PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ ĮSTAIGOJE SPRENDIMO FORMOS IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 3 d. Nr. A-980

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą įstaigoje sprendimo formą.

1.2. Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą.

2. P a v e d u Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriaus Socialinių paslaugų poskyriui vykdyti akredituotą socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų, kurioms Panevėžio miesto savivaldybės administracijos sprendimu suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kokybės kontrolę.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                           Tomas Jukna

 


 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. lapkričio 3 d. įsakymu Nr. A-980

 

(Teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą įstaigoje sprendimo forma)

 

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyrius

 

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

SPRENDIMAS

DĖL TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ ĮSTAIGOJE

______Nr. ____

(data)

Panevėžys

(vieta)

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 252 straipsnio 7 dalimi, priimamas sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo įstaigoje

_______________________________________________________________________.

(įstaigos pavadinimas)

nuo ______________ iki _______________                                                     

(data)

 

 

 

 

 

 

 

(pareigų pavadinimas)

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

____________________________________________

(Administracijos darbuotojo vardas, pavardė, tel., el. p.)

part_c9b92427c99247f4bd86436e61163061_end


 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. lapkričio 3 d. įsakymu Nr. A-980

 

 

ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) vykdomas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų (toliau – Įstaiga), veikiančių savivaldybės teritorijoje, atitikties akredituotai socialinei priežiūrai keliamiems norminiams reikalavimams (toliau – atitiktis reikalavimams) vertinimų procedūras, socialinės priežiūros akreditavimo sustabdymo ir naikinimo procedūras, mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų fiksavimo, nustatymo procedūras ir konsultavimo tvarką.

2.    Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), ir kitais teisės aktais.

3.    Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Akreditavimo tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose įstaigų veiklą, susijusią su akredituotos socialinės priežiūros teikimu.

 

II SKYRIUS

ATITIKTIES AKREDITUOTAI SOCIALINEI PRIEŽIŪRAI KELIAMIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMŲ PROCEDŪROS

 

4.    Vertinimo procesas – visuma atliekamų priemonių, kurias sudaro vertinimų planavimas, pranešimų apie planuojamą atlikti vertinimą formavimas ir teikimas, informacijos surinkimas, tikrinimas ir vertinimas, rezultatų pateikimas, rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimo veikla.

5.    Vertinimo metodai – Įstaigos personalo, paslaugų gavėjų grupinės ir individualios apklausos žodžiu ir (ar) raštu, stebėjimas, dokumentų analizė ir kita.

6.    Atsakingas darbuotojas – Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriaus Socialinių paslaugų poskyrio (toliau – Poskyris) atsakingas darbuotojas, kuris vykdydamas priskirtas funkcijas atlieka akredituotos socialinės priežiūros įstaigos kontrolę pagal socialinės priežiūros įstaigos tipą ir paslaugų rūšis.

7. Sprendimas – Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto valstybės tarnautojo sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo, pratęsimo ir panaikinimo (1 priedas).

8. Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimai ir patikrinimai (planiniai) atliekami atsakingo darbuotojo ne rečiau kaip kartą per metus.

9. Atsakingas darbuotojas iki einamųjų metų vasario 1 d. teikia Poskyrio vedėjui sudarytą planą dėl einamųjų metų planuojamų atlikti patikrinimų. Poskyrio vedėjas pagal pateiktą planą suformuoja užduotis DVS „Avilys“.

10. Planinių vertinimų tikslas – įvertinti Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros atitiktį norminiams reikalavimams, įvertinti informaciją apie Įstaigą, suteikti konsultaciją dėl atitikties reikalavimų taikymo.

11. Įstaigų atitikties reikalavimams vertinimas gali būti numatomas pagal prioritetines Įstaigų akredituotos socialinės priežiūros sritis. Prioritetinės Įstaigų priežiūros sritys gali būti išskiriamos pagal įstaigų tipus ir (ar) akredituotos socialinės priežiūros paslaugos rūšį (planiniai vertinimai), taip pat atsižvelgiant į Savivaldybės administracijos praktikoje nustatomus pažeidimus ir (ar) gaunamuose skunduose keliamus klausimus (neplaniniai vertinimai).

12. Apie numatomą vykdyti planinį atitikties reikalavimams vertinimą atsakingas darbuotojas Įstaigos vadovui arba kitam atsakingam asmeniui likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios raštu (toliau – Informacinis pranešimas), kuris siunčiamas el. paštu, praneša, kada bus atliekamas vertinimas vietoje. Informaciniame pranešime nurodomas tikslas, pagrindas, trukmė (preliminari data, iki kurios datos vertinimas turi būti baigtas), kokius dokumentus Įstaiga privalo pateikti, kitą būtiną informaciją.

13. Išimtiniais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas Įstaigos prašymas atidėti planinį atitikties reikalavimams vertinimą. Motyvuotą sprendimą priima Poskyrio vedėjas ir skiria kitą planinio vertinimo datą, Įstaigai išsiunčiamas informacinis pranešimas.

14. Įstaigos planinis atitikties reikalavimams vertinimas neatliekamas, jeigu nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo, dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo.

15. Neplaninis Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimas atliekamas Poskyrio vedėjo iniciatyva, nepranešus numatomai vertinti Įstaigai. Neplaninis Įstaigų vertinimas atliekamas pagal Įstaigos galimų pažeidimų pavojingumą ir kitas objektyvias priežastis. Sprendimas atlikti šį vertinimą priimamas, kai:

15.1. gaunamas kompetentingos institucijos rašytinis prašymas ar pavedimas atlikti Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimą;

15.2. gaunama informacijos ar kilus pagrįstiems įtarimams dėl Įstaigos veiklos, kuri gali neatitikti akredituotai socialinei priežiūrai keliamų norminių atitikties reikalavimų;

15.3. siekiama užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti atitikties reikalavimų pažeidimai;

15.4. gavus anoniminį skundą dėl konkrečios Įstaigos veiksmų ar neveikimo priimamas Poskyrio vedėjo sprendimas atlikti neplaninį vertinimą, vadovaujantis Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir informacijos teikimo Panevėžio miesto savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. A-131(4.1E) „Dėl Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir informacijos teikimo Panevėžio miesto savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

16. Atsakingas darbuotojas prieš pradėdamas Įstaigos planinį arba neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą peržiūri ir analizuoja Savivaldybės administracijos turimą informaciją apie planuojamą vertinti Įstaigą, pagrindinius dokumentus, nustatytus reikalavimus personalui, patalpoms ir kt.

17. Atliekant planinį ir neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą, Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybė vertinama visa reikalavimų apimtimi, jeigu Sprendime dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo nenumatyta kitaip. Šiuo atveju atliekami šie veiksmai:

17.1. Atsakingas darbuotojas, atvykęs į Įstaigą, privalo prisistatyti, paaiškinti atvykimo tikslą, įteikti informacinį pranešimą dėl neplaninio patikrinimo.

17.2. Atsakingas darbuotojas, atlikdamas Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimą, tikrina, ar Įstaigos teikiama akredituota socialinė priežiūra atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus personalo struktūrai, skaičiui, išsilavinimui ir patalpoms. Nustatęs mažareikšmių atitikties reikalavimams pažeidimų, kurie gali būti nedelsiant pašalinti, atsakingas darbuotojas priima sprendimą leisti Įstaigai ištaisyti pažeidimą jo akivaizdoje arba nustato protingą terminą. Nustačius mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų, 2 egzemplioriais užpildomas Tvarkos aprašo 2 priedas „Aktas dėl mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų nustatymo“ (toliau – Mažareikšmių pažeidimų aktas), kurį pasirašo Įstaigos vadovas ar kitas Įstaigos atsakingas asmuo ir atsakingas darbuotojas. Atliekant Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimą, užpildomas Tvarkos aprašo 3 priedas „Įstaigos vertinimo metu pateiktų (nepateiktų) dokumentų sąrašas“ (toliau – Dokumentų sąrašas), kurį atsakingas darbuotojas pasirašo kartu su Įstaigos vadovu arba kitu Įstaigos atsakingu asmeniu. Pildydamas Dokumentų sąrašą atsakingas darbuotojas privalo pildyti jį 2 egzemplioriais, laikydamasis šių reikalavimų:

17.2.1. Dokumentų sąrašo numatytoje grafoje įrašoma, koks konkretus dokumentas pateiktas, nurodomas jo pavadinimas, numeris, data, lapų skaičius ir pan.

17.2.2. Jeigu Įstaigos vadovas ar kitas Įstaigos atsakingas asmuo atsisako pateikti prašomus dokumentus, numatytoje Dokumentų sąrašo grafoje įrašoma „Atsisakė pateikti dokumentus“, taip pat nurodoma atsisakymo priežastis, jei tokia pateikiama.

17.2.3. Jeigu Įstaigos vadovas ar kitas Įstaigos atsakingas asmuo nurodo, kad dokumentų neturi, numatytoje Dokumentų sąrašo grafoje įrašoma „Dokumentų neturi“.

18. Atsakingas darbuotojas turi teisę Įstaigos pateiktus dokumentus analizuoti ir įvertinti savo darbo vietoje.

19. Atsakingas darbuotojas, atlikęs Įstaigos planinį arba neplaninį akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimą, parengia Įstaigos planinį (neplaninį) akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimo aktą (toliau – Vertinimo aktas) (4 priedas) dėl Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo per 20 darbo dienų nuo tikrinimo pradžios. Vertinimo akte nurodoma: Įstaigos, kurioje atliekamas akredituotos socialinės priežiūros atitikties norminiams reikalavimams vertinimas, atliekamo vertinimo teisinis pagrindas, tikslas, vertinimo rūšis (pirminis, antrinis ar tretinis), vertinimo kriterijai, išnagrinėtų dokumentų sąrašas, nustatyti trūkumai (pažeidimai), išvados. Vertinimo akto rengimo terminas gali būti ilgesnis, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktos informacijos sudėtingumą, informacijos iš kitų institucijų surinkimą.

20. Atlikus Įstaigos pirminį vertinimą (toliau – pirminis vertinimas) ir nustačius pažeidimų, Vertinimo akte nurodomas terminas (ne ilgesnis nei 6 mėn.), per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti, jis išsiunčiamas Įstaigai. Vertinimo akto išvadose privalo būti nurodyta veiksmų ir priimtų sprendimų apskundimo tvarka, terminai ir Įstaigos konsultavimosi galimybės.

21. Poskyris, gavęs Įstaigos informaciją apie vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą, įvertina, ar Įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku.

22. Atliekant Įstaigos antrinį vertinimą (toliau – antrinis vertinimas) įvertinama, kaip Įstaiga pašalino pirminio vertinimo metu nustatytus pažeidimus.

23. Apie nustatytus pažeidimus ne vėliau kaip per 14 darbo dienų po atlikto antrinio ir tretinio vertinimo (toliau – tretinis vertinimas) raštu informuojamas Įstaigos steigėjas.

24. Antrinio vertinimo metu nustačius, kad pašalinti visi pažeidimai, atsakingas darbuotojas parengia raštą, išsiunčia jį Įstaigai ir baigia Įstaigos vertinimą.

25. Antrinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams, pažeidimai arba jų dalis nepašalinti, atsakingas darbuotojas rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto valstybės tarnautojo Sprendimo projektą dėl socialinės priežiūros paslaugų akreditacijos Įstaigoje sustabdymo. Sustabdžius akredituotos socialinės priežiūros galiojimą, Įstaigai leidžiama toliau teikti socialinę priežiūrą visą teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo laikotarpį, išskyrus atvejus, kai nustatyti pažeidimai kelia grėsmę socialinių paslaugų gavėjų interesams ir saugumui.

26. Sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo Įstaigai išsiunčiamas per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, nurodant terminą, per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti, sprendimo apskundimo tvarką, terminus ir Įstaigos konsultavimosi galimybes.

27. Poskyris, gavęs Įstaigos informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą (po Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos, įvertina, ar Įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku.

28. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, atsakingas darbuotojas parengia Sprendimo projektą dėl Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo, išsiunčia jį Įstaigai ir baigia socialinės priežiūros įstaigos atitikties reikalavimams vertinimą. Šiuo atveju Sprendimas privalo būti priimtas per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos.

29. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams, pažeidimai arba jų dalis nepašalinti, atsakingas darbuotojas parengia Sprendimo projektą dėl Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo. Šiuo atveju Sprendimas privalo būti priimtas per 3 darbo dienas.

30. Priėmus Sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Sprendimo priėmimo dienos įveda informaciją apie Įstaigai panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

31. Priėmus Sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Poskyris informuoja Įstaigos steigėją.

32. Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimas skiriamas kaip kraštutinė priemonė už nepašalintus pažeidimus.

 

III SKYRIUS

MAŽAREIKŠMIAI TEISĖS AKTŲ REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMAI

 

33. Mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas – teisės aktų reikalavimų pažeidimas, kuriuo padaryta žala konkrečių teisės normų saugomoms vertybėms yra labai nedidelė ir gali būti pašalinta nedelsiant.

34. Mažareikšmius teisės aktų (Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo, Akreditavimo tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų, nustatančių reikalavimus akredituotai socialinei priežiūrai) pažeidimus galima ištaisyti Poskyrio darbuotojų akivaizdoje ar per 5 darbo dienas po atlikto vertinimo.

35. Mažareikšmiai teisės aktų pažeidimai vertinimo metu gali būti nustatomi atliekant Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimą.

36. Nustačius mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus pildomas Mažareikšmių pažeidimų aktas, kuriame nurodomas mažareikšmis pažeidimas, jo pašalinimo terminas. Apie mažareikšmio pažeidimo pašalinimą informuojama el. paštu.

37. Įstaigai per nustatytą terminą pažeidimo nepašalinus, šis pažeidimas netraktuojamas kaip mažareikšmis ir įtraukiamas į Vertinimo aktą kaip pažeidimas. Įstaigai neinformavus Skyriaus el. paštu dėl mažareikšmio pažeidimo pašalinimo, laikoma, kad pažeidimas nepašalintas.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGŲ KONSULTAVIMAS

 

38. Atsakingas darbuotojas teikia Įstaigoms konsultacijas, siekdamas padėti joms laikytis teisės aktų reikalavimų.

39. Konsultacijos teikiamos žodžiu Įstaigos veiklos vietoje, telefonu arba raštu, atsakant į oficialų paklausimą.

40. Atsakingas darbuotojas informuodamas Įstaigą raštu privalo nurodyti visas konsultavimosi galimybes.

41. Atsakingas darbuotojas konsultaciją nedelsdamas gali suteikti žodžiu arba raštu, jeigu klausimas yra aiškiai reglamentuotas teisės aktuose. Kitais atvejais, konsultacija suteikiama el. paštu arba raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Įstaigos kreipimosi dienos.

42. Atsakingas darbuotojas suteikęs konsultaciją sprendžia, ar klausimas gali būti aktualus daugumai Įstaigų, jeigu nusprendžiama, kad klausimas aktualus, organizuoja susitikimą su Įstaigomis šiems klausimams aptarti.

43. Atsakingo darbuotojo, teikiančio konsultacijas telefonu, kontaktiniai duomenys nurodyti Savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Savivaldybės sprendimai, susiję su Tvarkos aprašo reikalavimų vykdymu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________________

 

part_7f9d5fee5bb041aaa75a0e3aa1c3985e_end