PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO R. PALIŪNIŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS IR PANEVĖŽIO R. UPYTĖS ANTANO BELAZARO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. T-209

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. V-670 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Panevėžio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:        

1. Patvirtinti naują redakciją pridedamų:

1.1. Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos nuostatų (pridedama);

1.2. Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos nuostatų (pridedama).

2. Įgalioti 1 punkte išvardytų mokyklų direktorius pasirašyti nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiais galios nuo 1 punkte išvardytų mokyklų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre datos Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 20 d. sprendimo Nr. T-202 „Dėl Panevėžio rajono Smilgių gimnazijos pavadinimo pakeitimo ir švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 2.10 ir 2.11 papunkčius.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Povilas Žagunis

 


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-37

(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T-209

redakcija)

 

 

PANEVĖŽIO R. PALIŪNIŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Paliūniškio pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190400881.

3. Mokykla įsteigta 1915 m. (remiantis archyviniais dokumentais). 1986 m. pastatyta nauja mokykla.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Panevėžio rajono savivaldybė.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:

7.1. tvirtina mokyklos nuostatus;

7.2. nustato didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.3. priima sprendimus dėl:

7.3.1. mokyklos buveinės pakeitimo;

7.3.2. mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.3.3. mokyklos skyriaus ar filialo steigimo ir jų veiklos nutraukimo.

7.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Buveinė: 38440 Panevėžio r. sav., Paliūniškio k., Vabalninko g. 15.

9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Tipas – pagrindinė mokykla.

11. Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla.

12. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis.

13. Mokymo kalba – lietuvių.

14. Mokymosi formos:

14.1. grupinio mokymosi;

14.2. pavienio mokymosi.

15. Mokymo proceso organizavimo būdai:

15.1. kasdienis;

15.2. savarankiškas;

15.3. nuotolinis;

15.4. ugdymasis šeimoje.

16. Vykdomos švietimo programos:

16.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

16.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

16.3. pradinio ugdymo programa;

16.4. pradinio ugdymo individualizuota programa;

16.5. pagrindinio ugdymo programa;

16.6. pagrindinio ugdymo individualizuota programa.

17. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

17.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

17.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

17.3. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

17.4. pažymėjimas;

17.5. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

17.6. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas.

18. Skyrius: Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos Tiltagalių skyrius:

18.1. buveinė: 38474 Panevėžio r., Tiltagalių k., Žalioji g. 20;

18.2. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 18 d. sprendimu
Nr. T-272 nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. Panevėžio r. Karsakiškio Strazdelio pagrindinės mokyklos Tiltagalių skyrius prijungtas prie Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos ir vadinamas Panevėžio r. Paliūniškio pagrindinės mokyklos Tiltagalių skyriumi;

18.3. mokymo kalba – lietuvių;

18.4. mokymo forma – dieninė;

18.5. tipas – pradinė mokykla;

18.6. veiklos sritis – švietimas.

19. Vykdomos švietimo programos:

19.1. pradinio ugdymo programa;

19.2. ikimokyklinio ugdymo programa;

19.3. priešmokyklinio ugdymo programa.

20. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

21. Mokyklos veiklos sritis: švietimas 85.

22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

22.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

22.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;

22.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

22.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

22.2.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

22.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

22.2.6. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

22.2.7. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51.

23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

23.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

23.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

23.3. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas,
kodas 68.20;

23.4. nepavojingų atliekų tvarkymas ir šalinimas, kodas 38.21;

23.5. kitas, niekur kitur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

23.6. transporto nuoma, kodas 60.21.10.

24. Mokykla gali vykdyti neformaliojo vaikų švietimo programas, dalyvauti šalies ir kituose švietimo projektuose.

25. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

26. Mokyklos veiklos uždaviniai:

26.1. teikti vaikams, mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;

26.2. padėti vaikams, mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių, visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;

26.3. perteikti vaikams, mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;

26.4. sudaryti sąlygas vaikams, mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės ir politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;

26.5. sudaryti sąlygas vaikams, mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti vaikų, mokinių kūrybinius gebėjimus;

26.6. skatinti vaikų, mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio vaikų, mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;

26.7. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką.

27. Mokyklos funkcijos:

27.1. konkretina, individualizuoja ir įgyvendina ugdymo turinį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais bendraisiais ugdymo planais ir bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vaikų, mokinių poreikius, interesus, vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

27.2. teikia bendrąjį pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;

27.3. kuria ir įgyvendina gabių mokinių mokymo(si) strategijas;

27.4. organizuoja neformalųjį vaikų švietimą;

27.5. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

27.6. organizuoja pailgintos dienos ir / ar užimtumo grupių darbą;

27.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

27.8. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;

27.9. organizuoja ir vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą;

27.10. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

27.11. atlieka mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

27.12. sudaro palankias sąlygas veikti vaikų ir mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

27.13. sudaro sąlygas mokyklos darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

27.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

 

27.15. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

27.16. organizuoja vaikų, mokinių vežimą į mokyklą ir atgal teisės aktų nustatyta tvarka;

27.17. organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.18. kuria mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

27.19. viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.20. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

28. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius bei atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

28.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

28.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

28.3. bendradarbiauti su mokyklos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

28.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

28.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

28.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;

28.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

28.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia mokyklos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;

28.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

28.10. nuomoti mokyklos patalpas.

29. Mokyklos pareiga yra užtikrinti jai pavestų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką atlikimą.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

30. Mokyklos veikla organizuojama pagal direktoriaus patvirtintus:

30.1. mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

30.2. mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

30.3. mokyklos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

30.4. mokyklos darbo tvarkos taisykles.

31. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas penkeriems metams viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Panevėžio rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Viešas konkursas mokyklos direktoriaus pareigoms eiti skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka ir likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki mokyklos direktoriaus kadencijos pabaigos, išskyrus atvejus, kai mokyklos direktorius paskiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai.

32. Direktorius:

32.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

32.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui ir direktoriaus pavaduotojo ūkio reikalams veiklos sritis; uždavinius, funkcijas, darbuotojų veiklos sritis;

32.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

32.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

32.5. suderinęs su mokyklos taryba, tvirtina mokyklos darbo tvarkos taisykles;

32.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

32.7. vadovauja mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

32.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

32.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodinę tarybą;

32.10. mokyklos vardu sudaro sutartis mokyklos funkcijoms atlikti;

32.11. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą;

32.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

32.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

32.14. inicijuoja mokyklos savivaldos institucijų steigimą ir skatina jų veiklą;

32.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

32.16. atstovauja mokyklai teisme ir kitose institucijose;

32.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;

32.18. palaiko ryšius su mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;

32.19. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

32.20. vykdo kitas funkcijas, nustatytas pareigybės aprašyme;

32.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;

32.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

32.23. Mokyklos direktorių priima į pareigas ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

33. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: mokyklos taryba, mokytojų taryba, metodinė taryba, mokinių taryba.

34. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams. Taryba telkia mokyklos mokinius, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.

35. Taryba savo darbe vadovaujasi Tarybos nuostatais, patvirtintais mokyklos direktoriaus.

36. Tarybą sudaro: 5 tėvai (globėjai, rūpintojai), 5 mokytojai ir 5 mokiniai (6–10 klasių), 1 bendruomenės atstovas.

37. Tarybos kadencija – treji metai. Galimas Tarybos nario kadencijų skaičius – dvi kadencijos iš eilės. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais. Tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, vietos bendruomenės narys deleguojami kas treji metai, mokiniai – kasmet.

38. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:

38.1. tėvus – mokinių tėvų taryba;

38.2. mokytojus – mokytojų taryba;

38.3. mokinius (6–10 klasių) – mokinių taryba;

38.4. vietos bendruomenės atstovą deleguoja mokyklos direktorius.

39. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Tarybos kadencijos pabaigos skelbiami nauji mokyklos tarybos rinkimai. Pasibaigus mokyklos tarybos kadencijai, Taryba baigia savo veiklą ir perduoda įgaliojimus naujai išrinktai Tarybai.

40. Mokyklos tarybos nario įgaliojimams pasibaigus pirma laiko, į jo vietą iki veikiančios Tarybos kadencijos pabaigos deleguojamas naujas narys, atstovaujantis tėvams, pedagogams, mokiniams arba vietos bendruomenei, priklausomai nuo to, kuriai grupei atstovavo buvęs mokyklos tarybos narys.

41. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusios mokyklos bendruomenės grupė. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys iki veikiančios mokyklos tarybos kadencijos pabaigos, atstovauti tai grupei, kuriai atstovavo buvęs Tarybos narys.

42. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.

43. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas balsų dauguma pirmajame mokyklos tarybos posėdyje laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu) posėdyje dalyvaujant ne mažiau kai dviem trečdaliams Tarybos narių. Nesant mokyklos tarybos pirmininko, jį pavaduoja posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas mokyklos tarybos narys.

44. Mokyklos tarybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi Tarybos pirmininkas, Tarybos nariai, mokyklos direktorius.

45. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu). Kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo sprendimą lemia mokyklos tarybos pirmininko balsas.

46. Mokyklos tarybos posėdžiuose stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami dalyvauti kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Mokyklos direktorius, mokytojai, mokinių tėvai (kiti atstovai pagal įstatymą) ir kiti asmenys.

47. Tarybos funkcijos:

47.1. teikia siūlymus dėl mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

47.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;

47.3. išklauso mokyklos direktoriaus metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;

47.4. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

47.5. svarsto mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

47.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

47.7. svarto mokytojų metodinės tarybos, mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;

47.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

47.9. svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, planuoja savo veiklą.

48. Mokytojų taryba savo darbe vadovaujasi mokytojų tarybos nuostatais.

49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi mokykloje dirbantys mokytojai, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.

50. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – mokytojų tarybos sekretorius. Mokyklos mokytojų tarybos dokumentus tvarko sekretorius, atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas pirmojo posėdžio metu.

51. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

52. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

53. Mokytojų tarybos funkcijos:

53.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;

53.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

53.3. priima nutarimus Bendruosiuose ugdymo planuose nurodytais klausimais;

53.4. kartu su mokyklos švietimo pagalbos ir sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

53.5. pagal klasių vadovų pateiktą informaciją analizuoja ir vertina mokinių pažangą ir pasiekimus.  

54. Metodinė taryba – mokytojų savivaldos institucija, jungianti mokyklos mokytojus pedagogikos teorijos ir praktikos uždaviniams spręsti, atliekanti koordinavimo bei konsultavimo funkcijas.

55. Metodinė taryba veikia pagal metodinės tarybos nuostatus, patvirtintus mokyklos direktoriaus.

56. Metodinę tarybą sudaro 5 nariai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba renkama mokytojų tarybos posėdyje. Metodinei tarybai vadovauja jos narių išrinktas pirmininkas. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

57. Metodinės tarybos funkcijos:

57.1. organizuoja ir koordinuoja mokyklos metodinę veiklą, darbo patirties sklaidą;

57.2. nustato metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius;

57.3. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje;

57.4. teikia mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

58. Mokinių tarybos nariai yra klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai. Jai vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja mokyklos direktoriaus paskirtas mokytojas-kuratorius. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo.

59. Mokyklos savivaldos institucijos savo veiklą organizuoja vadovaudamosi mokyklos strateginiu planu, metiniu veiklos planu, ugdymo planu, mokyklos nuostatais, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais. Mokykloje gali veikti ir kitos savivaldos institucijos (mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų).

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

60.  Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Mokyklos mokytojai atestuojasi, kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ, MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

63. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

64. Mokyklos lėšų šaltiniai:

64.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;

64.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

64.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

64.4. kitos teisėtai įgytos lėšos;

64.5. parama.

65. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Mokyklos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka savivinko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

69. Švietimo stebėsena vykdoma švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70. Pranešimai ir informacija visuomenei apie mokyklos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą ir kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka mokyklos interneto svetainėje www.paliuniskis.panevezys.lm.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

71. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Panevėžio rajono savivaldybės taryba.

72. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.

73. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka

______________________________________

 

part_430f38d5a5874303984787652eab210f_end


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2020 m. rugpjūčio 20 d. sprendimu Nr. T-202

(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T-209

redakcija)

 

PANEVĖŽIO R. UPYTĖS ANTANO BELAZARO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Upytės Antano Belazaro pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190401798.

3. Mokykla įsteigta 1880 m. Ši data pateikta „Mūsų krašte“, Lietuvos kraštotyros draugijos leidinyje, V., 1996 m., p. 27.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Panevėžio rajono savivaldybė.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:

7.1. tvirtina mokyklos nuostatus;

7.2. nustato didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.3. priima sprendimus dėl:

7.3.1. mokyklos buveinės pakeitimo;

7.3.2. reorganizavimo ar likvidavimo;

7.3.3. filialo ar skyriaus steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

7.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Buveinė: 38294 Panevėžio r. sav., Upytės k., Upytės g. 1.

9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Tipas – pagrindinė mokykla.

11. Kitas tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

12. Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla.

13. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.

14. Mokymo kalba – lietuvių.

15. Mokymosi formos:

15.1. grupinio mokymosi;

15.2. pavienio mokymosi.

16. Mokymo proceso organizavimo būdai:

16.1. kasdienis;

16.2. savarankiškas;

16.3. nuotolinis;

16.4. ugdymasis šeimoje.

17. Vykdomos švietimo programos:

17.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

17.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

17.3. pradinio ugdymo programa;

17.4. pradinio ugdymo individualizuota programa;

17.5. pagrindinio ugdymo programa;

17.6. pagrindinio ugdymo individualizuota programa.

18. Mokykla išduoda pasiekimus įteisinančius dokumentus:

18.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

18.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

18.3. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

18.4. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

18.5. pažymėjimas;

18.6. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas.

19. Skyriaus oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius, trumpasis pavadinimas – Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius:

19.1. buveinė: 38294 Panevėžio r. sav., Upytės k., Linininkų g. 2;

19.2. skyriaus įsteigimas: 2004 m. Upytės vaikų lopšelis-darželis reorganizuotas į Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo filialą, o 2009 m. pavadintas Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi;

19.3. mokymo kalba – lietuvių;

19.4. mokymo forma – grupinio mokymosi;

19.5. pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, kurio pagrindinė veikla yra nuo 1 iki 5 (arba 6) metų vaikų ugdymas;  

19.6. vykdomos švietimo programos:

19.6.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

19.6.2. priešmokyklinio ugdymo programa.

20. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS,

MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

21. Mokyklos veiklos sritis – švietimas 85.

22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

22.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

22.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;

22.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

22.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

22.2.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

22.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

22.2.6. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

22.2.7. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51.

23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

23.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

23.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

23.3. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

23.4. nepavojingų atliekų tvarkymas ir šalinimas, kodas 38.21.

24. Mokykla gali vykdyti neformaliojo švietimo programas, dalyvauti šalies bei kituose švietimo projektuose.

25. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolimesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

26. Mokyklos veiklos uždaviniai:

26.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;

26.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių, visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;

26.3. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;

26.4. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;

26.5. sudaryti sąlygas vaikams, mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti vaikų, mokinių kūrybinius gebėjimus;

26.6. skatinti mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;

26.7. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką.

27. Mokyklos funkcijos:

27.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas bei Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus bendruosius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

27.2. organizuoja neformalųjį vaikų švietimą;

27.3. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

27.4. esant poreikiui organizuoja pailgintos darbo dienos ir / ar užimtumo grupių darbą;

27.5. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

27.6. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;

27.7. organizuoja ir vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą;

27.8. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

27.9. atlieka mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

27.10. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

27.11. sudaro sąlygas mokyklos darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

27.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

27.13. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

27.14. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja mokinių vežimą į mokyklą ir atgal;

27.15. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą;

27.16. kuria mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

27.17. teisės aktų nustatyta tvarka viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą;

27.18. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

28. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

28.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

28.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

28.3. bendradarbiauti su mokyklos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

28.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

28.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

28.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;

28.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

28.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia mokyklos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;

28.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

28.10. nuomoti mokyklos patalpas.

29. Mokyklos pareiga yra užtikrinti jai pavestų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką atlikimą.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

30. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

30.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

30.2. direktoriaus patvirtintą mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

30.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

30.4. direktoriaus patvirtintas mokyklos darbo tvarkos taisykles.

31. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas penkeriems metams viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Panevėžio rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Viešas konkursas mokyklos direktoriaus pareigoms eiti skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka ir likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki mokyklos direktoriaus kadencijos pabaigos, išskyrus atvejus, kai mokyklos direktorius paskiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai

32. Direktorius:

32.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

32.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų, skyriaus vedėjo veiklos sritis;

32.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

32.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

32.5. suderinęs su mokyklos taryba, tvirtina mokyklos darbo tvarkos taisykles;

32.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

32.7. vadovauja mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

32.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

32.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodinę tarybą;

32.10. sudaro mokyklos vardu sutartis mokyklos funkcijoms atlikti;

32.11. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą;

32.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

32.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Resbulikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

32.14. inicijuoja mokyklos savivaldos institucijų steigimą ir skatina jų veiklą;

32.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

32.16. atstovauja mokyklai teisme ir kitose institucijose;

32.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;

32.18. palaiko ryšius su mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;

32.19. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

32.20. vykdo kitas funkcijas, nustatytas pareigybės aprašyme;

32.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;

32.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

32.23. Mokyklos direktorių priima į pareigas ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

33. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: mokyklos taryba, mokytojų taryba, metodinė grupė, mokinių taryba, mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba.

34. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams. Taryba telkia mokyklos mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.

35. Taryba savo darbe vadovaujasi Tarybos nuostatais, patvirtintais mokyklos direktoriaus.

36. Tarybą sudaro: 3 nedirbantys mokykloje mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai ir 3 mokiniai (7–10 klasių), 1 bendruomenės atstovas.

37. Tarybos kadencija – dveji metai. Galimas Tarybos nario kadencijų skaičius – dvi kadencijos iš eilės. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais. Tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, vietos bendruomenės narys deleguojami kas dveji metai, mokiniai – kasmet.

38. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:

38.1. tėvus – mokinių tėvų taryba;

38.2. mokytojus – mokytojų taryba;

38.3. mokinius (7–10 klasių) – mokinių taryba.

38.4. vietos bendruomenės atstovą deleguoja bendruomenės valdyba.

39. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Tarybos kadencijos pabaigos skelbiami nauji mokyklos tarybos rinkimai. Pasibaigus mokyklos tarybos kadencijai, Taryba baigia savo veiklą ir perduoda savo įgaliojimus naujai išrinktai Tarybai.

40. Pasibaigus mokyklos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą iki veikiančios Tarybos kadencijos pabaigos deleguojamas naujas narys, atstovaujantis tėvams, mokytojams, mokiniams arba vietos bendruomenei, priklausomai nuo to, kuriai grupei atstovavo buvęs mokyklos tarybos narys.

41. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusios mokyklos bendruomenės grupės. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys iki veikiančios mokyklos tarybos kadencijos pabaigos, atstovaujantis tai grupei, kuriai atstovavo buvęs Tarybos narys.

42. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.

43. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas balsų dauguma pirmajame mokyklos tarybos posėdyje laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu) posėdyje dalyvaujant ne mažiau kai 2/3 Tarybos narių. Nesant mokyklos tarybos pirmininko, jį pavaduoja posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas mokyklos tarybos narys.

44. Mokyklos tarybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi Tarybos pirmininkas, Tarybos nariai, mokyklos direktorius.

45. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu). Kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo sprendimą lemia mokyklos tarybos pirmininko balsas.

46. Mokyklos tarybos posėdžiuose stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami dalyvauti kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai, mokyklos direktorius, mokytojai, mokinių tėvai (kiti atstovai pagal įstatymą) ir kiti asmenys.

47. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija bei švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

48. Tarybos funkcijos:

48.1. teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos perspektyvos, pagrindinių darbo krypčių, ugdymo organizavimo tvarkos;

48.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, darbo tvarkos taisyklėms, mokyklos nuostatams, ugdymo planui, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;

48.3. išklauso mokyklos direktoriaus metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos tobulinimo;

48.4. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

48.5. teikia pritarimą dėl mokyklos vadovų atestacijos;

48.6. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai mokyklos direktoriaus vietai užimti komisiją;

48.7. kolegialiai svarsto mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

48.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

48.9. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

48.10. inicijuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

48.11. svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, planuoja savo veiklą.

49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.

50. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – mokytojų tarybos sekretorius. Mokyklos mokytojų tarybos dokumentus tvarko sekretorius, atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas pirmojo posėdžio metu.

51. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

52. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

53. Mokytojų tarybos funkcijos:

53.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;

53.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

53.3. priima nutarimus Bendruosiuose ugdymo planuose nurodytais klausimais;

53.4. kartu su mokyklos švietimo pagalbos ir sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

53.5. pagal klasių vadovų pateiktą informaciją analizuoja ir vertina mokinių pažangą ir pasiekimus.

54. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų metodinė grupė:

54.1. metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones ir patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos;

54.2. metodinės grupės sudarymo ir vadovavimo joms principai nustatomi mokyklos darbo tvarkos taisyklėse;

54.3. metodinės grupės funkcijos:

54.3.1. organizuoja ir koordinuoja mokyklos metodinę veiklą, darbo patirties sklaidą;

54.3.2. nustato metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius;

54.3.3. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje;

54.3.4. teikia mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

55. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

56. Mokinių tarybos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai. Jai vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas vadovas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į mokyklos tarybą.

57. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos nariai renkami klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Jai vadovauja mokinių tėvų tarybos narių susirinkimo išrinktas vadovas. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės ir mokyklos renginius, išvykas, organizuoti ugdymą karjerai, kurti edukacinę aplinką, teikia siūlymų mokyklos tarybai ir direktoriui.

58. Mokykloje gali veikti ir kitos savivaldos institucijos (mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų)).

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

59. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, skyriaus vedėjas kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi, kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

62. Mokykla patikėjimo teise valdo perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

63. Mokyklos lėšų šaltiniai:

63.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;

63.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

63.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus, parama;

63.4. kitos teisėtai įgytos lėšos.

64. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

68. Švietimo stebėsena vykdoma Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Pranešimai ir informacija visuomenei apie mokyklos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka mokyklos internetinėje svetainėje www.upytesmokykla.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

70. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Panevėžio rajono savivaldybės taryba.

71. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.

72. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

________________________________________

 

 

part_eb425163067d4515a35444f45e352100_end