VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO
GENERALINIS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2019 m gruodžio 18 d. Nr. VE-639 (1.3 E)
Vilnius
Vadovaudamasis Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“, 13.14 papunkčiu:
2. Pripažįstu netekusiu galios valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus 2013 m. gegužės 8 d. įsakymą Nr. v-110 „Dėl Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ su visai pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Valstybės įmonės Registrų centro
generalinio direktoriaus
2019 m. gruodžio 18 įsakymu
Nr. VE-639 (1.3 E)
JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Juridinių asmenų registro (toliau – Registras) tvarkytojo darbo tvarką ir Registro tvarkymo procedūras.
2. Registro tvarkytojas užtikrina Registro tvarkymo funkcijų, atliekamų registruojant ar Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Nuostatai), nurodytais atvejais įtraukiant į Registrą Nuostatuose nurodytų teisinių formų juridinius asmenis, jų filialus ir atstovybes, užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialus ir atstovybes (toliau – Registro objektai), įgyvendinimą.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro įstatyme, Nuostatuose ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
4. Registro tvarkytojo funkcijos, susijusios su Registro tvarkymu, paskirstomos valstybės įmonės Registrų centro (toliau – Registrų centras) struktūriniams padaliniams pagal kompetenciją. Registro tvarkymo veiksmai, susiję su Registro objekto, išskyrus Lietuvos Respublikos juridinių asmenų filialus ir atstovybes, jo duomenų, informacijos ir dokumentų registravimu, įrašymu, įtraukimu į Registrą, išbraukimu iš Registro, atliekami tame Registrų centro struktūriniame padalinyje, į kurio veiklos teritoriją patenka Registro objekto buveinės adresas. Registro tvarkymo veiksmai, susiję su Lietuvos Respublikos juridinio asmens filialo ar atstovybės, jų duomenų, informacijos ir dokumentų registravimu, įrašymu, įtraukimu į Registrą, išbraukimu iš Registro atliekami tame Registrų centro struktūriniame padalinyje, į kurio veiklos teritoriją patenka filialą ar atstovybę įsteigusio Lietuvos Respublikos juridinio asmens buveinės adresas. Registro tvarkymo veiksmai, susiję su pakeistos Registro objekto, išskyrus Lietuvos Respublikos juridinių asmenų filialus ar atstovybes, buveinės registravimu, atliekami tame Registrų centro struktūriniame padalinyje, į kurio veiklos teritoriją patenka Registro objekto naujos buveinės adresas.
II SKYRIUS
DOKUMENTŲ PRIĖMIMO TVARKA
5. Registro duomenų, informacijos ir dokumentų teikėjai (toliau – dokumentų ir duomenų teikėjai) dokumentus Registro tvarkytojui gali pateikti asmeniškai arba paštu bet kuriam Registrų centro klientų aptarnavimo padaliniui (toliau – Klientų aptarnavimo padalinys). Teikiant dokumentus Registro tvarkytojui asmeniškai turi būti pateikiamas dokumentų ir duomenų teikėjo asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, siunčiant paštu – šio dokumento kopija.
6. Nuostatų nustatytais atvejais dokumentai Registro tvarkytojui gali būti pateikiami tiesiogiai elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis Juridinių asmenų registravimo elektronine paslauga (toliau – JAREP). Teikiant dokumentus elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP, dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu parašu. Kvalifikuoto sertifikato duomenys turi apimti pasirašančio asmens specialų atributą – asmens kodą.
7. Kai Nuostatų nustatytais atvejais Registro tvarkytojui yra pateikiami dokumentų originalai, Registro tvarkytojas gali padaryti pateikto dokumento originalo, išskyrus steigimo dokumentus, prokūras, prašymų formas ir dokumentus, kurie Nuostatų nustatyta tvarka yra patvirtinti notaro ar Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, kopiją ir grąžinti originalą dokumentų ir duomenų teikėjui. Dokumento kopija tvirtinama tikrumo žyma, kurią sudaro žodžiai „Kopija tikra“ („Nuorašas (Išrašas) tikras“), dokumento kopijos, nuorašo ar išrašo tikrumą tvirtinančio darbuotojo pareigų pavadinimas, parašas, vardas (vardo raidė) ir pavardė, data.
8. Dokumentai, Nuostatų nustatyta tvarka patvirtinti notaro ar Teisingumo ministerijos, Registro tvarkytojui teikiami tokia tvarka:
9. Dokumentų ir duomenų teikėjų asmeniškai teikiamus dokumentus priimantis Klientų aptarnavimo padalinio darbuotojas, išskyrus atvejus, kai dokumentai teikiami tiesiogiai elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP, patikrina, ar:
9.1. asmuo turi teisę teikti dokumentus ir ar galioja pateiktas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;
9.2. pateikiamas nustatytos formos prašymas ir teisės aktų nustatytais atvejais patikrina, ar jame yra tvirtinamasis įrašas;
9.3. pateiktuose dokumentuose nurodytas Registro objekto kodas (išskyrus atvejus, kai registruojamas ar įtraukiamas į Registrą naujas Registro objektas) ir pavadinimas (išskyrus atvejus, kai keičiamas Registro objekto pavadinimas) atitinka Registre įregistruotus duomenis;
10. Dokumentai nepriimami, jeigu neatitinka Taisyklių 8 ir 9 punktuose, išskyrus 9.5 papunktį, nurodytų reikalavimų.
11. Klientų aptarnavimo padalinio darbuotojas, priėmęs dokumentus, Registrų centro Paslaugų apskaitos sistemoje nurodo pateiktus dokumentus, suformuoja prašymą, atspausdina Registrų centro Paslaugų apskaitos sistemoje suformuotą prašymą ir pateikia dokumentų ir duomenų teikėjui pasirašyti.
12. Jeigu yra pateikiamas prašymas laikinai įrašyti Registro objekto pavadinimą į Registrą arba prašymas įregistruoti ar įtraukti į Registrą Registro objektą ar pakeistus steigimo dokumentus dėl Registro objekto pavadinimo ar teisinės formos pasikeitimo, kai pavadinimas anksčiau nebuvo laikinai įrašytas į Registrą, dokumentus priimantis Klientų aptarnavimo padalinio darbuotojas nedelsdamas Registro duomenų tvarkymo programoje užpildo naujo pavadinimo užsakymo formą bei pažymi, ar pavadinimas perduodamas nagrinėti Valstybinei lietuvių kalbos komisijai (toliau – VLKK).
13. Klientų aptarnavimo padalinyje gauti dokumentai nedelsiant perduodami arba ne vėliau kaip kitą darbo dieną išsiunčiami Registrų centro struktūriniam padaliniui pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją.
III SKYRIUS
DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
15. Išnagrinėjus pateiktus dokumentus, per Nuostatuose ir Taisyklėse nustatytus terminus priimami šie Registro tvarkytojo sprendimai:
15.1. įregistruoti arba atsisakyti įregistruoti Registro objektą, išskyrus tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ir centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis ir profesinę sąjungą ar jų susivienijimą;
15.2. išregistruoti arba atsisakyti išregistruoti Registro objektą, išskyrus tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ir centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis ir profesinę sąjungą ar jų susivienijimą;
15.3. įtraukti į Registrą ar išbraukti iš jo arba atsisakyti įtraukti į Registrą ar išbraukti iš jo tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ar centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis;
15.4. įtraukti į Registrą ar išbraukti iš jo arba atsisakyti įtraukti į Registrą ar išbraukti iš jo profesinę sąjungą ar jų susivienijimą;
15.5. įregistruoti ar įtraukti į Registrą arba atsisakyti įregistruoti ar įtraukti į Registrą pakeistus juridinio asmens steigimo dokumentus;
15.7. įregistruoti arba atsisakyti įregistruoti Registro objekto, išskyrus tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ir centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis ir profesinę sąjungą ar jų susivienijimą, duomenis ar jų pakeitimus;
15.8. įrašyti arba atsisakyti įrašyti į Registrą Taisyklių 15.3 ir 15.4 papunkčiuose nurodytų juridinių asmenų duomenis ar jų pakeitimus;
15.10. 6 (šešiems) mėnesiams laikinai į Registrą įrašyti arba atsisakyti įrašyti Registro objekto pavadinimą, šiam terminui pasibaigus išbraukti pavadinimą iš Registro;
15.11. suteikti arba atsisakyti suteikti paramos gavėjo statusą, panaikinti paramos gavėjo statusą Nuostatų nustatyta tvarka;
15.12. ištaisyti arba atsisakyti ištaisyti klaidingus, netikslius ar neišsamius Registro objekto duomenis ir (ar) informaciją;
15.13. tvarkyti Registro objekto duomenis ir (ar) informaciją pagal Registro objekto dokumentų byloje esančius dokumentus;
16. Registrų centro struktūrinių padalinių pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją darbuotojai patikrina, ar sumokėtas atlyginimas už registravimą, išskyrus atvejus, kai Registro objektai registruojami ar įtraukiami į Registrą neatlygintinai, išnagrinėja pateiktus dokumentus ir nustato, ar:
16.2. Registro tvarkytojui pateikti duomenys ir dokumentai atitinka vieni kitus, yra aiškūs ir neklaidinantys;
16.4. dokumentų turinys neprieštarauja teisės aktams, išskyrus juridinio asmens steigimo dokumentus, filialo ar atstovybės nuostatus, kurie Nuostatų 54 ir 56 punktuose nustatyta tvarka yra patvirtinti notaro ar Teisingumo ministerijos, taip pat profesinių sąjungų ir jų susivienijimų, biudžetinių įstaigų, valstybės įmonių, tikrųjų ūkinių bendrijų ir komanditinių ūkinių bendrijų, Europos teritorinio bendradarbiavimo grupių ir viešųjų juridinių asmenų, veikiančių pagal Civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje numatytą teisės aktą arba Lietuvos Respublikos Seimo priimtu teisės aktu patvirtintus įstatus, dokumentus;
17. Registrų centro struktūrinių padalinių pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją darbuotojai, atitinkamai pagal dokumentų ir duomenų teikėjo pateikto prašymo pobūdį atskirais atvejais taip pat nustato, ar:
17.1. nepraleisti patvirtintų steigimo dokumentų pateikimo Registro tvarkytojui terminai, t. y. iki dokumentų gavimo Registrų centre nuo jų patvirtinimo datos nepraėjo 6 (šeši) mėnesiai, jeigu įstatymuose nenustatytas kitoks terminas;
17.2. steigiamo ar keičiančio pavadinimą Registro objekto pavadinimas (jeigu pavadinimas nebuvo laikinai įrašytas į Registrą) nėra tapatus kitų Registro objektų pavadinimams, taip pat laikinai įrašytiems į Registrą Registro objektų pavadinimams ir įregistruotiems Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos prekių ženklams bei tarptautinės registracijos prekių ženklams, kurių registracija yra išplėsta Lietuvos Respublikoje, ir filialo ar atstovybės pavadinime yra juridinio asmens (steigėjo) pavadinimas ir žodis „filialas“ ar „atstovybė“. Kai steigiamo ar keičiančio pavadinimą Registro objekto dokumentai Registro tvarkytojui pateikiami tiesiogiai elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP, papildomai nustatoma, ar tenkinami Nuostatų 103, 104 ir 105 punktuose nurodyti reikalavimai pavadinimui;
17.3. pateiktas su juridiniu asmeniu susijusio juridinio asmens arba užsienio juridinio asmens ar organizacijos sutikimas naudoti šio juridinio asmens arba užsienio juridinio asmens ar organizacijos pavadinimą, o kartu su užsienio juridinio asmens ar organizacijos sutikimu pateiktas registro, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie tą juridinį asmenį, išrašas ar kitas dokumentas, patvirtinantis, kad juridinis asmuo įregistruotas, jeigu pagal užsienio valstybės teisės aktus išrašas neišduodamas, išskyrus Nuostatuose nustatytus atvejus, kai užsienio valstybių registrų duomenys apie juridinių asmenų įregistravimą yra viešai ir neatlygintinai prieinami, ir asmens, pasirašiusio sutikimą naudoti susijusio užsienio juridinio asmens ar organizacijos pavadinimą, įgaliojimus patvirtinantis dokumentas;
17.4. steigiamos ar įsteigtos politinės partijos, jos filialo ar atstovybės, religinės bendruomenės ar bendrijos, jos filialo ar atstovybės pavadinimas nėra tapatus anksčiau išregistruotos politinės partijos, jos filialo ar atstovybės, religinės bendruomenės ar bendrijos, jos filialo ar atstovybės pavadinimui arba išregistruotam politinės partijos, jos filialo ar atstovybės, religinės bendruomenės ar bendrijos, jos filialo ar atstovybės pavadinimui;
17.5. yra patalpų savininko arba bendraturčių sutikimas, jei steigėjas ar juridinis asmuo nėra patalpų, suteikiamų Registro objekto buveinei registruoti, savininkas arba patalpos steigėjui ar juridiniam asmeniui priklauso bendrosios dalinės ar bendrosios jungtinės nuosavybės teise;
17.6. steigiamos individualios įmonės savininkas nėra teismo pripažintas neveiksniu, nėra kitos individualios įmonės savininku, tikrosios ūkinės bendrijos ir komanditinės ūkinės bendrijos tikruoju nariu;
17.7. juridinio asmens vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ar kitas asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu teismo nėra pripažintas neveiksniu tam tikroje srityje, susijusioje su atstovavimu, sandorių sudarymu, dalyvavimu juridinio asmens veikloje ir panašiai;
18. Registro tvarkytojui priėmus Taisyklių 15 punkte nurodytus sprendimus, Registrų centro struktūrinių padalinių pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją darbuotojai įrašo duomenis ir (ar) informaciją į Registrą. Įrašai Registre įrašomi ir tvirtinami Taisyklių 19–21 punktuose nustatyta tvarka.
19. Teisę įrašyti į Registrą duomenis ir (ar) informaciją, Registro tvarkytojui priėmus Taisyklių 15.1, 15.5, 15.7 papunkčiuose nurodytus sprendimus, turi ne žemesnę kaip registratoriaus kvalifikacinę kategoriją turintys Registrų centro struktūrinių padalinių pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją darbuotojai.
20. Teisę įrašyti į Registrą duomenis ir (ar) informaciją Registro tvarkytojui priėmus Taisyklių 15.2–15.4, 15.6, 15.8–15.14 papunkčiuose nurodytus sprendimus, turi registratoriaus asistento ir aukštesnę kvalifikacinę kategoriją turintys Registrų centro struktūrinių padalinių darbuotojai.
21. Teisę patvirtinti įrašus Registre turi registratoriaus eksperto ir vyriausiojo registratoriaus kvalifikacinę kategoriją turintys Registrų centro struktūrinių padalinių darbuotojai. Registratoriaus eksperto kvalifikacinę kategoriją turintys Registrų centro struktūrinių padalinių darbuotojai turi teisę tvirtinti registratoriaus ir registratoriaus asistento kvalifikacinę kategoriją turinčių Registrų centro struktūrinių padalinių darbuotojų įrašus Registre, vyriausiojo registratoriaus kvalifikacinę kategoriją turintys Registrų centro struktūrinių padalinių darbuotojai – tik savo pačių įrašus Registre.
22. Ant įregistruoto juridinio asmens steigimo dokumento ar prokūros dedama žyma, kurioje nurodoma steigimo dokumento ar prokūros įregistravimo Registre data ir juridinio asmens kodas. Dokumentų ir duomenų teikėjui juridinio asmens steigimo dokumento ar prokūros originalai išduodami Taisyklių 30 punkte nustatyta tvarka.
23. Jeigu išnagrinėję pateiktus dokumentus Registrų centro struktūrinių padalinių darbuotojai nustato, kad yra kliūčių įregistruoti, įtraukti į Registrą ar išregistruoti, išbraukti iš Registro Registro objektą, įregistruoti ar įtraukti į Registrą Registro objekto dokumentus, įregistruoti ar įrašyti Registro duomenis ar jų pakeitimus, įrašyti informaciją, raštu informuoja dokumentų ir duomenų teikėją nurodydami terminą trūkumams pašalinti.
24. Terminas priimti Taisyklių 15 punkte nurodytus sprendimus skaičiuojamas nuo visų pateiktų dokumentų bei atlyginimo už registravimą gavimo dienos. Jeigu buvo nustatytas terminas trūkumams pašalinti, terminas priimti Taisyklių 15 punkte nurodytus sprendimus skaičiuojamas nuo patikslintų dokumentų pateikimo pašalinus nurodytus trūkumus dienos arba jei trūkumai nepašalinami – nuo nustatyto termino trūkumams pašalinti pasibaigimo.
25. Dokumentų ir duomenų teikėjas, per nustatytą terminą pašalinęs trūkumus, patikslintus dokumentus gali pateikti asmeniškai arba paštu bet kuriam Klientų aptarnavimo padaliniui. Jei Dokumentų ir duomenų teikėjas dokumentus Registrui buvo pateikęs tiesiogiai elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP, per nustatytą terminą pašalinus trūkumus, patikslinti dokumentai teikiami šios sistemos priemonėmis.
26. Patikslinti dokumentai pagal Taisyklių 25 punktą nepriimami, jeigu neatitinka Taisyklių 8–9 punktuose, išskyrus 9.5 papunktį, nurodytų reikalavimų.
27. Klientų aptarnavimo padalinio darbuotojas, priėmęs patikslintus dokumentus, Registrų centro Paslaugų apskaitos sistemoje nurodo pateiktus dokumentus, patikslina darbo vykdymo terminus, atspausdina Registrų centro Paslaugų apskaitos sistemoje suformuotą prašymą ir pateikia dokumentų ir duomenų teikėjui pasirašyti.
28. Kai per nustatytą terminą pašalinus trūkumus pateikiami ir priimami patikslinti dokumentai, atliekami šių Taisyklių 16 punkte, o atitinkamai pagal dokumentų ir duomenų teikėjo pateikto prašymo pobūdį atskirais atvejais taip pat ir Taisyklių 17 punkte nurodyti veiksmai.
29. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami arba pašalinami ne visi nurodyti trūkumai:
29.1. Registro tvarkytojas priima sprendimą atsisakyti įregistruoti, įtraukti į Registrą ar išregistruoti, išbraukti iš Registro Registro objektą, įregistruoti ar įtraukti į Registrą Registro objekto dokumentus, įregistruoti ar įrašyti Registro duomenis ar jų pakeitimus, įrašyti informaciją, ir apie tai praneša dokumentų ir duomenų teikėjui bei nurodo atsisakymo motyvus ir sprendimo apskundimo tvarką;
29.2. pateiktų dokumentų originalai grąžinami dokumentų ir duomenų teikėjui kartu su sprendimu atsisakyti įregistruoti, įtraukti į Registrą ar išregistruoti, išbraukti iš Registro Registro objektą, įregistruoti ar įtraukti į Registrą Registro objekto dokumentus, įregistruoti ar įrašyti Registro duomenis ar jų pakeitimus, įrašyti informaciją, o Registrų centro struktūriniame padalinyje pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją saugomos grąžintų dokumentų kopijos.
30. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas pageidavo atsiimti dokumentus asmeniškai, dokumentai saugomi iki jų atsiėmimo. Neatsiėmus dokumentų per 30 (trisdešimt) dienų, juridinio asmens įregistruoti steigimo dokumentai ir prokūra įdedami saugoti į juridinio asmens bylą, kiti grąžintini dokumentai saugomi atskirai suformuotoje byloje. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas pageidavo atsiimti dokumentus prašyme nurodytame Klientų aptarnavimo padalinyje, dokumentai išsiunčiami prašyme nurodytam Klientų aptarnavimo padaliniui. Jei dokumentų ir duomenų teikėjas dokumentus Registro tvarkytojui pateikė tiesiogiai elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP, tai steigimo dokumentai ir prokūra, pasirašyti kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu parašu, pateikiami šios sistemos priemonėmis.
31. Įregistravę ar įtraukę į Registrą Registro objektą, įregistravę ar įrašę pakeistus duomenis, Registrų centro struktūrinių padalinių pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją darbuotojai Registro duomenų tvarkymo programoje suformuoja ir kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu parašu pasirašo aktualų elektroninį sertifikuotą Registro išrašą (toliau – ESI). Suformuotas ESI yra saugomas Registre.
32. Registro objektas, norintis gauti prieigą prie savo ESI (prieigos raktą), turi pateikti Registro tvarkytojui nustatytos formos prašymą išduoti ESI. Prieiga prie ESI (prieigos raktas) išduodama tik konkrečiam Registro objektui ir išsiunčiama elektroniniu būdu Registro tvarkytojui pateiktais Registro objekto kontaktais (elektroninio pašto adresu ir trumpąja žinute į mobilųjį telefoną).
IV SKYRIUS
KLAIDINGŲ REGISTRO DUOMENŲ IR INFORMACIJOS
TAISYMO TVARKA
34. Klaidingi, netikslūs ar neišsamūs duomenys ar informacija Registre gali būti taisomi šiais atvejais:
35. Klaidingi, netikslūs ar neišsamūs duomenys ar informacija Registre taisomi Nuostatų nustatyta tvarka.
36. Registrų centro struktūrinių padalinių pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją darbuotojai, atlieka šiuos veiksmus:
36.1. išnagrinėję prašymą ar pranešimą ir jame nurodytus faktus patvirtinančius dokumentus, nustato, ar klaidingi Registro duomenys ir (ar) informacija atitinka įrašus Registro objekto dokumentų byloje esančiuose dokumentuose;
37. Klaidą patvirtinantis dokumentas ar informacija apie klaidos ištaisymą įrašoma į Registro duomenų bazę.
38. Registro tvarkytojui priėmus Taisyklių 15.12 papunktyje nurodytą sprendimą, duomenys ir (ar) informaciją įrašomi ir tvirtinami Taisyklių 20–21 punktuose nustatyta tvarka.
39. Nustačius, kad Registro duomenys ir (ar) informacija atitinka įrašus dokumentuose, kuriuos patvirtino Teisingumo ministerija, notaras arba sudarė steigėjai ar dalyviai, duomenys ir (ar) informacija netaisomi, išskyrus atvejus, kai apie klaidą sudarytuose dokumentuose informuoja Teisingumo ministerija ar notaras.
40. Kai Registro objekto dokumentų byloje yra visi pagal tuo metu galiojusius teisės aktus išregistravimui atlikti būtini dokumentai ir Registro tvarkytojas turi pagrindą manyti, kad ankstesnės registravimo įstaigos pagal tuo metu galiojusius teisės aktus privalėjo tokį Registro objektą išregistruoti, tačiau jo neišregistravo, atlikus Taisyklių 36 punkte nurodytus veiksmus, Registro objektas išregistruojamas.
41. Kai Registro tvarkytojas gauna informaciją ir dokumentus, patvirtinančius, kad Registro objektas yra pasibaigęs, tačiau Registre nėra įrašo apie Registro objekto išregistravimą ir Registro objekto dokumentų byla Registrui neperduota, Registro tvarkytojas raštu kreipiasi į Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatytą subjektą, įgaliotą priimti likviduojamų Registro objektų dokumentus saugoti, prašydamas pateikti informaciją, ar Registro objekto dokumentų byla buvo perduota archyvui, arba patvirtinimą, kad archyvas tokios bylos neturi, ir į Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos dėl duomenų apie atsiskaitymą su biudžetais ir fondais arba patvirtinimo, kad tokių duomenų neturi. Gavęs nurodytą informaciją ir dokumentus, Registro tvarkytojas išregistruoja Registro objektą.
V SKYRIUS
REGISTRO OBJEKTO dokumentų bylų
formavimas
42. Registre įregistruotam Registro objektui, išskyrus Lietuvos Respublikos juridinių asmenų filialus ir atstovybes, suformuojama dokumentų byla. Registro objekto dokumentų bylą gali sudaryti vienas ar keli tomai. Lietuvos Respublikos juridinių asmenų filialų ir atstovybių dokumentai saugomi juridinio asmens, įsteigusio filialą ar atstovybę, dokumentų byloje, atskirame tome. Dokumentų byloje kaupiami ir saugomi visi Registro tvarkytojui pateikti dokumentai, kurių pagrindu Registre įregistruoti duomenys ar įrašyta informacija.
43. Registro objektų dokumentų bylos tvarkomos Registrų centro generalinio direktoriaus nustatyta tvarka ir saugomos Registrų centro archyve.
44. Laikinai įrašius į Registrą steigiamo Registro objekto pavadinimą, dokumentai saugomi įrašytų į Registrą pavadinimų dokumentų byloje. Kai yra gaunamas prašymas įregistruoti ar įtraukti į Registrą Registro objektą, dokumentai dėl laikino Registro objekto pavadinimo įrašymo nedelsiant perduodami Registrų centro struktūriniam padaliniui pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją Įregistravus ar įtraukus į Registrą Registro objektą, dokumentai įdedami į Registro objekto dokumentų bylą. Dokumentai dėl laikinai įrašyto Registro objekto pavadinimo į Registro objekto bylos dokumentų sąrašą neįrašomi. Jeigu per 6 (šešis) mėnesius nuo prašymo laikinai įrašyti į Registrą steigiamo Registro objekto pavadinimą pateikimo Registro tvarkytojui dienos Registro objektas neįregistruojamas ar neįtraukiamas į Registrą, dokumentai dėl laikinai įrašyto pavadinimo saugomi Registrų centro generalinio direktoriaus nustatyta tvarka.
45. Kai į Registrą laikinai įrašomas keičiamas Registro objekto pavadinimas, prašymas laikinai įrašyti į Registrą pavadinimą įdedamas į keičiančio pavadinimą Registro objekto dokumentų bylą.
46. Jeigu keičiama Registro objekto, išskyrus Lietuvos Respublikos juridinių asmenų filialus ar atstovybes, buveinė, Registro objekto dokumentų byla Registrų centro struktūriniam padaliniui pagal Taisyklių 4 punkte nurodytą kompetenciją perduodama tik sutvarkius Registro objekto duomenis ir dokumentų bylą bei nustatyta tvarka įkėlus dokumentus į elektroninį dokumentų archyvą.
47. Jeigu išregistruojamas Lietuvos Respublikos juridinio asmens filialas ar atstovybė, jų dokumentai saugomi juridinio asmens, įsteigusio filialą ar atstovybę, dokumentų byloje. Išregistruoto juridinio asmens dokumentų byla saugoma Registrų centro archyve.
48. Jeigu užsienio juridinis asmuo yra įsteigęs kelis filialus ar atstovybes ir išregistruojamas filialas ar atstovybė, kurio dokumentų byloje saugomi steigėjo dokumentai, šie dokumentai toliau saugomi užsienio juridinio asmens anksčiausiai įregistruoto filialo ar atstovybės dokumentų byloje.
VI SKYRIUS
LAIKINAS PAVADINIMO ĮRAŠYMAS Į REGISTRĄ
50. Laikinai įrašydamas Registro objekto pavadinimą į Registrą, Registro tvarkytojas patikrina, ar Registro objekto pavadinimas nėra tapatus:
50.3. įregistruotiems Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos prekių ženklams bei tarptautinės registracijos prekių ženklams, kurių registracija yra išplėsta Lietuvos Respublikoje;
51. Laikoma, kad pavadinimas netapatus, kai nesutampa bent viena raidė ar skaitmuo. Tikrinant Registro objekto pavadinimo tapatumą, nevertinami juridinio asmens teisinę formą nusakantys žodžiai ar jų santrumpos.
52. Jei pateikiamas prašymas laikinai įrašyti į Registrą steigiamos ar įsteigtos politinės partijos, jos filialo ar atstovybės, religinės bendruomenės ar bendrijos, jos filialo ar atstovybės pavadinimą, Registro tvarkytojas tikrina, ar jis nėra tapatus anksčiau išregistruotos politinės partijos, jos filialo ar atstovybės, religinės bendruomenės ar bendrijos, jos filialo ar atstovybės pavadinimui arba išregistruotam politinės partijos, jos filialo ar atstovybės, religinės bendruomenės ar bendrijos, jos filialo ar atstovybės pavadinimui.
53. Jei pateikiamas prašymas laikinai įrašyti į Registrą filialo ar atstovybės pavadinimą, tikrinama, kad būtų įrašytas juridinio asmens pavadinimas ir žodis „filialas“ arba „atstovybė“.
54. Nustačius, kad prašomas laikinai į Registrą įrašyti Registro objekto pavadinimas yra tapatus įregistruotam Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos prekės ženklui bei tarptautinės registracijos prekės ženklui, kurių registracija yra išplėsta Lietuvos Respublikoje, pavadinimas įrašomas į Registrą, jeigu prekių ženklo savininkas sutinka, kad jo prekių ženklas būtų panaudotas pavadinime. Nurodytas sutikimas nereikalingas, jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas, norintis įregistruoti Registro objektą, pakeisti Registro objekto pavadinimą, ir prekės ženklo savininkas yra tas pats asmuo.
55. Klientų aptarnavimo padalinio darbuotojas, gavęs Nuostatų 108 punkte nurodytus dokumentus, nedelsdamas Registro duomenų tvarkymo programoje užpildo naujo pavadinimo užsakymo formą ir elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP kreipiasi į VLKK dėl juridinio asmens pavadinimo atitikties bendrinės lietuvių kalbos normoms, išskyrus atvejus, kai:
55.1. gautas prašymas laikinai įrašyti į Registrą juridinio asmens filialo ar atstovybės arba užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės pavadinimą;
55.2. gautas prašymas laikinai įrašyti į Registrą juridinio asmens pavadinimą ir prie prašymo yra pridėtas juridinio asmens arba užsienio juridinio asmens ar organizacijos sutikimas naudoti šio juridinio asmens arba užsienio juridinio asmens ar organizacijos pavadinimą, kai juridinis asmuo susijęs su juridiniu asmeniu arba užsienio juridiniu asmeniu ar organizacija.
56. Jeigu VLKK per 6 (šešias) darbo valandas JAREP priemonėmis praneša Registro tvarkytojui, kad pavadinimas yra tinkamas arba kad pavadinimo nevertina, įskaitant atvejus, kai VLKK nevertina juridinio asmens pavadinimų, kurių simboliniai pavadinimai išskirti nelietuviškomis kabutėmis, arba nepraneša nieko, Registro tvarkytojas atlieka Taisyklių 50 punkte nurodytus veiksmus.
57. Dokumentų ir duomenų teikėjui, pateikusiam prašymą laikinai įrašyti pavadinimą į Registrą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pavadinimo įrašymo į Registrą išduodama asmeniškai arba išsiunčiama jo prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu šį faktą patvirtinanti Registro tvarkytojo nustatytos formos pažyma. Priėmus sprendimą neįrašyti į Registrą pavadinimo, dokumentų ir duomenų teikėjui išduodama asmeniškai arba elektroniniu paštu išsiunčiama Registro tvarkytojo nustatytos formos pažyma, kurioje nurodoma šio sprendimo priežastis. Jeigu prašymas buvo pateiktas elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP, pažymos išduodamos šios sistemos priemonėmis.
58. Jeigu per 6 (šešis) mėnesius nuo prašymo laikinai įrašyti pavadinimą į Registrą pateikimo Registro tvarkytojui dienos Registro objektas neįregistruojamas ar neįtraukiamas į Registrą arba Registro objekto pavadinimas nepakeičiamas, laikinai įrašytas pavadinimas išbraukiamas iš Registro duomenų bazės.
VII SKYRIUS
Juridinio asmens likvidavimas Juridinių asmenų registro tvarkytojo iniciatyva
59. Registro tvarkytojas turi teisę inicijuoti juridinio asmens likvidavimą gavęs Nuostatų 187 punkte nurodytą valstybės institucijų siūlymą arba savo iniciatyva nustatęs bent vieną iš Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių.
60. Esant Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytai aplinkybei, 6 (šešių) mėnesių laikotarpis skaičiuojamas nuo valdymo organų narių išregistravimo iš Registro dienos arba nuo juridinio asmens įregistravimo Registre dienos, jei valdymo organo narių duomenys nebuvo pateikti registruoti Registro tvarkytojui per 6 (šešis) mėnesius nuo juridinio asmens įregistravimo Registre. Esant Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytai aplinkybei, 6 (šešių) mėnesių laikotarpis skaičiuojamas nuo Registro tvarkytojo pranešimo išsiuntimo dienos. Esant Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytai aplinkybei, 5 (penkerių) metų laikotarpis skaičiuojamas nuo duomenų ar informacijos paskutinio įregistravimo Registre dienos.
61. Gavęs valstybės institucijų siūlymą arba nustatęs bent vieną iš Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių, Registro tvarkytojas į juridinio asmens buveinę, išskyrus atvejus, kai buveinė išregistruota patalpų savininko prašymu, taip pat Registre nurodytais juridinio asmens valdymo organo narių gyvenamosios vietos adresais registruotu paštu išsiunčia pranešimą apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą, nurodydamas atsiradusias aplinkybes. Kai pranešimo išsiųsti juridinio asmens buveinės ir (arba) Registre nurodytais juridinio asmens valdymo organo narių gyvenamosios vietos adresais nėra galimybės, apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą viešai paskelbiama Elektroniniame leidinyje ir šis pranešimas išsiunčiamas elektroninio pašto adresu korespondencijai, jeigu juridinis asmuo jį pateikęs Registro tvarkytojui.
62. Duomenys apie Taisyklių 61 punkte nurodyto pranešimo išsiuntimo ar paskelbimo datą įrašomi į Registro duomenų bazę.
63. Registro tvarkytojas negali priimti sprendimo inicijuoti juridinio asmens likvidavimą, jeigu per 3 (tris) mėnesius nuo pranešimo apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą išsiuntimo ar paskelbimo Elektroniniame leidinyje dienos išnyko Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės arba juridinio asmens dokumentų ir duomenų teikėjas Registro tvarkytojui pateikia Nuostatų 189 punkte nurodytus dokumentus, paneigiančius šias aplinkybes.
64. Registro tvarkytojas per 3 (tris) mėnesius nuo Taisyklių 61 punkte nurodyto pranešimo išsiuntimo ar viešo paskelbimo Elektroniniame leidinyje dienos negavęs Nuostatų 189 punkte nurodytų dokumentų, paneigiančių Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalyje nurodytas aplinkybes, priima sprendimą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą ir Registro duomenų bazėje įregistruoja juridinio asmens teisinį statusą „Inicijuojamas likvidavimas“. Įregistravęs teisinį statusą „Inicijuojamas likvidavimas“, Registro tvarkytojas išregistruoja žymas „Teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos pateikta informacija dėl siūlymo inicijuoti juridinio asmens likvidavimą“ arba „Teisingumo ministerijos pateikta informacija dėl siūlymo inicijuoti juridinio asmens likvidavimą“ bei „Numatomas inicijuoti likvidavimas Registro tvarkytojo iniciatyva pagal Civilinio kodekso 2.70 straipsnį“.
65. Registro tvarkytojas juridinio asmens teisinį statusą „Inicijuojamas likvidavimas“ išregistruoja per 3 (tris) darbo dienas, kai:
66. Sprendimas dėl juridinio asmens likvidavimo priimamas suėjus 1 (vienerių) metų nuo juridinio asmens teisinio statuso „Iniciuojamas likvidavimas“ įregistravimo terminui, jeigu Registro tvarkytojas negauna teismo pranešimo apie prašymo atšaukti inicijuojamą juridinio asmens likvidavimą priėmimą arba Taisyklių 65.2 papunktyje nurodyto teismo pranešimo . Sprendimas dėl juridinio asmens likvidavimo taip pat priimamas, gavus teismo pranešimą apie sprendimą inicijuojamo juridinio asmens likvidavimo neatšaukti.
67. Registro tvarkytojas, priėmęs sprendimą likviduoti juridinį asmenį, Registro duomenų bazėje įregistruoja juridinio asmens teisinį statusą „Likviduojamas“ ir išregistruoja juridinio asmens valdymo organų narių duomenis. Registro tvarkytojo iniciatyva likviduotas juridinis asmuo išregistruojamas Nuostatų 200 punkto nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
DOKUMENTŲ, Duomenų ir informacijos
TEIKIMAS IR GAVIMAS
68. Registro duomenys, Registre kaupiami dokumentai ir bet kokia kita Registrui pateikta informacija yra vieša. Registro duomenys, informacija ir dokumentų kopijos gavėjams teikiami pagal duomenų teikimo sutartis su Registro tvarkytoju (daugkartinio teikimo atvejais) arba gavėjo prašymus suteikti Registro duomenis (vienkartinio teikimo atvejais).
69. Asmuo, norėdamas sudaryti duomenų teikimo sutartį su Registro tvarkytoju, (toliau – pareiškėjas) turi pateikti Registro tvarkytojui rašytinį prašymą, kuriame turi būti nurodytas duomenų naudojimo tikslas, duomenų gavimo teisinis pagrindas, prašomų teikti duomenų apimtis.
70. Ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymo sudaryti duomenų teikimo sutartį gavimo Registro tvarkytojas:
71. Registro tvarkytojui parengus duomenų teikimo sutarties projektą ir suderinus su pareiškėju, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas išsiunčiami arba, pareiškėjui pageidaujant, įteikiami jo atstovui Registro tvarkytojo įgalioto asmens pasirašyti duomenų teikimo sutarties 2 (du) egzemplioriai. Duomenų teikimo sutartis įsigalioja, kai Registro tvarkytojo ir pareiškėjo ar jo įgalioto asmens pasirašytas duomenų teikimo sutarties egzempliorius grąžinamas ir užregistruojamas Registrų centre, jei pačioje duomenų teikimo sutartyje nenumatyta vėlesnė jos įsigaliojimo data. Registro duomenys, informacija ir dokumentų kopijos pagal duomenų teikimo sutartį pradedami teikti duomenų teikimo sutarties įsigaliojimo dieną, jei pačioje duomenų teikimo sutartyje nenumatytas vėlesnis terminas.
72. Gavėjai prašymus suteikti Registro duomenis Registro tvarkytojui gali teikti asmeniškai arba paštu bet kuriam Klientų aptarnavimo padaliniui, elektroninių ryšių priemonėmis, kuriomis galima tinkamai identifikuoti asmens parašą ir užtikrinti teksto apsaugą, arba tiesiogiai elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą naudojantis JAREP. Prašyme suteikti Registro duomenis turi būti nurodytas duomenų naudojimo tikslas, duomenų gavimo teisinis pagrindas, prašomų teikti duomenų apimtis. Jeigu prašymą suteikti Registro duomenis pateikęs gavėjas pageidauja Registro duomenis, informaciją ar dokumentų kopijas gauti paštu, teikdamas prašymą jis privalo nurodyti tikslų adresą, kuriuo Registro duomenys, informacija ar dokumentų kopijos turi būti išsiųsti.
73. Registro duomenys, informacija ir dokumentų kopijos gavėjams teikiami atlygintinai, išskyrus Civilinio kodekso 2.72 straipsnio 4 dalyje ir Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 29 straipsnio 3 dalyje nurodytus atvejus. Atlyginimo dydį nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Registro duomenys, informacija ir dokumentų kopijos pagal gavėjų prašymus teikiami, kai sumokamas atlyginimas. Registro duomenis, informaciją ir dokumentų kopijas teikiant pagal duomenų teikimo sutartis, atlyginimo mokėjimo tvarka nustatoma duomenų teikimo sutartyje.
74. Kiekvienas asmuo, pateikęs prašymą, turi teisę neatlygintinai susipažinti su Registro objekto dokumentų byloje saugomais dokumentais Registrų centro generalinio direktoriaus nustatyta tvarka.
75. Registro duomenys, informacija ir dokumentų kopijos teikiami Nuostatų VII skyriuje nurodytais būdais.
76. Registro tvarkytojo išduodami rašytinės formos Registro duomenų ir informacijos išrašai ir dokumentų kopijos tvirtinami žymomis „Išrašas tikras“ („Kopija tikra“), išskyrus tuos atvejus, kai gavėjas prašyme tokios žymos atsisako. Elektroninės formos Registro duomenų ir informacijos išrašai ir dokumentų kopijos žymomis netvirtinami, išskyrus atvejus, kai tokios žymos gavėjas reikalauja. Tikrumo žymą sudaro žodžiai „Išrašas tikras“ („Kopija tikra“), duomenų ir informacijos išrašo ar dokumento kopijos tikrumą tvirtinančio darbuotojo pareigų pavadinimas, parašas, vardas (vardo raidė), pavardė, data ir antspaudas „Lietuvos Respublika. Valstybės įmonė Registrų centras“.
77. Jei Registro duomenų ir informacijos išrašas ar dokumento kopija susideda iš kelių lapų, visi lapai turi būti susegti, paskutiniame lape rašoma žyma pagal Taisyklių 76 punkte nustatytus reikalavimus.
78. Registro tvarkytojo išduodamuose Registro duomenų ir informacijos išrašuose, dokumentų kopijose taip pat nurodoma, kad šie duomenų ir informacijos išrašai, dokumentų kopijos turi prima facie galią.
79. Popierinės dokumento kopijos antrasis ir kiti lapai išduodami tik kartu su pirmuoju lapu. Elektroninių dokumentų kopijų lapai išduodami visi kartu.
80. Teikiami trumpasis (identifikacinių duomenų), pagrindinių duomenų, išplėstinis ir išplėstinis su istorija Registro išrašai bei ESI. Registro išrašai gali būti teikiami ir anglų kalba, jei tam yra sukurtos ir parengtos programinės priemonės.
81. Trumpajame (identifikacinių duomenų) Registro išraše apie juridinį asmenį nurodoma:
82. Trumpajame (identifikacinių duomenų) Registro išraše apie filialą ar atstovybę nurodoma:
82.2. filialo ar atstovybės:
83. Pagrindinių duomenų Registro išraše apie juridinį asmenį, be duomenų ir informacijos, nurodytų Taisyklių 81 punkte, nurodoma:
83.1. duomenys apie valdymo organų narius (vardas, pavardė), taip pat nurodant valdymo organo pirmininką, valdymo organų narių teisių ribos, jei tokios nustatytos;
84. Pagrindinių duomenų Registro išraše apie filialą ar atstovybę, be duomenų ir informacijos, nurodytų Taisyklių 82 punkte, nurodoma:
84.1. duomenys apie valdymo organų narius (vardas, pavardė), taip pat nurodant valdymo organo pirmininką, valdymo organų narių teisių ribos, jei tokios nustatytos;
85. Išplėstiniame Registro išraše nurodomi visi Registre įregistruoti aktualūs Registro objekto duomenys ir informacija.
86. Išplėstiniame su istorija Registro išraše nurodomi visi Registre įregistruoti aktualūs ir archyviniai duomenys ir informacija.
87. ESI nurodomi visi išplėstinio išrašo duomenys, išskyrus duomenis ir informaciją apie Registrui pateiktus dokumentus, tarp jų ir metinių finansinių ataskaitų rinkinių pateikimą.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
89. Sumokėtas atlyginimas už Registro tvarkytojo teikiamas paslaugas (Registro objektų registravimą ir naudojimąsi Registro duomenimis) grąžinamas jį sumokėjusiam asmeniui šiais atvejais:
90. Asmuo dėl sumokėto atlyginimo grąžinimo į Klientų aptarnavimo padalinį kreipiasi raštu, nurodydamas užsakymo numerį ir atlyginimo grąžinimo priežastį.
91. Pasikeitus Taisyklėse nurodytų norminių teisės aktų nuostatoms ar netekus jiems galios arba įsigaliojus naujiems norminiams teisės aktams, kurie kitaip reguliuoja Taisyklėse aptariamus klausimus, Taisyklėmis vadovaujamasi tiek, kiek jos neprieštarauja norminiams teisės aktams, kartu atsižvelgiant į pasikeitusį, norminiuose teisės aktuose įtvirtintą teisinį reguliavimą.