LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
2017 M. GRUODŽIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 3-618 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS
6 PRIORITETO „DARNAUS TRANSPORTO IR PAGRINDINIŲ TINKLŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 06.1.1-TID-V-505 PRIEMONĖS „JŪRŲ TRANSPORTO EISMO SĄLYGŲ GERINIMAS KLAIPĖDOS VALSTYBINIAME JŪRŲ UOSTE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. balandžio 6 d. Nr. 3-186
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-505 priemonės „Jūrų transporto eismo sąlygų gerinimas Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2017 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 3-618 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-505 priemonės „Jūrų transporto eismo sąlygų gerinimas Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 93 677 595 (devyniasdešimt trijų milijonų šešių šimtų septyniasdešimt septynių tūkstančių penkių šimtų devyniasdešimt penkių) eurų, iš kurių iki 93 677 595 (devyniasdešimt trijų milijonų šešių šimtų septyniasdešimt septynių tūkstančių penkių šimtų devyniasdešimt penkių) eurų – Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Sanglaudos fondo) lėšos. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo, Ministerija turi teisę šiame punkte nurodytas sumas padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.“
3. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. gegužės 19 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-15.1 (17), patikslintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2017 m. vasario 2 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-1.1 (23) ir Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2019 m. lapkričio 21 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P-11 (47):
14.1. Projektas turi atitikti Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu
Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“, 1 tikslo „Didinti krovinių ir keleivių judumą, gerinant Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo pagrindinio tinklo koridorius ir jų jungtis su valstybinės ir vietinės reikšmės transporto tinklu bei plėtojant skirtingų transporto rūšių sąveikos efektyvumą“ 3 uždavinį „TEN-T esančiame Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir jo prieigose pagerinti jūrų transporto sąveiką su sausumos transportu, užtikrinti jūrų transporto eismo saugą ir sumažinti neigiamą poveikį aplinkai“.
14.2. Projektas turi atitikti bent vieną iš preliminaraus Nacionalinės susisiekimo plėtros
2014–2022 metų programos projektų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 3-249 „Dėl preliminaraus Nacionalinės susisiekimo plėtros
2014–2022 metų programos projektų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos projektų sąrašas), paskelbto ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, 1.3.1, 1.3.3 ar 1.3.5 papunkčiuose nurodytų projektų, prie jų nurodytas veiklas ir projektų vykdytojus.“
5. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.“
6. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. Iki Ministerijos kvietime teikti projektinius pasiūlymus nurodyto termino pareiškėjas turi Ministerijai raštu pateikti projektinius pasiūlymus dėl valstybės projektų įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) pagal formą, nustatytą Aprašo 2 priede „Projektinis pasiūlymas“. Kartu su projektiniu pasiūlymu pareiškėjas turi pateikti investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės rezultatų lentelės MS Excel formatu. Investicijų projekte turi būti išnagrinėtas ir palygintas minimalus vertinamų alternatyvų skaičius, ne mažesnis, nei numatyta Investicijų projektų rengimo metodikos 4 priedo lentelėje „Minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos pagal investavimo objektus ir galimų veiklų sąrašas“.“
7. Papildau 341 punktu:
„341. Jeigu projektams yra taikomi teisiniai, ekonominiai, socialiniai ar kt. apribojimai ir dėl to investicijų projekte negali būti išnagrinėtos visos projekto įgyvendinimo alternatyvos, kaip numatyta Investicijų projektų rengimo metodikos 4 priedo lentelėje „Minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos pagal investavimo objektus ir galimų veiklų sąrašas“, šie apribojimai turi būti paaiškinti – nurodytos priežastys investicijų projekto aprašomojoje dalyje, tačiau visais atvejais investicijų projekte turi būti išnagrinėtos ir palygintos bent dvi alternatyvos, kurios skiriasi savo techniniais sprendiniais ir (ar) įgyvendinimo būdais.“
8. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:
„64. Jeigu pareiškėjas ketina projekto rangos darbų sutartį rengti pagal Geltonąją knygą, pareiškėjas, prieš pateikdamas projektinį pasiūlymą, turi raštu pateikti Ministerijai motyvuotą prašymą leisti rengti rangos darbų, kurių viešieji pirkimai bus pradėti patvirtinus Aprašą, sutartis vadovaujantis Geltonąja knyga. Pareiškėjas motyvuotame prašyme turi pateikti detalią projekto rangos darbų sutarties rengimo pagal Geltonąją knygą poreikio ir naudos analizę, įvertinęs pirkimo objekto specifikos aspektus. Pareiškėjo pateiktas motyvuotas prašymas kartu su pateiktu projektiniu pasiūlymu svarstomas 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų transporto sektoriaus projektų atrankos komisijos (toliau – Komisija) posėdyje. Geltonosios knygos taikymo būtinumas turi būti pagrįstas pirkimo objekto specifikos aspektais. Komisija, pritarusi projektiniam pasiūlymui ir motyvuotam prašymui, siūlo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui įtraukti projektą į valstybės projektų sąrašą. Laikoma, kad sprendimas dėl rangos darbų sutarties rengimo pagal Geltonąją knygą yra priimtas, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.“