LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2012 M. BALANDŽIO 11 D. ĮSAKYMO NR. 1K-135 „DĖL 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE“ PAKEITIMO

 

2015 m. kovo 19 d. Nr. 1K-108

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“:

1. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų apraše:

1.1. Pakeičiu 7.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.4. tikrina programos operatoriaus ir CPVA pateiktas mokėjimo paraiškas dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo (toliau – mokėjimo paraiška valstybės iždui) ir išmoka projektų vykdytojams ir paramą valdančioms ir kontroliuojančioms institucijoms paramos ir bendrojo finansavimo lėšas vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“;“.

1.2. Papildau 15.281 papunkčiu:

„15.281. rengia, tvirtina mokėjimo paraiškas valstybės iždui ir teikia jas mokėjimo institucijai;“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse:

2.1. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

„62. Programos valdymo išlaidos CPVA apmokamos CPVA programos valdymo lėšomis. CPVA, norėdama apmokėti programos valdymo išlaidas, vadovaudamasi Lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, parengia ir mokėjimo institucijai pateikia mokėjimo paraišką valstybės iždui dėl CPVA programos valdymo lėšų pervedimo į mokėjimo paraiškoje valstybės iždui nurodytą lėšų gavėjo sąskaitą arba CPVA banko sąskaitą.“

2.2. Pakeičiu 280 punktą ir jį išdėstau taip:

„280. Projekto vykdytojas pagal projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą, bet ne rečiau kaip kas 3 mėnesius, teikia CPVA:

280.1. mokėjimo prašymą už ataskaitinį laikotarpį;

280.2. ataskaitinio laikotarpio išlaidų, išskyrus netiesiogines projekto išlaidas, kurioms apskaičiuoti taikoma iš anksto nustatyta vienodo dydžio norma, pagrindimo dokumentų kopijas ir, kai taikomas išlaidų kompensavimo su avansu ar be avanso būdas, išlaidų, išskyrus netiesiogines projekto išlaidas, kurioms apskaičiuoti taikoma iš anksto nustatyta vienodo dydžio norma, apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas;

280.3. audito išvadą dėl projekto išlaidų tinkamumo finansuoti anglų kalba arba ataskaitinio laikotarpio išlaidų, išskyrus netiesiogines projekto išlaidas, kurioms apskaičiuoti taikoma iš anksto nustatyta vienodo dydžio norma, pagrindimo dokumentų kopijas ir, kai taikomas išlaidų kompensavimo su avansu ar be avanso būdas, išlaidų, išskyrus netiesiogines projekto išlaidas, kurioms apskaičiuoti taikoma iš anksto nustatyta vienodo dydžio norma, apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, jei išlaidas patyrė projekto vykdytojo partneris iš valstybių donorių. Audito išvadoje turi būti patvirtinta, kad išlaidos buvo padarytos pagal Reglamentų reikalavimus ir laikantis projekto partnerio valstybės nacionalinių teisės aktų bei apskaitos principų. Projekto partneriai iš valstybių donorių išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus privalo saugoti projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais.“

2.3. Pakeičiu 290 punktą ir jį išdėstau taip:

„290. Duomenys apie CPVA nustatyta vidaus tvarka įgaliotų asmenų patvirtintą paraišką asignavimų valdytojui užregistruojami mokėjimo prašymų registracijos žurnale ar SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos SFMIS funkcinės galimybės ir nesutrikusi SFMIS veikla. CPVA nustatyta vidaus tvarka įgaliotų asmenų patvirtinta paraiška asignavimų valdytojui teikiama per SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos SFMIS funkcinės galimybės ir nesutrikusi SFMIS veikla. Jei SFMIS nėra įdiegtų atitinkamų funkcinių galimybių arba sutrinka SFMIS veikla, vienas paraiškos asignavimų valdytojui egzempliorius, patvirtintas CPVA nustatyta vidaus tvarka įgaliotų asmenų parašais, teikiamas raštu programos operatoriui, o kitas – paliekamas CPVA.“

2.4. Pakeičiu 291 punktą ir jį išdėstau taip:

291. Programos operatorius per SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos SFMIS funkcinės galimybės ir nesutrikusi SFMIS veikla, arba raštu gauna CPVA parengtą ir patvirtintą paraišką asignavimų valdytojui kaip mokėjimo atlikimo pagrindimo dokumentą, reikalingą mokėjimui atlikti. Programos operatorius, iškilus poreikiui, gali kreiptis į CPVA ir gauti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.“

2.5. Pakeičiu 292.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

292.1. jei atitinkamos SFMIS funkcinės galimybės neįdiegtos arba jei sutrinka SFMIS veikla, užregistruoja šią paraišką paraiškų asignavimų valdytojui registracijos žurnale (šių taisyklių 20 priedas), suteikia jai eilės numerį;“.

2.6. Pakeičiu 301 punktą ir jį išdėstau taip:

301. Programos operatoriaus administracijos padalinys, atsakingas už mokėjimų atlikimą, per 3 darbo dienas po paramos lėšų ir bendrojo finansavimo lėšų pervedimo projekto vykdytojams dienos per SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos SFMIS funkcinės galimybės ir nesutrikusi SFMIS veikla, arba elektroniniu paštu informuoja programos operatoriaus darbuotoją, atsakingą už programos valdymą ir kontrolę, ir CPVA apie atliktą mokėjimą.“

2.7. Pakeičiu 345 punktą ir jį išdėstau taip:

„345. Koordinavimo institucijos, tvirtinančiosios institucijos, audito institucijos, pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos, programų operatorių ir CPVA įgalioti asmenys, FMV, Norvegijos užsienio reikalų ministerija, EEE finansinio mechanizmo komitetas, Norvegijos Karalystės generalinio auditoriaus biuras, Europos laisvosios prekybos asociacijos auditorių valdyba pagal kompetenciją turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdoma programa ir (arba) projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti projekto vykdytojo finansinę ar ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su projektu, visas kitas aplinkybes, susijusias su programa ir (arba) projektu ir programos paramos, programos ir (arba) projekto įgyvendinimo sutartimis, programos ir (arba) projekto įgyvendinimo metu ir juos įgyvendinus, iki sueis 3 metai po paramos teikimo pagal atitinkamą programą užbaigimo, t. y. 3 metus po to, kai FMV patvirtina galutinę programos įgyvendinimo ataskaitą (toliau – paramos teikimo užbaigimas), arba 5 metus po to, kai CPVA patvirtina galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, atsižvelgdami į tai, kuris terminas yra vėlesnis.“

2.8. Pakeičiu 346.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„346.1. tikrindamas mokėjimo prašymus ir kartu su jais pateiktus išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, projekto įgyvendinimo ataskaitas, programos operatoriaus ir CPVA išlaidų deklaracijas ir kitus dokumentus;“.

2.9. Pakeičiu 346.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

„346.6. gavęs skundą arba pastebėjęs atitinkamą informaciją visuomenės informavimo priemonėse (spaudoje, televizijos ar radijo laidose, internete ir pan.);“.

2.10. Pakeičiu 347 punktą ir jį išdėstau taip:

„347. CPVA vadovas ar jo įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į pagal programas valdomų ir kontroliuojamų projektų skaičių, turi institucijoje paskirti ne mažiau kaip du pažeidimų kontrolierius. Pažeidimų kontrolieriumi negali būti skiriamas CPVA vidaus audito padalinio darbuotojas. Koordinavimo institucijoje pažeidimams, susijusiems su CPVA programos valdymo lėšomis, administruoti turi būti paskirtas vienas pažeidimų kontrolierius.“

2.11. Pakeičiu 348.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„348.2. tiria įtariamus pažeidimus ar organizuoja jų tyrimą ir teikia kitiems CPVA arba koordinavimo institucijos, kai tiriamas pažeidimas susijęs su CPVA programos valdymo lėšomis, darbuotojams metodinę pagalbą tiriant įtariamus pažeidimus;“.

2.12. Pakeičiu 348.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„348.3. rengia šiose taisyklėse nustatytą informaciją apie įtariamų pažeidimų tyrimą, pažeidimų nustatymą ir šalinimą ir šiose taisyklėse nustatyta tvarka organizuoja jos pateikimą projekto vykdytojui, programos operatoriui arba CPVA, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, ir atitinkamoms institucijoms;“.

2.13. Pakeičiu 349 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„349. Pažeidimas gali būti įtariamas, jei programos operatorius, CPVA, projekto vykdytojas ir (ar) partneris atitinkamai pagal jo atliekamas funkcijas:“.

2.14. Pakeičiu 349.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„349.1. teikdamas išlaidų deklaracijas, projekto paraišką, mokėjimo prašymus, projekto įgyvendinimo ataskaitas ar kitus dokumentus, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės sprendimo suteikti paramą priėmimui, išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto arba programos vykdymo kontrolei;“.

2.15. Pakeičiu 349.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„349.2. vykdydamas programą arba projektą pažeidžia mechanizmų administravimą reglamentuojančių teisės aktų, Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su programos arba projekto įgyvendinimu;“.

2.16. Papildau 349.18 papunkčiu:

„349.18. pažeidžia programos paramos arba programos įgyvendinimo sutarties sąlygas ar kitus su programos įgyvendinimu susijusius teisės aktus.“

2.17. Papildau 3491 papunkčiu:

„3491. Pažeidimas nėra įtariamas dėl neteisėtai ar nepagrįstai padarytų CPVA programos valdymo išlaidų ar programos operatoriaus programos rengimo ir valdymo, programos dvišalio bendradarbiavimo fondo išlaidų, programos išlaidų papildomoms veikloms ir valiutų keitimo rizikos fondo išlaidų, neįtrauktų į išlaidų deklaraciją, kurias CPVA ar programos operatorius sugrąžina į atitinkamas sąskaitas, iš kurių šios lėšos buvo išmokėtos, savo iniciatyva iki išlaidų deklaracijos, į kurią išlaidos turėtų būti įtrauktos pagal išlaidų padarymo datą, pateikimo audito išvadai gauti dienos.“

2.18. Pakeičiu 350.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„350.1. dėl programos operatoriaus, CPVA, projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerio veiksmų ar neveikimo pažeisti mechanizmų administravimą reglamentuojantys teisės aktai ir (ar) su programos arba projekto įgyvendinimu susiję ES ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktai arba programos paramos, programos įgyvendinimo arba projekto įgyvendinimo sutartis ir tai turi neigiamą įtaką mechanizmų įgyvendinimui, o ypač programos, projekto arba kitų veiklų, finansuojamų pagal mechanizmus, įgyvendinimui, arba dėl to atsiranda nukrypimų nuo programos paramos, programos įgyvendinimo arba projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų programos arba projekto įgyvendinimo sąlygų ar tvarkos;“.

2.19. Pakeičiu 352 punktą ir jį išdėstau taip:

„352. Ištaisomais pažeidimais laikomi tokie pažeidimai, kurių sukeltas neigiamas pasekmes galima panaikinti, pavyzdžiui, projekto vykdytojas iš naujo paskelbia viešojo pirkimo konkursą.“

2.20. Pakeičiu 356 punktą ir jį išdėstau taip:

„356. Pagrindinis požymis, kuris leidžia daryti išvadą, kad pažeidimu siekiama neteisėtai panaudoti paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, – gautų paramos ir (ar) bendrojo finansavimo lėšų ar jų dalies panaudojimas ne pagal programos paramos, programos įgyvendinimo arba projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą tikslinę paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo paskirtį.“

2.21. Pakeičiu 357 punktą ir jį išdėstau taip:

„357. Įtariamus pažeidimus dėl CPVA programos valdymo lėšų tiria koordinavimo institucija, o dėl kitų programos lėšų – CPVA, atlikdamos atitinkamai CPVA, programos operatoriaus, projekto vykdytojo ir (ar) kitų institucijų, ir (ar) įstaigų pateiktos ir papildomai pareikalautos informacijos, duomenų ir dokumentų patikrinimą, projekto patikrą vietoje, prašydamos paaiškinimų apie įtariamo pažeidimo aplinkybes ir (ar) atlikdamos kitus veiksmus, kuriais siekiama surinkti faktinius duomenis ir pagal juos padaryti išvadą apie pažeidimo buvimą ar nebuvimą (toliau – pažeidimo tyrimas).“

2.22. Pakeičiu 358 punktą ir jį išdėstau taip:

„358. Koordinavimo institucija, tvirtinančioji institucija, mokėjimo institucija, audito institucija, pranešimus apie pažeidimus teikianti institucija, programos operatorius, įtarę pažeidimą ir (ar) gavę informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, EEE finansinio mechanizmo komiteto, Norvegijos Karalystės generalinio auditoriaus biuro, Europos laisvosios prekybos asociacijos auditorių valdybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, FNTT ar trečiųjų šalių, šią informaciją persiunčia CPVA arba koordinavimo institucijai, jei įtariamas pažeidimas susijęs su CPVA programos valdymo lėšomis.“

2.23. Pakeičiu 360 punktą ir jį išdėstau taip:

„360. Įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi apie jį informacijos iš šių taisyklių 358 punkte nurodytų institucijų, CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, šią informaciją nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo įtarimo ir (ar) informacijos apie jį gavimo dienos, registruoja Įtariamų ir (ar) nustatytų pažeidimų registracijos žurnale, kurio pavyzdinė forma pateikiama šių taisyklių 24 priede, ar SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės, ir, vadovaudamasi Pranešimo apie įtariamą pažeidimą formos pildymo instrukcija (šių taisyklių 26 priedas), užpildo Pranešimo apie įtariamą pažeidimą formą (šių taisyklių 25 priedas).“

2.24. Pakeičiu 362 punktą ir jį išdėstau taip:

„362. Įvertinusi įtariamo pažeidimo pobūdį:

362.1. CPVA sprendžia, ar reikia stabdyti projekto vykdytojo pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimą ir (ar) siūlyti programos operatoriui neišmokėti lėšų arba išmokėti su įtariamu pažeidimu nesusijusią lėšų dalį (išskyrus galutinį mokėjimo prašymą), jeigu įtariamas pažeidimas susijęs su projekto išlaidomis, kurioms apmokėti projekto vykdytojas yra pateikęs mokėjimo prašymus CPVA, ir (arba) pagal kompetenciją siūlo programos operatoriui imtis veiksmų dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo sustabdymo SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės, kol bus baigtas pažeidimo tyrimas;

362.2. CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, sprendžia, ar reikia stabdyti išlaidų deklaracijos nagrinėjimą, jeigu įtariamas pažeidimas susijęs su išlaidomis, kurias programos operatorius arba CPVA yra pateikę pripažinti tinkamomis deklaruoti FMV, kol bus baigtas pažeidimo tyrimas.“

2.25. Pakeičiu 363 punktą ir jį išdėstau taip:

„363. CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, gali kreiptis į kompetentingas institucijas, prašydama pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, susijusius su atliekamu pažeidimo tyrimu.“

2.26. Pakeičiu 364 punktą ir jį išdėstau taip:

„364. CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, pažeidimus tiria ir nustato (arba pripažįsta, kad jų nėra) per 20 darbo dienų nuo įtariamo pažeidimo įregistravimo Įtariamų ir (ar) nustatytų pažeidimų registracijos žurnale ar SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės, dienos. Atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą, CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, vadovaudamasi Pažeidimo tyrimo išvados formos pildymo instrukcija (šių taisyklių 28 priedas), užpildo Pažeidimo tyrimo išvados formą (šių taisyklių 27 priedas).“

2.27. Pakeičiu 365 punktą ir jį išdėstau taip:

„365. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo tyrimo reikalinga kompetentingos institucijos išvada arba reikia gauti papildomą informaciją iš CPVA, programos operatoriaus, projekto vykdytojo ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 45 darbo dienų nuo įtariamo pažeidimo įregistravimo dienos, CPVA direktoriaus ar jo įgalioto asmens arba koordinavimo institucijos, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, sprendimu, kuriame taip pat turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių pratęsiamas pažeidimo tyrimas. Tuo atveju, jei kompetentinga institucija arba kita institucija ar įstaiga prašomos išvados ar papildomos informacijos iki prašyme nurodytos datos nepateikia, pažeidimo tyrimas turi būti stabdomas iki dienos, kol bus gauta šių institucijų išvada arba kita reikalinga informacija. Gavus minėtą informaciją, pažeidimo tyrimas tęsiamas ir turi būti baigtas nepažeidžiant šių taisyklių 364 ir šiame punktuose nurodytų pažeidimo tyrimo terminų.“

2.28. Pakeičiu 366 punktą ir jį išdėstau taip:

„366. CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos registruoja su nustatytu pažeidimu susijusią informaciją Įtariamų ir (ar) nustatytų pažeidimų registracijos žurnale ar SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės.“

2.29. Pakeičiu 367 punktą ir jį išdėstau taip:

„367. CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, nustačiusi pažeidimą, kuris, jos nuomone, gali būti ištaisomas:

367.1. tuo atveju, jei ištaisomas pažeidimas nėra susijęs su grąžintinomis lėšomis:

367.1.1. per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos ištaiso pažeidimą, jei gali jį ištaisyti pati, arba CPVA raštu informuoja atitinkamai programos operatorių arba projekto vykdytoją ar koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, – CPVA apie nustatytą pažeidimą, nurodydama būdą, kuriuo pažeidimas turėtų būti ištaisytas, ir nustato terminą, per kurį programos operatorius, projekto vykdytojas arba CPVA pažeidimą turi ištaisyti ir apie atliktus pažeidimo ištaisymo veiksmus raštu informuoti CPVA arba koordinavimo instituciją, kai pažeidimas susijęs su CPVA programos valdymo lėšomis. Tuo atveju, kai pažeidimui ištaisyti reikalingi trečiųjų asmenų veiksmai, programos operatoriaus, projekto vykdytojo arba CPVA pagrįstu prašymu pažeidimo ištaisymo terminas CPVA arba koordinavimo institucijos, kai pažeidimas susijęs su CPVA programos valdymo lėšomis, sprendimu gali būti pratęstas tiek, kiek tai reikalinga trečiųjų asmenų veiksmams atlikti ir pažeidimui ištaisyti;

367.1.2. tuo atveju, kai CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, tikrindama mokėjimo prašymą arba išlaidų deklaraciją, įtaria pažeidimą, kurį pati ištaiso savo nustatyta vidaus darbo tvarka, ir su pažeidimu susijusios išlaidos nėra pripažintos deklaruotinomis FMV, o jų suma yra mažesnė nei penkiasdešimt eurų arba lygi šiai sumai, Pranešimas apie įtariamą pažeidimą ir Pažeidimo tyrimo išvada nėra pasirašomi, taip pat tolesni veiksmai nebeatliekami, išskyrus tai, kad CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, suveda atitinkamą informaciją apie pažeidimą į SFMIS ir teikia pranešimus apie pažeidimus teikiančiai institucijai pranešimą apie pažeidimus pagal šių taisyklių 384.3 arba 385.1 papunktį;

367.2. tuo atveju, jei ištaisomas pažeidimas susijęs su grąžintinomis lėšomis:

367.2.1. CPVA per 2 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos raštu informuoja apie tai programos operatorių arba projekto vykdytoją nurodydama, kad jis per 5 darbo dienas nuo CPVA rašto gavimo dienos gali pateikti skundą CPVA. CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus šiame papunktyje nurodytam skundo pateikimo terminui ir programos operatoriui arba projekto vykdytojui nepateikus skundo arba išnagrinėjusi programos operatoriaus arba projekto vykdytojo pateiktą skundą, priima sprendimą dėl nustatyto pažeidimo (toliau – sprendimas dėl pažeidimo), kuriame nurodomos su nustatytu pažeidimu susijusios faktinės aplinkybės, netinkamų finansuoti išlaidų suma ir programos operatoriui teikiamas pasiūlymas – grąžinti arba pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti sumokėtas su pažeidimu susijusias paramos ir bendrojo finansavimo lėšas. Tuo atveju, jei skundas yra pagrįstas ir, įvertinus pateiktą informaciją, pažeidimas nėra nustatomas, apie tai informuojamas skundo teikėjas;

367.2.2. koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, per 2 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos raštu informuoja CPVA apie nustatytą pažeidimą, nurodydama, kad CPVA per 5 darbo dienas nuo rašto gavimo dienos gali pateikti skundą koordinavimo institucijai. Koordinavimo institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus šiame papunktyje nurodytam skundo pateikimo terminui ir CPVA nepateikus skundo arba išnagrinėjusi CPVA pateiktą skundą, priima sprendimą dėl pažeidimo, jame nurodydama pasiūlymą – CPVA grąžinti sumokėtas su pažeidimu susijusias CPVA programos valdymo paramos ir bendrojo finansavimo lėšas. Tuo atveju, jei skundas yra pagrįstas ir, įvertinus pateiktą informaciją, pažeidimas nėra nustatomas, apie tai informuojama CPVA.“

2.30. Pakeičiu 369 punktą ir jį išdėstau taip:

„369. CPVA neturi informuoti programos operatoriaus apie nustatytus pažeidimus, susijusius su projektų įgyvendinimo lėšomis, kuriuos, jos nuomone, galima ištaisyti ir kurie nėra susiję su grąžintinomis lėšomis. Programos operatoriaus prašymu CPVA turi jam pateikti informaciją apie nustatytus su projektų įgyvendinimo lėšomis susijusius pažeidimus, kurie buvo ištaisyti.“

2.31. Pakeičiu 370 punktą ir jį išdėstau taip:

„370. CPVA arba koordinavimo institucijai, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, nustačius pažeidimą, kurio, jos nuomone, ištaisyti neįmanoma:

370.1. CPVA per 2 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos raštu informuoja apie tai programos operatorių arba projekto vykdytoją nurodydama, kad jis per 5 darbo dienas nuo CPVA rašto gavimo dienos gali pateikti skundą CPVA. CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus šiame papunktyje nurodytam skundo pateikimo terminui ir programos operatoriui arba projekto vykdytojui nepateikus skundo arba išnagrinėjusi programos operatoriaus arba projekto vykdytojo pateiktą skundą, priima sprendimą dėl pažeidimo. Tuo atveju, jei skundas yra pagrįstas ir, įvertinus pateiktą informaciją, pažeidimas nėra nustatomas, apie tai informuojamas skundo teikėjas. Tuo atveju, jei pažeidimas nustatomas, priimtame sprendime dėl pažeidimo nurodomos su nustatytu pažeidimu susijusios faktinės aplinkybės, netinkamų finansuoti išlaidų suma ir pateikiamas vienas iš šių pasiūlymų programos operatoriui:

370.1.1. nutraukti projekto įgyvendinimo sutartį ir pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti visas sumokėtas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas (jei jos buvo išmokėtos);

370.1.2. pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį, sumažinti projekto vykdytojui skirtas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti paramos ir bendrojo finansavimo išlaidų dalimi ir pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti sumokėtas su pažeidimu susijusias netinkamai panaudotas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas;

370.1.3. pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį ir sumažinti projekto vykdytojui skirtas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas nustatytų su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti paramos ir bendrojo finansavimo išlaidų dalimi, jei paramos ir bendrojo finansavimo lėšos, susijusios su nustatytu pažeidimu, dar nebuvo išmokėtos;

370.1.4. programos operatoriui grąžinti su pažeidimu susijusias netinkamai panaudotas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, jei pažeidimas nustatytas dėl programos rengimo lėšų, programos valdymo lėšų, išskyrus CPVA programos valdymo lėšas, programos dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų, programos lėšų papildomoms veikloms arba valiutų keitimo rizikos fondo lėšų;

370.2. koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, per 2 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos raštu informuoja CPVA apie nustatytą pažeidimą, nurodydama, kad CPVA per 5 darbo dienas nuo rašto gavimo dienos gali pateikti skundą koordinavimo institucijai. Koordinavimo institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus šiame papunktyje nurodytam skundo pateikimo terminui ir CPVA nepateikus skundo arba išnagrinėjusi CPVA pateiktą skundą, priima sprendimą dėl pažeidimo, jame nurodydama pasiūlymą – CPVA grąžinti sumokėtas su pažeidimu susijusias netinkamai panaudotas CPVA programos valdymo paramos ir bendrojo finansavimo lėšas. Tuo atveju, jei skundas yra pagrįstas ir, įvertinus pateiktą informaciją, pažeidimas nėra nustatomas, apie tai informuojama CPVA.“

2.32. Pakeičiu 371 punktą ir jį išdėstau taip:

„371. Nustačius pažeidimą, kuris yra susijęs su viešuoju pirkimu pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, taikomos Europos Komisijos patvirtintos Gairės dėl Komisijos finansinių korekcijų, taikytinų Sąjungos išlaidoms, valdomoms pagal pasidalijimo valdymo principą, kai nesilaikyta viešojo pirkimo taisyklių, nustatymo (angl. Guidelines for determining financial corrections to be made by the Commision to expenditure financed by the Union under shared management, for non-compliance with the rules on public procurement) (toliau – Gairės). Jei nustatytas pažeidimas yra susijęs su viešuoju pirkimu, koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, nurodydama šių taisyklių 370.2 papunktyje pateiktą siūlymą atsižvelgia į Gairių nuostatas, o CPVA, teikdama programos operatoriui šių taisyklių 370.1 papunktyje nurodytus siūlymus, atsižvelgia į Gairių nuostatas ir vadovaujasi CPVA parengta ir patvirtinta Gairių taikymo metodika.“

2.33. Pakeičiu 372 punktą ir jį išdėstau taip:

„372. Atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą, CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Pažeidimo tyrimo išvados užpildymo dienos, suveda atitinkamą informaciją į Įtariamų ir (ar) nustatytų pažeidimų registracijos žurnalą ar SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Tuo atveju, kai nustatytas pažeidimas, turintis nusikalstamos veikos požymių, atitinkamai CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, raštu informuoja FNTT, programos operatorių, koordinavimo instituciją (kai pažeidimą nustato CPVA), pranešimus apie pažeidimus teikiančią instituciją, tvirtinančiąją instituciją ir mokėjimo instituciją kartu pateikdama visų turimų su pažeidimu susijusių dokumentų kopijas ir kitą turimą informaciją. Įtariamo pažeidimo tyrimo ir nustatymo veiksmus CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, atlieka ir pažeidimo tyrimą užbaigia nelaukdama teismo sprendimo dėl nusikalstamos veikos.“

2.34. Pakeičiu 374 punktą ir jį išdėstau taip:

„374. Programos operatorius, gavęs CPVA sprendimą dėl pažeidimo, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo gavimo dienos, išnagrinėja jį ir, nekeisdamas nustatyto pažeidimo apimties, turinio ir su juo susijusios netinkamos finansuoti išlaidų sumos, atsižvelgdamas į sprendime dėl pažeidimo CPVA pateiktą pasiūlymą, priima vieną iš šių sprendimų dėl tolesnių veiksmų:

374.1. tuo atveju, jei nustatytas pažeidimas yra ištaisomas:

374.1.1. grąžinti, jei pažeidimas nustatytas dėl programos rengimo lėšų, programos valdymo lėšų, išskyrus CPVA programos valdymo lėšas, programos dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų, programos lėšų papildomoms veikloms arba valiutų keitimo rizikos fondo lėšų, arba pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti, jei pažeidimas nustatytas dėl projektų įgyvendinimo lėšų, sumokėtas su pažeidimu susijusias paramos ir bendrojo finansavimo lėšas;

374.1.2. prašyti CPVA per nustatytą terminą iš naujo atlikti įtariamo pažeidimo tyrimą ir, jei būtina, atitinkamai pakeisti CPVA siūlymą dėl nustatyto pažeidimo. Programos operatorius gali kreiptis į CPVA tik kilus įtarimui, kad CPVA suklydo tirdama ir (ar) nustatydama pažeidimą, ir (ar) paaiškėjus naujoms aplinkybėms. Tokiu atveju programos operatorius privalo nurodyti CPVA klaidas ar naujas paaiškėjusias aplinkybes;

374.2. tuo atveju, jei pažeidimo ištaisyti neįmanoma:

374.2.1. nutraukti projekto įgyvendinimo sutartį ir pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti visas sumokėtas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas (jei jos buvo išmokėtos). Programos operatorius, vadovaudamasis Reglamentų nuostatomis, nutrauktam įgyvendinti projektui skirtas lėšas turi perskirstyti ir naudoti kitiems projektams įgyvendinti ir (ar) programos tikslams pasiekti;

374.2.2. pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį, sumažinti projekto vykdytojui skirtas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas nustatytų netinkamų finansuoti paramos ir bendrojo finansavimo išlaidų dalimi ir pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti sumokėtas su pažeidimu susijusias netinkamai panaudotas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas. Programos operatorius, vadovaudamasis Reglamentų nuostatomis, lėšų sumą, kuria sumažinta projekto įgyvendinimo sutarties vertė, turi perskirstyti ir naudoti kitiems projektams įgyvendinti ir (ar) programos tikslams pasiekti;

374.2.3. pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį ir sumažinti projekto vykdytojui skirtas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas nustatytų netinkamų finansuoti paramos ir bendrojo finansavimo išlaidų dalimi, jei paramos ir bendrojo finansavimo lėšos, susijusios su nustatytu pažeidimu, dar nebuvo išmokėtos. Programos operatorius, vadovaudamasis Reglamentų nuostatomis, lėšų sumą, kuria sumažinta projekto įgyvendinimo sutarties vertė, turi perskirstyti ir naudoti kitiems projektams įgyvendinti ir (ar) programos tikslams pasiekti;

374.2.4. grąžinti paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, jei pažeidimas nustatytas dėl programos rengimo lėšų, programos valdymo lėšų, išskyrus CPVA programos valdymo lėšas, programos dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų, programos lėšų papildomoms veikloms arba valiutų keitimo rizikos fondo lėšų;

374.2.5. prašyti CPVA per nustatytą terminą iš naujo atlikti įtariamo pažeidimo tyrimą ir, jei būtina, atitinkamai pakeisti CPVA siūlymą dėl nustatyto pažeidimo. Programos operatorius gali kreiptis į CPVA tik kilus įtarimui, kad CPVA suklydo tirdama ir (ar) nustatydama pažeidimą, ir (ar) paaiškėjus naujoms aplinkybėms. Tokiu atveju programos operatorius privalo nurodyti CPVA klaidas ar naujas paaiškėjusias aplinkybes.“

2.35. Papildau 3741 punktu:

„3741. Jei programos operatorius priima sprendimą, nurodytą šių taisyklių 374.1.1 arba 374.2.4 papunktyje, ir grąžina programos dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšas, kurias netinkamai panaudojo ne programos operatorius, o kitas subjektas, programos operatorius teisės aktų nustatyta tvarka turi susigrąžinti sumokėtas lėšas iš to subjekto.“

2.36. Papildau 3742 punktu:

„3742. Jei programos operatorius priima sprendimą dėl tolesnių veiksmų, nurodytą šių taisyklių 374.1.2 arba 374.2.5 papunkčiuose, ir CPVA, iš naujo atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą, pažeidimo nenustato, ji apie tai informuoja programos operatorių.“

2.37. Papildau 3743 punktu:

„3743. Koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, priėmusi sprendimą dėl pažeidimo, neatsižvelgdama į tai, ar pažeidimas yra ištaisomas ar jo ištaisyti neįmanoma, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo priėmimo dienos, atsižvelgdama į sprendime dėl pažeidimo nurodytą pasiūlymą, priima sprendimą dėl tolesnių veiksmų – pareikalauti iš CPVA grąžinti sumokėtas su pažeidimu susijusias CPVA programos valdymo paramos ir bendrojo finansavimo lėšas.“

2.38. Pakeičiu 375 punktą ir jį išdėstau taip:

„375. Programos operatorius, prieš priimdamas sprendimą dėl tolesnių veiksmų, gali pateikti CPVA užklausą dėl papildomos informacijos ir (ar) dokumentų pateikimo.“

2.39. Pakeičiu 376 punktą ir jį išdėstau taip:

„376. Programos operatorius nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl tolesnių veiksmų, nurodyto šių taisyklių 374 punkte, priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą dėl tolesnių veiksmų informuoja projekto vykdytoją ir (arba) CPVA, o koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, per tokį pat terminą nuo sprendimo dėl tolesnių veiksmų, nurodyto šių taisyklių 3743 punkte, priėmimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja CPVA ir programos operatorių.“

2.40. Pakeičiu 377 punktą ir jį išdėstau taip:

„377. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl tolesnių veiksmų, susijusių su projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimu ir sumokėtų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimu, taip pat programos operatorius arba CPVA, gavę sprendimą dėl tolesnių veiksmų, susijusių su sumokėtų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimu, privalo per sprendime dėl tolesnių veiksmų nustatytą terminą įvykdyti sprendime dėl tolesnių veiksmų išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti programos operatorių ir (arba) CPVA, ir (arba) koordinavimo instituciją.“

2.41. Pakeičiu 378 punktą ir jį išdėstau taip:

„378. Informaciją apie nustatytus pažeidimus Įtariamų ir (ar) nustatytų pažeidimų registracijos žurnale ar SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės, CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, užbaigia registruoti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po programos operatoriaus sprendimo dėl tolesnių veiksmų gavimo CPVA dienos arba koordinavimo institucijos, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, sprendimo dėl tolesnių veiksmų priėmimo dienos.“

2.42. Pakeičiu 379 punktą ir jį išdėstau taip:

„379. Tuo atveju, jeigu nustačius pažeidimą yra priimamas sprendimas susigrąžinti sumokėtas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas arba jų dalį, programos operatorius arba koordinavimo institucija per 3 darbo dienas nuo pažeidimo užregistravimo SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės, dienos turi registruoti grąžintinas lėšas ir grąžintinų lėšų įrašą susieti su pažeidimu, prie grąžintinų lėšų įrašydami pažeidimo numerį.“

2.43. Pakeičiu 380 punktą ir jį išdėstau taip:

„380. Programos operatoriui arba projekto vykdytojui grąžinus į sprendime dėl tolesnių veiksmų nurodytą banko sąskaitą su pažeidimu susijusias grąžintinas lėšas, programos operatorius apie grąžintą lėšų sumą informuoja CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo į sąskaitą dienos. CPVA grąžinus su pažeidimu susijusias grąžintinas lėšas, CPVA apie grąžintų lėšų sumą informuoja koordinavimo instituciją šiame punkte nurodytu terminu.“

2.44. Pakeičiu 381 punktą ir jį išdėstau taip:

„381. Koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, arba CPVA, vykdydama nustatytų pažeidimų tolesnio administravimo priežiūrą, įsitikinusi, kad dėl pažeidimo priimtas sprendimas įvykdytas (nutraukta projekto įgyvendinimo sutartis ir (arba) susigrąžintos sumokėtos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos ar jų dalis, teisės aktų nustatyta tvarka skola padengta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis ir (arba) skola nurašyta ir pan.), registruoja SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės, nustatyto pažeidimo administravimo pabaigą.“

2.45. Pakeičiu 382 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„382. Tuo atveju, jei nustatomas programos operatoriaus, CPVA arba projekto vykdytojo sisteminis, dažnai pasikartojantis teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymas (toliau – sisteminis pažeidimas), koordinavimo institucija, mokėjimo institucija, programos operatorius ir CPVA pagal kompetenciją turi imtis šių sisteminio pažeidimo šalinimo priemonių:“.

2.46. Pakeičiu 383 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„383. CPVA arba koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi apie jį informacijos arba nustačiusi pažeidimą, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, teikia pranešimus apie pažeidimus teikiančiai institucijai pirminį pranešimą apie pažeidimus, kuris numeruojamas šių taisyklių 35 priede nustatyta tvarka, pagal Reglamentų 5 prieduose nustatytą formą, jei įtariamas arba nustatytas pažeidimas susijęs su:“.

2.47. Pakeičiu 384 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„384. CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos teikia pranešimus apie pažeidimus teikiančiai institucijai pranešimus apie pažeidimus dėl projektų įgyvendinimo lėšų pagal šių taisyklių 29 priede pateiktą formą, jei pažeidimas susijęs su šiais atvejais:“.

2.48. Pakeičiu 384.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„384.3. pažeidimas yra nustatomas ir ištaisomas CPVA ar programos operatoriaus prieš tai, kai su pažeidimu susijusios išlaidos įtraukiamos į tarpines finansines ataskaitas ir galutines programos įgyvendinimo ataskaitas.“

2.49. Pakeičiu 385 punktą ir jį išdėstau taip:

„385. CPVA ir koordinavimo institucija, kai administruojamos CPVA programos valdymo lėšos, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo ketvirčio pabaigos teikia pranešimus apie pažeidimus teikiančiai institucijai:

385.1. pirminį pranešimą apie pažeidimus (apie visus įtariamus ir nustatytus pažeidimus per ataskaitinį ketvirtį, išskyrus tuos pažeidimus, apie kuriuos reikia informuoti pagal šių taisyklių 384 punktą), jei pranešimas pagal šių taisyklių 383 punktą nebuvo pateiktas. Pranešimas numeruojamas šių taisyklių 35 priede nustatyta tvarka ir teikiamas pagal Reglamentų 5 prieduose nustatytą formą; arba

385.2. informaciją apie tai, kad įtariamų ir nustatytų pažeidimų, išskyrus pažeidimus, apie kuriuos reikia informuoti pagal šių taisyklių 383 ir 384 punktus, nebuvo užregistruota;

385.3. pranešimą apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta pagal šių taisyklių 383 punktą ir 385.1 papunktį. Pranešimas numeruojamas šių taisyklių 35 priede nustatyta tvarka ir teikiamas pagal Reglamentų 5 prieduose nustatytą formą. Tokie pranešimai teikiami, iki baigiamas įtariamo pažeidimo tyrimas (jei pažeidimas nenustatomas) arba įvykdomi sprendimai (atliekami veiksmai) dėl nustatyto pažeidimo.“

2.50. Pakeičiu 386.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„386.2. registruoja ir kaupia informaciją apie visus pažeidimus (įtariamus ir nustatytus), įskaitant ir tuos, apie kuriuos neturi būti pranešta pagal Reglamentų 11.7 straipsnių 1 dalis, iki bus įdiegtos SFMIS funkcinės galimybės. Įdiegus SFMIS funkcines galimybes, ši informacija kaupiama SFMIS.“

2.51. Pakeičiu 19 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.52. 26 priedo 2 punkte:

2.52.1. Pakeičiu pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„2. Įtarus pažeidimą, Pranešimo apie įtariamą pažeidimą forma pildoma taip:“.

2.52.2. lentelėje:

2.52.2.1. Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.5. Projekto vykdytojas, programos operatorius arba CPVA

2.5. Nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas pagal projekto įgyvendinimo sutartį (jei įtariamas pažeidimas įgyvendinant projektą) arba programos operatoriaus pavadinimas (jei įtariamas pažeidimas, panaudojant programos lėšas, išskyrus programos valdymo lėšas, skirtas CPVA funkcijoms atlikti) arba CPVA (jei įtariamas pažeidimas panaudojant programos valdymo lėšas, skirtas CPVA funkcijoms atlikti).“

2.52.2.2. Pakeičiu 3.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3.9. Įtariamo pažeidimo aprašymas

3.9. Pateikiamas išsamus įtariamo pažeidimo aprašymas.

Pildoma lietuvių ir anglų kalbomis. Anglų kalba gali būti pateikiama lietuvių kalba pateikto aprašymo santrauka, kuri suteikia glaustą ir aiškią informaciją.“

2.52.2.3. Pakeičiu 6.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„6.2. Su įtariamu pažeidimu susijusios lėšos

6.2. Nurodoma bendra su įtariamu pažeidimu susijusių projekto arba programos lėšų (išmokėtų ir neišmokėtų) suma, detalizuojant pagal visus finansavimo šaltinius. Šio lauko „Paramos pagal mechanizmus lėšos“ ir „Bendrojo finansavimo lėšos“ stulpeliuose nurodytos lėšos yra lygios 6.2.1 ir 6.2.2 laukų tuose pačiuose stulpeliuose nurodytų lėšų sumai. Lėšos nurodomos eurais.

6.2.1. Su įtariamu pažeidimu susijusios, bet neišmokėtos projekto arba programos lėšos

6.2.1. Nurodomos su įtariamu pažeidimu susijusios pagal mokėjimo prašymus neišmokėtos projektui skirto finansavimo lėšos arba programos (rengimo, valdymo, dvišalio bendradarbiavimo fondo, papildomoms veikloms ir valiutų keitimo rizikos fondo) lėšos, kurios nebuvo išmokėtos panaudojant asignavimus, pagal atitinkamus finansavimo šaltinius. Lėšos nurodomos eurais.

6.2.2. Su įtariamu pažeidimu susijusios išmokėtos projekto arba programos lėšos

6.2.2. Nurodomos su įtariamu pažeidimu susijusios pagal mokėjimo prašymus išmokėtos projektui skirto finansavimo lėšos arba nurodomi su įtariamu pažeidimu susiję programos (rengimo, valdymo, dvišalio bendradarbiavimo fondo, papildomoms veikloms ir valiutų keitimo rizikos fondo) lėšų panaudoti asignavimai (įtraukti arba netraukti į išlaidų deklaracijas) pagal atitinkamus finansavimo šaltinius. Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos nenurodomos. Lėšos nurodomos eurais.“

2.53. Pakeičiu 27 priedo 8 punktą ir jį išdėstau taip:

„8. FINANSINĖ INFORMACIJA

Iš viso, Eur

Paramos pagal mechaniz-mus lėšos, Eur

Bendrojo finansavimo lėšos, Eur

Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos, Eur

8.1. Projekto arba programos lėšų tinkamų finansuoti išlaidų dydis

 

 

 

 

8.2. Su pažeidimu susijusios lėšos

 

 

 

 

8.2.1. Su pažeidimu susijusios išmokėtos projekto arba programos lėšos

 

 

 

 

8.2.2. Su pažeidimu susijusios, bet neišmokėtos projekto arba programos lėšos

 

 

 

 

Taikomas visų su pažeidimu susijusių išmokėtų lėšų susigrąžinimas

8.3. Siūlomų susigrąžinti išmokėtų lėšų suma

 

 

 

 

8.4. Lėšų suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirtą finansavimą

 

 

 

 

 

 

 

Taikoma procentinė finansinė korekcija

8.5. Siūlomų susigrąžinti lėšų suma

 

 

 

 

8.6. Lėšų suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirtą finansavimą

 

 

 

 

8.7. Siūlomų susigrąžinti lėšų suma, iš viso (faktinis pažeidimo finansinis poveikis)

 

 

 

 

8.8. Lėšų suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirtą finansavimą, iš viso

 

 

 

 

8.9. Su pažeidimu susijusių projekto biudžeto išlaidų eilutė ir išlaidų pavadinimas“.

 

2.54. 28 priedo 2 punkto lentelėje:

2.54.1. Pakeičiu 3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3.1. Pažeidimo unikalus kodas, nustačius pažeidimą

3.1. Nustačius pažeidimą, kiekvienam pažeidimui suteikiamas unikalus kodas iš keturių dalių, atskiriamų viena nuo kitos skiriamuoju ženklu „/“:

– pažeidimo atpažinties ženklo „IR“;

– pažeidimo tyrimo išvados formą užpildžiusios institucijos pavadinimo santrumpos (CPVA – VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, KI – koordinavimo institucija);

– projekto kodo, suteikto pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių 11 priede nustatytą tvarką;

– pažeidimo eilės numerio, suteikiamo chronologiškai pagal CPVA ir KI nustatytus pažeidimus (pvz., pirmojo CPVA nustatyto pažeidimo numeris būtų 1, antrojo – 2 ir t. t., atitinkamai pirmojo KI nustatyto pažeidimo numeris būtų 1, antrojo – 2 ir t. t.).

Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, šis laukas nepildomas.

2.54.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

„5. Įtariamo pažeidimo tyrimo veiksmai

5. Išsamiai aprašomi įtariamo pažeidimo tyrimo ir nustatymo metu atlikti veiksmai po to, kai įtarimas dėl pažeidimo buvo užregistruotas. Laukas pildomas tiek nustačius pažeidimą, tiek nustačius, kad pažeidimo nėra. Pildoma lietuvių ir anglų kalbomis. Anglų kalba gali būti pateikiama lietuvių kalba pateikto aprašymo santrauka, kuri suteikia glaustą ir aiškią informaciją.

2.54.3. Pakeičiu 7.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.3. Su įtariamu pažeidimu susijusi veikla

 

 

 

 

 

7.3. Išsamiai aprašomi tiriant įtariamą pažeidimą surinkti faktiniai duomenys, kuriais pagrindžiamas pažeidimo nustatymas arba pripažįstama, kad pažeidimo nebuvo. Laukas pildomas tiek nustačius pažeidimą, tiek nustačius, kad pažeidimo nėra. Pildoma lietuvių ir anglų kalbomis. Anglų kalba gali būti pateikiama lietuvių kalba pateikto aprašymo santrauka, kuri suteikia glaustą ir aiškią informaciją.

2.54.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

„8. FINANSINĖ INFORMACIJA

Iš viso, Eur

Paramos pagal mechanizmus lėšos, Eur

Bendrojo finansavimo lėšos, Eur

Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos, Eur

8.1. Projekto arba programos lėšų tinkamų finansuoti išlaidų dydis

8.1. Nurodoma projekto įgyvendinimo sutartyje nurodytų tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, kuri detalizuojama pagal projekto finansavimo šaltinius, arba išlaidų, numatomų finansuoti iš programos lėšų, suma. Laukas pildomas tiek nustačius pažeidimą, tiek nustačius, kad pažeidimo nėra. Lėšos nurodomos eurais.

8.2. Su pažeidimu susijusios lėšos

8.2. Nustačius pažeidimą, nurodoma bendra su pažeidimu susijusių projekto arba programos (išmokėtų ir neišmokėtų) lėšų suma, detalizuojant pagal visus finansavimo šaltinius. Šio lauko „Paramos pagal mechanizmus lėšos, Eur“ ir „Bendrojo finansavimo lėšos, Eur“ stulpeliuose nurodytos lėšos yra lygios 8.2.1 ir 8.2.2 laukų tuose pačiuose stulpeliuose nurodytų lėšų sumai. Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, įrašomas nulis. Lėšos nurodomos eurais.

8.2.1 Su pažeidimu susijusios išmokėtos projekto arba programos lėšos

8.2.1. Nustačius pažeidimą, nurodomos su pažeidimu susijusios pagal mokėjimo prašymus išmokėtos projektui skirto finansavimo lėšos arba nurodomi su pažeidimu susiję programos (rengimo, valdymo, dvišalio bendradarbiavimo fondo, papildomoms veikloms ir valiutų keitimo rizikos fondo) lėšų panaudoti asignavimai (įtraukti arba neįtraukti į išlaidų deklaracijas) pagal atitinkamus finansavimo šaltinius. Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos nenurodomos. Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, įrašomas nulis. Lėšos nurodomos eurais.

8.2.2. Su pažeidimu susijusios, bet neišmokėtos projekto arba programos lėšos

8.2.2. Nustačius pažeidimą, nurodomos su pažeidimu susijusios pagal mokėjimo prašymus neišmokėtos projektui skirto finansavimo lėšos arba programos (rengimo, valdymo, dvišalio bendradarbiavimo fondo, papildomoms veikloms ir valiutų keitimo rizikos fondo) lėšos, kurios nebuvo išmokėtos panaudojant asignavimus, pagal atitinkamus finansavimo šaltinius. Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos nenurodomos. Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, įrašomas nulis. Lėšos nurodomos eurais.

Taikomas visų su pažeidimu susijusių išmokėtų lėšų susigrąžinimas

8.3 ir 8.4 laukai yra pildomi tuo atveju, jei nustačius pažeidimą yra taikomas visų su pažeidimu susijusių pagal mokėjimų prašymus išmokėtų projektui skirto finansavimo lėšų susigrąžinimas arba visų su pažeidimu susijusių programos (rengimo, valdymo, dvišalio bendradarbiavimo fondo, papildomoms veikloms ir valiutų keitimo rizikos fondo) lėšų panaudotų asignavimų susigrąžinimas. Detali informacija apie siūlomos grąžinti sumos dydį ir projektui ar konkrečioms programos lėšoms skirto finansavimo sumos mažinimo apskaičiavimą turi būti pateikta 14 lauke. Delspinigiai ir palūkanos nenurodomi.

8.3. Siūlomų susigrąžinti išmokėtų lėšų suma

8.3. Nustačius pažeidimą, nurodoma visa lėšų suma, kurią reikia grąžinti. Ši siūloma susigrąžinti suma išskaidoma pagal projektui arba konkrečioms programos lėšoms skirto finansavimo šaltinius. Šiame lauke įrašyta suma yra lygi 8.2.1 lauke įrašytai sumai.

Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, įrašomas nulis.

8.4. Lėšų suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirtą finansavimą

8.4. Nustačius pažeidimą, kurio ištaisyti neįmanoma, nurodoma suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirto finansavimo sumą. Ši suma negali būti mažesnė už 8.3 lauke nurodytą siūlomų susigrąžinti lėšų sumą. Informacija detalizuojama pagal projekto įgyvendinimo sutartyje numatytus finansavimo šaltinius (išskyrus projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšas). Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, įrašomas nulis.

Taikoma procentinė finansinė korekcija

8.5 ir 8.6 laukai pildomi tuo atveju, jei taikoma procentinė finansinė korekcija. Detali informacija apie finansinės korekcijos dydžio ir projektui skirto finansavimo sumos arba konkrečių programos lėšų mažinimo apskaičiavimą turi būti pateikta 14 lauke.

8.5. Siūlomų susigrąžinti lėšų suma

8.5. Laukas pildomas, jei yra nustatytas pažeidimas ir taikoma procentinė finansinė korekcija. Siūlomos susigrąžinti lėšos nurodomos detalizuojant jas pagal projektui skirto arba konkrečių programos lėšų finansavimo šaltinius. Šiame lauke yra įrašoma visa pritaikius procentinę finansinę korekciją siūlomų susigrąžinti išmokėtų, su pažeidimu susijusių, lėšų suma. Delspinigiai ir palūkanos nenurodomi. Šiame lauke įrašyta suma ne visada yra lygi formos 8.2.1 lauke įrašytai sumai. Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, įrašomas nulis. Lėšos nurodomos eurais.

8.6. Lėšų suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirtą finansavimą

8.6. Nustačius pažeidimą, kurio ištaisyti neįmanoma, nurodoma suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirto finansavimo sumą. Ši suma negali būti mažesnė už 8.5 lauke numatytą siūlomą susigrąžinti išmokėtų lėšų sumą. Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, įrašomas nulis. Lėšos nurodomos eurais.

8.7. Siūlomų susigrąžinti lėšų suma, iš viso (faktinis pažeidimo finansinis poveikis)

8.7. Nurodoma bendra 8.3 ir 8.5 laukuose įrašyta suma. Informacija pateikiama pagal visus projektui skirto arba konkrečių programos lėšų finansavimo šaltinius. Lėšos nurodomos eurais.

8.8. Lėšų suma, kuria siūloma mažinti projekto įgyvendinimo sutartyje numatytą projektui skirtą finansavimą, iš viso

8.8. Nurodoma bendra 8.4 ir 8.6 laukuose įrašyta suma. Informacija pateikiama pagal visus projektui skirto finansavimo šaltinius. Lėšos nurodomos eurais.

8.9. Su pažeidimu susijusių projekto biudžeto išlaidų eilutė ir išlaidų pavadinimas

8.9. Nustačius pažeidimą, nurodoma su pažeidimu susijusių projekto biudžeto išlaidų eilutė ir išlaidų pavadinimas (pvz., 6.1 darbo užmokestis projektą administruojantiems ir vykdantiems asmenims ir komandiruočių išlaidos). Nustačius pažeidimą dėl programos lėšų, laukas nepildomas. Jei pažeidimas nebuvo nustatytas, laukas nepildomas.

2.54.5. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

„14. PAAIŠKINIMAI

14. Nustačius pažeidimą, tuo atveju, kai taikoma procentinė finansinė korekcija (8.5 ir 8.6 laukai) ar taikomas visų su pažeidimu susijusių pagal mokėjimo prašymus išmokėtų lėšų arba panaudotų asignavimų susigrąžinimas (8.3 ir 8.4 laukai), šiame lauke yra detaliai paaiškinamas finansinės korekcijos dydžio ir skirto finansavimo sumos mažinimo apskaičiavimas pagal kiekvieną būdą.“

2.55. 29 priede:

2.55.1. Pakeičiu 2 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„2. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ“.

2.55.2. Pakeičiu 2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.3. Projekto pavadinimas“.

 

2.55.3. Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.5. Projekto vykdytojas“.

 

2.55.4. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. FINANSINĖ INFORMACIJA

Iš viso, Eur

Paramos pagal mechanizmus lėšos, Eur

Bendrojo finansavimo lėšos, Eur

Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos, Eur

4.1. Projekto lėšos tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti

 

 

 

 

4.2. Su pažeidimu susijusios lėšos

 

 

 

 

4.2.1. Su pažeidimu susijusios, bet neišmokėtos projekto lėšos

 

 

 

 

4.2.2. Su pažeidimu susijusios išmokėtos projekto lėšos“.

 

 

 

 

2.56. Papildau 35 priedu (pridedama).

3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektus, vykdymo ir priežiūros tvarkos apraše:

3.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektus, vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato reikalavimus, taikomus prekių, paslaugų ar darbų pirkimams, vykdomiems nacionalinio dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų gavėjų, programos dvišalio bendradarbiavimo fondo veiklos vykdytojų ir kitų juridinių asmenų – projektų vykdytojų ir (arba) jų partnerių, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir kuriems netaikomi 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamento, patvirtinto 2011 m. sausio 18 d. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto, ir 2009–2014 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamento, patvirtinto 2011 m. vasario 11 d. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos (toliau kartu – Reglamentai), 7.16 straipsnių 2 punktų reikalavimai, tačiau kurie įgyvendina 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ar Norvegijos finansinių mechanizmų projektus (toliau – projekto vykdytojas ir (arba) partneris).“

3.2. Papildau 21 punktu:

21. Nacionalinio dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų gavėjams ir programos dvišalio bendradarbiavimo fondo veiklos vykdytojams Tvarkos aprašo VI skyriaus nuostatos netaikomos.“

3.3. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti darbus arba parengti projektą ir atlikti darbus, priskiriamus prie vienos iš Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje, patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, išvardytų veiklos rūšių ar su jomis susijusių, arba bet kokiomis priemonėmis atlikti darbus, atitinkančius projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nustatytus reikalavimus. Darbu laikomas tam tikrų statybos darbų galutinis rezultatas, kuris atlieka ekonominę ar techninę funkciją.

3.2. Nacionalinio dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų gavėjas – nacionalinio dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų gaunantis 2009–2014 m. EEE ar Norvegijos finansinių mechanizmų programos operatorius, programos tiesioginio finansavimo projekto vykdytojas, kita Lietuvos ar valstybės donorės institucija arba tarptautinė institucija, kurią kaip tinkamą gauti fondo lėšų nurodo valstybė donorė.  

3.3. Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos, taip pat pirkimas, kurio dalykas yra prekės ir paslaugos, jeigu paslaugų kaina viršija prekių kainą, ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas.

3.4. Prekių pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra prekės, jų nuoma, finansinė ar veiklos nuoma, numatant tas prekes įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos.

3.5. Programos dvišalio bendradarbiavimo fondo veiklos vykdytojas – Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, projektų konkurso būdu arba skyrus tiesioginį finansavimą gavęs programos dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų konkrečiai dvišalės partnerystės užmezgimo ir (ar) vystymo veiklai vykdyti. 

3.6. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme ir Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“.“

3.4. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Konkurso organizavimas yra privalomas, kai numatomo pirkimo vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra lygi arba didesnė nei:

27.1. 60 000 Eur, kai perkamos prekės ar paslaugos, ir 145 000 Eur, kai perkami darbai. Ši nuostata taikoma projekto vykdytojui ir (arba) partneriui, kuris atitinka Reglamentų 7.16 straipsnių 2 punktų reikalavimus, tačiau yra nevyriausybinė organizacija pagal Reglamentų 1.5 straipsnių 1 (m) punktuose pateiktą apibrėžtį, ir kai įgyvendinant projektą numatomos sudaryti prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė yra mažesnė už tarptautinio pirkimo vertės ribą. Tuo atveju, kai projekto vykdytojas ir (arba) partneris yra nevyriausybinė organizacija pagal Reglamentų 1.5 straipsnių 1 (m) punktuose pateiktą apibrėžtį ir atitinka Reglamentų 7.16 straipsnių 2 punktų reikalavimus, o įgyvendinant projektą numatomos sudaryti prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė yra lygi tarptautinio pirkimo vertės ribai arba didesnė už ją, pirkimo procedūros atliekamos taip, lyg projekto vykdytojas ir (arba) partneris būtų perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą;

27.2. 134 000 Eur, kai perkamos prekės ar paslaugos, ir 5 186 000 Eur, kai perkami darbai. Ši nuostata taikoma visiems projektų vykdytojams ir (arba) partneriams, išskyrus nurodytus Tvarkos aprašo 27.1 papunktyje.“

3.5. Papildau 271 punktu:

271. Projekto įgyvendinimo sutartyje gali būti nustatyta mažesnė pirkimo vertė, kai pirkimas privalo būti vykdomas konkurso būdu.“

3.6. Papildau 272 punktu:

„272. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris gali pasirinkti vykdyti pirkimą konkurso būdu ir tais atvejais, kai numatomo pirkimo vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra mažesnė, nei nustatyta Tvarkos aprašo 27.1 ir 27.2 papunkčiuose.“

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                  Rimantas Šadžius

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir

Norvegijos finansinių mechanizmų,

programų ir projektų finansavimo ir

įgyvendinimo taisyklių

35 priedas   

 

 

UNIKALIŲ NUMERIŲ PRANEŠIMAMS APIE PAŽEIDIMUS, TEIKIAMIEMS DĖL 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROGRAMŲ IR PROJEKTŲ LĖŠŲ, SUTEIKIMO TAISYKLĖS

 

1.   Unikalių numerių pranešimams apie pažeidimus, teikiamiems dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų lėšų, suteikimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato pirminių pranešimų apie pažeidimus ir pranešimų apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, kurie teikiami pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ (toliau – finansavimo ir įgyvendinimo taisyklės), 383, 385 ir 386 punktus, unikalaus numerio sudarymą.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamente, patvirtintame 2011 m. sausio 18 d. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto, 2009–2014 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamente, patvirtintame 2011 m. vasario 11 d. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, ir Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimą Lietuvoje, funkcijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“.

3.      Kiekvienam pirminiam pranešimui apie pažeidimus, pranešimui apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos Finansinių mechanizmų valdybai teikiamam pranešimui turi būti suteikiamas unikalus numeris.

4.     VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) ir nacionalinės koordinavimo institucijos (toliau – KI) teikiamam pirminiam pranešimui apie pažeidimus unikalus numeris suteikiamas, sudarant jį iš trijų dalių, atskiriamų viena nuo kitos skiriamuoju ženklu brūkšneliu „-“, tokia tvarka:

4.1. projekto unikalaus kodo, suteikto pagal Registravimo numerių ir kodų 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programoms ir projektams suteikimo taisyklių 7 punktą (finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių 11 priedas) (pvz., NOR-LT09-ŪM-01-K-02-001);

4.2. pirminio pranešimo apie pažeidimus teikimo pobūdžio nustatymo ženklo, nurodančio, ar pranešimas teikiamas nedelsiant ar už ataskaitinį ketvirtį (1 lentelė);

1 lentelė

Pirminio pranešimo apie pažeidimus teikimo pobūdžio nustatymo ženklas

Pirminio pranešimo apie pažeidimus teikimo pobūdžio nustatymo ženklo reikšmė

Pirminio pranešimo apie pažeidimus teikimo pobūdžio aprašymas

1.   SP

Skubus pranešimas

Pranešimas teikiamas nedelsiant įtarus pažeidimą ir (ar) gavus informacijos apie jį arba nustačius pažeidimą, jei jis susijęs su finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių 383 punkte nurodytomis aplinkybėmis.

2.   RP

Reguliarus pranešimas

Pranešimas teikiamas už ataskaitinį ketvirtį, kaip tai nurodyta finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių 385 punkto 385.1 papunktyje.

 

4.3. dviženklio pažeidimo numerio, CPVA arba KI suteikiamo chronologiškai, nustačius pažeidimą, pagal projektą.

5. CPVA ir KI teikiamo pirminio pranešimo apie pažeidimus unikalaus numerio pavyzdžiai (2 lentelė).

2 lentelė

CPVA ir KI teikiamo pirminio pranešimo apie pažeidimus unikalus numeris

CPVA ir KI teikiamo pirminio pranešimo apie pažeidimus unikalaus numerio aprašymas

NOR-LT09-ŪM-01-K-02-001-RP-02

CPVA pagal projektą NOR-LT09-ŪM-01-K-02-001 teikiamas pirminis pranešimas apie pažeidimus už ataskaitinį ketvirtį (santrumpa RP), nustačius antrą pažeidimą dėl šio projekto (pažeidimo numeris 02) lėšų.

EEE-LT06-KM-02-TF-01-001-RP-01

CPVA teikiamas pirminis pranešimas apie pažeidimus už ataskaitinį ketvirtį (santrumpa RP), nustačius pirmą pažeidimą dėl programos operatoriaus administruojamos programos techninės paramos (t. y. programos rengimo lėšų, programos valdymo lėšų, išskyrus CPVA programos valdymo lėšas, programos dvišalio bendradarbiavimo fondo lėšų, programos lėšų papildomoms veikloms ir valiutų keitimo rizikos fondo lėšų) projekto EEE-LT06-KM-02-TF-01-001 lėšų.

EEE-LT06-KM-02-TF-01-002-RP-02

KI teikiamas pirminis pranešimas apie pažeidimus už ataskaitinį ketvirtį (santrumpa RP), nustačius antrą pažeidimą dėl programos operatoriaus administruojamos programos CPVA programos valdymo projekto EEE-LT06-KM-02-TF-01-002 lėšų.

 

6.    CPVA ir KI teikiamo pranešimo apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, unikalus numeris sudaromas iš dviejų dalių, atskiriamų viena nuo kitos skiriamuoju ženklu brūkšneliu „-“, tokia tvarka:

6.1. pirminio pranešimo apie pažeidimą unikalaus numerio, sudaromo taisyklių 4 punkte nurodyta tvarka;

6.2. pranešimo apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, dviženklio numerio, suteikiamo chronologiškai pagal teikiamus tokius pranešimus.

7.    CPVA ir KI teikiamo pranešimo apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, unikalaus numerio pavyzdys (3 lentelė).

 

 

3 lentelė

CPVA ir KI pranešimo apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, unikalus numeris

CPVA ir KI pranešimo apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, unikalaus numerio aprašymas

NOR-LT09-ŪM-01-K-02-001-SP-01-05

Pateikus pirminį pranešimą, kurio unikalus numeris NOR-LT09-ŪM-01-K-02-001-SP-01, teikiamas penktas pranešimas apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta (pranešimo eilės numeris 5).

 

8.  Pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos Finansinių mechanizmų valdybai teikiamo pranešimo unikalus numeris sudaromas iš dviejų dalių, atskiriamų viena nuo kitos skiriamuoju ženklu – pasviruoju brūkšneliu „/“, tokia tvarka:

8.1. pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos pavadinimo santrumpos „FM“;

8.2. teikiamo pirminio pranešimo apie pažeidimus unikalaus numerio, suteikto pagal taisyklių 4 punktą, arba teikiamo pranešimo apie tolesnius veiksmus dėl pažeidimų, apie kuriuos buvo pranešta, unikalaus numerio, suteikto pagal taisyklių 6 punktą.

9.  Pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos Finansinių mechanizmų valdybai teikiamo pranešimo unikalaus numerio pavyzdys (4 lentelė).

4 lentelė

Pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos Finansinių mechanizmų valdybai teikiamo pranešimo unikalus numeris

Pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos Finansinių mechanizmų valdybai teikiamo pranešimo unikalaus numerio aprašymas

FM/EEE-LT06-KM-02-TF-01-001-RP-01

Pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos teikiamas pranešimas parengtas pagal CPVA pateiktą pranešimą Nr. EEE-LT06-KM-02-TF-01-001-RP-01.

 

_________________________