LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2014 M. GRUODŽIO 30 D. ĮSAKYMO NR. 1K-499 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. liepos 20 d. Nr. 1K- 247
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu II skyriaus „Specialieji rezultato stebėsenos rodikliai“ rodiklio R.S.378 aprašymą ir jį išdėstau taip:
„R.S.378 |
„Socialinių partnerių organizacijose ar NVO savanoriaujančių dalyvių (vietos bendruomenės nariai) dalis praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose“ |
Procentai |
BIVP – bendruomenės inicijuota vietos plėtra.
BIVP projektas – iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas ir pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, 32–35 straipsniuose nurodytą BIVP iniciatyvą įgyvendinamas projektas, atitinkantis BIVP strategijoje nustatytą veiksmą.
Vietos plėtros strategija – dokumentas, kuriame nustatyti BIVP veiksmai ir kuris įtrauktas į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintą siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą.
Savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus sudarytoje rašytinėje savanoriškos veiklos sutartyje, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje (savanoriškos veiklos pagrindas).
Socialiniai partneriai – BIVP projekto sutartyje nurodyta kaip projekto vykdytojo partneris ir bendrai finansuojamas projekto veiklas įgyvendinusi organizacija.
Nevyriausybinė organizacija (NVO) – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus. Nevyriausybinėmis organizacijomis nelaikomi: 1) juridiniai asmenys, kurių daugiau negu 1/3 dalyvių yra juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis; 2) juridiniai asmenys, kurių dalyviai – juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis, turi daugiau negu 1/3 balsų visuotiniame dalyvių susirinkime; 3) politinės partijos; 4) profesinės sąjungos, darbdavių organizacijos ir jų susivienijimai; 5) organizacijos, kuriose narystė privaloma tam tikros profesijos atstovams; 6) sodininkų bendrijos, daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijos, kiti nekilnojamojo turto bendro valdymo tikslais įsteigti juridiniai asmenys; 7) šeimynos; 8) nuolatinės arbitražo institucijos (šaltinis: Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas).
6 mėnesiai po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos – laikotarpis, kuris trunka iki 6 mėnesių (180 kalendorinių dienų) nuo asmens paskutinio dalyvavimo ESF veiklose pabaigos.
Projekto vykdytojas – BIVP projektą įgyvendinusi organizacija.
ESF veikla – Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamo projekto veikla.
Vietos bendruomenės narys – vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje gyvenantis fizinis asmuo.
Savanoriaujantis dalyvis – savanoriškos veiklos pagrindu BIVP projektų veiklas vykdęs fizinis asmuo, kuris toliau vykdo savanorišką veiklą buvusio projekto vykdytojo ar socialinio partnerio organizacijoje.
BIVP projektų veiklų vykdytojas – savanoriškos veiklos pagrindu BIVP projektų veiklas vykdęs fizinis asmuo.
Duomenys renkami iš tų įgyvendintų projektų, kuriuose buvo savanoriškos veiklos pagrindu įgyvendintos veiklos ir kurie atitinka vieną arba abi šias sąlygas: - projekto vykdytojas yra NVO; - projektas turėjo socialinių partnerių. |
Įvedamasis |
Skaičiuojamas pagal formulę: P / B * 100 proc.
P – savanoriaujančių dalyvių, kurie praėjus 6 mėn. (180 kalendorinių dienų) po BIVP projekto, kuriame buvo įgyvendinamos savanoriškos veiklos, pabaigos toliau vykdo savanorišką veiklą, skaičius.
B – BIVP projektų veiklų vykdytojų (įgyvendintuose projektuose) skaičius.
|
Pirminiai šaltiniai: savanoriškos veiklos pagrindimo dokumentai (pvz., savanoriškos veiklos sutarties kopija ar kt.)
Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014). |
Pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė nustatoma 2020 m. ir 2023 m. pabaigoje surenkant duomenis iš buvusių BIVP projektų, kuriuose buvo įgyvendinamos savanoriškos veiklos. |
Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę apskaičiavimą atliekant duomenų surinkimą ir įvedimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga įgyvendinančioji institucija (VšĮ Europos socialinio fondo agentūra).“ |
2. Pakeičiu III skyrių „Bendrieji produkto stebėsenos rodikliai“:
2.1. Pakeičiu rodiklio P.B.020 aprašymą ir jį išdėstau taip:
„P.B.020 |
„Projektų, kuriuos visiškai arba iš dalies įgyvendino socialiniai partneriai ar NVO, skaičius“ |
Skaičius
|
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją turinčių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.
BIVP – bendruomenės inicijuota vietos plėtra.
BIVP projektas – iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas ir pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, 32–35 straipsniuose nurodytą BIVP iniciatyvą įgyvendinamas projektas, atitinkantis BIVP strategijoje nustatytą veiksmą.
Vietos plėtros strategija – dokumentas, kuriame nustatyti BIVP veiksmai ir kuris įtrauktas į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintą siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą.
Nevyriausybinė organizacija (NVO) – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus. Nevyriausybinėmis organizacijomis nelaikomi: 1) juridiniai asmenys, kurių daugiau negu 1/3 dalyvių yra juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis; 2) juridiniai asmenys, kurių dalyviai – juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis, turi daugiau negu 1/3 balsų visuotiniame dalyvių susirinkime; 3) politinės partijos; 4) profesinės sąjungos, darbdavių organizacijos ir jų susivienijimai; 5) organizacijos, kuriose narystė privaloma tam tikros profesijos atstovams; 6) sodininkų bendrijos, daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijos, kiti nekilnojamojo turto bendro valdymo tikslais įsteigti juridiniai asmenys; 7) šeimynos; 8) nuolatinės arbitražo institucijos (šaltinis: Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas).
Projekto vykdytojas – BIVP projektą įgyvendinusi organizacija.
Socialiniai partneriai – BIVP projekto sutartyje nurodyta kaip projekto vykdytojo partneris ir bendrai finansuojamas projekto veiklas įgyvendinusi organizacija.
Projektas laikomas visiškai įgyvendinamu, kai projekto vykdytoja yra NVO. Projektas laikomas iš dalies įgyvendinamu, kai projektas įgyvendinamas ir socialinių partnerių. |
Įvedamasis |
Skaičiuojamas projekto sutarties sudarymo metu sumuojant projektus, kurie atitinka vieną arba abi šias sąlygas: - projekto vykdytojas yra NVO; - projektas turi socialinių partnerių.
|
Pirminiai šaltiniai: projekto sutartis (informacija apie BIVP projekto sutartyje nurodytus projekto partnerius (socialinius partnerius) ir (arba) projekto vykdytoją NVO).
Antriniai šaltiniai: 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014): sutartis.
|
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai įgyvendinančioji institucija, remdamasi projekto sutartyje nurodyta informacija apie projekto vykdytoją NVO ir (arba) socialinius partnerius, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemyje (SFMIS2014) sutartyje pažymi, kad projektas priskiriamas šiam stebėsenos rodikliui.
|
Už duomenų apie projekto priskyrimą šiam stebėsenos rodikliui registravimą SFMIS2014 yra atsakinga įgyvendinančioji institucija (VšĮ Europos socialinio fondo agentūra).
“
|
2.2. Pakeičiu rodiklio P.B.021 aprašymą ir jį išdėstau taip:
„P.B.021 |
„Projektų, skirtų tvariam moterų dalyvavimui ir pažangai darbo rinkoje, skaičius“ |
Skaičius |
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją turinčių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.
Projektas, skirtas tvariam moterų dalyvavimui ir pažangai darbo rinkoje, – Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamas projektas, kuris siekia padidinti tvarų moterų dalyvavimą ir pažangą darbo rinkoje ir tuo būdu kovoti su didėjančiu moterų skurdu, sumažinti segregaciją pagal lytis ir kovoti su lyčių stereotipais darbo rinkoje ir švietimo ir mokymo srityje, skatinti visų asmenų galimybes suderinti darbinį ir asmeninį gyvenimą bei vyrų ir moterų vienodą pasidalijimą atsakomybe už priežiūrą (šaltinis: 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1304/2013 dėl Europos socialinio fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamento (EB) Nr. 1081/2006 7 straipsnis).
Projektas laikomas skirtu tvariam moterų dalyvavimui ir pažangai darbo rinkoje, jei projekto sutarties 8 dalyje „Projekto atitiktis horizontaliesiems principams“ projekto vykdytojas pažymi, kad projekto įgyvendinimo metu bus aktyviai prisidedama prie horizontaliojo principo „Moterų ir vyrų lygybė ir (arba) nediskriminavimas“ įgyvendinimo.
Aktyvia veikla laikoma, kai projektu aktyviai prisidedama prie horizontaliojo principo įgyvendinimo ir kai projekto veiklų tikslas yra tvarus moterų dalyvavimas ir pažanga darbo rinkoje. Veiklos gali būti įvairios ir priklausyti nuo projekto pobūdžio, pavyzdžiui, rengiami mokymai, programos ir metodinė medžiaga, informuojama visuomenė ir pan. |
Įvedamasis |
Sumuojami projektai, skirti tvariam moterų dalyvavimui ir pažangai darbo rinkoje (projektų skaičius).
|
Pirminiai šaltiniai: projekto sutartis (8 dalis „Projekto atitiktis horizontaliesiems principams“).
Antriniai šaltiniai: 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014): sutartis. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto sutarties sudarymo metu įgyvendinančioji institucija, remdamasi projekto sutarties 8 dalyje „Projekto atitiktis horizontaliesiems principams“ projekto vykdytojo nurodyta informacija apie projekto aktyvią veiklą prisidedant prie horizontaliojo principo „Moterų ir vyrų lygybė ir (arba) nediskriminavimas“ įgyvendinimo bei aktyvią veiklą prisidedant prie tvaraus moterų dalyvavimo ir pažangos darbo rinkoje, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemyje (SFMIS2014) sutartyje pažymi, kad projektas priskiriamas šiam stebėsenos rodikliui. |
Už duomenų apie projekto priskyrimą šiam stebėsenos rodikliui registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga įgyvendinančioji institucija (VšĮ Europos socialinio fondo agentūra).“ |
2.3. Pakeičiu rodiklio P.B.208 aprašymą ir jį išdėstau taip:
„P.B.208 |
„Investicijas gavusiose įmonėse naujai sukurtos ilgalaikės darbo vietos“ |
Visos darbo dienos ekviva-lentai |
Darbo vieta – investicijų gavusios įmonės veiklai vykdyti naujai sukurta darbo vieta.
Neįskaičiuojamos vien tik projekto veikloms vykdyti naujai sukurtos darbo vietos.
Darbo vietos turi būti užimtos (neužimtos darbo vietos nėra skaičiuojamos).
Ilgalaikė darbo vieta – darbo vieta, sukurta neterminuotam laikui.
Visos darbo dienos ekvivalentai – darbo vietos gali būti visos darbo dienos, ne visos darbo dienos arba sezoninės. Sezoninės ir ne visos darbo dienos darbo vietos turi būti konvertuojamos į visos darbo dienos ekvivalentus.
Įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
Investicijų gavusi įmonė – įmonė, gavusi bet kokios formos paramą iš Europos regioninės plėtros fondo (neatsižvelgiant į tai, ar tai yra valstybės pagalba). |
Įvedamasis |
Skaičiuojamas remiantis nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N. 804 „Investicijas gavusiose įmonėse naujai sukurtos ilgalaikės darbo vietos“ pasiekimais. Sutartyse planuojama pasiekti stebėsenos rodiklio reikšmė imama iš nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N. 804 „Investicijas gavusiose įmonėse naujai sukurtos ilgalaikės darbo vietos“. |
Pirminiai šaltiniai: įmonės etatų sąrašai, darbo sutarčių pažymos, įsakymai dėl darbuotojų paskyrimo projektui ir kiti dokumentai, kuriais patvirtinamas investicijų gavusiose įmonėse dirbančių darbuotojų skaičius (visos darbo dienos ekvivalentais).
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai pateikiami įmonės etatų sąrašai, darbo sutarčių pažymos, įsakymai dėl darbuotojų paskyrimo ir kiti dokumentai, kuriais patvirtinama projekto veiklų įgyvendinimo metu ir (arba) per vienus metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė. |
Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę gavimą ir registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija.“ |
3. Pakeičiu IV skyriaus „Specialieji produkto stebėsenos rodikliai“ rodiklio P.S.330 aprašymą ir jį išdėstau taip:
„P.S.330 |
„Sukurti arba pagerinti maisto ar virtuvės atliekų apdorojimo pajėgumai“ |
Tonos per metus |
Sukurti ir (arba) pagerinti maisto ar virtuvės atliekų apdorojimo pajėgumai – iš gyventojų surenkamoms maisto ar virtuvės atliekoms apdoroti pastatytų ar pritaikytų esamų įrenginių metinis našumas.
Maisto ar virtuvės atliekos – buitinės (buityje susidarančios) biologiškai skaidžios atliekos, kurias sudaro visas išmetamas maistas, maisto ruošimo atliekos.
Atliekų apdorojimas – atliekų pradinis apdorojimas ir (arba) perdirbimas: - atliekų pradinis apdorojimas – fizikiniai, terminiai, cheminiai ar biologiniai procesai, įskaitant rūšiavimą, kurių metu pakeičiamos atliekų savybės tam, kad sumažėtų jų tūris ar pavojingumas, supaprastėtų ir pagerėtų atliekų naudojimas (šaltinis: Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymas); - atliekų perdirbimas – organinių medžiagų perdirbimas, įskaitant kompostavimą arba biodujų gamybą ir likutinio substrato kompostavimą (šaltinis: Atliekų tvarkymo įstatymas, Atliekų tvarkymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl Atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“).
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Skaičiuojami projekto įgyvendinimo metu įrengtų ar turimų (kai projekto metu neįsigyjama naujų pradinio apdorojimo įrenginių) maisto ar virtuvės atliekų pradinio apdorojimo įrenginių pajėgumai tonomis per metus pagal formulę: P=T*H*D*K, kur:
P – sukurti arba pagerinti maisto ar virtuvės atliekų apdorojimo pajėgumai.
T – atliekų pradinio apdorojimo technologinio proceso įrangos (toliau – įranga) valandinis našumas pagal techninę specifikaciją tonomis per valandą.
H – įrangos darbo valandų skaičius per dieną.
D – įrangos darbo dienų skaičius per metus.
K – maisto ar virtuvės atliekų dalis pradinio apdorojimo atliekų sraute, įvertinta investicijų projekte ir nustatyta projekto sutartyje.
|
Pirminiai šaltiniai: perdavimo–priėmimo aktai arba statybos užbaigimo patvirtinimo dokumentai.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.
|
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje pasirašomi perdavimo–priėmimo aktai arba statybos užbaigimo patvirtinimo dokumentai.
|
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“ |