LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. V-153 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. liepos 10 d. Nr. V-756

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,

pakeičiu 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės                        Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo patvirtinimo“, 2 priedą:

1.  Pakeičiu 2.6.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.6.7. Rodiklių skaičiavimo metodika paskelbta Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos interneto svetainėje adresu https://smsm.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/Pprogramos20200519/priemones_/“.

2.  Pakeičiu 2.7.21 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.7.21. Aprašo 2.7.18–2.7.20 papunkčiuose nurodytų rodiklių skaičiavimo metodika paskelbta Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos interneto svetainėje adresu https://smsm.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/Pprogramos20200519/priemones_/“.

3.   Papildau 2.14 papunkčiu:

2.14. Projekto vykdytojas ir partneriai gali neprašyti projekto dalyvio pildyti dalyvio apklausos anketos (arba jos dalies), jei turi prieigą prie viešuose registruose, valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose esančios informacijos apie projekto dalyvius arba turi informaciją apie projekto dalyvius (ir gali patikros vietoje metu pagrįsti projekto dalyvio ar teisėto jo atstovo pateiktos informacijos teisingumą).“

4.   Pakeičiu 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2.  Tinkamos projektų tikslinės grupės pagal Aprašo 2.7.1 papunktį vykdomas veiklas yra bendrojo ugdymo mokyklų pedagoginiai darbuotojai, mokytojų padėjėjai, laborantai, mokiniai, kiti mokyklų bendruomenės atstovai, savivaldybių administracijose už STEAM, lyderystės, įtraukties ir kultūrinio ugdymo sritis atsakingi koordinatoriai.“

5.   Pakeičiu 13.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.2. Pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų rūšys yra šios:

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Tinkama finansuoti.

Papildomi reikalavimai:

1. būtina pagrįsti infrastruktūros poreikį;

2. būtina aptarti turimą infrastruktūrą ir jos panaudojimo galimybes;

3. projekte dalyvaujančių mokyklų turima ar joje numatoma kurti infrastruktūra turi būti prieinama naudotis kitoms savivaldybės (jungtinių pažangos planų atveju ir savivaldybės partnerės) teritorijoje esančioms mokykloms.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkama finansuoti.

Papildomi reikalavimai:

1. būtina pagrįsti infrastruktūros atnaujinimo poreikį;

2. būtina aptarti turimą infrastruktūrą ir jos panaudojimo galimybes;

3. projekte dalyvaujančių mokyklų turima ar joje numatoma atnaujinti infrastruktūra turi būti prieinama naudotis kitoms savivaldybės (jungtinių pažangos planų atveju ir savivaldybės partnerės) teritorijoje esančioms mokykloms;

4. kuriama arba atnaujinama infrastruktūra turi atitikti Priemonės 3 priede nurodytus reikalavimus.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

Papildomi reikalavimai:

1. būtina pagrįsti planuojamos įsigyti įrangos bei priemonių sąsają su bent viena iš Aprašo 2.7.1.3 papunktyje nurodytų veiklos tobulinimo sričių;

2. gali būti perkama tik nauja įranga;

3. jei planuojama įsigyti programinę įrangą arba skaitmenines mokymosi priemones (jei jos nefinansuojamos valstybės biudžeto lėšomis), galima įsigyti papildomą pagrįstą jų kiekį, būtiną užtikrinti atnaujintos infrastruktūros prieinamumą naudotis ir kitoms savivaldybės (jungtinių pažangos planų atveju – ir savivaldybės partnerės) teritorijoje esančioms mokykloms, t. y. kai kitų mokyklų mokiniams norint pasinaudoti TŪM mokyklų infrastruktūra, yra būtina vardinė vartotojo licencija (pvz., darbas naujoje STEAM laboratorijoje, kuriam reikalingas asmeninis prisijungimas prie mokymosi aplinkos);

4. jei planuojama įsigyti mokyklinius autobusus, būtina pagrįsti planuojamų įsigyti mokyklinių autobusų poreikį ir sąsają su projekte dalyvaujančių mokyklų turimų išteklių prieinamumo kitoms savivaldybės (jungtinių pažangos planų atveju – ir savivaldybės partnerės) teritorijoje esančioms mokykloms užtikrinimu;

5. perkami mokykliniai autobusai turi būti pritaikyti specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams vežioti ir atitikti Priemonės 3 priede nurodytus reikalavimus.

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

Papildomi reikalavimai:

1. kompetencijų tobulinimas negali būti vykdomas pagal formaliojo švietimo programas;

2. kompetencijos tobulinimo kryptys turi atitikti Aprašo 2.7.1.3 papunktyje nurodytas mokyklų veiklos tobulinimo sritis; 

3. galima numatyti tik į mokyklos praktikos tobulinimą nukreiptus mokymus, kuriuose turi dalyvauti mokyklos bendruomenė (taikoma tik Aprašo 2.7.1.2 papunktyje nurodytai veiklai);

4. kompetencijų tobulinimo veiklose, edukaciniuose renginiuose ir ugdymo veiklose gali dalyvauti ir kitų savivaldybės (jungtinių pažangos planų atveju – ir savivaldybės partnerės) mokyklų pedagoginiai darbuotojai, mokytojų padėjėjai, laborantai, mokiniai, mokyklų bendruomenės atstovai, savivaldybių administracijose už STEAM, lyderystės, įtraukties ir kultūrinio ugdymo sritis atsakingi koordinatoriai;

5.  projekto vykdytojo organizuojamuose mokymuose bei renginiuose, taip pat partnerių organizuojamuose pasidalijimo patirtimi renginiuose gali dalyvauti tikslinė grupė, numatyta Aprašo 4.2 papunktyje;

6. pedagogų skaitmeninių įgūdžių, susijusių su konkrečios įsigyjamos programinės įrangos įsigijimu, tobulinimas (tik jei nėra finansuojamas iš kitų finansavimo šaltinių);

7. darbo užmokestis turi atitikti PAFT 301 punkto reikalavimus ir yra tinkamas tik ta apimtimi, kuria apmokamas projekto veiklų vykdymas;

8. darbo užmokestis darbuotojams, kurių pareigybės yra įtrauktos į Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2003 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. ĮSAK-1407 „Dėl Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąrašo patvirtinimo“, arba į Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6 punktą, yra tinkamas tik pirmaisiais konkrečios veiklos įgyvendinimo mokslo metais savivaldybėje ir tik tuo atveju, jei juos numatoma įdarbinti naujoms ugdymo veikloms vykdyti ir jų darbo užmokestis nėra finansuojamas iš kitų finansavimo šaltinių.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkama finansuoti:

1. privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės pagal PAFT 8 skyriaus 1 skirsnio papunkčius. Išlaidos aptartos Aprašo 10.3–10.6 papunkčiuose;

2. papildomos projekto įgyvendinimo plane numatytos projekto veiklų sklaidos ir viešinimo priemonės (tinka tik ESFA).

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Išlaidos aptartos Aprašo 10.1 ir 10.2 papunkčiuose.

Pastabos:

1. Kompetencijų tobulinimas suprantamas taip, kaip tai apibrėžtas Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2007 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. ISAK-556 „Dėl Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo nuostatų patvirtinimo“.

2. Edukaciniai renginiai suprantami kaip vienkartinė veikla, skirta tinklaveikai, naujoms žinioms įgyti arba pasidalinti.

3.  Ugdymo veikla suprantama kaip formaliojo ir neformaliojo ugdymo turiniui įgyvendinti skirta trumpalaikė arba ilgalaikė veikla, skirta mokiniams, jų kompetencijoms stiprinti.“

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                  Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros 2024 m. birželio 6 d. raštu

Nr. 2024/2-6623