LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2010 M. GRUODŽIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-1081 „DĖL SVEIKATOS APSAUGOS SRITIES VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PROGRAMŲ (INVESTICIJŲ PROJEKTŲ) PLANAVIMO, FINANSAVIMO, ĮGYVENDINIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. balandžio 2 d. Nr. V-461
Vilnius
P a k e i č i u Sveikatos apsaugos srities valstybės investicijų projektų įgyvendinimo programų (investicijų projektų) planavimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. V-1081 „Dėl Sveikatos apsaugos srities valstybės investicijų projektų įgyvendinimo programų (investicijų projektų) planavimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Sveikatos apsaugos ministrui arba sveikatos apsaugos ministro įgaliotam asmeniui pritarus, Investicijų ir programų skyrius apie priimtą sprendimą Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytais terminais informuoja Lietuvos Respublikos finansų ministeriją ir projektų rengėjus.“
3. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtinus Sveikatos apsaugos srities investicijų projektų įgyvendinimo programų (investicijų projektų) sąrašą ir valstybės kapitalo investicijų paskirstymą pagal investicijų projektų įgyvendinimo programas (investicijų projektus), Investicijų ir programų skyrius Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžias įstaigas ir savivaldybes informuoja apie skirtas lėšas. Lėšų paskirstymą pagal investicijų projektus, kurių planuojama vertė arba sutarties su tiekėjais (prekių tiekėjais, paslaugų teikėjais arba rangovais) kaina viršija 10 000 tūkst. eurų, taip pat naujus investicijų projektus, kuriems ankstesnių metų Valstybės investicijų programoje nebuvo skirta valstybės lėšų ir kurių planuojama vertė viršija 1 500 tūkst. eurų ir kurių neplanuojama baigti įgyvendinti per dvejus biudžetinius metus, tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.“
4. Pakeičiu 15.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Bet koks projekte numatytų vykdyti veiklų pakeitimas turi būti suderintas su Sveikatos apsaugos ministerija.
Projektą įgyvendinantis subjektas privalo projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais teikti informaciją Sveikatos apsaugos ministerijai apie investicijų projekto įgyvendinimo eigą, t. y. apie jau atliktus darbus ir (ar) įsigytą įrangą bei numatomus atlikti darbus ir (ar) planuojamą įsigyti įrangą, nurodant kada tai numatoma atlikti.“
6. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
„24. Jei lėšos yra skirtos projektui, kuriame numatytos vykdyti veiklos yra tiesiogiai susijusios su Europos Sąjungos ar kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis finansuojamo projekto veiklomis, tačiau jos negali būti finansuojamos Europos Sąjungos ar kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis, o viešasis pirkimas yra įvykdytas ir pasirašyta pirkimo sutartis, projektas finansuojamas pagal pasirašytą pirkimo sutartį.“
7. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. SAM projektą įgyvendinantis subjektas viešojo pirkimo sutarties projektą turi suderinti su Sveikatos apsaugos ministerija. SAM projektą įgyvendinantis subjektas, atsižvelgdamas į suderintos pirkimo sutarties nuostatas, rengia, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka skelbia perkamų paslaugų, prekių ar darbų viešojo pirkimo dokumentus.“
8. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
„26. Nustačius laimėtoją, pasirašoma iš anksto su Sveikatos apsaugos ministerija suderintos formos pirkimo–pardavimo sutartis tarp Sveikatos apsaugos ministerijos, kuri yra pirkėja, tiekėjo ir trečiojo suinteresuotojo asmens – SAM projektą įgyvendinančio subjekto, kuris yra gavėjas.
SAM projektą įgyvendinantis subjektas teikdamas Sveikatos apsaugos ministerijai pasirašyti pirkimo–pardavimo sutartį, raštu privalo patvirtinti, kad sudaryta sutartis atitinka viešojo pirkimo dokumentus.
Jei prekės, paslaugos ar darbai įsigyjami iš centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) arba per ją, dvišalę sutartį pasirašo SAM projektą įgyvendinantis subjektas ir už prekes, paslaugas ar darbus apmoka savo lėšomis.“
9. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
„27. SAM projektą įgyvendinantis subjektas kiekvienais kalendoriniais metais turi Sveikatos apsaugos ministerijai raštu pateikti asmenų, atsakingų už viešųjų pirkimų ataskaitų (procedūrų ataskaitą, pasirašytos, įvykdytos ar nutrauktos sutarties ataskaitą ir jų pakeitimus), kurių tipinės formos patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu, pildymą ir laimėjusio dalyvio pasiūlymo, sudarytų pirkimo sutarčių ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimų skelbimą, kontaktinius duomenis. Nurodytiems asmenims bus suteikta prieiga prie Sveikatos apsaugos ministerijos duomenų Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS). Nurodyti asmenys, kaip CVP IS naudotojai, kiekvienais kalendoriniais metais privalo pasirašyti ir Sveikatos apsaugos ministerijai pateikti konfidencialumo pasižadėjimo deklaraciją (6 priedas).“
10. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
„28. Įgyvendinant savivaldybėms pavaldžių sveikatos priežiūros įstaigų projektus, už viešųjų pirkimų organizavimą yra atsakingos savivaldybės. Jei konkretaus pirkimo gautų visų tiekėjų pasiūlymų galutinės kainos viršija konkrečioms prekėms, paslaugoms ar darbams projekte numatytas skirti lėšas ir, esant pagrįstoms aplinkybėms, savivaldybė priima motyvuotą sprendimą dėl kainos priimtinumo su sąlyga, kad nebus viršyta bendra projekto vertės suma.
Įgyvendinant Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių biudžetinių sveikatos priežiūros įstaigų projektus, už viešųjų pirkimų organizavimą yra atsakingos Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos. Jei konkretaus pirkimo gautų visų tiekėjų pasiūlymų galutinės kainos viršija konkrečioms prekėms, paslaugoms ar darbams projekte numatytas skirti lėšas ir, esant pagrįstoms aplinkybėms, Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldi biudžetinė įstaiga priima motyvuotą sprendimą dėl kainos priimtinumo su sąlyga, kad nebus viršyta bendra projekto vertės suma.“
11. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:
„29. Per 15 darbo dienų po informacijos apie Sveikatos apsaugos srities investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) sąrašo patvirtinimo ir valstybės kapitalo investicijų paskirstymo SAM projektą įgyvendinantis subjektas turi pateikti Sveikatos apsaugos ministerijai visų Projekte numatytų prekių, paslaugų ar darbų, planuojamų einamaisiais kalendoriniais metais, pirkimų planą (toliau – Projekto pirkimų planas) (7 priedas). SAM projektą įgyvendinantis subjektas, teikdamas Projekto pirkimų planą, privalo įvertinti perkamoms prekėms, paslaugoms ar darbams keliamus energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimus ir (ar) kriterijus Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais atvejais ir tvarka bei pateikti apie tai informaciją Projekto pirkimų plane. SAM projektą įgyvendinantis subjektas, planuodamas einamaisiais metais įsigyti darbus, darbų pirkimo vertę apskaičiuoja pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtiną pirkimo vertės skaičiavimo metodiką ir nustatytą pirkimo būdą įrašo į Projekto pirkimų plano lentelės 9 stulpelį „Pastabos“. Sveikatos apsaugos ministerija turi teisę koreguoti Projekto pirkimų planą ar ištaisyti trūkumus. Projekto pirkimų planas teikiamas raštu ir atsiunčiamas elektroniniu paštu. Projekto pirkimų planas gali būti keičiamas. Projekto pirkimų plano pakeitimai turi būti teikiami Sveikatos apsaugos ministerijai iki atitinkamo pirkimo pradžios. Kartu su Projekto pirkimų plano pakeitimu pateikiama ir atnaujinta informacija apie visus pirkimus. SAM projektą įgyvendinantis subjektas viešąjį pirkimą pradeda tik gavęs įgaliojimus ir sveikatos apsaugos ministrui įsakymu patvirtinus viešųjų pirkimų, vykdomų įgyvendinant investicijų projektus iš valstybės investicijų programos lėšų, planą (toliau – pirkimų planas). SAM projektą įgyvendinantis subjektas viešuosius pirkimus vykdo vadovaudamasis patvirtintu pirkimų planu.“
12. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:
„31. Tuo atveju, jei konkretaus pirkimo gautų visų tiekėjų pasiūlymų galutinės kainos viršija konkrečioms prekėms, paslaugoms ar darbams projekte numatytas skirti lėšas iki 10 procentų, SAM projektą įgyvendinantis subjektas, atsižvelgdamas į pagrįstas aplinkybes, priima motyvuotą sprendimą dėl kainos priimtinumo su sąlyga, kad nebus viršyta bendra projekto vertės suma ir projektui įgyvendinti atitinkamiems metams skirta suma; jeigu kaina viršija 10 ir daugiau procentų, SAM projektą įgyvendinantis subjektas, atsižvelgdamas į Viešųjų pirkimų įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje įtvirtintą pareigą pirkimams skirtas lėšas naudoti racionaliai, svarsto, ar kaina priimtina Sveikatos apsaugos ministerijai, ir komisijai raštu pateikia motyvuotą išvadą bei pasiūlymus.“
13. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. SAM projektą įgyvendinantis subjektas, pasibaigus kalendoriniams metams, ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų Sveikatos apsaugos ministerijai raštu pateikia informaciją apie visus per kalendorinius metus atliktus pirkimus pagal Sveikatos apsaugos ministerijos suteiktus įgaliojimus ir finansuojamus valstybės investicijų programos lėšomis, kai pagal preliminariąsias pirkimo sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, visus per kalendorinius metus atliktus mažos vertės pirkimus, Viešųjų pirkimų įstatymo 85 straipsnio 6 dalyje nurodytus supaprastintus pirkimus bei pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio reikalavimus atliktus pirkimus.“
SAM projektą įgyvendinantis subjektas, pasibaigus kalendoriniams metams, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų Sveikatos apsaugos ministerijai raštu pateikia suvestinę (nurodydamas pirkimo objektą ir numerį, kodą pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną, pirkimo sutarties sudarymo datą, sutarties vertę (su PVM), tiekėjo pavadinimą, ar pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 ar 91 straipsnio nuostatas, centralizuotai per CPO elektroninį katalogą, CVP IS priemonėmis, ar buvo nustatyti elektros vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos kriterijai; pirkimo būdą) apie praėjusių kalendorinių metų atliktus viešuosius pirkimus, įgyvendinant valstybės investicijų projektus.“