ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS taryba
SPRENDIMAS
DĖL širvintų rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo
2024 m. birželio 28 d. Nr. 1-100
Širvintos
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 6 ir 9 dalimis, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“,
1. Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 2 d. sprendimą Nr. 1-45 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais vėlesniais pakeitimais.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų administraciniam teismui per 1 (vieną) mėnesį nuo jo paskelbimo dienos Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Širvintų rajono savivaldybės tarybos
2024 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. 1-100
ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Širvintų rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas, pagalbos pinigų dydžio nustatymą ir jų mokėjimą, finansinių galimybių vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą.
2. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Širvintų rajono savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja Širvintų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) meras ir kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.
4. Konkretų asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį nustato Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir šiuo Aprašu.
5. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.
6. Asmens (šeimos) ir Savivaldybės administracijos teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialinės globos paslaugas reglamentuojamos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo, paslaugų teikėjo ir Savivaldybės administracijos sutartimi (Aprašo priedas). Mokėjimai už prevencinių, bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų suteikimą ir kitos šių socialinių paslaugų teikimo sąlygos apsprendžiamos paslaugos teikėjo ir paslaugos gavėjo dvišalėmis sutartimis, kurias rengia ir kurių įgyvendinimą kontroliuoja socialines paslaugas teikianti institucija.
7. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
8. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.
II SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS
9. Prevencinės socialinės paslaugos, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.
10. Bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo paslaugas, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.
11. Mokėjimo už transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo paslaugas dydis nustatomas ir apskaičiuojamas Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ
13. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.
14. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas. Jeigu asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, į jo pajamas, nustatant asmens finansines galimybes, įskaitomas tik individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos pajamos. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus šio Aprašo 13 punkte nurodytas paslaugas, dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:
14.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu socialinės priežiūros paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;
15. Asmens, kurio mėnesio pajamos yra:
15.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;
15.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
16. Šeimos, kurios mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra:
16.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų;
16.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 10 procentų šeimos pajamų;
17. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 15 ir 16 punktuose, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų. Jei asmens pajamos mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, socialinės priežiūros paslaugos asmeniui teikiamos nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra patiriantis socialinę riziką suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą.
18. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis (ji) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas 7 pirmąsias kalendorines dienas.
19. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.
20. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 VRP dydžio.
IV SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ
21. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas, į jo pajamas, nustatant asmens finansines galimybes, įskaitomas tik individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos pajamos. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:
21.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu dienos socialinės globos paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;
22. Asmens, kurio mėnesio pajamos yra:
22.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
23. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 22 punkte, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų jo pajamų.
24. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.
25. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei.
Jei asmuo, gaunantis dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai tiek, kiek sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.
V SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
27. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.
28. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.
29. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą 30 kalendorinių dienų.
30. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.
VI SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
31. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.
32. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.
33. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.
34. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už šiam asmeniui teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą.
35. Mokėjimo už vaikui su negalia teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į jo turtą ir neturi viršyti 80 procentų jo pajamų. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.
36. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.
37. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.
VII SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ
38. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis:
38.1. neturi viršyti 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio;
38.2. neturi viršyti 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio.
VIII SKYRIUS
PAGALBOS PINIGŲ DYDŽIO NUSTATYMAS IR JŲ MOKĖJIMAS
40. Pagalbos pinigai skiriami Socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais ir sąlygomis.
41. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, tik su asmens (šeimos) rašytiniu sutikimu.
42. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.
43. Budinčiam globotojui už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą) skiriamų pagalbos pinigų suma diferencijuojama atsižvelgiant į globojamų (rūpinamų) ar prižiūrimų vaikų, įsipareigojamų vienu metu prižiūrėti pagal budinčio globotojo tarpusavio bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartį su globos centru, skaičių ir amžių. Pagalbos pinigus budinčiam globotojui moka Savivaldybės socialinių paslaugų centras, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. 1-272 „Dėl Budinčio globotojo ir globos centro veiklos organizavimo Širvintų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.
43.1. Pagalbos pinigų dydis: už vieną vaiką iki 18 metų ir vyresnį vaiką, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, baigiamaisiais mokymosi metais mokami iki tų metų rugsėjo 1 dienos, o asmeniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (taip pat ir asmeniui, kurio mokymą pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa vykdo profesinio mokymo teikėjai) ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, iki mokymosi ar studijų pagal šias programas baigimo dienos, bet ne ilgiau, iki jam sukaks 24 metai, mokami 4 bazinių socialinių išmokų (toliau − BSI) dydžio per mėnesį pagalbos pinigai, už du vaikus – 6 BSI dydžio per mėnesį, už tris ir daugiau vaikų – 9 BSI dydžio per mėnesį pagalbos pinigai. Už kiekvieną prižiūrimą ar globojamą (rūpinamą) vaiką iki 3 metų pagalbos pinigai papildomai didinami 1 BSI dydžiu per mėnesį.
IX SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
44. Asmens (šeimos) finansinės galimybės negali turėti įtakos jo (jos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis jam (jai) nustatytas.
45. Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) turi pateikti informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę), jei to nėra galimybės gauti iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų. Jei reikalingą informaciją Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo šios informacijos teikti neprivalo.
46. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pateikė neteisingus duomenis apie asmens (šeimos) turimas pajamas ir asmens turtą, Savivaldybės administracija gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.
47. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina ir apskaičiuoja Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas šio Aprašo nustatyta tvarka.
47.1. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas įvertinamos per 5 darbo dienas nuo informacijos Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus atsakingam specialistui pateikimo.
47.2. Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas įvertinimą pasirašo Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas ir kontrolę vykdantis Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėjas. Su įvertinimu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasirašytinai supažindinamas asmuo, kurio finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas vertinamos.
48. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimą, bet ne vėliau kaip likus 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.
49. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Savivaldybės administracija turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.
50. Jei asmens finansinių galimybių vertinimas apima ir jo turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo dienos.
51. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.
52. Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.
53. Asmuo gali būti atleistas nuo vieno procento turto vertės viršijančios turto vertės normatyvą, mokesčio (toliau – turto mokestis) Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu šiais atvejais:
53.1. kai asmuo, kuriam nustatytas turto mokestis, dėl sveikatos būklės negali atlikti notarinių veiksmų sudarant turto perleidimo (pardavimo, dovanojimo ir kt.) kitam asmeniui sandorių;
53.2. kai asmuo neturi artimųjų, giminaičių ar suinteresuotų asmenų, kurie galėtų apmokėti nustatytą turto mokestį;
53.3. kai asmens pajamų likutis 20 proc., atskaičius mokėjimą už paslaugas, mažesnis už nustatyto turto mokesčio dydį (šiuo atveju, kai atitinka 53.2 papunkčio sąlygą);
53.4. kai asmens turtas yra menkavertis, nelikvidus ir nėra pirkėjo, kuris jį pirktų (šiuo atveju, kai atitinka 53.2 papunkčio sąlygą);
54. Asmuo, pageidaujantis, kad jis būtų atleistas nuo turto mokesčio mokėjimo, kuriuo iš dalies apmokama už ilgalaikės socialinės globos suaugusiam asmeniui paslaugas, pateikia motyvuotą laisvos formos prašymą Asmens (šeimos) siuntimo socialinei globai komisijai, kurios sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Socialinio darbo organizatorius, socialinis darbuotojas, patikrinęs asmens gyvenimo sąlygas, per 5 darbo dienas surašo Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą su rekomendacijomis, kurį teikia Asmens (šeimos) siuntimo socialinės globos komisijai vertinti.
55. Komisija per 12 darbo dienų įvertina asmens esamą situaciją (turimo turto pardavimo galimybes, artimųjų galimybes sumokėti turto mokestį ir kt.), teikia motyvuotą siūlymą dėl atleidimo nuo turto mokesčio Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris per 3 darbo dienas priima sprendimą dėl asmens atleidimo nuo turto mokesčio ar jo sumažinimo.
56. Vadovaujantis Aprašo 53 punktu, galimi atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar turto mokesčio terminai: 3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių, neterminuotai. Konkretus atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas būdas ir atleidimo terminas nustatomas atsižvelgiant į visų faktų ir aplinkybių visumą. Termino pratęsimui dokumentai pateikiami iš naujo.
57. Bendrųjų socialinių paslaugų reikalingo asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo (šeima) nesutinka su Savivaldybės administracijos nustatytu mokėjimo už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.
58. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys pageidaujančių gauti socialines paslaugas asmenų (jų suaugusių šeimos narių) ar jų globėjų (rūpintojų, aprūpintojų) arba socialines paslaugas organizuojančių ar teikiančių institucijų ar įstaigų prašymu (nurodomas fizinio asmens vardas, pavardė, ryšys su asmeniu, dėl kurio kreipiamasi, ar juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens gaunamas pajamas (pajamų sumos) ir (ar) turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas) per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos parengia ir išduoda pažymas apie asmens (šeimos) gaunamas pajamas ir (ar) turtą.
59. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) turi parengti ir pateikti jai informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimu.
61. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pagal Aprašo priede nurodytoje sutartyje nurodytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Savivaldybės administracijai apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.
62. Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.
63. Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.
X SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS
65. Asmens (šeimos) pajamos yra skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo IX skyriumi.
XI SKYRIUS
ASMENS TURTO VERTINIMAS
XII SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ, SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
67. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba kontroliuoja Savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų socialinių paslaugų įstaigoms socialinėms paslaugoms teikti, panaudojimą.
68. Už šio Aprašo įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje tiesiogiai ir asmeniškai atsako Savivaldybės meras. Aprašo įgyvendinimo kontrolę atlieka Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.
70. Socialinės paramos skyrius atsako už teisingą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio apskaičiavimą.
71. Asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimą ir apskaičiavimą kontroliuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjas.
72. Asmenį atleidus nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas (sumažinus mokėjimo dalį), socialinių paslaugų teikimo išlaidos yra dengiamos Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui lėšomis.
73. Socialinių paslaugų įstaigų vadovai atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.
74. Išvadas dėl asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio nustatymo asmuo ar jo įstatyminis atstovas gali apskųsti Savivaldybės merui.
75. Socialinių paslaugų įstaigą dėl netinkamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui.
76. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo ar asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už jas vertinimo išvadas, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.
77. Socialinės globos įstaigą, teikiančią netinkamą socialinę globą, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.
78. Ginčai dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Širvintų rajono savivaldybės
mokėjimo už socialines paslaugas
tvarkos aprašo
priedas
SOCIALINĖS GLOBOS LĖŠŲ KOMPENSAVIMO SUTARTIS
20___ m. __________________ d. Nr. __________
_____________________
(sudarymo vieta)
I. SUTARTIES ŠALYS
Širvintų rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija),
atstovaujama
___________________________________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
veikiančio (-ios) pagal ___________________________________________________________________________________,
(atstovavimo pagrindas)
socialinės globos teikėjas (toliau – Socialinės globos teikėjas), ___________________________________________________________________________________,
(juridinio asmens pavadinimas)
atstovaujamas _______________________________________________________________________,
(pareigos, vardas, pavardė)
veikiančio (-ios) pagal ___________________________________________________________________________________,
(atstovavimo pagrindas)
ir
socialinės globos gavėjas (toliau – Asmuo),
__________________________________________________________________________________,
(vardas, pavardė)
asmens kodas _____________________ ,
atstovaujamas (-a) _____________________________________________________________________,
(vardas, pavardė)
veikiančio (-ios) pagal
____________________________________________________________________________________
(atstovavimo pagrindas)
toliau kartu vadinami Šalimis, o atskirai – Šalimi, sudarė šią Socialinės globos lėšų kompensavimo sutartį (toliau – Sutartis).
II. SUTARTIES OBJEKTAS
III. SOCIALINĖS GLOBOS KAINA IR MOKĖJIMAS
3. Lėšos, skirtos kompensuoti socialinės globos kainą, susideda iš:
4. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.
IV. SUTARTIES ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
5. Administracija turi teisę iš Socialinės globos teikėjo gauti informaciją apie:
5.3. Socialinės globos teikėjo socialinės globos Asmeniui kainos pakeitimą ir šio pakeitimo pagrindimą;
6. Administracija įsipareigoja:
6.1. gavus Socialinės globos teikėjo išrašytą paraišką lėšų poreikiui gauti ir Asmenų, kuriems teikiamos socialinės globos paslaugos, lėšų kompensavimo pažymą (Sutarties priedas), per 15 kalendorinių dienų kompensuoti socialinės globos Asmeniui teikimo išlaidas, nurodytas 3.3 papunktyje;
6.2. užtikrinti, kad Asmuo padengs likusią nuo Administracijos kompensuojamos lėšų dalies socialinės globos kainos dalį Asmens mokėjimo už socialinę globą dydžiu, kuris Administracijos nustatytas įvertinus Asmens finansines galimybes mokėti už socialinę globą;
6.3. gavus informaciją apie Asmens pajamų ir turto pokyčius, per 15 kalendorinių dienų iš naujo nustatyti Asmens mokėjimo už socialinę globą dydį, įvertinus jo finansines galimybes mokėti socialinę globą, ir pagal tai koreguoti Administracijos kompensuojamos lėšų dalies dydį, pasirašant papildomą susitarimą;
6.4. gavus informaciją, kad dėl objektyvių priežasčių pasikeičia socialinės globos kaina, per 30 kalendorinių dienų iš naujo nustatyti Administracijos kompensuojamos lėšų dalies dydį, pasirašant papildomą susitarimą;
7. Socialinės globos teikėjas turi teisę:
7.2. gavus informaciją apie Asmens pajamų ir turto pokyčius, kreiptis į Administraciją dėl Asmens mokėjimo už socialinę globą dydžio nustatymo iš naujo, vertinant jo finansines galimybes mokėti už socialinę globą, ir papildomo susitarimo dėl Administracijos kompensuojamos lėšų dalies dydžio pakeitimo pasirašymo.
8. Socialinės globos teikėjas įsipareigoja:
8.1. teikiant trumpalaikę ar ilgalaikę socialinę globą, apgyvendinti Asmenį, kurio vardu išduotas Administracijos siuntimas, socialinės globos įstaigoje;
8.3. kas mėnesį iki kito mėnesio 10 d. pateikti paraišką lėšų poreikiui gauti ir Asmenų, kuriems teikiamos socialinės globos paslaugos, lėšų kompensavimo pažymą (Sutarties priedas);
8.5. priėmus sprendimą dėl socialinės globos kainos pakeitimo, per 15 kalendorinių dienų informuoti Administraciją ir inicijuoti papildomo susitarimo dėl Administracijos kompensuojamos lėšų dalies dydžio pakeitimo pasirašymą;
8.6. gavus informaciją apie Asmens pajamų ir turto pokyčius, per 15 kalendorinių pateikti informaciją Administracijai;
8.7. pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2024 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 1K-119 redakcija) kas ketvirtį ir už praėjusius metus – po ataskaitinio periodo iki kito mėnesio 10 d.
9. Asmuo įsipareigoja:
9.1. padengti likusią nuo Administracijos kompensuojamos lėšų dalies socialinės globos kainos dalį Asmens mokėjimo už socialinę globą dydžiu, kuris Administracijos nustatytas įvertinus Asmens finansines galimybes mokėti už socialinę globą;
9.2. pasikeitus Asmens pajamoms ir / ar turtui, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių Asmens pajamų ir / ar turto pokyčių dienos pranešti Socialinių paslaugų teikėjui ir Administracijai;
10. Asmuo turi teisę:
V. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
11. Už sutartinių įsipareigojimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą šios Sutarties Šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. SUTARTIES GALIOJIMAS
13. Sutartis įsigalioja nuo socialinės globos paslaugų Asmeniui teikimo pradžios ir galioja iki socialinės globos paslaugų Asmeniui nutraukimo dienos.
15. Sutartis ne rečiau kaip kartą per metus peržiūrima, taip pat pagal poreikį, atsiradus naujoms aplinkybėms, gali būti keičiama arba pildoma Šalių raštišku susitarimu. Visi Sutarties pakeitimai ir papildymai yra neatskiriamos šios Sutarties dalys.
16. Sutartis gali būti nutraukta raštišku Šalių susitarimu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais pagrindais.
17. Sutartis sudaryta trimis vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai Sutarties Šaliai.
VII. ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI
ADMINISTRACIJA
Įstaigos juridinio asmens pavadinimas Kodas Registruotos buveinės adresas Telefono ryšio numeris El. pašto adresas
Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos, vardas pavardė, parašas A. V.
SOCIALINĖS GLOBOS TEIKĖJAS
Įstaigos juridinio asmens pavadinimas Kodas Registruotos buveinės adresas Telefono ryšio numeris El. pašto adresas
Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos, vardas pavardė, parašas A. V.
|
ASMUO
Vardas, pavardė Gyvenamosios vietos adresas arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, jei jis nesutampa su gyvenamąja vieta Telefono ryšio numeris El. pašto adresas
Parašas
(jei taikoma) Asmens atstovo vardas, pavardė Korespondencijos adresas Telefono ryšio numeris El. pašto adresas
Parašas
|
Socialinės globos lėšų
kompensavimo sutarties
priedas
_________________________________________________
(įstaigos pavadinimas)
ASMENŲ, KURIEMS TEIKIAMOS SOCIALINĖS
GLOBOS PASLAUGOS, LĖŠŲ KOMPENSAVIMO
PAŽYMA
20______ m. ____________________ d.
Eil. Nr. |
Socialinę globą gaunančio asmens vardas ir pavardė |
Asmens kodas |
Socialinės globos rūšis (ilgalaikė ar trumpalaikė) |
Sutarties dėl socialinės globos lėšų kompensavimo Nr. |
Socialinės globos kaina kalendoriniam mėnesiui, Eur |
Savivaldybės kompensuojamų lėšų dydis kalendoriniam mėnesiui, Eur |
Socialinės globos dienų skaičius per ataskaitinį laikotarpį |
Ataskaitinio laikotarpio išlaidos, Eur |
|||||
Iš viso |
iš valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų |
iš savivaldybės biudžeto |
Asmens mokama dalis, Eur |
||||||||||
Kompensavimo suma (80% gyventojo pajamų) |
Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija (100%) |
Turto mokestis 1% |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Įstaigos vadovas ________________ __________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Vyriausiasis finansininkas ________________ __________________________
(parašas) (vardas, pavardė)