PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO R. PALIŪNIŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS IR PANEVĖŽIO R. UPYTĖS ANTANO BELAZARO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. T-209
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. V-670 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Panevėžio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti naują redakciją pridedamų:
2. Įgalioti 1 punkte išvardytų mokyklų direktorius pasirašyti nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiais galios nuo 1 punkte išvardytų mokyklų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre datos Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 20 d. sprendimo Nr. T-202 „Dėl Panevėžio rajono Smilgių gimnazijos pavadinimo pakeitimo ir švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 2.10 ir 2.11 papunkčius.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-37
(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T-209
redakcija)
PANEVĖŽIO R. PALIŪNIŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Paliūniškio pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190400881.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:
7.3. priima sprendimus dėl:
15. Mokymo proceso organizavimo būdai:
16. Vykdomos švietimo programos:
17. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
18. Skyrius: Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos Tiltagalių skyrius:
18.2. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 18 d. sprendimu
Nr. T-272 nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. Panevėžio r. Karsakiškio Strazdelio pagrindinės mokyklos Tiltagalių skyrius prijungtas prie Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos ir vadinamas Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos Tiltagalių skyriumi;
19. Vykdomos švietimo programos:
20. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Mokykla gali vykdyti neformaliojo vaikų švietimo programas, dalyvauti šalies ir kituose švietimo projektuose.
25. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
26. Mokyklos veiklos uždaviniai:
26.1. teikti vaikams, mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;
26.2. padėti vaikams, mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių, visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;
26.3. perteikti vaikams, mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;
26.4. sudaryti sąlygas vaikams, mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės ir politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;
26.5. sudaryti sąlygas vaikams, mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti vaikų, mokinių kūrybinius gebėjimus;
26.6. skatinti vaikų, mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio vaikų, mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;
27. Mokyklos funkcijos:
27.1. konkretina, individualizuoja ir įgyvendina ugdymo turinį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais bendraisiais ugdymo planais ir bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vaikų, mokinių poreikius, interesus, vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
27.5. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;
27.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
27.8. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;
27.10. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
27.12. sudaro palankias sąlygas veikti vaikų ir mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
27.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;
27.15. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
27.17. organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą teisės aktų nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
28. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius bei atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
28.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;
28.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia mokyklos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
30. Mokyklos veikla organizuojama pagal direktoriaus patvirtintus:
30.3. mokyklos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;
31. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas penkeriems metams viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Panevėžio rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Viešas konkursas mokyklos direktoriaus pareigoms eiti skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka ir likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki mokyklos direktoriaus kadencijos pabaigos, išskyrus atvejus, kai mokyklos direktorius paskiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai.
32. Direktorius:
32.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
32.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui ir direktoriaus pavaduotojo ūkio reikalams veiklos sritis; uždavinius, funkcijas, darbuotojų veiklos sritis;
32.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
32.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
32.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
32.7. vadovauja mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
32.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
32.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
32.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
32.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;
32.19. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;
32.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;
32.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
33. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: mokyklos taryba, mokytojų taryba, metodinė taryba, mokinių taryba.
34. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams. Taryba telkia mokyklos mokinius, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.
36. Tarybą sudaro: 5 tėvai (globėjai, rūpintojai), 5 mokytojai ir 5 mokiniai (6–10 klasių), 1 bendruomenės atstovas.
37. Tarybos kadencija – treji metai. Galimas Tarybos nario kadencijų skaičius – dvi kadencijos iš eilės. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais. Tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, vietos bendruomenės narys deleguojami kas treji metai, mokiniai – kasmet.
38. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:
39. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Tarybos kadencijos pabaigos skelbiami nauji mokyklos tarybos rinkimai. Pasibaigus mokyklos tarybos kadencijai, Taryba baigia savo veiklą ir perduoda įgaliojimus naujai išrinktai Tarybai.
40. Mokyklos tarybos nario įgaliojimams pasibaigus pirma laiko, į jo vietą iki veikiančios Tarybos kadencijos pabaigos deleguojamas naujas narys, atstovaujantis tėvams, pedagogams, mokiniams arba vietos bendruomenei, priklausomai nuo to, kuriai grupei atstovavo buvęs mokyklos tarybos narys.
41. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusios mokyklos bendruomenės grupė. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys iki veikiančios mokyklos tarybos kadencijos pabaigos, atstovauti tai grupei, kuriai atstovavo buvęs Tarybos narys.
42. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.
43. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas balsų dauguma pirmajame mokyklos tarybos posėdyje laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu) posėdyje dalyvaujant ne mažiau kai dviem trečdaliams Tarybos narių. Nesant mokyklos tarybos pirmininko, jį pavaduoja posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas mokyklos tarybos narys.
44. Mokyklos tarybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi Tarybos pirmininkas, Tarybos nariai, mokyklos direktorius.
45. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu). Kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo sprendimą lemia mokyklos tarybos pirmininko balsas.
46. Mokyklos tarybos posėdžiuose stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami dalyvauti kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Mokyklos direktorius, mokytojai, mokinių tėvai (kiti atstovai pagal įstatymą) ir kiti asmenys.
47. Tarybos funkcijos:
47.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;
47.3. išklauso mokyklos direktoriaus metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
47.4. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
47.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
47.7. svarto mokytojų metodinės tarybos, mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;
47.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi mokykloje dirbantys mokytojai, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
50. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – mokytojų tarybos sekretorius. Mokyklos mokytojų tarybos dokumentus tvarko sekretorius, atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas pirmojo posėdžio metu.
51. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
52. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
53. Mokytojų tarybos funkcijos:
53.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
53.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
53.4. kartu su mokyklos švietimo pagalbos ir sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
54. Metodinė taryba – mokytojų savivaldos institucija, jungianti mokyklos mokytojus pedagogikos teorijos ir praktikos uždaviniams spręsti, atliekanti koordinavimo bei konsultavimo funkcijas.
56. Metodinę tarybą sudaro 5 nariai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba renkama mokytojų tarybos posėdyje. Metodinei tarybai vadovauja jos narių išrinktas pirmininkas. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
57. Metodinės tarybos funkcijos:
58. Mokinių tarybos nariai yra klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai. Jai vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja mokyklos direktoriaus paskirtas mokytojas-kuratorius. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo.
59. Mokyklos savivaldos institucijos savo veiklą organizuoja vadovaudamosi mokyklos strateginiu planu, metiniu veiklos planu, ugdymo planu, mokyklos nuostatais, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais. Mokykloje gali veikti ir kitos savivaldos institucijos (mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų).
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
60. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ, MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
63. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
64. Mokyklos lėšų šaltiniai:
64.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;
64.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
66. Mokyklos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
70. Pranešimai ir informacija visuomenei apie mokyklos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą ir kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka mokyklos interneto svetainėje www.paliuniskis.panevezys.lm.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.
72. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2020 m. rugpjūčio 20 d. sprendimu Nr. T-202
(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T-209
redakcija)
PANEVĖŽIO R. UPYTĖS ANTANO BELAZARO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Upytės Antano Belazaro pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190401798.
3. Mokykla įsteigta 1880 m. Ši data pateikta „Mūsų krašte“, Lietuvos kraštotyros draugijos leidinyje, V., 1996 m., p. 27.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:
7.3. priima sprendimus dėl:
16. Mokymo proceso organizavimo būdai:
17. Vykdomos švietimo programos:
18. Mokykla išduoda pasiekimus įteisinančius dokumentus:
19. Skyriaus oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius, trumpasis pavadinimas – Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius:
19.2. skyriaus įsteigimas: 2004 m. Upytės vaikų lopšelis-darželis reorganizuotas į Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo filialą, o 2009 m. pavadintas Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi;
19.5. pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, kurio pagrindinė veikla yra nuo 1 iki 5 (arba 6) metų vaikų ugdymas;
20. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS,
MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Mokykla gali vykdyti neformaliojo švietimo programas, dalyvauti šalies bei kituose švietimo projektuose.
25. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolimesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
26. Mokyklos veiklos uždaviniai:
26.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių, visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;
26.3. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;
26.4. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;
26.5. sudaryti sąlygas vaikams, mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti vaikų, mokinių kūrybinius gebėjimus;
26.6. skatinti mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;
27. Mokyklos funkcijos:
27.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas bei Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus bendruosius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
27.3. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;
27.5. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
27.6. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;
27.8. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
27.10. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
27.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;
27.13. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
27.15. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
28. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
28.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;
28.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia mokyklos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
30. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
30.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;
31. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas penkeriems metams viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Panevėžio rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Viešas konkursas mokyklos direktoriaus pareigoms eiti skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka ir likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki mokyklos direktoriaus kadencijos pabaigos, išskyrus atvejus, kai mokyklos direktorius paskiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai
32. Direktorius:
32.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
32.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų, skyriaus vedėjo veiklos sritis;
32.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
32.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
32.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
32.7. vadovauja mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
32.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
32.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Resbulikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
32.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
32.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;
32.19. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;
32.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;
32.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
33. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: mokyklos taryba, mokytojų taryba, metodinė grupė, mokinių taryba, mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba.
34. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams. Taryba telkia mokyklos mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.
36. Tarybą sudaro: 3 nedirbantys mokykloje mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai ir 3 mokiniai (7–10 klasių), 1 bendruomenės atstovas.
37. Tarybos kadencija – dveji metai. Galimas Tarybos nario kadencijų skaičius – dvi kadencijos iš eilės. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais. Tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, vietos bendruomenės narys deleguojami kas dveji metai, mokiniai – kasmet.
38. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:
39. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Tarybos kadencijos pabaigos skelbiami nauji mokyklos tarybos rinkimai. Pasibaigus mokyklos tarybos kadencijai, Taryba baigia savo veiklą ir perduoda savo įgaliojimus naujai išrinktai Tarybai.
40. Pasibaigus mokyklos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą iki veikiančios Tarybos kadencijos pabaigos deleguojamas naujas narys, atstovaujantis tėvams, mokytojams, mokiniams arba vietos bendruomenei, priklausomai nuo to, kuriai grupei atstovavo buvęs mokyklos tarybos narys.
41. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusios mokyklos bendruomenės grupės. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys iki veikiančios mokyklos tarybos kadencijos pabaigos, atstovaujantis tai grupei, kuriai atstovavo buvęs Tarybos narys.
42. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.
43. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas balsų dauguma pirmajame mokyklos tarybos posėdyje laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu) posėdyje dalyvaujant ne mažiau kai 2/3 Tarybos narių. Nesant mokyklos tarybos pirmininko, jį pavaduoja posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas mokyklos tarybos narys.
44. Mokyklos tarybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi Tarybos pirmininkas, Tarybos nariai, mokyklos direktorius.
45. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu). Kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo sprendimą lemia mokyklos tarybos pirmininko balsas.
46. Mokyklos tarybos posėdžiuose stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami dalyvauti kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai, mokyklos direktorius, mokytojai, mokinių tėvai (kiti atstovai pagal įstatymą) ir kiti asmenys.
47. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija bei švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
48. Tarybos funkcijos:
48.1. teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos perspektyvos, pagrindinių darbo krypčių, ugdymo organizavimo tvarkos;
48.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, darbo tvarkos taisyklėms, mokyklos nuostatams, ugdymo planui, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;
48.3. išklauso mokyklos direktoriaus metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
48.4. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
48.6. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai mokyklos direktoriaus vietai užimti komisiją;
48.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
48.9. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
50. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – mokytojų tarybos sekretorius. Mokyklos mokytojų tarybos dokumentus tvarko sekretorius, atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas pirmojo posėdžio metu.
51. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
52. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
53. Mokytojų tarybos funkcijos:
53.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
53.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
53.4. kartu su mokyklos švietimo pagalbos ir sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
54. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų metodinė grupė:
54.1. metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones ir patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos;
54.2. metodinės grupės sudarymo ir vadovavimo joms principai nustatomi mokyklos darbo tvarkos taisyklėse;
54.3. metodinės grupės funkcijos:
55. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
56. Mokinių tarybos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai. Jai vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas vadovas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į mokyklos tarybą.
57. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos nariai renkami klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Jai vadovauja mokinių tėvų tarybos narių susirinkimo išrinktas vadovas. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės ir mokyklos renginius, išvykas, organizuoti ugdymą karjerai, kurti edukacinę aplinką, teikia siūlymų mokyklos tarybai ir direktoriui.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
59. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
60. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, skyriaus vedėjas kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi, kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
62. Mokykla patikėjimo teise valdo perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
63. Mokyklos lėšų šaltiniai:
63.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;
63.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus, parama;
65. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
69. Pranešimai ir informacija visuomenei apie mokyklos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka mokyklos internetinėje svetainėje www.upytesmokykla.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.
71. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.