui / metams pasibaigus per 30 kalendorinių dienų pateikia formas, reikalingas Savivaldybės iždo finansinėms ataskaitoms sudaryti:

61.2.1. administruojamų arba apskaičiuojamų kitų įmokų valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitą, formą S4;

61.2.2. apskaičiuoto valstybinės žemės nuomos mokesčio pajamų ataskaitą (teikia CBA skyrius), formą S5;

61.2.3. kitų Savivaldybės iždo pajamų ataskaitą, formą S6;

61.2.4. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų įmokų ataskaitą, formą S7.

61.3.    pasibaigus ketvirčiui / pusmečiui per 56 kalendorines dienas pateikia tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, kurį sudaro:

61.3.1. finansinės būklės ataskaita;

61.3.2. veiklos rezultatų ataskaita;

61.3.3. sutrumpintas aiškinamasis raštas;

61.3.4. finansavimo sumų pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčių per ataskaitinį laikotarpį ataskaita.

61.4. pasibaigus metams pateikia Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinėje sistemoje, pagal tų metų konsolidavimo kalendoriuje nustatytus terminus, finansinių ataskaitų rinkinį, kurį sudaro šios finansinės ataskaitos:

61.4.1. finansinės būklės ataskaita;

61.4.2. veiklos rezultatų ataskaita;

61.4.3. pinigų srautų ataskaita;

61.4.4. grynojo turto pokyčių ataskaita;

61.4.5. finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas.

61.5.    kas mėnesį, mėnesiui pasibaigus iki kito pirmo mėnesio 10 d. – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Asignavimų valdytojų, kitų valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir valstybės biudžeto asignavimus gaunančių kitų subjektų metinio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir tarpinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl asignavimų valdytojų, kitų valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir valstybės biudžeto asignavimus gaunančių kitų subjektų metinio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir tarpinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės) 1 priedas);

61.6.    pasibaigus ketvirčiui / pusmečiui / metams iki kito mėnesio 12 dienos su aiškinamaisiais raštaisketvirtinį ataskaitų rinkinį, kurį sudaro:

61.6.1. biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą, biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, skiriamų programoms finansuoti, ataskaita (Taisyklių 2 priedas);

61.6.2. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita (Taisyklių 1 priedas);

61.6.3. teikiant pusmečio ir metinį ataskaitų rinkinį papildomai teikiama ir biudžeto išlaidų plano vykdymo pagal programas ir finansavimo šaltinius ataskaita (Taisyklių 3 priedas).

62.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai viešina finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

63.  BFTV skyrius:

63.1.  ketvirčiui pasibaigus parengia Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Parengtas Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys teikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pagal finansų ministro nustatytus terminus;

63.2.  parengia konsoliduotą viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinį, remdamasis pateiktais viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniais;

63.3.  parengia Savivaldybės iždo finansinių ataskaitų rinkinį pagal 61.4. papunktyje nurodytą sudėtį ir tvarką.

64.  Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys parengiamas ir pateikiamas Tarnybai iki kovo 15 d. Savivaldybės finansinių ataskaitų rinkinys parengiamas pagal 61.4 papunktyje nurodytą sudėtį ir pateikiamas Tarnybai iki balandžio 20 d.

65.  Sudarytą metinį Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį BFTV skyrius per DVS teikia Tarnybai.

66.  Meras metinių ataskaitų rinkinį Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka bei terminais pateikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

67.  Patvirtintas Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinys skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ

 

68.  Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, Savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Tarnyba.

69.  Biudžeto asignavimų valdytojų programų vykdymą vertina Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70.  Aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

___________________________

 

 

Lazdijų rajono savivaldybės biudžeto

rengimo, valdymo, vykdymo ir kontrolės

tvarkos aprašo

1 priedas

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMO, VYKDYMO IR TIKSLINIMO TERMINAI IR ATSAKINGI ASMENYS

 

Eilės Nr.

Veiksmas

Aprašymas

Atsakingas asmuo

Terminas

Dokumentas

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS

1.

Informavimas apie biudžeto projekto rengimą

Savivaldybės1 mero potvarkiu tvirtinamas Savivaldybės atitinkamų metų biudžeto projekto rengimo grafikas ir jis pateikiamas visų biudžetinių, viešųjų įstaigų ir įmonių vadovams bei Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovams ir seniūnams

BFTV skyriaus2 vedėjas

Iki rugsėjo 5 d.

 

Savivaldybės biudžeto pajamų projekto rengimas

2.

Dotacijų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti ir kitų dotacijų planavimas

Pateikiamos prognozuojamos gauti specialiųjų tikslinių ir kitų dotacijų sumos, kurių poreikis buvo pateiktas kuruojančiai centrinės valdžios institucijai. Informacija pateikiama BFTV skyriui

Pajamų planuotojas, programos koordinatorius

Iki spalio 10 d.

Forma Nr. LRSABPF-10

 

3.

BĮP3 planavimas

Pateikiami duomenys apie biudžetinių įstaigų pajamas, pervedamas į savivaldybės biudžetą. Informacija pateikiama BFTV skyriui

Pajamų planuotojas, programos koordinatorius

Iki spalio 10 d.

Forma Nr. LRSABPF-11

 

4.

Prognozuojamų mokestinių ir nemokestinių pajamų planavimas

Pateikiami duomenys apie prognozuojamas savivaldybės biudžeto mokestines ir nemokestines pajamas

BFTV skyriaus vedėjas

Iki spalio 10 d.

Forma Nr. LRSABPF-12

5.

Pajamų iš rinkliavų planavimas

Pateikiami duomenys apie prognozuojamas savivaldybės biudžeto pajamas iš rinkliavų. Informacija pateikiama BFTV skyriui

Pajamų planuotojas, programos koordinatorius

Iki spalio 10 d.

Forma Nr. LRSABPF-13

6.

Kitų pajamų planavimas

Pateikiami duomenys apie kitas pajamas (nepervedamas į savivaldybės biudžetą). Informacija pateikiama BFTV skyriui

Pajamų planuotojas, programos koordinatorius

Iki spalio 10 d.

Forma Nr. LRSABPF-14

7.

Aplinkos apsaugos specialiosios programos pajamų planavimas

Pateikiami duomenys apie planuojamas gauti pajamas iš mokesčių už aplinkos teršimą, medžiojamų gyvūnų ir valstybinius gamtos išteklius

Pajamų planuotojas, programos koordinatorius

Iki spalio 10 d.

Forma Nr. LRSABPF-12

8.

Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos finansinės paramos lėšų planavimas

Pateikiami duomenys apie planuojamas gauti Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos finansinės paramos lėšas

Pajamų planuotojas, programos koordinatorius

Iki spalio 20 d.

Forma Nr. LRSABPF-12

9.

Skolintos lėšų planavimas

Pateikiami duomenys apie metinį savivaldybės skolinimosi limitą bei Savivaldybės skolą

BFTV skyriaus vedėjas

Iki spalio 10 d.

Forma Nr. LRSABPF-12

10.

Parengiamas biudžeto pajamų projektas

Apibendrinami ir susisteminami duomenys apie savivaldybės biudžeto pajamas. Informacija pateikiama Savivaldybės administracijos vadovams

BFTV skyriaus vedėjas

Iki spalio 31 d.

 

Savivaldybės biudžeto asignavimų projekto rengimas

11.

Peržiūrimos strateginio veiklos plano programos ir priemonės

Jeigu yra poreikis, teikiami siūlymai SPIPV skyriui4 dėl Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ir priemonių keitimo, naikinimo, įtraukimo ir plano struktūrai pritariama Strateginio planavimo darbo grupėje

Programos koordinatoriai,

strateginio planavimo darbo grupė

Iki rugsėjo 15 d.

 

12.

Apskaičiuojamas priemonei vykdyti reikalingas lėšų poreikis

Pateikiamos biudžeto planavimo formos, kurios pildomos pagal kiekvieną priemonę, finansavimo šaltinį ir funkcinės klasifikacijos kodą. Informacija pateikiama BFTV skyriui

Priemonės vykdytojas Programos koordinatorius

Iki spalio 31 d.

Forma Nr. LRSABPF-1

Forma Nr. LRSABPF-2

Forma Nr. LRSABPF-3

Forma Nr. LRSABPF-4

Forma Nr. LRSABPF-5

Forma Nr. LRSABPF-6

Forma Nr. LRSABPF-7

Forma Nr. LRSABPF-8

Forma Nr. LRSABPF-9

13.

Sukuriami biudžeto planai

Kiekvienai programos priemonei FVAS5 sukuriami biudžeto planai, kuriame lėšų poreikis detalizuojamas pagal finansavimo šaltinius, ekonominės klasifikacijos kodus ir pasirinktinai pagal produktus ar produktų grupes.

Biudžeto planuose sąmatas ir ekonominės klasifikacijos kodą priskiria BĮ6 buhalteris ar atsakingas CBA skyriaus7 darbuotojas. Sukurti biudžeto planai teikiami tvirtinti BFTV skyriui

Priemonės vykdytojas ir buhalteris

Iki spalio 31 d.

 

14.

Parengiamas biudžeto asignavimų pagal poreikį projektas

Apibendrinami ir susisteminami duomenys bei pagal pateiktą poreikį sudaromas biudžeto asignavimų projektas pagal AV8, finansavimo šaltinius, programas ir priemones

BFTV skyriaus vedėjas

Iki spalio 31 d.

 

15.

Biudžeto projekto svarstymas

BFTV skyrius organizuoja susitikimus su kiekvienos priemonės vykdytojais, kurių metu vyksta gynimasis dėl pateiktų biudžetų planų

BFTV skyriaus vedėjas

Iki lapkričio 20 d.

 

16.

Lėšų priemonei vykdyti ir biudžeto planų patikslinimas

Pagal svarstymo metu numatytas skirti sumas patikslinamos biudžeto planavimo formos ir biudžeto planai FVAS. Informacija pateikiama BFTV skyriui

Priemonės vykdytojas, programos koordinatorius

Per 3 d. d. po biudžeto gynimo

 

17.

Parengiamas biudžeto asignavimų projektas

Susisteminus pateiktus patikslintus biudžeto priemonių asignavimus, parengiamas ir pateikiamas savivaldybės merui biudžeto asignavimų projektas

BFTV skyriaus vedėjas

Iki gruodžio 5 d.

 

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO SVARSTYMAS IR TVIRTINIMAS

18.

Biudžeto projekto pateikimas ir svarstymas savivaldybės tarybos komitetuose, frakcijose

BFTV skyrius pateikia parengtą biudžeto projektą Savivaldybės tarybos komitetams. Programų koordinatoriai privalo dalyvauti svarstant savivaldybės biudžeto projektą ir pristatyti savo veiklos programas Savivaldybės tarybos komitetams. Savivaldybės tarybos komitetai ir frakcijos teikia pasiūlymus ir išvadą dėl biudžeto projekto ar atskirų programų

BFTV skyriaus vedėjas

Iki gruodžio 20 d.

 

19.

Pasiūlymų dėl biudžeto projekto gavimas iš tarybos komitetų ir (ar) frakcijų

Savivaldybės tarybos komitetai teikia pastabas ir pasiūlymus dėl biudžeto projekto

Savivaldybės tarybos komitetų ir frakcijų vadovai

Iki sausio 5 d.

 

20.

Informavimas apie parengtą savivaldybės biudžeto projektą

Su parengtu savivaldybės biudžeto projektu supažindinama visuomenė per vietinę žiniasklaidą ir interneto svetainėje

BFTV skyriaus vedėjas, SPIPV

skyriaus specialistas, atsakingas už strateginį planavimą,

Komunikacijos ir dokumentų skyriaus vedėjas

Iki sausio 15 d.

 

21.

Tvirtinamas atitinkamų metų biudžetas

Atsižvelgiant į pateiktus tarybos komitetų, frakcijų ir visuomenės siūlymus, rengiamas tarybos sprendimo projektas dėl biudžeto patvirtinimo ir teikiamas tvirtinti tarybai teisės aktų nustatyta tvarka

BFTV skyriaus vedėjas

Iki sausio 31 d.

 

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ IR ASIGNAVIMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS

22.

Patvirtintų asignavimų paskirstymas ketvirčiais

Asignavimų valdytojai patvirtina savo bei kitų subjektų programos priemonių sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Informacija siunčiama susipažinti per DVS9 E7.8 byloje BFTV skyriui 

Biudžetinių, viešųjų įstaigų bei įmonių vadovai, struktūrinių padalinių vadovai, seniūnai ir (ar) priemonių vykdytojai

Per 15 d. d. nuo tarybos sprendimo dėl biudžeto patvirtinimo priėmimo

 

23.

Patvirtintų asignavimų paskirstymas ketvirčiais FVAS

AV patvirtintų priemonių asignavimų ketvirtinis paskirstymas suvedamas į FVAS

Už vykdomos priemonės buhalterinės apskaitos vedimą atsakingas asmuo

Per 25 d. d. nuo tarybos sprendimo dėl biudžeto patvirtinimo priėmimo

 

24.

Biudžeto pateikimas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai

FVAS susisteminami ketvirčiais paskirstytos biudžeto pajamos ir asignavimai, sudaromas biudžetas pagal funkcinę ir ekonominę klasifikaciją bei lėšų šaltinius, išsiunčiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pagal finansų ministro patvirtintas formas

BFTV skyriaus atsakingas specialistas

Per 30 d. d. nuo tarybos sprendimo dėl biudžeto patvirtinimo priėmimo

 

25.

Parengiamas ir tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planas

Vadovaujantis patvirtintu biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais ir asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaromas savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina meras

BFTV skyriaus atsakingas specialistas

Per 30 d. d. nuo tarybos sprendimo dėl biudžeto patvirtinimo priėmimo

 

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TIKSLINIMAS

26.

Informavimas apie biudžeto tikslinimą

 

DVS E7.8 byloje pateikiama informacija BFTV skyriui apie priemonei vykdyti skirtų asignavimų ekonomiją ar trūkumą. Jeigu priemonės vykdytojas yra Lazdijų rajono savivaldybės administracijos darbuotojas, informacija teikiama ir CBA skyriui

Priemonės vykdytojas, suderinęs su programos koordinatoriumi

Iki ketvirčio paskutinio mėnesio 5 d.

Forma Nr. LRSABPF-15

 

27.

Susisteminama priemonės vykdytojų pateikta informacija ir pateikiama savivaldybės, savivaldybės administracijos vadovams ir tarybos komitetams bei frakcijoms

BFTV skyriaus vedėjas

Iki ketvirčio paskutinio mėnesio 9 d.

 

28.

Sprendimo dėl biudžeto keitimo priėmimas

Atsižvelgiant į pateiktus tarybos komitetų ir frakcijų siūlymus, rengiamas tarybos sprendimo projektas dėl biudžeto pakeitimo ir teikiamas tvirtinti tarybai teisės aktų nustatyta tvarka

BFTV skyriaus vedėjas

prieš 3 d. d. iki numatytos posėdžio dienos

 

29.

Asignavimų tikslinimas AV įsakymu

Rengiamas AV įsakymas dėl asignavimų paskirstymo ketvirčiais pakeitimo

BĮ vadovas, suderinęs su BFTV skyriumi ir Savivaldybės administracijos direktoriumi

1 kartą per ketvirtį bet ne vėliau kaip likus 10 d. iki ketvirčio pabaigos

 

Rengiamas AV įsakymas dėl asignavimų pakeitimo pagal ekonominę klasifikaciją

Biudžetinės įstaigos vadovas

Vieną kartą per mėnesį pirmus tris metų ketvirčius ir ne dažniau kaip du kartus per mėnesį ketvirtąjį metų ketvirtį

 

30.

Biudžeto pakeitimų vykdymas FVAS

Savivaldybės tarybai ir (ar) BĮ vadovui priėmus sprendimą / įsakymą dėl biudžeto pakeitimų, atliekami patvirtintų sąmatų pakeitimai FVAS, sugeneruojama pažyma–pranešimas apie biudžeto asignavimų pakeitimus ir išsiunčiama asignavimų valdytojams per DVS

BFTV skyriaus atsakingas specialistas

Per 3 d. d. nuo tarybos sprendimo / įsakymo dėl biudžeto pakeitimo priėmimo

Forma Nr. LRSABPF-16       

31.

Biudžeto planų tikslinimas

Savivaldybės tarybai ir (ar) biudžetinės įstaigos vadovui priėmus sprendimą / įsakymą dėl biudžeto pakeitimo, atitinkamai patikslinami priemonei vykdyti sukurti biudžeto planai

Biudžetinių, viešųjų įstaigų bei įmonių vadovai, struktūrinių padalinių vadovai, seniūnai ir (ar) priemonių vykdytojai

Per 3 d. d. nuo tarybos sprendimo / įsakymo dėl biudžeto pakeitimo priėmimo

 

32.

Informavimas apie kitus piniginius išteklius

Pateikiama informacija apie panaudotus asignavimus iš kitų piniginių išteklių

Biudžetinių, viešųjų įstaigų bei įmonių vadovai, struktūrinių padalinių vadovai, seniūnai ir (ar) priemonių vykdytojai

Per 5 d. d. ketvirčiui pasibaigus

Forma Nr. LRSABPF-17       

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETE SUPLANUOTŲ VEIKLŲ PERŽIŪRA

33.

Biudžete suplanuotų veiklų peržiūra ir įvertinimas

Pateikiama informacija apie suplanuotų veiklų, kurioms finansavimas buvo skirtas einamųjų metų biudžete, būseną (ar suplanuoti darbai jau pradėti vykdyti, koks yra pradėtų vykdyti darbų statusas (vyksta pirkimai, rangos darbai ir pan.)

Biudžetinių, viešųjų įstaigų bei įmonių vadovai, struktūrinių padalinių vadovai, seniūnai ir (ar) priemonių vykdytojai

Iki balandžio 30 d., iki rugsėjo 30 d. ir iki gruodžio 15 d.

 

 

Savivaldybė1 – Lazdijų rajono savivaldybė.

BFTV skyrius2 – Savivaldybės administracijos Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyrius.

BĮP3 – biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigų poreikiams.

SPIPV skyrius4 – Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius.

FVAS5 finansų valdymo ir apskaitos sistema „my LOBster“.

6 – viešasis juridinis asmuo, įgyvendinantis savivaldybės funkcijas ir išlaikomas iš savivaldybės biudžetų asignavimų.

CBA skyrius7 – Savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius.

AV8 – savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys ir savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys.

DVS9 – dokumentų valdymo sistema.

 

________________________________

 

 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės biudžeto

rengimo, valdymo, vykdymo ir

kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

ASMENYS, ATSAKINGI UŽ LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PROGNOZUOJAMŲ IR KITŲ PAJAMŲ, SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ IR KITŲ DOTACIJŲ PLANAVIMĄ

 

Eil. Nr.

Pajamų pavadinimas

Asmuo, atsakingas už specialiosios tikslinės ar kitos tikslinės dotacijos suplanavimą

1.

Būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijoms

Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyriaus vedėjas

2.

Civilinei saugai

Teisės ir personalo skyriaus vedėjas

3.

Civilinės būklės aktams registruoti

Teisės ir personalo skyriaus vedėjas

4.

Dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją

Teisės ir personalo skyriaus vedėjas

5.

Duomenų teikimas valstybės suteiktos pagalbos registrui

Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyriaus vedėjas

6.

Erdvinių duomenų rinkinio tvarkymui

Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas

7.

Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenims ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti

Informacinių technologijų skyriaus vedėjas

8.

Gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrams teikti

Teisės ir personalo skyriaus vedėjas

9.

Jaunimo teisių apsaugai

Jaunimo reikalų koordinatorius

10.

Melioracijai

Kaimo ir žemės ūkio plėtros skyriaus vedėjas

11.

Neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimui užtikrinti

Socialinės paramos skyriaus vedėjas

12.

Pirminei teisinei pagalbai teikti

Teisės ir personalo skyriaus vedėjas

13.

Priešgaisrinei saugai

Infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas

14.

Savivaldybei priskirtai valstybinei žemei ir kitam valstybės turtui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise

Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas

15.

Savivaldybei priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti

Komunikacijos ir dokumentų skyriaus vedėjas

16.

Savivaldybių mokykloms (klasėms ar grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių

Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas

17.

Savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti

Socialinės paramos skyriaus vedėjas

18.

Socialinei paramai mokiniams

Socialinės paramos skyriaus vedėjas

19.

Socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti

Socialinės paramos skyriaus vedėjas

20.

Socialinėms paslaugoms

Socialinės paramos skyriaus vedėjas

21.

Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus pareigybei išlaikyti

Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas

22.

Ugdymo lėšos

Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas

23.

Valstybės investicijų programa

Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriaus vedėjas

24.

Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolė

Komunikacijos ir dokumentų skyriaus vedėjas

25.

Vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti

Infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas

26.

Visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti

Socialinės paramos skyriaus vedėjas

27.

Žemės ūkio funkcijoms atlikti

Kaimo ir žemės ūkio plėtros skyriaus vedėjas

28.

Prognozuojamos pajamos

Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyriaus vedėjas

29.

Aplinkos apsaugos rėmimo specialioji programa

Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas

30.

Biudžetinių įstaigų pajamos už teikimas paslaugas (socialinių būstų nuoma)

Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyriaus vedėjas

31.

Biudžetinių įstaigų pajamos už teikimas paslaugas (kito turto nuoma)

Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyriaus vedėjas

32.

Skolintos lėšos

Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyriaus vedėjas

33.

Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos finansinės paramos lėšos

Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriaus vedėjas

34.

Rinkliavos

Seniūnai ir kiti už leidimų, kuriems išduoti būtina sumokėti rinkliavą, išdavimą atsakingi asmenys

 

_____________________