JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JAUNIMO UŽIMTUMO VASARĄ IR INTEGRACIJOS Į DARBO RINKĄ PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2024 METAIS KONKURSO

NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 19 d. Nr. 2V-42(1.4 E)

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“ patvirtintu Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų planu (toliau – Veiksmų planas), pagal kurį Jaunimo reikalų agentūra įgyvendina Veiksmų plane numatytą priemonę „Įgyvendinti užimtumo vasarą ir integracijos į darbo rinką programas savivaldybėse“ ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Jaunimo užimtumo vasarą ir integracijos į darbo rinką projektų finansavimo 2024 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus patarėjai teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Jaunimo užimtumo vasarą ir integracijos į darbo rinką projektų finansavimo 2024 metais konkursą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Jonas Laniauskas

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2024 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. 2V-42(1.4 E)

 

JAUNIMO UŽIMTUMO VASARĄ IR INTEGRACIJOS Į DARBO RINKĄ PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2024 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jaunimo užimtumo vasarą ir integracijos į darbo rinką projektų finansavimo 2024 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Jaunimo užimtumo vasarą ir integracijos į darbo rinką projektų finansavimo 2024 metais konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartis) pasirašymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. bendrosios ir dalykinės kompetencijos – tam tikros srities žinių, gebėjimų ir nuostatų visuma, įrodytas gebėjimas atlikti užduotis, veiksmus pagal sutartus reikalavimus;

2.2. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (įdarbintas 14-21 metų jaunas žmogus, besimokantis bendrojo ugdymo įstaigose pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, įskaitant ir socialinių įgūdžių programas);

2.3. darbdavys – darbo teisinių santykių subjektas, įdarbinantis projekto dalyvius (darbdaviais laikomi Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys, savivaldybių administracijos, organizacijos (ūkininkas), Lietuvos Respublikos piliečiai, besiverčiantys individualia veikla ir t.t.);

2.4. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.5. jaunimas – du ir (ar) daugiau  jaunų žmonių;

2.6. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, neturintis tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai savo kompetencijoms ir veikloms plėtoti, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų;

2.7. pareiškėjas – Lietuvos Respublikos savivaldybės administracija (reikalavimai Pareiškėjui nurodyti Nuostatų 18 punkte);

2.8. socialinių įgūdžių programose dalyvaujantis jaunimas – jaunimas, kuris bendrojo ugdymo programose dalyvauja integruojant socialinių įgūdžių ugdymo programas bei turintis negalią (intelekto, klausos, regos, judesio, padėties sutrikimus ar kompleksinę negalią).

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose konkurso atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Agentūra, vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.

8. Konkurso tikslas – sudaryti palankias sąlygas jaunimo užimtumui didinti vasaros metu (ne ugdymo proceso metu) Lietuvoje.

9. Siektinas konkurso rezultatas – įgyvendintos Nuostatų 16 punkte numatytos ir pasirinktos veiklos.

10. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama SPPD ir Agentūros interneto svetainėse atitinkamai https://sppd.lrv.lt  ir www.jra.lt. 

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2024 m. birželio 1 d. iki 2024 m. spalio 31 d.

12. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, jeigu to reikalauja epidemiologinė ar kita situacija Lietuvoje.

13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 150 000 (šimtas penkiasdešimt tūkstančių) eurų:

13.1.  didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 12 000 (dvylika tūkstančių) eurų;

13.2.  mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 4 000 (keturi tūkstančiai) eurų.

14. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos.

15. Jei subjekto priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros vadovo įsakymu patvirtintų Nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

FINANSAVIMO VEIKLOS, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS

 

16. Veiklos, kurioms skiriama valstybės biudžeto lėšų:

16.1.  projekto dalyvių užimtumo vasaros metu (ne ugdymo proceso metu) motyvavimas;

16.2.  konsultacijų jauniems žmonėms teikimas jų darbo vietoje, siekiant, kad jauni žmonės įgytų reikalingus gebėjimus, ugdytų savo įgūdžius;

16.3. mentorystės užtikrinimas projekto metu siekiant palaikyti (palydėti) jaunus žmones ir padėti juos ugdyti ir įsivertinti įgytas bendrąsias ir dalykines kompetencijas.

17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

17.1.  projektu numatyta įgyvendinti visas 16 punkte nurodytas veiklas;

17.2.  projektas bus vykdomas vadovaujantis pareiškėjo, projekto vykdytojo patvirtinta Jaunimo užimtumo vasarą ir integracijos į darbo rinką programa, kuria turi būti užtikrintas trišalių sutarčių pasirašymas tarp projekto vykdytojo, projekto dalyvio, darbdavio arba dvišalių sutarčių pasirašymas tarp projekto vykdytojo ir projekto dalyvio, jeigu projekto vykdytojas kartu yra ir darbdavys (t. y. tais atvejais, kai savivaldybių administracijos pačios įdarbina projekto dalyvius);

17.3.  projektą viešina pareiškėjas, kuris užtikrina atvirą projekto dalyvių registraciją (pvz., savivaldybės tinklalapyje);

17.4. projekto metu pareiškėjas, projekto vykdytojas turi užtikrinti darbdavių informavimą apie projektą (pvz., organizuojant susitikimus, viešinant informaciją savivaldybės tinklapyje);

17.5.  projekto metu pareiškėjas, projekto vykdytojas, bendradarbiaudamas su darbdaviu, turi užtikrinti jauno žmogaus mentorystę (jeigu projekto vykdytojas kartu yra ir darbdavys – užtikrinti vienašališką jauno žmogaus palydėjimą), o tais atvejais, kai projekto dalyvis išdirba pas pasirinktą darbdavį ne daugiau nei 5 darbo dienas ir nusprendžia nebedalyvauti projekte, suorganizuoti bent vieną susitikimą su dalyviu ir (ar) darbdaviu bei nustatyti projekto dalyvio ankstyvo pasitraukimo iš projekto priežastį;

17.6.  projekto metu pareiškėjas, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad projekto dalyviai būtų įdarbinti vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir (ar) kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmenų iki aštuoniolikos metų įdarbinimą. Maksimali darbo užmokesčio kompensavimo trukmė vienam įdarbintam projekto dalyviui yra 2 mėnesiai, dirbant visą darbo laiką. Jei dalyvis dirba ne visą darbo laiką, darbo trukmė gali būti ilgesnė (tačiau neviršijanti projekto įgyvendinimo laikotarpio) – tuomet kompensacija skaičiuojama proporcingai pagal dirbtas darbo dienas;

17.7. Projektas nefinansuojamas, jei atitinka bent vieną iš taisyklių 14 punkte nustatytų sąlygų.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

18. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

18.1.  pareiškėjas yra savivaldybės administracija;

18.2.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

18.3.  pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

18.4.  pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 13 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą

18.5. pareiškėjas, projekto vykdytojas užtikrina, kad projektui įgyvendinti iš savivaldybės biudžeto gaus ne mažiau kaip 40 procentų nuo visos iš valstybės biudžeto projektui įgyvendinti prašomos skirti lėšų sumos (būtina pateikti dokumentus, nurodytus Nuostatų 28.5 papunktyje).

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.

20. Skyrus valstybės biudžeto lėšų, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2024 m. spalio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:

20.1.  esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 45 punkte ir jo papunkčiuose nustatytos sankcijos:

20.1.1. užtikrinti užimtumą vasarą (ne ugdymo proceso metu) ne mažiau kaip 4 projekto dalyviams;

20.1.2.  užtikrinti, kad vienam projekte dalyvaujančiam darbdaviui tektų ne daugiau kaip 5 dalyviai, įskaitant ir atvejus, kai savivaldybės administracija pati yra darbdavys;

20.1.3. užtikrinti, kad projekte dirbtų ne mažiau kaip vienas mentorius, kuris teiktų paslaugas visiems projekto metu įdarbintiems projekto dalyviams.

20.2.  projekto įgyvendinimo kiekybinį rodiklį – į projekto veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 2 (du) mažiau galimybių turinčius ir (ar) socialinių įgūdžių programose dalyvaujančius, ir (ar) Ukrainos pilietybę turinčius unikalius jaunus žmones (skaičiuojami veiklose nesikartojantys jauni žmonės, unikalūs projekto dalyviai);

20.3. projekto įgyvendinimo kokybinius rodiklius:

20.3.1. skatinti jaunų žmonių užimtumą vasaros metu (ne ugdymo proceso metu);

20.3.2. skatinti jaunų žmonių bendrųjų ir (ar) dalykinių kompetencijų ugdymą;

20.3.3. skatinti darbdavių kompetencijų stiprinimą dirbti su jaunais žmonėmis (jeigu projekto vykdytojas kartu yra ir darbdavys – stiprinti esamas kompetencijas darbui su jaunais žmonėmis).

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS

 

21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. birželio 1 d. iki 2024 m. spalio 31 d. bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (sudarytomis sutartimis, nurodytomis 17.2 punkte, mentorių susitikimų su projekto dalyviais ir projekto vykdytojo atstovų susitikimų projekto vykdymo klausimais su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais fiksavimo dokumentais, seminarų/mokymų programomis ir jų dalyvių sąrašais, kvalifikacijos kėlimo pažymėjimais, projekto viešinimo medžiaga ir kt.) jų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Projektų vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Projektams įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

22.1.  projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje dirbantis pagal darbo sutartį);

22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikt pagal darbo sutartį);

22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

22.2.1. vykdytojo (mentoriaus) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas, kuris gali sudaryti ne daugiau kaip 10 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos;

22.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

22.2.2.1.  ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);

22.2.2.2. viešinimo išlaidos (apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);

22.2.2.3. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

22.2.2.3.1. lėšos, pervedamos darbdaviui (-iams), dalyvaujančiam (-iems) projekte kompensuoti įdarbinto projekto dalyvio darbo užmokestį, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išskyrus išlaidas, nurodytas Nuostatų 23 punkte. Šių išlaidų dydžiui taikomi šie reikalavimai ir apribojimai:

22.2.2.3.1.1. darbdaviui gali būti skirta ne daugiau kaip 470 (keturi šimtai septyniasdešimt) eurų už projekto dalyvį per mėnesį, įdarbintą visu darbo krūviu. Jei projekto dalyvis dirba ne visu darbo krūviu, kompensacija skaičiuojama proporcingai pagal faktiškai dirbtą laiką;

22.2.2.3.1.2. vienam projekte dalyvaujančiam darbdaviui projekto vykdytojas gali kompensuoti ne daugiau kaip 5 dalyvių įdarbinimą;

22.2.2.3.1.3. didžiausia galima kompensavimo trukmė vienam įdarbintam projekto dalyviui yra 2 mėnesiai, dirbant pilnu darbo krūviu. Jei jaunuolis dirba nepilnu darbo krūviu, darbo trukmė gali būti ilgesnė (tačiau tik projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu Nuostatų 11 punkte, ir tik ne bendrojo ugdymo proceso metu). Tuomet kompensacija skaičiuojama proporcingai pagal dirbtas darbo dienas ir kompensacijos suma vienam įdarbintam projekto dalyviui per visą įdarbinimo laikotarpį einamaisiais kalendoriniais metais negali viršyti 940 eurų (devyni šimtai keturiasdešimt eurų);

22.2.2.3.2. prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtoms renginių kavos pertraukų metu) (ne daugiau kaip 5 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);

22.2.2.3.3. lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos;

22.2.2.3.4. kitos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos, kaip mokesčiai už banko paslaugas, iš fizinių ir (ar) juridinių asmenų (vykdančių jų įstatais ar nuostatais apibrėžtas veiklas) perkamos paslaugos (seminarų organizavimas, kvalifikacijos kėlimas) (ne daugiau kaip 5 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos).

23. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

23.1.  ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė įsigijimo išlaidos;

23.2statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;

23.3.  išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gegužės 31 d. imtinai bei po 2024 m. spalio 31 d.;

23.4.  išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, investicijų projektams finansuoti;

23.5.  bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje;

23.6.  išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

23.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

23.8.  projekte dalyvaujančio (-ių) darbdavio (-ių) patirtos išlaidos, kurios neįeina į Darbo kodekso 139 str. 1 ir 2 dalyse numatytą darbo užmokesčio sąvoką. Jei tokios išlaidos buvo patirtos, darbdavys (-iai) jas turi padengti iš savo nuosavų lėšų ir (ar) iš projekto vykdytojo kofinansavimo lėšų, nurodytų Nuostatų 18.5 papunktyje;

23.9.  kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

24. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą per informacinę sistemą. Pareiškėjo paraiška užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

25. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu taisyklių 11.7 papunktyje nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo konkursą organizuojančiai įstaigai dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

26. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Agentūros, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerijos), Ministerijai pavaldžių įstaigų projektų ir (ar) programų finansavimo konkursuose.

27. Paraiškoje nurodoma:

27.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi), kurioje viešai skelbiamos veiklos ir finansinės ataskaitos, informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens duomenys (dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) atstovas, pavadinimas, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);

27.2. projekto pavadinimas;

27.3. paraiškos užpildymo data;

27.4. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

27.5. projekto aprašymas (santrauka);

27.6. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

27.7. projekto tikslas;

27.8. projekto uždaviniai;

27.9. projekto tikslinė (-ės) dalyvių grupė (-ės) apibūdinimas;

27.10. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

27.11. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (vardas (-ai), pavardė (-ės) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai)), projekto veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga;

27.12. kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punkte;

27.13. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

27.14. laukiami rezultatai ir projekto viešinimas;

27.15. pareiškėjo žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas, vykdytojai) ir pajėgumas įgyvendinti projektą (kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas);

27.16. detalizuota, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų);

27.17. projekto veiklų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys, informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“;

27.18. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Agentūros organizuojamuose (organizuotuose) konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Agentūros gautas lėšas pagal kitas programas (priemones) (ne anksčiau nei prieš 24 mėnesius iki paraiškos pateikimo dienos);

27.19. informacija apie projekto partnerį (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo projekte vykdomas veiklas;

27.20. deklaracijoje nurodyta informacija;

27.21. informacija apie veiklas, kurias ketinama įgyvendinti pagal Nuostatų 16 punktą;

27.22. projekto metu ugdomų kompetencijų bei projekto dalyvių palydėjimo sistemos aprašymas;

27.23. projekto atitiktis privalomosioms sąlygoms, dėl Nuostatų 17 punkte nurodytų reikalavimų įgyvendinimo;

27.24. projekto įgyvendinimo metu jaunimo įtraukimo būdų aprašymas (nurodant tikslinę grupę ir išskiriant jos pritraukimo būdus);

27.25. projekto tikslinė (-ės) dalyvių grupė (-ės) įtraukimo būdų aprašymas;

27.26. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

28. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 18 punkte) kopijas:

28.1.  pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančių dokumentų (pavyzdžiui, gyvenimo aprašymo);

28.2.  jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);

28.3.  teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris

(-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

28.4. pareiškėjo patvirtintos Jaunimo užimtumo vasarą ir integracijos į darbo rinką programos arba garantinio rašto dėl šios programos (tvarkos) planuojamo patvirtinimo;

28.5.  pareiškėjo finansinį prisidėjimą prie projekto veiklų patvirtinančio dokumento (pavyzdžiui, garantinio rašto).

29. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia  el. paštu sppd@sppd.lt adresu arba kitu elektroniniu būdu. Informaciją apie laikiną SOPAS funkcinių galimybių neužtikrinimą konkursą organizuojanti įstaiga ir (ar) konkursą administruojanti įstaiga skelbia SOPAS ir savo interneto svetainėse.

 

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

30.  Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 18, 24, 26, 27, 28 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams (pvz.: paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

31. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

32. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis taisyklių 55 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta konkurso komisija, kurios sudarymo tvarka numatyta taisyklių 73 punkte.

33. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD informacinėje sistemoje užpildydami vertinimo anketą. Jeigu vertinimus,. vadovaujantis taisyklių 55 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

34. Ekspertai vertindami projekto turinio ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:

34.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

34.2.  projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

34.3.  projekto vadovo ir vykdytojo (mentoriaus) tinkamumą, kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus vykdyti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

34.4.  kompetencijų ugdymo ir mentorystės (palydėjimo proceso) / sistemos detalumą, pagrįstumą ir aiškumą 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

34.5.  projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

34.6.  projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams spęsti,  vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

34.7.  sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

34.8.  projekto numatomų pasiekti esminių rodiklių ir (ar) kokybinių ir kiekybinių projekto rezultatų, nustatytų atsižvelgiant į konkurso nuostatuose nustatytus projekto įgyvendinimo rodiklius, aiškumą ir konkretumą laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

34.9.  projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

34.10. numatyto projekto atitiktį taisyklių 14 punkte nurodytoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Bent vieną sąlygą atitinkantis projektas toliau nevertinamas.

35. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 54 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 22 balai. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

36. Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, konsoliduotą ekspertų vertinimą, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą) ir ją pateikia komisijai.

37. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba)jaunų žmonių įdarbinimo apimtis ir (arba) savivaldybės skiriamas papildomas finansavimas yra didesnis. 

38. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

39. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti, komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

40. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo sutarties per taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms projektams esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

41. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

42. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

43. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

44. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta sutartis, privalo:

44.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atsiskaitymo tvarka ir kitos sąlygos;

44.2. projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. spalio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti metų projekto veiklų vykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

44.2.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

44.2.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu  (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį;

44.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

44.2.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

44.2.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

44.2.4.2. informacija apie Nuostatų 20 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

44.2.4.3. informacija apie projekto dalyvių trišales sutartis, sudarytas tarp projekto vykdytojo, jaunuolio ir darbdavio, ar dvišales sutartis, sudarytas tarp projekto vykdytojo ir jaunuolio, kai projekto vykdytojas kartu yra ir darbdavys (tais atvejais, kai savivaldybių administracijos pačios įdarbina projekto dalyvius), nurodant su jaunuolio įdarbinimu ir patirtų sąnaudų pagrindimu susijusią informaciją;

44.2.4.4. informacija apie projekto veiklų viešinimą.

45. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 20.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

45.1.  jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33 procentus projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

45.2.  jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66 procentus projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

45.3. jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė visų Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Projekto stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo projekto įgyvendinimo pabaigos arba nuo sutarties nutraukimo dienos

47. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūros ir SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo.

48. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Konkursą organizuojanti įstaiga ir konkursą administruojanti įstaiga neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

49. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

_________________________