LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ AKCIJAI „16 AKTYVUMO DIENŲ PRIEŠ SMURTĄ“ (2015 M. LAPKRIČIO 25 D. – 2015 M. GRUODŽIO 10 D.) VYKDYTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO  

 

2015 m. spalio 20 d. Nr. A1-596

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. A1-462 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1.3 papunktį:

1. T v i r t i n u Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2015 m. lapkričio 25 d. – 2015 m. gruodžio 10 d.) vykdyti (toliau – Projektai), atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties Projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Daina Urbonaitienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Steponas Kulbauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento vyriausiasis patarėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas (komisijos sekretorius);

Eglė Kanopaitė-Gruodienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėja;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Milda Petkevičiūtė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Informacijos analizės ir tarptautinių ryšių skyriaus  vedėja;

Sigita Stakytė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

Andrius Tekorius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vyriausiasis specialistas;

Gailė Veršekienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                               Algimanta Pabedinskienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2015 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. A1-596

 

 

PROJEKTŲ, SKIRTŲ AKCIJAI „16 AKTYVUMO DIENŲ PRIEŠ SMURTĄ“ (2015 M. LAPKRIČIO 25 D. – 2015 M. GRUODŽIO 10 D.) VYKDYTI, atrankos kONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2015 m. lapkričio 25 d. – 2015 m. gruodžio 10 d.) vykdyti (toliau – projektai), atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato finansuotinas projektų veiklas ir prioritetus, reikalavimus projektams, paraiškoms, Projektų atrankos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams vertinimą, lėšų skyrimą projektams, jų vykdymo kontrolę, projektų įgyvendinimo kriterijus.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konkurso nuostatai, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, kuriais siekiama tarptautinės akcijos „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ laikotarpiu (nuo 2015 m. lapkričio 25 d. iki 2015 m. gruodžio 10 d.) supažindinti visuomenę su įvairiomis smurto artimoje aplinkoje apraiškomis, jo padariniais, teisinėmis pasekmėmis bei atsakomybe, su prevencinėmis priemonėmis prieš smurtą, ugdyti nepakantumą smurtiniam elgesiui, informuoti apie pagalbos galimybes patyrus smurtą.

4. Projektus konkursui gali teikti nevyriausybinės organizacijos, kurios šiuose Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir bendrijos (toliau – pareiškėjas).

5. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.

6. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 1 500 eurų (vienas tūkstantis penki šimtai eurų).

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR PRIORITETAI

 

7. Konkurso būdu finansuojamos projektų veiklos, skirtos smurto artimoje aplinkoje prevencijai vykdyti ir visuomenei šviesti (seminarai, apskritojo stalo diskusijos, priemonių žiniasklaidoje organizavimas, leidyba ir kt.).

8. Prioritetas teikiamas projektams, kuriuose numatoma, kad:

8.1. kurie į projekto veiklą tiesiogiai ar netiesiogiai įtrauks daugiau nei 100 dalyvių;

8.2. projekto veiklai vykdyti įtraukiami savanoriai;

8.3. projektas įgyvendinamas kartu su dviem ar daugiau partnerių (savivaldybe, švietimo įstaiga ar kt.).

III SKYRIUS

PROJEKTŲ REIKALAVIMAI

 

9. Projekte turi būti numatyta:

9.1. projekto pavadinimas;

9.2. informacija apie pareiškėją;

9.3. informacija apie projekto vadovą;

9.4. projekto įgyvendinimo partneriai (jei tokių yra);

9.5. projekto aprašymas (projekto tikslas, projekto uždaviniai, projekto santrauka, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai ir savanoriai, jų skaičius, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpis);

9.6. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planas;

9.7. detali projekto įgyvendinimo sąmata;

9.8. projekto viešinimas (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, atliekamais darbais, pasiektais rezultatais);

9.9. pridedami dokumentai.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką.

11. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas).

12. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas bei patvirtinant antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

13. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

13.1. tinkamai patvirtintą pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ir kt.) kopiją;

13.2. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

13.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

13.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 18 punkte;

13.5. bendradarbiavimo susitarimą (-us) su projekto partneriais (jei tokių yra);

13.6. kitus dokumentus, kuriuos pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

14. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 13 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta tikrumo žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba. Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti.

15. Vokai gali būti siunčiami paštu registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pristatomi į ministeriją adresu Vilnius, A. Vivulskio g. 11. Ant voko užrašyti „Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2015 m. lapkričio 25 d. – 2015 m. gruodžio 10 d.) vykdyti, atrankos konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.

16. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė, nei ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

17. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti finansuoti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

18.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

18.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

18.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinamą arba melagingą informaciją;

18.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, Komisijos nariams;

18.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

18.6. asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

18.7. pareiškėjas yra gavęs iš ministerijos lėšų ir ankstesniais metais neatsiskaitęs už jų panaudojimą sutartyje numatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

18.8. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

19. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi ministerijos specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

20. Projektus vertina Komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Komisijos nariais gali būti ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų ir organizacijų atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys atitinkamo pobūdžio projektų vertinimo patirties.

21. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

22. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

23. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

24. Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

25. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

26. Tarp posėdžių Komisijos veiklos einamieji klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

27. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos Komisijos nario (-ių) sprendimui, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 27 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

29. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

30. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

31. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius
Paraiškų atitiktis reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

32. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:

32.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

32.2. paraiška atitinka Nuostatų 10, 11, 12 ir 14 punktuose nustatytus reikalavimus;

32.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

32.4. pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir pateiktos dokumentų kopijos patvirtintos;

32.5. nevyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

33. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisijos sprendimu turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

34. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

34.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

34.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

34.3. paraiška neatitinka Nuostatų 10, 11, 12 ir 14 punktuose nustatytų reikalavimų;

34.4. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų, papildymų ar patikslinimų;

34.5. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

35. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

36. Komisijos nariai projektus vertina kiekvienam projektui užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

37. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

37.1. projekto atitiktį prioritetui;

37.2. projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

37.3. projekto įgyvendinimo plano nuoseklumą, veiklų ir (ar) priemonių tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

37.4. projekto sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatomoms veikloms ir (ar) priemonėms, detalumą, realumą ir ekonomiškumą;

37.5. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą.

38. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų, tačiau ne mažiau negu 30 balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Paraiškos, surinkusios mažiau negu 30 balų, nefinansuojamos. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Paraiškoms iš rezervinių paraiškų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 55 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.

39. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

40. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

41. Ministerija raštu informuoja pareiškėjus apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar jiems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant ministerijos kanclerio potvarkio išrašą.

42. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. lapkričio 24 d., turi būti sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

43. Ministerija informuoja Departamentą apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą ir perduoda 1 finansuojamų projektų paraiškų egzempliorių (kopiją).

44. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 42 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

45. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtą lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą, o pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas siekiant įgyvendinti projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus per 3 darbo dienas nuo ministerijos rašto gavimo dienos raštu praneša ministerijai.

46. Informacija apie finansuojamus ir nefinansuojamus projektus skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbiant informaciją turi būti nurodomi pareiškėjo ir projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, pareiškėjo projektui įgyvendinti prašyta ir faktiškai skirta lėšų suma (projekto vertė).

 

VII skyrius
Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

47. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki 2015 m. gruodžio 10 d.

48. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

49. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

49.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui skirtų lėšų):

49.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis;

49.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis;

49.1.3. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų sutartį teikimas;

49.1.4. darbuotojų, įgyvendinančių projektą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo mokesčius;

49.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte numatytu konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 7 punkte numatytų veiklų vykdymu):

49.2.1. projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms įsigyti;

49.2.2projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms įsigyti;

49.2.3. patalpų, inventoriaus nuomai;

49.2.4. transporto išlaidos (nuoma, degalai, tepalai);

49.2.5. savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

49.2.6. komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) išlaidos.

50. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

50.1. pareiškėjo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

50.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

50.3. išperkamajai nuomai;

50.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomos projekto veiklai išlaidos;

50.5. ilgalaikiam turtui, kurio vertė didesnė nei 500 eurų, įsigyti, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“;

50.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti.

51. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

52. Jei pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.

53. Pareiškėjas privalo informuoti, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veikiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

54. Pareiškėjas privalo informuoti apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

55. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 42 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu gali būti skirtos projektams, įtrauktiems į rezervinių paraiškų sąrašą. Sprendimas dėl lėšų skyrimo projektams priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos. Nepaskirstytos lėšos grąžinamos į valstybės biudžetą.

56. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamų išlaidų sąmatos projektą. Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

57. Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

58. Pareiškėjas privalo:

58.1. projektą įgyvendinti iki 2015 m. gruodžio 10 d.;

58.2. pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. Departamento Finansų skyriui pateikti Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinę ataskaitą, išlaidas nurodydami euro ir cento tikslumu pagal Departamento pateiktą formą;

58.3. pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos Departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas bei buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių lėšų panaudojimą, suvestinę pagal Departamento patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga.

59. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

60. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi konkursų Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

61. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

61.1. Departamentas nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

61.2. Departamentas nustato esminių sutarties pažeidimų;

61.3. paaiškėja, kad šių Nuostatų 13.4 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinama ar melaginga informacija.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO vertinimo KRITERIJAI

 

62. Nustatomas projektų įgyvendinimo kriterijus – suorganizuotų renginių, priemonių ir dalyvių skaičius.

IX SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

63. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė ministerija.

64. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

65. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

66. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.               

_____________________________________

 


 

Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2015 m. lapkričio 25 d. – 2015 m. gruodžio 10 d.) vykdyti, atrankos konkurso organizavimo nuostatų

1 priedas

 

(Paraiškos dėl dalyvavimo Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2015 m. lapkričio 25 d. – 2015 m. gruodžio 10 d.) vykdyti, atrankos konkurse forma)

 

_______________________________________________________________

(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas)

 

________________________________________________________________

(kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11

03610 Vilnius

 

 

PARAIŠKA

DĖL DALYVAVIMO PROJEKTŲ, SKIRTŲ AKCIJAI „16 AKTYVUMO DIENŲ PRIEŠ SMURTĄ“ (2015 M. LAPKRIČIO 25 D. – 2015 M. GRUODŽIO 10 D.) VYKDYTI, ATRANKOS KONKURSE

 

_________________ Nr. ___________

(data)

 

1. Projekto pavadinimas

 

 

2. Informacija apie pareiškėją

Juridinio asmens pavadinimas

Teisinė forma

Juridinio asmens kodas

Įregistravimo Juridinių asmenų registre data

Adresas

Miestas ir pašto indeksas

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

Elektroninis paštas

Interneto svetainė

Pareiškėjo banko rekvizitai (banko pavadinimas, adresas, kodas, sąskaitos numeris)

 

3. Informacija apie projekto vadovą

Vardas ir pavardė

Darbovietės pavadinimas

Pagrindinės pareigos

Darbovietės adresas

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

Elektroninis paštas

4. Projekto įgyvendinimo partneriai (jei tokių yra): organizacijos ir institucijos, su kuriomis bendradarbiaujant numatoma vykdyti veiklą (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, adresas, telefonas (su tarpmiestiniu kodu), bendradarbiavimo pagrindas (sutartis ar kitas dokumentas, patvirtinantis bendradarbiavimą). Glaustai apibrėžkite projekto partnerio vaidmenį projekte

4.1. Savivaldybės

4.2. Švietimo įstaigos

4.3. Kitos įstaigos

 

5. Trumpas projekto aprašymas

5.1. Projekto tikslas

5.2. Projekto uždaviniai

5.3. Projekto santrauka

5.4. Tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai, savanoriai, jų skaičius

5.5. Laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą

5.6. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

 

6. PROJEKTO PRIEMONIŲ IR (AR) VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO PLANAS

Eil. Nr.

Priemonės ir (ar) veiklos pavadinimas

Planuojama vykdymo trukmė

Planuojama vykdymo vieta

Atsakingas vykdytojas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. DETALI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis

Mato vieneto pav.

Kiekis

Vieneto kaina, Eur

Reika-linga suma, Eur

Iš Ministerijos prašoma suma, Eur

1.

Projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų vietiniam projektui skirtų lėšų)

1.1.

Projekto vadovo darbo užmokestis

 

 

 

 

 

1.2.

Asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis

 

 

 

 

 

1.3.

Buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų sutartį teikimas

 

 

 

 

 

1.4.

Darbuotojų, įgyvendinančių projektą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo mokesčius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

2.

Projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte numatytu konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 7 punkte numatytų veiklų vykdymu)

2.1.

Projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

Projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

Patalpų, inventoriaus nuomai

 

 

 

 

 

 

 

2.4.

Transportui išlaikyti (nuoma, degalai, tepalai)

 

 

 

 

 

 

 

2.5.

Savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka

 

 

 

 

 

 

 

2.6.

Komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) išlaidoms

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

IŠ VISO

 

 

 

8. PAPILDOMA INFORMACIJA

 

Projekto viešinimas (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, atliekamais darbais, pasiektais rezultatais)

 

 

9. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

Dokumento pavadinimas

Egz.

skaičius

Psl. skaičius

Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ir kt.) kopijos

 

 

Galiojančios sutarties kopija, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens

 

 

Jei pareiškėjui atstovauja ne vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija

 

 

Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 17 punkte

 

 

Bendradarbiavimo susitarimas (-ai) su projekto partneriu (-iais) (jei tokių yra)

 

 

Kiti dokumentai, kuriuos pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti

 

 

 

 

 

Pareiškėjo vadovas / įgaliotas asmuo ________________ ________________________

(parašas)                                                  (vardas ir pavardė)

 

 

A. V.                                                             


 

 

Projektų, skirtų akcijai „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (2015 m. lapkričio 25 d. – 2015 m. gruodžio 10 d.) vykdyti, atrankos konkurso organizavimo nuostatų

2 priedas

 

(Projekto paraiškos vertinimo anketos forma)

 

PROJEKTO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas ___________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Projekto pavadinimas ir sąlyginis numeris ___________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Eil. Nr.

Dalykinio vertinimo kriterijai

Didžiau-sias galimas balų skaičius

Rekomenduo-jamos balų ribos

Įver-tinta balais

1.

Projekto atitiktis prioritetams (Nuostatų 8 punktas)

·       atitinka visus prioritetus;

·       atitinka du prioritetus;

·       atitinka vieną prioritetą;

·       neatitinka nė vieno prioriteto

15

 

 

15

10

5

0

 

2.

Projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir santraukos aiškumas, atitiktis konkurso tikslui (Nuostatų 3 punktas ir paraiškos 5.1–5.3 papunkčiai)

·       aiškūs ir atitinka konkurso tikslą;

·       iš dalies aiškūs ir atitinka konkurso tikslą;

·       neaiškūs ir neatitinka konkurso tikslo

10

 

 

 

 

10

1–9

0

 

3.

Projekto įgyvendinimo plano nuoseklumas, veiklų ir (ar) priemonių tinkamumas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti (Nuostatų 3, 7 punktai ir paraiškos 6 punktas)

·       pakankamai nuoseklus, detalus, veiksmingas ir tinkamas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

·       iš dalies nuoseklus, detalus, veiksmingas ir tinkamas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

·       nenuoseklus, nedetalus, neveiksmingas ir netinkamas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti

15

 

 

 

 

 

11–15

 

5–10

 

0–4

 

4.

Projekto sąmatos pagrįstumas, atitiktis numatomoms veikloms ir (ar) priemonėms, detalumas, realumas ir ekonomiškumas (Nuostatų 49 ir 50 punktai, paraiškos 7 punktas)

·  lėšos išdėstytos pagal planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, detalios, realios ir pagrįstos;

·    lėšos iš dalies atitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, iš dalies detalios, realios ir pagrįstos;

·    lėšos neatitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašo, nedetalios, nerealios ir visiškai nepagrįstos

10

 

 

 

 

 

10

 

 

1–9

 

 

0

 

 

5.

Laukiamų rezultatų reikšmingumas, realumas ir pagrįstumas (paraiškos 5.5 papunktis)

·    reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

·    nepakankamai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

·    nerealūs ir nepagrįsti

10

 

 

10

1–9

0

 

 

Bendra balų suma

60

 

 

 

 

Projekto privalumai:

 

 

Projekto trūkumai:

 

Komisijos nario išvada

-    finansuoti

-    iš dalies finansuoti (nurodyti veiklas, kurias siūloma finansuoti iš dalies ar jų nefinansuoti)

 

 

-    nefinansuoti

 

Paraiškos, surinkusios mažiau negu 30 balų, nefinansuojamos

 

 

Komisijos narys                                          (parašas)                                       (vardas ir pavardė)               

 

________________

(data)