LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPECIALIOSIOS PASKIRTIES PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLIŲ

PATVIRTINIMO

 

2024 m. birželio 28 d. Nr. D1-219/4-364

Vilnius

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 37 straipsnio 111 dalimi,

tvirtiname Specialiosios paskirties projektų rengimo taisykles (pridedama).

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                         Simonas Gentvilas

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                                  Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2024 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-219/4-364

 

 

SPECIALIOSIOS PASKIRTIES PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Specialiosios paskirties projektų rengimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato specialiosios paskirties projektų, reikalingų stambiam projektui, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu pripažintam užtikrinančiu neatidėliotinus valstybės saugumo ir gynybos poreikius, įgyvendinti neurbanizuotoje ir neurbanizuojamoje teritorijoje, (toliau – Projektas) rengimo, visuomenės informavimo, supažindinimo su Projektu, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatyme.

3. Projektas yra žemėtvarkos planavimo dokumentas, priskiriamas žemės valdos projektams. Projektas rengiamas siekiant neurbanizuotoje ir neurbanizuojamoje teritorijoje esantį (-čius) žemės sklypą (-us) pritaikyti stambiam projektui, Vyriausybės nutarimu pripažintam užtikrinančiu neatidėliotinus valstybės saugumo ir gynybos poreikius, (toliau – Stambus projektas) įgyvendinti.

4. Teritoriją, reikalingą Stambiam projektui įgyvendinti, parenka Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Iniciatorius) savo iniciatyva arba atsižvelgdama į Stambų projektą įgyvendinančio subjekto pasiūlymą. Teritorija, reikalinga Stambiam projektui įgyvendinti, jos dydis ir (ar) žemės sklypai ir vieta parenkami įvertinus konkretaus Stambaus projekto poreikius, Stambaus projekto veiklai taikomus apribojimus, urbanizuotas teritorijas, kraštovaizdį, gamtos ir kultūros paveldą, suderinus tose teritorijose vykdomas veiklas su Stambaus projekto veiklomis ir veiklomis, vykdomomis besiribojančiose teritorijose, pirmumą teikiant valstybinės žemės plotams, kuriuose nesuformuoti žemės sklypai, ir (ar) valstybinės žemės sklypams ar savivaldybės žemės sklypams.

5. Teritorija, reikalinga Stambiam projektui įgyvendinti, apima valstybinę žemę, kurioje nesuformuoti žemės sklypai, ir (ar) valstybinės žemės sklypus ar savivaldybės žemės sklypus, išskyrus pagal galiojančius teritorijų planavimo dokumentus ir (ar) žemės valdos projektus suprojektuotus ir (ar) numatytus suprojektuoti žemės sklypus nuosavybės teisėms atkurti, perduoti ar suteikti nuosavybėn neatlygintinai arba pagal specialiojo teritorijų planavimo dokumentus, savivaldybės lygmens miesto teritorijos bendrąjį planą, vietovės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentus, įskaitant valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentus, parengtus Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka, ar valstybinės reikšmės miškų plotų schemas, tenkinant viešąjį interesą, suprojektuoti žemės sklypai, reikalingi Žemės įstatymo 45 straipsnio 1 dalyje nustatytoms reikmėms.

6. Projektui rengti Teritorijų planavimo įstatymo nuostatos netaikomos, išskyrus Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 6 dalį. Projekto sprendiniai, rengiant, keičiant ar koreguojant atitinkamos savivaldybės lygmens bendrąjį planą, integruojami į atitinkamo savivaldybės lygmens bendrojo plano sprendinius.

7. Projektas Taisyklių 3 punkte nurodytam tikslui įgyvendinti rengiamas šiais atvejais:

7.1. kai formuojami žemės sklypai;

7.2. kai žemės sklypai atidalijami, padalijami, sujungiami ar perdalijami;

7.3. kai keičiama pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) žemės sklypo naudojimo būdas (būdai).

8. Rengiant Projektą atliekami šie veiksmai:

8.1. formuojami nauji žemės sklypai;

8.2. pertvarkomi žemės sklypai:

8.2.1. padalijant į du ar daugiau žemės sklypų;

8.2.2. sujungiant du ar daugiau bendrą ribą turinčių tos pačios pagrindinės žemės naudojimo paskirties žemės sklypų į vieną žemės sklypą;

8.2.3. atskiriant bendraturčiams priklausančias žemės sklypo dalis ir iš jų suformuojant atskirus žemės sklypus;

8.2.4. žemės sklypo dalis atidalijama ir prijungiama prie kito žemės sklypo neformuojant atskirų atidalijamų žemės sklypų;

8.2.5. tuo pačiu metu taikant pasirinktus Taisyklių 8.2.1–8.2.4 papunkčiuose nurodytus žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo būdus;

8.3. nustatoma ir (ar) keičiama pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) žemės sklypo naudojimo būdas (-ai);

8.4. nustatomi ar panaikinami žemės servitutai;

8.5. pažymimos Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos (toliau – teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos).

9. Rengiant Projektą pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) naudojimo būdas (-ai) nustatomas (-i) arba keičiamas (-i) į kitą žemės naudojimo paskirtį ir naudojimo būdą – pramonės ir sandėliavimo objektų teritorijos. Rengiant Projektą gali būti nustatoma kitokia pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) naudojimo būdas (-ai), nurodyti Žemės naudojimo būdų turinio apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-37/D1-40 „Dėl Žemės naudojimo būdų turinio aprašo patvirtinimo“, jei tokios paskirties ir (ar) naudojimo būdo žemės sklypo reikia Stambiam projektui įgyvendinti.

10. Formuojamo (-ų) naujo (-ų) ar pertvarkomo (-ų) esamo (-ų) žemės sklypo (-ų) pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) naudojimo būdas (-ai) nustatomas (-i) ir (ar) keičiamas (-i) vadovaujantis Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo, keitimo tvarkos ir sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1073 „Dėl Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo, keitimo tvarkos ir sąlygų aprašo patvirtinimo“.

11. Projektų rengimą inicijuoja ir organizuoja Žemės įstatymo 37 straipsnio 111 dalyje nurodyti subjektai.

12. Projekto rengimą finansuoja Žemės įstatymo 42 straipsnio 7 dalyje numatytas subjektas.

13. Projektus rengia ir įgyvendina asmenys, nurodyti Žemės įstatymo 41 straipsnyje (toliau – Projekto rengėjas). Jeigu Projekto rengimas susijęs su įslaptintos informacijos naudojimu, vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Projekto rengėjas taip pat privalo turėti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

14. Projektų rengimo ir derinimo procedūrų, Projektų sprendinių atitikties teisės aktų reikalavimams valstybinę priežiūrą atlieka Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą (toliau – Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padalinys, atsakingas už priežiūrą).

15. Projektų rengimo, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo procedūros, išskyrus atvejus, kai objektas susijęs su įslaptinta informacija, vykdomos per Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinę sistemą (toliau – ŽPDRIS), jei šioje informacinėje sistemoje numatyta galimybė jas atlikti ir Taisyklėse nenustatyta kitaip. Projekto bylos dokumentų, kurie pagal Taisykles turi būti rengiami, tačiau jie rengiami ne ŽPDRIS, kopijas į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šių dokumentų parengimo ir (ar) patvirtinimo dienos įkelia jų rengėjai, jeigu Taisyklėse nenustatyta kitaip.

16. Taisyklės privalomos Projektą inicijuojančiam, organizuojančiam subjektui, Projektų rengėjams, Projektų sprendinius derinančioms institucijoms, Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padaliniui, atsakingam už priežiūrą.

17. Asmens duomenys naudojami ir kiti asmens duomenų tvarkymo veiksmai atliekami tik Taisyklėse nurodytu tikslu, taikant tinkamas asmens duomenų apsaugos technines ir organizacines priemones ir laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) ir kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, nuostatų.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO PARENGIAMIEJI DARBAI

 

18. Projektas pradedamas rengti Iniciatoriui priėmus sprendimą inicijuoti Projekto rengimą. Sprendime inicijuoti Projekto rengimą turi būti nurodyta:

18.1. Stambų projektą, Vyriausybės nutarimu pripažintą užtikrinančiu neatidėliotinus valstybės saugumo ir gynybos poreikius, įgyvendinantis subjektas (toliau – Organizatorius), jo kontaktiniai duomenys;

18.2. Projekto pavadinimas;

18.3. planuojama Projekto teritorija, jeigu Projektą planuojama vykdyti nesuformuotoje valstybinėje žemėje (savivaldybė, seniūnija, kaimas (-ai), ir (ar) viensėdis (-džiai) ir (ar) miestelis, preliminarus Projekto teritorijos plotas, pridedama Projekto teritorijos schema, kurios mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos teritorijos dydį (M 1:500, M 1:1 000, M 1:2 000, M 1:5 000 ar M 1:10 000);

18.4. jeigu Projektą planuojama vykdyti žemės sklype (-uose) – žemės sklypo (-ų) kadastro numeris, adresas (jeigu jis yra suteiktas) ar buvimo vieta (savivaldybės, gyvenamosios vietovės pavadinimas), plotas, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir žemės naudojimo būdas (-ai), valstybinės žemės ir (ar) savivaldybės žemės sklypo (-ų) patikėtinis, žemės sklypo savininkas (-ai) ir žemės naudotojas, jeigu toks yra.

19. Iniciatorius apie priimtą sprendimą inicijuoti Projekto rengimą per 3 darbo dienas nuo priimto sprendimo per E. pristatymo sistemą ir (ar) elektroniniu paštu, o jei jis nežinomas, – paštu pagal buveinės arba deklaruotos gyvenamosios vietos adresą, informuoja Organizatorių ir:

19.1. atitinkamos savivaldybės administraciją ir (ar) Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos apygardos žemės tvarkymo ir administravimo skyrių pagal planuojamos Projekto teritorijos buvimo vietą, jeigu į Projekto teritoriją patenka valstybinė žemė, kurioje nesuformuoti žemės sklypai, valstybinės žemės sklypas (-ai), savivaldybės žemės sklypas (-ai);

19.2. kitus Žemės įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nurodytus valstybinės žemės patikėtinius, jei Projekto teritorijoje yra jų patikėjimo teise valdomas valstybinės žemės sklypas (-ai).

20. Organizatorius pagal Projekto tikslus sudaro rašytinę Projekto rengimo ir įgyvendinimo sutartį su Projekto rengėju. Tais atvejais, kai Organizatorius yra laikomas perkančiąja organizacija ar perkančiuoju subjektu, Projekto rengėjas nustatomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Pirkimą organizuoja ir pirkimo procedūras atlieka Organizatorius.

21. Projektui rengti reikalingus duomenis skaitmenine arba spausdintine forma Projekto rengėjas gauna iš Organizatoriaus, o jei šių duomenų Organizatorius neturi, – iš šių duomenų rengėjų ar platintojų (arba jų gavimas numatomas viešųjų pirkimų konkurso sąlygose ar Projekto rengimo ir įgyvendinimo sutartyje). Projekto rengėjas naudoja:

21.1. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro duomenis;

21.2. Georeferencinio pagrindo kadastro duomenis;

21.3. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:5 000 arba M 1:10 000 skaitmeninį rastrinį ortofotografinį žemėlapį;

21.4. Žemės išteklių stebėsenos informacinės sistemos duomenis: Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 žemių melioracinės būklės ir užmirkimo erdvinių duomenų rinkinį ir Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 dirvožemio erdvinių duomenų rinkinį;

21.5. teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, duomenis;

21.6. ištrauką iš patvirtinto žemės reformos žemėtvarkos projekto, kuriame buvo suprojektuotas pertvarkomas žemės sklypas, plano ir iš paskiausiai patvirtinto žemės reformos žemėtvarkos projekto plano;

21.7. Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenis;

21.8. į planuojamą teritoriją patenkančio (-ių) žemės sklypo (-ų) Nekilnojamojo turto registro ir Nekilnojamojo turto kadastro duomenis;

21.9. Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų valstybės kadastro duomenis;

21.10. Žemės gelmių registro duomenis;

21.11. Valstybinės geologijos informacinės sistemos duomenis;

21.12. Lietuvos Respublikos adresų registro duomenis;

21.13. Lietuvos Respublikos gyventojų registro ir Juridinių asmenų registro duomenis;

21.14. savivaldybės administracijos pateiktą informaciją apie gatvių parametrus pagal atitinkamas gatvių kategorijas, savivaldybės vietinės reikšmės kelių tinklo, inžinerinių tinklų ir įrenginių išdėstymą, kitus erdvinius duomenis;

21.15. Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registro duomenis;

21.16. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinės sistemos duomenis;

21.17. atsižvelgus į rengiamo savivaldybės dalies bendrojo plano mastelį – Topografijos ir inžinerinės infrastruktūros informacinės sistemos duomenis;

21.18. kitus duomenis ir informaciją, reikalingus Projektui parengti.

22. Projekto bylos dokumentai, jei Projektas rengiamas ŽPDRIS, saugomi ŽPDRIS, o dokumentų originalai, pateikti ne per ŽPDRIS, pateikiami saugoti Iniciatoriui.

23. Kai Projekto rengimas susijęs su įslaptintos informacijos naudojimu, Projekto byla rengiama skaitmenine ir spausdintine formomis, 2 egzemplioriais, jeigu Projekto rengimo ir įgyvendinimo sutartyje nenumatyta kitaip, iš kurių po vieną pateikiama Organizatoriui ir Iniciatoriui. Rengiant Projektą turi būti laikomasi Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, nuostatų.

 

III SKYRIUS

ŽEMĖS SKLYPŲ FORMAVIMO IR PERTVARKYMO PRINCIPAI

 

24. Žemės sklypai turi būti racionalių ribų ir tinkami naudoti pagal jų pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir žemės sklypo naudojimo būdą (-us), atsižvelgiant į žemės sklypui taikomas specialiąsias žemės naudojimo sąlygas.

25. Žemės sklypai turi būti formuojami ir pertvarkomi taip, kad nepablogėtų veiklos šiuose žemės sklypuose sąlygos ir galimybės vystyti ūkinę veiklą.

26. Formuojant ar pertvarkant žemės sklypus, jų ribos turi būti derinamos su natūraliomis (gamtinėmis) ribomis (upėmis, upeliais, melioracijos grioviais ar kanalais, ežerais, tvenkiniais, griovomis (raguvomis), medžių eilėmis).

27. Vandens telkinys (ežeras, tvenkinys) visais atvejais formuojamas kaip atskiras žemės sklypas, išskyrus mažesnius kaip 0,5 ha vandens telkinius, kurie neregistruojami Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastre pagal Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugsėjo 19 d. nutarimu Nr. 1114 „Dėl Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastro steigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“.

28. žemės sklypo riba prie upelių sutapatinama su upelio kranto linija, o prie griovių – su šlaito briauna.

29. žemės sklypas prie geležinkelio kelių, valstybinės ir vietinės reikšmės kelių, turinčių nustatytas kelio juostas, formuojamas sklypo ribas sutapatinus su kelių juostų ribomis. Prie kitų kelių žemės sklypų ribos planuojamos per 1 m nuo kelio sankasos ar iškasos išorinių kraštų arba per 2–3 m nuo kelio želdinių, arba 1 m nuo pakelės griovio krašto.

30. žemės plotai, kuriuos skiria valstybinės reikšmės (magistraliniai, krašto, rajoniniai), vietinės reikšmės (viešieji, vidaus) keliai, geležinkelio keliai ir neprivatizuojami hidrografiniai objektai, formuojami kaip atskiri žemės sklypai.

31. Formuojant ar pertvarkant žemės sklypus, turi būti numatyta galimybė į kiekvieną žemės sklypą įvažiuoti (iš jo išvažiuoti) keliu (gatve), besijungiančiu (-ia) su valstybinės reikšmės ar vietinės reikšmės keliais, sudarančiais kelių tinklą, arba nustatomi servitutai.

32. Formuojant ir (ar) pertvarkant kitos paskirties žemės sklypus, reikalingus Stambiam projektui įgyvendinti, papildomai taikomi žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo principai – žemės sklypai turi būti formuojami ir (ar) pertvarkomi racionaliai plėtojant teritorijos funkcinę struktūrą, atsižvelgiant į vietovės gamtines sąlygas, ekologijos ir kultūros paveldo apsaugos reikalavimus, estetines ir kompozicines savybes.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO TURINYS

 

33. Projektą sudaro:

33.1. grafinė dalis – Projekto sprendinių brėžinys su priedais;

33.2. tekstinė dalis – Projekto aiškinamasis raštas (nurodomi Projekto tikslai, įvertinama esama būklė, paaiškinami Projekto sprendiniai, pagrindžiami ir aprašomi teritorijos naudojimo reglamentai, pateikiami kiti būtini paaiškinimai);

33.3. sprendimas inicijuoti Projekto rengimą, informaciniai pranešimai apie priimtą sprendimą inicijuoti Projekto rengimą Taisyklių 19.1 ir 19.2 papunkčiuose nurodytiems subjektams, pagal Taisyklių 40 punkto nuostatas gauta informacija, Projekto rengimo ir įgyvendinimo sutarties kopija, Vyriausybės nutarimo dėl Projekto patvirtinimo kopija, dokumentai apie Projekto derinimą, tikrinimą ir kiti Projekto sprendiniams parengti reikalingi duomenys.

34. Projekto sprendinių erdviniai duomenys rengiami vadovaujantis Žemėtvarkos planavimo dokumentų erdvinių objektų specifikacija, patvirtinta Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos vadovo įsakymu, ir įkeliami į ŽPDRIS. Projekto sprendinių brėžinys rengiamas skaitmenine forma per ŽPDRIS M 1:500, M 1:1 000, M 1:2 000, M 1:5 000 ar M 1:10 000 masteliu. Mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos teritorijos dydį. Rengiant Projekto sprendinių brėžinį M 1:5 000 ar M 1:10 000 masteliu, kaip kartografinis pagrindas naudojami Georeferencinio pagrindo kadastro duomenys ir naujausi Lietuvos teritorijos skaitmeniniai rastriniai ortofotografiniai žemėlapiai. Jeigu Projekto sprendinių brėžinys rengiamas M 1:500, M 1:1 000 ar M 1:2 000 masteliu, brėžiniai rengiami naudojant Topografijos ir inžinerinės infrastruktūros informacinės sistemos duomenis arba, jeigu reikiamų duomenų Topografijos ir inžinerinės infrastruktūros informacinėje sistemoje nėra, brėžiniai rengiami naudojant M 1:500, M 1:1 000 ar M 1:2 000 topografinį ir inžinerinį planus.

35. Projekto sprendinių brėžinyje sutartiniais ženklais pažymimi Žemėtvarkos planavimo dokumentų erdvinių objektų specifikacijoje nurodyti sprendiniai bei šie esami objektai:

35.1. esamų ir (ar) projektuojamų žemės sklypų ribos;

35.2. valstybinės ir vietinės reikšmės keliai;

35.3. hidrografiniai objektai;

35.4. statiniai.

36. Projekto sprendinių brėžinio kartografiniame pagrinde neatvaizduoti esami objektai pateikiami suderintuose Projekto sprendinių brėžinio prieduose, kurie patikslina kartografinį pagrindą arba pagrindžia Projekto sprendinius.

37. Projekto sprendinių brėžinyje ar jo prieduose nurodomi planuojamos teritorijos žemės sklypų ir besiribojančių žemės sklypų kadastro numeriai, žemės sklypų plotai, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir žemės sklypo naudojimo būdas (-ai) iki žemės sklypo pertvarkymo ir po jo, žemės naudmenų eksplikacija, teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, esami ir (ar) nustatomi servitutai, jų plotai ir pagal Projektą formuojamos naujos teritorijos žemės sklypų ir besiribojančių žemės sklypų kadastro numeriai, žemės sklypų plotai, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, žemės sklypo naudojimo būdas (-ai), formuojamo žemės sklypo žemės naudmenų eksplikacija, teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, esami ir (ar) siūlomi servitutai, jų plotai.

 

V SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR SUPAŽINDINIMAS SU PROJEKTU, JO DERINIMAS, TIKRINIMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS

 

38. Informacija apie Projektą neviešinama.

39. Parengtas Projektas teikiamas Organizatoriui derinti.

40. Organizatorius, priėmęs sprendimą derinti Projektą, elektroniniu paštu jį teikia Iniciatoriui, kuris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo derinti Projektą gavimo Projektą teikia derinti subjektams, nurodytiems Taisyklių 19.1 ir 19.2 papunkčiuose, elektroniniu paštu, o jei jis nežinomas, – paštu pagal buveinės adresą. Projektas turi būti suderintas arba raštu pateiktas teisės aktais pagrįstas atsisakymas derinti Projektą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo derinti Projektą gavimo dienos. Projektas laikomas suderintu ir tuo atveju, jei per šiame punkte nustatytą terminą nebuvo gautas motyvuotas atsisakymas derinti Projektą.

41. Suderintą Projektą Iniciatorius per 3 darbo dienas nuo Projekto suderinimo su Taisyklių 19.1  ir 19.2 papunkčiuose nurodytais subjektais teikia tikrinti Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padaliniui, atsakingam už priežiūrą, kuris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Projekto gavimo iš Iniciatoriaus dienos patikrina Projekto rengimo ir derinimo procedūrų bei Projekto sprendinių atitiktį teisės aktų reikalavimams ir priima išvadą dėl tikslingumo Projektą tvirtinti arba jo netvirtinti. Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padalinys, atsakingas už priežiūrą, nustatęs, kad Projekto rengimo ir (ar) derinimo procedūros ar Projekto sprendiniai neatitinka teisės aktų reikalavimų, Projektą grąžina Iniciatoriui, kuris jį perduoda Organizatoriui tikslinti, nurodydamas teisės aktais pagrįstas atsisakymo tvirtinti Projektą priežastis.

42. Kai Projekto derinimo ar tikrinimo metu nustatoma trūkumų, kurie yra mažareikšmiai, t. y. skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikties ar kitų techninių klaidų, kurias būtina ištaisyti, tačiau jų ištaisymas nepakeičia Projekto sprendinių ir nesudaro pagrindo atsirasti žalai tretiesiems asmenims, ištaisius šiuos trūkumus, pakartotinai Projekto derinimo procedūros neatliekamos. Organizatorius, grąžindamas Projektą taisyti Projekto rengėjui, nurodo, kad reikia ištaisyti tik mažareikšmius trūkumus. Projekto rengėjas, ištaisęs mažareikšmius trūkumus, kartu su Projektu Organizatoriui teikia ir aiškinamąjį raštą, kuriame nurodo, kokie pakeitimai buvo atlikti. Mažareikšmius trūkumus Projekto rengėjas ištaiso ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo grąžinamo Projekto gavimo iš Organizatoriaus dienos. Iniciatorius pagal tikrinimo metu gautas pastabas pataisytą projektą pakartotinai teikia tikrinti Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padaliniui, atsakingam už priežiūrą, kuris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Projekto gavimo dienos patikrina, ar ištaisyti mažareikšmiai trūkumai, ir priima išvadą dėl tikslingumo Projektą tvirtinti.

43. Iniciatorius, gavęs Nacionalinės žemės tarnybos administracijos padalinio, atsakingo už priežiūrą, išvadą dėl tikslingumo Projektą tvirtinti, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Projekto gavimo teikia Projektą Vyriausybei tvirtinti.

44. Sprendimas pakeisti pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir (ar) žemės sklypo naudojimo būdą (-us) priimamas kartu su Vyriausybės nutarimu patvirtinti Projektą.

45. Vyriausybės nutarime dėl Projekto patvirtinimo nurodoma:

45.1. Iniciatorius;

45.2. Organizatorius;

45.3. Projekto pavadinimas;

45.4. Projekto rengėjas;

45.5. prieš Projekto rengimą planuojamos teritorijos žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, žemės sklypo naudojimo būdas (-ai) ir pagal Projektą suformuotų naujų žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, žemės sklypo naudojimo būdas (-ai);

45.6. teritorijos, kurioms taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos;

45.7. nustatyti nauji arba panaikinti arba paliekami esami servitutai;

45.8. informacija apie patvirtinto Projekto įsigaliojimą.

46. Informacija apie Vyriausybės nutarimą, kuriuo patvirtintas Projektas (nurodomas Projekto pavadinimas, nutarimo data, numeris), paskelbiama ŽPDRIS interneto svetainėje (www.zpdris.lt), jei Projektas buvo rengtas ŽPDRIS.

47. Projektas keičiamas, kai Organizatorius pageidauja pakeisti Projekto sprendinius, kurie nėra įgyvendinti. Projektas keičiamas taikant Taisyklėse nustatytą Projekto rengimo, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo procedūrų tvarką (išskyrus Taisyklių 48 punkte nurodytą atvejį ir kai taisomos techninės klaidos, t. y.  spausdinimo, skaičiavimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitos klaidos, kurias ištaisius nekinta patvirtinto Projekto sprendinio esmė) – nurodomas keičiamo Projekto pavadinimas, Vyriausybės nutarimo, kuriuo patvirtintas keičiamas Projektas, data, numeris ir ŽPDRIS paslaugos numeris, jei keičiamas Projektas buvo rengtas ŽPDRIS.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

48. Pagal Projektą atliekami suformuotų ar pertvarkytų žemės sklypų kadastriniai matavimai, nustatant žemės sklypų ribų posūkio taškų ir riboženklių koordinates valstybinėje koordinačių sistemoje. Atlikus žemės sklypų kadastrinius matavimus, pagal Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 534 „Dėl Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų patvirtinimo“, parengiamos jų kadastro duomenų bylos.

______________________