LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ, ŠIŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS, PROJEKTŲ VERTINIMO PROCEDŪRŲ, LĖŠŲ PERVEDIMO IR ATSISKAITYMO UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 15 d. Nr. A1-741

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 141 „Dėl Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo įgyvendinimo“ 1.1 papunkčiu:

1Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašą (pridedama).

2Nustatau, kad šio įsakymo 1 punktu patvirtinto Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašo nuostatos netaikomos konkursams, organizuojamiems pagal Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir projektams, kuriems lėšos skiriamos iš Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, pagal tarpvyriausybinius susitarimus, kai lėšos administruojamos per savivaldybes, bei bendrojo finansavimo lėšų pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.

3Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos kancleriui.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                            Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro

2021 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-741

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ, ŠIŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS, PROJEKTŲ VERTINIMO PROCEDŪRŲ, LĖŠŲ PERVEDIMO IR ATSISKAITYMO UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektams, kurie finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taikomus bendruosius paraiškų teikimo ir pildymo reikalavimus, taip pat reikalavimus pareiškėjams, projektų atrankos ir vertinimo procedūras, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, administravimo, projektų vykdymo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarką.

Aprašu vadovaujamasi rengiant NVO finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų projektų finansavimo konkursų (toliau – konkursas) nuostatus.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Ekspertas – ekspertinių žinių turintis asmuo, kuris pagal Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, paslaugų teikimo sutarčių, darbo reglamentų ir konkurso nuostatų nuostatas konkursą administruojančios įstaigos užsakymu vertina turinio vertinimui pateiktas paraiškas, su jomis susijusius dokumentus ir pagal kurio išvadas bei rekomendacijas konkursą organizuojanti įstaiga priima sprendimus.

2.2. Komisija – konkursą organizuojančios įstaigos vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip 5 asmenų sudaroma komisija arba kolegialus subjektas, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turintis teisę skirstyti valstybės biudžeto lėšas.

2.3. Konkursą administruojanti įstaiga – konkurso nuostatuose nurodyta biudžetinė įstaiga, kuri vykdo Apraše ir konkurso nuostatuose konkursą administruojančiai įstaigai pavestas funkcijas.

2.4. Konkursą organizuojanti įstaiga – konkurso nuostatuose ir planavimo dokumente (‑uose), kurį (kuriuos) įgyvendinant organizuojamas projektų atrankos konkursas, nurodyta konkursą organizuojanti biudžetinė įstaiga, vykdanti Apraše ir konkurso nuostatuose konkursą organizuojančiai įstaigai nustatytas funkcijas.

2.5. Konkurso nuostatai – konkursą organizuojančios įstaigos patvirtintas teisės aktas, kuriuo nustatomos finansavimo pagal tam tikrą programos priemonę, veiklos sritį ir (arba) veiklą teikimo sąlygos ir tvarka.

2.6. Paraiška – pareiškėjo pagal konkurso nuostatuose nustatytą formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais konkurso nuostatuose nurodytu būdu pateikiamas konkursą organizuojančiai įstaigai, siekiant gauti finansavimą projektui įgyvendinti.

2.7. Pareiškėjas juridinis asmuo, pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas NVO, Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra NVO, ir siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti.

2.8. Partneris juridinis asmuo, pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas NVO, Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra NVO, su kuriuo kartu pareiškėjas įgyvendina projekto veiklą (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį dėl bendrų veiklų įgyvendinimo). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto veiklų įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys subjektai.

2.9. Projektas –  konkurso nuostatuose nustatyta tvarka įvertinta paraiška su visais pridedamais dokumentais, kurią pateikusiam pareiškėjui skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti).

2.10. Projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), kuris atitinka visus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam konkurso nuostatuose nurodyto subjekto sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris su konkursą administruojančia institucija yra pasirašęs sutartį.

2.11. Subjektas – konkursą organizuojančios įstaigos konkurso nuostatuose nurodytas subjektas, turintis teisę priimti sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.

2.12. Tęstinė atranka – pagal konkurso kvietimą gaunamų paraiškų atrankos būdas, kurios metu sprendimai dėl lėšų skyrimo priimami atsižvelgiant į paraiškų pateikimo datą ir laiką, vertinant konkurso nuostatuose nurodytus formaliuosius kriterijus. Ši atranka, vadovaujantis konkurso nuostatais, kvietime nurodytu paraiškų gauti finansavimą teikimo laikotarpiu atliekama nuolat, kol yra priemonei įgyvendinti skirtų lėšų, bet ne ilgiau nei iki konkurso nuostatuose nurodyto projekto įgyvendinimo laikotarpio einamųjų metų gruodžio 31 d.

2.13. Vienkartinė atrankapagal konkurso kvietimą gaunamų paraiškų atrankos būdas, kurios metu paraiškos priimamos vieną kartą konkurso nuostatuose nurodytų paraiškų priėmimo laikotarpiu ir nustatyta tvarka iki konkurso nuostatuose nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 24.00 val. Lietuvos Respublikos laiku ir sprendimai dėl lėšų skyrimo priimami atsižvelgiant į paraiškų turinio ir lėšų ekspertinį vertinimą.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir jų lydimuosiuose teisės aktuose.

4. Projektų atrankos konkursą organizuoja konkurso nuostatuose ir planavimo dokumente (‑uose), kurį (kuriuos) įgyvendinant organizuojamas projektų atrankos konkursas, nurodyta konkursą organizuojanti įstaiga vykdanti Apraše ir konkurso nuostatuose konkursą organizuojančiai įstaigai nustatytas funkcijas.

5. Projektų atranką užtikrina konkursą administruojanti įstaiga, kuri vykdo Apraše ir konkurso nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

 

II SKYRIUS

KONKURSŲ SKELBIMAS

 

6. Konkursas skelbiamas viešai konkursą organizuojančios įstaigos ir konkursą administruojančios įstaigos interneto svetainėse. Skelbime nurodoma:

6.1. organizuojamo konkurso tikslas;

6.2. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

6.3. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

6.4. organizuojamo konkurso atrankos būdą (vienkartinė arba tęstinė);

6.5. finansuojamos veiklos;

6.6. projekto paraiškos (jei pildomos elektroninės dokumentų formos, kurios turi būti pateiktos konkursą organizuojančiai įstaigai elektroniniu paštu) formos;

6.7. kontaktinė paraiškos pateikimo informacija ir būdas, kuriuo pareiškėjas turi pateikti paraišką konkursui;

6.8. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga, tikslus paskutinės paraiškų priėmimo dienos laikas;

6.9. kontaktinio asmens ir jį pavaduojančio asmens, teikiančio konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir konsultacijų teikimo laikas;

6.10. kita reikalinga informacija.

 

III SKYRIUS

KONKURSŲ NUOSTATAI

 

7. Konkurso nuostatuose nustatoma:

7.1. konkurso nuostatuose vartojamos sąvokos;

7.2. konkurso tikslas ir siektinas rezultatas;

7.3. juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupė;

7.4. organizuojamo konkurso atrankos būdą (vienkartinė arba tęstinė);

7.5. projektų įgyvendinimo laikotarpis, konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma, didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

7.6. pareiškėjui ir projektui keliami formalieji kriterijai;

7.7. finansuojamos veiklos kryptys, veiklos (jei taikoma) ir projektų turinio reikalavimai (jei yra);

7.8. ekspertinio paraiškų vertinimo kriterijai (jei taikoma);

7.9. pareiškėjams, projektams ar konkrečioms projektų veikloms teikiami finansavimo prioritetai (jei taikoma). Konkurso nuostatuose, nustačius finansavimo prioritetus, nurodoma, kad už atitiktį finansavimo prioritetams vertinant projektus skiriama papildomų balų (jei vykdomas ekspertinis paraiškų vertinimas);

7.10. reikalavimai pareiškėjams ir (ar) projekto veiklų įgyvendintojams (jei taikoma, kurie turi būti aiškiai susiję su konkurso tikslo (-ų) įgyvendinimu;

7.11. pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimai;

7.12. paraiškų pateikimo pradžios ir pabaigos laikas, nurodant tikslų paskutinės paraiškų priėmimo dienos laiką;

7.13. tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų sąrašas;

7.14. teikiant paraišką privaloma nurodyti informacija arba paraiškos forma, jei pildoma elektroninė paraiškos forma, kuri turi būti pateikiama konkursą organizuojančiai įstaigai elektroniniu paštu, taip pat paraiškų teikimo tvarka;

7.15. privalomi pateikti dokumentai (jei yra);

7.16. kontaktinio asmens arba konkursą organizuojančios įstaigos padalinio, teikiančio konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;

7.17. paraiškų vertinimo (formalieji ir (ar) ekspertiniai (jei taikoma) kriterijai, lėšų projektams skyrimo, komisijos darbo organizavimo tvarka ir terminai;

7.18. finansavimo skyrimo pirmumo kriterijai, jei ekspertinio vertinimo metu dviejų ar daugiau paraiškų ekspertų skirtų balų vidurkis yra vienodas ir konkurso nuostatuose numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra nepakankama finansuoti nurodytas paraiškas;

7.18. sutarčių sudarymo tvarka ir jų turinio reikalavimai;

7.19. projektų vykdymo, administravimo, atsiskaitymo ir projekto pasiektų rezultatų vertinimo tvarka;

7.20. kiti pareiškėjams (projektų vykdytojams), projektams taikomi reikalavimai.

8. Konkursų nuostatuose, vadovaujantis Aprašo 7.11 papunkčiu, turi būti nurodyti šie privalomi pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimai:

8.1. projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė konkursą organizuojanti įstaiga, ir naudoti organizuojančios įstaigos patvirtintą logotipą, vadovaudamasis jo naudojimo taisyklėmis ar gairėmis.

Atsižvelgiant į konkurso specifiką, konkurso nuostatuose gali būti numatoma, kad, viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamas įgyvendinant projektą pasiektus rezultatus, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota įgyvendinant projektą;

8.2. jei projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra lygi ar didesnė nei 30 tūkst. Eur arba jei tai numatyta konkurso nuostatuose, projekto vykdytojas turi užtikrinti viešą įgyvendinant projektą pasiektų rezultatų pristatymą konkursą organizuojančiai įstaigai;

8.3. projekto vykdytojas turi užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką projekto įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems;

8.4. projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

8.5. projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir 24 mėnesius nuo galutinės projekto įgyvendinimo veiklos ataskaitos pateikimo dienos atsako už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai, projekto veiklų dalyvių sąrašai ir kt.), projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir 24 mėnesius nuo galutinės projekto įgyvendinimo veiklos ataskaitos pateikimo dienos privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat jis privalo konkursą administruojančios ir (ar) organizuojančios įstaigos reikalavimu projekto įgyvendinimo metu ir visą projekto stebėsenos laikotarpį pateikti konkursui pateiktų dokumentų ir kitų su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) tinkamai patvirtintas jų kopijas;

8.6. teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, pareiškėjas (projekto vykdytojas) privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, projekto dalyvių sąrašų bei kitos aktualios informacijos rinkimo reikalavimų;

8.7. pareiškėjas (projekto vykdytojas) per 10 darbo dienų privalo informuoti konkursą organizuojančios įstaigos ir konkursą administruojančios įstaigos atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo (projekto vykdytojo) kontaktinius duomenis.

9. Konkursų nuostatuose gali būti įtvirtintos ir kitos nuostatos, nenustatytos Apraše, neprieštaraujančios Lietuvos Respublikos teisės aktams. Jeigu yra neatitikimų tarp Aprašo ir konkretaus konkurso nuostatų reikalavimų, vadovaujamasi konkretaus konkurso nuostatais.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal konkurso nuostatuose nurodytą informaciją.

11. Jei pildoma elektroninė paraiškos forma, kuri turi būti pateikta konkursą organizuojančiai įstaigai elektroniniu paštu, ji turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.

12. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką, jei konkurso nuostatuose nenustatyta kitaip. Pareiškėjui pateikus daugiau nei vieną paraišką:

12.1.jeigu konkursas organizuojamas tęstinės atrankos būdu, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra anksčiausia, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo anksčiausiai pateiktos paraiškos pateikimo dienos konkursą administruojančiai įstaigai nurodo, kurią paraišką vertinti.

12.2jeigu konkursas organizuojamas vienkartinės atrankos būdu, pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką, jei konkurso nuostatuose nenustatyta kitaip. Pareiškėjui pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė nei konkurso nuostatuose nurodyta vėliausia paraiškų pateikimo data, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo konkursą administruojančiai įstaigai dieną nurodo, kurią paraišką vertinti.

13. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, konkursą organizuojančiai įstaigai pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

14. Jei konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip, paraiškoje pateikiama:

14.1. informacija apie pareiškėją ir (ar) projekto vadovą;

14.2. projekto pavadinimas;

14.3. paraiškos užpildymo data;

14.4. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

14.5. informacija apie pareiškėjo, projekto ar tam tikrų projekto veiklų atitiktį konkurso nuostatuose nustatytiems finansavimo prioritetams (jeigu konkurso nuostatuose nustatyti finansavimo prioritetai);

14.6. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

14.7. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

14.8. projekto tikslas;

14.9. projekto uždaviniai;

14.10. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) (jei numatyta konkurso nuostatuose);

14.11. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

14.12. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga;

14.13. siektini kokybiniai ir kiekybiniai projekto rezultatai (jei numatyta konkurso nuostatuose);

14.14. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir (ar) rezultatų viešinimą (jei numatyta konkurso nuostatuose);

14.15. siektini rezultatai;

14.16. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), jei konkurso nuostatuose yra papildomo finansavimo reikalavimas, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų valstybės biudžeto asignavimų. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;

14.17. projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (jei numatyta konkurso nuostatuose, informacija pateikiama laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą);

14.18. informacija apie projekto partnerį (jei yra);

14.19. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

15. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Aprašo 10 ir 11 punktuose) elektronines kopijas:

15.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

15.2. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jeigu konkurso nuostatuose nustatyti reikalavimai patalpoms ir jei joms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų;

15.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

15.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (Aprašo 1 priedas).

16. Konkurso nuostatuose, atsižvelgiant į konkurso specifiką, gali būti numatyti ir kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai.

17. Teikiant užpildytą paraiškos forma reikalingą informaciją ir pridedamus dokumentus pareiškėjas konkursą organizuojančiai įstaigai teikia konkurso skelbime nurodytu elektroniniu paštu arba kitu konkurso nuostatuose nurodytu elektroniniu būdu.

18. Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją teikia konkurso skelbime nurodyti konkursą organizuojančios ir konkursą administruojančios įstaigos specialistai. Į pareiškėjo pateiktus klausimus turi būti atsakoma naudojantis tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą, per 3 darbo dienas nuo klausimo gavimo konkursą organizuojančioje ir (ar) konkursą administruojančioje įstaigoje dienos. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

19. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Apraše ir konkurso nuostatuose nustatytos tvarkos.

20. Jei pildomos elektroninės dokumentų formos, kurios turi būti pateiktos konkursą organizuojančiai įstaigai elektroniniu paštu, konkursą organizuojanti įstaiga gautas paraiškas registruoja ir perduoda konkursą administruojančiai įstaigai per 1 darbo dieną nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

21. Konkursą administruojanti įstaiga savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

22. Konkursą administruojanti įstaiga patikrina paraiškos atitiktų formaliesiems kriterijams, nurodytiems konkurso nuostatuose:

22.1. per konkurso nuostatuose nustatytą terminą, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos, jeigu konkursas organizuojamas tęstinės atrankos būdu;

22.2. per konkurso nuostatuose nustatytą terminą, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos, jeigu konkursas organizuojamas vienkartinės atrankos būdu.

23. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi konkurso nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Aprašo 10 ir 11 punktuose, arba paraiška neatitinka konkurso nuostatuose nurodytų reikalavimų arba informacija pateikta netinkamai, konkursą administruojanti įstaiga raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydama jam pateikti privalomus dokumentus ar paaiškinimus dėl netinkamai pateiktos informacijos per 3 darbo dienas nuo nurodymo pateikti informaciją gavimo dienos. Konkursą administruojanti įstaiga prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją vieną kartą.

24. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų projektams neskiriama, jei paraiška ar pareiškėjas neatitinka konkurso nuostatuose išvardytų formaliųjų kriterijų ar per nustatytą konkurso nuostatuose nustatytą terminą nepateikė trūkstamų dokumentų ar informacijos, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams (pvz., neteisingas atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį), paraiškos priedų pateikimas kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

25. Konkursą administruojanti įstaiga, per 5 darbo dienas nuo paraiškos formalių kriterijų įvertinimo dienos arba komisijos sprendimo dėl neatitikimo formaliesiems kriterijams gavimo dienos, apie paraišką (-as), kuri (kurios) neatitinka formaliojo (‑iųjų) kriterijaus (-ų), informuoja pareiškėją elektroniniu laišku, kuriame nurodo paraiškos, neatitinkančios formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

26. Konkursą administruojanti įstaiga turi teisę kreiptis į konkursą organizuojančios įstaigos vadovo įsakymu sudarytos komisijos (toliau – komisija) sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.

27. Komisija per 3 darbo dienas pateikia rekomendacinę išvadą dėl konkursą administruojančios įstaigos paklausimo. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, vadovaudamasi komisijos pateikta išvada, priima konkursą administruojanti įstaiga.

28. Konkursą organizuojant tęstinės atrankos būdu atliekamas tik formaliųjų kriterijų vertinimas. Atlikus paraiškų atitikties nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinimą, per konkurso nuostatuose nustatytą terminą, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas sudaromas siūlomų finansuoti pareiškėjų ir paraiškų sąrašas. Sudarytas siūlomų finansuoti pareiškėjų ir paraiškų sąrašas teikiamas komisijai, nurodant pareiškėjus, kuriems siūlomas skirti finansavimas, ir prašomų skirti lėšų dalį kiekvienam pareiškėjui ir jo paraiškai.

Komisija susipažinusi su konkursą administruojančios įstaigos pateiktu siūlomų finansuoti pareiškėjų ir paraiškų sąrašu per konkurso nuostatuose nurodytą terminą, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas, pritaria arba nepritaria siūlomiems finansuoti pareiškėjams:

28.1. Jei Komisija nepritaria siūlomiems finansuoti pareiškėjams, komisija teikia protokolinį pasiūlymą konkursą organizuojančios įstaigos konkurso nuostatuose nurodytam subjektui, , kuriame nurodo konkurso nuostatuose nurodytą formalųjį kriterijų, kuriuo remiantis pareiškėjui negalima skirti finansavimo ir prašo tokio paraiškėjo paraišką atmesti ir jai neskirti finansavimo;

28.2. Jei komisija pritaria siūlomoms finansuoti paraiškoms, komisija teikia protokolinį pasiūlymą konkursą organizuojančios įstaigos konkurso nuostatuose nurodytam subjektui, kuriame nurodo siūlomą (-us) finansuoti pareiškėją (-as), paraišką (-us), ir siūlomą skirti lėšų dalį, ir prašo patvirtinti skiriamą finansavimą pareiškėjams.

29. Subjektas sprendimą dėl skiriamo finansavimo priima Aprašo 82 punkte nustatyta tvarka. Pareiškėjas informuojamas apie priimtą sprendimą ir jo apskundimo tvarką Aprašo 56-59 punktuose nustatyta tvarka.

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

30. Šio Aprašo skyriaus nuostatos, išskyrus Aprašo 54-59 punktus, netaikomos jei konkursas organizuojamas tęstinės atrankos būdu.

31. Konkurso nuostatuose, kuriuose numatytas ekspertinis paraiškų vertinimas, šio Aprašo skyriaus nustatyta tvarka paraiškas vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka konkursą administruojanti įstaiga. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis konkursą organizuojančioje įstaigoje ar konkursą administruojančioje įstaigoje, susijęs su pareiškėju, kurio paraišką vertins (pvz., iš pareiškėjo, kurio paraišką vertins, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką vertins, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

32. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis konkursą administruojančios įstaigos vadovo patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su nurodytu reglamentu turi būti patvirtinama kandidato į ekspertus paraiškos forma, reikalavimai ekspertams turėti patirties konkrečioje veiklos srityje, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo formos, kuriose turi būti apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.

33. Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, konkursą administruojanti įstaiga trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant paraiškas, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. Konkursą administruojanti įstaiga ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

34. Vertintinas paraiškas konkursą administruojanti įstaiga paskirsto ekspertams.

35. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga turi paraišką paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui, jei:

35.1. sutampa ekspertų tos pačios paraiškos vertinimo balai ir (ar) pateikiamas identiškas skiriamų balų pagrindimas;

35.2. ekspertų tos pačios paraiškos vertinimo balai skiriasi daugiau nei 25 procentais;

35.3. vienas ekspertas siūlo vertinamą projektą finansuoti, o kitas – ne;

35.4. eksperto siūlomi skirti valstybės biudžeto asignavimai projektui įgyvendinti skiriasi daugiau nei 25 procentais, palyginti su kito paraišką vertinusio eksperto siūlymu;

35.5. komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų vidurkiui.

36. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, jie elektroniniu paštu kreipiasi į konkursą administruojančią įstaigą su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. Konkursą administruojanti įstaiga elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pati konkursą administruojanti įstaiga negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per konkursą administruojančios įstaigos nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, konkursą administruojanti įstaiga apie tai informuoja komisiją ir nurodo, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant paraišką. Apibendrinęs konkursą administruojančios įstaigos argumentus dėl paraiškos atmetimo pareiškėjui nepatikslinus informacijos ar nepateikus trūkstamų duomenų, komisijos sekretorius pateikia komisijai konkursą administruojančios įstaigos siūlymą tokią paraišką atmesti. Komisija, atsižvelgdama į konkursą administruojančios įstaigos siūlymą ir argumentus, pritaria arba nepritaria paraiškos atmetimui.

37. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas vertinimo anketą, vadovaudamasis konkurso nuostatuose nurodytais vertinimo kriterijais ir už juos galimais skirti balais. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno balo, skirto eksperto, pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos šio siūlymo priežastys.

38. Konkurso nuostatuose nustatomas galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius ir privaloma surinkti minimali balų suma. Pareiškėjams, kurių pateiktos paraiškos, nesurinko konkurso nuostatuose nustatytos minimalios balų sumos, finansavimas neskiriamas.

39. Paraiškos reitinguojamos ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka, jei konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip.

40. Paraiškos paprastai turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo ekspertams dienos iki konkursą administruojančios įstaigos parengtos ekspertų vertinimų suvestinės pateikimo komisijai dienos.

41. Konkursą administruojanti įstaiga apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl paraiškų finansavimo, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį) ir ją pateikia komisijai. Kartu su paraiškų vertinimų suvestine konkursą administruojanti įstaiga komisijos nariams pateikia informaciją apie galimybę susipažinti su ekspertų vertinimo anketomis, jų vertintomis paraiškomis arba elektroninėmis jų versijomis, jei pildomos elektroninės dokumentų formos, kurios turi būti pateiktos konkursą organizuojančiai įstaigai elektroniniu paštu.

42. Gavęs paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintas paraiškas komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu konkursą administruojančios įstaigos atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų paraiškų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

43. Posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi konkursą administruojančios įstaigos paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su paraiškomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti paraiškoms įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia subjektui siūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

44. Jeigu Aprašo 35 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, konkursą administruojanti įstaiga apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai.

45. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

46. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti šias paraiškas vadovaujantis konkurso nuostatuose nurodytais finansavimo skyrimo pirmumo kriterijais (pvz.: prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, ekspertų skirtų balų, neįtraukiant balų, skirtų už finansavimo prioritetus, vidurkis, vykdomos veiklos teritorijoje vykdomų veiklų skaičius, veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis).

47. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi konkurso nuostatuose nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole vadovaujantis konkurso nuostatuose nustatytais kriterijais fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi konkurso nuostatuose nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

48. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi konkurso nuostatuose nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., kai siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., kai konkurso nuostatuose nurodomas konkrečios paslaugos gavėjo ar veiklos dalyvio įkainis ir ekspertai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

49. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos per paraiškų pateikimo informacinę sistemą arba elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, rekomendaciją arba nurodymą, kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

50. Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo per paraiškų pateikimo informacinę sistemą arba elektroniniu paštu dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma, kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso nuostatuose bei paraiškoje numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, per paraiškų pateikimo informacinę sistemą arba elektroniniu paštu pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą.

51. Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso nuostatuose bei paraiškoje numatytus tikslus, taip pat pareiškėjo patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams konkurso nuostatuose ir konkursą administruojančios įstaigos patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai įvertina patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, konkursą administruojanti įstaiga parengia ekspertų vertinimų suvestinę ir kartu su ekspertų vertinimų anketomis ją perduoda komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę bei ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi konkurso nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

52. Pareiškėjui per 50 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant paraiškoje bei konkurso nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti jam skirti dalį paraiškai įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei komisija, remdamasi ekspertų išvadomis, nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, paraiškai valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir ji įtraukiamas į paraiškų projektų sąrašą.

53. Jeigu, įvertinus paraišką, ją pateikusiam pareiškėjui siūlytina skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei konkurso nuostatuose nurodyta mažiausia galima skirti lėšų suma, šio paraiškėjo siūloma nefinansuoti.

54. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo komisija pateikia subjektui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl paraiškų finansavimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

55. Komisijos sekretorius per 1 darbo dieną nuo subjekto sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos raštu perduoda konkursą administruojančiai įstaigai patvirtintą subjekto sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui elektroninę kopiją ir visų komisijos protokolinių sprendimų elektronines kopijas.

56. Komisijos sekretorius per 1 darbo dieną nuo subjekto sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie skirtą finansavimą ir sutarties pasirašymo procedūras.

57. Pareiškėjai raštu informuojami apie konkurso nuostatuose nurodyto subjekto priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikiant jiems sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų paraiškų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar valstybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis.

58. Informacija apie konkursui pateiktas paraiškas ir jų vertinimo eigą per 3 darbo dienas nuo konkursą administruojančios įstaigos ar komisijos sprendimo priėmimo dienos skelbiama konkursą administruojančios įstaigos interneto svetainėje.

59. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo subjekto sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama konkursą administruojančios įstaigos interneto svetainėje.

 

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

60. Komisija sudaroma konkurso vykdymo ir projektų įgyvendinimo laikotarpiui, išskyrus atvejus, kai komisijos funkcijas įgyvendina kolegialus subjektas, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turintis teisę skirstyti valstybės biudžeto lėšas. Paskiriamas komisijos pirmininkas, komisijos pirmininko pavaduotojas, komisijos nariai, sekretorius. Komisijos narių daugumos negali sudaryti valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, tiesiogiai pavaldūs komisijos pirmininkui. Kiekvienu konkrečiu atveju komisija sudaroma, atsižvelgiant į konkurso specifiką ir konkrečios srities specialistų poreikį.

61. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Aprašu, konkursų nuostatais ir kitais teisės aktais.

62. Komisijos sekretorius:

62.1. rengia kvietimus teikti paraiškas dalyvauti konkurse ir organizuoja jo paskelbimą;

62.2. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

62.3. skelbia informaciją apie komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, konkursą organizuojančios įstaigos interneto svetainėje likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio skelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę ir jos pasikeitimus (jei jų yra);

62.4. renka ir konkursą organizuojančioje įstaigoje registruoja komisijos narių, konkursą administruojančios įstaigos, ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą, jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

62.5. rengia subjekto sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui;

62.6. komisijos nariams elektroninių ryšių priemonėmis siunčia derinti komisijos posėdžio protokolą;

62.7. perduoda informaciją apie gautų paraiškų vertinimą, galutinius rezultatus ir sprendimą pratęsti finansavimą konkursą administruojančiai įstaigai, kuri šią informaciją paskelbia interneto svetainėje.

63. Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Komisijos pirmininko sprendimu posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.

64. Komisijos posėdžiuose dalyvauja konkursą administruojančios įstaigos atstovas (-ai) ir paraiškas vertinę ekspertai (jei yra). Jei konkursą administruojančios įstaigos atstovas (-ai) ar paraiškas vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, komisija Aprašo 69 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį konkursą administruojančios įstaigos atstovui (-ams) ar paraiškas vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol jie galės jame dalyvauti.

65. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo paraiškos klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę teikti komisijai pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateikta paraiška, taip pat pastabas dėl komisijos posėdžio eigos, kurie surašomi posėdžio protokole. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija ją įvertina ir į ją atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra pareiškėjo atstovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

66. Komisijos posėdis šaukiamas, praėjus ne daugiau kaip 3 darbo dienoms nuo konkursą administruojančios įstaigos pateiktų įvertintų paraiškų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

67. Komisijos nariams, konkursą administruojančios įstaigos atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms praneša komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu posėdžio dalyviams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį skelbiama konkursą organizuojančios įstaigos interneto svetainėje. Išskirtiniais atvejais, esant motyvuotam pasiūlymui ir pritariant visiems komisijos nariams, komisijos sekretorius apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu gali pranešti konkursą administruojančios įstaigos atstovui (‑ams) ir ekspertams likus mažiau kaip 3 darbo dienoms.

68. Jei komisijos narys, konkursą administruojančios įstaigos atstovas (-ai) ir paraiškas vertinę ekspertai negali atvykti į posėdį, jie apie tai likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

69. Prireikus klausimus svarstyti skubos tvarka, bet dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

70. Prieš gaudami bet kokią su konkursu ir paraiškų vertinimu susijusią informaciją, komisijos nariai, sekretorius ir pakaitiniai atstovai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (Aprašo 2 priedas) užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (Aprašo 3 priedas).

71. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, konkursą administruojančios įstaigos atstovas (-ai), projektus vertinantys ekspertai ir kiti posėdžio dalyviai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus (Aprašo 4 priedas). Projektus vertinantys ekspertai taip pat pasirašo nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (Aprašo 3 priedas), kuriomis patvirtina, kad nedirba konkursą organizuojančioje įstaigoje ar konkursą administruojančioje įstaigoje, nėra susiję su pareiškėju, kurio projektą vertins (pvz.: iš pareiškėjo, kurio paraišką vertins, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertins, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys). Ekspertai konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas pasirašo ne vėliau kaip tą pačią dieną, kurią jiems perduodamos vertintinos paraiškos.

72. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, komisijos pirmininkas, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti vertinimų suvestinę, vertinimo anketas ir vertintinas paraiškas, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešę: komisijos narys (-iai) – komisijos pirmininkui, komisijos pirmininkas – subjektui. Jeigu ekspertas (‑ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o paraišką (-as) vertina kitas konkursą administruojančios įstaigos paskirtas ekspertas. Jeigu komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja. Nenusišalinusio komisijos nario balsas, komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįtraukiamas.

73. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje, jeigu:

73.1. jie įtariami pažeidę atitinkamam konkursui taikytinų teisės aktų reikalavimus;

73.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

73.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz.: artimų asmenų privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

73.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo komisijai dirbti, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

73.5. yra kitokių aplinkybių, keliančių abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

74. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas konkursą organizuojančios įstaigos vadovo sprendimu. Komisijos narys, sekretorius ar ekspertas nuo pareigų nušalinami komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

75. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos narys ar sekretorius, jo funkcijas vykdo pakaitinis komisijos narys ar sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintas paraiškas vertinti konkursą administruojanti įstaiga perduoda kitam ekspertui.

76. Komisijos sprendimai priimami absoliučia balsų dauguma, t. y. už sprendimą turi pasisakyti daugiau nei pusė visų komisijos narių. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

77. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas komisijos nariams suderinti pateikiamas per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 2 darbo dienas nuo posėdžio protokolo gavimo dienos. Per nustatytą terminą negavus komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad komisijos narys posėdžio protokolui pritaria. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

78. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami konkursą organizuojančios įstaigos dokumentų registruose per 3 darbo dienas po posėdžio.

79. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

80. Protokole paprastai nurodoma:

80.1. komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

80.2. komisijos posėdžio pirmininkas, komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai, konkursą administruojančios įstaigos atstovas (-ai), paraiškas vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys;

80.3. komisijos posėdyje svarstyti projektai, kiti klausimai;

80.4. paraiškų, kurias nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

80.5. informacija apie komisijos pritarimą / nepritarimą skirti projektui finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas paraiškai neskirtas arba siūloma skirti mažiau valstybės biudžeto lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;

80.6. komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi argumentai, kodėl nepritarta ekspertų įvertinimui ar išvadai, taip pat nurodoma, kad paraiška perduodama vertinti trečiajam ekspertui arba, jei komisija nepritaria paraiškų vertinimų suvestinei po trečiojo vertinimo, kad komisija pati atliks paraiškos vertinimą;

80.7. siūlytinos finansuoti paraiškos ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektams įgyvendinti;

80.8. nefinansuojamos paraiškos ir jų nefinansavimo pagrindimas;

80.9. projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą, jei jis numatytas konkurso nuostatuose;

80.10. sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas;

80.11. balsavimo rezultatai, nurodant ir informaciją apie kiekvieno komisijos posėdyje dalyvavusio komisijos nario balsavimą komisijos posėdyje svarstytais klausimais;

80.12. informacija apie galimą komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, konkursą administruojančios įstaigos atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;

80.13. kiti komisijos priimti sprendimai;

80.14. kita, komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija ar informacija, kuri Aprašo ar konkurso nuostatuose numatytais atvejais privalo būti aptarta komisijos posėdžio protokole.

81. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama komisijos protokole ir garso priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys apie tai informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas konkursą organizuojančioje įstaigoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V‑100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VIII SKYRIUS

SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

82. Subjektas per konkurso nuostatuose numatytą terminą, bet ne daugiau nei per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, sprendime nurodydamas konkurso nuostatuose nustatytą informaciją.

83. Sutartis tarp pareiškėjo ir konkursą administruojančios įstaigos sudaroma per konkurso nuostatuose nurodytą terminą, bet ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo subjekto sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui oficialaus perdavimo konkursą administruojančiai įstaigai dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte. Konkurso nuostatuose gali būti numatytos ir kitos sutarties sudarymo sąlygos.

84. Nesudarius sutarties per konkurso nuostatuose nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, konkursą administruojanti įstaiga apie tai informuoja subjektą, priėmusį sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

85. Projektams paskirtos valstybės biudžeto lėšos mokamos iš valstybės biudžeto konkursą organizuojančiai įstaigai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

86. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti joms skirtoje sąskaitoje (ši nuostata netaikoma partneriams), įvertinę valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo, saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik sutartyje bei patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

87. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu konkursą organizuojanti įstaiga ir konkursą administruojanti įstaiga projekto vykdytojui turi teikti informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti, ir tinkamai jį konsultuoti, esant galimybių, organizuoti jam mokymus ir (ar) kitas priemones, reikalingus projektui įgyvendinti.

88. Norėdamas patikslinti sąmatą, projekto vykdytojas konkursą administruojančiai įstaigai pateikia pagrįstą prašymą patikslinti sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus sumažėjusias tinkamas finansuoti išlaidas. Apie leidimą patikslinti sąmatą konkursą administruojanti įstaiga informuoja projekto vykdytoją raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti sąmatą teikiamas ne daugiau kaip 2 kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios.

89. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas konkursą administruojančiai įstaigai pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįgyvendintų veiklų planą. Apie leidimą patikslinti veiklų planą konkursą administruojanti įstaiga informuoja projekto vykdytoją raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.

90. Konkursą administruojanti įstaiga turi kreiptis į konkursą organizuojančios įstaigos vadovo įsakymu paskirtą asmenį ir suderinti sprendimą dėl projekto vykdytojo pateikto tikslinti veiklos plano įvertinimo.

91. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti konkursą administruojančią įstaigą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, konkursą administruojanti įstaiga sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projektui. Projekto vykdytojui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė projekte numatytas veiklas, ir apie tai pranešus konkursą administruojančiai įstaigai, atnaujinamas sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas.

92. Projekto vykdytojas pagal konkurso nuostatuose nurodytus terminus ir reikalavimus privalo projektą įgyvendinti iki sutartyje numatytos dienos ir pateikti projekto finansines ir veiklų ataskaitas.

93. Projekto vykdytojas baigęs įgyvendinti projektą, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., grąžinti konkursą administruojančiai įstaigai disponuojamose sąskaitose esančias sutarčiai vykdyti ir projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas.

94. Konkursą administruojančiai įstaigai nustačius, kad Projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti konkursą administruojančiai įstaigai per jos nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. (jei konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip). Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

95. Konkursą administruojanti įstaiga tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų projektui gavęs projekto vykdytojas laikosi konkurso nuostatų reikalavimų ir sutartyje nustatytų įsipareigojimų konkursą administruojančios įstaigos nustatyta tvarka.

96. Konkursą administruojanti įstaiga, nustačiusi ar turinti pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Aprašo, konkurso nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo sutarties vykdymą. Konkursą administruojanti įstaiga projekto vykdytojui nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja konkursą administruojančią įstaigą apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti konkurso nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Konkursą administruojanti įstaiga, įvertinusi iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja konkursą administruojančios įstaigos apie pasirengimą tinkamai vykdyti atitinkamo konkurso nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, konkursą administruojanti įstaiga privalo vienašališkai nutraukti sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjusi, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki sutarties nutraukimo dienos.

97. Konkursą administruojanti įstaiga nutraukia sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

97.1. konkursą administruojanti įstaiga nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

97.2. konkursą administruojanti įstaiga nustato esminių Aprašo, konkurso nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, pažeidimų;

97.3. vadovaujantis Aprašo 96 punktu, sustabdomas sutarties vykdymas ir per nustatytą terminą projekto vykdytojas nepašalina nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja konkursą administruojančios įstaigos apie pasirengimą tinkamai vykdyti atitinkamo konkurso nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus;

97.4. paaiškėjus, kad deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, po sutarties sudarymo projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą.

98. Konkursą administruojanti įstaiga turi tikrinti, kaip projekto vykdytojas laikosi Aprašo 8.1 papunktyje numatyto įsipareigojimo viešinti projektą, jo veiklas, nurodant projekto finansavimo šaltinį.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

99. Konkurso nuostatuose nurodyto subjekto sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgiant į konkursą administruojančios įstaigos pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat konkursą organizuojančiai įstaigai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Apraše nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

100. Konkursą organizuojančios įstaigos veiksmai ir neveikimas, konkurso nuostatuose nurodyto subjekto sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, konkursą administruojančios įstaigos ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie administruojančios įstaigos ir (ar) komisijos sprendimą. Jei ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o konkursą administruojanti įstaiga ir (ar) komisija po pakartotinio paraiškos vertinimo vėl ją atmeta, pareiškėjas šį konkursą administruojančios įstaigos ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

101. Konkursą organizuojanti įstaiga ir konkursą administruojanti įstaiga neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

102. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Apraše ar konkurso nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo (projekto vykdytojo) priklausančių aplinkybių, konkursą organizuojančioje ar konkursą administruojančioje įstaigoje kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.

 

______________________

 

part_a048a7d1145844548ede227cb5fd37a2_end