LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL REIKALAVIMŲ PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINĖMS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINIŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMO, AKREDITAVIMO IR REGISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. sausio 3 d. Nr. V-3
Vilnius
t v i r t i n u Reikalavimus pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir
sporto ministro 2023 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. V-3
REIKALAVIMAI PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINĖMS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINIŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMO, AKREDITAVIMO IR REGISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimai pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja reikalavimus pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) (toliau – pedagoginiai darbuotojai) kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinėms pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programoms (toliau – nacionalinė programa) (toliau kartu – programos) ir nacionalinių programų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarką.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROGRAMOMS
3. Programose nurodomas programos teikėjas, programos pavadinimas, programos rengėjas (-ai), programos bendraautoris (-iai) (jeigu yra), programos anotacija, programos tikslas, programos uždaviniai, programos turinys, programos rezultatai, įgyjamos (plėtojamos) kompetencijos, jų į(si)vertinimo būdai, programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga ir techninės priemonės, programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas, lektorių darbo patirtis ir kompetencijos, kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams (jeigu nustatyti), programos dalyviai. Programos rengiamos pagal programų struktūros formą, pateiktą Aprašo 1 priede.
4. Programos turi atitikti temų aktualumo, išsamumo, įgyvendinimo nuoseklumo, mokymosi metodų ir veiklų bei jų trukmės dermės su kitomis programų dalimis ir laukiamais rezultatais reikalavimus, pateiktus Aprašo 2 priede.
6. Nacionalinė programa papildomai turi atitikti šiuos reikalavimus:
6.1. nacionalinės programos trukmė ne mažesnė kaip 135 ir ne didesnė kaip 270 valandų, iš kurių ne mažiau kaip 30 ir ne daugiau kaip 50 procentų skiriama praktikai;
7. Pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programa papildomai turi atitikti šiuos reikalavimus:
7.2. pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programa rengiama pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas pedagoginių darbuotojų prioritetines kvalifikacijos tobulinimo sritis arba specifines, švietimo įstaigos ar pedagoginio darbuotojo profesinių kompetencijų tobulinimo poreikius atitinkančias, sritis.
III SKYRIUS
NACIONALINĖS PROGRAMOS VERTINIMAS IR AKREDITAVIMAS
8. Pedagogų rengimo centras, kita aukštoji mokykla ar akredituota kvalifikacijos tobulinimo įstaiga (toliau – nacionalinės programos teikėjas) elektroninėmis ryšio priemonėmis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – ministerija) teikia:
8.1. pasirašytą prašymą vertinti nacionalinę programą, kuriame nurodomas nacionalinės programos teikėjo pavadinimas, adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, nacionalinės programos pavadinimas, institucijos, kuri įgyvendins nacionalinę programą, pavadinimas;
8.2. institucijos, kuri įgyvendins nacionalinę programą, laisvos formos sutikimą ją įgyvendinti (jeigu įgyvendins ne teikėjas);
9. Nacionalinę programą pagal Aprašo 3–6 punktuose nurodytus reikalavimus vertina švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu sudaryta vertinimo komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip septyni nariai (komisijos pirmininkas ir ne mažiau kaip 6 nariai).
10. Vertinimo komisijos nariais gali būti ministerijos, jai pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, mokslo ir studijų institucijų mokslo darbuotojai, dėstytojai, kiti tyrėjai, mokytojai, turintys mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją, ekspertai iš užsienio valstybių, švietimo konsultantai pagal konsultuojamos veiklos sritį, pagalbos mokiniui specialistai, turintys pagalbos mokiniui specialisto eksperto kvalifikacinę kategoriją.
11. Vertinimo komisijos pirmininku arba komisijos nariu (-iais) negali būti asmuo (-ys), kurį (-iuos) su nacionalinės programos rengėju (arba bendraautoriu) sieja artimi giminystės, svainystės, partnerystės ryšiai arba jei kuris nors iš nacionalinės programos rengėjų yra tiesiogiai jam (-iems) pavaldus ar (ir) kontroliuojamas.
12. Jei paaiškėja, kad vertinimo komisijos pirmininkas ar komisijos narys (-iai), susijęs su nacionalinės programos rengėju (arba bendraautoriumi) artimais giminystės, svainystės, partnerystės ryšiais arba jei kuris nors iš nacionalinės programos rengėjų yra tiesiogiai jam (-iems) pavaldus ar (ir) kontroliuojamas, vertinimo komisijos pirmininkas ar komisijos narys (-iai) nedelsdamas apie tai praneša vertinimo komisijai ir turi nusišalinti nuo nacionalinės programos vertinimo.
13. Vertinimo komisijos sudėtis prireikus (komisijos pirmininko ir (ar) komisijos nario nusišalinimo atveju, pasikeitus komisijos nario pareigoms ir kt.) atnaujinama švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu.
14. Nacionalinės programos vertinimas vykdomas laikantis atitikties, objektyvumo, skaidrumo, viešumo ir nešališkumo principų.
15. Vertinimo komisija, nustačiusi, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai, pateikti dokumentai netinkamai įforminti, dokumentuose yra klaidingų ir (ar) netikslių duomenų, taip pat jei kyla neaiškumų dėl nacionalinės programos turinio, turi teisę per 10 darbo dienų nuo prašymo vertinti nacionalinę programą registravimo dienos paprašyti nacionalinės programos teikėjo pateikti papildomus (patikslintus) dokumentus ir (ar) informaciją. Papildomi (patikslinti) dokumentai ir (ar) informacija turi būti pateikti per 10 darbo dienų nuo prašymo juos pateikti gavimo dienos.
16. Vertinimo komisija per 20 darbo dienų nuo visų tinkamai įformintų dokumentų ir visos informacijos, reikalingos sprendimui priimti, pateikimo dienos įvertina nacionalinę programą, parengia išvadas ir rekomendacijas bei pateikia jas švietimo, mokslo ir sporto ministrui. Kai dėl objektyvių priežasčių per 20 darbo dienų sprendimas negali būti priimtas, švietimo, mokslo ir sporto ministras šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Nacionalinės programos teikėjui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama elektroninėmis ryšio priemonėmis ir nurodomos pratęsimo priežastys.
17. Vertinimo komisija, atsižvelgdama į nacionalinės programos vertinimo išvadas, teikia švietimo, mokslo ir sporto ministrui vieną iš šių siūlymų:
18. Vertinimo komisijos siūlymas fiksuojamas vertinimo komisijos posėdžio protokole. Vertinimo komisijos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai vertinimo komisijos narių. Vertinimo komisijos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
19. Nacionalinę programą siūloma akredituoti, jei nacionalinė programa atitinka visus Aprašo 3–6 punktuose nurodytus reikalavimus.
21. Švietimo, mokslo ir sporto ministras, remdamasis vertinimo komisijos siūlymu, per 5 darbo dienas nuo vertinimo komisijos siūlymo gavimo priima sprendimą dėl nacionalinės programos akreditacijos.
22. Ministerija per 3 darbo dienas raštu informuoja nacionalinės programos teikėją apie priimtą sprendimą dėl nacionalinės programos akreditacijos.
IV SKYRIUS
APELIACIJŲ TEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS
24. Nacionalinės programos teikėjas per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie neakredituotą nacionalinę programą gavimo dienos gali pateikti (raštu) apeliaciją ministerijai.
25. Per 5 darbo dienas nuo apeliacijos gavimo dienos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu sudaroma nacionalinės programos akreditacijos apeliacinė komisija (toliau – apeliacinė komisija).
26. Apeliacinės komisijos nariais negali būti asmenys, kurie buvo vertinimo komisijos nariais, vertinusiais nacionalinę programą. Apeliacinės komisijos nariai turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 11 punkte.
27. Apeliacinė komisija nacionalinei programai vertinti gali pasitelkti 1–2 ekspertus, nedalyvavusius pirmą kartą vertinant nacionalinę programą.
28. Į apeliacinės komisijos posėdį gali būti kviečiamas nacionalinės programos teikėjas ir nacionalinę programą vertinę komisijos nariai.
29. Apeliacinė komisija per 20 darbo dienų nuo apeliacijos gavimo dienos išnagrinėja apeliaciją, parengia išvadas ir rekomendacijas bei pateikia jas švietimo, mokslo ir sporto ministrui. Kai dėl objektyvių priežasčių per 20 darbo dienų sprendimas negali būti priimtas, švietimo, mokslo ir sporto ministras šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Nacionalinės programos teikėjui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama elektroninėmis ryšio priemonėmis ir nurodomos pratęsimo priežastys.
30. Apeliacinė komisija, išnagrinėjusi apeliaciją, teikia švietimo, mokslo ir sporto ministrui vieną iš siūlymų:
31. Apeliacinės komisijos siūlymas fiksuojamas apeliacinės komisijos posėdžio protokole. Apeliacinės komisijos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai apeliacinės komisijos narių. Apeliacinės komisijos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
32. Švietimo, mokslo ir sporto ministras, remdamasis apeliacinės komisijos siūlymu, per 5 darbo dienas nuo apeliacinės komisijos siūlymo gavimo priima sprendimą dėl apeliacijos.
33. Ministerija per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl apeliacijos priėmimo raštu informuoja nacionalinės programos teikėją apie priimtą sprendimą dėl apeliacijos.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Programos per 10 darbo dienų nuo jų akreditacijos įsigaliojimo dienos registruojamos Neformaliojo švietimo programų registre, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. V-1217 „Dėl Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registro reorganizavimo ir Neformaliojo švietimo programų registro nuostatų patvirtinimo“. Programas Neformaliojo švietimo programų registre registruoja jos teikėjas.
Reikalavimų pedagoginių darbuotojų
(išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus)
kvalifikacijos tobulinimo programoms ir
nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo
programoms ir nacionalinių kvalifikacijos
tobulinimo programų vertinimo,
akreditavimo ir registravimo tvarkos
aprašo
1 priedas
(Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos ar nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos forma)
______________________________________________________________________________
(Nurodoma: ar teikiama programa yra pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programa, ar teikiama programa yra nacionalinė pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programa)
1. Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos arba nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau kartu – Programa) teikėjas
1.1. Programos teikėjo rekvizitai (pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas, pašto indeksas, telefonas, el. paštas) |
|
2. Programos pavadinimas
|
3. Programos rengėjas (-ai)
|
4. Programos bendraautoris (-iai)
|
5. Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas)
|
6. Programos tikslas
|
7. Programos uždaviniai
|
8. Programos turinys (įgyvendinimo nuoseklumas: temos, užsiėmimų pobūdis (teorija / praktika / savarankiškas darbas), būdai (kontaktinis / nuotolinis / mišrus) ir trukmė)
|
9. Programos rezultatai (įgyjama (plėtojama) kompetencija (-os))
|
10. Įgyjamos (plėtojamos) kompetencijos (-ų) į(si)vertinimo būdai
|
11. Programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga ir techninės priemonės:
11.1. Mokomoji medžiaga
Eil. Nr. |
Temos |
Mokomosios medžiagos pavadinimas
|
Mokomosios medžiagos apimtis |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.2. Techninės priemonės
|
12. Programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas
|
13. Lektorių darbo patirtis ir kompetencijos (pridedamos lektorių darbo patirtį ir kompetenciją patvirtinančių dokumentų kopijos) |
|
|
(pažymėti X) |
Programos teikėjo atstovas (-ai) |
|
Mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai |
|
Švietimo įstaigų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui ar ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
|
Mokslo ir studijų institucijų dėstytojai, mokslininkai ar kiti tyrėjai |
|
Užsienio valstybių dėstytojai, mokslininkai, kiti tyrėjai ar mokytojai |
|
Viešojo administravimo institucijų vadovai, jų pavaduotojai, padalinių vadovai ir specialistai |
|
Jungtinė lektorių grupė |
|
Kiti (nurodyti) |
|
14. Kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams (jeigu nustatyti)
|
15. Dalyviai:
15.1. Pasirengimas programai (praktinės veiklos patirtis ir kompetencija
(-os), kurią (-ias) turi turėti dalyvis)
Kompetencija (-os) |
|
|
Praktinės veiklos patirtis |
|
|
15.2. Programos dalyvių tikslinės grupės |
(Pažymėti X) |
|
Mokytojai, dirbantys pagal bendrojo ugdymo programas (nurodyti dalyką) |
|
|
Mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas |
|
|
Pagalbos mokiniui specialistai |
|
|
Mokytojai, dirbantys pagal profesinio mokymo programas |
|
|
Švietimo įstaigų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
|
|
Programos
teikėjas
_______________ ____________________ ________________
(Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Programos registracijos numeris ir data (pildoma registravus Programą) |
|
Programos akreditacijos terminas (nurodyti datą, iki kada) (pildoma akreditavus Programą) |
|
___________________
Reikalavimų pedagoginių darbuotojų
(išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus)
kvalifikacijos tobulinimo programoms ir
nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo
programoms ir nacionalinių kvalifikacijos
tobulinimo programų vertinimo,
akreditavimo ir registravimo tvarkos
aprašo
2 priedas
REIKALAVIMAI PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINĖMS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS
Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos ir nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau kartu – Programa) sudedamosios dalys |
Reikalavimai Programos sudedamosioms dalims |
Programos anotacija |
Programos esmės atskleidimas, teorinis ir praktinis pagrindimas, pabrėžiant esmines struktūrines dalis, ir reikalingumo, aktualumo ir inovatyvumo pasirinktai tikslinei grupei pagrindimas. |
Programos tikslas |
Formuluotės aiškumas, konkretumas, orientacija į rezultatą, dermė su Programos anotacijoje apibrėžta Programos paskirtimi, ugdomomis kompetencijomis. |
Programos uždaviniai |
Nuoseklumas, aiškumas, tikslingumas, tikslumas, logiškumas, dermė su Programos tikslu, orientavimas į galutinį rezultatą. |
Programos turinys
|
Temų reikalingumas ir aktualumas, įgyvendinimo nuoseklumas, išsamumas, mokymosi metodų ir veiklų bei jų trukmės dermė su kitomis Programos dalimis ir laukiamais rezultatais. Veiklų atitiktis dalyvių pasirengimui ir patirčiai. |
Programos rezultatai (įgyjama (plėtojama) kompetencija (-os)) |
Konkretumas, aiškumas, loginis ryšys su pagrindine Programos idėja ir turiniu, formuluotės kryptingumas į veiklą, kompetencijų raišką praktikoje. |
Programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga |
Tikslingumas, pakankamumas, aiškumas, aktualumas, dermė su kitomis Programos dalimis ir laukiamais rezultatais. Tinkamų užduočių parinkimas dalyvių patobulintoms ar įgytoms kompetencijoms įrodyti. |
Programai vykdyti naudojamos techninės priemonės |
Tikslingumas, pakankamumas, aiškumas, aktualumas ir inovatyvumas. |
Programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas |
Pateiktas literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas atitinka Programos turinį, naudojami aktualūs šaltiniai. |
Kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams |
Lektorių patirties ir kompetencijų aiškus apibrėžtumas, konkretumas, kompetencijų atitiktis Programos turiniui. |
Reikalavimai dalyviams |
Dalyvių poreikių atitiktis Programos tikslingumui, paskirčiai, praktinės veiklos ir kompetencijų, kurias turi turėti dalyvis, pagrįstumas. |
__________________________