LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2015 M. RUGPJŪČIO 13 D. ĮSAKYMO NR. V-895 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS ADMINISTRUOJAMŲ AUKŠTOJO MOKSLO IR MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS (SOCIALINĖS, KULTŪRINĖS) PLĖTROS POLITIKOS PRIEMONIŲ, PRISIDEDANČIŲ PRIE PRIORITETINIŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS (SOCIALINĖS, KULTŪRINĖS) PLĖTROS IR INOVACIJŲ RAIDOS (SUMANIOS SPECIALIZACIJOS) KRYPČIŲ PLĖTOJIMO, JŲ PRIORITETŲ IR SUSIJUSIŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO BENDROJO VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. kovo 21 d. Nr. V-278

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos administruojamų aukštojo mokslo ir mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros politikos priemonių, prisidedančių prie prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtojimo, jų prioritetų ir susijusių priemonių įgyvendinimo bendrąjį veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. V-895 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos administruojamų aukštojo mokslo ir mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros politikos priemonių, prisidedančių prie prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtojimo, jų prioritetų ir susijusių priemonių įgyvendinimo bendrojo veiksmų plano patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 23.8 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

23.8. priemonė „Mokslo ir studijų institucijų infrastruktūros koncentravimas, mokymo ir mokymosi aplinkos modernizavimas. Investicijos į studijų infrastruktūrą, įrangos įsigijimas, studijų bazinės įrangos kūrimas ir atnaujinimas“ reikalinga siekiant kurti ir atnaujinti mokslo ir studijų institucijų MTEP ir studijų infrastruktūrą, būtiną jų funkcijoms vykdyti. Savo esme ši priemonė panaši į Bendrojo veiksmų plano 23.7 papunktyje aprašytą priemonę „MTEP ir studijų infrastruktūros atnaujinimas sumanios specializacijos kryptyse“, nors jos pagrindu įgyvendinamiems projektams nebus taikomi griežti reikalavimai dėl atitikimo MTEPI prioritetams. Visgi, įgyvendinant šią priemonę, ketinama kurti ir atnaujinti MTEP ir studijų infrastruktūrą, kurios pagrindu vykdoma veikla ateityje gali turėti įtakos šalies ekonominei ir socialinei plėtrai. Pagal šią priemonę finansuojamų universitetų projektų sąrašas atitinka investicijų į aukštojo mokslo sistemą žemėlapyje pateiktas įžvalgas ir siūlymus dėl tolesnės MTEP ir studijų infrastruktūros koncentracijos. Norint palaikyti aukštą studijų ir mokslinių tyrimų lygį šalyje, būtina nuolat investuoti į MTEP ir studijų infrastruktūrą, nes be modernios įrangos net ir geriausiems akademinės ir mokslinės bendruomenės atstovams būtų sudėtinga rengti aukšto lygio, darbo rinkoje paklausius specialistus, vykdyti aktualias MTEP veiklas ir kurti konkurencingas technologijas ir produktus ir tokiu būdu didinti šalies konkurencinį pranašumą. MTEP ir studijų procesui reikalingos infrastruktūros kūrimas neapima tik modernių tyrimų centrų statybą ir aprūpinimą laboratorine įranga. Svarbus ir akademinei veiklai reikalingos infrastruktūros savalaikis atnaujinimas, todėl šios priemonės pagrindu įgyvendinami projektai daugiausia tam ir skirti. Įgyvendinant šią priemonę, ketinama remti šių projektų įgyvendinimą:“

2. Pakeičiu 23.8.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.8.8. projektas „Gamtos mokslų fakulteto ir Informatikos fakulteto perkėlimas, Ekonomikos ir vadybos fakultetų integracija: mokslo ir studijų infrastruktūros atnaujinimas“. Projektą vykdys VDU. VDU ir ASU jungimasis sudaro prielaidas stiprinti mokslinius tyrimus ir jais grįstas studijas,  reikalingas bioekonomikai vystyti. Tai bus pasiekta apjungus VDU Gamtos mokslų, Informatikos, Ekonomikos ir vadybos fakultetų turimą potencialą.

VDU Gamtos mokslų ir  Informatikos fakultetai mokslo ir studijų veiklas vykdo adresu Vileikos g. 8, Kaune. Šiuo metu šie fakultetai yra įsikūrę ir funkcionuoja 30 metų senumo 7 600 kv. m pastate, kuris buvo pastatytas kaip administracinių funkcijų, o ne mokslo paskirties pastatas ir tik vėliau buvo pritaikytas mokslo ir studijų veiklai. Pastato konstrukcijos, stogas, visos inžinerinės sistemos yra nusidėvėjusios ir neatitinka šiandieninių biomedicinos, fizinių ir technologijų sričių mokslų reikalavimų. Pastatas nėra apšiltintas, o jo eksploatavimo kaštai yra vieni didžiausių visame universitete. Perkėlus minėtus fakultetus į naujas patalpas ir atsisakius šio pastato, skaičiuotina, kad vien eksploatavimo sąnaudos sumažėtų 150 tūkst. eurų per metus. Vertinant patiriamas išlaidas pastato būklės palaikymui ir investicijas patalpų atitikčiai šiandienos reikalavimams (nuodingų ir pavojingų medžiagų eksploatavimo ir laikymo, laboratorinių darbo vietų minimalių reikalavimų užtikrinimo, termokontrolės ir kitų specifikacijų įrengimo, energetinio efektyvumo priemonėms ir kt.) kaštai išauga iki 300 tūkst. eurų.

Planuojama, kad VDU Gamtos mokslų fakultetas bus perkeltas į VDU Žemės ūkio akademijos teritoriją, taip pat integruojami Ekonomikos ir Vadybos fakultetai, taip užtikrinant platesnes turimų atviros prieigos MTEP laboratorijų ir įrangos panaudojimo galimybes (pvz., genų inžinerijos, biotechnologijų, tarpkryptinių mokslų bei studijų srityse), tačiau atsiranda poreikis įrengti ar atnaujinti laboratorijas, siekiant jas pritaikyti prie besikeičiančių poreikių. Gamtos mokslų fakulteto perkėlimui planuojama rekonstruoti, išplėsti pastatą adresu Studentų g. 9, Akademijos mstl. Kauno raj., įsigyti įrangą atitinkančią pasaulinių mokslinių tyrimų ir studijų poreikius. Informatikos fakulteto perkėlimui bus rekonstruojamos ir pritaikomos pastato, esančio Universiteto g. 10, Akademijos mstl., patalpos Kauno raj. Atnaujintomis laboratorijomis naudosis platesnis mokslininkų ir studentų skaičius, kas užtikrins MTEP pažangą bei studijų kokybės išaugimą biomedicinos,  fiziniuose, technologiniuose, ir socialiniuose moksluose.“

3Papildau 23.8.9 papunkčiu:

23.8.9. projektas „Vilniaus universiteto studijų procesui reikalingos infrastruktūros modernizavimas ir plėtra“. Projektą vykdys VU. Pagrindinis projekto tikslas – pedagogų rengimo infrastruktūros ir studijų informacinės sistemos modernizavimas ir plėtotė VU. VU iš esmės pertvarkoma ir atnaujinama mokytojų rengimo sistema ir studijų programos įgyvendinant LRV nutarimą bei siekiant sudaryti prielaidas Pedagogų rengimo modelio įgyvendinimui. Vykdant pedagogų rengimo pertvarką, VU tampa vienu iš pedagogų rengimo centrų, tačiau šiuo metu universitete nepakanka esamos infrastruktūros augančiam ugdymo mokslų programų studentų skaičiui, nėra šioms studijoms skirtų inovatyvių edukacinių erdvių, kurios atitiktų tarptautinius mokytojų rengimo standartus, ypač aktualus specializuotos infrastruktūros trūkumas Vaikystės pedagogikos studijoms. Atsižvelgiant į švietimo sistemoje diegiamas inovacijas, naujas didaktines priemones, kurios turi būti integruojamos į ugdymo procesą, taip pat į pedagogų rengimo centro veiklai ir studijų kokybei keliamus reikalavimus, naujai kuriamų ir atnaujinamų studijų programų turinį bei planuojamą studentų skaičiaus augimą, būtina išplėsti ir modernizuoti pedagogų rengimui reikalingą infrastruktūrą. Investicijos bus skiriamos patalpų remontui ir įrengimui, įrangos, baldų bei mokymo priemonių įsigijimui. Įgyvendintos infrastruktūros gerinimo ir studijų programų atnaujinimo priemonės užtikrins naujų ir atnaujintų studijų programų, paremtų modernių mokymosi formų ir mokomųjų priemonių bei technologijų taikymu, vykdymą. Taip pat šiame projekte ketinama užtikrinti sklandų ir efektyvų ŠU ir VU studijų procesų integravimą. Reorganizuojant ŠU į VU struktūrinį padalinį, būtina apjungti ir optimizuoti pagrindines administracines bei studijų aptarnavimo funkcijas ir procesus. Vienas elementų, ypač svarbus efektyviam studijų vykdymui, valdymui ir sėkmingam aukštųjų mokyklų apjungimui – bendra studijų informacinė sistema. Šiuo metu VU naudojamos studijų informacinės sistemos funkcinis branduolys suformuotas daugiau nei prieš 15 metų ir nebeatitinka besikeičiančių aukštojo mokslo organizavimo tendencijų. ŠU naudojama studijų informacinė sistema turi kitokią duomenų architektūrą, tačiau analogiškus trūkumus, be to, dalis procesų nėra įdiegta. Dėl nevienodos informacinių sistemų architektūros šios dvi sistemos negali būti integruotos, o dėl pasenusių technologinių sprendimų jas plėsti, tobulinti ir eksploatuoti ekonomiškai nenaudinga. Projekto lėšomis bus sukurta (ar įsigyta) ir įdiegta nauja studijų informacinė sistema, kurioje bus integruoti VU ir ŠU (vėliau – VU Šiaulių akademijos) studijų organizavimo procesai.“

4Papildau 23.8.10 papunkčiu:

23.8.10. projektas „Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto infrastruktūros koncentravimas ir modernizavimas“. Projektą vykdys KU. Pagrindinis projekto tikslas – KU infrastruktūros optimizavimas ir koncentravimas bei mokymosi aplinkos modernizavimas, siekiant efektyvesnio infrastruktūros valdymo ir studijų kokybės pagerinimo. KU šiuo metu disponuoja nekilnojamuoju turtu – pastatais įvairiose Klaipėdos miesto vietose, tačiau ne visos patalpos yra optimaliai išnaudojamos, dalies patalpų būklė yra neatitinkanti šiuolaikinių reikalavimų studijų ir mokslo veikloms vykdyti, patiriamos didelės materialaus turto išlaikymo sąnaudos. Po įvykdytų KU struktūrinių pokyčių – KU Menų akademijos perdavimo LMTA, KU Humanitarinių ir ugdymo mokslų bei Socialinių mokslų fakultetų sujungimo ir KU Tęstinių studijų instituto integravimo, atsirado poreikis rekonstruoti Socialinių ir humanitarinio mokslų fakulteto patalpas S. Nėries g. 5 ir į jas perkelti Biblioteką ir Centrinį archyvą, esančius LMTA patalpose (K. Donelaičio g. 4), buvusį Socialinių mokslų fakultetą (Minijos g. 153) ir Tęstinių studijų institutą (Sportininkų g. 13). Atlaisvinus objektus (Minijos g. ir Sportininkų g.), kurių bendras plotas siekia 12,16 tūkst. kvadratinių metrų, KU planuoja jų atsisakyti (investuoti ir parduoti), o už gautas lėšas toliau optimizuoti ir koncentruoti turimą infrastruktūrą, siekiant sumažinti administracinius kaštus ir pagerinti aukštojo mokslo kokybę. Pagerinta studijų infrastruktūra leis racionaliau naudoti KU valdomus nekilnojamojo turto pastatus, objektai kompleksiškai išsidėstys KU Studentų miestelyje ir kultūros paveldo objekte esančiame S. Nėries g. 5, bus efektyviau valdoma infrastruktūra. KU Socialinių ir humanitarinio mokslų fakulteto pastatas yra įtrauktas į Kultūros vertybių registrą, todėl minėtos investicijos prisidės ir prie kultūros paveldo išsaugojimo.

Įgyvendinus projektą, bus tenkinami visuomenės mokymosi interesai – įrengtos šiuolaikinius reikalavimus atitinkančios studijoms ir mokslui naudojamos patalpos, siekiama geresnės studijų kokybės, studijos bus organizuojamos tam pritaikytose patalpose, aprūpinant studijų procesą reikiama įranga, patalpose atsiras papildomų erdvių, auditorijų, laboratorijų, studentai ir dėstytojai turės galimybę dirbti kokybiškai įrengtose darbo vietose.“

5.  Pakeičiu 1 priedą:

5.1 pakeičiu 2 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„2.

Uždavinys: įgyvendinti ūkio sektoriams aktualias, svarbiausius šalies iššūkius ir problemas sprendžiančias ir tikėtinas ateities tendencijas atliepiančias MTEP veiklas

-

-

-

-

113 748

54 275

-

 

5.2. pakeičiu 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„4.

Uždavinys: sutelkti ir atnaujinti studijų ir MTEP infrastruktūrą, sudaryti sąlygas veiksmingai ją naudoti įgyvendinant MTEPI prioritetus

-

-

-

-

216 516

1 447

-

 

5.3. pakeičiu 4.8 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„4.8.

(23.8)

Priemonė: mokslo ir studijų institucijų infrastruktūros koncentravimas, mokymo ir mokymosi aplinkos modernizavimas. Investicijos į studijų infrastruktūrą, įrangos įsigijimas, studijų bazinės įrangos kūrimas ir atnaujinimas

Kurti ir atnaujinti mokslo ir studijų institucijų MTEP ir studijų infrastruktūrą, būtiną jų funkcijoms vykdyti

Planavimas

Mokslo ir studijų institucijos

Mokslo ir studijų institucijų tyrėjai ir studentai

38 823

-

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra“

 

5.4. pakeičiu 4.8.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.8.8.

(23.8.8)

 

Projektas:

Gamtos mokslų fakulteto ir Informatikos fakulteto perkėlimas, Ekonomikos ir vadybos fakultetų integracija: mokslo ir studijų infrastruktūros atnaujinimas

Modernizuoti, plėsti ir efektyviai panaudoti mokslo ir studijų infrastruktūrą, rekonstruojant pastatus, įsigyjant laboratorinę įrangą pritaikant naujiems poreikiams konsoliduotų universitetų bendroms modernioms ir kokybiškoms studijoms bei tiriamajai veiklai

Planavimas

Vytauto Didžiojo universitetas

Mokslo ir studijų institucijų tyrėjai ir studentai

4 356

-

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra“

 

5.5. papildau 4.8.9 papunkčiu:

„4.8.9.

(23.8.9)

Projektas:

Vilniaus universiteto studijų procesui reikalingos infrastruktūros modernizavimas ir plėtra

Modernizuoti ir plėtoti pedagogų rengimo infrastruktūrą ir studijų informacinės sistemą Vilniaus universitete

Planavimas

Vilniaus universitetas

Mokslo ir studijų institucijų tyrėjai ir studentai

3 990

-

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra“

 

5.6. papildau 4.8.10 papunkčiu:

„4.8.10.

(23.8.10)

 

Projektas:

Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto infrastruktūros koncentravimas ir modernizavimas

Optimizuoti ir koncentruoti Klaipėdos universiteto infrastruktūrą bei modernizuoti mokymosi aplinką

Planavimas

Klaipėdos universitetas

Mokslo ir studijų institucijų tyrėjai ir studentai

1000

-

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra“

 

6. Pakeičiu 2 priedą:

6.1.      pakeičiu 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„4.

Uždavinys: sutelkti ir atnaujinti studijų ir MTEP infrastruktūrą, sudaryti sąlygas veiksmingai ją naudoti įgyvendinant MTEPI prioritetus

-

216    516“

 

6.2. pakeičiu 4.8 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„4.8.

Priemonė: mokslo ir studijų institucijų infrastruktūros koncentravimas, mokymo ir mokymosi aplinkos modernizavimas. Investicijos į studijų infrastruktūrą, įrangos įsigijimas, studijų bazinės įrangos kūrimas ir atnaujinimas

38 823

38 823“

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                           Algirdas Monkevičius