VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2019-09-06 ĮSAKYMO NR. 30-2280/19 „DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ PERSPĖJIMO IR INFORMAVIMO APIE ĮVYKĮ, GRESIANTĮ AR ĮVYKUSĮ EKSTREMALŲJĮ ĮVYKĮ, GRESIANČIĄ AR SUSIDARIUSIĄ EKSTREMALIĄJĄ SITUACIJĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. sausio 18 d. Nr. 30-95/21
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 18 dalimi ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2020 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1-659 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2015 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. 1-230 „Dėl Perspėjimo apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją priemonių, gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją ir informavimo civilinės saugos klausimais tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“,
k e i č i u Vilniaus miesto savivaldybės gyventojų perspėjimo ir informavimo apie įvykį, gresiantį ar įvykusį ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją tvarkos aprašą, patvirtintą Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. 30-2280/19 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės gyventojų perspėjimo ir informavimo apie įvykį, gresiantį ar įvykusį ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2019 m. rugsėjo 6 d.
įsakymu Nr. 30-2280/19
(Vilniaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2021 m. sausio 18 d.
įsakymo Nr. 30-95/21 redakcija)
VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ PERSPĖJIMO IR INFORMAVIMO APIE ĮVYKĮ, GRESIANTĮ AR ĮVYKUSĮ EKSTREMALŲJĮ ĮVYKĮ, GRESIANČIĄ AR SUSIDARIUSIĄ EKSTREMALIĄJĄ SITUACIJĄ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus miesto savivaldybės gyventojų perspėjimo ir informavimo apie įvykį, gresiantį ar įvykusį ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo tvarką įvykus įvykiui, gresiant ar įvykus ekstremaliajam įvykiui, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai.
II SKYRIUS
ASMENYS, ATSAKINGI UŽ GYVENTOJŲ, VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ, KITŲ ĮSTAIGŲ IR ŪKIO SUBJEKTŲ PERSPĖJIMĄ IR INFORMAVIMĄ, GYVENTOJŲ PERSPĖJIMUI IR INFORMAVIMUI NAUDOJAMI BŪDAI IR PRIEMONĖS
3. Tiesioginį Savivaldybės gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą vykdo:
3.1. Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Centras) Visuomenės informavimo grupė (kai yra aktyvuotas Centras);
3.2. Savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio, atsakingo už Savivaldybei priskirtų funkcijų civilinės saugos srityje vykdymą, darbuotojas, atsakingas už nuolatinį Savivaldybės teritorijoje įrengtos perspėjimo sistemos veikimo užtikrinimą ir jos aktyvavimą gresiant ar įvykus įvykiui, ekstremaliajam įvykiui, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai (darbo laiku);
3.3. Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už informacijos priėmimą ir teikimą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – PAGD) (ne darbo laiku arba darbo laiku nesant Tvarkos aprašo 3.2 papunktyje nurodyto darbuotojo).
3.4. PAGD Pajėgų valdymo valdybos (toliau – PVV) Situacijų koordinavimo skyrius (toliau – SKS) ir jo nurodymu priešgaisrinių gelbėjimo valdybų (toliau – PGV) struktūriniai padaliniai ar darbuotojai, kai Savivaldybės struktūrinis padalinys arba darbuotojai, atsakingi už perspėjimą, neturi galimybės operatyviai vykdyti perspėjimą.
4. Savivaldybės gyventojų perspėjimui ir informavimui naudojami būdai ir priemonės:
4.1. gyventojų perspėjimo ir informavimo, naudojant viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjų tinklų infrastruktūrą, sistema (toliau – GPIS);
5. Savivaldybės gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimui ir informavimui naudojami būdai ir priemonės pasirenkami atsižvelgiant į tai, kurį iš Tvarkos aprašo 6 punkte numatytų kriterijų atitinka susidariusi situacija.
6. gyventojų perspėjimas ir informavimas vykdomas, kai susidariusi situacija atitinka šiuos kriterijus:
6.1. gavus gelbėjimo darbų vadovo žodinį prašymą perspėti ir informuoti gyventojus, valstybės ir Savivaldybės institucijas ir įstaigas, kitas įstaigas ir ūkio subjektus, esančius įvykio, ekstremaliojo įvykio vietoje, taip pat susidariusių ir (ar) prognozuojamų padarinių teritorijoje;
6.2. gavus Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo paskirto Savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo rašytinį nurodymą perspėti ir informuoti gyventojus gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, kai kyla ar gali kilti grėsmė gyventojų gyvybei, sveikatai, turtui ar aplinkai ir, kai numanoma, kad gyventojų perspėjimas ir informavimas galėtų sumažinti ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos padarinių masto didėjimą;
6.3. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu įgalioto Savivaldybės administracijos darbuotojo, jei bus naudojama tik GPIS, rašytiniu nurodymu. Planuojamas GPIS panaudojimas ir trumpasis perspėjimo pranešimo tekstas suderinamas su PAGD PVV SKS. Nesuderintas pranešimas nesiunčiamas;
7. Gyventojų informavimo prevencijos tikslais iniciatyvos teisę turi:
7.1. valstybės institucijos ir įstaigos, vykdančios veiklą ekstremaliųjų situacijų prevencijos srityje;
III SKYRIUS
GYVENTOJŲ PERSPĖJIMO IR INFORMAVIMO TVARKA
9. Tvarkos aprašo 3.1 papunktyje nurodyti asmenys informaciją apie poreikį vykdyti gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą gauna iš Centro koordinatoriaus.
10. Tvarkos aprašo 3.2 papunktyje nurodytas darbuotojas informaciją apie poreikį vykdyti gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą gauna iš savo tiesioginio vadovo, kuris informaciją gali gauti iš Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės teritorijoje veiklą vykdančių valstybės institucijų ir įstaigų, taip pat kitų Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių.
11. Tvarkos aprašo 3.3 papunktyje nurodytas darbuotojas informaciją apie poreikį vykdyti gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą gauna iš:
11.1. gelbėjimo darbų vadovo arba ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo (iš ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo informacija gali būti gaunama, kai nėra aktyvuotas Centras);
12. Tvarkos aprašo 3.1–3.3 papunkčiuose nurodyti darbuotojai Savivaldybės gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą visais Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytais būdais ir priemonėmis vykdo, kai:
13. Tvarkos aprašo 3.1–3.3 papunkčiuose nurodyti darbuotojai gyventojų perspėjimą ir informavimą Tvarkos aprašo 4.1 papunktyje nurodyta priemone vykdo įvykus įvykiui ar ekstremaliajam įvykiui, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, kai būtinas gyventojų perspėjimas ir informavimas tam, kad būtų išvengta įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos padarinių masto didėjimo. Kartu su Tvarkos aprašo 4.1 papunktyje numatyta priemone gali būti naudojamos Tvarkos aprašo 4.3 ir (arba) 4.4 papunktyje (-iuose) numatytos priemonės.
14. Tvarkos aprašo 3.2 papunktyje nurodytas darbuotojas Savivaldybės gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų informavimą prevencijos tikslais Tvarkos aprašo 4.1 papunktyje nurodyta priemone vykdo, kai gyventojų informavimas būtinas tam, kad prognozuojamo ekstremaliojo įvykio ar prognozuojamos ekstremaliosios situacijos atveju būtų išvengta grėsmės gyventojų gyvybei, sveikatai, turtui ar aplinkai ir (arba) būtų užtikrinta viešoji tvarka.
15. Tvarkos aprašo 4.2 papunktyje numatyta gyventojų perspėjimo priemonė atskirai (be kitų Tvarkos aprašo 4 punkte numatytų gyventojų perspėjimui ir informavimui skirtų būdų ir priemonių) nėra naudojama.
16. Tvarkos aprašo 3.2 papunktyje nurodytas darbuotojas gyventojų informavimą prevencijos tikslais Tvarkos aprašo 4.3 papunktyje nurodyta priemone vykdo vadovaudamasis susitarimų su kitais juridiniais asmenimis nuostatomis.
17. Tvarkos aprašo 4.4 papunktyje nurodyta priemonė gyventojų perspėjimui ir informavimui gali būti naudojama be kitų Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų priemonių, kai prašymą perspėti ir informuoti gyventojus pateikia gelbėjimo darbų vadovas ir nėra prašoma naudoti kitus gyventojų perspėjimui ir informavimui skirtus būdus ir priemones.
18. Tvarkos aprašo 3.1–3.3 papunkčiuose nurodyti darbuotojai, gavę informaciją apie poreikį vykdyti gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą, imasi šių veiksmų:
18.1. įvertina gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo galimą naudą ir žalą bei priima sprendimą dėl gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo.
Priėmus sprendimą nevykdyti gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo, šio atsisakymo priežastis pateikia informaciją apie gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo poreikį pateikusiam fiziniam arba juridiniam asmeniui;
18.2. priima sprendimą dėl konkrečių gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo būdų ir priemonių panaudojimo;
18.3. priima sprendimą dėl GPIS ir (arba) PSS panaudojimo laiko ir apimties arba, kai gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimas ir informavimas vykdomas valstybės lygiu, patikslina šią informaciją kreipdamasis į informaciją apie poreikį vykdyti gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą perdavusį PAGD atsakingą darbuotoją;
18.4. kaip galima anksčiau perspėja apie GPIS panaudojimą PGV struktūrinį padalinį ar darbuotoją, atsakingą už perspėjimą, ir PAGD PVV SKS budinčios pamainos vyriausiąjį arba vyresnįjį specialistą, kuris privalo koordinuoti Savivaldybės trumpojo perspėjimo pranešimo siuntimo eigą, užtikrinti jo atitiktį nustatytiems reikalavimams;
18.5. nedelsdami perspėja PAGD PVV SKS budinčios pamainos vyriausiąjį arba vyresnįjį specialistą ir PGV struktūrinį padalinį arba darbuotoją, atsakingą už perspėjimą, apie numatomą PSS panaudojimą arba nurodo objektyvias priežastis, dėl kurių PSS negali būti operatyviai panaudota;
18.6. parengia GPIS siunčiamo pranešimo tekstą ir perduoda jį Savivaldybės administracijos Užsienio ryšių ir turizmo skyriui išversti į anglų ir rusų kalbas. Nesant galimybės išversti trumpąjį pranešimą į anglų ir rusų kalbas, pranešimas visais kanalais siunčiamas lietuvių kalba. Kai GPIS pranešimas siunčiamas prevencijos tikslais, pranešimo rengimą ir vertimą į anglų ir rusų kalbas organizuoja pranešimo siuntimo iniciatorius;
18.7. parengia gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų informavimui skirtą pranešimą ir perduoda transliuotojams, su kuriais Savivaldybės administracija yra sudariusi susitarimus, dėl jo paviešinimo transliuojamų programų metu, taip pat ir per elektronines sirenas. Gyventojų perspėjimui naudojant PSS, informacija gyventojams transliuotojų transliuojamų programų metu turi būti pateikiama praėjus 3 minutėms po PSS įjungimo;
18.8. kreipiasi į Tvarkos aprašo 4.4 papunktyje nurodytus juridinius asmenis, su kuriais Savivaldybė yra sudariusi susitarimus (išskyrus nurodytus Tvarkos aprašo 4.3 papunktyje) dėl informacijos apie kilusią ar prognozuojamą grėsmę gyventojams išplatinimo jų turimais būdais ir priemonėmis;
18.10. sutrikus GPIS ir (arba) PSS veiklai, nedelsdami kreipiasi į juridinius asmenims, atsakingus už šių sistemų priežiūros vykdymą, dėl skubaus jų veikimo atkūrimo;
18.11. informaciją apie įvykdytą GPIS ir (arba) PSS panaudojimą pateikia perspėjimo sistemos būklės, gautos informacijos bei nurodymų ir atliktų veiksmų registravimo žurnale (toliau – žurnalas);
18.12. apie įvykdytas gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo priemones praneša informaciją apie poreikį vykdyti gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą pateikusiam asmeniui ir Savivaldybės administracijos direktoriui.
IV SKYRIUS
GYVENTOJŲ PERSPĖJIMUI IR INFORMAVIMUI SKIRTŲ PRANEŠIMŲ RENGIMO REKOMENDACIJOS
19. Įvykus įvykiui, gresiant ar įvykus ekstremaliajam įvykiui, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai gyventojams, valstybės ir Savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams teikiama informacija turi būti aktuali ir nuolat atnaujinama. Perspėjimui ir informavimui skirtuose pranešimuose turi būti pateikiama ši informacija:
19.2. informacija apie esamus ir prognozuojamus įvykio padarinius (žuvusiųjų, sužeistųjų skaičių, poveikį turtui ir aplinkai);
19.3. informacija apie įvykio vietoje dirbančias civilinės saugos sistemos pajėgas ir jų atliktus veiksmus likviduojant įvykio padarinius;
19.7. pranešimas apie tai, kada bus pateikiama atnaujinta informacija ir (arba) organizuojama spaudos konferencija;
20. Gyventojams skelbiama informacija turi būti:
V SKYRIUS
GYVENTOJŲ PERSPĖJIMAS IR INFORMAVIMAS PER PASIUNTINIUS
21. Pasiuntinių, kurie atsakingi už Savivaldybės gyventojų perspėjimą ir informavimą įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais, funkcijas vykdo nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis Savivaldybės administracija yra sudariusi susitarimus, nariai.
22. Pasiuntiniai gyventojams perspėti ir informuoti pasitelkiami tada, kai gyventojų perspėjimas ir informavimas negali būti vykdomas Tvarkos aprašo 4.1–4.3 papunkčiuose numatytais būdais ir priemonėmis arba kai gelbėjimo darbų vadovas pateikia žodinį prašymą perspėti ir informuoti gyventojus tik per pasiuntinius.
23. Pasiuntinių išvykimo maršrutai kiekvieno įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos atveju nustatomi atskirai įvertinus esamą ir (arba) prognozuojamą įvykio, ekstremaliojo įvykio, ekstremaliosios situacijos padarinių mastą. Už pasiuntinių išvykimo maršrutų sudarymą atsakingi nevyriausybinių organizacijų atstovai, įeinantys į Centro sudėtį.
VI SKYRIUS
VEIKSMAI SUTRIKUS GPIS IR (AR) PSS VEIKLAI ARBA PSS NESAKCIONUOTO ĮSIJUNGIMO ATVEJU
24. Nustačius GPIS veikimo sutrikimus, kai nėra poreikio skubos tvarka vykdyti gyventojų perspėjimą ir informavimą, Tvarkos aprašo 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodyti asmenys nedelsdami informuoja GPIS kompiuterinės darbo vietos priežiūrą vykdantį Savivaldybės administracijos darbuotoją. Nustačius, kad GPIS veiklos sutrikimai nesusiję su minėto darbuotojo kompetencija, apie nustatytus GPIS veiklos sutrikimus informuojamas PAGD atsakingas darbuotojas.
25. Nustačius GPIS veikimo sutrikimus, kai yra poreikis skubos tvarka vykdyti gyventojų perspėjimą ir informavimą, Tvarkos aprašo 3.1–3.3 papunkčiuose nurodyti asmenys imasi šių veiksmų:
25.1. apie tai, kad dėl techninių priežasčių neveikia Savivaldybės GPIS valdymo darbo vieta arba negalima prisijungti prie GPIS serverio nedelsdami informuoja PAGD PVV SKS budinčios pamainos vyriausiąjį arba vyresnįjį specialistą ir pateikia prašymą aktyvuoti GPIS iš PAGD esančios GPIS darbo vietos pateikiant visą gyventojų perspėjimui ir informavimui būtiną informaciją (pranešimo išsiuntimo laiką, trukmę, periodiškumą, pranešimo tekstą lietuvių, anglų ir rusų kalbomis bei pranešimo išsiuntimo teritoriją);
25.2. gyventojų perspėjimą ir informavimą vykdo kitais Tvarkos aprašo 4.2–4.4 papunkčiuose nurodytais būdais ir priemonėmis;
26. Nustačius PSS veikimo sutrikimus, kai nėra poreikio skubos tvarka vykdyti gyventojų perspėjimą ir informavimą, Tvarkos aprašo 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodyti asmenys nedelsdami kreipiasi į PSS priežiūrą atliekantį juridinį asmenį dėl skubaus PSS veiklos atkūrimo.
27. Nustačius PSS veikimo sutrikimus, kai yra poreikis skubos tvarka vykdyti gyventojų perspėjimą ir informavimą, Tvarkos aprašo 3.1–3.3 papunkčiuose nurodyti asmenys imasi šių veiksmų:
27.1. nedelsdami kreipiasi į PSS priežiūrą atliekantį juridinį asmenį dėl skubaus PSS veiklos atkūrimo;
27.2. gyventojų perspėjimą ir informavimą vykdo kitais Tvarkos aprašo 4.1, 4.3 ir 4.4 papunkčiuose nurodytais būdais ir priemonėmis;
28. Kai PSS ir (arba) GPIS veiklos sutrikimas nustatomas techninių perspėjimo sistemos priežiūros organizavimo grafike numatytų patikrinimų ar GPIS vykdomų periodinių patikrinimų metu:
28.2. nustačius PSS ir (arba) GPIS veiklos sutrikimus nedelsiant kreipiamasi į PSS ir (arba) GPIS priežiūrą atliekantį juridinį asmenį dėl skubaus PSS veiklos atkūrimo;
29. Įvykus nesankcionuotam PSS įsijungimui, Tvarkos aprašo 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodyti asmenys:
29.1. nedelsdami kreipiasi į PSS priežiūrą vykdantį juridinį asmenį dėl PSS nesankcionuoto įsijungimo priežasčių nustatymo ir pašalinimo;
VII SKYRIUS
GYVENTOJŲ INFORMAVIMAS CIVILINĖS SAUGOS KLAUSIMAIS KASDIENINĖS VEIKLOS METU
30. Gyventojų informavimą civilinės saugos klausimais kasdieninės veiklos metu vykdo:
30.1. Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už Savivaldybei priskirtų funkcijų civilinės saugos srityje vykdymą;
30.2. Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už Vilniaus miesto gyventojų informavimą apie svarbiausias miesto aktualijas ir Savivaldybės veiklą ir teigiamo Vilniaus, Vilniaus miesto savivaldybės ir jos atstovų įvaizdžio kūrimą;
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, atitinkančiai civilinės saugos signalų „Cheminis pavojus“, „Radiacinis pavojus“, „Katastrofinis užtvindymas“, „Potvynio pavojus“, „Uragano pavojus“ skelbimo kriterijus, nedelsiant (iš karto) privalo būti naudojamos techninės PSS priemonės. Sprendimą panaudoti technines perspėjimo sirenomis sistemos priemones priima:
32.1. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo paskirtas Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų vadovas ar gelbėjimo darbų vadovas (Savivaldybės lygiu);
33. Savivaldybės turimos PSS priežiūrą vykdo juridinis asmuo, su kuriuo Savivaldybės administracija yra sudariusi sutartį dėl PSS priežiūros vykdymo. Priežiūros vykdymas finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis, Savivaldybei skiriamomis vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtinta tvarka.
34. GPIS kompiuterinės darbo vietos priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas.
35. PSS plėtra Vilniaus mieste vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka. Savivaldybės administracija, esant finansinėms galimybėms, PSS plėtrai gali skirti Savivaldybės biudžeto lėšų.