MIGRACIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2016 m. gruodžio 30 d. Nr. 3K-161
Vilnius
Vadovaudamasi Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.9 papunkčiu:
1. Tvirtinu Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2014 m. rugsėjo 26 d. įsakymą Nr. 3K-67 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Migracijos departamento prie Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2016 m. gruodžio 30 d.
įsakymu 3K-161
MIGRACIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) darbo tvarką.
2. Migracijos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų ministro įsakymais, Migracijos departamento nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais ir šiuo Reglamentu.
3. Migracijos departamento veikla grindžiama įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo, vieno langelio, lygiateisiškumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, naujovių ir atvirumo permainoms principais, nustatytais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.
II SKYRIUS
VADOVAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS MIGRACIJOS DEPARTAMENTUI
4. Migracijos departamentui vadovauja Migracijos departamento direktorius (toliau –direktorius), kurį priima į pareigas ir atleidžia iš jų vidaus reikalų ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas) nustatyta tvarka. Direktorius koordinuoja ir kontroliuoja departamento administracijos padalinių veiklą. Laikinai nesant direktoriaus, jo funkcijas atlieka kitas vidaus reikalų ministro įsakymu paskirtas Migracijos departamento valstybės tarnautojas.
5. Direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir už Migracijos departamento darbą atsiskaito vidaus reikalų ministrui ir Migracijos departamentą kuruojančiam vidaus reikalų viceministrui.
III SKYRIUS
MIGRACIJOS DEPARTAMENTO ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRA
8. Migracijos departamento didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų pareigybių skaičių, Migracijos departamento administracijos struktūrą tvirtina vidaus reikalų ministras.
10. Migracijos departamento skyriams vadovauja vedėjai, kurie yra tiesiogiai pavaldūs direktoriui. Laikinai nesant skyriaus vedėjo, jo funkcijas atlieka Migracijos departamento direktoriaus įsakymu paskirtas Migracijos departamento valstybės tarnautojas. Migracijos departamento skyriai savo veikloje vadovaujasi vidaus reikalų ministro patvirtintais Migracijos departamento nuostatais ir direktoriaus patvirtintais skyrių nuostatais, Migracijos departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai), – direktoriaus patvirtintais pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 „Dėl Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodikos patvirtinimo“. Skyrių vedėjai yra atsakingi už skyriams pavestų funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, direktoriaus rezoliucijų vykdymą.
11. Migracijos departamento Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas, atsakingas už personalo klausimų tvarkymą, supažindina naujus valstybės tarnautojus ir darbuotojus su Migracijos departamento skyriaus, kuriame jie dirbs, nuostatais, jų pareigybės aprašymu, vidaus tvarkos taisyklėmis, šiuo Reglamentu ir kita įvadine medžiaga, jeigu ji rengiama Migracijos departamente.
IV SKYRIUS
DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Migracijos departamento veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Vidaus reikalų ministerija) strateginiu veiklos, Migracijos departamento metiniais veiklos planais, kitais planais.
13. Direktorius kas savaitę inicijuoja einamųjų klausimų aptarimą pasitarimuose ar kitu būdu. Pasitarimuose dalyvauja skyrių vedėjai ir kiti direktoriaus pakviesti asmenys. Skyrių vedėjai per pasitarimą informuoja, kaip jų vadovaujami skyriai vykdo pavestas užduotis. Pasitarimus protokoluoja įgaliotas Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
V SKYRIUS
DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS IR TVIRTINIMAS
15. Direktorius tvirtina:
16. Direktorius pasirašo:
16.3. sprendimus dėl:
16.3.1. vaikų Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo pagal Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 16 straipsnį, 17 straipsnio 1 dalį ir 27 straipsnį;
16.3.2. Lietuvos Respublikos pilietybės turėjimo fakto vaikams, nurodytiems Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 45 straipsnio 10 dalyje;
16.3.3. teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio pažymėjimo ar lietuvių kilmę patvirtinančio pažymėjimo išdavimo teisėtumo;
16.3.4. Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo pagal asmenų prašymus, pateiktus 2008 m. liepos 15 d. priimto Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo pakeitimo įstatymo nustatytais pagrindais ir tvarka;
16.3.5. teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ar įgyvendinimo pagal asmenų prašymus, pateiktus 2008 m. liepos 15 d. priimto Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo nustatytais pagrindais ir tvarka;
16.3.7. užsieniečio išsiuntimo (neišsiuntimo) iš Lietuvos Respublikos arba jų grąžinimo (negrąžinimo) į užsienio valstybę ir uždraudimo (neuždraudimo) atvykti į Lietuvos Respubliką, kai užsienietis laikomas keliančiu grėsmę valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar visuomenei;
16.3.8. Šengeno ir nacionalinės vizos, leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Sąjungoje išdavimo (neišdavimo), panaikinimo (nepanaikinimo), Europos Sąjungos valstybės narės piliečio ir (ar) jo šeimos nario teisės laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ir šią teisę patvirtinančios pažymos ir (ar) Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai ar nuolat gyventi šalyje kortelės, teisės gyventi Lietuvos Respublikoje panaikinimo (nepanaikinimo), kai užsienietis laikomas keliančiu grėsmę valstybės saugumui, viešajai tvarkai ar visuomenei, vietinio eismo per sieną leidimo panaikinimo (panaikinimo) ir Šengeno vizos atšaukimo (neatšaukimo), kai užsieniečio gyvenimas (buvimas) Lietuvos Respublikoje gali grėsti (kelia grėsmę) valstybės saugumui, viešajai tvarkai, visuomenei ar žmonių sveikatai;
16.3.9. vyriausiojo policijos komisariato migracijos padalinio priimto sprendimo išduoti ar pakeisti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelę arba sprendimo išduoti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę panaikinimo (nepanaikinimo), kai užsieniečio gyvenimas (buvimas) Lietuvos Respublikoje gali grėsti (kelia grėsmę) valstybės saugumui, viešajai tvarkai, visuomenei ar žmonių sveikatai;
16.3.10. duomenų apie užsienietį išbraukimo iš Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, nacionalinio sąrašo, kai sprendimas uždrausti užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką buvo priimtas direktoriaus ir (ar) tuo pagrindu, kad užsieniečio atvykimas į Lietuvos Respubliką ir buvimas joje gali kelti grėsmę valstybės saugumui ar viešajai tvarkai;
16.3.12. prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimo nagrinėjimo nutraukimo, kai (nes) nėra pakankamai dokumentų, patvirtinančių, kad asmuo iki 1940 m. birželio 15 d. turėjo Lietuvos Respublikos pilietybę arba yra asmens, iki 1940 m. birželio 15 d. turėjusio Lietuvos Respublikos pilietybę, palikuonis arba kad Lietuvos Respublikos pilietis gali būti kartu ir kitos valstybės pilietis;
16.4. Migracijos departamento parengtus raštus, siunčiamus kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms;
16.5. Migracijos departamento ieškinius, prašymus (skundus), atskiruosius, apeliacinius ir kasacinius skundus ir kitus procesinius dokumentus;
17. Skyrių vedėjai pasirašo:
18. Skyrių vedėjų pasirašomi sprendimai ir raštai įforminami Migracijos departamento atitinkamo skyriaus blanke, išskyrus sprendimus, kurie išimtinai įforminami Migracijos departamento skyrių blankuose, pagal skyrių nuostatas.
19. Migracijos departamento vyriausiasis patarėjas pasirašo informacinio pobūdžio raštus Migracijos departamento kompetencijos klausimais. Skyrių vyresnieji patarėjai, patarėjai ir vyriausieji specialistai pasirašo informacinio pobūdžio raštus skyriaus kompetencijos klausimais.
20. Migracijos departamento vyriausiojo patarėjo pasirašomi raštai įforminami Migracijos departamento blanke. Skyrių vyresniųjų patarėjų, patarėjų, vyriausiųjų specialistų pasirašomi raštai įforminami atitinkamo skyriaus blanke.
21. Direktoriui teikiamas pasirašyti sprendimo projektas turi būti vizuotas rengėjo, atitinkamo skyriaus vedėjo. Direktorius, skyrių vedėjai ir sprendimo rengėjas užtikrina, kad sprendimai būtų pasirašomi / vizuojami tik pagal teisės aktų nustatyta tvarka įformintus ir užregistruotus dokumentus, taip pat esant visiems sprendimą pagrindžiantiems dokumentams ir įrašams apie atliktus patikrinimus.
VI SKYRIUS
DOKUMENTŲ VALDYMO ORGANIZAVIMAS
22. Migracijos departamento dokumentacijos planą, dokumentų registrų sąrašą rengia, su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu derina ir direktoriui tvirtinti teikia Resursų valdymo skyrius.
23. Migracijos departamentas rengia elektroninius ir popierinius dokumentus. Elektroniniai dokumentai – elektroniniais ryšiais gauti arba siunčiami dokumentai, pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.
24. Visi gaunami ir siunčiami dokumentai registruojami dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS), išskyrus nustatytas išimtis:
24.1. reklaminius lankstinukus, konferencijų programas, periodinius leidinius, sveikinimo laiškus, asmeninio pobūdžio laiškus, kvietimus ir kitą korespondenciją, nesusijusius su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į DVS;
24.3. elektroninius laiškus, į kuriuos pagal kompetenciją gali atsakyti patys tokius laiškus gavę valstybės tarnautojai ir darbuotojai;
24.4. neatpažįstamo formato elektroninius dokumentus ar elektroninius dokumentus, kurių neįmanoma atidaryti ir apdoroti DVS naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis. Minėti dokumentai nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, elektroniniu paštu grąžinami siuntėjui;
24.5. nepasirašytus asmenų prašymus. Jei Migracijos departamento direktorius ar skyrių vedėjai nenusprendžia kitaip, į nepasirašytus asmenų prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijų interesų, galima atsakyti nedelsiant, atsakoma nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.
25. Parengti popieriniai ir elektroniniai dokumentai registruojami DVS jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną, gauti popieriniai dokumentai skenuojami ir registruojami DVS jų gavimo dieną, gauti elektroniniai dokumentai – registruojami DVS, nurodant, kad dokumentas yra elektroninis, jų gavimo dieną.
26. Kai valstybės tarnautojai ir darbuotojai tiesiogiai gauna dokumentus, kurie yra adresuoti Migracijos departamentui arba yra adresuoti konkrečiam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, tačiau akivaizdu, kad valstybės tarnautojas ar darbuotojas nėra kompetentingas atsakyti į dokumentą ar visapusiškai įvertinti jo turinį, jie privalo tokius dokumentus nedelsdami perduoti Resursų valdymo skyriui užregistruoti. Jei dokumentas gautas valstybės tarnautojo ar darbuotojo elektroninio pašto adresu – dokumentas nedelsiant turi būti persiųstas į Migracijos departamento pašto dėžutę md.rastine@vrm.lt.
28. Migracijos departamente gautus dokumentus Resursų valdymo skyrius priima, patikrina, perkelia į DVS apdorojimui, išskyrus:
29. Resursų valdymo skyrius perkeltus į DVS dokumentus (išskyrus dokumentus, adresuotus tiesiogiai skyriams, tiesiogiai valstybės tarnautojui ar darbuotojui) pateikia direktoriui. Jei dokumentai skirti tiesiogiai skyriams, jie nukreipiami skyriams vizuoti.
30. Direktorius ar skyrių vedėjai, skirdami dokumentą vykdyti, rašo dokumento rezoliuciją DVS arba popieriniame dokumente. Rezoliucijoje rašoma su dokumentu susijusio pavedimo vykdytojo arba kelių vykdytojų vardas (-ai) arba sutrumpintai pirmoji vardo raidė, pavardė (-ės), jeigu reikia, pavedimo turinys, įvykdymo terminas. Jei rezoliucija vykdytojui pavedama atlikti tipinius veiksmus – per teisės aktų nustatytą terminą išnagrinėti dokumentą ir parengti sprendimą dėl jo (atsakyti į gautą dokumentą), vykdyti dokumente išdėstytus nurodymus arba atlikti kitokius tipinius (teisės aktuose nustatytus) atitinkamas funkcijas vykdančio darbuotojo veiksmus, konkretus pavedimas rezoliucijoje gali būti nerašomas – tokiais atvejais laikoma, kad vykdytojui pavesta atlikti šiame punkte apibūdintus tipinius veiksmus.
31. Popieriniai dokumentai su rezoliucija tą pačią darbo dieną grąžinami Resursų valdymo skyriui, kuris šiuos dokumentus perduoda vykdytojams.
32. Vykdytojas dokumentą su direktoriaus rezoliucija gauna per DVS. Visi veiksmai, kuriuos DVS naudotojas iš savo darbo vietos atlieka su dokumentais (užduotimis), yra prilyginami jo parašui.
33. Už pavedimų įvykdymą nustatytais terminais atsako pagrindinis vykdytojas ir, jeigu taikoma, jo skyriaus vedėjas.
34. Skyrių vedėjai privalo užtikrinti, kad skyriuje tvarkomoje užsieniečio asmens byloje nebūtų kaupiami duomenys apie kitus asmenis, nesusijusius su šiuo užsieniečiu.
35. DVS naudotojas, išvykdamas iš Migracijos departamento (atostogos, komandiruotė, kiti atvejai), privalo DVS pažymėti laikiną nebuvimą ir nurodyti jį pavaduojantį asmenį. Nenumatytais atvejais laikiną valstybės tarnautojo ir darbuotojo nebuvimą pažymi DVS administratorius.
36. Kai dokumentą pavesta vykdyti keliems vykdytojams, pirmajam vykdytojui (kuris DVS rezoliucijoje įrašomas pirmuoju) atiduodamas popierinio dokumento originalas, kiti vykdytojai dokumento skaitmeninę kopiją gauna per DVS.
37. Ne pirmieji vykdytojai, nelaukdami pirmojo vykdytojo priminimo, privalo pagal kompetenciją elektroniniu paštu teikti reikiamą informaciją pirmajam vykdytojui. Už parengto dokumento kokybę atsako visi vykdytojai.
38. Direktoriaus pasirašytus įsakymus, Migracijos departamento vidaus dokumentus registruoja, daugina, tvirtina ir išsiunčia Resursų valdymo skyrius. Direktoriaus pasirašytus įsakymus Resursų valdymo skyrius registruoja jų pasirašymo dieną. Resursų valdymo skyrius nustatyta tvarka direktoriaus pasirašytų ir užregistruotų įsakymų patvirtintas kopijas išdalija gavėjams pagal dokumento rengėjo surašytą paskirstymą.
39. Direktoriaus įsakymų originalai saugomi Resursų valdymo skyriuje ir valstybės tarnautojams bei darbuotojams susipažinti išduodami jiems pasirašius Dokumentų laikino perdavimo naudotis apskaitos žurnale.
40. Resursų valdymo skyrius kontroliuoja, kad siunčiami dokumentai būtų tinkamai įforminti. Dokumentai, parengti nesilaikant Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimų, grąžinami rengėjams. Siunčiamas elektroninis dokumentas turi būti parengtas ir perduodamas taip, kaip reikalaujama Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.
41. Visi Migracijos departamento dokumentai ar dokumentų nuorašai, susidedantys iš 5 ir daugiau lapų, spausdinami abiejose lapo pusėse naudojant veidrodines paraštes. Trumpesni nei 5 lapų dokumentai ar jų nuorašai gali būti spausdinami vienoje arba abiejose lapo pusėse.
42. Kartu su pateikiamu pasirašyti siunčiamu dokumentu turi būti pateikiamas ir dokumentą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, skyriaus vedėjo nustatyta tvarka vizuotas antrasis dokumento egzempliorius. Jeigu siunčiamas dokumentas yra atsakomasis, jis teikiamas pasirašyti kartu su dokumentu, į kurį atsakoma, ir kitais susijusiais dokumentais. Pasirašyto ir užregistruoto siunčiamo dokumento originalas ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta jo kopija išsiunčiama adresatams per DVS arba paprastu paštu, o patvirtintas vizuotas dokumento egzempliorius (nustatyta tvarka ir dokumento originalas) paliekamas jį rengusiame padalinyje kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu raštvedybos bylai formuoti (išskyrus pateiktus vizuoti teisės aktų projektų originalus, kurie grąžinami iniciatoriui).
43. Jeigu dokumentas bus siunčiamas apibendrintai nurodytiems adresatams pagal atskirą adresatų sąrašą, rengėjas Resursų valdymo skyriui kartu su pasirašytu siunčiamu dokumentu bei adresatų sąrašu turi pateikti tiek siunčiamo dokumento kopijų, kiek yra nurodyta adresatų. Rengėjas kiekvienoje siunčiamo dokumento kopijoje turi įrašyti konkretų adresatą bei prireikus pateikti visų adresatų tikslų adresų sąrašą (kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, fizinių asmenų). Jei dokumentas siunčiamas tik elektroninio ryšio priemonėmis, pateikiamas tik vienas dokumento egzempliorius, dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas pateikia tikslų elektroninio pašto adresą (-us), kuriuo dokumentas turi būti išsiųstas.
44. Elektroninio dokumento turinyje parašo rekvizitas įforminamas be parašo, tvirtinimo ar derinimo žymos – be parašo ir datos – ir be dokumento registracijos numerio. Duomenys apie elektroninio dokumento registravimą (elektroninio dokumento data ir registracijos numeris) nurodomi Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158, nustatyta tvarka, nekeičiant elektroninio dokumento turinio ir užpildant elektroninio dokumento metaduomenis (kontekstinę informaciją).
45. Direktoriaus pasirašyti įstaigos teisės aktai (įsakymai veiklos klausimais ir jais tvirtinami nuostatai, taisyklės ir kt., kurie yra atskirai įforminama teisės akto dalis, įsakymai personalo, atostogų ir komandiruočių klausimais) registruojami DVS jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną ir saugomi Resursų valdymo skyriuje. Pasirašytų įsakymų personalo klausimais kopijas nustatyta tvarka į asmens bylas sega Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas, atsakingas už personalo tvarkymą.
46. Migracijos departamente kopijuojami dokumentai gali būti spausdinami vienoje arba abiejose lapo pusėse.
47. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai rengiami, įforminami, registruojami, siunčiami, gaunami, naudojami, dauginami, naikinami, saugomi ir traukiami į apskaitą laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintų dokumentų raštvedybą ir įslaptintos informacijos apsaugą, reikalavimų. Užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų paslaptį sudaranti informacija, perduota Lietuvos Respublikai, saugoma ir naudojama Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymo ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka.
48. Dokumentus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, vadovaudamiesi teisės aktais, tvarko ir į apskaitą įtraukia už įslaptintos informacijos administravimą atsakingi Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai, paskirti direktoriaus įsakymu ir turintys leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.
49. Jeigu dokumentas, išskyrus elektroninius dokumentus, siunčiamas tik faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais, pasirašyti teikiamame dokumente viršutinės paraštės dešinėje pusėje nurodoma, kad originalas nebus siunčiamas. Faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gauti dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gautas dokumentas.
VII SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS DERINTI
50. Migracijos departamentas rengia ar dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro, direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų projektus (toliau – teisės aktų projektai).
51. Teisės aktų projektai rengiami vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko, vidaus reikalų ministro, viceministro ar ministerijos kanclerio pavedimus (toliau – pavedimas), taip pat direktoriaus ar Migracijos departamento valstybės tarnautojo (toliau – rengėjas) iniciatyva.
52. Teisės aktų projektus paprastai rengia Migracijos departamento Teisės skyrius. Migracijos departamento direktorius gali pavesti rengti teisės aktų projektus ir kitiems skyriams pagal kompetenciją.
55. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.
56. Teisės aktų projektai Migracijos departamente pagal kompetenciją rengiami ir Vidaus reikalų ministerijai teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
57. Kai teisės akto projektu perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, teisės aktų projektuose Europos Sąjungos teisės aktų nuorodos pateikiamos vadovaujantis Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijomis, patvirtintomis Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 106K „Dėl Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijų patvirtinimo“.
58. Rengiant teisės aktų projektus, perkeliančius ir (ar) įgyvendinančius Europos Sąjungos direktyvas ar kitus teisės aktus, kartu parengiamos Vyriausybės nutarimu nustatytos formos direktyvų (kitų Europos Sąjungos teisės aktų) ir Lietuvos Respublikos nacionalinių teisės aktų (teisės aktų projektų) atitikties lentelės (toliau – atitikties lentelė), kurios įvedamos į Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (toliau – LINESIS).
59. Rengėjas teisės akto projekto atitikties lentelę perduoda, kai už teisės akto projekto rengimą atsakingas Migracijos departamentas – Teisės skyriui, kai už teisės akto projekto rengimą atsakinga Vidaus reikalų ministerija – Vidaus reikalų ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo departamentui, kuris ją įveda į LINESIS. Atitikties lentelės įvedamos į LINESIS:
59.1. kai rengiamas ministro ar kitų valstybės institucijų ir įstaigų vadovų įsakymų projektai – teisės aktų projektų rengimo procese;
60. Už atitikties lentelės pateikimą Teisės skyriui laikantis įvedimo į LINESIS terminų atsakingi teisės akto projekto rengėjai.
61. Pavedimas parengti teisės akto projektą turi būti įvykdytas per 4 mėnesius nuo jo gavimo, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus laikas.
62. Rengiant teisės akto projektą, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas turi būti atliekamas rengėjo iniciatyva Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, nustatytais atvejais ir tvarka. Rengiant teisės akto projektą, kurio poveikio vertinimas turi būti atliekamas pagal Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką, turi dalyvauti Vidaus reikalų ministerijos Teisės departamento (toliau – Teisės departamentas) direktoriaus paskirtas šio departamento valstybės tarnautojas (tarnautojai). Valstybės tarnautojas paskiriamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka. Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka turi būti gaunamas ministro pritarimas rengti siūlomą teisės akto projektą.
63. Teisės akto projekto rengėjas kartu su projektu parengia ir kitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamente nurodytus dokumentus.
64. Teisės akto projekto rengėjas parengtą teisės akto projektą elektroniniu paštu teikia derinti Migracijos departamento skyriams, su kurių kompetencija jie yra susiję.
65. Skyriai turi pateikti pastabas ir pasiūlymus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos.
66. Rengėjas, įvertinęs gautas pastabas ir pasiūlymus bei patikslinęs projektą pagal juos, teikia teisės akto projektą Teisės skyriui.
67. Teisės skyrius ne vėliau kaip per 10 dienų, o kai pateikiamas didelės apimties ir (ar) sudėtingas projektas – ne vėliau kaip per 15 dienų nuo gavimo dienos įvertina, ar projektas atitinka galiojančių Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų nuostatas ir teisinės technikos reikalavimus.
68. Didelės apimties projektas yra toks, kuris susideda iš 5 ir daugiau puslapių. Sudėtingas projektas yra toks, kuriame siūlomas teisinis reguliavimas yra susijęs su žmogaus teisėmis ir laisvėmis, teisės normų kodifikavimu arba įvairių rūšių visuomeninių santykių reguliavimu.
69. Jei Teisės skyrius turi pastabų ar pasiūlymų, teisės akto projektas grąžinamas rengėjui, kuris pagal gautas pastabas ir pasiūlymus per 3 darbo dienas patikslina teisės akto projektą. Jei teisės akto projektas didelės apimties ir (ar) sudėtingas, jis grąžinamas rengėjui, kuris pagal gautas pastabas ir pasiūlymus per 5 darbo dienas patikslina teisės akto projektą, o jeigu pastabų ir pasiūlymų neturi, grąžinamas rengėjui.
70. Teisės akto projektas, rengėjo patikslintas pagal gautas pastabas, teikiamas kalbos tvarkytojui, kuris per 5 darbo dienas vizuoja teisės akto projektą.
71. Jeigu teisės akto projekte neatsižvelgta (iš dalies atsižvelgta) į pateiktas pastabas ir (arba) įrašytos naujos nuostatos, tai teisės akto projektas pakartotinai pateikiamas skyriams, su kurių kompetencija teisės akto projektas yra susijęs ir Teisės skyriui. Skyriai teisės akto projektą įvertina per 3 darbo dienas, o kai pateikiamas didelės apimties ir (ar) sudėtingas projektas – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.
72. Jeigu tarp teisės akto projekto rengėjo ir derinančių asmenų kyla nesutarimų dėl rengiamo teisės akto projekto nuostatų, gavus direktoriaus pavedimą per 2 darbo dienas organizuojamas posėdis, siekiant sutarti dėl ginčijamų teisės akto projekto nuostatų.
73. Suderintas teisės akto projektas vizuojamas rengėjo, skyriaus, kuris rengia teisės akto projektą, vedėjo, kalbos tvarkytojo, skyrių, su kurių kompetencija teisės akto projektas yra susijęs, vedėjų, Teisės skyriaus vedėjo per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos, o jei teisės akto projektas didelės apimties ir (ar) sudėtingas – per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos.
74. Teisės akto projektas, vizuotas Teisės skyriaus vedėjo arba direktoriaus įsakymu paskirto kito to paties skyriaus valstybės tarnautojo, teikiamas vizuoti direktoriui per 2 darbo dienas.
75. Resursų valdymo skyriaus parengtus departamento direktoriaus įsakymų projektus vizuoja rengėjas, kalbos tvarkytojas, skyriaus vedėjas.
76. Resursų valdymo skyriaus parengtus departamento direktoriaus įsakymų dėl valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo, perkėlimo į aukštesnes pareigas, dėl kvalifikacinės klasės suteikimo, valstybės tarnautojų ir darbuotojų paskatinimo, dėl koeficiento nustatymo, pareigybių steigimo vizuoja rengėjas, kalbos tvarkytojas, skyriaus vedėjas, Turto valdymo ir ūkio departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Turto valdymo ir ūkio departamentas) Apskaitos ir finansų skyrius.
77. Įsakymų dėl pareigybių naikinimo, valstybės tarnautojų ir darbuotojų atleidimo iš pareigų, perkėlimo į kitas pareigas dėl pareigybių sąrašo keitimo, dėl reorganizavimo projektus vizuoja ir Teisės skyriaus vedėjas arba direktoriaus įsakymu paskirtas kitas to paties skyriaus valstybės tarnautojas, kuriam pavesta atlikti skyriaus vedėjo funkcijas.
78. Pilietybės skyriaus valstybės tarnautojo parengtą direktoriaus įsakymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo projektą vizuoja rengėjas, kalbos tvarkytojas, Pilietybės skyriaus vedėjas, o direktoriaus sprendimų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais projektus – rengėjas, Pilietybės skyriaus vedėjas. Bendras įsakymo projekto derinimas turi užtrukti ne ilgiau kaip 5 darbo dienas.
79. Vizuodamas projektą, valstybės tarnautojas patvirtina, kad jis yra susipažinęs su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.
80. Rengėjas teikia derinti teisės aktų projektus Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūriniams padaliniams, tarp jų ir Teisės departamentui, kai reikia, ir įstaigoms prie Vidaus reikalų ministerijos, su kurių kompetencija jie susiję, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
81. Teisės akto projekto rengėjas vertina gautas Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūrinių padalinių, tarp jų ir Teisės departamento, kai jam buvo teiktas derinti, ir įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, pastabas ir pasiūlymus bei prireikus patikslina teisės akto projektą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pastabų ar (ir) pasiūlymų gavimo dienos. Prireikus rengėjas gali kreiptis į kitus skyrius pagal kompetenciją.
82. Suderintas teisės akto projektas vizuojamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
83. Teisės akto projektas su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene derinamas paskelbiant teisės akto projektą Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS) Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.
84. Teikiamas derinti suinteresuotoms institucijoms teisės akto projektas vizuojamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
85. Teisės akto projekto rengėjas vizuoto teisės akto projekto Word ir Pdf formatus (ministro ar viceministro vizuotą variantą) elektroniniu paštu persiunčia Teisės skyriui, kuris teisės akto projektą paskelbia TAIS.
86. Teisės akto projekto rengėjas įvertina ir prireikus patikslina teisės akto projektą pagal suinteresuotų institucijų pastabas ir pasiūlymus. Prireikus teisės akto projekto rengėjas gali kreiptis į kitus skyrius pagal kompetenciją dėl pateiktų suinteresuotų institucijų pastabų ir pasiūlymų įvertinimo.
87. Patikslintas teisės akto projektas vizuojamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
88. Jeigu teisės akto projekto iš karto suderinti nepavyksta, teisės akto projekto rengėjas parengia derinimo pažymą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus. Prireikus teisės akto projekto rengėjas gali paprašyti kitų skyrių valstybės tarnautojų pagalbos rengiant derinimo pažymą.
89. Suderintas teisės akto projektas su lydimaisiais dokumentais, išvardytais Vyriausybės darbo reglamento 24 punkte, vizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
90. Rengėjas teikiamo Vyriausybei teisės akto projekto (ministro ar viceministro vizuoto varianto) Word ir Pdf formatus elektroniniu paštu persiunčia atsakingam Teisės skyriaus valstybės tarnautojui, kuris teisės akto projektą su lydimaisiais dokumentais paskelbia TAIS.
91. Teisės akto projektą, dėl kurio Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, ministerijų atstovų pasitarime, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarime ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdyje pareikšta pastabų ir pasiūlymų, prireikus atitinkamai patikslina ar papildomai suderina su suinteresuotomis institucijomis teisės akto projekto rengėjas, jeigu reikia – kartu su Teisės skyriumi Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
92. Teisės akto projektas pakartotinai teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento ir šio Reglamento nustatyta tvarka.
93. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai vidaus reikalų ministrui teikiami pasirašyti Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
94. Migracijos departamentas pagal kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jam pateiktų derinti Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento ir šio Reglamento nustatyta tvarka.
95. Migracijos departamentui pateiktus derinti Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus nagrinėja Teisės skyrius kartu su skyriumi pagal kompetenciją.
96. Kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengti teisės aktų projektai išvadoms gauti Migracijos departamentui teikiami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka per TAIS.
97. Migracijos departamento išvadas dėl kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų į TAIS įkelia Teisės skyrius.
98. Pateiktus Migracijos departamentui derinti Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus direktorius vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų išvadas rengęs Teisės skyrius ir kitas skyrius pagal kompetenciją, jeigu jam buvo pavesta nagrinėti teisės akto projektą, juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto direktorius turi pastabų ar siūlymų, jį vizuoja su pastaba, kuri atskiru raštu pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.
VIII SKYRIUS
EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ KOORDINAVIMAS
99. Informaciją, gautą iš Europos Sąjungos institucijų, užsienio valstybių institucijų, įstaigų bei organizacijų, tarptautinių organizacijų ir kitų užsienio subjektų, Europos Sąjungos valstybių narių teisėsaugos atašė nuolatinėse atstovybėse Europos Sąjungoje bei teisėsaugos atašė Lietuvos nuolatinėje atstovybėje Europos Sąjungoje, Teisės skyrius kaupia, sistemina ir pagal kompetenciją skirsto skyriams.
100. Lietuvos Respublikos pozicijų projektų parengimą organizuoja Teisės skyrius. Teisės skyrius prašymą parengti Lietuvos Respublikos pozicijos projektą dėl Europos Sąjungos institucijų teisės aktų projektų ar kitų dokumentų (toliau – pozicijos projektas) elektroniniu būdu persiunčia pagal kompetenciją skyriams bei atstovams ES institucijų darbo grupėse ir (ar) komitetuose.
101. Pozicijos projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ patvirtintomis Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklėmis.
102. Valstybės tarnautojai per Teisės skyriaus nustatytą terminą parengia pozicijos projektą ir, suderinę su skyriaus, kuris rengia pozicijos projektą, vedėju, persiunčia jį elektroniniu būdu Teisės skyriui, kuris pateikia jį derinti Vidaus reikalų ministerijai ir kitoms kompetentingoms institucijoms per LINESIS. Pirmą kartą dėl naujo ES dokumento rengiamas pozicijas Teisės skyrius privalo suderinti su Migracijos departamento direktoriumi ir vyriausiuoju patarėju.
103. Per LINESIS gavus kitų institucijų prašymą suderinti pozicijos projektą, Teisės skyrius elektroniniu būdu persiunčia pozicijos projektą direktoriui, vyriausiajam patarėjui ir kompetentingam skyriui, nurodydamas terminą, per kurį turi būti pateikta argumentuota nuomonė dėl pozicijos projekto. Įgaliotas skyriaus, kuris teikia nuomonę, valstybės tarnautojas, suderinęs nuomonę su skyriaus vedėju, persiunčia ją elektroniniu būdu Teisės skyriui, kuris, suderinęs nuomonę su direktoriumi ir (arba) vyriausiuoju patarėju, užregistruoja ją LINESIS. Jeigu iki nustatyto termino Teisės skyriui nepateikiamos pastabos dėl pozicijos projekto, Teisės skyrius LINESIS registruoja, kad Migracijos departamentas dėl derinamos pozicijos pastabų neturi.
IX SKYRIUS
SUTARČIŲ, SUDAROMŲ ĮGYVENDINANT MIGRACIJOS DEPARTAMENTO ŪKINĘ BEI FINANSINĘ VEIKLĄ, IR KITŲ SUTARČIŲ (SUSITARIMŲ) DERINIMAS IR VYKDYMO PRIEŽIŪRA
104. Migracijos departamento Teisės skyriaus parengti sutarčių, sudaromų įgyvendinant Migracijos departamento ūkinę bei finansinę veiklą, projektai derinami su Resursų valdymo skyriumi, kitais skyriais pagal kompetenciją.
105. Turto valdymo ir ūkio departamento parengti sutarčių, sudaromų įgyvendinant Migracijos departamento ūkinę bei finansinę veiklą, projektai derinami su Resursų valdymo skyriumi, Teisės skyriumi, kitais skyriais pagal kompetenciją.
106. Migracijos departamento Teisės skyriaus parengti bendradarbiavimo ir kitų Migracijos departamento vardu sudaromų sutarčių (susitarimų) projektai derinami su skyriais pagal kompetenciją.
107. Sutarties projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja kiekvieną Migracijos departamente liekančio sutarties egzemplioriaus lapą (ir priedų, jeigu jų yra).
108. Skyrių, su kurių kompetencija susijęs sutarties projektas, vedėjai ir Teisės skyriaus vedėjas vizuoja Migracijos departamente liekančio sutarties egzemplioriaus lapo, kurioje yra pasirašančiojo parašas, kitoje pusėje.
109. Resursų valdymo skyrius yra atsakingas už sutarčių, sudaromų įgyvendinant Migracijos departamento ūkinę bei finansinę veiklą, Teisės skyrius yra atsakingas už bendradarbiavimo ir kitų Migracijos departamento vardu sudaromų sutarčių (susitarimų) vykdymo priežiūrą ir kontrolę.
110. Sutartys pagal pobūdį yra saugomos atitinkame skyriuje, kuris atsakingas už jų priežiūrą ir kontrolę.
111. Teisės skyrius konsultuoja Resursų valdymo skyrių sutarčių, sudaromų įgyvendinant Migracijos departamento ūkinę bei finansinę veiklą, sudarymo, vykdymo, nutraukimo ir ginčų sprendimo klausimais, dalyvauja teisme sprendžiant ginčus dėl sutarties vykdymo.
112. Už sutarties rengimą ir vykdymą pagal pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas:
112.1. koordinuoja sutarties nuostatų vykdymą, bendradarbiauja su kita sutarties šalimi (-s), siekdamas užtikrinti tinkamą sutarties įvykdymą;
112.2. rengia raginimų, pretenzijų projektus kitai sutarties šaliai dėl sutarties netinkamo vykdymo ir (ar) nevykdymo;
X SKYRIUS
VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS
114. Resursų valdymo skyrius visuomenės informavimo priemonėms teikia informaciją apie Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklą, taip pat rengia pranešimus aktualiais klausimais, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės įstaigų įstatymu.
115. Visuomenės informavimo priemonėmis išplatinti pranešimai spaudai ir kita informacija privalo atspindėti oficialią Migracijos departamento poziciją.
116. Su visuomenės informavimo priemonėmis bendrauja direktorius arba jo pavedimu – kitas valstybės tarnautojas. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai atstovauti Migracijos departamentui gali pagal savo kompetenciją, taip pat privalo laikytis jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.
117. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali rengti ir pristatyti pranešimus Migracijos departamento veiklos klausimais konferencijose, seminaruose ir naudoti Migracijos departamento logotipą.
118. Visa oficiali informacija, susijusi su Migracijos departamento veikla, skelbiama Migracijos departamento interneto tinklalapyje adresu http://www.migracija.lt.
XI SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMAS, PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
120. Asmenys Migracijos departamente aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių ir prašymo, skundo ar kito kreipimosi priėmimo faktą patvirtinančio dokumento formos patvirtinimo“, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisyklių, patvirtintų Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3K-156 „Dėl asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisyklių patvirtinimo“, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
121. Migracijos departamento administracinių paslaugų teikimo aprašymai skelbiami Migracijos departamento interneto tinklalapyje pagal Administracinių paslaugų teikimo aprašymų rengimo rekomendacijas, patvirtintas vidaus reikalų ministro 2009 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 1V-644 „Dėl Administracinių paslaugų teikimo aprašymų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“.
XII SKYRIUS
TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS
122. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes į užsienio valstybes ir Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuojamas Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
123. Direktoriaus išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienio valstybes ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia vidaus reikalų ministras.
124. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų siuntimas į komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje (išskyrus siuntimą į tarnybinę komandiruotę vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje) ir į užsienį įforminamas direktoriaus įsakymu.
125. Siuntimas į komandiruotę vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminamas direktoriaus arba skyriaus vedėjo rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas ar darbuotojo prašymas išvykti iš nuolatinės darbo vietos suderintas. Siuntimas į tarnybinę komandiruotę vienai darbo dienai mokymams įforminamas direktoriaus įsakymu tuo atveju, jeigu įsakymo kopijos reikalauja mokymų organizatoriai.
126. Direktorius, atsižvelgdamas į komandiruotės tikslą, priima sprendimą, ir, jei sprendimas teigiamas, paveda Resursų valdymo skyriui parengti įsakymo dėl komandiruotės projektą (išskyrus atvejus, kai į tarnybinę komandiruotę vykstama vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje).
127. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai ne vėliau kaip kitą darbo dieną po įvykusio renginio užsienyje elektronine žinute informuoja direktorių, vyriausiąjį patarėją, skyriaus vedėją ir pagal kompetenciją kitus valstybės tarnautojus ir darbuotojus apie svarbiausius renginio rezultatus ir veiksmus, kurių turi imtis Migracijos departamentas vykdant renginyje priimtus sprendimus.
128. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per tris darbo dienas pateikia atlikto pavedimo arba užduoties ataskaitą direktoriui (elektroniniu paštu), direktorius – vidaus reikalų ministrui, ir pateikia avansinę apyskaitą su komandiruotės metu patirtų faktinių išlaidų pagrindimo dokumentais Resursų valdymo skyriui, o šis – Turto valdymo ir ūkio departamentui.
129. Komandiruočių ataskaitas skelbia Resursų valdymo skyrius Migracijos departamento interneto vidiniame tinkle. Jeigu komandiruotė susijusi su dalyvavimu Europos Sąjungos Tarybos ar Europos Komisijos darbo grupėje, ataskaita taip pat įkeliama į LINESIS arba pateikiama Teisės skyriui.
130. Pagal Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo struktūrų susitikimus išlaidų kompensavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 2 d. nutarimu Nr. 680 „Dėl Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo struktūrų susitikimus išlaidų kompensavimo taisyklių patvirtinimo“, Resursų valdymo skyrius parengia ir pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai atskirai dėl kiekvieno susitikime dalyvavusio Migracijos departamento atstovo paraišką (kartu su kitais dokumentais) kompensuoti kelionės išlaidas.
XIII SKYRIUS
ARCHYVO TVARKYMAS
131. Migracijos departamento archyvą tvarko Resursų valdymo skyrius. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami, saugomi ir naikinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
132. Resursų valdymo skyrius užtikrina dokumentų kaupimą, saugomų dokumentų administravimą, fizinių ir juridinių asmenų galimybę susipažinti su saugomais dokumentais ir juose pateikta informacija teisės aktų nustatyta tvarka.
133. Už skyriuose sudaromų ir (ar) tvarkomų bylų atitinkamų skyrių kompetencijos klausimais saugojimą ir tvarkymą iki jų perdavimo užbaigtų bylų apskaitai tvarkyti atsakingi atitinkamų skyrių vedėjai.
134. Už bylų, atsiųstų iš apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos padalinių saugoti į Migracijos departamento archyvą, saugojimą ir tvarkymą yra atsakingas Resursų valdymo skyrius.
135. Praėjus vieneriems metams nuo bylų užbaigimo, už bylų saugojimą ir tvarkymą atsakingi valstybės tarnautojai ir darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka sutvarko ilgai ir nuolat saugomas bylas, sudaro vienarūšių bylų sąrašus, bylų, kurių saugojimo terminas pratęstas atlikus dokumentų vertės ekspertizę, sąrašus ir teikia juos Resursų valdymo skyriui.
136. Nustatyta tvarka skyriuose sutvarkytos ilgai ir nuolat saugotinos bylos pagal bylų perdavimo aktą per 2 metus nuo bylų užbaigimo iki einamųjų metų kovo 1 dienos perduodamos už užbaigtų bylų apskaitą atsakingam Resursų valdymo skyriui. Jeigu pasikeičia teisės aktais nustatytų ilgai ir nuolat saugomų bylų, kurios perduotos Resursų valdymo skyriui, saugojimo terminai, pasibaigus saugojimo terminui jos gali būti naikinamos. Bylose saugomų dokumentų vertės ekspertizę atlieka už veiklos sritį atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
137. Trumpai saugomos skyrių bylos, iki pasibaigia bylos saugojimo terminas, saugomos jas sudariusiuose skyriuose. Pasibaigus trumpai saugomų bylų saugojimo terminui, valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo atlikti jiems priskirtų bylų ekspertizę. Perduodami bylas į archyvą, valstybės tarnautojai ir darbuotojai patvirtina, kad bylų ekspertizė atlikta. Už bylų, atsiųstų į Migracijos departamento archyvą iš teritorinių apskričių vyriausiųjų policijos įstaigų komisariatų migracijos padalinių, ekspertizę atsako įgalioti teritorinių apskričių vyriausiųjų policijos įstaigų komisariatų migracijos padalinių valstybės tarnautojai ir darbuotojai. Atrinktos naikinti bylos aktu perduodamos Resursų valdymo skyriui įrašyti į bylų naikinimo aktą. Trumpai saugomos bylos, perduotos iš Imigracijos skyriaus ar Kontrolės skyriaus arba atsiųstos iš apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos padalinių šių skyrių kompetencijos klausimais saugoti į Migracijos departamento archyvą, saugomos archyve iki dokumentų saugojimo termino pabaigos.
138. Už bylų apskaitą atsakingas Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas pagal bylų perdavimo aktą priima ilgai ir nuolat saugomas bylas, prieš tai patikrinęs, kaip jos sutvarkytos ir įformintos, sudaro ilgai ir nuolat saugomų bylų apyrašus (jų tęsinius), dokumentų naikinimo aktus, bylų, kurių saugojimo terminas pratęstas atlikus dokumentų vertės ekspertizę, sąrašus, teikia departamento direktoriui tvirtinti nustatyta tvarka sudarytus ir suderintus bylų apskaitos dokumentų duomenis (bylų apyrašų, jų tęsinių, dokumentų naikinimo aktų), bylų, kurių saugojimo terminas pratęstas atlikus dokumentų vertės ekspertizę, sąrašus, vykdo bylų apskaitos kontrolę.
XIV SKYRIUS
ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS
140. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas valstybės tarnautojams suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka. Kasmetinės ir tikslinės atostogos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
141. Kasmetinės atostogos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal metų pradžioje sudarytą ir direktoriaus patvirtiną atostogų grafiką.
144. Skyrių vedėjai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų skyrių valstybės tarnautojams ir darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų vykdomi kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų.
145. Kai yra tarnybinė būtinybė, valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti atšaukti iš kasmetinių atostogų tik tuo atveju, kai direktoriui yra pateiktas motyvuotas skyriaus vedėjo ar kito valstybės tarnautojo tarnybinis pranešimas apie esančią tarnybinę būtinybę atšaukti valstybės tarnautoją ar darbuotoją iš kasmetinių atostogų ir yra gautas iš atostogų atšaukiamo asmens rašytinis sutikimas.
XV SKYRIUS
VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ MOKYMAS
146. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymas organizuojamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
148. Resursų valdymo skyrius kasmet iki kovo 1 d. pateikia valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymo planą, suderintą su direktoriumi, Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą.
149. Resursų valdymo skyrius kasmet iki vasario 1 d. pateikia ataskaitą apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymą praėjusiais metais Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą.
150. Kiekvienam naujai Migracijos departamente pradėjusiam dirbti valstybės tarnautojui ir darbuotojui skyriaus, kuriame jis dirbs, vedėjas priskiria valstybės tarnautoją ar darbuotoją (mentorių), kuris bus atsakingas už naujai pradėjusio dirbti valstybės tarnautojo ar darbuotojo apmokymus ir konsultacijas darbo organizavimo skyriuje klausimais pagal atitinkamo skyriaus kompetenciją.
151. Skyriaus vedėjas mentorių gali paskirti apie tai pranešdamas atsakingam asmeniui el. paštu. Mentorius skiriamas dviejų mėnesių laikotarpiui nuo naujai pradėjusio dirbti valstybės tarnautojo ar darbuotojo darbo pradžios. Šis terminas, esant būtinybei, skyriaus vedėjo sprendimu gali būti pratęsiamas vienam mėnesiui.
152. Už papildomas veiklas, apmokant naujai pradėjusius dirbti valstybės tarnautojus ar darbuotojus, mentorius gali būti skatinamas teisės aktų nustatyta tvarka.
XVI SKYRIUS
VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS
XVII SKYRIUS
VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ
156. Valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Migracijos departamentui padarytą žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
157. Darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už Migracijos departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
XVIII SKYRIUS
DARBŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DIREKTORIUI, SKYRIŲ VEDĖJAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS
159. Keičiantis direktoriui, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, darbai bei dokumentai perduodami pagal perdavimo ir priėmimo aktą.
160. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka perduoti darbus (nebaigtas vykdyti užduotis, nebaigtus spręsti klausimus), taip pat turimus dokumentus ir bylas, informacinę bei norminę medžiagą, knygas, įgytas už Migracijos departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas, skyriaus vedėjui ar kitam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.
XIX SKYRIUS
ANTSPAUDO NAUDOJIMAS
162. Migracijos departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir užrašu „Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“.
163. Migracijos departamento antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako direktorius. Nesant direktoriaus, antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako jį pavaduoti įgaliotas valstybės tarnautojas.
164. Migracijos departamento antspaudas naudojamas, gaminamas, saugomas ir sunaikinamas teisės aktų nustatyta tvarka.
XX SKYRIUS
TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIOJO RYŠIO TELEFONŲ NAUDOJIMAS
166. Migracijos departamento tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ nustatyta tvarka.
XXI SKYRIUS
SVEČIŲ PRIĖMIMAS
168. Svečių, atvykstančių į Migracijos departamentą, vizitus organizuoja (rengia ir derina su direktoriumi vizitų programas, sąmatas, raštus, kvietimus institucijoms, kurios įtrauktos į vizito programą, užsako viešbučio kambarius, sales susitikimams) Resursų valdymo skyrius.
XXII SKYRIUS
BUHALTERINĖ APSKAITA
170. Migracijos departamento ūkinį finansinį aptarnavimą, piniginių lėšų buhalterinę apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Turto valdymo ir ūkio departamentas.
171. Migracijos departamento sąskaitų faktūrų už prekes ar paslaugas originalai Resursų valdymo skyriaus yra registruojami DVS ir perduodami Resursų valdymo skyriaus vedėjui, kad šis paskirtų atsakingam valstybės tarnautojui ar darbuotojui sąskaitas faktūras peržiūrėti.
172. Po sąskaitų faktūrų patikrinimo jas vizuoja Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už Migracijos departamentui skirtų asignavimų panaudojimą, materialiai atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas ir direktorius. Direktoriui rezoliucija patvirtinus sąskaitas faktūras, šios grąžinamos Resursų valdymo skyriui ir skyrius pateikia sąskaitas faktūras Turto valdymo ir ūkio departamentui apmokėti.
XIII SKYRIUS
VIEŠIEJI PIRKIMAI
174. Migracijos departamento mažos vertės viešieji pirkimai gynybos ir saugumo srityje atliekami Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių, patvirtintų Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2015 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. 3K-65 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Kitų viešųjų pirkimų procedūras iki sutarties pasirašymo atlieka Turto valdymo ir ūkio departamentas pagal Migracijos departamento direktoriaus įgaliojimą.
XXIV SKYRIUS
INTERNETO IR INTRANETO SVETAINIŲ TVARKYMAS
175. Migracijos departamento interneto ir intraneto svetainės administruojamos pagal Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480, reikalavimus. Migracijos departamento interneto ir intraneto svetainės tvarkomos vadovaujantis Migracijos departamento direktoriaus 2014 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. 3K-65 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto ir intraneto svetainių tvarkymo“ nustatyta tvarka.
XXV SKYRIUS
PERSONALO ADMINISTRAVIMAS
177. Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas, atsakingas už personalo klausimų tvarkymą, formuoja ir tvarko Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens bylas, jų duomenis įrašo į Valstybės tarnautojų registrą (VATARAS) ir Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą (VATIS).
178. Apie asmens byloje saugomų dokumentų ar nurodytų duomenų pasikeitimus valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo pranešti atsakingam už personalo klausimų tvarkymą Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojui per 10 darbo dienų ir pateikti naujų dokumentų kopijas.
179. Asmens bylos saugomos nedegančiose spintose. Prireikus asmens bylą gali paimti:
179.1. Migracijos departamento direktorius ir atsakingas už personalo klausimų tvarkymą Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas (visų valstybės tarnautojų ir darbuotojų);