Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2017 METŲ VEIKLOS PRIORITETŲ
2016 m. spalio 12 d. Nr. 1003
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 3 punktu ir įgyvendindama Strateginio planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, 38 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 1003
LIETUVOS rESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2017 METŲ VEIKLOS PRIORITETAI
Socialiai orientuotos rinkos ekonomikos stiprinimas ir kryptingas ekonomikos skatinimas yra svarbiausias šešioliktosios Vyriausybės prioritetas, kuriam per visą kadenciją skiriamas ypatingas dėmesys. Nuoseklios pastangos davė apčiuopiamų rezultatų – ekonomika, nepaisant stiprių išorės sukrėtimų, plėtojama stabiliai, ypač sparčiai auga investicijos, kuriamos naujos darbo vietos, didėja vidutinis darbo užmokestis ir mažėja nedarbas. Svarbu, kad visuomenė sutaria dėl pagrindinių darbų ir jiems pritaria. Gerą darbų įvertinimą atspindi išaugęs visuomenės pasitikėjimas valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, gerėjantys tarptautiniai šalies konkurencingumo ir verslo sąlygų reitingai.
2017 metais bus tęsiami pradėti darbai ir toliau kryptingai investuojama į šalies konkurencingumo didinimą, ypatingas dėmesys skiriamas tvariai šalies regionų plėtrai. Tolygi regionų plėtra padeda spręsti daug socialinių ir ekonominių problemų už didžiųjų Lietuvos miestų ribų, todėl regionų plėtros klausimai nepalikti savieigai. Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas ir toliau yra viena iš svarbiausių prioritetinių krypčių tiek nacionaliniu, tiek regioniniu lygiais. Lietuva jau tapo informacinių technologijų paslaugų regioniniu centru, tarptautinės kompanijos sparčiai kuria į aukštą pridėtinę vertę orientuotas darbo vietas, pagal investicijų mastą gerokai lenkiamos Vidurio ir Rytų Europos šalys. Tačiau neketinama sustoti ir ieškoma galimybių, kaip dar labiau pagerinti investicinę aplinką, sumažinti biurokratinius suvaržymus, trukdančius pradėti ir plėtoti verslą. Sėkmingą Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) politiką rodo ir intensyvėjantys eksporto srautai, nepaisant nepalankių išorės veiksnių. Verslininkams persiorientuoti dėl Rusijos embargo padėjo atvertos naujos eksporto rinkos. 2017 metais pratęsus darbus, ypač daug dėmesio bus skiriama prioritetinėms eksporto rinkoms, kurias Vyriausybė išskyrė kartu su verslo bendruomene. Kryptingai bus dirbama padedant šalies verslininkams ieškoti naujų verslo partnerių.
Inovacijos suprantamos kaip vienas iš pagrindinių šalies konkurencingumo didinimo variklių, jos užtikrina ilgalaikę pažangą. Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra tapo pagrindiniu prioritetu kuriant į aukštą pridėtinę vertę orientuotą ekonomiką, todėl šiai sričiai skiriama daug dėmesio ir joje telkiamos investicijos. Inovacijoms atsirasti reikia tinkamos technologinės aplinkos ir palankaus visuomenės požiūrio. Svarbiausi veiksniai – šalies talentų ugdymas ir kūrybinio potencialo panaudojimas, todėl kaip prioritetas išskiriama rinkos poreikius atitinkančių žmogiškųjų išteklių plėtra. Lietuvos švietimo sistema turi būti moderni ir ugdyti asmenis, kurie gebėtų lengvai prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių ir į ją integruotis. Tuo pat metu puoselėjamos socialiai atsakingos ekonomikos vertybės ir imamasi priemonių mažiausias pajamas gaunančių žmonių gerovei didinti. Socialinės atskirties mažinimas bus prioritetinė kryptis ir 2017 metais – ypač bus rūpinamasi, kad socialines išmokas gautų tie, kuriems jų labiausiai reikia, bus spartinama individualius asmenų poreikius atitinkančių paslaugų plėtra.
Siekiant gerinti viešojo sektoriaus paslaugų kokybę, 2017 metais bus didinamas viešojo sektoriaus efektyvumas švietimo, aukštojo mokslo ir sveikatos apsaugos srityse. Numatoma įgyvendinti net 2 sistemines švietimo ir aukštojo mokslo pertvarkas – optimizuoti mokyklų tinklą ir tęsti universitetų konsolidavimo procesą. Inicijuojami pokyčiai yra būtini, nes keičiantis šalies demografinėms charakteristikoms gerokai mažėja mokinių skaičius, prastėja švietimo ir aukštojo mokslo paslaugų kokybė. Esamos situacijos įšaldymas ne tik trukdytų spręsti šiandienos problemas, bet ir keltų riziką visos šalies gerovei ateityje. Sveikatos apsaugos sistemoje taip pat bus vykdoma tolesnė ligoninių tinklo pertvarka, atsisakoma neefektyviai teikiamų paslaugų, o sutaupytas lėšas numatoma skirti visuomenei aktualių paslaugų plėtrai.
2017 metais planuojama tęsti pradėtus viešojo sektoriaus efektyvinimo darbus. Viešojo valdymo institucijose turėtų įsivyrauti supratimas, kad reikia nuolat tobulinti veiklą ir ieškoti efektyvumo rezervų – atsisakyti nebeaktualių paslaugų ar perteklinių funkcijų, kurios neduoda aiškaus rezultato. Bus tęsiama valstybės turto valdymo reforma ir keliami ambicingi tikslai toliau mažinti turto valdymo išlaidas. Be to, bus inicijuojami viešųjų finansų valdymo sistemos pokyčiai, kad viešieji finansai būtų skiriami didžiausią vertę kuriančioms sritims.
Pastarųjų metų geopolitinė įtampa rodo, kaip svarbu puoselėti demokratines vertybes Rytų Europos valstybėse, padedant joms eiti euroatlantinės integracijos keliu. Rytų partnerystės stiprinimas yra akivaizdus Lietuvos užsienio politikos prioritetas, kurį įgyvendinant ne tik teikiama visapusiška parama Rytų partnerėms, bet ir aktyviai veikiama Europos Sąjungos institucijose, pasisakant už ambicingą ekonominę ir politinę šių šalių integraciją. Stojimas į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizaciją (toliau – EBPO) – tai istorinės svarbos žingsnis siekiant įsitvirtinti labiausiai ekonomiškai išsivysčiusių pasaulio šalių gretose. Narystė šioje organizacijoje turės didžiulį poveikį visos šalies socialinių ir ekonominių procesų raidai, taip pat Lietuvos pripažinimui tarptautiniu lygiu. Todėl ir kitais metais ypatingas dėmesys bus skiriamas sklandžiam derybų dėl Lietuvos narystės EBPO procesui, institucijos ir partneriai bus telkiami imtis būtinų permainų.
Nacionalinis saugumas išskiriamas kaip atskiras prioritetas, pabrėžiant jo stiprinimo svarbą. Nacionalinis saugumas suvokiamas kaip kompleksinis reiškinys, kuriam įtakos turi ne tik gynybos pajėgumai ir Europos Sąjungos išorės sienų apsauga nuo išorinių veiksnių, bet kartu ir energetinis, kibernetinis ir informacinis saugumas, visuomenės pilietiškumo ugdymas ir kita. Nacionalinis saugumas yra visos šalies strateginis klausimas, todėl bus siekiama plataus visuomenės sutarimo, kaip jį visapusiškai stiprinti, taip pat reikės stipraus koordinavimo Vyriausybės lygiu ir sutelktų įvairių institucijų pastangų.
I. ŠALIES KONKURENCINGUMO DIDINIMAS
1.1. Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas ir ekonominės infrastruktūros plėtra, šalies regionų netolygumų mažinimas.
II. VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS IR VIEŠOJO SEKTORIAUS EFEKTYVUMO DIDINIMAS
2.2. Švietimo ir studijų kokybės gerinimas, rinkos poreikius atitinkančių žmogiškųjų išteklių plėtra.
2.4. Viešųjų finansų valdymo sistemos tobulinimas, valstybės turto valdymo efektyvumo didinimas ir mokesčių surinkimo gerinimas.
III. EUROPOS SĄJUNGOS IR UŽSIENIO POLITIKOS, NACIONALINIO SAUGUMO STIPRINIMAS
3.1. Europos Sąjungos ir NATO vaidmens stiprinimas, glaudesnė sąveika su šių organizacijų valstybėmis narėmis ir kaimyninėmis valstybėmis, Europos Sąjungos Rytų partnerystės politikos įgyvendinimas.
3.2. Šalies gynybos pajėgumų stiprinimas ir parama NATO sąjungininkų pajėgoms, dislokuotoms Lietuvoje.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 1003
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2017 METŲ VEIKLOS PRIORITETŲ ĮGYVENDINIMO PAŽANGOS LENTELĖ
01 |
Prioritetas – ŠALIES KONKURENCINGUMO DIDINIMAS |
||
Prioritetinės kryptys, svarbiausi darbai ir vertinimo kriterijai |
|||
01-01 |
Prioritetinė kryptis |
||
Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas ir ekonominės infrastruktūros plėtra, šalies regionų netolygumų mažinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
01-01-01 |
Atlikti Lietuvos Respublikos valstybės teritorijos esamos būklės įvertinimą, siekiant parengti pagrįstus Lietuvos Respublikos valstybės teritorijos bendrojo plano sprendinius |
IV |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Aplinkos ministerija) |
01-01-02 |
Sukurti investicijų į regionus skatinimo atstovų tinklą, kurio pagrindinės funkcijos būtų pritraukti naujus ir plėtros investicijų projektus į Lietuvos regionus, teikti pagalbą regionų savivaldybėms pristatant investavimo galimybes potencialiems investuotojams, teikti paramą naujiems ir esamiems užsienio investuotojams įgyvendinant investicijų projektus regionuose |
II |
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija) |
01-01-03 |
Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) ne mažiau kaip 2 pasiūlymus dėl naujų paskatų tiesioginėms užsienio investicijoms pritraukti |
III |
Ūkio ministerija |
01-01-04 |
Naudojant naujausius prieinamus statistinius duomenis, atnaujinti žmogiškųjų išteklių vidutinės trukmės prognozes |
III |
Ūkio ministerija |
01-01-05 |
Parengti žmogiškųjų išteklių plėtros ir investicijų politikos formavimui aktualius žmogiškųjų išteklių stebėsenos rodiklius ir jų aprašus |
III |
Ūkio ministerija |
01-01-06 |
Atlikti ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų informacinės sistemos (PAIIS), dėl kurios sumažės administracinė našta verslui ir padidės priežiūros institucijų veiklos efektyvumas, programavimo darbus |
IV |
Ūkio ministerija |
01-01-07 |
Įgyvendinti projektus, skirtus pasirengti Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimui užsienyje, orientuotus į Lietuvos žinomumo ir patrauklumo didinimą ir pristatančius Lietuvą kaip ekonominei veiklai patrauklią šalį |
IV |
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija (toliau – Užsienio reikalų ministerija) |
01-01-08 |
Plėtoti Rytų–Vakarų transporto koridoriaus (IXB koridoriaus) infrastruktūros pajėgumus: vykdyti geležinkelio ruožo Kaišiadorys–Radviliškis ir Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimo darbus; tiesti antruosius kelius labiausiai eismą ribojančiuose vienkeliuose geležinkelio ruožuose Telšiai–Lieplaukė ir Pušynas–Paneriai |
IV |
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) |
01-01-9 |
Modernizuoti transeuropinio tinklo kelią E67 („Via Baltica“) – rekonstruoti kelio A17 Panevėžio aplinkkelio (E67) ruožą nuo 0,00 iki 10,53 km ir kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (E67) ruožą nuo 35,40 iki 45,15 km |
I–IV |
Susisiekimo ministerija |
01-01-10 |
Siekiant sudaryti palankias sąlygas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įmonių veiklos plėtrai ir investicijoms, pritraukti keleivių ir krovinių srautus, parengti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą |
IV |
Susisiekimo ministerija |
01-01-11 |
Užbaigti mažos apimties suskystintų gamtinių dujų paskirstymo stoties projektą |
IV |
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Energetikos ministerija) |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-01-01-01 |
Sukauptų tiesioginių užsienio investicijų pokytis, palyginti su praėjusiais metais, procentais (2015 m. faktinė reikšmė – 3,1) |
5 |
Ūkio ministerija |
R-01-01-02 |
Ūkio subjektai, teigiamai vertinantys priežiūros institucijų veiklą (visų apklaustų ūkio subjektų dalis, procentais) (2015 m. faktinė reikšmė – 70) |
70 |
Ūkio ministerija |
R-01-01-03 |
Viešųjų ir administracinių paslaugų, teikiamų elektroniniu būdu, dalis, ne mažiau kaip, procentais (2016 m. siektina reikšmė – 15) |
25 |
Susisiekimo ministerija |
R-01-01-04 |
Krovinių krova Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, mln. tonų (2015 m. – 38,4) |
39,5 |
Susisiekimo ministerija |
01-02 |
Prioritetinė kryptis |
||
Eksporto skatinimas ir ekonominės diplomatijos stiprinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
01-02-01 |
Sustiprinti ir išplėsti vieno langelio principu veikiančią kokybiškos informacijos teikimo eksportuotojams sistemą (vienoje erdvėje pateikiama rinkų, galimybių, projektų analizė, aktualių finansavimo šaltinių, renginių, atstovybių teikiama informacija) |
IV |
Ūkio ministerija |
01-02-02 |
Siekiant palengvinti patekimą į tikslines rinkas, parengti komunikacines priemones, kuriose būtų akcentuojami esminiai Lietuvos eksporto privalumai ir statistinė informacija pagal ūkio šakų sektorius |
III |
Ūkio ministerija |
01-02-03 |
Optimizuoti ekonominio atstovavimo užsienyje tinklą |
III |
Užsienio reikalų ministerija, Ūkio ministerija, ministerijos |
01-02-04 |
Nustatyti individualias metines ekonominės veiklos užduotis Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms ir koordinuoti jų įgyvendinimą |
I (užduočių nustatymas), |
Užsienio reikalų ministerija, Ūkio ministerija |
01-02-05 |
Tinkamai realizuoti Lietuvos ekonominius ir prekybinius interesus Europos Sąjungos derybose dėl prekybos ir investicijų susitarimų su trečiosiomis šalimis, pristatyti derybų eigą ir rezultatus Vyriausybei, visuomenei, Lietuvos verslo asociacijoms |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija |
01-02-06 |
Skatinti įmones ieškoti naujų užsienio rinkų organizuojant jų dalyvavimą parodose, verslo misijose ir kituose eksporto plėtros renginiuose, derėtis siekiant leidimų eksportuoti gyvūninį maistą į Braziliją, Indoneziją, Pietų Afrikos Respubliką, Alžyrą ir kitas šalis |
I–IV |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Žemės ūkio ministerija) |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-01-02-01 |
Lietuviškos kilmės prekių eksporto (išskyrus energetinius produktus) pokytis, palyginti su praėjusiais metais, procentais (2015 m. faktinė reikšmė – 3,2) |
5,7 |
Ūkio ministerija |
R-01-02-02 |
Prekių ir paslaugų eksporto į tikslines rinkas pokytis, palyginti su praėjusiais metais, procentais (2015 m. faktinė reikšmė – 3,5) |
5 |
Ūkio ministerija |
R-01-02-03 |
Žemės ūkio ir maisto produktų eksporto pokytis, palyginti su praėjusiais metais, procentais (2015 m. faktinė reikšmė sumažėjo – 4) |
7,8 |
Žemės ūkio ministerija |
01-03 |
Prioritetinė kryptis |
||
Inovacijų plėtros skatinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
01-03-01 |
Siekiant, kad valstybės ir savivaldybių institucijos 2017 metais vykdytų ne mažiau kaip 10 ikiprekybinių pirkimų, ugdyti perkančiųjų organizacijų darbuotojų kompetencijas ir teikti ekspertinę pagalbą |
I–IV |
Ūkio ministerija |
01-03-02 |
Kartu su Europos Komisija parengti pasiūlymus ir rekomendacijas dėl inovacijų tradicinėje pramonėje pridėtinės vertės didėjimo, privačių investicijų į mokslą ir inovacijas pritraukimo, mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (MTEPI) veiklų rizikos mažinimo |
III |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija (toliau – Vyriausybės kanceliarija) |
01-03-03 |
Siekiant didinti tyrėjų įdarbinimą verslo sektoriuje ir skatinti taikomuosius mokslinius tyrimus aktualiomis verslui temomis, skirti 50 procentų finansavimą įmonei doktoranto studijų krepšeliui apmokėti |
II–IV |
Ūkio ministerija |
01-03-04 |
Vykdyti bendrų mokslo ir verslo sistemų paiešką, stebėseną, poveikio vertinimą, skatinti mokslininkus ir kitus tyrėjus vykdyti tikslinius mokslinius tyrimus ir bendrus mokslo ir verslo projektus |
I–IV |
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija) |
01-03-05 |
Tapti Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) asocijuotais nariais |
IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
01-03-06 |
Įsteigti Mokslo ir technologijų populiarinimo centrą |
IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-01-03-01 |
Verslo išlaidos moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai (MTEP), palyginti su bendruoju vidaus produktu (BVP), procentais (2014 m. faktinė reikšmė – 0,3) |
0,5 |
Ūkio ministerija |
R-01-03-02 |
Įmonių, diegusių inovacijas, dalis, palyginti su visomis įmonėmis, procentais (2014 m. faktinė reikšmė – 40,7) |
45 |
Ūkio ministerija |
R-01-03-03 |
Verslo subjektų ir mokslo ir studijų institucijų pateiktų paraiškų dėl bendrų projektų skaičius |
15 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
01-04 |
Prioritetinė kryptis |
||
Energijos vartojimo kainų mažinimas ir energinio efektyvumo didinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
01-04-01 |
Atnaujinti (modernizuoti) ne mažiau kaip 500 daugiabučių namų |
I–IV |
Aplinkos ministerija |
01-04-02 |
Parengti ir pradėti įgyvendinti 3 demonstracinius kvartalų energijos vartojimo efektyvumo didinimo projektus |
I–IV |
Aplinkos ministerija |
01-04-03 |
Vykdyti energijos vartojimo efektyvumo didinimo projektus 5 centrinės valdžios viešuosiuose pastatuose |
I–IV |
Energetikos ministerija |
01-04-04 |
Vykdyti gatvių apšvietimo modernizavimo projektus ne mažiau kaip 3 miestuose |
I–IV |
Energetikos ministerija |
01-04-05 |
Tęsti Vilniaus ir Kauno miestų centralizuoto šilumos tiekimo ūkio modernizavimo, įrengiant energetinę vertę turinčias komunalines atliekas ir atsinaujinančius energijos išteklius naudojančias kogeneracines elektrines, projektų įgyvendinimą |
I–IV |
Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija), Aplinkos ministerija, Energetikos ministerija |
01-04-06 |
Parengti 30 savivaldybių viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo investicijų projektų |
I–IV |
Aplinkos ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-01-04-01 |
Skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų sumažėjimas daugiabučiuose namuose, pastatytuose pagal galiojusius iki 1993 metų statybos techninius normatyvus (nuo 2005 metų), GWh per metus (2012 m. planas – 93,3, pasiekta reikšmė – 104) |
480 |
Aplinkos ministerija |
R-01-04-02 |
Sutaupytas galutinės energijos kiekis centrinės valdžios viešuosiuose pastatuose, GWh |
15 |
Energetikos ministerija |
01-05 |
Prioritetinė kryptis |
||
Socialinės atskirties mažinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
01-05-01 |
Skatinti jaunimo užimtumą ir kūrimąsi kaime – paremti ne mažiau kaip 200 jaunųjų ūkininkų |
IV |
Žemės ūkio ministerija |
01-05-02 |
Plėtoti savivaldybių socialinio būsto fondą – įrengti naujus ar įsigyti 50 socialinių būstų |
I–IV |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija) |
01-05-03 |
Sudaryti galimybes 15 000 nedirbančių ir nesimokančių jaunų asmenų gauti ankstyvos intervencijos ir aktyvumo skatinimo paslaugas ir dalyvauti integracijos į darbo rinką priemonėse, finansuojamose Jaunimo užimtumo iniciatyvos lėšomis |
I–IV |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
01-05-04 |
Įgyvendinant paramos mokymuisi priemones, sudaryti galimybes 12 000 asmenų įgyti profesinių ir praktinių įgūdžių |
I–IV |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
01-05-05 |
Teikti integralios pagalbos (socialinių paslaugų ir slaugos) paslaugas visose savivaldybėse ne mažiau kaip 1 300 asmenų, tam pasitelkti mobilias slaugos ir socialinių paslaugų specialistų komandas, teikiančias slaugos paslaugas ir socialinę pagalbą namuose, konsultuojančias artimuosius, prižiūrinčius savo šeimos narius |
I–IV |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
01-05-06 |
Įvertinti ne mažiau kaip 80 procentų pertvarkomose institucinės globos įstaigose gyvenančių asmenų individualių poreikių gauti bendruomenines paslaugas |
I–IV |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
01-05-07 |
Teikti ne mažiau kaip 490 asmenų prevencines ir alternatyvias institucinei globai paslaugas bendruomenėje (atokvėpio paslaugas asmens namuose, apsaugoto būsto programas asmenims, turintiems psichikos negalią, ir panašias) |
I–IV |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
01-05-08 |
Pradėti sistemiškai teikti ne mažiau kaip 1 500 asmenų kompleksines paslaugas šeimoms bendruomeniniuose šeimų namuose |
I–IV |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
01-05-09 |
Didinti vyresnio amžiaus asmenų dalyvavimą darbo rinkoje ir savanoriškoje veikloje – suteikti galimybę 500 vyresnių kaip 54 metų asmenų dalyvauti aktyviam senėjimui skirtose veiklose |
I–IV |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
01-05-10 |
Toliau išbandyti Eksperimentinę mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką 5 savivaldybėse, siekiant užtikrinti, kad klasių komplektai savivaldybėse būtų formuojami pagal šią metodiką ištisus mokslo metus |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
01-05-11 |
Didinti neformaliojo vaikų švietimo paslaugų įvairovę ir prieinamumą – plėsti švietimo teikėjų pasiūlą ir didinti galimybes ugdytis kuo įvairesnėje aplinkoje |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
01-05-12 |
Gerinti pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygas, kartu balansuojant mokinių ir mokytojų santykį |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-01-05-01 |
Nestudijuojantys ir nesimokantys neaktyvūs dalyviai, kurie baigę dalyvavimą gavo darbo, tolesnio mokymosi, gamybinės praktikos ar stažuotės pasiūlymą, procentais |
27 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
R-01-05-02 |
Mokiniai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomi bendrojo ugdymo mokyklų specialiosiose klasėse, esančiose jų gyvenamojoje savivaldybėje (visų šios grupės mokinių savivaldybėje dalis, procentais) (2015 m. – 48,4) |
51 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
R-01-05-03 |
Neformaliojo švietimo galimybėmis mokykloje ir kitur pasinaudojančių vaikų dalis, procentais |
60 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
01-06 |
Prioritetinė kryptis |
||
Sklandus pasirengimas Lietuvos narystei EBPO |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
01-06-01 |
Koordinuoti valstybės institucijų veiklą stojimo į EBPO laikotarpiu: atlikti stojimo į EBPO proceso stebėseną, inicijuoti reikiamus veiksmus ir priimti sprendimus, reikalingus sklandžiam stojimo į šią organizaciją procesui užtikrinti |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija, Vyriausybės kanceliarija |
01-06-02 |
Koordinuoti Lietuvos dalyvavimą EBPO Reguliavimo politikos komitete, siekiant 2017 m. gauti šio komiteto teigiamą oficialią nuomonę dėl Lietuvos stojimo į EBPO |
I–IV |
Vyriausybės kanceliarija |
01-06-03 |
Koordinuoti valstybės institucijų veiklą atliekant Lietuvos stojimo į EBPO viešojo valdymo peržiūrą |
I–IV |
Vyriausybės kanceliarija |
01-06-04 |
Koordinuoti ir aktyviai dalyvauti EBPO Darbo grupės prieš papirkinėjimą tarptautiniuose verslo sandoriuose vykdomame Lietuvos (teisinės sistemos) peržiūros procese, siekiant 2018 m. gauti šios darbo grupės pritarimą Lietuvos narystei EBPO |
I–IV |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau – Teisingumo ministerija) |
02 |
Prioritetas – VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS IR VIEŠOJO SEKTORIAUS EFEKTYVUMO DIDINIMAS |
||
Prioritetinės kryptys, svarbiausi darbai ir vertinimo kriterijai |
|||
02-01 |
Prioritetinė kryptis |
||
Bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo ir aukštojo mokslo įstaigų tinklo optimizavimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
02-01-01 |
Skatinti pensinio amžiaus pedagogus pasitraukti iš švietimo sistemos, pasitraukiantiesiems skiriant valstybės išmokas |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-01-02 |
Optimizuojant profesinio mokymo tinklą, konsoliduoti ne mažiau kaip 6 profesinio mokymo įstaigas |
III |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-01-03 |
Parengti ir pateikti Vyriausybei valstybinių mokslo ir studijų institucijų tinklo pertvarkos planą, siekiant gerinti mokslo ir studijų kokybę ir konsoliduoti mokslo ir studijų institucijų išteklius |
I |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-01-04 |
Pradėti įgyvendinti valstybinių mokslo ir studijų institucijų tinklo pertvarkos planą |
II–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-02-01-01 |
Profesinio mokymo įstaigų skaičius (2016 m. – 70) |
67 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
R-02-01-02 |
Per metus iš bendrojo ugdymo mokyklų išėjusių pensinio amžiaus mokytojų dalis, procentais, palyginti su bendru mokytojų skaičiumi (2015 m. – 2,2) |
3 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-02 |
Prioritetinė kryptis |
||
Švietimo ir studijų kokybės gerinimas, rinkos poreikius atitinkančių žmogiškųjų išteklių plėtra |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
02-02-01 |
Parengti ir pradėti įgyvendinti skaitymo ir rašymo per visus dalykus planą, siekiant gerinti mokinių mokymosi pasiekimus ir mažinti žemų pasiekimų mokinių dalį |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-02-02 |
Sistemingai tobulinti brandos egzaminų ir pasiekimų patikrinimo sistemą − parengti Kaupiamojo vertinimo koncepcijos projektą, pradėti rengti standartizuotų užduočių banką ir kompiuterinių egzaminų vykdymo ir vertinimo aplinką |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-02-03 |
Siekiant gerinti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programų kokybę, formuoti tęstinio kvalifikacijos tobulinimo pasiūlą, derinant akredituotų kvalifikacijos tobulinimo centrų programas su nacionaliniais prioritetais |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-02-04 |
Didinti neformaliojo suaugusiųjų švietimo pasiūlą – sukurti savivaldybėse suaugusiųjų švietimo programų koordinatorių tinklą, kad būtų pasiūlyta kuo daugiau ir įvairesnių programų, skirtų veikloms ir suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų plėtrai |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-02-05 |
Plėsti Švietimo valdymo informacinę sistemą – pritaikyti ją prie veikiančios Nacionalinės žmogiškųjų išteklių stebėsenos sistemos |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-02-02-01 |
Suaugusiųjų (25–64 metų), dalyvaujančių neformaliajame mokymesi, dalis, procentais (2015 m. – 4,5) |
5,5 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
R-02-02-02 |
Mokytojų, dalyvaujančių tęstinio (ne mažiau kaip 40 val.) kvalifikacijos tobulinimo renginiuose (studijos, seminarai, kursai, mokymai), dalis, procentais (2015 m. – 0) |
5 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
R-02-02-03 |
Į nacionalinę žmogiškųjų išteklių stebėseną integruotos informacinės sistemos ir (ar) registrai |
19 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
02-03 |
Prioritetinė kryptis |
||
Sveikatos apsaugos sistemos pertvarka |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
02-03-01 |
Didinti slaugos, ilgalaikio gydymo ir paliatyviosios pagalbos paslaugų apimtį |
IV |
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Sveikatos apsaugos ministerija) |
02-03-02 |
Didinti stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų efektyvumą, didinant aktyvaus gydymo lovų užimtumą |
I–IV |
Sveikatos apsaugos ministerija |
02-03-03 |
Didinti ambulatorinių paslaugų apimtį |
IV |
Sveikatos apsaugos ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-02-03-01 |
Ambulatorinių paslaugų apimties padidėjimas, palyginti su 2014 metais, procentais |
2 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
R-02-03-02 |
Slaugos paslaugų apimties padidėjimas, palyginti su 2015 metais, procentais |
4 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
R-02-03-03 |
Aktyvaus gydymo lovų užimtumas, dienų skaičius per metus (2015 m. faktinė reikšmė – 263,6) |
300 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
02-04 |
Prioritetinė kryptis |
||
Viešųjų finansų valdymo sistemos tobulinimas, valstybės turto valdymo efektyvumo didinimas ir mokesčių surinkimo gerinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
02-04-01 |
Atlikti viešųjų investicijų ir 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos (NPP) tikslų sąsajų užtikrinimo ir investicijų finansinio tvarumo analizę |
IV |
Finansų ministerija |
02-04-02 |
Sukurti viešųjų investicijų projektų finansavimo šaltinių katalogą, skirtą padėti investicijų planuotojams sudaryti optimalius projektų finansinius modelius |
IV |
Finansų ministerija |
02-04-03 |
Parengti pasiūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – VPSP) taikymo ilgalaikiame valstybės ir savivaldybių investicijų planavime prioritetų ir krypčių, VPSP skatinimo priemonių, VPSP nuoseklaus integravimo į investicijų planavimą, ilgalaikių VPSP projektų planų rengimo |
IV |
Finansų ministerija |
02-04-04 |
Įdiegti Lietuvoje Europos Sąjungos ir EBPO standartus atitinkantį tarptautinių įmonių grupių dalyvių veiklos skaidrumą užtikrinantį teisinį mechanizmą |
II |
Finansų ministerija |
02-04-05 |
Tęsti Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) Sąskaitų faktūrų (i.SAF), Važtaraščių (i.VAZ), Standartizuotos audito rinkmenos naudojimo (i.SAF-T) bei Analizės, modeliavimo ir rizikų valdymo centro (i.MAMC) posistemių diegimą |
I–IV |
Finansų ministerija |
02-04-06 |
Parengti Vyriausybei atskaitingų institucijų ir įstaigų bendrųjų funkcijų efektyvumo didinimo koncepciją |
IV |
Finansų ministerija |
02-04-07 |
Didinti centralizuotai valdyti perduodamo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto apimtį |
IV |
Finansų ministerija |
02-04-08 |
Parengti kriterijus, pagal kuriuos būtų vertinamas valstybės valdomų įmonių reikalingumas ir teisinės formos pasirinkimas |
IV |
Ūkio ministerija |
02-04-09 |
Atlikti valstybinės reikšmės kelių ir jų statinių kadastrinius matavimus ir juos užregistruoti, siekiant, kad būtų inventorizuota ne mažiau kaip 70 procentų valstybinės reikšmės kelių ir jų statinių |
I–IV |
Susisiekimo ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-02-04-01 |
Valstybinės mokesčių inspekcijos ir muitinės administruojamo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) deklaruotos PVM prievolės ir galutinio vartojimo išlaidų santykis, koeficientais (2015 m. reikšmė (2016 m. kovo 1 d. duomenimis) – 0,095) |
0,099 |
Finansų ministerija |
R-02-04-02 |
Valstybinės mokesčių inspekcijos ir muitinės gautų ir planuotų pajamų iš mokesčių santykis, procentais (2015 m. reikšmė – 101,6) |
100 |
Finansų ministerija |
R-02-04-03 |
Centralizuotai valdomo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto apimties padidėjimas, procentais (2015 m. faktinė reikšmė – 1, 2017 m. siektina reikšmė – 8,9) |
8,9 |
Finansų ministerija |
02-05 |
Prioritetinė kryptis |
||
Atviros Vyriausybės ir visuomenės dalyvavimo valdyme skatinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
02-05-01 |
Siekiant, kad asmenys aktyviau dalyvautų viešajame valdyme, keistis informacija su fiziniais ir juridiniais asmenimis, naudojantis Nacionaline elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacine sistema |
I–IV |
Susisiekimo ministerija |
02-05-02 |
Skatinti institucijas kokybiškai parengti atvirų duomenų rinkinius ir juos paskelbti |
I–IV |
Susisiekimo ministerija, ministerijos |
02-05-03 |
Siekiant kiekybinio ir kokybinio proveržio konsultavimosi su visuomene srityje, įvykdyti 10 viešųjų konsultacijų Vyriausybės veiklos prioritetiniais klausimais, taikant sukurtas elektronines konsultavimosi su visuomene priemones |
IV |
Vyriausybės kanceliarija |
02-05-04 |
Sukurti konsultavimosi su visuomene mechanizmą – parengti metodinius dokumentus ir vykdyti valstybės tarnautojų kompetencijų stiprinimo priemones |
IV |
Vyriausybės kanceliarija |
02-05-05 |
Sutarti dėl atviros valdžios principų – vykdyti plataus masto diskusijas tarp viešojo valdymo institucijų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų suinteresuotų šalių |
III |
Vyriausybės kanceliarija |
02-05-06 |
Didinti informacijos apie Vyriausybės vykdomą veiklą ir visuomenės dalyvavimo valdyme galimybes prieinamumą – suorganizuoti 2 atviros Vyriausybės viešinimo kampanijas naujienų portale ir socialiniame tinkle „Facebook“ |
IV |
Vyriausybės kanceliarija |
02-05-07 |
Parengti ir pateikti Vyriausybei pasiūlymus dėl nevyriausybinių organizacijų apskaitos |
III |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Teisingumo ministerija |
02-05-08 |
Suorganizuoti savivaldybėse 4 viešąsias konsultacijas su savivaldybių bendruomenėmis, vietos politikais ir savivaldybių administracijų atstovais dėl viešųjų paslaugų perdavimo vietos bendruomenėms ir nevyriausybinėms organizacijoms ir gyventojų įtraukimo į vietos reikalų sprendimą |
IV |
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – Vidaus reikalų ministerija) |
02-05-09 |
Užtikrinti sėkmingą pasirengimą Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimui ir dainų švenčių tradicijos tęstinumą |
I–IV |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Kultūros ministerija) |
02-05-10 |
Tobulinti minimalaus finansinio skatinimo mechanizmą, kurį taikant savivaldybėms, įvairioms organizacijoms ir privačiam sektoriui būtų sudaromos palankios sąlygos planuoti ir skirti lėšas (investuoti) kultūros paveldo tyrimams, atskleidimui ir tvarkybai |
IV |
Kultūros ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-02-05-01 |
Gyventojų įtrauktis į sprendimų priėmimą (gyventojų, pareiškusių nuomonę apie vietos viešųjų reikalų sprendimą, dalis, procentais (2015 m. faktinė reikšmė – 17) |
22 |
Vidaus reikalų ministerija |
R-02-05-02 |
Gyventojų, žinančių apie galimybes ir būdus viešojo administravimo institucijoms teikti siūlymus jiems svarbiais klausimais, dalis, ne mažiau kaip, procentais (2016 m. faktinė reikšmė – 50,5) |
52 |
Vidaus reikalų ministerija |
R-02-05-03 |
Parengtų ir paskelbtų naujų atvirų duomenų rinkinių skaičius (2016 m. I–III ketvirčių faktinė reikšmė – 429) |
200 |
Susisiekimo ministerija |
R-02-05-04 |
Interneto naudotojų, kurie naudojosi elektroninėmis viešosiomis paslaugomis, dalis, procentais (2016 m. siektina reikšmė – 60) |
65 |
Susisiekimo ministerija |
03 |
Prioritetas – EUROPOS SĄJUNGOS IR UŽSIENIO POLITIKOS, NACIONALINIO SAUGUMO STIPRINIMAS |
||
Prioritetinės kryptys, svarbiausi darbai ir vertinimo kriterijai |
|||
03-01 |
Prioritetinė kryptis |
||
Europos Sąjungos ir NATO vaidmens stiprinimas, glaudesnė sąveika su šių organizacijų valstybėmis narėmis ir kaimyninėmis valstybėmis, Europos Sąjungos Rytų partnerystės politikos įgyvendinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
03-01-01 |
Siekti, kad Lietuvoje nepertraukiamam buvimui būtų dislokuotas NATO bataliono grupės dydžio vienetas |
I |
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija (toliau – Krašto apsaugos ministerija) |
03-01-02 |
Stiprinti praktinį Europos Sąjungos Rytų partnerystės politikos įgyvendinimą: politinio ir ekspertinio lygmens susitikimuose siekti kuo greitesnio Europos Sąjungos įsipareigojimo suteikti bevizį režimą Gruzijai ir Ukrainai įgyvendinimo ir galutinio asociacijos susitarimo (AA/DCFTA) su Ukraina ratifikavimo; teikti politinę ir ekspertinę pagalbą Moldovai, Ukrainai ir Gruzijai įgyvendinant asociacijos susitarimus (AA/DCFTA) ir vykdant kitas šioms šalims modernizuoti reikalingas reformas; dalyvauti ir skatinti Europos Sąjungos santykių su Baltarusija, Armėnija ir Azerbaidžanu plėtrą; dalyvauti ir stiprinti Rytų partnerystės daugiašalio bendradarbiavimo dimensiją |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-01-03 |
Bendradarbiaujant su tarptautiniais partneriais, diplomatinėmis priemonėmis siekti nutraukti Rusijos agresiją prieš Ukrainą ir taikiai išspręsti konfliktą, užtikrinant Ukrainos teritorinį vientisumą, integralumą ir suverenitetą, remti šią šalį ir siekti išlaikyti tarptautinę paramą jai, kartu siekti, kad Europos Sąjungos ir Rusijos santykių ir sankcijų Rusijai ateitis ir toliau tiesiogiai susieta su Rusijos vykdoma politika Ukrainos atžvilgiu ir kad tarptautinių organizacijų darbotvarkėse būtų išlaikyti Krymo aneksijos nepripažinimo ir žmogaus teisių padėties Kryme klausimai |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-01-04 |
Užtikrinti, kad Europos Sąjungos lygiu priimamuose sprendimuose Lietuvai prioritetinėse srityse būtų įtvirtintos Lietuvos interesus atitinkančios nuostatos, ypač numatomų derybų dėl Jungtinės Karalystės išstojimo iš Europos Sąjungos kontekste |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-01-05 |
Diplomatinėmis priemonėmis užtikrinti, kad 2016 m. liepos 8–9 d. NATO valstybių ir vyriausybių vadovų susitikime Varšuvoje priimti sprendimai, tiesiogiai lemiantys Lietuvos saugumo stiprinimą, būtų sėkmingai įgyvendinti; siekti, kad JAV ir kiti NATO sąjungininkai ir toliau efektyviai įsitrauktų į šių Aljanso sprendimų įgyvendinimą per dvišales ir daugiašales iniciatyvas |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-01-06 |
Plėtoti aktyvų dvišalį ir regioninį bendradarbiavimą su Šiaurės ir Baltijos valstybėmis; rengiant vizitus ir konsultacijas, siekti kuo plačiau skleisti Lietuvos interesus ir stiprinti ryšius su Lenkija, Vokietija, Jungtine Karalyste ir Prancūzija; per Baltijos jūros regioninius formatus ir organizacijas prisidėti prie regioninių projektų, apimančių ir Lietuvą, įgyvendinimo |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-01-07 |
Stiprinti bendradarbiavimą gynybos ir saugumo srityse su Rytų partnerystės šalimis, ypač Ukraina, Gruzija ir Moldova, įgyvendinant paramos programas. Toliau teikti paramą Ukrainos kariuomenei, prisidėti reformuojant Ukrainos gynybos sistemą |
I–IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-01-08 |
Didinti Lietuvos visuomenės pasitikėjimą Europos Sąjunga ir jos veikla, stiprinti europinių vertybių puoselėjimą visuomenėje |
IV |
Užsienio reikalų ministerija, ministerijos |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-03-01-01 |
Aukšto lygio susitikimų su Baltijos ir Šiaurės valstybių, Vokietijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos pareigūnais skaičius (2015 m. faktinė reikšmė – 47) |
40 |
Užsienio reikalų ministerija |
R-03-01-02 |
Aukšto lygio susitikimų su JAV pareigūnais skaičius (2015 m. faktinė reikšmė – 16) |
18 |
Užsienio reikalų ministerija |
03-02 |
Prioritetinė kryptis |
||
Šalies gynybos pajėgumų stiprinimas ir parama NATO sąjungininkų pajėgoms, dislokuotoms Lietuvoje |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
03-02-01 |
Įgyvendinti modernaus kario projektą, įsigyjant individualios karių įrangos, ginkluotės, ekipuotės ir aprangos: profesinės karo tarnybos, nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos karius aprūpinti lauko apranga ir ekipuote 100 procentų, aktyviojo rezervo karius – 75 procentais, kaupti lauko aprangos ir ekipuotės atsargas rezervui aprūpinti |
I–IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-02-02 |
Stiprinti Lietuvos kariuomenės Mechanizuotąją pėstininkų brigadą „Geležinis Vilkas“ – diegti naują ginkluotę, techniką ir plėtoti infrastruktūrą: |
I–IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-02-03 |
Pašaukti į nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ne mažiau kaip 3 500 karo prievolininkų |
IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-02-04 |
Plėtoti Generolo Silvestro Žukausko ir Gaižiūnų poligonus, siekiant didinti kovinio rengimo galimybes ir sudaryti sąlygas vykdyti mokymus mūšio mieste sąlygomis |
I–IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-02-05 |
Plėtoti Lietuvos kariuomenės infrastruktūrą, siekiant: |
I–IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-02-06 |
Stiprinti: |
I–IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-02-07 |
Įgyvendinti antžeminės vidutinio nuotolio oro erdvės gynybos sistemos NASAMS projekto pirmąjį etapą |
IV |
Krašto apsaugos ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-03-02-01 |
Lietuvos gyventojų, pasitikinčių Lietuvos kariuomene, dalis, procentais (2015 m. faktinė reikšmė – 55) |
56 |
Krašto apsaugos ministerija |
R-03-02-02 |
Išvystyti prioritetiniai Lietuvos kariuomenės pajėgumai (2015 m. faktinė reikšmė – „Išvystyti iš dalies“) |
Išvystyti vidutiniškai |
Krašto apsaugos ministerija |
R-03-02-03 |
Pagal nustatytus kovinės parengties lygius parengtų Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, kurių paskirtis – reaguoti į Lietuvos Respublikos suvereniteto pažeidimus, dalis, procentais, palyginti su numatytu parengti skaičiumi (2015 m. faktinė reikšmė – 100) |
100 |
Krašto apsaugos ministerija |
03-03 |
Prioritetinė kryptis |
||
Europos Sąjungos išorės sienų apsaugos stiprinimas, migracijos iššūkių valdymas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
03-03-01 |
Skirti stipendijas ir socialines išmokas užsienio lietuviams, įstojusiems į Lietuvos aukštąsias mokyklas |
I, IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
03-03-02 |
Atlikti išvykusių į užsienį vaikų mokymosi nuotoliniu būdu Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose situacijos analizę |
IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
03-03-03 |
Plėsti Švietimo valdymo informacinę sistemą – pritaikyti ją sugrįžusių iš užsienio vaikų stebėsenai |
IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
03-03-04 |
Per Migracijos informacinio centro „Renkuosi Lietuvą“ portalą vieno langelio principu teikti užsienio lietuviams informaciją apie darbo sąlygas, socialinę apsaugą, švietimą ir kitais su grįžimu į Lietuvą susijusiais klausimais |
I–IV |
Vidaus reikalų ministerija |
03-03-05 |
Atitinkamuose Europos Sąjungos Tarybos formatuose ir regioniniuose aukšto lygio susitikimuose siekti, kad Europos Sąjunga priimtų konkrečius sprendimus dėl nekontroliuojamos migracijos prevencijos priemonių, tarp jų susitarimų su trečiosiomis šalimis sudarymo ir jų įgyvendinimo, Europos Sąjungos išorės sienų apsaugos stiprinimo |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-03-06 |
Įdiegti sienos stebėjimo sistemas pažeidžiamiausiuose valstybės sienos su Baltarusijos Respublika ruožuose, modernizuoti (atnaujinti) sienos stebėjimo sistemas valstybės sienos ruožuose su Rusijos Federacija ir jūros sienos stebėjimo sistemą |
I–IV |
Vidaus reikalų ministerija |
03-03-07 |
Suaktyvinti kriminalinę žvalgybą, siekiant užkardyti organizuotą neteisėtą migrantų gabenimą |
I–IV |
Vidaus reikalų ministerija |
03-03-08 |
Užtikrinti vienodas sąlygas mokytis lietuvių kalbos visose Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose – didinti pamokų skaičių mokyklose, kuriose ugdymas organizuojamas tautinių mažumų kalba |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
03-03-09 |
Parengti mokyklų tautinės mažumos kalba gimtosios kalbos naujos kartos vadovėlių turinio koncepciją, užtikrinančią pilietiškumo ir etninio tapatumo darną |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
03-03-10 |
Tęsti medijų ir informacinio raštingumo projektus su Šiaurės šalimis, organizuoti mokytojų ir akademinės bendruomenės forumus ir konferencijas, siekiant didinti visuomenės gebėjimus kritiškai vertinti ir analizuoti informaciją, ir stiprinti pilietinį, tautinį ir lituanistinį ugdymą |
I–IV |
Švietimo ir mokslo ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-03-03-01 |
Pilietinės galios indeksas, procentais (Pilietinės visuomenės institutas) (2015 m. – 33,4) |
40 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
03-04 |
Prioritetinė kryptis |
||
Energetinio saugumo didinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
03-04-01 |
Toliau aktyviai kelti branduolinės energetikos objektų Lietuvos kaimynystėje saugos klausimus Europos Sąjungos ir tarptautinių organizacijų darbotvarkėse ir ypatingą dėmesį skirti Baltarusijos Astravo atominės elektrinės branduolinei saugai, siekti Lietuvos interesus atitinkančių Europos Sąjungos ir tarptautinių organizacijų rekomendacijų ir sprendimų, Europos Sąjungos valstybių narių paramos Lietuvos pozicijai |
I–IV |
Užsienio reikalų ministerija, Aplinkos ministerija, Energetikos ministerija |
03-04-02 |
Stiprinti bendradarbiavimą energetinio saugumo srityje su NATO ir NATO valstybėmis, ypač kritinės energetinės infrastruktūros apsaugos stiprinimo klausimais, ir pritraukti daugiau NATO valstybių į NATO Energetinio saugumo kompetencijų centro veiklą |
IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-04-03 |
Koordinuoti Lietuvos ir Lenkijos dujotiekių jungties statybų projektą |
I–IV |
Energetikos ministerija |
03-04-04 |
Siekiant tinkamai pasirengti sinchronizacijos projekto įgyvendinimui, parengti studiją „Baltijos šalių ilgalaikio izoliuoto darbo tyrimas“ |
III |
Energetikos ministerija |
03-04-05 |
Siekti Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos Komisijos politinės paramos, taip pat siekti, kad būtų priimti ir formaliai įtvirtinti sprendimai BEMIP aukšto lygio darbo grupės lygiu dėl Baltijos valstybių elektros sistemų sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais įgyvendinimo scenarijaus ir tolesnio veiksmų plano |
I–IV |
Energetikos ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
03-04-06 |
Siekti Baltijos šalių formalaus susitarimo Baltijos Ministrų Taryboje dėl mechanizmo, užtikrinančio vienodas konkurencines sąlygas su trečiųjų šalių elektros gamintojais, nesilaikančiais tarptautinių aplinkosaugos ir branduolinės saugos reikalavimų gaminant elektrą |
I–IV |
Energetikos ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-03-04-01 |
Laiku baigtų Lietuvos ir Lenkijos dujų jungties projekte numatytų statybos darbų Lietuvos teritorijoje dalis, procentais |
31 |
Energetikos ministerija |
03-05 |
Prioritetinė kryptis |
||
Informacinio ir kibernetinio saugumo didinimas |
|||
Svarbiausi darbai |
Vykdymo laikotarpiai, ketvirčiais |
Atsakinga institucija |
|
03-05-01 |
Surengti nacionalines kibernetinio saugumo pratybas |
IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-05-02 |
Palaipsniui prijungti prie kibernetinio saugumo informacinio tinklo ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojus, nurodytus Vyriausybės patvirtintame ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros ir (arba) šios infrastruktūros valdytojų sąraše |
IV |
Krašto apsaugos ministerija |
03-05-03 |
Sukurti viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų informacinę sistemą, siekiant užtikrinti šio sektoriaus dalyvių duomenų ir veiklos viešumą, skaidrumą ir patikimumą |
IV |
Kultūros ministerija |
03-05-04 |
Užtikrinti kibernetinį saugumą Saugiame valstybiniame duomenų perdavimo tinkle (SVDPT) – įdiegti Valstybės informacinių išteklių kolektyvinės apsaugos nuo grėsmių iš viešųjų tinklų sistemą |
IV |
Susisiekimo ministerija |
03-05-05 |
Spartinti tautinių mažumų integraciją į visuomenę, puoselėjant jų tautinį tapatumą, didinti visuomenės suvokimą apie tautinių mažumų reikšmę ir indėlį į šalies kūrimą, skatinti pilietiškai atsakingą žiniasklaidą, rašančią apie tautines mažumas |
I–IV |
Kultūros ministerija |
03-05-06 |
Užtikrinti koordinuotą Lietuvos institucijų strateginę komunikaciją užsienyje ir išlaikyti strateginės komunikacijos klausimą Europos Sąjungos darbotvarkėje; diplomatinėmis priemonėmis siekti veiksmingai įgyvendinti Europos Sąjungos strateginės komunikacijos veiksmų planą, vykdyti bendrus strateginės komunikacijos projektus, stiprinančius informacinį saugumą, visuomenės ir žiniasklaidos raštingumą visose Europos Sąjungos, NATO valstybėse narėse ir Rytų partnerystės šalyse |
IV |
Užsienio reikalų ministerija |
03-05-07 |
Įdiegti technines ir programines priemones, būtinas nusikaltimų elektroninėje erdvėje aptikimui ir tyrimui pagerinti, – įsigyti kibernetinių atakų aptikimo, interneto stebėsenos paslaugas ir specializuotą programinę įrangą |
IV |
Vidaus reikalų ministerija |
03-05-08 |
Nustatyti valstybės informacinių išteklių saugos rizikas ir apie jas informuoti informacinių sistemų ir registrų valdytojus per Valstybės informacinių išteklių atitikties elektroninės informacijos saugos reikalavimams stebėsenos sistemą ARSIS |
III |
Vidaus reikalų ministerija |
Vertinimo kriterijai (pagrindiniai rodikliai) |
Siektina reikšmė |
Atsakinga institucija |
|
R-03-05-01 |
Ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojų, prijungtų prie kibernetinio saugumo informacinio tinklo, dalis, procentais |
30 |
Krašto apsaugos ministerija |