LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2013 M. BALANDŽIO 4 D. ĮSAKYMO NR. 2-117 „DĖL TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. rugpjūčio 10 d. Nr. 2-289
Vilnius
1. P a k e i č i u Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2013 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. 2-117 „Dėl Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 12.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2. Papildau 12.3 papunkčiu:
1.3. Papildau 12.4 papunkčiu:
„12.4. atsižvelgdamas į vertinamo teisės akto ar jo projekto turinį, parengimo ir (ar) priėmimo aplinkybes ir kitą turimą informaciją, STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertimo skyriaus viršininko, jo nesant, Korupcijos prevencijos valdybos viršininko pavedimu ar pritarimu prireikus atlieka informacijos paiešką ir peržiūrą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos naudojimosi valstybės ar žinybinių registrų, informacinių sistemų, kadastrų, klasifikatorių duomenimis ir kitais valstybės institucijų, įstaigų, įmonių bei kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ar fizinių asmenų duomenų bankais, kitomis duomenų rinkmenomis tvarkos aprašo, patvirtinto STT direktoriaus 2006 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 2-31 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos naudojimosi valstybės registrų, kadastrų, klasifikatorių duomenimis ir kitais valstybės institucijų, įstaigų, įmonių bei kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ar fizinių asmenų duomenų bankais“, 2 priedo 6 punkte korupcijos prevencijos pareigūnams priskirtuose valstybės registruose, kadastruose, klasifikatoriuose ir kituose duomenų bankuose. Atlikęs minėtos informacijos paiešką ir peržiūrą dėl galimų korupcijos rizikos veiksnių, pateikia peržiūrėtos informacijos apibendrinimą.“
1.4. Pakeičiu 13.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.5. Papildau 13.10 papunkčiu:
1.6. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Teisės akto ar jo projekto antikorupcinis vertinimas atliekamas ne ilgiau kaip per 15 darbo dienų. Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo pradžią ir pabaigą duodamas pavedimą nustato STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus viršininkas, jo nesant, Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas. Jei pavedimą atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą duodantis subjektas nurodo kitą terminą, tai terminas negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo terminas gali būti pratęsiamas 10 darbo dienų pavedimą atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą duodančio subjekto sprendimu, išskyrus atvejus (pavyzdžiui, teisės akto ar jo projekto vertintojo laikinasis nedarbingumas, tarnybinė komandiruotė, negaunama informacijos, reikalingos teisės akto ar jo projekto antikorupciniam vertinimui atlikti, ir pan.), kai terminas STT direktoriaus pavaduotojo, jo nesant, STT direktoriaus sprendimu gali būti pratęsiamas ilgesniam laikotarpiui.“
1.7. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
1.8. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
„22. STT savo iniciatyva arba Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos, frakcijos teikimu gali atlikti teisės akto projekto pakartotinį antikorupcinį vertinimą, kai teisės akto projekte, kurio antikorupcinis vertinimas jau buvo atliktas, yra padaroma esminių pakeitimų arba atsiranda naujų aplinkybių.“
1.9. Papildau 27 punktu:
1.10. Pakeičiu Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo 1 priedą (pridedama).
2. P a v e d u Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) Administravimo valdybos Bendrajam skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre, o STT Viešųjų ryšių skyriui paskelbti šį įsakymą STT interneto svetainėje.
Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio
vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų
tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo
1 priedas
TEISĖS AKTO AR JO PROJEKTO PAVADINIMAS IR NUMERIS[1]
Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo atlikimo pagrindas:
_________________________________________________________________________
Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo pradžia: __________________
Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo pabaiga: __________________
KLAUSIMAI
Eil. Nr. |
Klausimas |
Klausimo vertinimas |
1.
|
Ar teisės akto arba jo projekto tikslai, uždaviniai atitinka teisės akto ar jo projekto nuostatas? |
|
2.
|
Ar nustatytas, numatomas teisinis reguliavimas pakankamai reglamentuoja atitinkamą sritį? |
|
3.
|
Ar dėl nustatyto, numatomo teisinio reguliavimo nesudaroma prielaidų pasipelnyti valstybės sąskaita? |
|
4.
|
Ar nėra akivaizdžių spragų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą? |
|
5.
|
Ar nustatytos subjektų, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas, teisės ir pareigos, pakankamas jų įgyvendinimo teisinis reguliavimas? |
|
6.
|
Ar už teisės akto ar jo projekto nuostatų pažeidimą yra nustatyta atsakomybė? |
|
7.
|
Ar nustatyta teisės akto įgyvendinimo, subjektų veiklos ir procedūrų kontrolė? |
|
8.
|
Kokios aplinkybės, priežastys turėjo įtakos teisės akto ar jo projekto parengimui? |
|
9.
|
Ar nustatyti, numatomi sprendimai yra ir (ar) bus viešai skelbiami? |
|
10. |
Ar dėl nustatyto, numatomo teisinio reglamentavimo nesumažės skaidrumo? |
|
11. |
Ar nustatytas, numatomas teisinis reglamentavimas nesudaro papildomų sąlygų korupcijai, taip pat galimybių pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai? |
|
12. |
Ar nustatyti, numatomi įgaliojimai nesuteikia, nesuteiks teisų tik vienam subjektui (pareigūnui, komisijai)? |
|
13. |
Ar nenustatytos, numatomos išskirtinės ar nevienodos sąlygos konkrečioje srityje veikiantiems subjektams, tam tikros išimtys ar lengvatos kai kuriems subjektams? |
|
14. |
Ar nustatyta skaidri sprendimo priėmimo procedūra? |
|
15. |
Kokia yra teisės akto projekto derinimo, svarstymo, priėmimo eiga? |
|
16. |
Ar vertinamas teisės aktas arba jo projektas buvo vertintas anksčiau? |
|
17. |
Ar prireikus atlikta informacijos paieška ir peržiūra Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos naudojimosi valstybės ar žinybinių registrų, informacinių sistemų, kadastrų, klasifikatorių duomenimis ir kitais valstybės institucijų, įstaigų, įmonių bei kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ar fizinių asmenų duomenų bankais, kitomis duomenų rinkmenomis tvarkos aprašo, patvirtinto STT direktoriaus 2006 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 2-31, 2 priedo 6 punkte korupcijos prevencijos pareigūnams priskirtuose valstybės registruose, kadastruose, klasifikatoriuose ir kituose duomenų bankuose? Jei informacijos paieška atlikta, nurodomi registrai ir (ar) kiti duomenų bankai, taip pat juose rasta apibendrinta informacija. Ar gautoje informacijoje yra duomenų dėl galimų korupcijos rizikos veiksnių? |
|
18. |
Kiti aktualūs klausimai[2]:
|
|
_____________
Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio
vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų
tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo
2 priedas
(Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo išvados forma)
(Dokumento sudarytojo pavadinimas)
(Adresatas) |
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA
DĖL (teisės akto ar jo projekto pavadinimo santrauka)
|
(Data) (Registracijos numeris)
|
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio nuostatomis[3] ____________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________,
(pažymima, ar antikorupcinis vertinimas atliktas savo iniciatyva ar (ir) atsižvelgiant į Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko,
Seimo komiteto, komisijos, frakcijos teikimą, asmens ar įstaigos prašymą) atlikome teisės akto(-ų) ar jo(-ų) projekto(-ų)
___________________________________________________________________________________
(nurodyti tikslų teisės akto ar jo projekto pavadinimą, numerį, prireikus – jo trumpinį)
antikorupcinį vertinimą.
Atliekant teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, nustatyta:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(nurodama, kaip teisės aktas ar jo projektas buvo įvertintas pagal šio Tvarkos aprašo 12 ir 13 punktų nuostatas)
Atlikę teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:
1. _____________________________________________________________________
2. _____________________________________________________________________
3._____________________________________________________________________
Atlikus antikorupcinį vertinimą darytina išvada, kad
__________________________________________________________________________
(nurodyti įvertinto teisės akto ar jo projekto pavadinimą, numerį ar jo trumpinį)
nuostatos ___________________________________________________________________.
(pvz., yra ydingos antikorupciniu požiūriu, sudaro prielaidų piktnaudžiauti, mažina skaidrumą ir pan.)
Prašome per du mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos informuoti STT, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktus pasiūlymus (prašoma teisės akto ar jo projekto rengėjo ir (ar) jo priėmimą inicijavusios valstybės ar savivaldybės institucijos).
(Pareigų pavadinimas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
(Rengėjo nuoroda)
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, Įsakymas
Nr. 2-78, 2014-03-18, paskelbta TAR 2014-03-18, i. k. 2014-03174
„Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2013 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. 2-117 „Dėl Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“
[1] Išnašoje pateikiama:
1) Vertinto teisės akto ar jo projekto nuoroda į TAIS.
2) Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo nuoroda į TAIS.
[2]Pavyzdžiui:
1) Ar neplečiami įgaliojimai vykdyti priežiūrą?
2) Ar nedidinami patekimo į rinką ar veiklos ribojimai?
3) Ar teisės aktas arba jo projektas turės įtakos skirstant ekonominę naudą, ar lems papildomas ūkio subjektų išlaidas?
4) Ar teisės akte arba jo projekte nenustatyta mažiau arba daugiau sprendimų priėmimo procedūrų?
5) Ar detaliai nustatytos kolegialios institucijos sudarymo, veiklos, atnaujinimo, narių skyrimo procedūros?
6) Ar detaliai reguliuojamas atskirų institucijos darbuotojų funkcijų ir užduočių paskirstymas?
7) Ar nustatyta galimybė skųsti sprendimus ir kam?
8) Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą sprendimus dėl leidimų išdavimo, veiklos priežiūros ir sankcijų taikymo priima ta pati institucija ar pareigūnas?
9) Ar nedidinama valstybės tarnautojų interesų konflikto kilimo rizika?
10) Ar nepanaikina įgaliojimus turinčių asmenų tarnybinio kaitumo atestavimas arba kitoks dalykinių arba profesinių žinių tikrinimas?
[3] Antikorupcinio vertinimo tvarka yra nustatyta Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2013 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. 2-117 „Dėl Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo patvirtinimo“.