ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGOS ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. liepos 24 d. Nr. A-1204

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. lapkričio 23 d.  įsakymu Nr. A1-657 „Dėl Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,

t v i r t i n u Asmeninio asistento paslaugos organizavimo ir teikimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Gipoldas Karklelis

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2020 m. liepos 24 d.

įsakymu Nr. A-1204

 

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGOS ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninio asistento paslaugos organizavimo ir teikimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmenims su negalia reikalingos asmeninio asistento paslaugos (toliau – asmeninio asistento paslauga) poreikio vertinimo kriterijus, asmeninio asistento paslaugos organizavimo ir teikimo bei nutraukimo tvarką.

2. Asmeninio asistento paslaugos tikslas – atsižvelgiant į individualius asmens poreikius, suteikti jam individualią pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant), kuri padėtų asmeniui gyventi bendruomenėje ir integruotis į ją, neleistų izoliuoti jo nuo bendruomenės ir skatintų jo savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.

 

II SKYRIUS

ASMENYS, TURINTYS TEISĘ GAUTI ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGĄ

 

4. Teisę į asmeninio asistento paslaugą turi asmuo, kuriam Įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis.

5. Prioritetas teikiamas Aprašo 4 punkte nurodytiems asmenims, siekiantiems gauti asmeninio asistento paslaugą, kurie:

5.1. lanko švietimo įstaigą;

5.2. dirba arba ieško darbo;

5.3. nebegyvena stacionarios socialinės globos įstaigoje ir gaudami paslaugas bendruomenėje gyvena savarankiškai;

5.4. laukia eilėje gauti socialines paslaugas įstaigoje (prioritetas teikiamas laukiantiesiems eilėje gauti stacionarios socialinės globos paslaugas).

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ, REIKALINGŲ ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGAI GAUTI, PATEIKIMAS

 

6. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninio asistento paslaugą, ir (ar) jo tėvai ar įtėviai, globėjai (rūpintojai), ir (ar) sutuoktinis, ir (ar) vaikai (įvaikiai) ar jo įgaliotas atstovas, pateikęs įgaliojimą patvirtinantį dokumentą, (toliau – asmens atstovas) kreipiasi į asmens deklaruotos gyvenamosios vietos seniūniją, o jeigu asmuo deklaruotos gyvenamosios vietos neturi, – į seniūniją, kurioje yra įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, ir pateikia:

6.1. prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183);

6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

6.3. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą Neįgalumo lygio pažymą ar Darbingumo lygio pažymą;

6.4. dokumentus ir (ar) kitą informaciją, pagrindžiančią prioriteto suteikimą, tik tokios apimties, kokia reikalinga norint gauti asmeninio asistento paslaugą.

7. Asmuo ar asmens atstovas Aprašo 6.3, 6.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus pateikia tik tokiu atveju, jei dokumentų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose. Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus asmuo ir (ar) asmens atstovas gali pateikti asmeniškai, siųsdamas paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu, jei nurodyti dokumentai pasirašyti elektroniniu parašu. Asmuo ar asmens atstovas pateikia Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų originalus arba tinkamai patvirtintas jų kopijas. Jei asmuo ar asmens atstovas pateikia Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų originalus, jų kopijas patvirtina dokumentus priėmęs darbuotojas, o dokumentų originalai grąžinami juos pateikusiam asmeniui.

8. Seniūnijoje gauti Aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai iš karto užregistruojami, suteikiant registracijos numerį.

 

IV SKYRIUS

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGOS ORGANIZAVIMO, TEIKIMO IR NUTRAUKIMO TVARKA

 

9. Asmeninio asistento paslaugos poreikį ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos gavimo dienos vertina seniūnijos socialinis darbuotojas, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens socialinių paslaugų poreikio ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, 1 priedą (toliau – poreikio vertinimas).

10. Seniūnijos socialinis darbuotojas, vertindamas asmens asmeninio asistento paslaugos poreikį, turi teisę:

10.1. gauti iš asmens ir (ar) asmens atstovo papildomus dokumentus ar informaciją, reikalingą asmens asmeninio asistento paslaugų poreikiui nustatyti, jeigu dokumentų ar informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose;

10.2. nemokamai gauti informaciją ar dokumentus, susijusius su asmens asmeninio asistento paslaugų poreikio nustatymu, iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ar organizacijų, valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų ar kitų valstybės informacinių sistemų.

11. Asmens ar asmens atstovo prašymas, seniūnijos socialinio darbuotojo užpildytas poreikio vertinimas ir kiti asmeninio asistento paslaugai skirti reikalingi dokumentai pristatomi Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Socialinės paramos skyrius).

12. Sprendimas dėl asmeninio asistento paslaugos skyrimo priimamas per 5 darbo dienas nuo dokumentų pateikimo Socialinės paramos skyriaus vedėjui dienos. Priėmus teigiamą sprendimą dėl asmeninio asistento paslaugos teikimo asmeniui, Socialinės paramos skyrius perduoda sprendimo ir dokumentų originalus Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centrui (toliau – Socialinių paslaugų centras), kuris supažindina asmenį su priimtu sprendimu ir kiekvienam asmeninio asistento paslaugos gavėjui suformuoja asmens bylą, kurioje kaupiami ir saugomi visi su asmeninio asistento paslaugos skyrimu susiję dokumentai.

13. Asmeninio asistento paslauga pradedama teikti Socialinių paslaugų centro direktoriui su asmeniu ar jo atstovu pasirašius asmeninio asistento paslaugos teikimo sutartį.

14. Socialinių paslaugų centras atsako už kokybišką asmeninio asistento paslaugos organizavimą ir teikimą.

15. Asmeninio asistento paslauga nutraukiama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu, kai asmuo ar asmens atstovas:

15.1. raštu atsisako asmeninio asistento paslaugos;

15.2. išvyksta iš Šiaulių rajono savivaldybės ir (ar) pakeičia deklaruotą gyvenamąją vietą;

15.3. asmeninio asistento paslaugoms teikti nesudaroma sąlygų.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninio asistento paslaugoms gauti, atsako už pateiktos informacijos teisingumą.

17. Asmuo, kuriam teikiamos asmeninio asistento paslauga, ar asmens atstovas turi teisę iš Socialinės paramos skyriaus ir Socialinių paslaugų centro gauti visą informaciją ir dokumentus, susijusius su jam teikiama asmeninio asistento paslauga.

__________________________