SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2018 m. gruodžio 20 d. Nr. T9-219

Skuodas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, 48 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 2.1 papunkčiu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ patvirtinta Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, Skuodo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Tvirtinti Skuodo rajono savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2019 m. sausio 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio teisės akto paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Petras Pušinskas

 

PATVIRTINTA

Skuodo rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. T9-219

 

 

 

SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019 Metų

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

PROGRAMOS APRAŠYMAS

 

1. Skuodo rajono savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programa (toliau – programa) parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ patvirtintu Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu ir Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

2. Šioje programoje numatomas programos tikslas, uždaviniai, planuojamos apimtys, vykdymo laikas ir trukmė, ieškančių darbo asmenų grupės, kurioms teikiama pirmenybė dirbti darbus, mokėjimo už darbą sąlygos, laikinų darbo vietų skaičius, skiriamos lėšos ir lėšų šaltiniai.

3. Užimtumo didinimo programa rengiama vadovaujantis šiais principais:

3.1. bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą;

3.2. kompleksiškumo – įgyvendinant Užimtumo didinimo programą kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant teritorinę darbo biržą, socialinius partnerius;

3.3. individualumo – Užimtumo didinimo programoje numatomos priemonės organizuojamos ir paslaugos teikiamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius bei jų motyvaciją integruotis į darbo rinką;

3.4. tęstinumo – Užimtumo didinimo programoje numatytų veiklų tęstinumas, nuolatinė programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;

3.5. efektyvumo – pagrindinis Užimtumo didinimo programos priemonių rezultatas ir vertinimo kriterijus yra asmens įsidarbinimas pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintinų teisinių santykių pagrindu, savarankiškos arba neatlygintinos veiklos vykdymas;

3.6. ekonomiškumo – maksimalus Užimtumo didinimo programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu, tiek rengiant Užimtumo didinimo programą, tiek ją įgyvendinant;

3.7. viešumo – Užimtumo didinimo programos rezultatų viešinimas.

4. Siekiant didinti gyventojų Užimtumą tikslinga vykdyti laikino pobūdžio pagalbinius darbus, nes:

4.1. šių darbų poreikis Skuodo rajono savivaldybėje yra didelis;

4.2. vadovaujantis ekonominio naudingumo principu lėšos bus panaudotos maksimaliai ir racionaliai;

4.3. sudaroma galimybė užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;

4.4. didelė dalis rajono gyventojų, neturinčių darbo, yra sąlyginai žemos kvalifikacijos, todėl kvalifikuotų darbų atlikti jie negali.

4.5. Savivaldybės administracija gali įdarbinti asmenis tik organizuodama laikino pobūdžio pagalbinius darbus.

5. Programą ir darbų paskirstymą bei sutartis rengia Skuodo rajono savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas, programą tvirtina Skuodo rajono savivaldybės taryba .

6. Užimtumo didinimo programą vykdo darbdavys – Skuodo rajono savivaldybės administracija, pavesdama laikino pobūdžio pagalbinius darbus organizuoti Skuodo rajono savivaldybės administracijos seniūnijoms.

7. Seniūnijos pagal poreikį gali organizuoti darbus seniūnijos teritorijoje esančiose ugdymo, švietimo, kultūros ar globos įstaigose.

8. Programoje dalyvaujančių asmenų skaičius nustatomas atsižvelgiant į esamą programos finansavimą, gyventojų skaičių seniūnijose ir laikino pobūdžio pagalbinių darbų poreikį seniūnijose.

9. Trišalė taryba prie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos svarsto ir teikia savivaldybei pasiūlymus dėl jų rengiamų / parengtų užimtumo didinimo programų rengimo tikslingumo Trišalės tarybos prie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinto darbo reglamento nustatyta tvarka.

10. Savivaldybės rengiamas Užimtumo didinimo programos projektas patikslinamas, atsižvelgiant į patvirtintą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams einamųjų metams paskirstymą savivaldybių administracijoms.

 

II SKYRIUS

GYVENTOJŲ UŽIMTUMO BŪKLĖS ANALIZĖ

 

11. Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Skuodo rajono savivaldybėje gyventojų skaičius ženkliai mažėja. 2010 m. rajone gyveno 21 394 gyventojai, 2016 m. – 18 060 gyventojų. Per 2015 m. gyventojų skaičius sumažėjo 2,4 proc. arba 448 gyventojais. Analizuojant Skuodo rajono gyventojų skaičių pagal amžiaus grupes, nustatyta, kad padaugėjo 50–54 ir 60–64 amžiaus asmenų. Statistika rodo tolimesnį gyventojų skaičiaus mažėjimą ir visuomenės senėjimą.

12. Lietuvos statistikos departamento duomenimis 2018 m. pradžioje Skuodo rajone buvo 9 931 darbingo amžiaus gyventojas, iš jų 4 735 moterys ir 5 196 vyrai. 2017 m. Skuodo rajone buvo 10 407 darbingo amžiaus asmenys. 2018 m. rugsėjo 1 d. Klaipėdos teritorinės darbo biržos Skuodo skyriuje buvo registruoti 576 bedarbiai, bedarbių santykis su darbingo amžiaus gyventojais  sudarė 5,8 proc. Registruotų bedarbių moterų – 329 (57,1 proc.), vyrų – 247 (42,9 proc.). Gyvenantys kaimo vietovėse bedarbiai sudarė 65,8 proc. (379 asmenys), vyresni nei 55 metai – 38 proc. (219 asmenų), jaunimo iki 29 metų nedarbas siekė 2,1 proc. Didžiausias nedarbas 2018 m. rugsėjo 1 d. fiksuojamas Šačių seniūnijoje (5,7 proc.). Skuodo miesto seniūnijoje – (4,98 proc.), Mosėdžio seniūnijoje – (4,81 proc.), Aleksandrijos seniūnijoje – (4,77 proc.) ir Ylakių seniūnijoje (4,79 proc.).

13. Asmenys, kuriems gali būti rengiamos užimtumo didinimo programos, Skuodo skyriuje 2018 m. rugsėjo 1 d. duomenimis yra:

13.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai – 0;

13.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra – 45;

13.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų – 0;

13.4. piniginės socialinės paramos gavėjai – 92;

13.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo – 0;

13.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo – 0;

13.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos – 0;

13.8. turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga – 0;

13.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką – 353 (iš jų 246 – vaikai);

13.10. vyresni kaip 40 metų – 440.

 

III SKYRIUS

TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

14. Programos tikslas – siekti visiško gyventojų užimtumo, mažinti jų socialinę atskirtį ir stiprinti socialinę sanglaudą, padėti įgyvendinti užimtumo rėmimo politiką.

15. Programos uždaviniai:

15.1. didinti darbo ieškančių darbingo amžiaus asmenų užimtumo galimybes, įtraukiant į programą apie 80 ieškančių darbo asmenų (jei vieno asmens atliekamų darbų vidutinė trukmė 2 mėnesiai).

15.2. sudaryti sąlygas įsidarbinti Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos registruotiems bedarbiams ir nedarbingiems asmenims, nurodytiems Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje.

 

IV SKYRIUS

LAIKINŲJŲ DARBŲ VYKDYMO LAIKAS, TRUKMĖ, ORGANIZAVIMAS

 

16. Programos vykdymo terminas nuo 2019 m. sausio 2 d. iki 2019 m. gruodžio 13 d.

17. Vieno asmens atliekamų darbų trukmė nuo 1 iki 6 mėnesių.

18. Pagal programą bus įdarbinti asmenys, atitinkantys tikslines programos dalyvių grupes.

19. Informaciją apie organizuojamus darbus, nurodant darbo ieškančių asmenų skaičių, programos finansavimo terminus Skuodo rajono savivaldybės administracija skelbia Skuodo rajono savivaldybės interneto svetainėje www.skuodas.lt.

20. Programoje dalyvaujantiems siūlomų darbų sąrašas:

20.1. kraštovaizdžio, nekilnojamųjų kultūros vertybių ir Savivaldybės įsteigtų saugomų teritorijų tvarkymas;

20.2. sporto ir turizmo objektų tvarkymo pagalbiniai darbai;

20.3. vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros pagalbiniai darbai;

20.4. visuomeninės ir socialinės paskirties, švietimo objektų pagalbiniai tvarkymo darbai;

20.5. bešeimininkių pastatų tvarkymo darbai;

20.6. susidariusių sąvartynų, užterštų, neprižiūrimų teritorijų valymo darbai;

20.7. šiukšlių rinkimas, šlavimas, šienavimas, sniego valymas, želdynų priežiūra;

20.8. upių, ežerų ir kitų vandens telkinių pakrančių bei paplūdimių valymas ir priežiūra;

20.9. istorijos ir kultūros paveldo, muziejų, kapinių ir kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų priežiūra;

20.10. valstybinio miško aplinkos tvarkymas, miško sodinimas ir priežiūra;

20.11. socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia užtikrinimo laikino pobūdžio darbai (malkų ruoša neįgalumą turintiems vienišiems žmonėms);

20.12. smulkaus remonto pagalbiniai darbai.

21. Programoje suplanuotiems darbams atlikti sudaromos sutartys.

 

V SKYRIUS

Programos finansavimaS IR FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

22. Užimtumo didinimo programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, skirtų Vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punkte numatytai valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai įgyvendinti. Lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

23. Jeigu savivaldybės biudžetas nepatvirtintas, lėšos Užimtumo didinimo programai finansuoti nuo finansinių metų pradžios iki savivaldybės biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų savivaldybės biudžete Užimtumo didinimo programai skirtų lėšų.

24. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Užimtumo didinimo programai įgyvendinti, paskirstomos, pervedamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

25. Darbdaviui, įdarbinusiam pagal darbo sutartį programoje numatytiems darbams atlikti teritorinės darbo biržos siųstus asmenis, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos subsidijos, skirtos apmokėti šias išlaidas:

25.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį;

25.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms;

25.3. piniginei kompensacijai už išmokėtą programoje numatytus darbus dirbusiam asmeniui kompensaciją už nepanaudotas atostogas, įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą.

26. Programos vykdymui finansavimo poreikis yra apie 84 000 eurų, kurie skiriami Skuodo rajono savivaldybei iš valstybės biudžeto valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti.

27. Lėšos konkrečiam darbdaviui ar asignavimų valdytojui skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgus į seniūnijų seniūnų siūlymus.

 

VI SKYRIUS

prOGRAMOS REZULTATAI, STEBĖSENA IR PRIEŽIŪRA

 

28. Programoje dalyvaus apie 80 ieškančių darbo asmenų (jei vieno asmens atliekamų darbų vidutinė trukmė 2 mėnesiai). Jie turės galimybę užsidirbti lėšų pragyvenimui, atnaujins darbinius įgūdžius.

29. Programą vykdys Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai.

30. Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas nuolat kontroliuos dalyvių ir tikslinėms grupėms priklausančių asmenų skaičių, laisvų darbo vietų užpildymą, lėšų įsisavinimą.

31. Asmenims nutraukus dalyvavimą programoje, Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas ne vėliau kaip per tris dienas apie tai informuoja Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Skuodo skyrių.

32. Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus Skuodo rajono savivaldybės administracija skelbia Skuodo rajono savivaldybės interneto svetainėje www.skuodas.lt.

33. Užimtumo didinimo programai skirtų lėšų panaudojimo ir asmenų užimtumo rezultatai vertinami kartu su Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Skuodo skyriumi.

___________________