VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2018 m. kovo 8 d.   Nr. 30-700

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. V-554 redakcija),

t v i r t i n u Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Povilas Poderskis

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. kovo 8 d.

įsakymu Nr. 30-700

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VEIKLOS IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

IBENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas)  nustato  Vilniaus miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo klubų, moksleivių kūrybos namų, jaunųjų turistų, moksleivių sveikatos centro, saugaus miesto centro (toliau – Įstaigų) veiklos išorinio vertinimo tikslą, uždavinius, principus, Išorinio vertinimo organizavimą ir vykdymą. 

2. Šiuo Tvarkos aprašu vadovaujasi Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų skyrius (toliau – Skyrius), viešoji įstaiga Vilniaus neformaliojo ugdymo ir savanorystės centras (toliau – Centras), išorės vertintojai, Įstaigos.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

3.1. išorinis vertinimas veiksmai, kuriuos atlieka Skyrius, Centras ir vertintojai Apraše numatyta tvarka;

3.2. vertintojas – asmuo, atitinkantis 11 punkte išdėstytus kvalifikacinius reikalavimus ir vykdantis Išorinį vertinimą;

3.3. suinteresuotos grupės – Įstaigos ugdymo paslaugas gaunantys vaikai ir jaunimas, jų tėvai / globėjai, vietos bendruomenė.

4. Išorinis vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir atsižvelgiant į Savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. 30-2882 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiklos organizavimo tvarkos aprašas), Savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymą Nr. 1-1107 „Dėl Mokėjimo už ugdymą Vilniaus miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo klubuose, moksleivių kūrybos namuose, jaunųjų turistų, moksleivių sveikatos ir saugaus miesto centruose bei atviruose jaunimo centruose tvarkos aprašo tvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už ugdymą tvarkos aprašas), Savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. gegužės 31 d. įsakymą Nr. 1-988 „Dėl Priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigas tvarkos aprašo tvirtinimo“ (toliau – Priėmimo tvarkos aprašas), Savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. gegužės 16 d. įsakymą Nr. 40-272 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų apskaitos dokumentų derinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. ISAK-2695 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“ ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus.

 

IIIŠORinio VERTINIMO tikslas, UŽDAVINIAI ir principai

 

5. Išorinio vertinimo tikslas – skatinti Įstaigas tobulinti savo veiklą siekiant geresnės neformaliojo vaikų švietimo kokybės.

6. Išorinio vertinimo uždaviniai:

6.1. nustatyti Įstaigų stipriąsias ir tobulintinas veiklos sritis;

6.2. numatyti Įstaigų veiklos tobulinimo kryptis ir priemones;

6.3. teikti informaciją apie Įstaigų veiklos kokybę ir skleisti veiklos gerąją patirtį.

7. Išorinio vertinimo principai:

7.1. kontekstualumas – vertinant Įstaigų veiklos kokybę pripažįstamas kiekvienos įstaigos realus socialinis, ekonominis, kultūrinis, technologinis ir pedagoginis kontekstas;

7.2. objektyvumas – vertinant Įstaigų veiklą sprendimai grindžiami patikimais duomenimis;

7.3. skaidrumas – Skyrius, Centras, vertintojai ir Įstaigos dalijasi informacija.

 

III. IŠORINIO VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

8. Išorinis vertinimas organizuojamas ir vykdomas:

8.1. kiekvienoje Įstaigoje ne rečiau kaip kas 5 metus vertinant visą jos veiklą;

8.2. neeilinis Įstaigos visos veiklos arba jos atskirų veiklos sričių vertinimas gali būti vykdomas Skyriui gavus pakartotinių rašytinių skundų apie Įstaigos veiklą, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu.

9. Išorinis vertinimas vykdomas analizuojant ir vertinant Įstaigos veiklą arba atskiras veiklos sritis pagal Aprašo 1 priede išdėstytus kriterijus.

10. Išoriniame vertinime dalyvauja Skyrius, Centras, vertintojai ir Įstaigos.

11. Vertintoju gali būti asmuo, kuris atitinka 11.1, 11.2 bei 11.3 arba (ir) 11.4 punktuose nurodytus reikalavimus:

11.1. turi ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą;

11.2. turi pedagogo kvalifikaciją arba yra išklausęs pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;

11.3. turi ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo arba ne mažesnį kaip 5 metų profesinės veiklos neformaliojo vaikų švietimo srityje stažą;

11.4. turi ne mažesnę kaip 5 metų darbo patirtį veiklos planavimo ir išteklių valdymo srityje.

12. Skyrius:

12.1. inicijuoja išorinį vertinimą ir parengia išorinio vertinimo planą;

12.2. vykdo vertintojų atranką pagal 11 punkte išdėstytus kvalifikacinius reikalavimus;

12.3. tvirtina vertintojų sąrašą. Vienos Įstaigos išorinį vertinimą atlieka ne mažiau kaip 2 vertintojai, iš kurių vienas atitinka 11.3, o kitas 11.4 punkto reikalavimus;

12.4. prieš 14 darbo dienų informuoja Įstaigą raštu apie išorinio vertinimo vykdymą, jį vykdysiančius vertintojus bei vykdymo laikotarpį;

12.5. bendrauja išorinio vertinimo klausimais su Įstaiga, prireikus organizuoja aptarimus su 10 punkte nurodytais išorinio vertinimo dalyviais;

12.6. tvirtina Įstaigos išorinio vertinimo ataskaitą, kurioje pateikiamos išvados apie Įstaigos veiklą ir rekomendacijos Įstaigos veiklos tobulinimui;

12.7. organizuoja Įstaigos išorinio vertinimo ataskaitos aptarimą su Įstaigos vadovybe. Taip pat gali pristatyti Įstaigos išorinio vertinimo ataskaitą kitoms suinteresuotoms šalims;

12.8. Įstaigai nesutikus su išorinio vertinimo išvadomis ir per 10 darbo dienų pateikus papildomus duomenis gali koreguoti Įstaigos išorinio vertinimo ataskaitą;

12.9. sudaro ir patvirtina su Įstaiga suderintą rekomendacijų veiklai tobulinti įgyvendinimo planą;

12.10. konsultuoja ir teikia reikalingą pagalbą Įstaigai dėl rekomendacijų veiklai tobulinti įgyvendinimo;

12.11. stebi Įstaigos rekomendacijų įgyvendinimą pagal patvirtintą planą.

13. Centras:

13.1. renka Įstaigos išoriniam vertinimui reikalingus dokumentus ir kitus su Įstaigos veikla susijusius duomenis;

13.2. vertina Įstaigos veiklos sritis pagal Aprašo 1 priede išdėstytus Įstaigos veiklos vertinimo kriterijus ir fiksuoja vertinimo rezultatus pagal Aprašo 2 priedą;

13.3. organizuoja vertintojų darbą.

14. Vertintojai:

14.1. stebi ir vertina mažiausiai 2 atsitiktinai atrinktus Įstaigos vykdomus neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimus;

14.2. analizuoja ir vertina Įstaigos veiklos sritis pagal Aprašo 1 priede išdėstytus Įstaigos veiklos vertinimo kriterijus ir fiksuoja vertinimo rezultatus pagal Aprašo 2 priedą;

14.3. bendrauja Išorinio vertinimo klausimais su Įstaiga;

14.4. pateikia individualius Įstaigos veiklos vertinimo rezultatus;

14.5. aptaria veiklos vertinimo rezultatus ir suformuluoja išvadas dėl Įstaigos veiklos bei Įstaigos veiklos tobulinimo rekomendacijas;

14.6. parengia Įstaigos išorinio vertinimo ataskaitą, kurioje pateikia išvadas apie Įstaigos veiklą ir rekomendacijas Įstaigos veiklai tobulinti, ir ją teikia Skyriui.

15. Įstaiga:

15.1. teikia Centrui išoriniam vertinimui reikalingą informaciją apie Įstaigos veiklą;

15.2. sudaro sąlygas vertintojams stebėti Įstaigos vykdomus neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimus;

15.3. susipažįsta su Įstaigos išorinio vertinimo ataskaita;

15.4. nesutikus su Išorinio vertinimo išvadomis per 10 darbo dienų pateikia papildomą  informaciją Skyriui;

15.5. organizuoja išorinio vertinimo rezultatų sklaidą suinteresuotoms grupėms;

15.6. vykdo Išorinio vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo planą;

15.7. teikia Skyriui informaciją apie rekomendacijų Įstaigos veiklai tobulinti įgyvendinimo plano vykdymą.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

17. Išoriniam vertinimui organizuoti ir vykdyti naudojamos Savivaldybės biudžeto ir kitų šaltinių lėšos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Vertintojams gali būti apmokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Išorinis vertinimas gali būti atšauktas arba pakeista jo data, jei atsirado force majeure aplinkybių.

__________________________